Ik kan me er niets bij voorstellen... hoe zit het met je werk? je vrienden?... en kost zo'n opname jou helemaal niets dan? Gratis kost en inwoning?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:10 schreef V.S.P. het volgende:
Dankjewel Vannelle
De reacties moedigen me zeg maar niet aan om te vertellen wat ik heb.
Maakt het eigenlijk uit?
Ik wil gewoon een beetje een beeld wat me te wachten staat..
vind het toch wel eng..
Sparen gaat wel lukken haha
Vertel gewoon waarom je opgenomen wordt.... Misschien dat er hier mensen rondlopen met eenzelfde case. Verder ben je hier anoniem.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:11 schreef V.S.P. het volgende:
Wat kan ik dan vertellen waardoor het aannemelijker wordt?
zonder gebasht te worden
Waarom zou je zoiets willen verzinnen? Er zijn wel spannendere onderwerpen om een troll topic over te maken...quote:Op woensdag 18 april 2012 17:10 schreef V.S.P. het volgende:
Dankjewel Vannelle
Maakt het eigenlijk uit?
vind het toch wel eng..
Daarvoor betaal je nou zorgvrzekeringquote:Op woensdag 18 april 2012 17:11 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik kan me er niets bij voorstellen... hoe zit het met je werk? je vrienden?... en kost zo'n opname jou helemaal niets dan? Gratis kost en inwoning?
quote:Op woensdag 18 april 2012 17:14 schreef V.S.P. het volgende:
Oke wat meer info:
Ik woon sinds een aantal jaren weer bij mn moeder.
Ik zit in de Wajong wegens meerdere diagnoses, krijg dus een uitkering.
Ik heb momenteel geen werk.
Als het goed is ben ik goed verzekerd, het probleem is namelijk al langer gaande.
Waarschijnlijk hoef ik maar 200 euro te betalen voor zover ik mee heb gekregen.
Die 200 euro klopt, dat is voor de DBC (als die uit komt boven de 100 minuten), maar daarnaast moet je ook nog een eigen bijdrage per maand betalen, iets van ¤145,- meen ik. (pin mij niet op dat laatste bedrag vast, dat zou je even moeten navragen bij je zorgverzekering)quote:Op woensdag 18 april 2012 17:15 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Daarvoor betaal je nou zorgvrzekering
Maar volgens mij moet je tegenwoordig wel een eigen bijdrage per maand oh niet per maand dus betalen als ik het goed begrepen heb
Ja dat klopt.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:37 schreef Miendientje het volgende:
[..]
[..]
Die 200 euro klopt, dat is voor de DBC (als die uit komt boven de 100 minuten), maar daarnaast moet je ook nog een eigen bijdrage per maand betalen, iets van ¤145,- meen ik. (pin mij niet op dat laatste bedrag vast, dat zou je even moeten navragen bij je zorgverzekering)
Nee, het maakt eigenlijk niet uit.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:10 schreef V.S.P. het volgende:
Dankjewel Vannelle
Maakt het eigenlijk uit?
vind het toch wel eng..
Heftig! Maar ik neem aan dat je er goed over hebt nagedacht.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:48 schreef V.S.P. het volgende:
Ik word opgenomen, vrijwillig. Ik vroeg me af of meer mensen hier ervaring mee hebben. Ik knijp m namelijk best wel! Een jaar lang in een vreemd gebouw, tussen mensen die ik niet ken en kennelijk (ook) gek zijn. Zonder mn poezels.. Hoe kom ik hierdoorheen?!? tips?
Lastig zeg. Je wilt het natuurlijk eigenlijk niet, maar je weet ook wel dat het misschien wel heel goed voor je zal zijn. Reageren je vrienden ook een beetje fijn?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:51 schreef V.S.P. het volgende:
bedankt voor jullie reacties!
Ik word een jaar lang opgenomen, in de weekenden mag ik naar huis.
Het betreft een intensieve therapie, gebaseerd op een van mn diagnoses.
Ik hoop in de weekenden toch nog mn vriendenkring in stand te houden.
Mn vader is ook opgenomen geweest dus ik weet inmiddels het een en ander.
Ik heb er goed over nagedacht, en ja, ik heb echt intensieve hulp nodig.
Ik loop nu al 10 jaar in de ggz en ik heb nog steeds niet genoeg handvaten om:
-goed voor mezelf te zorgen
-naar school te gaan
-te weten wat ik écht wil
-op mezelf te wonen
- etc.
Ik zit nu bijv. aan mn 2e fles wijn, half jankend, een typisch beeld van een gemiddelde avond..
een half jaar?? Pff, dat is nog wel lang ja. Waar ga je het doen? En heb je in de tussentijd nog wel gesprekken met je huidige behandelaar (neem aan van wel)?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:01 schreef V.S.P. het volgende:
De wachttijd bedraagt minstens een half jaar dus het duurt nog even.
Mn vrienden reageren verschillend, sommigen vinden het hartstikke goed van mij.
Die reacties geven me kracht..![]()
Maar sommigen proberen allemaal escape-routes voor me te vinden,
terwijl ik me er al bij heb neergelegd dat dit de enige manier is..
De beslissing die ik heb gemaakt was mn grootste angst,
heb altijd gezegd dat ik dat noooooit zou doen.
Maar toen het aan bod kwam voelde het als de juiste beslissing.
Dat halve jaar dat ik moet wachten is alleen wel erg lang,
Ik hoop dat ik niet van gedachten verander of nóg banger word..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |