KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 11:40 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 11:42 |
Komt ieder jaar weer terug tijdens de Tour de France, zowel bij Dijkstra/Ducrot als op de belg. De ene keer is het het gewicht van de fiets, dan de carbon velgen, het te grote peleton, het debiele aantal vluchtheuvels of het ontbreken/niet ontbreken van oortjes. Ik geloof er niet in. Volgens mij staat nog niet eens vast dat er meer wordt gevallen dan vroeger. | |
eentwee | donderdag 19 april 2012 @ 11:43 |
Ja die Belgen lullen maar wat raak. 6.8kg haal je met standaardonderdelen. Maar een limiet van 4.8kg zou echt veel te laag zijn, je kunt bijna geen fiets met dat gewicht maken die veilig genoeg is voor de krachten en snelheden van een zware en sterke prof. Dat betekent dus dat er dan onnodige risico's worden genomen. Een conservatieve limiet zoals de 6.8kg is dus juist goed. Je ziet de laatste tijd nu ook meer een trend naar aerodynamica dan naar gewicht. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 11:46 |
Er zijn al fietsen gemaakt van 2.7 kilo. Ik denk dat je best een veilige fiets kan maken van 4.8 kilo en als het nu nog niet kan dan wel binnen een paar jaar. Hebben ze iets om naar toe te werken ![]() Je begint nu al te zien dat de gemiddelde wielertoerist een betere fiets kan kopen dan waar de profs op rijden. Stel je voor dat dat bijvoorbeeld het geval was in de Formule 1 ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 11:48 |
Hier de 2.7 kilo fiets trouwens: http://www.tririg.com/gal(...)_Lightest_Bike&num=1![]() | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 11:58 |
Het staat inderdaad niet vast maar ik merkte laatst in een ander wieler topic hier op fok! al op dat het mij opvalt dat 9 jaar terug er veel minder werd gevallen, ik heb 9 jaar geen koers gevolgd en nu ik weer kijk was dat het eerste wat ik dacht. Er waren meer die deze mening deelden. Ik las ook iets over het toename van aantal specialisten. Iedereen specialiseerd zich waardoor er steeds meer mensen iets heel goed kunnen (sprinten, klimmen etc) daardoor gaat het niveau omhoog en moeten er meer risico's worden genomen om vooraan te geraken. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 12:02 |
Klopt, alweer een andere mogelijke oorzaak. Als er al meer wordt gevallen zal het wel een samenloop van omstandigheden zijn. Al vind ik eigenlijk al die andere mogelijke oorzaken meer aannemelijk dan een lichtere fiets an sich. Ik zie niet echt waarom je daar sneller mee zou vallen. Maar nogmaals, laat ze eerst maar eens het aantal valpartijen per kilometer per renner uitrekenen over de afgelopen 25 jaar ofzo. Kijken of er dan nog iets over blijft van die theorie. | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 12:09 |
Ik denk dat je gewicht van de fiets niet zomaar moet wegstrepen. Ik denk dat een zwaardere fiets een betere wegligging heeft omdat de zwaarterkacht meer de fiets op het wegdek drukt. Een lichtere fiets zal sneller uit balans zijn. | |
eentwee | donderdag 19 april 2012 @ 12:09 |
Maar vind je dan dat de profsport de speeltuin van de fabrikanten moet zijn voor ontwikkeling? Wat mij betreft gaat die ontwikkeling verder dan gewicht, aerodynamica vind ik bijvoorbeeld een mooier terrein. En ik vind de veiligheid belangrijker. Een gewichtslimiet moet altijd een ondergrens zijn aan de veilige kant, niet een streven waarbij concessies worden gedaan aan de veiligheid. In de formule 1 is die ondergrens er ook. De autosport is verder niet echt te vergelijken met het wielrennen, inderdaad omdat jan-met-de-pet precies hetzelfde materiaal kan kopen. Een van de charmes van de sport imo ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 12:16 |
Tuurlijk zijn aerodynamica en veiligheid ook belangrijk, maar die hoeven toch niet in gevaar te komen als je die gewichtslimiet iets terug zet? Cervelo gaat bijvoorbeeld echt geen fiets van 5 kilo op de Amerikaanse consumentenmarkt (!) zetten als ze niet overtuigd zijn van de veiligheid van zo'n apparaat. Daar kan je tegenin brengen dat ze door de profs zwaarder worden belast, aan de andere kant hoeven ze maar een paar maanden mee en worden ze veel beter gecontroleerd en onderhouden. Die 6.8 is gewoon niet meer van deze tijd, dat fietsen worden verzwaard met lood is daar een goed voorbeeld van. | |
kanovinnie | donderdag 19 april 2012 @ 12:17 |
Dat verschil is echt verwaarloosbaar. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 12:18 |
Bovendien zou je dan ook kunnen zeggen dat een zwaardere fiets (meer massa) lastiger is om af te remmen, wat weer voor meer valpartijen zou kunnen zorgen ![]() | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 12:34 |
Hoe kom je daar bij? Of denk je dat? | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 12:44 |
this proves your wrong | |
eentwee | donderdag 19 april 2012 @ 12:47 |
Maar wat is nu het voordeel van een lagere gewichtslimiet? De sport wordt er m.i. niet aantrekkelijker door. Bovendien denk ik dat de gewichtslimiet de technologische ontwikkelingen juist stuurt in een richting die voor de consument veel gunstiger is dan een verdere grammenjacht, namelijk functionaliteit. Dit zie je ook terug in recente ontwikkelingen die allemaal ten doel hebben fietsen te verbeteren maar waarbij je kunt zien dat gewichtsreductie niet het motief was: -elektronisch schakelen (snelheid en precisie) -aerodynamische frames -bredere velgen (rijgedrag+aerodynamica) en bredere en soepelere banden (rolweerstand, comfort) -keramische lagers -schijfremmen (remgedrag) Met een duidelijk lagere gewichtslimiet krijg je nog meer wegwerpcultuur: aluminium cassettes, carbon kettingbladen (überhaupt nog meer carbon), banden die 1 rit meegaan. Wie heeft daar wat aan? De gewichtslimiet zorgt er ook voor dat je de fietsen op bepaalde cruciale punten kunt verzwaren, namelijk zo laag mogelijk voor het zwaartepunt (bijv. frames die stijver zijn in het bracket, betrouwbare derailleurs, grotere lagers). Wie daar slim mee omgaat kan er z'n voordeel mee doen. | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 12:54 |
QFT! | |
kanovinnie | donderdag 19 april 2012 @ 13:00 |
Het verschil in wegligging zal niets zijn in vergelijking met bandenspanning, soort banden en stuurgedrag van de rijder. Precies. En moeilijker om valpartijen heen manouveren. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 13:00 |
Goed punt ![]() Ik denk wel dat het iets minder zwart-wit is. Die wegwerpcultuur is er nu al als je bijvoorbeeld kijkt naar de "top"-fietsen op het weightweenies forum. Dat zijn fietsen die eigenlijk alleen nog maar geschikt zijn voor een show of een rondje op het gladste asfalt wat je maar kan vinden. Fabrikanten zullen altijd blijven zoeken naar de combinatie van gewicht en duurzaamheid. In feite is het peleton 1 groot reclamebord om de topgroepen aan de man te brengen. Mensen die 2 tot 5 k neerleggen voor een onderdelengroep zullen nooit accepteren dat een groep maar een seizoen meegaat. Het gaat mij er trouwens nog niet zozeer om dat er verder ontwikkeld zou moeten worden. Het gaat erom dat de limiet nu zo hoog is dat je zelfs met een stalen racefiets die limiet kan halen. Het mag best wat bijgesteld worden zodat de profs gewoon weer op de beste fietsen rijden. | |
Tommeke | donderdag 19 april 2012 @ 13:10 |
Eens idd. Ik ben gister in een tijdrit van 14km op 5 minuten gereden door Lieuwe Westra ![]() Dat is fucking 21 seconden per km ![]() | |
Tommeke | donderdag 19 april 2012 @ 13:11 |
Had wel schoenen maatje 42 aan ipv m'n eigen 45. Was m'n eigen vergeten ![]() | |
mytec | donderdag 19 april 2012 @ 13:17 |
ai doet dat niet ongeloofelijk zeer 3 maten kleiner... | |
Narcotical | donderdag 19 april 2012 @ 13:30 |
Dat dacht ik dus ook al.. | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 13:53 |
mmm 12e van de 15 spreekt meer tot de verbeelding ![]() | |
Tommeke | donderdag 19 april 2012 @ 14:33 |
Ja, behoorlijk. En ik kreeg vooral kramp overal... @Patroon: haha idd, als een drol gereden. Al komen daar wel pure tijdrijders op af. Gasten met goed materiaal die er ook nog voor trainen. | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 14:38 |
Ik merk wel degelijk verschil tussen lichte en zware wielen. Met name in afdalingen zijn zware wielen een stuk stabieler. Een steentje of een gat brengt je voorwiel uit balans bij lichte wielen, bij zware wielen merk je er niks van. En de snelheden die ik in een afdaling haal halen de profs op het vlakke. Ik rij liever met wat zwaardere wielen. | |
Bananenvlaflip | donderdag 19 april 2012 @ 14:46 |
Ik volg sinds kort deze leuke reeks en lees met interesse de discussie. Nu het over zwaar vs licht materiaal gaat; hoe denken jullie over stalen/titanium/cro-mo frames en fietsen? Er zijn fietsers die erbij zweren, zeggen dat het comfortabeler rijdt doordat het wat minder stijf is. ook de duurzaamheid wordt geprezen. Aan de andere kant wordt beweerd dat dit pure nostalgie is en dat de tijd en de techniek zijn voortgeschreden. Jullie gedachten? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 14:52 |
Titanium fietsen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Droomfietsen voor mij. Groot voordeel wat je niet hebt genoemd is dat stalen en titanium fietsen veel makkelijker op maat gemaakt kunnen worden i.t.t. carbon frames. Rijeigenschappen kan ik niet beoordelen omdat ik alleen op alu en staal heb gefietst. | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 14:59 |
Ik heb zowel een stalen, titanium, carbon en alu fiets gehad. Titanium vond ik nou niet echt anders aanvoelen dan alu. Staal kan ik niet echt over mee praten omdat dat mijn 1e fiets was en je dan te weinig kennis hebt om wat over het materiaal te zeggen. Carbon vond ik wel echt comfortabeler. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 15:00 |
Welke Tita fiets heb je gehad? | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 15:14 |
Was een Eddy merckx van de Motorola ploeg geweest. Maar is destijds overgespoten voordat ik hem kocht. De originele kleuren weet ik dus niet. | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 15:26 |
titanium is niet beter als alu , sterker nog voor het zelfde geld maak je een beter alu frame. aluminium kan als het om stijfheid gaat concureren met carbon frames , alleen alu frames zij wel iets zwaarder. een goed gebouwde titanium fiets is stijver als een slecht gebouwde carbon of alu fiets maar duidelijk slapper als goed gebouwde carbon of alu fietsen. voor het gewicht hoef je ook geen titanium te nemen dat komt nagenoeg overeen met dat van veel alu fietsen [ Bericht 67% gewijzigd door dop op 19-04-2012 15:34:10 ] | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 15:32 |
Bron? | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 15:36 |
onder ander het tijdschrift Fiets heeft daar wel testen van gepubliceerd. maar als je wat meer weet van materiaal eigenschappen kom je zelf ook wel tot die conclusie | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 15:36 |
Oh ja joh? Ik heb nog weinig alu frames van rond de 700 gram gezien.. En dat een titanium frame meer dempt betekend nog niet dat het een slappe fiets is.. | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 15:38 |
ik zeg ook niet dat titanium slap is ik zeg allen dat alu frames stijver zijn en dichter bij carbon komen. verder zij ik al dat carbon frames lichter zijn maar frames van 700 gram zijn niet de meest stijve carbon frames | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 15:38 |
Want? Titanium als materiaal is in vrijwel alle opzichten een beter (helaas ook veel duurder) materiaal dan staal, alu of carbon... | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 15:38 |
Ik heb het niet over carbon ik het het over titanium. | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 15:42 |
ow ja joh ? kun je het makkelijk legeren ? | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 15:45 |
Er worden wel door sommige specialisten hele goede titanium frames gemaakt voor trekking fietsen, dus vakantietochten met bagage. Dat schijnt heel goed te werken. Als je kijkt naar de eisen je aan dit soort fietsen stelt, sterk, maar wel flexibel genoeg om de hele dag comfortabel mee te rijden ook op mindere wegen, met een kilo of 20 tot 30 bagage erop, dus ze moeten ook van zichzelf trillingen goed kunnen dempen (dus in bepaalde opzichten ook best slap)...zou het dan ook een geschikt materiaal zijn voor racers? Veel wereldfietsers willen nog steeds een stalen frame(ipv alu), omdat het zo sterk is, maar ook comfortabel. Stalen racefietsen...zijn er niet zo veel mee van nieuw. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 15:48 |
Geen idee. Wat zou daar het voordeel van zijn? Titanium is sterker dan staal, terwijl het lichter is als aluminium. Verder zijn moderne frames nog eens comfortabeler ook dan alu frames en roest het niet. Klinkt als een goed materiaal om een fiets van te maken toch? Laat eens zo'n fietstest zien? In de wielerrevue van deze maand stond juist nog een erg positief artikel over titanium, die zou je er alvast eens bij kunnen pakken. | |
buzz1291 | donderdag 19 april 2012 @ 15:50 |
Dan is het aantal valpartijen per renner/km dus alleen maar toegenomen. PUNT! Want ten eerste is het peleton kleiner geworden, vroeger werd een TdF met 10 renners per ploeg gereden en was de afstand altijd langer. En daarnaast is het aantal wedstrijddagen per renner dramatisch afgenomen tov van vroegah (toen alles beter en zwaarder was.......) | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 15:50 |
Dit heeft Van Nicholas (titanium framebouwer) over het materiaal ezeggen..gaat mij iets boven de pet nu, maar julie misschen niet: | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 15:50 |
en welk titanium frame is 700 gram en heeft een hogere stijfheid als een goed alu frame. | |
buzz1291 | donderdag 19 april 2012 @ 15:52 |
Geen......... maar als je comfort en duurzaamheid ook nog laat meetellen dan sta je met een knalhard en niet waarschuwend alu frame al gauw zwaar op achterstand. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 15:52 |
Litespeed Ghisallo, wordt inmiddels niet meer geproduceerd maar nog steeds zeer gewild. Was het eerste productieframe wat in die gewichtsklasse werd geproduceerd, nog eerder dan carbon frames dus.. Overigens geloof ik best dat de huidige frames een stuk stijver zijn. Ghisallo is alweer uit 2005 als ik het me goed herinner. Maar een knalhard frame is ook niet alles, na een tijdje gaat dat alleen maar in je nadeel werken. Er zal ergens een goed compromis liggen, en die is vast nog voor iedere fietser anders, maar ik weet zeker dat tita frames die stijfheid ook makkelijk halen tegenwoordig ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 15:55 |
Henk Lubberding zei eens op de radio dat hij het niet gek vondt dat ze nu zoveel vallen. Als renners een oortje in hebben, waar een ploegleider doorheen zit te lullen, en die ploegleiders ook nog eens door de radio gaan doorgeven waar gevaarlijke punen zijn op de koers, gaan de rijders zelf te weinig meer opletten. In zijn tijd, hoorde je als renner achterin zelf dat er aan de kop opeens geremd werd, en handelde je daar naar. Nu merk je het pas, als je er bovenop vliegt. Nu vinden veel oudrenners, dat vroeger alles beter was. Maar ik vind Lubberding vaak heel zinnige dingen zeggen als ik hem hoor. En ik fiets zelf ook zelden met muziek op, omdat ik dan minder goed oplet. Dus misschien heeft hij wel een punt! | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 15:58 |
Over een titanium racert | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 16:00 |
Wat trouwens door velen als beste Alu frame wordt gezien (de Canyon Ultimate AL) weegt trouwens nog steeds iets meer als 1200 gram. Meeste tita frames gaan daar vrij comfortabel onderdoor hoor. | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 16:01 |
soortelijk gewicht aluminium 2,8 van titanium 4.4 niets lichter gevolg voor het zelfde gewicht kun je een grotere diameter buis maken wat weer zorgt dat je een stijvere construktie kunt maken. titanium is sterker maar sterk is niet gelijk stijver natuurlijk zijn er hele mooie fietsen van titanium en ja ik kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die graag de andere voordelen willen hebben, dat staat niet ter discusie. maar pond voor pond en euro voor euro kan titanium niet met alu concureren | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 16:05 |
Daar heb je gelijk in, heb staal en alu door elkaar gehaald. Stijver is niet gelijk beter ![]() | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 16:06 |
Als ik muziek in de oren heb is dat altijd maar 1 oortje. Zo hoor ik het verkeer nog prima en kan ik daar goed op antsiperen. | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 16:08 |
afhankelijk wat je wil , als het om een koers fiets gaat dan ben ik bang dat dit niet op gaat. misschien over de kasijen, en het deukt minder makkelijk zal langer mee gaan dat allemaal. | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 16:08 |
ja, maar jij weet dat niemand je gaat waarschuwen voor gevaar, behalve jijzelf. Vraag me af of dat nog meespeelt. | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 16:10 |
Ik doel dus ook meer op de trainingen en niet op wat Lubberding zei. | |
kaasplankje | donderdag 19 april 2012 @ 16:12 |
Als ik mag kiezen heb ik 't liefst een stalen frame. Dat rijdt toch gewoon het lekkerst. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 16:12 |
Euro voor euro is alu absoluut een beter materiaal ![]() | |
Gripper | donderdag 19 april 2012 @ 16:13 |
Daar denkt mijn vriendin heel anders over ![]() Knoeperthard moet ie zijn, bokhard en stram! Niet zo'n halfslappe die bij elk hobbeltje dubbelvouwt, da's toch geen porum. Comfortabel of lekker hoeft het niet aan te voelen, met een stijve moet je gewoon knallen als een gek. | |
kaasplankje | donderdag 19 april 2012 @ 16:14 |
Eh juist ahum, zo kan ie wel weer Gripper. | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 16:15 |
Daar zat geen woord fietsen bij ![]() | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 16:17 |
![]() | |
kaasplankje | donderdag 19 april 2012 @ 16:17 |
Je hebt eerst staal, dan komt er een hele tijd niets en dan alu. ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 16:19 |
Kaas, hou eens op met die vieze praatjes ![]() | |
Gripper | donderdag 19 april 2012 @ 16:19 |
Juist wel, het geeft precies aan welke eigenschappen een snelle racefiets in mijn ogen moet hebben. Het hoofddoel is snel en efficiënt vooruit komen, dus alle energie moet voorwaarts gericht zijn, en niet door het frame geabsorbeerd worden ![]() | |
Narcotical | donderdag 19 april 2012 @ 16:19 |
![]() | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 16:21 |
soortelijk gewicht titanium is 4.4 van alu 2.8 lichter ? dikke lol | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 16:23 |
![]() Jaja, je bent er trots op he? ![]() Heb je dat alu frame van 700 g nou al gevonden? | |
kaasplankje | donderdag 19 april 2012 @ 16:23 |
Alu rijdt eigenlijk een beetje kut. Het voelt te hard en 't gaat snel kapot. | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 16:24 |
Zonder wat absorptie van het frame gaat de cadans echer wel mis, een beetje meebewegen kan nuttig zijn ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 16:33 |
Ik rij alleen nog maar op staal. Ik heb alu geprobeerd, een oversized alu randonneur van Koga. Niet het minste frame maar het was na 9 jaar helemaal krom en scheef. Een deel van de schroefdraden was helemaal op. M'n stalen Bioracer heb ik sinds '97 en doet 't nog steeds prima. Nog maar eventjes en die zit op de ton. Dat zie ik een alu frame niet halen (en carbon ook niet). 5 jaar geleden nog een nieuw stalen Bob Jackson frame besteld. Rijdt ook perfect. Zowel de Bioracer als de Bob Jackson zijn op maat gemaakt, ik merk dat vooral in de afdalingen. In snelle bochten liggen ze veel beter in de hand dan fabrieksfietsen. | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 16:34 |
het spookt op fok die post had ik gemaakt rond 16:00 uur en uiteindelijk afgebroken om mijn post van 16:08 te plaatsen. en nu staat hij er in eens 25 minuten later tussen goede alu frames wegen minimaal 1200 gram ![]() | |
dop | donderdag 19 april 2012 @ 16:36 |
ik rij ook nog met staal (concorde giro) maar de atb is een cannondale caad3, en dat is toch ook een perfect fietsje en ik mag wel een met mijn veel te lange lichaam op de klein rascal (1994) van mijn vrouw , nou dat is ook echt een goed alu fietsje. maar natuurlijk veel zwaarder als een race frame | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 16:41 |
Ivo, wat vind je eigenlijk van dat ze deze fiets een randoneur noemen, afgezien van dat ie alu is en geen staal?![]() | |
vault_tec | donderdag 19 april 2012 @ 16:49 |
Nog op mijn kettingblad wachten en ik kan ook weer fietsen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 17:03 |
Zijn de stalen racefietsen die je van marktplaats kan halen eigenlijk een beetje geschikt om om te bouwen tot randoneur Ivo? Waar moet je dan op letten? Lijkt me wel een leuk projectje ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 17:19 |
Dit is een fiets die vanaf een afstand lijkt op een randonneur. Het frame heb ik ook nog in het hok liggen. Het probleem is dat dit frame gebouwd is om op zoveel mogelijk verschillende manieren op te bouwen. Voor zoveel mogelijk verschillende typen fietsen. Met als resultaat dat het frame nergens perfect voor geschikt is. Uiteindelijk heb ik het frame aan de kant gezet en een echte randonneursframe laten bouwen bij Bob Jackson. Kostte uiteindelijk niet veel meer dan het Fahrradmanufaktur frame. | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 17:23 |
Belangrijkste waar je op moet letten is de framelengte. De meeste in Nederland verkochte fietsen in de jaren '80 zijn te kort om als randonneur te dienen. Je moet een forse wielbasis hebben zodat je plek heb om je tassen én jezelf onder te brengen. Heb je eenmaal zo'n frame gevonden dan kun je beginnen met ombouwen. Een echte randonneur zal het niet worden, wel een randonneuse. Ik zou in eerste instantie beginnen te kijken naar de stalen Koga's van begin jaren '90. Koga bouwde meestal wat langere frames. Een voorbeeldje van een randonneuse op basis van een Koga raceframe eind jaren '80: ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 19 april 2012 @ 17:26 |
Verschil tussen een randonneur en randonneuse zijn de vaste bagagedragers? Of nog meer? ![]() | |
kanovinnie | donderdag 19 april 2012 @ 17:29 |
Een rechtere positie voor meer comfort? | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 17:29 |
Een randonneuse is voor snel toeren met lichte bagage, lang weekend langs hotels of jeugdherbergen ofzo. Dus racewielen met iets van 28mm bandjes, verlichting en spatborden. Ook uitstekend geschikt voor brevetten. Een randonneuse kan een vaste achterdrager hebben en een heel licht voordragertje. Een buitenmodel zadeltas kan ook. Een randonneur is meer van het type verhuiswagen. Voor als je meerdere weken van huis gaat en je tent, keuken en hele meuk meemoet. Dit effect dus: ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 17:30 |
Vaak idd het stuur even hoog als het zadel of maar een klein tikkie lager. De stuurstanden vant egenwoordig zijn erg extreem, vergelijk maar eens met de oude racebeelden uit de jaren '80. | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 17:31 |
Een fabrieksrandonneur (alhoewel niet mijn smaak) die er goed uitziet en een stalen frame heeft is de Kona Sutra![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 18:05 |
Zowiezo moet je geloof ik naar de UK kijken voor een beetje keus in nieuwe stalen fietsen toch? | |
Patroon | donderdag 19 april 2012 @ 18:20 |
Sorry Yank [ Bericht 100% gewijzigd door Patroon op 19-04-2012 23:58:40 ] | |
Captain_Fabulous | donderdag 19 april 2012 @ 18:23 |
Dit soort Koga's? | |
buzz1291 | donderdag 19 april 2012 @ 18:45 |
Een Lada op twee wielen dus. Sorry hoor maar zo'n fiets heeft toch niets meer met recreatief wielRENNEN van doen. Het zal wel een hobby zijn maar als ik dit voorbij rij dan denk ik toch altijd van goh, was een autootje met een fiets op dak niet handiger geweest. Ieder z'n meug zullen we maar zeggen. | |
kaasplankje | donderdag 19 april 2012 @ 19:02 |
Nee, daar zitten geen nokjes op voor spatborden. Je kan ook naar de oude AB frames kijken. bijvoorbeeld batavus of gazelle. @Buzz: Niet iedereen wil mee in devaart der volkeren hé? Het is mijn ding ook niet maar 't heeft wel zijn charme. | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 19:04 |
Die ziet er goed uit. Je kunt er wel geen STI/Ergopower oid op zetten, de commandeurs zitten op de plek die het meest ideaal is voor buiscommandeurs maar helaas niet om te bouwen. Typisch een KOga die je veel op Marktplaats ziet. Met alle toebehoren erbij, inclusief boekjes en lakstiften. Vaak gekocht door iemand die kwaliteit wilde kopen maar 'm amper gebruikt heeft. | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 19:04 |
Nokjes voor bagagedragers zijn niet echt nodig. Die kun je namelijk ook met een speciaal boutje monteren door de achterpat (daar zit toch al een gat). Zo'n speciaal boutje krijg je, waar anders, bij de Britse verzendhandel. | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 19:06 |
AB frames zijn vaak te kort voor bagage. Jij hebt de Bob Jackson in gebruik gezien ![]() | |
kaasplankje | donderdag 19 april 2012 @ 19:07 |
Oké, maar voor een 28mm band en spatborden heb je wel wat extra ruimte nodig o.a. bij de remmen en de vorkkroon. Dat hebben die koersfietsjes niet. | |
ultra_ivo | donderdag 19 april 2012 @ 19:08 |
Dan moet je idd een wat ouder frame hebben met langere remhoeven. Daarvan zijn overigens ook moderne double-pivot exemplaren te koop. Een wat smalle 28mm band krijg je overigens ook met spatborden door korte remmen gepropt. Dat lukt me op m'n Bioracer ook. | |
kaasplankje | donderdag 19 april 2012 @ 19:16 |
ik ben ook ooit een paar keer op fietsvakantie geweest. Ook een keer in mijn eentje. Dat was best een tof avontuur al heb ik de boel daarna wel verpatst. Ik reed dan in de Pyreneeën op een col zoals de Aspin of Tourmalet en kreeg dan wielrenners achterop. Die bleef ik dan steeds 300m voor en zei maar steeds harder, ik ook op mijn atb fiets van 30kg met tassen en al. Dat dan zo lang mogelijk volhouden. Tot vlak voor de top. ![]() | |
Yankee | donderdag 19 april 2012 @ 22:50 |
Zeg Patroon, ben jij of all fucking people nou een beetje mensen belachelijk aan het maken?! ![]() | |
kiekjesdief | vrijdag 20 april 2012 @ 00:39 |
hebben jullie ervaringen met brillen die verwisselbare 'glazen' hebben en een clipon er in hebben met glazen op sterkte. Ik ben aan het kijken maar voor zo'n groot bedrag wil ik eigenlijk wat meer zekerheid dat de windturbulentie achter de glazen wel verdwenen is en in de opticienwinkel kan je dat niet ervaren. | |
marcodej | vrijdag 20 april 2012 @ 00:46 |
Ik ben ook aan het rondkijken. Clubgenoten zijn te spreken over de BBB Optiview, vooral prijs-kwaliteit-technisch gezien. Ik kijk ook naar de Sziols X-Kross, maar is alles bij elkaar nogal aan de prijs. | |
kiekjesdief | vrijdag 20 april 2012 @ 00:49 |
ik had een rudyproject, wel erg prijzig en adidas gezien.Ik ga naar die genoemde kijken | |
kanovinnie | vrijdag 20 april 2012 @ 06:37 |
Heb een bril van 8 euro bij de decathlon. Doet 't prima. Met 3 soort glazen. Voor 10 euro heb je 5 verschillende. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 06:39 |
Ik heb geen bril. Nog nooit gemist ook. | |
kanovinnie | vrijdag 20 april 2012 @ 06:51 |
Gek he, als je 'm niet hebt ![]() | |
kiekjesdief | vrijdag 20 april 2012 @ 06:51 |
Ik heb ook pas een bril nodig sinds mijn ogen het zonder bril niet meer een scherp beeld geven ![]() | |
Tommeke | vrijdag 20 april 2012 @ 07:13 |
Wij hebben een paar cyclocrossers, daar passen wel spatborden en evt dikke banden in. Lijkt mij wel tof hoor, eenn fiets opbouwen en dan op vakantie. Een collega van me is vorig jaar met z'n tijdritfiets op vakantie geweest. Bobkar erachter en gaan maar ![]() | |
Tommeke | vrijdag 20 april 2012 @ 07:14 |
? ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 09:04 |
Ik gooi d'r voor de vakantie daglensen in, zodat ik een normale fietsbril kan gebruiken. M'n ogen zijn vrijwel even slecht, dus met 1 sterkte (-2,25)kan ik veilig door het verkeer. Maar ik heb wel een cylinder in 1 glas, dus heb nu een proefsetje liggen met een speciale lens, die aan 1 kant zwaarder is, zodat hij (theoretisch) precies goed op je oog komt te hangen voor het cylinderefect. benieuwd. | |
ultra_ivo | vrijdag 20 april 2012 @ 09:13 |
Ik heb er eentje van Polaroid. Gekocht bij Eyes & More. Daar kost ie, inclusief correctieglazen, iets van 80 Euro (afhankelijk van de op dat moment geldende aanbieding). Na een seizoen of 2 intensief gebruik is ie wel versleten. De turbulentie neemt enorm af. Sinds ik die bril heb heb ik geen last meer van ontstoken ogen in de winter. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 09:50 |
Patroon gaf commentaar op foto's van volslanke fietsers. | |
Yankee | vrijdag 20 april 2012 @ 09:50 |
![]() | |
Tommeke | vrijdag 20 april 2012 @ 09:50 |
![]() Don't mess with Yankee! De beste man kan een volslanke fietser op als ontbijt! | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 09:52 |
Zwaar ritje vanmorgen. Beetje verkouden, slechte benen en de wind constant tegen. Leek wel mee te draaien met m'n rijrichting. Nu lekker opwarmen met een verse espresso ![]() | |
Tommeke | vrijdag 20 april 2012 @ 09:52 |
Die Westra reed dus een stukje achter een auto ivm tv-opnamen. Dan kan ik ook wel 51 rijden ![]() | |
SuperWeber | vrijdag 20 april 2012 @ 09:54 |
Klagen bij de organisatie!! | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 10:03 |
Als zelf volslanke fietser zijnde, kon ik hem niet ongelijk geven. Geen prof figuur, maar wel in een superstrakke tijdritoutfit gaat rondijden, heeft iets geforceerds. Ik draag m'n Jan Jansen en Ronde van Vlaanderen shirts graag, omdat ik die ook gereden heb, en daar gezweet en gebloed heb. De kortere afstanden misschien, maar op mijn niveau was ik goed bezig. Mij een een prof pakje zul je niet zien, tot ik er ook goed uitzie in een prof pakje | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 10:04 |
![]() | |
kaasplankje | vrijdag 20 april 2012 @ 10:07 |
Ik wist niet dat Yankee zo was aangekomen? | |
Yankee | vrijdag 20 april 2012 @ 10:24 |
![]() | |
eentwee | vrijdag 20 april 2012 @ 10:35 |
Hoe kun je fietsen zonder bril?? Er zijn momenten in het jaar dat je per kilometer 1.000.000 (één miljoen) vliegjes in je gezicht krijgt. En zodra je wat harder gaat, bijv. in een afdaling, gaan je ogen tranen en zie je niks meer. | |
Blik | vrijdag 20 april 2012 @ 10:37 |
Blikchick fietst ook altijd zonder bril, ik fiets alleen zonder bril als het helemaal bewolkt is. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 10:38 |
Hoe is julie ervaring met canondale broeken qua maat? is het vergelijkenbaar met AGU broeken? Zit deze te overwegen als 2de broek voor op reis...http://www.futurumshop.nl(...)ic-black-heren.phtml Andere opties zijn de Gore : Contest III Tights Short Black en de Craft Active Bike Basic | |
Narcotical | vrijdag 20 april 2012 @ 10:41 |
Ik heb al tranende ogen als ik op het vlakke rij. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat je zonder bril lekker fietst. Die vliegjes zijn kut trouwens. Vorig jaar een keer een paar van in mn neus gekregen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 10:45 |
Tranende ogen heb ik niet echt last van. Ook niet bergaf. Die vliegjes kunnen wel irritant zijn ja. | |
Ambrosius | vrijdag 20 april 2012 @ 10:53 |
Hier ook altijd zonder bril, behalve in de bergen met afdalen, tegen de tranende ogen. | |
Gripper | vrijdag 20 april 2012 @ 11:05 |
Zonder bril is voor mij geen optie met contactlenzen, dan verschrompelen ze langzaamaan tot rozijntjes. En voor zo'n tankstation meisje is het ook niet leuk als er een snuivende fietser met rooddoorlopen ogen een blikje fris afrekent ![]() | |
Patroon | vrijdag 20 april 2012 @ 11:19 |
Haha het ging me eigenlijk niet eens om dat volslanke maar dat ze dan wel zo'n tijdrit helm opzetten... | |
Tommeke | vrijdag 20 april 2012 @ 11:22 |
Ach ja. Ik zet ook zo'n helm op, terwijl m'n fiets verre van aero is.. En ik ben zelf ook bepaald geen topper. Maar het leuke van tijdrijden is juist het materiaal. | |
SuperWeber | vrijdag 20 april 2012 @ 11:27 |
Hoezo, die mensen gaan gewoon voor de voor hem/haar op dat moment best mogelijke prestatie. Zo'n helm levert gewoon bewezen tijdwinst op, ongeacht je (vol)slankheid. | |
buzz1291 | vrijdag 20 april 2012 @ 11:35 |
Volgens mijn opticien (slechts voor een computer scherm bril hoor...) heeft Adidas daarvoor de beste collectie. En toen ik er op lette, zag ik steeds vaker Adidas sportbrillen bij verschiilende opticiens. | |
eentwee | vrijdag 20 april 2012 @ 11:36 |
Inderdaad! Net zoiets als dat je net zo goed kunt toiletteren voor de rit als lichtere wielen monteren. Nee: allebei. Indien mogelijk. Dus Patroon mag gewoon lichtere wielen monteren. | |
buzz1291 | vrijdag 20 april 2012 @ 11:38 |
Als het bewolkt is doe ik er een setje andere glazen in, maar nooit zonder want dan wordt het een waar en schraal tranendal. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 11:39 |
Leuke edit ![]() | |
Gripper | vrijdag 20 april 2012 @ 11:41 |
Fietsvriendjes, Iemand ervaring met 1 gevoelige knie? Na de 300 waren allebei mn knieën wel wat beurs, maar dat was na een paar dagen over en nu heb ik de laatste week telkens na een rit last van mn rechterknie. t is niet heel pijnlijk, maar wel gevoelig tot de dag na de fietsrit. Gisteravond maar 50 km zonder zware belasting, en nu voel ik m goed als ik met iets zwaars een trap afloop. Zadel te hoog of te laag lijkt niet logisch, dan zouden beide knieën pijn doen. Maar ik ga het in ieder geval wel even proberen, om te beginnen maar eens een halve cm hoger. Schoenplaatjes staan ook voorzover ik kan zien allebei in dezelfde stand. Dus, wat kan het dan zijn? Verkeerde stand van de voet, zouden er van die Specialized BG inlegzolen in moeten? Ik had vroeger wel platvoeten en steunzooltjes nodig, dus ik weet dat ik de neiging heb mn voeten naar binnen te laten zakken. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 11:42 |
![]() | |
SuperWeber | vrijdag 20 april 2012 @ 11:50 |
Jij hebt toch jaren in deze positie gefietst zonder problemen? Misschien heb je de boel tijdens de 300 wel een beetje overbelast. 300 km is niet iets wat jij elke week doet. Het kan dus zijn dat je gewoon even rust moet nemen. Bv. een week of 2 - 3. Ik weet dat dit niet is wat je wilt horen, maar veel anders kan ik er ook niet van maken. Als je er dan nog last van hebt moet je eigenlijk een arts raadplegen... | |
Blik | vrijdag 20 april 2012 @ 11:59 |
Lijkt me idd een gevalletje overbelasting, rust doet wonderen. | |
kanovinnie | vrijdag 20 april 2012 @ 12:12 |
Wat ze hierboven zeggen. Daar wil ik graag aan toevoegen dat de jaartjes nou eenmaal ook beginnen te tellen. Misschien is het raadzaam om voortaan met je vrouw op de tandem te gaan? Eventueel met kaas om niet als laatste te eindigen bij de giro Utrecht. Maargoed, 't zal wel overbelasting zijn. Gewoon even rust pakken voordat je je hele knie daar de tyfus fietst. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 14:16 |
En ga op tijd naar een fysio ofzo...ben net terug van mijn eerste sessie op de hometrainer volgens het schema van mijn jonge vrouwelijke fysio (met het fysique van iemand die elk weekend even een triatlonnetje doet voor de ontspanning) en ik heb pijnvrij gedraaid voor het eerst in zes maanden. Ben er nog steeds confuus van....ik train kennelijk al tijden als een ondeskundige pannekoek. | |
Tommeke | vrijdag 20 april 2012 @ 14:53 |
Zijn we, op buzz na, niet allemaal ondeskundige pannenkoeken? ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 14:56 |
![]() In de keuken ben ik wel de absolute pannekoek meister. En mijn ballen zijn gewoon knetterhard de lekkerste ![]() | |
foetre | vrijdag 20 april 2012 @ 14:59 |
Ik heb eindelijk weer wat te melden! M'n nieuwe fiets is binnen en aangezien de oude 3 weken geleden al was verkocht kan ik weer opnieuw beginnen met conditie etc opbouwen. Moet nog even wat finetunen qua hoogtes van stuur en zadel. ![]() | |
marcodej | vrijdag 20 april 2012 @ 15:01 |
Strakke bak! ![]() | |
foetre | vrijdag 20 april 2012 @ 15:03 |
Ja dat heb ik bewust gedaan.Nu kan ik nog kijken welke hoogte ik het fijnst vind fietsen.Kan de buis altijd nog kleiner laten maken maar andersom niet. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 15:30 |
Jongens, als ik dit weekend spullen bestel bij Rose.nl , heb ik die dan volgend weekend op z'n laatst in huis? Wat is julie ervaring? | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 15:33 |
Hangt van de betaalwijze af. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 15:33 |
Grappige voorvork ![]() ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 15:38 |
Geen Ideal betalingen mogelijk, en ik heb geen credit card. Dat gaat dus waarschijnlijk niet werken... | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 15:38 |
Dan gaat het wel iets langer duren ja. Als je nu besteld en geld overmaakt net wel/net niet op tijd. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 20 april 2012 @ 15:43 |
H'm ik zat toch al te denken aan zo'n prepaid credit card, bij het GWK kan ik kennelijk ter plekke zo'n ding aanschaffen. Voor inschrijven bij tochten in het buitenland ook wel handig. | |
Gripper | vrijdag 20 april 2012 @ 16:15 |
Haha, etterbak! ![]() Ik mag tenminste beide weekenddagen ongestraft uitslapen en lekker relaxed een beetje met mn nieuwe auto prutsen, terwijl jij morgen zeiknat gaat regenen tijdens die ronde van NH ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 20 april 2012 @ 16:39 |
Dat is wel handig ja. Zeker bike-discount.de is zeer snel met cc. Vandaag besteld, morgen in huis. Ook wel handig als je wel eens met Ryanair vliegt, bespaard je weer 15 e per boeking. | |
kanovinnie | vrijdag 20 april 2012 @ 17:15 |
Ik moet om 6 uur uit bed. Dat is normaal voor mijn doen ![]() | |
Oksel | vrijdag 20 april 2012 @ 17:17 |
Ik heb dus echt precies hetzelfde. | |
Oksel | vrijdag 20 april 2012 @ 17:19 |
Eergisteren hardgelopen, gisteren 75km met de 'ouwe lullen ploeg' gefietst.. (32,5km/h gemiddeld). Last van de knieen. Behehh. Dit weekend lekker niets doen. Nu bier. | |
kanovinnie | vrijdag 20 april 2012 @ 17:19 |
Ik hoor het al. Beetje stoer doen dit dat 300 km gefietst bla bla. En daarna komen de kwaaltjes. Helaas pindakaas. Jullie zijn toch niet zo sterk als Ivo. Kaas ligt zeker helemaal in de kreukels? Die reageert geeneens! | |
Oksel | vrijdag 20 april 2012 @ 17:25 |
![]() | |
kaasplankje | vrijdag 20 april 2012 @ 17:46 |
Eeej ik was nog ff aan het werk ja. Mijn knietjes zijn okay hoor. | |
kaasplankje | vrijdag 20 april 2012 @ 18:53 |
Jullie moeten gewoon nog leren wat pijn eigenlijk is. Wielrennen is pijn lijden. | |
No-P | vrijdag 20 april 2012 @ 19:15 |
Noobs. Lijkt me inderdaad wat overbelasting. Wat relatieve rust en dan doorgaan met wat je normaal doet lijkt me voldoende. De veroorzakende factor (300km fietsen) is weggenomen dus rustig aan doen tot het weg gaat is in deze afdoende. Als het blijft bij rust, of terug komt bij adequate opbouw moet je verder kijken. | |
kaasplankje | vrijdag 20 april 2012 @ 19:40 |
Ja, en als je progressie wilt boeken zal je jezelf soms ook moeten pushen tot voorbij je grenzen. Dat je lichaam dan protesteert is evident. No pain no gain. Disclaimer: Ik kan voor niemand bepalen hoeveel pijn hij of zij heeft. Soms is rust beter, soms moet je er gewoon door heen. Oordeel zelf. | |
Gripper | vrijdag 20 april 2012 @ 22:15 |
Je praat zelfs al in doktersjargon ![]() Gewoon ff 2 weken geen stoplichtsprintjes en intervallen, ik hou het in de gaten. Kaas: spierpijn ken ik, da's niet erg. Maar ik heb altijd geleerd dat je met gewrichten en kraakbeen moet opletten ![]() | |
RichardHammond | vrijdag 20 april 2012 @ 23:39 |
Futurumshop. ![]() Om 17:30 besteld en betaald en om 18:30 een mailtje dat de bestelling al is verzonden. Futurumshop doet het erg goed. | |
dop | zaterdag 21 april 2012 @ 00:15 |
ik heb vaker bij rose bestelt en nooit problemen gehad , wat ik wel eens heb gehad is dat 1 onderdeel niet op vooraad was , en een langere levertijd had als de rest , maar dat kun je bij het bestellen dan al zien. uit voorraad altijd binnen 3 dagen binnen | |
marcodej | zaterdag 21 april 2012 @ 00:26 |
Hoe lang gaan derailleurwieltjes mee? Heb ze nog nooit vervangen eigenlijk. | |
kanovinnie | zaterdag 21 april 2012 @ 06:10 |
Jongens, pijn is een emotie. Emoties kan je uitschakelen. | |
kanovinnie | zaterdag 21 april 2012 @ 06:13 |
En de Pritt zoektocht kan beginnen! | |
kaasplankje | zaterdag 21 april 2012 @ 08:14 |
Zo'n lelijk jong kan je moeilijk over het hoofd zien. | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 21 april 2012 @ 09:07 |
Zijn wel snel inderdaad. Helaas ook wel 1 van de duurste optie's. | |
the_critic | zaterdag 21 april 2012 @ 09:26 |
Ik heb al 2x op rij een bestelling gedaan, waarbij ik 2 dgn later een mail kreeg dat product niet op voorraad bleek te zijn en ik maar even wachten moest. (en als je dan op hun site kijkt, staat er nogsteeds dat het wel gewoon vooradig is). Mijn ervaringen zijn dus iets minder positief.. | |
kaasplankje | zaterdag 21 april 2012 @ 09:36 |
Ik bestel nooit meer wat op Futurumshop. | |
mytec | zaterdag 21 april 2012 @ 10:53 |
vaak wel mijn polar was er wel goedkoper. maar sommige dingen zijn er wel veel duurder. | |
Zwansen | zaterdag 21 april 2012 @ 11:13 |
Strekken is het toverwoord. | |
kaasplankje | zaterdag 21 april 2012 @ 11:45 |
Is ook zo eigenlijk. Misschien moet je even een beetje kalm aan doen ipv al je settings te gaan wijzigen. Je kan best gaan trainen zolang het trainen zelf geen pijn geeft. En op een licht verzetje. | |
Patroon | zaterdag 21 april 2012 @ 15:27 |
Vandaag 58e geworden in de Omloop door het land van Kleine Hein voor amateurs. Stonden 170 man aan het vertrek. 70km koers met 41 gemiddeld. Ging aan het begin ontzettend hard en op de kant. Peloton brak in stukken maar gelukkig vormden we snel een 2e waaier en kwamen we terug. Helaas een valpartij in de laatste 2km waar ik net achter zat, hierdoor mistte ik de aansluiting met het peloton. Al met al dik tevreden. | |
kanovinnie | zaterdag 21 april 2012 @ 16:37 |
Bah, wat een kuteind gefietst. Schat zo'n 180-190 km. Kutregen. Kutlekkeband en kutzooi. Maar ik heb niet opgegeven zoals een fietsmaat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pritt, had jij een rabobroek aan? | |
Tommeke | zaterdag 21 april 2012 @ 16:40 |
Netjes! 'Wij' scoorden hier een 1-2tje. De winnaar reed 6km solo ![]() Maar die gast is ook een echte brommer! | |
marcodej | zaterdag 21 april 2012 @ 18:33 |
Ketting eraf, Cassette vervangen, voorbladen eraf, schoongemaakt en weer terug gezet, fiets schoongemaakt, nieuwe ketting erop... laat ik een van de quicklinkjes vallen en kan ik die niet meer vinden. ![]() Past een 9s-quicklink op een 10s-ketting? | |
kaasplankje | zaterdag 21 april 2012 @ 18:35 |
Met een hamer wel waarschijnlijk. | |
kanovinnie | zaterdag 21 april 2012 @ 19:15 |
Vandaag trouwens echt een paar te brute fietsen gezien. Oa een rood/groene pinnerallo met zipp 50 mm fietsen en campa record erop. Ik zei al tegen een jongen waarmee ik aan het fietsen was dat daar zo'n 6000 euro of meer stond. Ook nog wat andere met frames waar de wielen een beetje inzitten (zoals bij een tijdfiets) uiteraard met 50 mm carbon wielen. Het gekke blijft, normaal zie ik die dingen nooit als ik aan het fietsen ben ![]() | |
eentwee | zaterdag 21 april 2012 @ 19:57 |
Nee past niet. Ik heb het ook wel eens gehad ja ![]() | |
CyclingGirl | zaterdag 21 april 2012 @ 20:00 |
Netjes hoor! | |
CyclingGirl | zaterdag 21 april 2012 @ 20:01 |
Ik lig dus al een paar dagen met griep op bed. Ben nu pas weer in staat om te internetten zonder misselijk te worden, wat een drama zeg. Eerst die operatie en nu dit. Kan mijn punten voor het NK wel vergeten zo. ppff | |
marcodej | zaterdag 21 april 2012 @ 20:20 |
Drie chagrijnige rondjes op de knietjes door de schuur... Gevonden. ![]() | |
the_critic | zaterdag 21 april 2012 @ 21:17 |
vandaag ff nieuwe remblokken gehaald bij de FM. Heb ook full carbon wielen, maar met de vorige remblokken begon alles te piepen en fluiten als ik te stevig remde. Best vervelend in de agr waar je met alle heuvels en alle drukte toch best veel nodig hebt (alle mensen schoten wel meteen aan de kant door alle herrie, best handig op die momenten haha) maar wel beetje genant. Hopenlijk nu beter ![]() | |
eentwee | zaterdag 21 april 2012 @ 21:55 |
Welke heb je nu? Is helaas wel een beetje eigen aan fullcarbon. Bij Swissstop yellow heeft niet iedereen het maar die laten soms gele strepen achter. Beetje afstellen wil nog wel eens helpen (toe-in). | |
the_critic | zaterdag 21 april 2012 @ 22:30 |
blauwkleurigen van reynolds. Volgens de FM wel beter, gebruikte ze zelf ook. Ik heb er nog geen meter mee gefietst dus kan er nog niet over oordelen nu.. we wachten het af ![]() Beetje piepen is ook geen probleem, maar er is een verschil tussen piepen of krijzen ![]() | |
ultra_ivo | zondag 22 april 2012 @ 10:07 |
Gisteren een schitterende 200 gereden over de Veluwe. De andere Ivo in het randonneurspeloton heeft enorm z'n best gedaan zoveel mogelijk rustige weggetjes door de bossen te vinden. De Quest-rijders vonden het niet leuk, de rest zat te genieten. Eigenlijk een brevet dat je bij slecht weer beter op de crossfiets of randonneur kunt rijden. Een brevet dat ik graag opnieuw ga rijden. | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 10:51 |
En degene die gister niet meefietste omdat hij totlaat moest werken en last van zijn voet had (en last had van een gebrek aan conditie ![]() | |
kaasplankje | zondag 22 april 2012 @ 11:01 |
Hé? | |
Zwansen | zondag 22 april 2012 @ 11:25 |
Wat is je gemiddelde bij zo'n tochtje van 200 met relatief weinig HM's? ![]() | |
ultra_ivo | zondag 22 april 2012 @ 12:03 |
Deze tocht was qua wegkeuze niet geschikt om een snelle tijd neer te zetten. Veel toeristische fietspaden. Ik had iets van 23 gemiddeld op de GPS en 10u45 totale tijd over 208km. Veel uit de wind kunnen zitten bij twee man die er niet aan gedacht hadden dat de tocht niet uitgepijld is. Zij waren blij met een navigator ![]() | |
ultra_ivo | zondag 22 april 2012 @ 12:03 |
Er zaten toch nog 800 hoogtemeters in. Moeskroen was een stuk vlakker. Daar reed ik 1-2km/u sneller en was ik in 9 uur terug. | |
Pritt | zondag 22 april 2012 @ 12:17 |
Yes, ik had een Rabobroek aan, maar zal ongetwijfeld niet de enige geweest zijn haha. Anyway, aangezien ik in MBM weinig kopwerk had gedaan heb ik besloten alle 160 km zelf op kop te fietsen met mijn vader in mijn wiel. Windtegen 29 gefietst, windneutraal 32 en dan windmee 34. Dit ging eigenlijk prima. De gehele dag alleen maar mensen ingehaald. Dan begonnen we bij een stoppunt met zn tweeen en had ik bij de volgende checkpunt weer 20 man in mijn wiel hangen. ![]() | |
kaasplankje | zondag 22 april 2012 @ 12:41 |
Ah dus je kan het wel. | |
Gripper | zondag 22 april 2012 @ 12:54 |
Dit is net zo'n mosterd-na-de-maaltijd bericht als van een ex horen dat ze met dr nieuwe partner zoveel lekkerdere sex heeft dan ze vroeger met jou had. Leuk om te horen, maar wat heb je eraan? ![]() Ik ga even naar de nedereindse berg: http://www.bikefestival.nl/ Leuke spulletjes kijken! ![]() | |
JohnDDD | zondag 22 april 2012 @ 15:32 |
Lijkt mij ook wel eens leuk om Luik-Bastenaken-Luik te fietsen deze zomer...:) | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 15:37 |
Dan heb ik nog vlak achter jou gefietst. Denk ik. Had jouw vader een rode oudere fiets? Vlak voor alkmaar ging de 110/160 en 40/60 uit elkaar. Daar ontstond verwarring over waar we heen moesten. en vlak daarvoor schreeuwde 1tje uit mijn groepje nog auto toen er een auto aan kwam. Als ik 't mag geloven hebben wij er 7 uur over gedaan. Ik denk dat we zeker een uur verspeeld hebben op het wachten op die slome die uiteindelijk gestopt is. | |
Pritt | zondag 22 april 2012 @ 15:49 |
Ah, je bedoelt in dat dorp met die klinkertjes bij zo'n kruispunt? Klopt ja. Ik was toen even opgedraaid om te checken waar we naartoe moesten. Mijn vader heeft inderdaad mijn oude stalen rode ros. ![]() Maar waarom zeg je dan niets? ![]() | |
Oksel | zondag 22 april 2012 @ 16:00 |
Ik heb niet gefietst vandaag. | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 16:04 |
Ik fietste er denk ik 5 minuten achter, toen dacht ik, verdomme! Dat zal 'm wezen! Zwarte/witte koga, een oudere man ernaast (dat zal zijn pa wel zijn). En toen gingen we opeens de mist in daar. Toen zag ik je volgens mij nog met het bianchimeisje praten. Ik heb op dat stuk denk ik 25 km/uur gereden omdat we 's werelds traagste wielrenner met ons meehadden ![]() Foto's van de zanddijk staan online trouwens. Ik was echt goed stuk op het stukje Purmerend-Oostzaan. | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 16:05 |
![]() Duimpje omhoog en gaan. | |
Pritt | zondag 22 april 2012 @ 16:17 |
Haha je staat inderdaad echt maar iets van 4 foto's achter mij. ![]() ![]() | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 16:18 |
Heb je mij wel nog gezien? Achteraf gezien dan? | |
Pritt | zondag 22 april 2012 @ 16:22 |
Pff, ongetwijfeld maar dat kan ik me echt niet meer herinneren. Zat toen pas 10 km op mijn fiets. Dacht dat jij zo'n grote fietspomp op je stang had zitten? ![]() | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 16:30 |
Pocket rocket. Heb 'm wel nodig gehad, want in Assendelft reed ik al lek ![]() | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 16:56 |
Vind 't wel jammer Pritt, als ik me ogen wat eerder open had gedaan hadden we zeker 15 minuten kunnen ouwehoeren ![]() | |
Pritt | zondag 22 april 2012 @ 17:40 |
Over een paar weken woon ik voor een paar maandjes weer even in Uitgeest dus dan kunnen we tegen die tijd wel eens een middagje fietsen. Waar woon jij eigenlijk. | |
kaasplankje | zondag 22 april 2012 @ 17:41 |
Je ziet er een beetje afgetrokken uit op de foto Pritt. Moe van al dat kopwerk zeker? | |
Pritt | zondag 22 april 2012 @ 17:42 |
Niet geschoren en het was 9 uur s'ochtends in de regen. Niet mijn meest ideale momentje voor een kiekje. | |
marcodej | zondag 22 april 2012 @ 19:47 |
Zat ik zomaar bijna op een stilstaande auto met 40 per uur... | |
Oksel | zondag 22 april 2012 @ 19:54 |
Kut is dat. Zit je net ff niet helemaal op te letten.. ongeluk zit in een klein hoekje. En met 40km op je bek gaan doet goed zeer, en is ook mooi kut voor je materiaal. | |
Tommeke | zondag 22 april 2012 @ 20:38 |
Patroon, Blauwhuis nog gereden? Ik kon net niet naar de kopgroep springen ![]() ![]() Heb me toen maar uit laten zakken naar de restanten van onze groep en in de laatste ronde de sprint aangetrokken voor een ploegmaat die nog 13e werd. Werd zelf 17e ofzo. Best jammer. Als ik iets fitter was had ik er wel bijgezeten en top10 gereden ![]() | |
Oksel | zondag 22 april 2012 @ 20:44 |
Echte helden komen uit 't Noorden. | |
eentwee | zondag 22 april 2012 @ 20:53 |
He Ivo, heb je de GPS track van deze route? Ben benieuwd of er weggetjes in zaten die ik niet ken. Vandaag Klimmen - Monschau - Klimmen gereden. Mooie tocht ![]() | |
Patroon | zondag 22 april 2012 @ 20:55 |
Hoi Tommeke, Ik had me wel opgegeven maar vandaag afgezegd. Mijn benen voelden nog zwaar en leek me niet verstandig. Vanmiddag ff 1,5uur herstel gedaan en maar beter ook dat ik af had gezegd. Voelde me vrij leeg. De nummer 1 van jullie stond alweer op het podium. Doet hij goed! | |
Tommeke | zondag 22 april 2012 @ 20:59 |
Verstandig! Was ook een zwaar koersje! 3 km wind mee, 7 km op de kant. Elk rondje! Ja jong! Die gast rijdt sterk! Tweede worden achter Sierd Steigerpijp worden is voorwaar geen schande! | |
Patroon | zondag 22 april 2012 @ 21:05 |
Sta je nog op de foto's van numberseven.nl? Waarom ben jij geen amateur eigenlijk? | |
Tommeke | zondag 22 april 2012 @ 21:08 |
Ja, op een rode Trek met Oakley Jawbone. Geen zin in, dan moet ik hard trainen om een beetje mee te kunnen. Vind sportklasse wel leuk zo. Rij nu meestal de finale wel, en dat is leuk ![]() | |
Patroon | zondag 22 april 2012 @ 21:13 |
Maar dat valt toch best wel mee? Ik ben nu 8 weken in training en kom ook mee. Natuurlijk nog niet vooraan maar met jouw ervaring moet dat mogelijk zijn met 6uren training per week, denk ik. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 22-04-2012 21:18:20 ] | |
Tommeke | zondag 22 april 2012 @ 21:46 |
Ik kan wel meekomen hoor, maar denk wel in de mongolenwaaier of peloton. Vind voorin koersen en finale rijden gewoon te leuk. Gaat me bij de ama's niet lukken. Ga dit seizoen nog wel een paar klassiekers rijden in Brabant. | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 22:05 |
Neefje is daar 1&2 geworden met een ploegmaat vandaag. Toch een beetje last van mijn enkel na gister. Morgen toch maar niet op de fiets. ![]() | |
ultra_ivo | zondag 22 april 2012 @ 22:06 |
De GPS track kun je downloaden op www.ern-ossendrecht.nl Foto's staan hier: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m | |
Tommeke | zondag 22 april 2012 @ 22:08 |
Klopt, heb nog ff met m gepraat. Je neefje reed in Drachten pakje trouwens en die ploegmaat in Snits kleding. Die ploegmaat van m is weer een neefje van een goede vriend van me ![]() | |
ultra_ivo | zondag 22 april 2012 @ 22:08 |
Daar kan ik helemaal inkomen. Ik heb me de laatste jaren dat ik C2 marathons schaatste ook goed geamuseerd. Kwam meestal zo op de 5e - 10e plek van het klassement uit. Zat er vaak bij in de finale (maar kan totaal niet sprinten). Toen volgde er een jaar zonder goede sprinters waarbij alle wedstrijden eindigden in een ontsnapping. En daar zat ik altijd bij, meestal had ik 'm ook nog opgezet. Eind van het liedje was dat ik promoveerde naar de C1. Daar twee seizoenen achterin meegehobbeld. Moest ik op zondagavond rijden tegen jongens die de avond van te voren nog landelijk B hadden gereden. ![]() | |
Patroon | zondag 22 april 2012 @ 22:11 |
Welke wedstrijden zijn dat en wanneer? Heb je nog een plekje vrij in de auto? ![]() | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 22:11 |
Ik zou nog eens een rondje met 'm fietsen. Maar dat ga ik niet meer doen. Hij is te snel ![]() | |
Patroon | zondag 22 april 2012 @ 22:12 |
Wedstrijd renners fietsen niet altijd alleen maar snel hoor..hij is een stuk jonger dan je. | |
kanovinnie | zondag 22 april 2012 @ 22:13 |
Weet ik ook wel weer ja. Maar ik heb er een hekel aan als ik op trage mensen moet wachten, dat gevoel is gister bevestigd. En ik heb ook geen trek dat andere mensen de hele tijd op mij moeten wachten. | |
the-undertaker | zondag 22 april 2012 @ 22:21 |
Ik had me ook ingeschreven voor die tocht, start plaats is 200m van m'n appartement maar toen m'n fiets maat ziek had afgemeld had ik weinig zin om zelf de weg te zoeken in de regen :-p Maar viel uiteindelijk allemaal wel mee geloof ik. | |
Holenbeer | zondag 22 april 2012 @ 22:31 |
vandaag de halve marathon gelopen, kan het wielerseizoen voor mij eindelijk echt beginnen | |
marcodej | zondag 22 april 2012 @ 22:33 |
Dat is kut ja. Van de week een paar gasten van de MTB-tak met de B-groep meegehad, ze hadden allemaal net een racefiets (of 'reetfiets' zoals zij het noemen ![]() | |
ultra_ivo | maandag 23 april 2012 @ 00:00 |
In totaal ongeveer een half uur regen gehad. Viel dus best mee. Het grootste gedeelte van de tocht meegereden met twee man die geen Garmin hadden en ook niks om de routebeschrijving op hun stuur te bevestigen. Zij zetten me uit de wind, ik deed de navigatie ![]() Maar je hebt iets gemist, de route was heel mooi. | |
the-undertaker | maandag 23 april 2012 @ 00:13 |
Jah ik was bang dat ik alleen kwam te fietsen, en zou dan onherroepelijk verdwalen. Maar fiets regelmatig naar de Posbank en heb ook meegedaan met Veenendaal - Veenendaal dus grootst gedeelte van de route ken ik wel. Alleen bij Deventer kom ik voor de rest nooit. Mocht Woudenberg volgend jaar weer op het programma staan zal ik zeker mee fietsen ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 06:37 |
Mwah, 1/2 keer meedoen en dan komen ze toch wel weer beter mee? | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 08:10 |
Weet ik nog niet precies. Wedstrijden van TWC de Zwaluw enzo. Wilde bond klassiekers. Kaas rijdt die ook wel volgens mij. Ik vind veel van die mountainbikers zulke tjappies ![]() Tof doen met termen als reetfiets enzo, maar er geen bal van kunnen ![]() | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 08:11 |
Ik fiets vaak met m'n vriendin en dan stel ik me er gewoon op in dat het wat minder snel gaat ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 april 2012 @ 08:21 |
Geeft ook wel een goed gevoel als je fietsmaat aan het afzien is en je eigen hartslag daalt tot beneden de ondergrens ![]() Hier nu behoorlijk grieperig ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 23 april 2012 @ 08:54 |
Die door le Champion wordt georganiseerd bedoel je? Mag alleen dit jaar niet meer Luik Bastenaken Luik heten, de ASO heeft advocaten gestuurd. Dus nu wordt het de LBL classic ![]() ![]() ![]() Ik ga als het qua tijd uitkomt weer helpen daar, stond vorig jaar bij Grand Halleux, bij de bocht naar Wanne te verkeersregelen...wat een hondeweer was het toen. Hoop dit jaar op een zonnetje! | |
ultra_ivo | maandag 23 april 2012 @ 09:00 |
![]() ![]() ![]() | |
SuperWeber | maandag 23 april 2012 @ 09:55 |
Ik heb besloten om dit jaar weer terug te komen om die Belgische klotebergen alsnog te verslaan ![]() ![]() | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 10:17 |
Omloop der Peel is wel leuk, maar die is al verreden. Er zijn er nog wel een paar, sommige zijn wel leuk. http://www.twcdezwaluw.nl/programma/index.html Omloop van de Heidehof was ik nog eens 6e in de regen. Toen reed ik echt goed. Als jullie een koers willen rijden ga ik wel mee. Ik heb geen superconditie momenteel en ben niet echt in wedstrijdshape maar uitrijden moet wel lukken. | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 10:23 |
Een paar clubgenoten hebben de Peel gereden idd. Mijn probleem is dat ik vaak zaterdags moet werken, anders had ik de Hel van Brabant wel gereden. Misschien rij ik Helenaveen of Someren-Peer-Someren wel. Als het niet op de fiets is, ist wel in de auto ![]() | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 10:23 |
Als mechanieker. | |
Captain_Fabulous | maandag 23 april 2012 @ 10:26 |
Moest je opgeven vorig jaar dan? Ik heb een aantal verkleumde/gewonde renners de kortste weg naar de finish moeten wijzen, het was best bruut qua weer! Ga deze keer denk ik twee dagen, vrijdag al helpen met opbouwen. Als je toch al de reis maakt, kun je net zo goed voor de hele mep gaan. Kan alleen nog dat mijn zomerfietsvakantie zo valt dat ik dat weekend pas terug kom, dan gaat het feest niet door. | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 10:33 |
Anders Omloop van de Heidehof? een semi-klassieker is dat over 103km op een rondje van 5.7km. Het is pas in september dan heb je ook minder pannenkoeken aan de start. De klassiekers in het voorjaar zitten vaak bomvol en dan is het tussen de valpartijen doorkoersen. ![]() | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 10:35 |
Die had ik ook al gezien. Lijkt me ook tof! Zeker als er minder pannenkoeken die niet kunnen sturen aan de start staan ![]() | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 10:37 |
Het is wel een echte waaierkoers, en als het hard waait slaat het helemaal uit elkaar. | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 10:39 |
Hmmn, ben ik slecht in ![]() | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 10:40 |
Dat is het echte koersen. Sterven op het kantje. | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 10:45 |
Klopt. Gister 50km lang gedaan. Geeft wel een kick hoor, om de laatste ronde met kramp overal rond te rijden en nog proberen de sprint voor je ploegmaat aan te trekken. | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 11:06 |
Idd veel mooier dan dat nerveuze gedoe in het peloton. Ik ga graag mee 10 juni Omloop van Helenaveen 15 juli Klassieker Someren Peer Someren. 16 september Twee landen koers Deze lijken me wel tof. [ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 23-04-2012 11:30:49 ] | |
SuperWeber | maandag 23 april 2012 @ 12:00 |
Mja, na +/- 120 km last van knieen. Eigenlijk heb je het zwaarste gedeelte dan wel gehad (ging voor de 170 km), je moet dan alleen de Redoute nog wel over. Ik durfde het eigenlijk niet aan om met mijn knie door te rijden tot de finish, omdat ik bang was dat ik het dan voor de rest van het seizoen zou kunnen vergeten... Dit seizoen gaan we dat dus nog even over doen... | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 12:08 |
Klopt, maar ik had me er op ingesteld dat we lekker door gingen trappen. Daar was iedereen al de hele tijd over aan het praten. En als dan uitgerekend degene met de grootste bek het langzaamst gaat fietsen ben ik er wel klaar mee. Ja, ik weet dat ik hier ook altijd een grote bek heb en op de eerste meet waar ik ben waarschijnlijk de sloomste ben | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 13:17 |
Die 1e heb ik nooit gereden. Someren Peer Someren vind ik een beetje saai. 2 Landenkoers en de Omloop van de Heidehof zijn leuk. Ik heb wel goesting in een Fok-koersmeet op een van de 2 data. Dan heb ik ook nog even tijd om in vorm te geraken. ![]() | |
Gripper | maandag 23 april 2012 @ 13:36 |
Dan moet je misschien eens beginnen met hier ook een minder grote bek hebben ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 23 april 2012 @ 13:43 |
Ik wens je het beste, knieen zijn zo ongrijpbaar als het het niet doet...net in de lunchtijd interval en krachttraining gedaan volgens het schema van m'n fysio, en weer gelukt pijnloos te trainen. Vind mezelf nu natuurlijk stom, dat ik niet eerder naar de fysio ben gegaan, maar ja...kijken hoeveel ik nog kan doen in deze twee weken, voordat ik naar Oostenrijk ga. | |
Pritt | maandag 23 april 2012 @ 15:53 |
Ik zeg een FOK!-team volgend jaar in de sportklasse. | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 15:58 |
Met kaas als kopman! Kopkaas! | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 16:32 |
Jammer want ik heb een amateur licentie. Dus geen kopkaas. | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 16:49 |
Ja hier ook amateur en ik word volgend jaar eerder Elite dan Sportklasse | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 17:10 |
Elite ga je niet redden met een triple en een 50 ![]() Bij de elites gaat 't echt fucking hard, continue 60km/u op 53/14 of 53/13. Sprinten doen ze op de 11 of de 12. Een jongen van onze club wat echt een sprintkanon is haalde ooit 73km/u voor de wind. | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 17:11 |
![]() ![]() Ik rij nu 50x11 dat is groter dan 53x13. Maar die triple gaat sowieso weg. Haha 2e edit: Afgelopen zaterdag ging het voor de wind ook 61 | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 17:16 |
Elite is andere koek. Daar rijden de klasbakken. Als je bij de elite veel prijs rijd kan je prof worden bij een continentaal team. Daarom rijden bij de elites de profs van volgend jaar. Wielrennen is eigenlijk alleen leuk als je koersbepalend kan meerijden. Natuurlijk is het goed om af en toe boven je niveau te koersen voor de ervaring en hardheid en zulks. Anders ben je ook maar pelotonvulling en is je doel uitrijden. Maja wie wil nou mongolenwaaiercoureur zijn. ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door kaasplankje op 23-04-2012 17:23:22 ] | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 17:25 |
Ik snap wat je bedoelt maar ik weet niet hoe je mijn grenzen kunt bepalen. Ik weet dat het andere koek is maar daar kan wel naar toe gewerkt worden. Vroeger in mijn nieuwelingen/junioren tijd reed ik in de noordelijke selectie. Nu zegt dat niet zoveel meer over wat ik nu kan, maar ik weet wat er bij komt kijken. Natuurlijk is het leuker om finales te rijden dan ergens in de mongolenwaaier te zitten. Maar ik zoek altijd wel graag de grens van mijn kunnen op, ik ben van mening dat ik die nog lang niet hebt bereikt aangezien ik nog maar 2 maanden weer bezig ben. Daarnaast zijn de koersen bij Elites veel mooier en is de ploeg veel hechter met elkaar. | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 17:30 |
dat is absoluut waar, je traint samen intensief, je gaat als team naar koersen met ploegleider en masseur en auto, het echte werk. Je kan het ook best doen, slechter zal je er zeker niet van worden. Maar 't is wel ambitieus, aangezien je net bent begonnen. | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 17:31 |
Kijk als je nou dit jaar meerder keren top 10 rijdt nationaal in een criterium of klassieker dan hoor je wellicht ook thuis in het elite peloton. Anders zou ik lekker bij de amateurs blijven. | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 17:32 |
Daarom rij ik dus voornamelijk sportklasse en af en toe eens amateurs. Dat laatste om sterker te worden en m'n grenzen idd te verleggen. Tot nu toe heb ik 3 serieuze koersen gereden dit seizoen waarvan twee keer ook de finale gereden en een keer bijna gewonnen. Ik weet van andere jongens dat ze me kennen en in de gaten houden. Ik doe dat liever dan meehobbelen. | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 17:32 |
Ben ik helemaal met je eens. Het is ook te voorbarig om dat nu al uit te spreken. Ik kan beter zeggen, ik zie hoe het dit jaar gaat en bepaal aan het einde van het seizoen wat ik ga doen. Met het uitspreken van die "hoop" kan ik alleen maar verwachtingen kweken. Ik rij liever vooraan mee bij de amateurs dan achteraan bij de elites. Dus ik moet wel zo'n groei meemaken dat er meer mogelijk is. | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 17:33 |
Wij hebben trouwens wel twee aardig hechte teams. Ook de jongens die na vorig jaar vertrokken zijn en nu elite rijden zijn nog actief. | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 17:35 |
Ik ben er wel achter gekomen dat tactisch rijden het verschil kan maken tussen DNF en uitrijden. Zaterdag kwam ook alles op de kant en ipv me helemaal kapot te rijden sprong ik steeds in het wiel van sterkere renners die naar voren reden. Omdat ik goed van voren zat toen het brak kwamen er nog genoeg sterkeren langs me rijden. Als je dan te ver van achteren zit kom je tussen de pannenkoeken te zitten en ben je gezien. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 april 2012 @ 17:36 |
Heb jij bij het amateurwielrennen niet een systeem van kopmannen, beschermde renners en knechten? Er zijn slechts 2 optie's; finale rijden of mongolenwaaier? ![]() | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 17:38 |
3 opties: Finale rijden Opvulling Mongolenwaaier ![]() | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 17:43 |
Er zijn bij de amateurs maar weinig koersen waar je als ploeg aan deelneemt. Dan wordt er wel als ploeg gereden. Ook in een criterium zal je niet achter een clubmaat aan gaan rijden als deze demarreert. Ook wordt er wel eens door een sterke ploeg een gat dichtgereden voor hun kopman. Maar water halen en dergelijke niet, want dat is alleen bij klassiekers. Amateurs rijden meestal individueel koersen, kleinere wedstrijden en hebben dan meestal ook geen wagen. Behalve de grotere teams. | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 17:43 |
Nee joh. Dan is de lol er zo snel af ![]() ![]() En op die meet, als ik dan kan, kom ik wel langs als papparazi ![]() | |
Tommeke | maandag 23 april 2012 @ 17:50 |
Ik deed dat zondag verkeerd. Zat steeds goed van voren, maar pierde eruit toen het op de kant ging. Tactisch rijden gebeurt wel. Vorig jaar wisten onze amateurs door van te voren een tactiek te bedenken en die uit te voeren een paar koersen te winnen die anders misschien niet gewonnen waren. | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 17:50 |
Ik trok in criteriums vaak voor een maatje van me de premiesprint aan. Hij was rap en dan een ronde voor de bel gaf ik 'm een seintje en gaste alles op een lint met hem in 't wiel. Gewoon voor de fun, want de premie is toch maar een tientje oid. Bij de amateurs hoor, niet bij de elite. ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door kaasplankje op 23-04-2012 17:57:13 ] | |
Yankee | maandag 23 april 2012 @ 17:52 |
Ik ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 17:57 |
Hoe weet je dan dat het nog 1 rondje is tot de bel? En waarom doen ze dat? Om het spannender te maken? Die maat van je was denk blij met je Kaas. Elke koers weer een paar bonustientjes ![]() | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 17:59 |
Speaker geeft dat vaak aan. Ja om meer actie te verzorgen vooor het publiek. | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 18:00 |
Ja, je hebt een 6 of 8 tal premiesprints tijdens een criterium, afhankelijk van het prijzenschema van die koers. Dat is idd om het spannender te maken. Dat wordt het ook, want ze rijden elkaar soms letterlijk de hekken in. We deelden de buit niet, ik werd er sterker van en hij won dankzij mij. Ze geven 1 ronde voor de premie de bel op de meet. De 1e 6 renners die daarna over de streep komen hebben een prijsje. Dan heb je ook nog vaak een 3 rondenklassement, meestal al na vier rondjes. | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 18:03 |
Niet om de koers wat spanneder te maken? Kan me voorstellen dat het anders eerst tam beginnen is en dat het aankomt op een eindsprint. Ik had 't toen in Heerugowaard gezien ja. Dat ging die bel en voor je het wist kwamen ze nog sneller dan snel voorbijrazen ![]() | |
Patroon | maandag 23 april 2012 @ 18:05 |
Wat is het verschil tussen meer actie en het spannender maken? Juist, ik bedoel hetzelfde. | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 18:05 |
Ik bedoelde voor de renners. Of maakt het voor de renners niet zo veel uit dan? | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 18:19 |
het voegt wel iets toe, je krijgt een wedstrijd in de wedstrijd. vaak vormen die premies ook een soort springplank naar een ontsnapping. En ook als je net te kort komt voor de finale conditioneel kan je toch wat beuren met een premiesprintje. | |
JohnDDD | maandag 23 april 2012 @ 21:55 |
Kijk naar de Pedaalridders, leuk programma: http://sports-livez.com/channel/ch-4.php | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 21:56 |
Ik zap in terwijl ik kerels elkaar zie harsen. Begint goed | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 april 2012 @ 21:59 |
Verkeerde zender kano, dat zijn de anaalridders. | |
Blik | maandag 23 april 2012 @ 22:02 |
Heeft er iemand een leuk 60 km rondje rondom de Posbank als GPS-bestand (met meerdere keren al de klimmetjes daaromheen omhoog)? Wil komende zondag die kant op gaan weer eens wat meer klimwerk te doen | |
Zwansen | maandag 23 april 2012 @ 22:12 |
Zijn buitenbanden makkelijk te verwisselen? ![]() | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 22:15 |
![]() | |
Ambrosius | maandag 23 april 2012 @ 22:15 |
Ja hoor. | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 22:15 |
RvNH nog gefietst? En buitenbanden zijn opzich wel makkelijk te verwisselen. Net zo makkelijk als binnenbanden lijkt me? Misschien dat een nieuwe buitenband er nog wat lastiger op gaat. | |
Zwansen | maandag 23 april 2012 @ 22:18 |
Ah, dacht al dat ik deze vraag in dat beginnerstopic moest stellen. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 23 april 2012 @ 22:19 |
Wel op het pijltje letten ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 22:19 |
Of achteruit gaan fietsen. | |
Zwansen | maandag 23 april 2012 @ 22:19 |
Nee, geen RvNH gefietst. Achteraf had het qua weer prima gekund. ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 22:21 |
Ik weet niet waar jouw Noord Holland ligt, maar ik heb veel wind en nog meer regen gezien. en volgens de verhalen ook nog hagel. Dat is in mijn boekje prima fietskijkweeropdetv | |
Zwansen | maandag 23 april 2012 @ 22:23 |
Ik woon in Amsterdam en heb 's middags nog 2,5 uur gefietst. Slechts een paar spatters en behoorlijk veel zon. 's Ochtends was het misschien wel kut ja. ![]() | |
kanovinnie | maandag 23 april 2012 @ 22:23 |
Ja, toen ik onder de douche vandaan stapte was het mooi fietsweer ja ![]() | |
eentwee | maandag 23 april 2012 @ 22:27 |
Kan er wel eentje maken.. moet je hem uit je hoofd narijden (hoofdwegen) of mag het een beetje ingewikkelder? | |
Blik | maandag 23 april 2012 @ 22:29 |
Ik heb een Garmin, dus mag héél ingewikkeld ![]() | |
eentwee | maandag 23 april 2012 @ 22:31 |
Je hebt daar wel leuke fietspaden ook (vraag maar aan Ivo) alleen als het mooi (dagjesmensen) of slecht (modder) weer is niet zo prettig.. | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 22:31 |
Gaat 't om een reesfiets? Geen ijzeren bandenwippers gebruiken dan gaat je velg stuk. Als jij weet hoe je een wiel in en uit je fiets krijgt kan je 't zelf doen. Anders kan je FM dat wel uitleggen. | |
Zwansen | maandag 23 april 2012 @ 22:39 |
Heb uiteraard plastic bandenwippers. Kan wel binnenbanden vervangen, maar wist niet of je zo'n nieuwe verse buitenband zelf gemakkelijk er weer op legt. ![]() | |
kaasplankje | maandag 23 april 2012 @ 22:43 |
Het stickertje met de lettertjes moet precies op het midden bij je ventielgat zitten want anders is het niet gesoigneerd. |