De vraag maar of je het een nadeel vindt... maar de nattevingerregel is 2x je framerate. Dus 25fps -> 1/50 is ideaal. Maak je daar pak en beet 1/200e van dan heb je minder bewegingsonscherpte en zijn alle individuele frames wat scherper. Schroef je dat helemaal op dan krijg je een flikkerend effect wat minder vloeiend loopt omdat de frames elkaar zonder zachte overgang opvolgen. 't Is maar net waar je voor gaat. Ter compensatie voor de belichting moet je je diafragma aanpassen. Schiet je al wijd open en wil je je bewegingsonscherpte om het vloeiend te houden en een gevoel van beweging mee te geven aan je video en dus je shutterspeed laag houden, dan kom je inderdaad niet onder een ND-filter uit.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:49 schreef Stefan het volgende:
Ben aan t lezen over ND filters maar zo makkelijk is t niet, het kan je kleur vernaggelen, de scherpte weghalen.
Wat is het nadeel als ik de shutter heel erg snel zet ipv dat ik een ND filter gebruik?
Jemig, mooi arsenaal!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:31 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb al zes lenzen.
(14-140mm f/4-f/5.8, 28mm f/2.8, 35mm f/1.4, 50mm f/1.4, 50mm f/1.7, 58mm f/2)
Kan tevens met EF-adapter ook gewoon alle Canon-lenzen gebruiken.
Zo'n filterset heb ik btw:
[ afbeelding ]
Random schtuff voor non-commerciële doeleinden.quote:
Ideaal voor indoorsopnamen en low light.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:37 schreef Stefan het volgende:
Met F1,7 kun je toch eigenlijk niks fatsoenlijks op film krijgen?
Maar het scherptegebied van 1,7 is 4 centimeter ofzo?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:39 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Random schtuff voor non-commerciële doeleinden.Vakantietripjes, feestjes, creatieve random meuk.
[..]
Ideaal voor indoorsopnamen en low light.Ben een fan van Bokeh.
Jij hecht geen waarde aan low-light performance?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:20 schreef Stefan het volgende:
Als t alleen de ISO is is de meerwaarde al niet waard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |