Zelfs in de bijbel wordt er verscheidene keren door God ingegrepen, dus waar was die vrijheid toen?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
"Ja maar God heeft ze vrijheid gegeven!"
Ja, zo kan ik ook wel een discussie winnen
Dan kunnen wij en Johan een eigen clubje op richten. Geen christelijke natuurlijkquote:
Er is nog een docu van hem, daar vertelt hij ook vanalles over zijn pa. Dit is in een programma waar ze op de achterbank van de auto zitten. Zie je m ook even emotioneel worden. Niet gek trouwens, die man heeft genoeg meegemaakt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:20 schreef Grifte het volgende:
Wel aardig is zo'n kant van Johan te zien
Dit.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zolang ze dat op een 'normale' manier doen moeten ze dat lekker zelf weten.
Dat schijnt alleen vaak niet te kunnen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:21 schreef GGMM het volgende:
Zolang ze dat op een 'normale' manier doen moeten ze dat lekker zelf weten.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat schijnt alleen vaak niet te kunnen.
Want?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
True, en de gevolgen zijn vaak enorm.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vooral de Islam .quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Want gelovigen denken de monopolie op de waarheid te hebben.
Ongelovigen niet dan?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het beste voorbeeld is Israël dat is eigenlijk gewoon niet te filmen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Heb nog nooit radicale ongelovigen gezien die zeggen dat alle gelovigen moeten branden.quote:
Breivik.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Heb nog nooit radicale ongelovigen gezien die zeggen dat alle gelovigen moeten branden.
Heeft Israel er nou weer mee te makenquote:Op vrijdag 20 april 2012 00:27 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Het beste voorbeeld is Israël dat is eigenlijk gewoon niet te filmen.
En? Volgens mij dacht Breivik een aardige monopolie op de waarheid te hebben, niet?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Breivik zei anders een paar dagen geleden nog zich katholiek te voelen.
Ja, Breivik is toch gelovige?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:29 schreef inZanity het volgende:
En? Volgens mij dacht Breivik een aardige monopolie op de waarheid te hebben, niet?
Hij is dan ook gelovigquote:Op vrijdag 20 april 2012 00:29 schreef inZanity het volgende:
[..]
En? Volgens mij dacht Breivik een aardige monopolie op de waarheid te hebben, niet?
Ja, dat heb je vaak met gelovigen. 'Mijn god is beter, want...'.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:32 schreef inZanity het volgende:
Maar ook fel tegenstander van een bepaald geloof
Klopt. Ook hij dacht een monopolie op de waarheid te hebbenquote:Op vrijdag 20 april 2012 00:32 schreef inZanity het volgende:
[..]
[..]
Maar ook fel tegenstander van een bepaald geloof
Ditquote:Op vrijdag 20 april 2012 00:33 schreef GGMM het volgende:
Bijbel is net zo 'erg' als de islam. 'probleem' is dat de islam nog steeds een veelgebruikt geloof is bij volken die 'achterlopen'.
Alles is kut zodra het de extreme kant opslaat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:33 schreef GGMM het volgende:
Bijbel is net zo 'erg' als de islam. 'probleem' is dat de islam nog steeds een veelgebruikt geloof is bij volken die 'achterlopen'.
omdat het geloof jonger is, het hoogtepunt komt eraan.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:33 schreef GGMM het volgende:
Conservatieve christenen zijn ook fucked up ja, maar die plegen geen aanslagen of willen de wereld veroveren. Vroeger wel, nu niet meer. De islam is blijven hangen in de 12e eeuw. Iets met Crusades.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:31 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bullshit! Heb je de Bijbel wel eens gelezen?
De Griekse ja.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:35 schreef Smoofie het volgende:
De griekse en romeinse goden waren gwn het beste man.
Waarheid.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:35 schreef Smoofie het volgende:
De griekse en romeinse goden waren gwn het beste man.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Conservatieve christenen zijn ook fucked up ja, maar die plegen geen aanslagen of willen de wereld veroveren. Vroeger wel, nu niet meer. De islam is blijven hangen in de 12e eeuw. Iets met Crusades.
quote:
Leg dat eens beter uit?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:33 schreef GGMM het volgende:
Want? Ik snap nooit zo dat veel mensen het geloof in een God niet los kunnen zien van oorlogen en ellende.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:33 schreef GGMM het volgende:
Bijbel is net zo 'erg' als islam? Hoe kun je een boek met een hele religie vergelijken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:33 schreef GGMM het volgende:
Dat is precies wat ik zeg.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:40 schreef inZanity het volgende:
[..]
Het zijn de lezers die het erg maken.
De Quran is ook verkeerd vertaald uit het oud-syrisch. Zitten ook hoop fouten in die in de orginele evangelien van de Quran anders waren. Zelfde geldt voor de bijbel, die is ook aangepast om de waarheid te onderdrukken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:40 schreef inZanity het volgende:
[..]
Bijbel is net zo 'erg' als islam? Hoe kun je een boek met een hele religie vergelijken.
Grootste verschil tussen quran en bijbel is vooral dat de quran veel meer aan interpretatie onderhevig is dan en dat er helaas een hoop idioten zijn die de quran zo interpreteren dat ze aanslagen gaan plegen en veel te fanatiek zijn. Op zichzelf is de quran dan ook niet 'erger' dan de bijbel, integendeel. Het zijn de lezers die het erg maken.
Laten we overigens ook niet vergeten dat er een hoop fanatici onder christenen zitten.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:38 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel bevestigt
QFTquote:Op vrijdag 20 april 2012 00:43 schreef Typisch het volgende:
Kan iemand mij cijfers geven van hoeveel Christenen gedood hebben de afgelopen 500 jaren tegenover die van de Moslims? Misschien dat men dan niet meer gooit met die termen als terrorisme. Iemand die zichzelf opblaast omdat zijn vrouwe, kinderen en koeien zijn gedood door Amerika is geen terrorist. Eerder een vrijheidsstrijder.
Veel moslims gebruiken dit argument, het "grappige" is dat de meeste moslims door moslims zelf zijn gedood.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:43 schreef Typisch het volgende:
Kan iemand mij cijfers geven van hoeveel Christenen gedood hebben de afgelopen 500 jaren tegenover die van de Moslims? Misschien dat men dan niet meer gooit met die termen als terrorisme. Iemand die zichzelf opblaast omdat zijn vrouwe, kinderen en koeien zijn gedood door Amerika is geen terrorist. Eerder een vrijheidsstrijder.
Veel moslims? Heb je daar ook cijfers van of leer je dat van de NOS?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Veel moslims gebruiken dit argument, het "grappige" is dat de meeste moslims door moslims zelf zijn gedood.
De meeste oorlogen in christelijk Europa waren juist niet-christelijk van aard, eerder geopolitiek van aard. In de Islamitische hoek ziet men juist vaak dat oorlogen religieus geïnspireerd al dan niet religieus gemotiveerd zijn. Daar zit het grote verschil.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:43 schreef Typisch het volgende:
Het christendom/de Bijbel zet dus niet aan tot geweld. Wat dat betreft hebben al die gelovigen die oorlog gevoerd hebben in naam van God dat gedaan voor zich zelf. Als je de bijbel goed leest is er geen enkel aanknopingspunt om mensen te gaan afslachten in naam van God.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:40 schreef inZanity het volgende:
[..]
Bijbel is net zo 'erg' als islam? Hoe kun je een boek met een hele religie vergelijken.
Grootste verschil tussen quran en bijbel is vooral dat de quran veel meer aan interpretatie onderhevig is dan en dat er helaas een hoop idioten zijn die de quran zo interpreteren dat ze aanslagen gaan plegen en veel te fanatiek zijn. Op zichzelf is de quran dan ook niet 'erger' dan de bijbel, integendeel. Het zijn de lezers die het erg maken.
Laten we overigens ook niet vergeten dat er een hoop fanatici onder christenen zitten.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Veel moslims? Heb je daar ook cijfers van of leer je dat van de NOS?
Ik bedoel dat de cultuur hier vrijer er meer ontwikkeld is dan in bijvoorbeeld het midden-oosten waardoor mensen ruimdenkender zijn.quote:
Was een mooie film. Wel opvallend te zien hoe elke generatie weer terugverlangt naar de vorige generatie. Overigens heeft Woody Allen nu ook weer zo'n soortgelijke film over Rome gemaakt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:47 schreef DonRaja het volgende:
Net Midnight in Paris gezien. Verhaal was bijzaak, vanaf minuut 1 ben je verkocht aan die stad.
Parijs
Ik doe geen loze beweringen zonder dat ik er ook maar iets van af weet, dus hoef ik geen bronnen of cijfers te geven, of wel? Die oorlogen horen bij het proces van een land, hier begonnen de revoluties een paar eeuwen eerder.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Waar zijn jouw cijfers dan?
Of heb je in een grot gewoond met de burgeroorlog die er was in Irak en de burgeroorlogen die er zijn geweest in de islamitische wereld, en eenslagen van de taliban etc?
Dat heeft meer levens gekost dan de JDAMS van de US.
En dat geldt dus precies hetzelfde voor de quran.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het christendom/de Bijbel zet dus niet aan tot geweld. Wat dat betreft hebben al die gelovigen die oorlog gevoerd hebben in naam van God dat gedaan voor zich zelf. Als je de bijbel goed leest is er geen enkel aanknopingspunt om mensen te gaan afslachten in naam van God.
Vindt je dit gek dan? Ik niet namelijk.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:50 schreef Smoofie het volgende:
Moslims verbranden altijd wel bijbels, torahs en vlaggen van de US en EU landen.
De burgeroorlog in Irak was geen revolutie, dat was puur Soeni vs Shia. Irak vs Iran oorlog ook.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik doe geen loze beweringen zonder dat ik er ook maar iets van af weet, dus hoef ik geen bronnen of cijfers te geven, of wel? Die oorlogen horen bij het proces van een land, hier begonnen de revoluties een paar eeuwen eerder.Dat geeft jou niet het recht om moslims zo neer te zetten.
De Bijbel zet niet aan tot geweld, maar het volk van god mag wel andere volkeren uitmoorden die niet in hem geloven. Laatst kwam ik een site tegen die de doden in de Bijbel hadden berekend, maar kan hem niet meer vinden. Waren er ook aardig wat.
Moeten ze ook niet zeiken als we mohammed belachelijk maken of een Quran verbranden. Zij moeten dan meteen weer mensen doden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:52 schreef inZanity het volgende:
[..]
Vindt je dit gek dan? Ik niet namelijk.
Ja die boodschap lag er wel duidelijk op. Barcelona heeft hij toch ook al gedaan? Maar echt, nu naar Parijs gaan zal alleen maar tegenvallen. Wat heeft ie die stad mooi in beeld gebracht.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Was een mooie film. Wel opvallend te zien hoe elke generatie weer terugverlangt naar de vorige generatie. Overigens heeft Woody Allen nu ook weer zo'n soortgelijke film over Rome gemaakt.
Als je van gradaties in achterlijkheid kan spreken dan is de islam achterlijker dan het christelijk geloof. We treffen tenminste in de christendom nog geen profeet aan die actief meedeed aan het overvallen van karavanen, seksueel contact had met een 9-jarige meisje en nogal wat militaire campagnes op zijn naam had. De Islam is theïstische armoede.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:51 schreef Typisch het volgende:
De Bijbel zet niet aan tot geweld, maar het volk van god mag wel andere volkeren uitmoorden die niet in hem geloven. Laatst kwam ik een site tegen die de doden in de Bijbel hadden berekend, maar kan hem niet meer vinden. Waren er ook aardig wat.
Totaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Moeten ze ook niet zeiken als we mohammed belachelijk maken of een Quran verbranden. Zij moeten dan meteen weer mensen doden.
Dan maar te zwijgen over het groeiend aantal conservatieve moslims wat vrouwen onderdrukking goed vindt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als je van gradaties in achterlijkheid kan spreken dan is de islam achterlijker dan het christelijk geloof. We treffen tenminste in de christendom nog geen profeet aan die actief aan het overvallen van karavanen meedeed, seksueel contact had met 9-jarige meisjes en nogal wat militaire campagnes op zijn naam had. De Islam is enkel theïstische armoede.
Dat wel, maar ik erger me wel vaak aan die Amerikaanse francofielen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:54 schreef DonRaja het volgende:
Ja die boodschap lag er wel duidelijk op. Barcelona heeft hij toch ook al gedaan? Maar echt, nu naar Parijs gaan zal alleen maar tegenvallen. Wat heeft ie die stad mooi in beeld gebracht.
Wat een onzin, ga weg man, achterlijke cultuur die ze daar hebben.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:54 schreef inZanity het volgende:
[..]
Totaal niet met elkaar te vergelijken.
Vind je Parijs ruk of Parijzenaars? De stad op zich is kleiner dan Amsterdam qua oppervlakte, het zijn de lelijke voorsteden die meegeteld worden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:51 schreef Caland het volgende:
Ik vind Parijs echt ruk. Van het rijtje soortgelijke steden in Europa dan.
Groeiend? Daar geloof ik ook geen reet van.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:55 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dan maar te zwijgen over het groeiend aantal conservatieve moslims wat vrouwen onderdrukking goed vindt.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:55 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat een onzin, ga weg man, achterlijke cultuur die ze daar hebben.
Het is inderdaad zo dat er in de bijbel gruwelijke verhalen voorkomen, dat vind ik ook gek, maar toch vind ik dat het individu veruit de grootste schuld zou moeten krijgen. Bijvoorbeeld de kruistochten, hét voorbeeld van oorlogen in naam van een religie. Maar alles werd in gang gezet door de paus (Urbanus volgens mij). Zou wel eens willen weten hoeveel doden die indirect op zijn naam heeft staan in de historie, daar word je ook niet vrolijk van. Zogenaamd de plaatsvervanger van God.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:49 schreef AryaMehr het volgende:
Wat ik laatst al zei:
Absoluut. De individu treft net zoveel schuld. Feit blijft wel dat er bepaalde religiën zijn - zoals de islam bijvoorbeeld maar ook het christendom - die een soort militaristische inslag kennen. Wanneer er in het heilige boek talloze keren tot heilige oorlogen wordt opgeroepen, de profeet zelf actief aan militaire campagnes heeft meegedaan en Jezus claimt de zwaard te hebben gebracht, dan zijn dit soort religieuze oorlogen natuurlijk niet geheel onbegrijpelijk. Het geloof speelt wel degelijk hier een rol in.
Vergelijk Egypte '70 eens met nu.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:56 schreef Typisch het volgende:
[..]
Groeiend? Daar geloof ik ook geen reet van.
Want?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als je van gradaties in achterlijkheid kan spreken dan is de islam achterlijker dan het christelijk geloof.
Je verdraait de boel nogal.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
We treffen tenminste in de christendom nog geen profeet aan die actief meedeed aan het overvallen van karavanen, seksueel contact had met een 9-jarige meisje en nogal wat militaire campagnes op zijn naam had.
Precies. Wist je dat volgens de Koran de getuigenis van een vrouw slechts voor de helft van die van een man wordt meegerekend?quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:55 schreef Smoofie het volgende:
Dan maar te zwijgen over het groeiend aantal conservatieve moslims wat vrouwen onderdrukking goed vindt.
Cijferssssssssssss wil ik dan, als je zulke dingen beweerd. In strenge Moslim landen mogen vrouwen soms zelfs al auto rijden, lijkt me een voorbeeld van dat het ook de andere kant op gaat.quote:
Francofielen zijn overal irritant vrees ik.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik erger me wel vaak aan die Amerikaanse francofielen.
Ik ben er niet zo één, het is toch achterlijk? WAt is dat voor onzin, zij mogen wel vlaggen, torahs etc verbranden, maar als we iets verkeerds zeggen over de quran of mohammed in een strip belachelijk maken dan zien zij er het recht in om aanslagen te plegen etc?quote:
Dat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:57 schreef Typisch het volgende:
[..]
Cijferssssssssssss wil ik dan, als je zulke dingen beweerd. In strenge Moslim landen mogen vrouwen soms zelfs al auto rijden, lijkt me een voorbeeld van dat het ook de andere kant op gaat.
Dat heeft niets met cijfers te maken man, zoek het maar eens op, in de '70 zag je veel vrouwen in egypte westers gekleed, geen hoofddoekjes etc. Nu is het totaal andersom.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:57 schreef Typisch het volgende:
[..]
Cijferssssssssssss wil ik dan, als je zulke dingen beweerd. In strenge Moslim landen mogen vrouwen soms zelfs al auto rijden, lijkt me een voorbeeld van dat het ook de andere kant op gaat.
Weet niet. Gewoon het hele sfeertje inderdaad maakt toch voor mij vaak meer de stad.quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:56 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Vind je Parijs ruk of Parijzenaars? De stad op zich is kleiner dan Amsterdam qua oppervlakte, het zijn de lelijke voorsteden die meegeteld worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |