abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 4 mei 2012 @ 19:36:52 #151
148247 taxibabe
pi_111140871
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:01 schreef Zocalo het volgende:
Wat is jullie ervaring met open sollicitaties?
De functies waar ik op wil solliciteren staan niet veel op internet, maar ik denk dat als je een goed profiel hebt bedrijven soms wel geinteresseerd raken (als je nog redelijk junior bent zoals ik). Toch kan ik me op een of andere manier niet voorstellen dat er veel vruchtbaars van zomaar bedrijven aanschieten uitkomt....
Ik heb nog geen ervaring hiermee. Maar ik ben op een punt beland dat ik ook maar eens open sollicitaties moet gaan sturen. Er is de afgelopen week helemaal niks aan vacatures bijgekomen waar ik wat mee kan.

Werk.nl presteert het om 2 vacatures voor mij passend te vinden: De eerste is 200 km. verderop en bij de tweede wordt er HBO economie + aanvullende cursussen etc. gevraagd |:(

Vandaag dus maar eens begonnen met het maken van een 'standaard' open sollicitatiebrief. Maar dat is echt wel moeilijk. :{
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:00:44 #152
47102 Elvi
miemkwien
pi_111145063
Nou ik heb volgende week een sollicitatiegesprek voor assistent manager in een winkel (niet helemaal wat ik zocht maar het is te doen).

Alleen nu moet ik iets gaan maken wat laat zien wie ik ben. :{
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:13:08 #153
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111152919
Maandag of dinsdag maar hopen ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_111161638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:50 schreef Renesite het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat voor functie ging het om? Voor mijn gevoel is het redelijk kort en moet je echt met een plan komen om de aandacht te trekken.
Maar voor jou heeft het wel gewerkt dus :)
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 10:35:22 #155
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111162089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:01 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Wat voor functie ging het om? Voor mijn gevoel is het redelijk kort en moet je echt met een plan komen om de aandacht te trekken.
Maar voor jou heeft het wel gewerkt dus :)
Oooh brief zelf was een a4tje. Wees niet bang hahaha

Maar dit zijn specifieke quotes met daaromheen de voorkennis wat de fuctie inhoudt en daaraan de nodige competenties en zo
pi_111163394
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:00 schreef Elvi het volgende:
Nou ik heb volgende week een sollicitatiegesprek voor assistent manager in een winkel (niet helemaal wat ik zocht maar het is te doen).

Alleen nu moet ik iets gaan maken wat laat zien wie ik ben. :{
iets maken? kom op zeg..waar praten we over....het is een assistent winkel manager positie en jij moet iets voor hun gaan maken?
pi_111170888
plan van aanpak voor nog betere verkoopcijfers ofzo ? :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:35:06 #158
47102 Elvi
miemkwien
pi_111172838
Nee ik moet een presentatie over mezelf maken en hoe gekker hoe beter. Het mag zelfs een toneelstuk of een taart zijn _O-

Ik zeg liever nog niet waar ik precies solliciteer, maar na het gesprek (of feest :') ) vertel ik wel hoe het was. Ik verwacht er zelf niet zo heel veel van.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 18:08:43 #159
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111173971
Voor mensen die niet ingelogd zijn en/of lid zijn van Facebook ben ik niet meer vindbaar :D !!! En op google vind je een andere 'naamsgenoot' _O_ !

Ik ben dol op privacyinstellingen :9
Op google vind je alleen nog iets van een website waarvoor ik 'columnist' was en mijn linkedin :9
pi_111180743
Een sollicitatiegesprek van 15 minuten, is dat positief of negatief? Ondanks de korte duur heb ik er geen slecht gevoel over. Iemand ervaring met dit soort gesprekken?
pi_111180969
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:14 schreef bikkie het volgende:
Een sollicitatiegesprek van 15 minuten, is dat positief of negatief? Ondanks de korte duur heb ik er geen slecht gevoel over. Iemand ervaring met dit soort gesprekken?
Heb jammer genoeg vaak gesprekken gehad van minder dan 15 minuten. Ik vind het te snel en meestal betekent dat ook niet echt iets goeds.

Dan had ik een gesprek om 12:00 en 12:30 stapte ik alweer in de bus. :{w
pi_111181183
Het vreemde was dat ze zelf geen introductie hielden over het bedrijf, maar meteen over mijn CV begonnen. Voordat ik op gesprek moest zat er nog een andere kandidaat in de wachtruimte die blijkbaar een kwartier later aan de beurt was (ik 13.45 en hij om 14.00).
Dit was een tweede gesprek en er waren nog 10 kandidaten waarvan er uiteindelijk 1 of 2 doorgaan (of misschien wel geen, als er niemand geschikt is).
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 21:45:10 #163
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111182032
Mijn laatste, afgezien van 10minuten intake bij uzb, duurde anderhalf uur :D
pi_111196307
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:25 schreef bikkie het volgende:
Het vreemde was dat ze zelf geen introductie hielden over het bedrijf, maar meteen over mijn CV begonnen. Voordat ik op gesprek moest zat er nog een andere kandidaat in de wachtruimte die blijkbaar een kwartier later aan de beurt was (ik 13.45 en hij om 14.00).
Dit was een tweede gesprek en er waren nog 10 kandidaten waarvan er uiteindelijk 1 of 2 doorgaan (of misschien wel geen, als er niemand geschikt is).
Wel erg kort ja, maar blijkbaar was dat de planning. Vind 10 kandidaten ook wel belachelijk veel. Zou er niet teveel van verwachten.
pi_111196942
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:08 schreef Renesite het volgende:
Voor mensen die niet ingelogd zijn en/of lid zijn van Facebook ben ik niet meer vindbaar :D !!! En op google vind je een andere 'naamsgenoot' _O_ !

Ik ben dol op privacyinstellingen :9
Op google vind je alleen nog iets van een website waarvoor ik 'columnist' was en mijn linkedin :9
Vindbaarheid via Google is best belangrijk. Sommige recruiters kijken niet veel verder dan de eerste paar zoekresultaten op Google is mijn ervaring.
  Moderator zondag 6 mei 2012 @ 12:08:58 #166
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111198619
Daarom staat mijn linkedin bovenaan.
pi_111199013
Werkt dat LinkedIn nou echt voor het zoeken van een baan? Ik ben bijna afgestudeerd (hoop ik) en ondanks dat ik IT'er ben, heb mij altijd afzijdig gehouden van sociale media en LinkedIn. Als je mijn naam intypt vind je dan ook niks over mij behalve wat nieuwsartikelen die ik 4 jaar terug heb geschreven voor een website.

Volgens mij werkt LinkedIn alleen als je minstens 50 connecties kan opgeven, als je minder dan dat hebt kan het alleen maar in je nadeel werken denk ik...
  Moderator zondag 6 mei 2012 @ 13:10:04 #168
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111200274
Ik vind het googletechnisch wel goed. Een zakelijke referentie op het internet over jezelf
  zondag 6 mei 2012 @ 17:43:58 #169
265644 Disavowed
Unplugged
pi_111212454
Volgende week bij de Landmachtdagen infomeren voor mogelijkheden binnen de Politie.

Ik heb altijd al iets beleidsmatigs willen doen. Nu met een andere inslag, dus ik ben benieuwd :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_111230751
Nog iets meer dan 1 weekje en dan kan ik ook eindelijk weer (na iets minder dan een heel jaar niet gewerkt te hebben) werken.

Klinkt misschien raar maar heb gewoon echt weer zin om te werken. Laatste dag dat ik gewerkt had was 31 Juli vorig jaar. :{ :{
pi_111239012
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:09 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Wel erg kort ja, maar blijkbaar was dat de planning. Vind 10 kandidaten ook wel belachelijk veel. Zou er niet teveel van verwachten.
Vanmorgen werd ik wakker gebeld met het nieuws dat ik door ben naar ronde 3!
  maandag 7 mei 2012 @ 10:09:58 #172
368515 Rhalius
Verteller
pi_111239461
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Werk.nl presteert het om 2 vacatures voor mij passend te vinden: De eerste is 200 km. verderop en bij de tweede wordt er HBO economie + aanvullende cursussen etc. gevraagd |:(

Werk.nl is inderdaad vrij waardeloos.. je moet ook een erg specifieke functie invullen en kan er maar een invullen waarvoor ze zoeken... doodgewoon verkoper kan al niet, dan moet je een specifieke branche opgeven en de meesten staan er al niet eens bij...

Nog erger is als je daar langs gaat.. ik ben vijf keer langs geweest en iedere keer sprak ik weer iemand anders.. momenteel heb ik een werk coach die amper Nederlands spreekt en waar ik na zijn eerste introductie telefoontje niets meer van gehoord heb.

Voordeel is wel dat zelf zoeken nog best redelijk gaat op deze site, je kan je postcode en het aantal kilometers aangeven, veel sites hebben dat niet, en dan krijg je vacatures van het hele land.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  maandag 7 mei 2012 @ 10:57:14 #173
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_111240621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef taxibabe het volgende:

Er stond vandaag een stuk in de krant dat er iets mis is met dat systeem. Een maatschappelijk werkster krijgt vacatures voor lasser. Ach... "even" wachten en er komt een nieuw systeem ;)

quote:
Directeur André Timmermans van UWV Werkbedrijf geeft toe dat er problemen zijn. Het systeem wordt volgens hem in november vervangen voor een nieuw, dat beter in staat zal zijn de juiste koppelingen te maken tussen werkzoekenden en vacatures.
http://www.bndestem.nl/ni(...)ngeschikte-banen.ece
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf maandag 7 mei 2012 @ 11:19:15 #174
148247 taxibabe
pi_111241232
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 10:09 schreef Rhalius het volgende:

[..]

Werk.nl is inderdaad vrij waardeloos.. je moet ook een erg specifieke functie invullen en kan er maar een invullen waarvoor ze zoeken... doodgewoon verkoper kan al niet, dan moet je een specifieke branche opgeven en de meesten staan er al niet eens bij...

Nog erger is als je daar langs gaat.. ik ben vijf keer langs geweest en iedere keer sprak ik weer iemand anders.. momenteel heb ik een werk coach die amper Nederlands spreekt en waar ik na zijn eerste introductie telefoontje niets meer van gehoord heb.

Voordeel is wel dat zelf zoeken nog best redelijk gaat op deze site, je kan je postcode en het aantal kilometers aangeven, veel sites hebben dat niet, en dan krijg je vacatures van het hele land.
Ik heb nog niet 1 keer iemand gesproken van het werkplein... Ik krijg ook geen afspraakverzoek oid. Ik heb ook geen werkcoach toegewezen gekregen, in mijn werkmap staat digitale werkcoach 8)7
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 10:57 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Er stond vandaag een stuk in de krant dat er iets mis is met dat systeem. Een maatschappelijk werkster krijgt vacatures voor lasser. Ach... "even" wachten en er komt een nieuw systeem ;)

[..]

http://www.bndestem.nl/ni(...)ngeschikte-banen.ece
Ja ik las het dit weekend. En weer een nieuw systeem... :')
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 11:20:57 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111241278
haha dat UWV had bij mij toen ik werkloos was ook de mededeling, "ja je weet zelf vast beter waar je dat soort banen kunt vinden" dat heeft me enorm op weg geholpen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')