Oh das niet erg moet toch werkenquote:
Mwjah....ik denk dat ik ook wel wat ga werken jaquote:Op donderdag 19 april 2012 08:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Oh das niet erg moet toch werken
Nee hoop wel dat het wat lekkerder wordt voor iedereen die vrij is!
Ik zie dat mooie nog niet hoor. Ik mag alleen over 1,5 uur gezellig een paar uurtjes naar buiten voor een vergaderingquote:
WTFquote:18 april 2012 - Voor bijna tweederde (63 procent) van de eerstejaars studenten van de faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde dreigt eind dit collegejaar het gat van de deur. Deze studenten hebben in februari een zogeheten rode brief gekregen.
In die rode brief staat dat ze tot nu toe zo weinig studiepunten hebben gehaald dat ze aan het einde van het jaar waarschijnlijk het bindende advies krijgen te vertrekken. Nog eens 28 procent kreeg een oranje waarschuwing. Die studenten hebben meer punten gehaald, maar moeten toch hard aanpoten om uit de gevarenzone te blijven.
Dit jaar is het bindende studieadvies voor eerstejaars universiteitsbreed ingevoerd. Gemiddeld kreeg 34 procent van de studenten een rode, 27 procent een oranje en 39 procent een groene brief.
Die laatste groep heeft nagenoeg alle studiepunten gehaald. De Universitaire Studentenraad maakt zich grote zorgen over de situatie bij economie. Zij vindt dat de faculteit snel het onderwijs en de begeleiding moet verbeteren om de dreigende hoge uitval te voorkomen.
Dat zijn ongeveer de cijfers van mijn studie. Ik begon met 100 man in mijn jaar, daar zijn er uiteindelijk minder dan 40 van afgestudeerd (bachelor én master).quote:Op donderdag 19 april 2012 10:31 schreef borisz het volgende:
[..]
WTF. Is die studie zo hard achteruit gegaan? Nu weet ik wel dat er meer grootschalige colleges bij zijn gekomen, maar dan nog. Ik moest voor ieder vak gewoon nog opdrachten maken en hadden werkcolleges, nu is dat een stuk minder.
Oeps... een goede vriendin van me wil dit jaar aan die studie beginnen. Succesquote:Op donderdag 19 april 2012 10:31 schreef borisz het volgende:
[..]
WTF. Is die studie zo hard achteruit gegaan? Nu weet ik wel dat er meer grootschalige colleges bij zijn gekomen, maar dan nog. Ik moest voor ieder vak gewoon nog opdrachten maken en hadden werkcolleges, nu is dat een stuk minder.
Als je een beetje wiskunde inzicht hebt en verder een normaal kan denken en af en toe wat wil doen kan iedereen die bachelor wel halen.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oeps... een goede vriendin van me wil dit jaar aan die studie beginnen. Succes
Al die moderne termenquote:Op donderdag 19 april 2012 12:15 schreef borisz het volgende:
Ik zou pleiten voor wiskunde B1(of hoe dat nu mag heten) als toegangseis. Daar heb je als je economie gaat studeren meer aan dan economie op de middelbare school.
Ik had A12 en moest flink wat bijspijkeren in de eerste maanden, als B1 verplicht zou zijn zou dat wel wat schelen denk ik.
Ze gaat voor de master.... misschien ligt dat percentage hoger danquote:Op donderdag 19 april 2012 13:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Als je een beetje wiskunde inzicht hebt en verder een normaal kan denken en af en toe wat wil doen kan iedereen die bachelor wel halen.![]()
Master algemene economie is niet aan mij besteedtquote:Op donderdag 19 april 2012 13:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ze gaat voor de master.... misschien ligt dat percentage hoger dan
Oh echt? Bij ons waren scheikunde en natuurkunde verplicht. En op het VWO kon je geen natuurkunde kiezen zonder wiskunde B, dus geniepig genoeg waren dan wiskunde, natuurkunde en scheikunde verplichtquote:Op donderdag 19 april 2012 13:16 schreef Den_Haag het volgende:
Al die moderne termen![]()
Bij mij was wiskunde B verplicht, scheikunde en natuurkunde sterk aanbevolen want ze mocht er maar 1 verplicht stellen. Plus werd zelfs voor deze studenten heel sterk aangeraden om een zomercursus van een paar weken te doen om voorbereid te zijn op het eerste jaar.
HBO vs WOquote:Op donderdag 19 april 2012 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh echt? Bij ons waren scheikunde en natuurkunde verplicht. En op het VWO kon je geen natuurkunde kiezen zonder wiskunde B, dus geniepig genoeg waren dan wiskunde, natuurkunde en scheikunde verplicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |