Nee. Jij moet gewoon inchecken. Zoals miljoenen andere studentenquote:Op woensdag 18 april 2012 17:09 schreef Flurry het volgende:
Ik mocht laatst meer dan 80 euro aftikken: treinkaartje + de boete. Dat ik een abbo heb (waarvoor ik ook betaal) deed niet te zake. Nazi's zijn het.
+ de kosten van de reisquote:
Dit is de enige manier om die gegevens te krijgen bovendien moet je ook gewoon inchecken bij een bus, metro of tram dus wat maakt het uit?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:10 schreef TNA het volgende:
Ik begrijp best dat ze reisgegevens willen bijhouden, handige informatie natuurlijk. Maar boetes hiervoor uitdelen is echt diep triest
Sukkelquote:Op woensdag 18 april 2012 17:11 schreef Kandijfijn het volgende:
Als je reisinformatie moet natuurlijk wel in een enorme database. Je hebt toch niks te verbergen.
Maar goed dat je al in de trein zat.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:09 schreef Flurry het volgende:
Ik mocht laatst meer dan 80 euro aftikken: treinkaartje + de boete. Dat ik een abbo heb (waarvoor ik ook betaal) deed niet te zake. Nazi's zijn het.
moeilijker dan in de trein stappenquote:Op woensdag 18 april 2012 17:40 schreef Keadran het volgende:
Zeg nou zelf, hoe moeilijk is het om gewoon in en uit te checken?
Een kaartje langs een paaltje halen (waar je hoe dan ook toch langs loopt) is moeilijker dan in de trein stappen?...quote:
Had je alleen niet ingecheckt of had je je abonnement helemaal niet bij je? In dat tweede geval is het gewoon een terechte boete.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:09 schreef Flurry het volgende:
Ik mocht laatst meer dan 80 euro aftikken: treinkaartje + de boete. Dat ik een abbo heb (waarvoor ik ook betaal) deed niet te zake. Nazi's zijn het.
Het gaat er vooral om dat het nodig is met een jaartrajectkaart die geldig is op het volledige spoor. Wtf gaat het de NS of het bedrijf achter OV-chipkaart aan waar ik precies allemaal langsrij?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:58 schreef Keadran het volgende:
[..]
Een kaartje langs een paaltje halen (waar je hoe dan ook toch langs loopt) is moeilijker dan in de trein stappen?...
NS, ja dat andere bedrijf neequote:Op woensdag 18 april 2012 18:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat het nodig is met een jaartrajectkaart die geldig is op het volledige spoor. Wtf gaat het de NS of het bedrijf achter OV-chipkaart aan waar ik precies allemaal langsrij?
Waarom is het dan pas een geldig bewijs? Ze scannen het ding en zien gewoon staan ''studentenreisproduct (week) of (weekend). Je kon minstens een jaar gewoon instappen in de trein zonder in te checken. En nu moet dat in een keer wel?quote:Op woensdag 18 april 2012 18:06 schreef netolk het volgende:
[..]
NS, ja dat andere bedrijf nee
en overigens is die kaart pas een geldig bewijs als je ingecheckt bent..
Ze slaan dat dan ook helemaal niet op met je naam erbij. Ze gebruiken het om bij te houden hoe veel mensen op welk tijdstip op welk traject rijden, zodat ze hun dienstregeling en materieel erop aan kunnen passen.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat het nodig is met een jaartrajectkaart die geldig is op het volledige spoor. Wtf gaat het de NS of het bedrijf achter OV-chipkaart aan waar ik precies allemaal langsrij?
omdat de NS heeft gezegd dat als je niet ingecheckt bent dat het niet geldig is.. duhhquote:Op woensdag 18 april 2012 18:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom is het dan pas een geldig bewijs? Ze scannen het ding en zien gewoon staan ''studentenreisproduct (week) of (weekend). Je kon minstens een jaar gewoon instappen in de trein zonder in te checken. En nu moet dat in een keer wel?
En waarom heeft de NS het recht op te slaan waar en wanneer ik precies overal heen reis? Flikker toch op man, dat gaat hen 0,0 aan.
mwa, Trans Link is vast zo lek als een vergiet dus denk dat iedereen met een beetje hack skills idd wel bij die gegevens zou kunnen komen...quote:Op woensdag 18 april 2012 19:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Trek het maar in het belachelijke, dat is makkelijker dan goede argumentatie. Je Taxichaffeur slaat niet al jouw gegevens centraal op.
Dit in tegenstelling tot Trans Link. Waar je geen idee hebt wie, hoe en wanneer toegang tot zulke systemen zullen gaan hebben.
Als je een oud Voordeelurenabonnement hebt: je mag een papieren kaartje gebruiken. Heb je een van de nieuwe abonnementen: in- en uitchecken is verplicht.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:23 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Ik was net van plan iets soortgelijks gaan te vragen, dus post ik het hier maar even, hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen:
Ik heb een dalurenabonnement op mijn ov-chipkaart alleen wanneer ik in en uitcheck betaal ik standaard iedere keer 2 euro meer dan wanneer ik met een kaartje reis (dit vanwege overstap van NS naar een andere vervoerder). Dat wil dus zeggen dat ik eigenlijk altijd een kaartje koop met korting en dan mijn ovchipkaart met korting laat zien icm kaartje.
Ik heb hier een keer een beetje gezeur mee gehad met een conducteur en verder nog nooit, maar mag het officieel nou wel of niet?
Dus dan word ik eigenlijk verplicht om standaard 2 euro teveel te betalen voor dezelfde reisquote:Op woensdag 18 april 2012 19:46 schreef freako het volgende:
[..]
Als je een oud Voordeelurenabonnement hebt: je mag een papieren kaartje gebruiken. Heb je een van de nieuwe abonnementen: in- en uitchecken is verplicht.
Kan me niet voorstellen dat dat anoniem is. Het is een persoonlijke kaart, mijn naam, geboortedatum en pasfoto zijn ongetwijfeld digitaal gekoppeld.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:38 schreef netolk het volgende:
[..]
mwa, Trans Link is vast zo lek als een vergiet dus denk dat iedereen met een beetje hack skills idd wel bij die gegevens zou kunnen komen...
Maar dan nog dat maakt geen gene fuck uit aangezien er niet staan Jan is vandaag met de trein geweest van Groningen naar Rotterdam...
Maar eerder iets van 23432432490 is vandaag van Groningen naar Rotterdam gegaan...
dus je hebt geen ene flikker aan die info aangezien die "anoniem" is, de enige manier om er achter te komen wie welk nummertje heeft is door op zo'n station zo'n ding te hacken en dan ook daad werkelijk te gaan posten wie er hoelaat incheckt en dan nog op de een of andere manier achter zijn/haar naam komen
Als je in/uit moet checken bij de metro, met poortjes is het echt de hel. Je loopt achter elkaar, maar er zijn altijd van die mensen die halverwege ineens hun bus gaan zoeken en stil gaan staan. Terwijl jij al uitgecheckt bent lopen zij langs de laatste sensor, sluiten de poortjes en kun je nergens meer heen, want 'je bent al uigecheckt'. Of er loopt een zwartrijder vlak achter je aan zodat het alarm gaat krijsen.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:40 schreef Keadran het volgende:
Zeg nou zelf, hoe moeilijk is het om gewoon in en uit te checken?
Op de bus is dit net zo goed? telkens moet ik maar raden of ik uitgechecked ben of niet.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:16 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Als je in/uit moet checken bij de metro, met poortjes is het echt de hel. Je loopt achter elkaar, maar er zijn altijd van die mensen die halverwege ineens hun bus gaan zoeken en stil gaan staan. Terwijl jij al uitgecheckt bent lopen zij langs de laatste sensor, sluiten de poortjes en kun je nergens meer heen, want 'je bent al uigecheckt'. Of er loopt een zwartrijder vlak achter je aan zodat het alarm gaat krijsen.
Tegenwoordig neem ik liever een bus later zodat ik tenminste zeker weet dat het goed gaat met die poortjes.
Dat staat idd ergens op een server maar ik denk niet dat dat op de zelfde servers staat waar de in/uit check gegevens staanquote:Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Dastan het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dat anoniem is. Het is een persoonlijke kaart, mijn naam, geboortedatum en pasfoto zijn ongetwijfeld digitaal gekoppeld.
Jij denkt dat de overheid die gegevens kan komen bekijken???quote:Op woensdag 18 april 2012 20:55 schreef LookAtMe het volgende:
Zodat de overheid je in de gaten kan houden.
Maar die informatie krijgt de NS helemaal niet tijdens het in- en uitchecken.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Dastan het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dat anoniem is. Het is een persoonlijke kaart, mijn naam, geboortedatum en pasfoto zijn ongetwijfeld digitaal gekoppeld.
helemaal niet lullig hadden die luie donders maar gewoon hun pasje/portemonnee langs dat ding moeten halenquote:Op woensdag 18 april 2012 22:16 schreef Ziba het volgende:
Ik dacht dat je er al een boete voor kon krijgen. In treinen dus nog niet?! Maar goed, ook ik vergeet wel eens in te checken en op sommige stations zijn die in-check kastjes ver van het perron af waar ik moet zijn waardoor ik denk 'laat maar aangezien ik dan misschien de trein mis en ver moet lopen'.
Ik was laatst in een tram in Den Haag en daar was ineens een controle, daar kregen ook allerlei studenten boetes vanwege het niet inchecken. Lullig.
Haha ja eigenlijk wel vreemd dat er mensen zijn die in trams en bussen niet inchecken. Het is een super kleine moeite. Je steekt je hand uit, bliep en klaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:19 schreef netolk het volgende:
[..]
helemaal niet lullig hadden die luie donders maar gewoon hun pasje/portemonnee langs dat ding moeten halen
Dat is zeker waar, maar dan loop ik niet het risico opgesloten te zitten tussen poortjes.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:31 schreef Xetran het volgende:
[..]
Op de bus is dit net zo goed? telkens moet ik maar raden of ik uitgechecked ben of niet.
Fucking gieren zijn het. Ze kunnen met die apparaatjes zien dat je gratis mag en dan als nog een boete geven.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:03 schreef Scissor_Gang_Mafiosa het volgende:
Ik kreeg hier vorige week nog een boete voor en nog tientallen studenten. In Enschede was er een grootschalige controle alles was afgezet en je mocht niet alsnog inchecken ook al had je een studenten-ov.
Nee, dat kunnen zij alleen als je ingechecked bent?quote:Op donderdag 19 april 2012 00:13 schreef LookAtMe het volgende:
[..]
Fucking gieren zijn het. Ze kunnen met die apparaatjes zien dat je gratis mag en dan als nog een boete geven.
Hoe wisten ze vorig jaar dan of je een studenten-ov had of een peroonlijke ov-chip? Want inchecken was nog niet verplicht. Dat konden ze toen toch ook wel zien.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:21 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen zij alleen als je ingechecked bent?
En dan nog. moeilijk he, regels
met die apparaatjes kunnen ze alles zien wat die pas opslaat...quote:Op donderdag 19 april 2012 00:21 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen zij alleen als je ingechecked bent?
En dan nog. moeilijk he, regels
Nee ze kunnen dat wel zien. Ze kunnen ook zien waar je als laatste uitgecheckt hebt.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:21 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen zij alleen als je ingechecked bent?
En dan nog. moeilijk he, regels
Aan de regels houden is niet moeilijk, maar als je het een keer vergeet nou een boete moeten krijgen is onzin.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:52 schreef netolk het volgende:
[..]
met die apparaatjes kunnen ze alles zien wat die pas opslaat...
maar idd het is niet zo moeilijk om je aan deze regels te houden
Dat studenten nu ook voor treinreizen moet inchecken slaat natuurlijk nergens op, aangezien zo'n conducteur heus wel kan zien wat voor een product erop staat.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:25 schreef Scissor_Gang_Mafiosa het volgende:
[..]
Hoe wisten ze vorig jaar dan of je een studenten-ov had of een peroonlijke ov-chip? Want inchecken was nog niet verplicht. Dat konden ze toen toch ook wel zien.
En ik dacht dat ik ingechecked was
Gelukkig bestaat de wereld niet alleen maar uit mensen die net zo'n kortzichtige visie op dingen hebben zoals jijquote:Op donderdag 19 april 2012 12:09 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat studenten nu ook voor treinreizen moet inchecken slaat natuurlijk nergens op, aangezien zo'n conducteur heus wel kan zien wat voor een product erop staat.
Als je niet ingecheckt ent mag je niet gratis reizen punt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:00 schreef De-Hamster het volgende:
Om zelf ook even te reageren.
Ik snap best dat het voor hun administratie fijn is om te weten hoeveel mensen er op een bepaald traject rijden toch vind ik niet dat je iemand een boete kan geven als hij het vergeet.
En ik ben benieuwd op welk grond ze die boete geven want ik denk dat een rechter je nog best in het gelijk kan stellen als je aangeeft dat je niet incheckte omdat je gratis mag reizen.
Ik heb dat weleens bij de metro in Rotterdam, en mijn ervaring is dat je het poortje alsnog weer kan openen als je 5 seconden wacht met de volgende poging, ook al ben je al uitgecheckt.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:16 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Als je in/uit moet checken bij de metro, met poortjes is het echt de hel. Je loopt achter elkaar, maar er zijn altijd van die mensen die halverwege ineens hun bus gaan zoeken en stil gaan staan. Terwijl jij al uitgecheckt bent lopen zij langs de laatste sensor, sluiten de poortjes en kun je nergens meer heen, want 'je bent al uigecheckt'.
Boeiend, ik heb nog nooit meegemaakt dat het personeel zich ook maar iets aantrok van die loeiende poortjes, dat gebeurt te vaak namelijkquote:Op woensdag 18 april 2012 21:16 schreef Ceviche het volgende:
Of er loopt een zwartrijder vlak achter je aan zodat het alarm gaat krijsen.
want?quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Afschaffen gewoon die OV kaart voor studenten
quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Afschaffen gewoon die OV kaart voor studenten
Inderdaad.quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Als je niet ingecheckt ent mag je niet gratis reizen punt.
De rechter moet hier de ns gewoon gelijk ingeven aangezien hier de wet niet word overtreden omdat dit in de algemene voorwaarden van de ns staat ze hebben dit heel duidelijk gemaakt met posters en in het begin er alleen op wijzen ect. Dus de ns staat hier gewoon in haar recht en kun jij bij de rechter dus helemaal niks beginnen
Zo onredelijk ook hè, dat ze je je pasje even langs zo'n apparaat laten halen. 2x per reis zelfs nog wel!quote:Op zondag 22 april 2012 19:23 schreef lezut het volgende:
Dus als ik iets onredelijks door iemands strot wil douwen, dan mag dat als ik het maar van te voren aangeef?
Good old daysquote:Op maandag 23 april 2012 20:02 schreef kalinhos het volgende:
Blij dat ik nog uit deze tijd was met de OV jaarkaartGeen gezeik met inchecken niks
[ afbeelding ]
onzin, met een studentenkaart misschien maar ik heb wel met abbo voor een poortje gestaan die niet openging (mij wel uitcheckte) maar vervolgens kwam ik er nergens meer uit. Moest ik uiteindelijk achter een andere passagier meesluipen.quote:Op zondag 22 april 2012 19:54 schreef Henno het volgende:
[..]
Ik heb dat weleens bij de metro in Rotterdam, en mijn ervaring is dat je het poortje alsnog weer kan openen als je 5 seconden wacht met de volgende poging, ook al ben je al uitgecheckt.
Nee, zo'n exorbitant hoge boete is onredelijk, terwijl je in principe met je kaart die je gewoon bij je hebt gratis zou mogen reizen.quote:Op maandag 23 april 2012 22:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo onredelijk ook hè, dat ze je je pasje even langs zo'n apparaat laten halen. 2x per reis zelfs nog wel!
Het is een schande.
maar wel doeltreffend.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:10 schreef TNA het volgende:
Ik begrijp best dat ze reisgegevens willen bijhouden, handige informatie natuurlijk. Maar boetes hiervoor uitdelen is echt diep triest
dat en de enige manier om klantvriendelijk te zijn door via de verkregen informatie het treinen aanbod aan te passenquote:
Dit topic gaat over studenten die een boete krijgen, terwijl ze gratis hadden mogen reizen als ze wel hadden ingecheckt. Hoe kost het de NS dan mogelijk geld?quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:13 schreef Ireyon het volgende:
Studenten die niet inchecken kosten de NS mogelijk geld, dus niet zo gek dat ze boetes uitdelen voor zwartrijders (want ja, dat zijn het).
De NS kreeg tot het invoeren van de OV chipkaart een vaste vergoeding voor het vervoeren van studenten, gebaseerd op willekeurige steekproeven van het aantal studenten dat met ze reist. Met de OV chipkaart is tot op de student nauwkeurig bij de houden op hoeveel vergoeding de NS recht heeft.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:17 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Dit topic gaat over studenten die een boete krijgen, terwijl ze gratis hadden mogen reizen als ze wel hadden ingecheckt. Hoe kost het de NS dan mogelijk geld?
Om even aan te vullen. Er zijn verschillende vervoerders, men wil weten hoeveel er met welke maatschappij gereisd wordt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:20 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De NS kreeg tot het invoeren van de OV chipkaart een vaste vergoeding voor het vervoeren van studenten, gebaseerd op willekeurige steekproeven van het aantal studenten dat met ze reist. Met de OV chipkaart is tot op de student nauwkeurig bij de houden op hoeveel vergoeding de NS recht heeft.
Daarom verplichten andere, kleinere, vervoerders al sinds dag 1 dat studenten verplicht in- en uitchecken. Daar doet ook verder niemand moeilijk over. Het verplicht inchecken is gewoon een volkomen logische en eerlijke zet.
Niets onredelijks aan; je hebt het immers zelf in de hand.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:49 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Nee, zo'n exorbitant hoge boete is onredelijk, terwijl je in principe met je kaart die je gewoon bij je hebt gratis zou mogen reizen.
Dezelfde redenatie kan je toepassen bij alles natuurlijk. Oh, u reed 128 op een snelweg? Dat is dan 780 euro boete. Niet zeuren meneer, u heeft het immers zelf in de hand.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Niets onredelijks aan; je hebt het immers zelf in de hand.
Als ze dit gaan gedogen, stopt de helft met inchecken (daar zijn het studenten voor; lekker rebels...). Waarom ze dat persé willen: Zie de posts na de jouwe.
Dit is de enige manier om de boel in het gareel te houden.
Onzin. Als de trein te hard rijdt krijg jij de bekeuring niet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dezelfde redenatie kan je toepassen bij alles natuurlijk. Oh, u reed 128 op een snelweg? Dat is dan 780 euro boete. Niet zeuren meneer, u heeft het immers zelf in de hand.
Zintuigen. Camera's.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
Wel zeiken dat de treinen zo vol zijn, maar niet willen inchecken. Hoe moet de NS dan weten dat het druk is ergens?
De trein in de spits pakken, dan weet je genoegquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
Wel zeiken dat de treinen zo vol zijn, maar niet willen inchecken. Hoe moet de NS dan weten dat het druk is ergens?
off course camara'squote:
Jouw redenatie is: een handeling nalaten en een boete krijgen is je eigen schuld, je hebt het zelf in de hand. Als je te hard rijdt.op de snelweg laat je ook.een handeling na, het remmen, dus is een enorm.hoge boete ook terecht?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Onzin. Als de trein te hard rijdt krijg jij de bekeuring niet.
Camara's?quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:40 schreef netolk het volgende:
off course camara's![]()
dat is echt de meest onhandige manier (op zintuigen na dan) om zoiets vast te stellen
Ik weet niet veel van logistiek af, maar het lijkt mij sowieso lastig inschatten hoeveel mensen er in een trein zitten. En als je niet weet hoeveel mensen je moet vervoeren weet je ook niet hoeveel treinen je in moet zetten.quote:Op woensdag 25 april 2012 01:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Camara's?![]()
Het geeft een prima indicatie. Wat boeien de exacte getallen als je ziet dat een trein mutje vol zit. Is het echt interessant om te weten dat er 512 of 554 passagiers zijn?
Als je een keer vergeet een kaartje te kopen krijg je toch ook een boete??quote:Op donderdag 19 april 2012 11:57 schreef LookAtMe het volgende:
[..]
Nee ze kunnen dat wel zien. Ze kunnen ook zien waar je als laatste uitgecheckt hebt.
[..]
Aan de regels houden is niet moeilijk, maar als je het een keer vergeet nou een boete moeten krijgen is onzin.
Het onnodig inchecken is ook niet nodig, als er een andere rede was dan ons gewoon in de gaten houden dan vond ik het niet erg.
35 euro + wettelijke ritprijs.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:05 schreef De-Hamster het volgende:
Beste Fokkers,
Als student met een OV chipkaart en weekabonnement mag je gratis reizen tijdens de daarvoor geldende tijden. Toch moet je tijdens het reizen wel in- en uitchecken.
Het gebeurde me vandaag dat ik vergat in te checken. Nu zei de conductrice dat dit vooralsnog geen sancties opleverde. Maar dat ze dit wel willen invoeren.
Wat willen ze daar voor rekenen? Want je rijdt in principe niet zwart en zij kunnen dat met die scanner zien.
Het is over het algemeen bekend hoeveel mensen er in een trein passen. En het tellen van het aantal achtergebleven reizigers is ook niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 25 april 2012 06:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van logistiek af, maar het lijkt mij sowieso lastig inschatten hoeveel mensen er in een trein zitten. En als je niet weet hoeveel mensen je moet vervoeren weet je ook niet hoeveel treinen je in moet zetten.
toch moeilijker dan ff pasje langs paaltjequote:Op woensdag 25 april 2012 17:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is over het algemeen bekend hoeveel mensen er in een trein passen. En het tellen van het aantal achtergebleven reizigers is ook niet zo moeilijk.
Bekend. Hoofdlettersquote:Op woensdag 25 april 2012 18:06 schreef netolk het volgende:
[..]
toch moeilijker dan ff pasje langs paaltje
overigens is het helemaal niet bekent hoeveel mensen er in een trein passen alleen hoeveel zitplaatsen er zijn en daarbij komt ook nog dat een trein niet leeg is als hij het station binnen komt rijden (tenzij het een begin/eind punt is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |