Dat is met links bijna onmogelijk. Want de ene keer leven we in een multiculturele samenleving, de andere keer is er nooit sprake van massa-immigratie geweest. De ene keer moeten varkentjes uit gemeentehuizen en halalvlees in de kantine, de andere keer is er geen sprake van islamisatie. De ene keer is iedereen precies hetzelfde en is huidskleur volkomen irrelevant, de andere keer moeten er "positief-discriminerend" beleid komen.quote:Omdat iets een vaststaand gegeven is wil dat niet zeggen dat we over de consequenties van deze zaken niet kunnen discussieren toch?
Hulde voor de man die lulde..... jammer dat 'de rooien' het hier niet willen zien. Voorts kun je met je ogen dicht niets zien natuurlijkquote:Op vrijdag 20 april 2012 09:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is met links bijna onmogelijk. Want de ene keer leven we in een multiculturele samenleving, de andere keer is er nooit sprake van massa-immigratie geweest. De ene keer moeten varkentjes uit gemeentehuizen en halalvlees in de kantine, de andere keer is er geen sprake van islamisatie. De ene keer is iedereen precies hetzelfde en is huidskleur volkomen irrelevant, de andere keer moeten er "positief-discriminerend" beleid komen.
Mag je vinden, maar dan vind ik je xenofoob.quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En om op Betyars zeurvraag te antwoorden: ik vind dat een stad die, om het maar even cru te zeggen, voor 60% uit bruinen bestaat niet Nederlands. En ja, huidskleur heeft er wel degelijk (gedeeltelijk) mee te maken, omdat het simpelweg dan te zien is dat je niet van oorsprong hier vandaan komt. Het zal ook wel weer vloeken in de kerk zijn, maar dit land is van oorsprong een blank land he?
Duitsers en Britten staan veel dichter bij NLers dan bv Congolezen. De culturen zijn veel meer gelijk en daarom botst dat veel minder. Plus het is uiterlijk niet te zien natuurlijk. Kunnen we lang of kort over doen, maar ja dat maakt wel degelijk uit.quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:47 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Duitsers en Britten zijn ook allochtonen, maar zijn wel blank.
Is dat dan niet erg?
1 t/m 3 zijn inderdaad objectieve feiten.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Objectief gezien is het verhaal heel simpel:
1) Nederland heeft de afgelopen 30 jaar een sterke instroom gehad van allochtonen, met name uit de Derde Wereld.
2) Deze instroom heeft het aangezicht van het land, met name in de grote steden, sterk veranderd.
3) Deze mensen hebben hun eigen gebruiken, normen en waarden deels behouden, waardoor de Nederlandse maatschappij ook anders geworden is
Zijn daar andere bronnen van dan een PVV rapport eigenlijk? Niet dat ik het bij voorbaad niet geloof, maar ik vraag het me gewoon af. Volgens mij moet je de immigratie voor dit vraagstuk dan sowieso nog splitens naar "echte" vluchtelingen en economische vluchtelingen. De economische kwamen hier (in elk geval voor een deel) heen om te werken en hebben dus per saldo wellicht een positieve bijdrage geleverd?quote:4) De effecten van deze immigratie op de economie zijn nog onzeker, maar vooralsnog heeft het netto geld gekost
Dit is verre van objectief. Natuurlijk zijn de mensen nu, en in 2100 helemaal, anders dan in 1950. Maar dat waren ze ook geweest zonder migratie.quote:5) Het Nederlandse volk zoals wij dat voor 1950 kenden (ethnisch homogeen, eigen cultuur, eigen aard, spaarzaam, hardwerkend, innovatief, etc) zal in 2100 feitelijk niet meer bestaan. In de bevolking die dan in Nederland woont is nog wel een redelijk deel van de oorspronkelijke Nederlandse genenpool aanwezig.
Het is ook hypocriet gelul van de mensen. Want zo'n De_Guidance en Illias doen gezellig alsof het allemaal leuk en aardig is en zeggen tegen ons dat we het maar moeten accepteren, maar let eens op wat er gebeurt als de helft van Casablanca en Istanbul, Izmir etc uit Europese immigranten bestaat die schijt hebben aan de daar heersende cultuur, allemaal varkensslachterijen en brouwerijen gaan oprichten, honderden kerken gaan bouwen etc.quote:
Ik heb daar geen probleem mee.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is ook hypocriet gelul van de mensen. Want zo'n De_Guidance en Illias doen gezellig alsof het allemaal leuk en aardig is en zeggen tegen ons dat we het maar moeten accepteren, maar let eens op wat er gebeurt als de helft van Casablanca en Istanbul, Izmir etc uit Europese immigranten bestaat die schijt hebben aan de daar heersende cultuur, allemaal varkensslachterijen en brouwerijen gaan oprichten, honderden kerken gaan bouwen etc.
Daar zullen ze dat dus nooit accepteren. En zeker niet wanneer die Europese immigranten buitengemiddeld veel beroep doen op de sociale voorzieningen en snel in aantal groeien.quote:Het is ook hypocriet gelul van de mensen. Want zo'n De_Guidance en Illias doen gezellig alsof het allemaal leuk en aardig is en zeggen tegen ons dat we het maar moeten accepteren, maar let eens op wat er gebeurt als de helft van Casablanca en Istanbul, Izmir etc uit Europese immigranten bestaat die schijt hebben aan de daar heersende cultuur, allemaal varkensslachterijen en brouwerijen gaan oprichten, honderden kerken gaan bouwen etc.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar zullen ze dat dus nooit accepteren. En zeker niet wanneer die Europese immigranten buitengemiddeld veel beroep doen op de sociale voorzieningen en snel in aantal groeien.
Maar wie is er nu gek dan? En wie het sterkste? En wie is er dominant binnen 50 jaar?
Dan is dat maar zo, maar ik vind het niet abnormaal dat ik wil dat een land als NL hoofdzakelijk NLs blijft.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Mag je vinden, maar dan vind ik je xenofoob.
Dat maakt op zich wel verschil uit. Indonesiers en Surinamers ed hebben mi meer recht op verblijf hier dan Turken, Marokkanen, Somaliers ed.quote:Maakt het voor jou ook geen verschil als die bruinen uit onze voormalige kolonieen komen en al sinds drie generaties hier wonen?
Tja, dan ga je dus uit van het scenario dat wij in Europa overspoeld worden door mensen van buiten Europa. En dat is dus hetgeen ik niet zie zitten.quote:Donkere gelaatskleur is trouwens dominant t.o.v. een lichtere kleur, dus over een aantal eeuwen is iedereen "bruin".
Het gaat landelijk niet om een enorme minderheid. http://www.zorgatlas.nl/b(...)-gemeente-2010-2040/quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:31 schreef De_Guidance het volgende:
Allochtonen zijn ook Nederlanders, veel zien hier geboren inmiddels en zijn meer Nederlands dan iets anders , aangezien het landelijk nog steeds om een enorme minderheid gaat , is over een paar generaties iedereen deze discussie alweer vergeten.
Alle angstverhalen van de bange mensen of van de mensen die duidelijk geen kaas hebben gegeten van de evolutietheorie ten spijt.
Oh ja? Hoe zou in jouw Turkije gereageerd worden als er een artikel verschijnt met "6 miljoen van de 12 miljoen Istanbullers is Europese en Chineze immigrant?quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je praat echt onzin verpakt in een leuk jasje.
Dat is dus fucking bullshit. Het is puur een kwestie van het onaantrekkelijk maken voor de immigrant hier te zijn. En dat betekent dus gewoon uitzetten, oppakken indien illegaal, geen gebruik mogen maken van voorzieningen etc. Heel simpel hoor. Die onzin alsof het een soort natuurwet is dat gassen naar de plek stromen waar ze het minst aanwezig zijn is gewoon gelul.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:24 schreef waht het volgende:
Immigratie kan niet gestopt worden. We zijn geen eiland zoals Australië of een totalitaire staats als Noord-Korea. We kunnen enkel sturen en handhaven in een bepaalde mate die niet meer negatieve effecten heeft dan de immigratie zelf. Daarom is het zaak om immigranten aan het werk te zetten, hetgeen moet geschieden naast het aan het werk zetten van roomblanke Nederlanders.
Van overspoelen hoeft geen sprake te zijn. Als over enkele generaties de acceptatie van immigranten groter is en zij steeds meer nederlands zijn geworden zal je zien dat alles vanzelf gaat mengen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, dan ga je dus uit van het scenario dat wij in Europa overspoeld worden door mensen van buiten Europa. En dat is dus hetgeen ik niet zie zitten.
Ik had het over landelijk , maar ga vooral door met huilen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je hebt nu dus al gemeentes waar het aantal niet-Westerse allochtonen dus 37% is. Wederom is dat excl. 3e generatie. http://www.zorgatlas.nl/b(...)nen-2009/#breadcrumb
Ja, miniem hoor allemaal.
Mijn Turkije?quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja? Hoe zou in jouw Turkije gereageerd worden als er een artikel verschijnt met "6 miljoen van de 12 miljoen Istanbullers is Europese en Chineze immigrant?
Waarschijnlijk hetzelfde als hier. Een paar harde schreeuwers roepen moord en brand, de zwijgende meerderheid ziet geen probleem en accepteert het als een feit.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja? Hoe zou in jouw Turkije gereageerd worden als er een artikel verschijnt met "6 miljoen van de 12 miljoen Istanbullers is Europese en Chineze immigrant?
Je ouders zijn toch Turks? Jij dubbele nationaliteit?quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mijn Turkije?
Hoezo mijn Turkije?
er zit toch zoveel verschillende soorten groepen tussen , de tweede groep zijn westerse allochtonen (vnl indo's) en dat een hele rits aan verschillende groepen. Tuurlijk zou een spreiding beter zijn maar daar krijg je je meerderheid als haagse harrie niet mee terug.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jullie spraken zelfs over dat het beter is, voordeliger zelfs. Leg me eens uit hoe het voor Den Haag beter is dat de helft nu uit immigranten en nakomelingen daarvan bestaat. En Amsterdam, en Rotterdam etc
En nu als antwoord op de vraag wat nu precies het voordeel is?quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
er zit toch zoveel verschillende soorten groepen tussen , de tweede groep zijn westerse allochtonen (vnl indo's) en dat een hele rits aan verschillende groepen. Tuurlijk zou een spreiding beter zijn maar daar krijg je je meerderheid als haagse harrie niet mee terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |