abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110558814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je mag vragen om in de tas te kijken, maar je mag het ook weigeren. En dan mogen ze de politie bellen. Dat is allemaal wettelijk toegestaan. Begrepen?
Jij zet alles in de gebiedende wijs terwijl het, in dit geval geval, verzoekend moet zijn. Daardoor kwam je punt niet goed naar voren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110558827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee een winkel mag je alleen de toegang ontzeggen als je een strafbaar feit hebt gepleegd.
Nee, een winkel is geen openbare gelegenheid en ze mogen je de toegang ontzeggen als jij je niet aan de huisregels houdt (zoals het laten inzien van je tas). Je hoeft geen strafbaar feit gepleegd te hebben voordat een winkel je mag weigeren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_110558844
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, want een leraar heeft niet de bevoegdheid als politie of sommige BOA'ers. En je mag het in beide gevallen weigeren. Maar in het geval van de winkelende dame, zal de politie er voor kiezen om de tas van mevrouw in te zien, om het vermoeden van diefstal, dat redelijkerwijs is ontstaan, te ontkrachten danwel bevestigen.
Heb je een bron dan? Dat het vermoeden van diefstal redelijkerwijs is ontstaan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:39:49 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110558911
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Voordat een supermarktmedewerker de tas vraagt in te zien en voordat ie de politie belt gaat ie echt geen wetjes napluizen hoor.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110558921
Studenten in Zwolle? Contradictio in terminis. _O-
pi_110558960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:07 schreef blomke het volgende:
Ben toch wel blij dat je als consument enige rechten hebt. Zomaar in je tas gluren "omdat dat onze huisregels zijn". Als er bij staat "u kunt vaginaal gevisiteerd worden..." , kan je toch ook niet als eis stellen.

Ik kan toch ook niet lukraak "huisregels" voor mijn thuisbezoek maken?
Er wordt toch nergens beweerd dat je dat niet mag weigeren? Je staat volkomen in je recht om dat te weigeren. Alleen is het wel zo dat het vantevoren bekend is dat het gevraagd kan worden om de tas in te laten zien en het daarom vreemd is als dit vervolgens geweigerd wordt. Politie of een anders bevoegd persoon als een getrainde BOA'er hebben slechts een redelijke verdenking nodig om te mogen fouilleren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:44:53 #107
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110559058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:03 schreef Peem het volgende:

[..]

De reden waarom ik dit vraag is omdat ze komen voor niets. En als dit een aantal keer gebeurt of er dan kosten in rekening gebracht worden. Ik ben degene waar ze dan de politie voor laten komen omdat ik weiger met de winkel mee te werken en vroeg me dus af of er dan kosten zijn gemaakt.

Is dat zo'n rare denkwijze?
Maar wie belt de politie? Jij of zij?
Als ze een rekening krijgen, moeten zij die dus betalen.

Maar, maak je geen zorgen. Laat die politie een paar keer voor niets komen et voila, op een gegeven moment komen ze niet meer opdagen.

Trouwens, politie die op verzoek langskomt om te fouilleren? Nooit van gehoord.
Ook hoi !
pi_110559112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voordat een supermarktmedewerker de tas vraagt in te zien en voordat ie de politie belt gaat ie echt geen wetjes napluizen hoor.
Ik vraag het ook niet aan jou, aangezien ik weet dat je het zelf ook allemaal niet zo goed weet :*
pi_110559121
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij vindt het niet verdacht dat iemand, ondanks de kennisneming van de huisregels en het algemeen bekend zijn van deze regel onder supermarkten, weigert om de tas in te laten zien door een cassière?

Het is wel je recht om het te weigeren, maar je kan ook op je vingers nagaan dat de politie ingeschakeld gaat worden en je alsnog de inhoud van je tas moet tonen.
En daar komt bij dat je vervolgens voorlopig niet meer welkom bent in de betreffende super, wegens het niet opvolgen van de huisregels. Dus bewust dat gevolg voor lief nemen, en relatief hoog spel spelen, vind jij niet het vermoeden van diefstal in de hand spelen? Dat vind jij niet voldoende om een redelijk vermoeden van diefstal te veroorzaken?
pi_110559167
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij vind het niet redelijk verdacht dat iemand, ondanks de kennisneming van de huisregels en het algemeen bekend zijn van deze regel onder supermarkten, weigert om de tas in te laten zien door een cassière?

Het is wel je recht om het te weigeren, maar je kan ook op je vingers nagaan dat de politie ingeschakeld gaat worden en je alsnog de inhoud van je tas moet tonen.
En daar komt bij dat je vervolgens voorlopig niet meer welkom bent in de betreffende super, wegens het niet opvolgen van de huisregels. Dus bewust dat gevolg voor lief nemen, en relatief hoog spel spelen, vind jij niet het vermoeden van diefstal in de hand spelen?
Nee, ik vind van niet. En het gaat er niet eens om wat ik vind, jij zegt namelijk dat de politie een redelijk vermoeden nodig heeft, wat ik wel wil geloven, maar waar kan ik vinden dat dit onder redelijk vermoeden valt?
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:49:12 #111
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110559198
En soms moet je gewoon creatief zijn.

In de pauzes was het bij ons altijd standaard naar de C1000 gaan en scholieren mochten per 2 of per 4 naar binnen zodat er altijd een flinke rij stond voor de ingang. En daar kwam inlognaam met zn briljante actie: die pakte gewoon een winkelwagentje en mocht zo doorlopen. Kort daarna was het trouwens afgelopen met weigeren van scholieren.

Kennelijk zien ze jouw dus als student. Pak eens een winkelwagen en loopt nonchalant door.
Ook hoi !
pi_110559261
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, ik vind van niet. En het gaat er niet eens om wat ik vind, jij zegt namelijk dat de politie een redelijk vermoeden nodig heeft, wat ik wel wil geloven, maar waar kan ik vinden dat dit onder redelijk vermoeden valt?
Waar kan je vinden dat dit niet onder redelijk vermoeden valt. Redelijk vermoeden is subjectief. Het is opzettelijk subjectief en dat betekent dat, tenzij anders vermeld, deze gedachtengang voldoende kan zijn als redelijk vermoeden.
pi_110560056
Kortom conclusie van dit topic:

Als iemand ze aanklaagt is het twijfelachtig als het lid stand zou houden.

Winkelpersoneel/eigenaar mag niet je tas doorzoeken of je kleding aanraken. Wanneer jezelf toestemming geeft mogen ze dit echter wel. Om dit te bewerkstelligen dreigen ze met de politie. In de praktijk is het nog maar de vraag als ze dit echt zullen doen en als de politie wel zal verschijnen voor nergens op gebaseerde verdenking.

Weiger gewoon elke medewerking met zoveel mogelijk mensen of boycot de winkel. Al is en blijft de vraag als ze die omzet zullen gaan missen
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:17:59 #114
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_110560151
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Waar kan je vinden dat dit niet onder redelijk vermoeden valt. Redelijk vermoeden is subjectief. Het is opzettelijk subjectief en dat betekent dat, tenzij anders vermeld, deze gedachtengang voldoende kan zijn als redelijk vermoeden.
Er zijn voldoende redenen om niet aan een tascontrole mee te werken dat diefstal niet automatisch als reden kan worden gezien en derhalve is diefstal geen redelijk vermoeden. (o.a. principe (winkel mag zichzelf niet oneigenlijk rechten toeeigenen), privacy)
Overigens is een redelijk vermoeden niet voldoende om je vast te houden tot de politie komt. Dat mag alleen als er op heterdaad wordt betrapt. Mochten ze je toch tegenhouden als de politie wordt gebeld bij niet meewerken aan tascontrole aangifte van vrijheidsberoving doen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_110560972
Politie en BOA hebben alleen bij een redelijkerwijs vermoeden de bevoegdheid om in je tas te kijken. Hebben ze dit (ergo, heeft niemand je iets zien wegnemen ect.) dan laat maar lekker lopen. Het winkelpersoneel mag het wel vragen, maar je hoeft hier geen gehoor aan te geven, ze kunnen je dan wel verzoeken het pand te verlaten, wat je dan ook verplicht bent te doen.
pi_110561233
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:42 schreef Degodvader het volgende:
Politie en BOA hebben alleen bij een redelijkerwijs vermoeden de bevoegdheid om in je tas te kijken. Hebben ze dit (ergo, heeft niemand je iets zien wegnemen ect.) dan laat maar lekker lopen. Het winkelpersoneel mag het wel vragen, maar je hoeft hier geen gehoor aan te geven, ze kunnen je dan wel verzoeken het pand te verlaten, wat je dan ook verplicht bent te doen.
Duidelijk bedankt! Maar wat is dan "een redelijkerwijs vermoeden " voor de politie??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110561374
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Duidelijk bedankt! Maar wat is dan "een redelijkerwijs vermoeden " voor de politie??
Ligt er helemaal aan het geval. Hier een voorbeeld waarbij er géén redelijk vermoeden was:

quote:
Wanneer twee met voet-surveillance belaste politiemannen op 14 oktober 1976 om tien voor half vier 's nachts over de Sint Olofspoort in Amsterdam ter hoogte van de Warmoesstraat lopen, komt hen een kleurling tegemoet rennen uit de richting van café Caribian Nights. Caribian Nights stond hen bekend als een verzamelplaats van gebruikers en handelaren van verdovende middelen. De agenten vermoeden dat de man drugs bij zich heeft en houden hem staande om hem te fouilleren. Hierbij valt op dat de kleurling zijn linkerhand voortdurend in zijn jaszak houdt, zodat bij de opsporingsambtenaren het vermoeden rijst, dat hij in die jaszak wel eens verdovende middelen zou kunnen hebben. De verbalisanten houden de man aan als verdacht van het opzettelijk bezit van drugs en pakken hem vast om hem over te kunnen brengen naar het politiebureau Warmoesstraat. De arrestant verzet zich hevig en bijt een van de agenten in de rechterpols. Bij de worsteling haalt de kleurling zijn linkerhand uit zijn jaszak en laat een zilverpapiertje vallen. Het blijkt een wikkel met heroïne te zijn. De kleurling wordt gedagvaard wegens het bezit van 840 milligram heroïne en wegens wederspannigheid.
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:05:23 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110561867
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Kortom conclusie van dit topic:

Als iemand ze aanklaagt is het twijfelachtig als het lid stand zou houden.

Winkelpersoneel/eigenaar mag niet je tas doorzoeken of je kleding aanraken. Wanneer jezelf toestemming geeft mogen ze dit echter wel. Om dit te bewerkstelligen dreigen ze met de politie. In de praktijk is het nog maar de vraag als ze dit echt zullen doen en als de politie wel zal verschijnen voor nergens op gebaseerde verdenking.

Weiger gewoon elke medewerking met zoveel mogelijk mensen of boycot de winkel. Al is en blijft de vraag als ze die omzet zullen gaan missen
Ze missen de omzet niet, want er wordt veel meer gejat dan er gekocht wordt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:02:15 #119
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110574715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus huisregels voor je thuisbezoek zijn niet toegestaan? Schoenen uit als je binnen komt! Jas ophangen aan de kapstok! Pleeborstel gebruiken! Allemaal onwettig?
Ja hoor, dat mag. Maar wat niet mag is dat je met geweld of op oneigenlijke wijze die regels afdwingt. Je mag dus niet zelf de schoenen van je gast uittrekken of de jas van zijn lijf rukken, als hij dat niet wil. Net zoals een winkelmedewerker iemand niet kan dwingen zijn tas open te maken (en hem daarvoor ook niet vast mag houden terwijl de politie er aan komt, als er geen redelijk vermoeden van diefstal is).
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:08:27 #120
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110575035
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Een werknemer zegt dat hij dacht gezien te hebben dat de klant iets in de tas heeft gestopt, bijvoorbeeld.
  vrijdag 20 april 2012 @ 23:01:43 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110577700
Fijne huisregels.

Met een dergelijke huisregel zullen veel studenten van gezeur af willen zijn en bij de kassa de tas open doen om de kassamedewerker in de tas laten kijken en zo de weg te vervolgen.

Echter je bent niet verplicht om mee te werken, (beveiligings)personeel van een winkel heeft geen recht om in de tas te kijken, ze kunnen dit uitsluitend verzoeken, wanneer je niet meewerkt kunnen ze je uitsluitend staande houden op verdenking van winkeldiefstal, wanneer de politie ingeschakeld wordt kan deze niet zomaar in je tas kijken, in dat geval moet de politie je aanmerken als verdachte, wanneer je meewerkt kunnen ze in je tas kijken, wanneer je niet meewerkt moeten ze je daadwerkelijk aanhouden waarna de politie het recht heeft om de verdachte te fouilleren en de tas te doorzoeken.

Dus hoewel de huisregels verre van rechtsgeldig zijn kunnen ze wel tijdrovend zijn wanneer je niet meewerkt omdat de supermarkt over kan gaan tot inschakeling van de politie, wel betekent dit voor de supermarkt ook veel tijd en dus (beveiligings)personeel wanneer ze overgaan tot inschakeling van de politie. De vraag is ook of ze dit daadwerkelijk doen wanneer ze enkel jouw als verdachte aanmerken als je de tas niet wil openen, want als de politie een paar keer voor niets gekomen is zullen ze niet graag terugkomen, dat wordt de betreffende supermarkt wel duidelijk gemaakt door de politie.

Enkel bij terechte aanhouding van winkeldiefstal kan de supermarkt een winkelverbod opleggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 21 april 2012 @ 00:14:47 #122
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_110581083
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:01 schreef ozzietukker het volgende:
Fijne huisregels.

Met een dergelijke huisregel zullen veel studenten van gezeur af willen zijn en bij de kassa de tas open doen om de kassamedewerker in de tas laten kijken en zo de weg te vervolgen.

Echter je bent niet verplicht om mee te werken, (beveiligings)personeel van een winkel heeft geen recht om in de tas te kijken, ze kunnen dit uitsluitend verzoeken, wanneer je niet meewerkt kunnen ze je uitsluitend staande houden op verdenking van winkeldiefstal, wanneer de politie ingeschakeld wordt kan deze niet zomaar in je tas kijken, in dat geval moet de politie je aanmerken als verdachte, wanneer je meewerkt kunnen ze in je tas kijken, wanneer je niet meewerkt moeten ze je daadwerkelijk aanhouden waarna de politie het recht heeft om de verdachte te fouilleren en de tas te doorzoeken.

Dus hoewel de huisregels verre van rechtsgeldig zijn kunnen ze wel tijdrovend zijn wanneer je niet meewerkt omdat de supermarkt over kan gaan tot inschakeling van de politie, wel betekent dit voor de supermarkt ook veel tijd en dus (beveiligings)personeel wanneer ze overgaan tot inschakeling van de politie. De vraag is ook of ze dit daadwerkelijk doen wanneer ze enkel jouw als verdachte aanmerken als je de tas niet wil openen, want als de politie een paar keer voor niets gekomen is zullen ze niet graag terugkomen, dat wordt de betreffende supermarkt wel duidelijk gemaakt door de politie.

Enkel bij terechte aanhouding van winkeldiefstal kan de supermarkt een winkelverbod opleggen.
Nee, ze mogen me alleen vasthouden als het een heterdaad betreft. Als ze alleen een vermoeden hebben en je daarop vasthouden is het vrijheidsberoving dat ze doen. Kun je aangifte van doen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 00:22:01 #123
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_110581379
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:14 schreef TallMan het volgende:

[..]

Nee, ze mogen me alleen vasthouden als het een heterdaad betreft. Als ze alleen een vermoeden hebben en je daarop vasthouden is het vrijheidsberoving dat ze doen. Kun je aangifte van doen.
Alleen als ze je letterlijk vasthouden. Anders kun je gewoon afrekenen en doorlopen.

Wanneer de politie een paar keer voor niks komt en jij aangifte doet houd het vanzelf wel op.

Blijft nog steeds de beste oplossing je schooltas ff op school te laten :')
Dum de dum
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:22:34 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110592747
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:14 schreef TallMan het volgende:

[..]

Op het moment dat ze je staande willen houden zullen ze zich beroepen op een heterdaadje en zal je alsnog vastgehouden worden en kan je worden overgedragen aan de politie.
Men kan nu eenmaal beweren gezien te hebben dat jij iets in de tas doet. Iedereen kan (met gepast) geweld een burgerarrest uitvoeren.

quote:
Bij de aanhouding mag de verdachte worden beetgepakt en in bedwang worden gehouden. Verzet de verdachte zich dan is aanhouding op grond van mishandeling (art. 300 WvSr) tegelijkertijd mogelijk
Daarnaast mag er dwang worden uitgeoefend, bijvoorbeeld door de verdachte tegen de grond te houden. Zelfs tijdelijk opsluiten is mogelijk, indien de komst van de opsporingsambtenaren moet worden afgewacht. Hiermee moet voorzichtig worden omgesprongen, het moet proportioneel zijn, want anders loop je als burger de kans dat je je schuldig maakt aan wederrechtelijke vrijheidsberoving (art. 282 Sr). De burger mag voorwerpen in beslag nemen die bij een misdrijf zijn gebruikt, bijvoorbeeld een mes. (art. 95 Sv) Deze moet hij wel overdragen aan de politie.
Neemt niet weg dat het maar de vraag is of je al dit gezemel op je hals wilt halen, de meeste Nederlanders zijn niet zo principieel, omdat men zich buiten de comfortzone gaat bevinden, de normale Nederlander weet niet precies wat de politie wel of niet mag, en zal over het algemeen meewerken.
Een gemiddelde scholier zonder kwade bedoelingen zal dan ook gewoon meewerken, waardoor het uiteindelijk wel mee zal vallen hoe vaak de politie (voor niets) zal komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:42:21 #125
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_110602887
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op het moment dat ze je staande willen houden zullen ze zich beroepen op een heterdaadje en zal je alsnog vastgehouden worden en kan je worden overgedragen aan de politie.

[..]
Heterdaadje is lastig bij een tassencontrole waar je niet aan wilt meewerken :)
Dum de dum
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:46:07 #126
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_110603009
quote:

[..]

Heterdaadje is alleen geldig als ze je iets hebben zien pakken, denken is niet genoeg. Dus een aangifte vrijheidsberoving is nog altijd geldig en dat zou men niet echt licht op horen te vatten bij justitie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:48:55 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110603107
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:42 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Heterdaadje is lastig bij een tassencontrole waar je niet aan wilt meewerken :)
Theoretisch is dat inderdaad niet mogelijk bij een tassencontrole, in de praktijk kan bij het weglopen door een medewerker aangegeven worden dat deze jouw iets in de tas heeft zien stoppen, bij de betreffende winkel zijn (volgens verhaal TS) ook zogenoemde beveiligers of eigen medewerkers actief, en dan kan je alsnog staande gehouden worden. (Of het nu wel of niet in je tas zit doet niet terzake, je kan het immers er ook weer uitgehaald hebben).

Dus theoretisch kan je niet staande worden gehouden voor een tassencontrole, in de praktijk is daar een eenvoudige workaround voor.
Al blijft de vraag hoever de winkel wil gaan, het (voor niets) inschakelen van de politie kost goodwill en de winkel veel tijd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110622565
quote:

[..]

Men kan nu eenmaal beweren gezien te hebben dat jij iets in de tas doet. Iedereen kan (met gepast) geweld een burgerarrest uitvoeren.

[..]

Neemt niet weg dat het maar de vraag is of je al dit gezemel op je hals wilt halen, de meeste Nederlanders zijn niet zo principieel, omdat men zich buiten de comfortzone gaat bevinden, de normale Nederlander weet niet precies wat de politie wel of niet mag, en zal over het algemeen meewerken.
Een gemiddelde scholier zonder kwade bedoelingen zal dan ook gewoon meewerken, waardoor het uiteindelijk wel mee zal vallen hoe vaak de politie (voor niets) zal komen.
Uit hetzelfde stuk van jou volgt ook ==>

quote:
Het geweldsmonopolie ligt in Nederland bij de politie of bij de marechaussee.

Onnodig geweld mag niet worden uitgevoerd. Wapens mogen ook niet worden gebruikt. Daarentegen mag degene die tot een 'burgerarrest' over gaat zich wel verdedigen als de verdachte geweld gebruikt. Deze verdediging moet wel in verhouding zijn met het door de verdachte toegepaste geweld.
En als je alsnog weg wilt lopen mag alleen de politie je daadwerkelijk vasthouden. Beveiligers mogen je wel staande houden, maar mogen hierbij geen echt geweld bij gebruiken. Ze zijn gewoon burger in de oog van de wet. Wij mogen ook niet zomaar iemand op de grond blijven gooien tot de politie er is. Ik kan blijven doorlopen en blijf opstaan. Dus alsnog kunnen wij gewoon weglopen als we echt willen. Als ik gewoon blijf doorlopen (105kg die nog zwaardere mannen weleens de baas kan zijn), krijgen ze mij echt niet op de grond zonder echt geweld te gebruiken. Hetgeen dus weer wederrechtelijke vrijheidsberoving is door de beveiligers.

Dit alles heb ik van oom agent zelf. Heb vaak genoeg discussies met een vriend van me die in opleiding zit. Hij had laatst zo'n casus ook gehad. Daag hem vaak genoeg uit met dit soort discussies om erachter te komen wat zij daar leren met dit soort rare kwesties haha :Y

[ Bericht 11% gewijzigd door maarten1803 op 22-04-2012 07:04:18 ]
pi_110622970
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 06:15 schreef maarten1803 het volgende:

[..]

[..]

En als je alsnog weg wilt lopen mag alleen de politie je daadwerkelijk vasthouden. Beveiligers mogen je wel staande houden, maar mogen hierbij geen echt geweld bij gebruiken. Ze zijn gewoon burger in de oog van de wet. Wij mogen ook niet zomaar iemand op de grond blijven gooien tot de politie er is. Ik kan blijven doorlopen en blijf opstaan. Dus alsnog kunnen wij gewoon weglopen als we echt willen. Als ik gewoon blijf doorlopen (105kg die nog zwaardere mannen weleens de baas kan zijn), krijgen ze mij echt niet op de grond zonder echt geweld te gebruiken. Hetgeen dus weer wederrechtelijke vrijheidsberoving is door de beveiligers.

Dit alles heb ik van oom agent zelf. Heb vaak genoeg discussies met een vriend van me die in opleiding zit. Hij had laatst zo'n casus ook gehad. Daag hem vaak genoeg uit met dit soort discussies om erachter te komen wat zij daar leren met dit soort rare kwesties haha :Y
Beveiligers mogen niet staandehouden, dit mogen alleen opsporingsambtenaren. Daarbij is dwang, zoals het op de grond houden, wel degelijk toegestaan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110623112
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:41 schreef Jordy-B het volgende:
Politie of een anders bevoegd persoon als een getrainde BOA'er hebben slechts een redelijke verdenking nodig om te mogen fouilleren.
Nee, een redelijk vermoeden, dat is wat anders. En hoezo slechts?

quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat dacht je van in de rede?
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan 'redelijk' ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:42 schreef Degodvader het volgende:
Politie en BOA hebben alleen bij een redelijkerwijs vermoeden de bevoegdheid om in je tas te kijken.
Redelijkerwijs? Waarom maak je er nou een bijwoord van?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 22 april 2012 @ 10:06:33 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110623604
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 06:15 schreef maarten1803 het volgende:

[..]

[..]

Ik als burger mag iemand beletten de plaats van het misdrijf te ontkomen, dus ook een beveiliger, supermarktmedewerker. Hiervoor mag je gepast geweld gebruiken en zelfs iemand onder dwang tegen de grond werken en op de grond houden. Belangrijk blijft dat het gepast geweld blijft, iemand die op de grond ligt en dan een schop verkopen gaat te ver, echter iemand tegen de grond werken mag wel degelijk, en wanneer een verdachte tegenwerkt kan je daarvoor echt geweld gebruiken, zolang dit maar gepast blijft. (Iemand tegen de grond werken met een ijzeren staaf wanneer de andere persoon ongewapend is mag dus niet).

Wanneer dit niet mogelijk zou zijn dan zou een verdachte bij een diefstal nooit en te nimmer aangehouden kunnen worden als er geen politie bij aanwezig is en zou je als winkelier machteloos staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 april 2012 @ 12:50:34 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_110627035
Of he, ik ga hier nu iets heel raars zeggen, maar toch :

1: Neem geen tas mee, dat kunnen ze er ook niet in kijken
2: Laat ze gewoon in je tas kijken? Of heb je wel wat gejat? Heb je wat te verbergen? Doe toch niet zo moeilijk man, inbreuk op mijn privacy :')

3: Niet jatten, wil ook wel eens helpen :W
  zondag 22 april 2012 @ 13:34:33 #134
302853 themole
graaft totaal door.
pi_110628372
Ah, zo'n supermarkt zou ik niet meer naar toe gaan. Gewoon totaal niet ook niet voor mijn wekelijkse boodschappen. Zou de C1000 in Delft eens moeten proberen dit, verliezen ze al hun klanten. :')

Overigens zijn die stelende 'studenten' dus gewoon een stelletje MBO'ers. :')
Niet altijd serieus
pi_110628550
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:05 schreef Peem het volgende:
De C1000, bachplein, Zwolle.

Mailtjes sturen en hun benaderen via twitter helpt allemaal niet. (Ik wil echt wel eerst met ze in gesprek gaan, maar de manier waarop zij dit allemaal voeren laat je niet echt 'klant' voelen)
Als student ben je ook geen "klant"

Tuig wat met 100 man tegelijk allemaal een blikje es energy drink en een frikandel broodje gaan halen :')
  zondag 22 april 2012 @ 13:48:52 #136
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_110628899
Niet alles doorgelezen maar zover ik het wettelijk begrijp het volgende.

Als je een supermarkt binnenloopt, waar duidelijk de huisregels staat aangegeven (dmv bordje oid), dan behoor je je daar aan te houden. De supermarkt heeft aan de mededelingsplicht voldaan.

Daar valt dan ook onder, die tassencontrole en dergelijke. Er is alleen 1 ding, ze kunnen je alleen vasthouden bij 'heterdaad betrapt'. Anders niet, want dat zou vrijheidsberoving zijn wat alleen politie en dergelijke mag (executieve ambtenaren). Dus in principe kun je gewoon doorlopen, de supermarkt mag dus ook niet jouw vastpakken en dergelijke, zou vorm van eigenrichting kunnen zijn. Dit omdat ze jou niet ergens op hebben betrapt, je houdt je alleen niet aan de huisregels, waar je mee hebt ingestemd zodra je de winkel betreedt. Je gaat dus wel een soort contact aan met de winkel, waarmee je instemt met hun voorwaarden.

Over de tassencontrole, alleen als er een redelijk vermoeden is dan mag er in je tas worden gekeken door de politie, anders ook niet.
Wat de supermarkt kan doen, is je voortaan de toegang ontzeggen dmv een winkelverbod of naar de civiele rechter gaan en een rechtszaak aanspannen, omdat zij schade hebben geleden doordat jij je niet aan het contract hebt gehouden, maar maak maar is aannemelijk dat je echt schade hebt geleden.

Hoe het zit met eventuele 'discriminatie' tegen studenten, dat weet ik niet. Wellicht valt dit onder leeftijdsdiscriminatie wat wel weer is toegestaan.
.......
pi_110661027
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik als burger mag iemand beletten de plaats van het misdrijf te ontkomen, dus ook een beveiliger, supermarktmedewerker. Hiervoor mag je gepast geweld gebruiken en zelfs iemand onder dwang tegen de grond werken en op de grond houden. Belangrijk blijft dat het gepast geweld blijft, iemand die op de grond ligt en dan een schop verkopen gaat te ver, echter iemand tegen de grond werken mag wel degelijk, en wanneer een verdachte tegenwerkt kan je daarvoor echt geweld gebruiken, zolang dit maar gepast blijft. (Iemand tegen de grond werken met een ijzeren staaf wanneer de andere persoon ongewapend is mag dus niet).

Wanneer dit niet mogelijk zou zijn dan zou een verdachte bij een diefstal nooit en te nimmer aangehouden kunnen worden als er geen politie bij aanwezig is en zou je als winkelier machteloos staan.
Nadruk op gepast geweld. De meeste burgers en beveiligers als ze al iemand proberen tegen te houden in zo'n geval, zijn echt niet sterk (of genoeg beoefend in bepaalde vechtsporten) genoeg om een grote sterke man tegen te houden. Het mag wel, maar gaat niet lukken met het gepaste geweld waar je het over hebt. Vasthouden en op de grond drukken/houden mag. Maar mij krijg /houd je alleen op de grond als je klappen/schoppen of met 3/4 man op me duikt. EN DAN, is het geen gepast geweld meer. En er zijn genoeg mensen die niet meegeven, dus mochten er mensen zijn die rare armklemmen proberen, scheuren/breken ze gewoon spieren/armen. Hetgeen ook geen gepast geweld is voor een burger.

En dat is dus mijn punt ; er zijn mensen die je met een persoon niet kan tegenhouden zonder geweld. En op dat punt is de burger/beveiliger juist strafbaar. Maar in de meeste gevallen is het natuurlijk WEL mogelijk met gepast geweld. Maar er zijn uitzonderingen
pi_110661303
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 08:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Beveiligers mogen niet staandehouden, dit mogen alleen opsporingsambtenaren. Daarbij is dwang, zoals het op de grond houden, wel degelijk toegestaan.
Meneer Wesley, je moet er wel bij opletten dat er bij mijn post het volgende staat
quote:
Wij mogen ook niet zomaar iemand op de grond blijven gooien tot de politie er is.
In die zin heb het dus over zomaar iemand neerleggen. Met alleen een vermoeden mag men dit niet doen. Alleen als men heterdaad is betrapt. Hetgeen misschien iets wat onduidelijk verwoordt is en slecht in de post is verwerkt., maar wel zo bedoeld. Excuus voor de onduidelijkheid. Het was in de nacht dat ik dit stuk schreef :)

En je hebt gelijk met dat staande houden. Verkeerd verwoord. Maar je begrijpt wat ik bedoel toch? Burgerarrest dus :)
pi_110661517
Studenten studenten?
Het zal hier wel over van die VMBO scholieren gaan. Tenminste, door dat volk heeft de C1000 bij mij in de buurt ook een bordje opgehangen dat je niet met groepen naar binnen mag.
Sterker nog, er staat zelfs een vrouw heel de dag te patrouilleren bij de ingang, die vangt dan groepen marokkaantjes op waarvan er dan één naar binnen mag, terwijl de rest moet wachten.

Ontopic: Je mag gewoon weigeren dat ze je tas controleren.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_110661555
Ik zou gewoon met wat mensen daar gaan winkelen een paar keer en weigeren, zodat ze de politie bellen. Dan vraagt de politie waarom ze telkens voor niets moeten komen, en op den duur gaan ze daar moeilijk over doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_110661827
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:46 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou gewoon met wat mensen daar gaan winkelen een paar keer en weigeren, zodat ze de politie bellen. Dan vraagt de politie waarom ze telkens voor niets moeten komen, en op den duur gaan ze daar moeilijk over doen.
Moet je doen hoor, de politie zal je dan met ongeloof aankijken, en vragen waarom je keer op keer daar komt en weigert je tasinhoud te laten zien, terwijl je keer op keer wordt uitgelegd dat dit hun huisregels zijn en je er akkoord mee ben gegaan door de winkelpand te betreden. Zou me niets verbazen als ze uiteindelijk je factureren voor het herhaaldelijk politie erbij laten komen voor eigenlijk niks.

Succes hoor!
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_110662034
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 02:09 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Moet je doen hoor, de politie zal je dan met ongeloof aankijken, en vragen waarom je keer op keer daar komt en weigert je tasinhoud te laten zien, terwijl je keer op keer wordt uitgelegd dat dit hun huisregels zijn en je er akkoord mee ben gegaan door de winkelpand te betreden. Zou me niets verbazen als ze uiteindelijk je factureren voor het herhaaldelijk politie erbij laten komen voor eigenlijk niks.

Succes hoor!
Nee, ik denk dat ze eerder de winkel erop aanspreken, je maakt wel goede kans op een winkelverbod lijkt me.

Het is natuurlijk het goed recht van van de eigenaar van de winkel voorwaarden te stellen aan jouw toegang tot de winkel. Ik neem aan dat er een bordje bij de ingang staat waarop deze voorwaarde wordt aangegeven, en als je het er niet mee eens ben blijf je maar weg.
pi_110662106
quote:

[..]

Succes hoor!
Huisregels maken helemaal niets uit. Wet en regels staan hierboven. Als je even terugleest staat er de volgende link. Lees deze pagina even (onderaan)
http://www.mkbservicedesk(...)huisregels-samen.htm

Hetzelfde geld als jij je tas afgeeft aan de garderobe ; als zij die kwijtraken of beschadigen zijn hun verantwoordelijk voor vergoeding/vervanging. OOK als er een bordje staat met "de directie stelt zich niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van uw jas". Dit is gewoon een bluf. Want zodra je verplicht bent je jas af te geven aan een medewerker (betaald of onbetaalde garderobe), dragen hun er verantwoordelijkheid voor.

quote:

[..]

Succes hoor!
De politie gaat je echt niet ergens voor factureren hoor. Als ze elke keer voor niets komen naar die winkel, kunnen ze een lagere prioriteit geven om in de toekomst te komen voor een winkeldief.

Ook jij moet even de link even lezen die eerder was gepost door iemand =>

Ze mogen dus ook niet verplichten scholieren/studenten een aparte ingang in te laten gaan met een speciaal mandje en alleen hun verplichten de tas achter te laten. Dit is dus discriminatie, en mag bij wet niet. Een extreem geval hiervan is de ster die de joden moesten dragen in WO2.

[ Bericht 16% gewijzigd door maarten1803 op 23-04-2012 03:27:05 ]
pi_110662569
vooral stug blijven weigeren die tassencontrole, en de politie erbij laten halen, dan krijg je gewoon een winkelverbod en kom je er helemaal niet meer binnen..
gebeurt het te vaak, dan komt er binnenkort een bordje dat studenten helemaal niet meer welkom zijn en mag je alsnog naar de lidl toe.
kan je weer een topic openen of dat wel mag.

de inkomsten van studenten wegen bij lange na niet op tegen de kosten van hetgeen er in schoolpauzes en tussenuren verdwijnt in binnenzakken en tassen.

laat je tas gewoon op school man :')
  maandag 23 april 2012 @ 08:06:53 #145
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_110662907
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 07:15 schreef spiedermann het volgende:
vooral stug blijven weigeren die tassencontrole, en de politie erbij laten halen, dan krijg je gewoon een winkelverbod en kom je er helemaal niet meer binnen..
http://www.mkbservicedesk(...)-tot-mijn-winkel.htm

Volgens deze knakkers kan een winkelverbod helemaal niet aangezien er geen strafbaar feit is gepleegd.
  maandag 23 april 2012 @ 09:19:14 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110663839
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 03:18 schreef maarten1803 het volgende:
"Je mag niet in de tas(sen) kijken of er iets uit pakken. "
Serieus? Ik heb zo vaak supermarkten gezien met de dubieuze tekst: "Indien noodzakelijk houden wij een tassencontrole".
censuur :O
pi_110667593
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Serieus? Ik heb zo vaak supermarkten gezien met de dubieuze tekst: "Indien noodzakelijk houden wij een tassencontrole".
Moeten ze lekker neerzetten. Ik heb er geen boodschap aan.
'And I called your name,
  maandag 23 april 2012 @ 11:33:23 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110667668
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 11:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Moeten ze lekker neerzetten. Ik heb er geen boodschap aan.
je mag het idd weigeren :)
Een gedicht over Maanvis
pi_110668343
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 03:18 schreef maarten1803 het volgende:

[..]

Huisregels maken helemaal niets uit. Wet en regels staan hierboven. Als je even terugleest staat er de volgende link. Lees deze pagina even (onderaan)

Hetzelfde geld als jij je tas afgeeft aan de garderobe ; als zij die kwijtraken of beschadigen zijn hun verantwoordelijk voor vergoeding/vervanging. OOK als er een bordje staat met "de directie stelt zich niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van uw jas". Dit is gewoon een bluf. Want zodra je verplicht bent je jas af te geven aan een medewerker (betaald of onbetaalde garderobe), dragen hun er verantwoordelijkheid voor.

[..]

De politie gaat je echt niet ergens voor factureren hoor. Als ze elke keer voor niets komen naar die winkel, kunnen ze een lagere prioriteit geven om in de toekomst te komen voor een winkeldief.

Ze mogen dus ook niet verplichten scholieren/studenten een aparte ingang in te laten gaan met een speciaal mandje en alleen hun verplichten de tas achter te laten. Dit is dus discriminatie, en mag bij wet niet. Een extreem geval hiervan is de ster die de joden moesten dragen in WO2.
_O-

Als ik iemand mijn zaak niet in wil, komt diegene er echt niet in.
pi_110668519
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

_O-

wil net zeggen. Contractvrijheid, dus als ik geen zaken met je wil doen heb je gewoon pech
pi_110668688
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Of bij een (kleding)winkel "u krijgt geen geld terug maar een tegoed bon" oid.
Bij een garderobe waar je betaalt "wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies"

Mag ook niet en is absolute BS
pi_110669503
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bij een garderobe waar je betaalt "wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies"

Een winkel hoeft je spullen niet terug te nemen/te ruilen, dus dat is gewoon coulance en dus prima toegestaan.
'And I called your name,
pi_110669545
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

_O-

Probeer maar eens een paar joden of islamieten te weigeren om wie ze zijn. Praatjesmaker. Jij hebt niets te willen.
pi_110669547
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 12:27 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Een winkel hoeft je spullen niet terug te nemen/te ruilen, dus dat is gewoon coulance en dus prima toegestaan.
nee hoor winkels moeten de klant wel de mogelijkheid geven tot retourneren en ruilen
  maandag 23 april 2012 @ 12:31:01 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110669671
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

nee hoor winkels moeten de klant wel de mogelijkheid geven tot retourneren en ruilen
Da's dan nieuw, volgens welke wet?
Een gedicht over Maanvis
pi_110669927
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Da's dan nieuw, volgens welke wet?
owja idd
pi_110670463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:58 schreef Klonk het volgende:
supermarkt is een priveterrein door daar naar binnen te gaan ga je akkoord met hun huisregels en als er volgens dat huisregelement tassen mogen worden doorzocht dan kun je daar weinig tegen doen
wat een onzin, alleen iemand die daartoe bevoegd is mag je tas inkijken, niet zomaar elke willekeurige supermarkt medewerker.
pi_110671479
Het goede antwoord is (o.a. door mij) al een aantal keer gegeven, juridisch onderbouwd en wel. Hoewel je persoonlijke mening anders kan zijn dan de juridische werkelijkheid maakt dit nog niet dat dit ook de geldende regelgeving is. Als je gewoonweg geen idee hebt en maar wat roept kun je in dit topic maar beter niet reageren, daar heeft niemand (TS inclus.) namelijk iets aan.

[ Bericht 66% gewijzigd door Degodvader op 23-04-2012 13:58:25 ]
pi_110671793
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat een onzin, alleen iemand die daartoe bevoegd is mag je tas inkijken, niet zomaar elke willekeurige supermarkt medewerker.
Klopt, maar als het duidelijk staat aangegeven dan sluit je met het binnenlopen een overeenkomst dat je je desgevraagd in je tas laat loeren. Het is dan dus een contractuele verplichting om dat te dulden. Maar als je die verplichting niet nakomt, wil dat niet zeggen dat de winkelier dat eigenmachtig mag afdwingen.
pi_110672382
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar als het duidelijk staat aangegeven dan sluit je met het binnenlopen een overeenkomst dat je je desgevraagd in je tas laat loeren. Het is dan dus een contractuele verplichting om dat te dulden. Maar als je die verplichting niet nakomt, wil dat niet zeggen dat de winkelier dat eigenmachtig mag afdwingen.
Je kan niet zomaar de wet passeren in je algemene voorwaarden. Dan zou de wet weinig nut hebben.
'And I called your name,
  maandag 23 april 2012 @ 13:37:20 #161
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110672501
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 13:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je kan niet zomaar de wet passeren in je algemene voorwaarden. Dan zou de wet weinig nut hebben.
Het mag wel hoor maar in het geval van een rechtzaak waarbij iemand daadwerkelijk in de tas heeft gekeken zonder jouw toestemming wordt dit als 'onredelijk bezwarend' bestempeld.
Overigens net zoals mijn algemene voorwaarden als ik gequote word, waar eerst stond dat degene die het quotte mij een pijpbeurt moet geven.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 23 april 2012 @ 17:06:47 #162
329156 Peem
Skiddelly
pi_110680992
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:39 schreef Re.active het volgende:

[..]

Als student ben je ook geen "klant"

Tuig wat met 100 man tegelijk allemaal een blikje es energy drink en een frikandel broodje gaan halen :')
Zucht. Ik ben er redelijk zeker van dat ik nog steeds als klant gezien mag worden op dat moment.

Wat een treurige reacties zitten er hier toch tussen.

Toch bedankt aan de mensen met wél nuttige informatie: Ik ga morgen eens kijken wat de winkel gaat doen :)
---
pi_110681307
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 13:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat doe je ook niet. De winkel heeft wel het recht om hen in je tas te laten kijken, wanneer duidelijk geclaimd bij binnenkomst, maar heeft niet het recht om in je tas te kijken. Het halen van dat recht is dan weer lastig door zo'n winkel, maar ja, dat is hun probleem want het zijn hun voorwaarden. Soms is dat veel makkelijker, als ze bijvoorbeeld in je tas willen kijken voor je ergens naar binnen gaat, een optreden of zo. Dan mag je ook weigeren, alleen kom je dan niet binnen.
pi_110688492
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 12:28 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Probeer maar eens een paar joden of islamieten te weigeren om wie ze zijn. Praatjesmaker. Jij hebt niets te willen.
Waarom zou ik dat doen?

Als ik jou wil weigeren, kom je er gewoon niet in, en dan heb jij niets te willen en heb ik niets te verantwoorden.
pi_110689205
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat mag echt wel 8)7
quote:

pi_110689294
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het mag wel hoor maar in het geval van een rechtzaak waarbij iemand daadwerkelijk in de tas heeft gekeken zonder jouw toestemming wordt dit als 'onredelijk bezwarend' bestempeld.
Overigens net zoals mijn algemene voorwaarden als ik gequote word, waar eerst stond dat degene die het quotte mij een pijpbeurt moet geven.
Dan moet je een vinkje bij je algemene voorwaarde in je sign zetten, anders gelden ze niet :P
pi_110689621
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat mag echt wel 8)7

[..]

Niet als je het terugbrengt omdat je er thuis achter komt dat er iets mis mee is volgens mij.

Als je iets wilt terugbrengen gewoon zomaar dan kan dat alleen als de winkel dat uit coulance doet, en mag je al lang blij zijn met een tegoedbon.
pi_110689738
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niet als je het terugbrengt omdat je er thuis achter komt dat er iets mis mee is volgens mij.

Als je iets wilt terugbrengen gewoon zomaar dan kan dat alleen als de winkel dat uit coulance doet, en mag je al lang blij zijn met een tegoedbon.
Zeg dat er dan wel effe bij
pi_110689866
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dan zijn ze enkel verplicht om het defecte product te repareren of vervangen.
'And I called your name,
pi_110689916
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 20:21 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

niet helemaal correct, maar daar komt het wel op neer
pi_110691547
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 20:21 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Volgens mij niet als het al defect was voordat je het kocht, dan is het dead on arrival.
pi_110691888
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volgens mij niet als het al defect was voordat je het kocht, dan is het dead on arrival.
nee hoor. Dan is er een overeenkomst gesloten die enkel niet is nagekomen ;)
pi_110757308
TS, je gaf aan maandag de discussie aan te willen gaan, wat was de uitkomst?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 25 april 2012 @ 09:24:42 #174
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_110757568
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
TS, je gaf aan maandag de discussie aan te willen gaan, wat was de uitkomst?
TS is verhongerd zonder z'n dagelijkse 25cent energy drink en frikandelbroodje :)
Dum de dum
pi_110802341
Staande houden mag niet als beveiliger/burger! Staande houden is het opvragen van identificatie en dat mag alleen een bevoegd opsporingsambtenaar (bv. politieagent).
Aanhouden mag wel! Maar alleen op heterdaad.

Ik kom helaas bijna dagelijks bij deze (waardeloze) C1000 en die "beveiligers" ( spijkerbroek en zwarte jas :') ) zien mij ook regelmatig als student aan. Ik geef hier geen gehoor aan en loop gewoon door. Meestel zien ze dan ook wel dat ik niet boodschappen doe als een student (red bull + lauw broodje) maar als echte klant daar kom. 1 beveiliger flikte het eens om mij bij de arm te pakken en toen heb ik hem even verteld dat ik hier niet van gediend ben en als hij dit nog een keer doet ik aangifte doe van vrijheidsberoving.
Meneer de beveiligert en winkelpersoneel waren best onder de indruk en lieten mij doorlopen.

Ik probeer zo veel mogelijk de tijden te ontlopen als die studenten daar rond lopen. Het zijn voornamelijk MBO studenten van het Deltion verderop. Maar het lijken meer op kinderen uit groep 8.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  donderdag 26 april 2012 @ 13:55:06 #176
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110813076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 04:57 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Staande houden mag niet als beveiliger/burger! Staande houden is het opvragen van identificatie en dat mag alleen een bevoegd opsporingsambtenaar (bv. politieagent).

1 beveiliger flikte het eens om mij bij de arm te pakken en toen heb ik hem even verteld dat ik hier niet van gediend ben en als hij dit nog een keer doet ik aangifte doe van vrijheidsberoving.

Ik zou je als beveiliger keihard hebben uitgelachen...
Ook hoi !
pi_110816180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik zou je als beveiliger keihard hebben uitgelachen...
De rest van de wereld lacht jou als beveiliger uit.
pi_110816918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 04:57 schreef FCZwolleZuid het volgende:

Ik kom helaas bijna dagelijks bij deze (waardeloze) C1000 en die "beveiligers" ( spijkerbroek en zwarte jas :') ) zien mij ook regelmatig als student aan. Ik geef hier geen gehoor aan en loop gewoon door. Meestel zien ze dan ook wel dat ik niet boodschappen doe als een student (red bull + lauw broodje) maar als echte klant daar kom. 1 beveiliger flikte het eens om mij bij de arm te pakken en toen heb ik hem even verteld dat ik hier niet van gediend ben en als hij dit nog een keer doet ik aangifte doe van vrijheidsberoving.
Meneer de beveiligert en winkelpersoneel waren best onder de indruk en lieten mij doorlopen.

Ik probeer zo veel mogelijk de tijden te ontlopen als die studenten daar rond lopen. Het zijn voornamelijk MBO studenten van het Deltion verderop. Maar het lijken meer op kinderen uit groep 8.
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')