Ja, maar t hoeft niet zo ingewikkeld, je kan ook random beelden gebruiken en er een clip van maken. Net wat je wilquote:Op zaterdag 2 juni 2012 01:10 schreef bart13 het volgende:
- Pre production
Opdracht
Concepten
Script
Storyboard
Draaiboek
Callsheet
-Production
Uitvoeren van draaiboek
-Post production
Inladen
Monteren
Color correcten
Exporteren
Distrubuteren
Wss een paar vergeten, tis al laat.
Vrij ambitieus idd maar kan mooi worden. Wat voor muziek is t?quote:
Wil niet lullig doen maar het is een artikel uit 2009quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:37 schreef Susteren het volgende:
WHLOAAAAAAAAmijn dag is gemaakt! http://dslrfilm.com/?p=949
EINDELIJK SLOMO OP DE 5D mk2!
Tja kan, je kan ook gewoon webcam op de band richten en recorden, een plaatje op het beeld toveren of geen clip maken. Ik zou daar persoonlijk dus niet voor kiezen. Veel artiesten brengen een boodschap over met hun liederen en het is aan de filmmaker die te vertalen naar beeld.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 01:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar t hoeft niet zo ingewikkeld, je kan ook random beelden gebruiken en er een clip van maken. Net wat je wil
Erm, een shot op 60fps van beweging op een drukke achtergrond zal Twixtor eerder verneuken dan een 25fps shot van beweging op een egale achtergrond. En dan nog is 5% een lastige.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:46 schreef Stefan het volgende:
met Twixtor en 60 fps kun je heel mooi slomotion naar 5 procent, met 24 fps kan je dat niet zonder dat t lelijk wordt.
In mijn geval (voor een downhill film) is twixtor redelijk ongeschikt aangezien de spaken dan helemaal gaan trippen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:46 schreef Stefan het volgende:
met Twixtor en 60 fps kun je heel mooi slomotion naar 5 procent, met 24 fps kan je dat niet zonder dat t lelijk wordt. Maar hoevaak heb je 3% slomo nodig
Ik heb geen ervaring met twixtor, misschien gewoon proberen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:49 schreef Susteren het volgende:
[..]
In mijn geval (voor een downhill film) is twixtor redelijk ongeschikt aangezien de spaken dan helemaal gaan trippen.
jepquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met twixtor, misschien gewoon proberen?
ja, oa. AE en FCP, het heet daar smooth motion oidquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:22 schreef Stefan het volgende:
Zijn er nog meer programmas dan twixtor die het kunstje doen?
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:46 schreef Stefan het volgende:
met Twixtor en 60 fps kun je heel mooi slomotion naar 5 procent, met 24 fps kan je dat niet zonder dat t lelijk wordt.
quote:
FCP komt er niet bij in de buurt, de time remapping van AE wil inderdaad nog wel eens afdoende zijn. Maar imo levert een 3rd party tool Twixtor nog altijd de beste resultaten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:26 schreef Susteren het volgende:
ja, oa. AE en FCP, het heet daar smooth motion oid
Ik weet hoe het eruit kan zien, ik heb t alleen nog nooit zelf gedaanquote:
Je ziet bijv. bij de benen dat er gewoon te weinig frames zijn om een goede slomo te creëren. Dit zal bij de spaken van een fiets nog veel erger zijn, vandaar dat het toch warsch. een 60d voor mij wordt vanwege de 60fpsquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:27 schreef Stefan het volgende:
5d footage en twixtor
Dit is wel mooi
https://vimeo.com/14873213
Jep, kijk maar eensquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:47 schreef Stefan het volgende:
Maar ga je zoveel in slomotion monteren dat je per se een 60 fps toestel wil?
Jep, kijk maar eensquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:07 schreef nietzman het volgende:
Volgens mij zijn die shots geschoten op een RED Epic, daghuur iets van 800¤.
Jep, en dat is dan weer opgenomen in 60pquote:
Ja, heel jammer dan de 5D mk2 dat niet heeft en ook niet zal krijgenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:02 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jep, en dat is dan weer opgenomen in 60p
Voor een doorsnee bedrijfsfilm of repo op internet of tv zal t prima resultaten opleveren toch?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:20 schreef nietzman het volgende:
60fps op 720p is anders ook niet heilig.
RED en color correction / gradingquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:10 schreef nietzman het volgende:
Ik wou eigenlijk voor m'n werk en een fashion shoot volgende week een Epic huren, durfde het alleen op zo'n korte termijn niet aan. Je wil toch wat meer met een camera oefenen voordat je 'm op een shoot dropped, en het zou meteen net iets te veel eisen aan gaffer en post stellen.
Jep, ik heb zelfs even naar de nieuwe alpha's zitten kijken (ondanks dat ik écht een canon fan benquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:20 schreef nietzman het volgende:
60fps op 720p is anders ook niet heilig.
Mega vet!quote:
Magic Bullet Looks zocht ik dus al een hele tijd naar, thnxquote:Op zondag 3 juni 2012 09:58 schreef Susteren het volgende:
Nouja, nu ik films opgenomen met de a77 zie (movie mode is exact het zelfde als de a65), ben ik toch wel redelijk overtuigd!
En hij heeft 60fps @ 1080p.
Wat vinden jullie van deze camera? En is het het waard om mijn huidige 70-200 f2.8 van canon te verkopen voor een swap naar sony?
Als je het gaat gebruiken wel met mate doen hequote:Op zondag 3 juni 2012 12:13 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Magic Bullet Looks zocht ik dus al een hele tijd naar, thnx
De filmer had ook kunnen zorgen voor ie opnam om de kleuren beter te filmen ipv achteraf t zo extreem te bewerken.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:58 schreef Susteren het volgende:
Nouja, nu ik films opgenomen met de a77 zie (movie mode is exact het zelfde als de a65), ben ik toch wel redelijk overtuigd!
Jawel hoor, hoe fletser hoe beter!quote:Op zondag 3 juni 2012 12:57 schreef Stefan het volgende:
Maar zo flets als in t voorbeeldfilmpje hoeft t niet te zijn
Wow, voor documentary is die continue af echt handig!quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:59 schreef shiznuts het volgende:
Nice!
Ik ga maar eens kijken wat ik qua video kan. Ik heb gisteren m'n SDXC Sandisk Extreme Pro 64GB 95MB/s binnengekregen. Geen schrijffouten gedoe of iets dergelijks meer op m'n GH2 en Driftwood heeft net een nieuwe fijne hack uitgebracht: Cluster V3. Nu alleen nog tijd vinden om test footage te schieten en editten onder de knie te krijgen. The first babysteps.Morgen misschien interessant nieuws rondom Canon, die twee highlights van de GH2: continuous autofocus during video en een touchscreen-feature misschien in de opvolger van de 600D stopt: de 650D. Tevens een nieuwe 18-135mm lens met SilenT Motor (STM) en een 40mm f/2.8 pancake prime.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |