De vraag maar of je het een nadeel vindt... maar de nattevingerregel is 2x je framerate. Dus 25fps -> 1/50 is ideaal. Maak je daar pak en beet 1/200e van dan heb je minder bewegingsonscherpte en zijn alle individuele frames wat scherper. Schroef je dat helemaal op dan krijg je een flikkerend effect wat minder vloeiend loopt omdat de frames elkaar zonder zachte overgang opvolgen. 't Is maar net waar je voor gaat. Ter compensatie voor de belichting moet je je diafragma aanpassen. Schiet je al wijd open en wil je je bewegingsonscherpte om het vloeiend te houden en een gevoel van beweging mee te geven aan je video en dus je shutterspeed laag houden, dan kom je inderdaad niet onder een ND-filter uit.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:49 schreef Stefan het volgende:
Ben aan t lezen over ND filters maar zo makkelijk is t niet, het kan je kleur vernaggelen, de scherpte weghalen.
Wat is het nadeel als ik de shutter heel erg snel zet ipv dat ik een ND filter gebruik?
Jemig, mooi arsenaal!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:31 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb al zes lenzen.
(14-140mm f/4-f/5.8, 28mm f/2.8, 35mm f/1.4, 50mm f/1.4, 50mm f/1.7, 58mm f/2)
Kan tevens met EF-adapter ook gewoon alle Canon-lenzen gebruiken.
Zo'n filterset heb ik btw:
[ afbeelding ]
Random schtuff voor non-commerciële doeleinden.quote:
Ideaal voor indoorsopnamen en low light.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:37 schreef Stefan het volgende:
Met F1,7 kun je toch eigenlijk niks fatsoenlijks op film krijgen?
Maar het scherptegebied van 1,7 is 4 centimeter ofzo?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:39 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Random schtuff voor non-commerciële doeleinden.Vakantietripjes, feestjes, creatieve random meuk.
[..]
Ideaal voor indoorsopnamen en low light.Ben een fan van Bokeh.
Jij hecht geen waarde aan low-light performance?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:20 schreef Stefan het volgende:
Als t alleen de ISO is is de meerwaarde al niet waard
Niet als ik een nieuwe body moet kopen voor 4000 euro. Als ik een interview film bij lowlight gebruik ik een lamp. Als ik over 2 jaar wat nieuws koop is er vast nog wel een betere versie.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Jij hecht geen waarde aan low-light performance?
ISO inderdaad, betere low-light performance, meer mogelijkheden met exposure compensation, nieuw metering-systeem, meer video modes, betere AF, 100% viewfinder, betere LCD-display, maar ook praktische features zoals dual card-slot en SD-support, 30 mins clips limit, live view/movie knop. Headphone-jack manual audio control. Voor foto trouwens tof: een in-camera HDR-feature.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:20 schreef Stefan het volgende:
Maar waardoor is hij beter.
Als t alleen de ISO is is de meerwaarde al niet waard
Nick Driftwood heeft een hack uitgebracht die 244 Mbit AVC-Intra variable bitrate ondersteunt, resultaten van de populairdere 176 Mbit-release zijn overal op YouTube en Vimeo te vinden.quote:
Ah ok, Compact Flash dan natuurlijk. I see.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:38 schreef Stefan het volgende:
Ik heb een extreme, 32 gig 64mb/s, die kost 180 euro
't Is inderdaad moeilijk te verantwoorden... nog een best prijsverschil. Je hebt voor minder dan het geld van de body only mkIII de mkII met Canon EF 70-300 L IS USM. Dan moeten die features echt zo goed als dealbreakers zijn geweest of geld niet echt rol spelen wil je de mkIII nemen. Imho. Maar ligt misschien ook net wanneer je er op welk level en met welk doel instapt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:35 schreef Stefan het volgende:
Ben wat reviews aan t lezen maar de scherpte van de video schijnt tegen te vallen.
MicJack zou handig zijn en de electronische waterpas ook en de iso. En dat je simultaan kan opnemen op 2 geheugenkaartjes. Maar voor de prijs en omdat ik film zal de 5d2 nog wel een hele tijd voldoen.
En ik werk toch al niet met AF
Gaaf! Waar krijg je de kans om met de c300 te spelen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:06 schreef bart13 het volgende:
Het scherpte probleem van de MKIII Is vrij eenvoudig op te lossen in post. Heb gister met de C300 gespeeld dat ding is ZIEKELIJK SCHERP gewoon eng! Maargoed wel veeeeul duurder en had toch nog vrij veel moire!
Hoe maak je dingen scherper in post?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:06 schreef bart13 het volgende:
Het scherpte probleem van de MKIII Is vrij eenvoudig op te lossen in post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |