Nu je met DSLR schiet moet je veel meer DOF er ingooien bij de close ups, die jongen die achter die boom schuilt bv, gooi de F naar 5,6 ofzo of 5 of zelfs 4 kanquote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:37 schreef Broer123 het volgende:
Heb gisteren voor de eerste keer gefilmd met de canon 550d samen met een vriend .We hebben er een kort filmpje van gemaakt.Gemonteerd met sony vegas.De belichting is wel slecht en het acteertalent kan beter.. Ik moet nog veel leren!
http://www.dailymotion.co(...)volging-kortfilm_fun
Maar net welke look je wil, non?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:45 schreef Stefan het volgende:
Nu je met DSLR schiet moet je veel meer DOF er ingooien bij de close ups,
Ja, klopt. Bij mijn short (die bijna af is!!!quote:
Even los van m'n persoonlijke mening over de muziek; ik vind het een beetje jammer dat het zo'n kakofonie aan beelden is. Het kan een thema zijn, maar ik mis er een beetje een rode draad/verhaal of concept in.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:42 schreef KaMo het volgende:
https://vimeo.com/41408323
En de videoclip die ik moest maken is af!
Bekijk het resultaat op vimeo
Nou ja, met een short film wil je voor een 'cinematic look' gaan, dus daar heeft 'ie een punt natuurlijk.quote:
Pretty damn good job.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:42 schreef KaMo het volgende:
Helaas had ik weinig inspraak op het concept (labels enzo) maar het idee was dat de zwartwit beelden 'backstage beelden' warenquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Even los van m'n persoonlijke mening over de muziek; ik vind het een beetje jammer dat het zo'n kakofonie aan beelden is. Het kan een thema zijn, maar ik mis er een beetje een rode draad/verhaal of concept in.
Dankjequote:Op woensdag 2 mei 2012 12:56 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou ja, met een short film wil je voor een 'cinematic look' gaan, dus daar heeft 'ie een punt natuurlijk.Zou inderdaad veel beter overkomen dan.
[..]
Pretty damn good job.
Sommige dingen begreep ik niet echt of waren random, bijvoorbeeld waarom auto's in de clip? En dan ook een auto filmen waar een GoPro op de motorkap zit?Ook de zwart-wit beelden. Wilde je het nu zwart-wit hebben of vintage film? Want de kwaliteit gaat omlaag, maar ik zie niet genoeg film-artifacts om het film te laten lijken. Ik begreep het verhaal ook niet echt al had ik het idee dat de lyrics er wel eentje heeft. Maar... de overal picture en vooral die overgangen en effecten (
) maakten veel goed.
In deze film wil hij overbrengen dat iemand achtervolgt wordt, dus dan verklein je de wereld om het claustrofobischer te maken en enger, want nu zie je dat er op 20 meter niemand is, met een grote DOF verklein je de wereld naar 2 meterquote:
Waarom cinematographic formaat?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:42 schreef KaMo het volgende:
Mijn opbouwende kritiekquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:42 schreef KaMo het volgende:
Het is geen parodie. Dankje voor de kritiek. Formaat heb ik afgekeken van de grotere artiesten eigenlijkquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mijn opbouwende kritiek
Mijn eerste vraag: Is het een parodie?
Formaat vind ik niet passen
De behind the scenes: die negerin kijkt saggo en danst uit de maat of zet verkeerd in, dat haalt de glamour eruit
Als de zanger de trap afloop kadreer hem dan goed, nu valt zn hoofd weg, die hoort op 2/3e van het beeld te zien te zijn
raar shot met die sjaal, wat doet ie met zn schouders?
Waarom stelt ie zich aan midden op straat?
Sowieso teveel rare beelden, teveel beelden
Teveel disolves, niet elke beeld hoeft een disolve
Ik vraag of t een parodie is omdat Ferry of zichzelf heel erg of juist niet serieus neemt
Tja, tenzij ze het script en de edit ook voor je gemaakt hebben had je daar natuurlijk ook nog wel wat in kunnen schipperen. Verhaaltje "Ferry oefent met dansers-Ferry gaat naar een optreden-Ferry wordt opgenomen voor een videoclip-Ferry staat op te treden" is natuurlijk makkelijk gemaakt en valt prima te versnijden met éen type aan studiobeeld. Persoonlijk vind ik het allemaal net iets te veel en te random overkomen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:03 schreef KaMo het volgende:
Helaas had ik weinig inspraak op het concept (labels enzo) maar het idee was dat de zwartwit beelden 'backstage beelden' waren
Jammer, als parodie was de clip best geslaagd geweest.quote:
Yep, eens.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja, tenzij ze het script en de edit ook voor je gemaakt hebben had je daar natuurlijk ook nog wel wat in kunnen schipperen. Verhaaltje "Ferry oefent met dansers-Ferry gaat naar een optreden-Ferry wordt opgenomen voor een videoclip-Ferry staat op te treden" is natuurlijk makkelijk gemaakt en valt prima te versnijden met éen type aan studiobeeld. Persoonlijk vind ik het allemaal net iets te veel en te random overkomen.
er stond vooraf vast wat er waar gefilmd werd, en of ik er maar iets van kon maken. Dat eigenlijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja, tenzij ze het script en de edit ook voor je gemaakt hebben had je daar natuurlijk ook nog wel wat in kunnen schipperen. Verhaaltje "Ferry oefent met dansers-Ferry gaat naar een optreden-Ferry wordt opgenomen voor een videoclip-Ferry staat op te treden" is natuurlijk makkelijk gemaakt en valt prima te versnijden met éen type aan studiobeeld. Persoonlijk vind ik het allemaal net iets te veel en te random overkomen.
Totaal had ik nog gefilmd van de studio, maar dat was niet mooi. Het was namelijk gewoon in een afgezet cafe met veel lampen. en dat werd dus nie ooi genoeg voor een overview.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Yep, eens.
Studio had 2 keer gemoeten
1x close
1x totaal
En Backstage in scene zetten met enthousiaste dansers en Ferry die mee oefent
En handtekening uitdelen aan lekkkere chicks
Geen mannen erin
Zie je tegenwoordig erg veel in videoclips en ik houd erg van de look. En meeste shots waren erg wide geframed.quote:
Nou, wie betaald er nou? De opdrachtgever of gij?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:47 schreef bart13 het volgende:
Als ik het zo lees heb je een vrij dominante opdrachtgever gehad, probeer dit om te draaien. Wie is hier nou de filmmaker gij of ik?
Dat dacht ik ook vaak. Maar de opdrachtgever huurt jou in omdat jij goed bent in films maken. Hij kan er geen fuck van anders had hij jou niet in hoeven te huren, ze denken vaak dat ze het allemaal wel weten maar dat is niet zo. De opdrachtgever heeft een doel, die moet je zien te achterhalen en om te zetten naar een goed concept. Als je alle keuzes wel overwogen hebt gemaakt dan zou het eenvoudig moeten zijn om de opdrachtgever te overtuigen. Heb je dat niet dan krijg je een probleem. Ik heb een bedrijfsfilm gemaakt met 2 vrienden van me, de opdrachtgever wist erg goed wat hij wou en het maakte redelijk sense met wat aapassingen. Wij dachten dat als wij deden wat hij graag wou hebben dat het allemaal goud zou komen, wat blijkt! Wil die gast er elke keer wat erbij wat er uit wat anders nog ff dit filmen dit shot anders deze korter tot op een moment dat hij eigenlijk alles overneemt en wij gewoon poppen zijn die hij bestuurt. Het resultaat? Een film die ik hier niet eens durf te posten. Ik heb niet mijn volledige expertise gebruikt en dus ook niet mijn uurloon waargemaakt. Gelukkig nog goed afgelopen hij is er nu relatief tevreden mee en wij zijn gewoon betaald.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, wie betaald er nou? De opdrachtgever of gij?
Doet me hieraan denken: http://theoatmeal.com/comics/design_hell .quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, wie betaald er nou? De opdrachtgever of gij?
Ik denk dat er weinig labels zijn die weten wat over de as gaan is of the rule of thirds en dat terwijl je dit leert bij les 1 of 2.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:27 schreef nietzman het volgende:
De ene opdrachtgever is de ander natuurlijk niet, van een label mag je op zich verwachten dat ze wel weten hoe je een fatsoenlijke clip maakt, van een beginnende artiest niet.
Denk dat je als filmmaker echt iets verkeerd aan het doen bent op het moment dat een opdrachtgever zich met dat soort dingen zou gaan bemoeien.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:32 schreef bart13 het volgende:
Ik denk dat er weinig labels zijn die weten wat over de as gaan is of the rule of thirds en dat terwijl je dit leert bij les 1 of 2.
Mijn punt is dat wanneer iemand hier een video zou posten waar dat soort dingen fout gaan zouden we zeggen hey misschien moet je even deze beginnerslessen doornemen want dit kan echt niet. Diezelfde gast kan ergens op een communcatie afdeling werken en jou opdrachtgever wordenn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Denk dat je als filmmaker echt iets verkeerd aan het doen bent op het moment dat een opdrachtgever zich met dat soort dingen zou gaan bemoeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |