Ik had zoiets verwacht, dus daarom ook mijn eerste reactie. Maar dit is puur economie, geen politiek.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:01 schreef xminator het volgende:
[..]
Je houdt nu een standaard anti-rechts praatje. Terwijl ik vrij centraal zit.
quote:
In de praktijk ontstaat er geen gelijkheid, maar gewoon nieuwe tegenstellingen, zoals die tussen voor- en tegenstanders (en reken maar dat het niet leuk is om tegen te zijn), tussen hooggeplaatste politici en het voetvolk, enz. Hiërarchie is onlosmakelijk verbonden met de menselijke natuur, zelfs met de gehele natuur als je het mij vraagt. Dat hoeft geen ramp te zijn, het is zelfs nodig omdat er nu eenmaal verschillen in capaciteiten zijn van mensen. Dat wil niet zeggen dat je als arme vertrapt mag worden, maar voor zover ik weet hebben de armen die in kapitalistische landen leven het over het algemeen beter dan degenen die leven onder het communisme.quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:58 schreef SpikedPsych het volgende:
Rechts zijn vind ik zowiezo onnozel, komt vooral doordat je meer recht geeft aan de rijken, het is zegmaar een " survival of the fittest ". Niks mis mee, totdat je het bij mensen toepast. Hierdoor krijg je alleen meer opstanden van de arme bevolking, die wil immers evenveel rechten. Over de Authoriteit, tja, ik ben er eerder voor dat mensen meer vrijheid hebben dan alles via de regering. Veel communisten zullen het hier niet mee eens zijn, maar ik ben dan ook geen leninist, maar een marximist. Vrijhied vind ik goed, alleen dan niet op het economische vlak. Hier vind ik dat de regering juist moet ingrijpen. Minimumlonen moet naar boven, rijken moeten niet meer zoveel aan afpersen en misleidende economische praktijken doen. Ik kan nog veel opnoemen, teveel.
Naieve hippies.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:12 schreef Blocko het volgende:
[..]
WIj mogen blij zijn om in hetzelfde hokje als Ghandi te staan
Haiiquote:Op vrijdag 20 april 2012 23:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Merhabalar Xmin, Weis, zG, Juliss, Ayca, Bilge en Jaleeeee![]()
En natuurlijk iedereen die ik vergeet..
Leuk hé dat hokjesdenken.quote:
Ben jij ook een wereldverbeteraar dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:12 schreef Blocko het volgende:
[..]
WIj mogen blij zijn om in hetzelfde hokje als Ghandi te staan
Jup.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:14 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem deze uitkomst met een korreltje zout. De religieuze vragen zijn afgestemd op Christenen. Ik heb geen moeite met overtreding van Christelijke normen, maar dit maakt mij nog geen liberaal omdat ik Islamitische normen wel hoog aansla.
Daarnaast ontbreekt het antwoord 'geen mening/ een andere mening'. Met betrekking tot vrijhandel zou ik absoluut tegen handelsbarrieres zijn als vertegenwoordiger van Nederland, maar een minder geindustrialiseerd land als Turkije zou weer gebaat zijn bij wering van goedkope Chinese troep. Ik ben dus niet absoluut voor of tegen vrijhandel, maar de politieke test biedt geen ruimte voor relatieve oordelen waardoor ik toch een absoluut oordeel moet vellen. Dit gevoel had ik bij meer vragen. De Nederlandse politieke tests die ik voor de verkiezingen maakte bevatten wel een neutraal antwoord, en zo hoort het ook.
Ik had het niet tegen jouquote:
Moet je maar eens beginnen dan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:22 schreef Blocko het volgende:
Ik bedoelde die andere eigenlijk. Ik heb je verkeerde bericht gequote.
Met het verbeteren van de wereld?quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:23 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Moet je maar eens beginnen dan.
Mensen die nog in zulke termen denkenquote:
Beter vandaag dan morgen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:24 schreef Blocko het volgende:
[..]
Met het verbeteren van de wereld?
Ik denk dat ik eerst bij mezelf moet beginnen.
'Ongewassen, langharig tuig'quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:24 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Mensen die nog in zulke termen denken.
Op dit gebied is er denk ik niet zoveel vooruitgang te boeken bij mij.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:27 schreef AryaMehr het volgende:
Sowieso mensen die links, rechts, liberaal of conservatief zijn.
Echte bazen zijn non-conformistisch en aanschouwen de wereld als een spectateur engagé.
Welke test was dat? Doen we die toch.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:14 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem deze uitkomst met een korreltje zout. De religieuze vragen zijn afgestemd op Christenen. Ik heb geen moeite met overtreding van Christelijke normen, maar dit maakt mij nog geen liberaal omdat ik Islamitische normen wel hoog aansla.
Daarnaast ontbreekt het antwoord 'geen mening/ een andere mening'. Met betrekking tot vrijhandel zou ik absoluut tegen handelsbarrieres zijn als vertegenwoordiger van Nederland, maar een minder geindustrialiseerd land als Turkije zou weer gebaat zijn bij wering van goedkope Chinese troep. Ik ben dus niet absoluut voor of tegen vrijhandel, maar de politieke test biedt geen ruimte voor relatieve oordelen waardoor ik toch een absoluut oordeel moet vellen. Dit gevoel had ik bij meer vragen. De Nederlandse politieke tests die ik voor de verkiezingen maakte bevatten wel een neutraal antwoord, en zo hoort het ook.
Ik beschouw mezelf als een wereldburger.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:27 schreef AryaMehr het volgende:
Echte bazen zijn non-conformistisch en aanschouwen de wereld als een spectateur engagé.
Echte bazen praten nooit over zinloze zaken als politiek. Zij zoeken de zin van het leven in het spiritualisme.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:27 schreef AryaMehr het volgende:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Echte bazen praten nooit over zinloze zaken als politiek. Zij zoeken de zin van het leven in het spiritualisme.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:27 schreef AryaMehr het volgende:
Dan kunnen die 'bazen' lang blijven zoeken om die zin te vinden. Echte bazen zijn natuurlijk absurdistisch en weten dat het leven in essentie geen betekenis heeft, het onmogelijk is rationeel te verklaren waarom er leven is en dat iedere poging om de essentie van het heelal te ontrafelen gedoemd is te mislukken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:29 schreef Levolution het volgende:
Echte bazen praten nooit over zinloze zaken als politiek. Zij zoeken de zin van het leven in het spiritualisme.
Zo dacht ik een tijdje terug ook. Maar als je de zin van het leven probeert te zoeken in dit soort grootse zaken die ons petje te boven gaan, zul je natuurlijk met lege handen blijven zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan kunnen die 'bazen' lang blijven zoeken om die zin te vinden. Echte bazen zijn natuurlijk absurdistisch en weten dat het leven in essentie geen betekenis heeft, het onmogelijk is rationeel te verklaren waarom er leven is en dat iedere poging om de essentie van het heelal te ontrafelen gedoemd is te mislukken.
Ik vraag me af wat jij hebt beantwoord waardoor jij zo'n VVD'er bent.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:32 schreef Ayca het volgende:
Ik vraag me af wat jullie hebben geantwoord dat jullie zo links zitten.
Bedrijven moeten gebonden zijn aan regels.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:32 schreef Ayca het volgende:
Ik vraag me af wat jullie hebben geantwoord dat jullie zo links zitten.
Dat 'in-je-zelf-mentaliteit' in standaard spirituele prietpraat. Je gaat al de mist in door te stellen dat er daadwerkelijk zoiets als een 'eigen ik' bestaat. Daar wordt immers aan getwijfeld. Er wordt gesteld dat dat de 'geest' en het 'ik' alleen maar illusies zijn, die veroorzaakt worden door de uitzonderlijke complexiteit van het neurale systeem in de hersenen en chemische reacties.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:32 schreef Levolution het volgende:
Zo dacht ik een tijdje terug ook. Maar als je de zin van het leven probeert te zoeken in dit soort grootse zaken die ons petje te boven gaan, zul je natuurlijk met lege handen blijven zitten.
Probeer eens in jezelf te zoeken.
Waarom denk je dat spiritualisme met bovennatuurlijke zaken als een 'geest' te maken moet hebben?quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat 'in-je-zelf-mentaliteit' in standaard spirituele prietpraat. Je gaat al de mist in door te stellen dat er daadwerkelijk zoiets als een 'eigen ik' bestaat. Daar wordt immers aan getwijfeld. Er wordt gesteld dat dat de 'geest' en het 'ik' alleen maar illusies zijn, die veroorzaakt worden door de uitzonderlijke complexiteit van het neurale systeem in de hersenen en chemische reacties.
Fix'd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom denk je dat spiritualisme met bovennatuurlijke zaken als een 'geest' te maken moet hebben?
De chemie en natuurkunde die ons wezen bijeen houdt, is op zich al heel spiritueel. De subatomaire deeltjes, de quantumfysica. De drijfveren die ons tot het complexe wezen maken, al dan niet toevalligerwijs, zijn van haast goddelijke aard.
'Clash' is een negatief beladen woord. Ik houd niet van strijden. Ik sta open voor zelfverrijking met de hulp van een buitenstaander.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:42 schreef Arcadia het volgende:
Ik ben al 5 minuten aan het wachten op Clash of the Titans, maar Levolution wilt niet reageren. Ik verwacht een groot stuk tekst als goedmaker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |