...welke militair zou er morgen ontzettend op z'n kloten krijgen?...quote:Jongetje (7) vindt vergeten geweer
Den Bosch - Een 7-jarig jongetje heeft dinsdagmiddag bij het Fort Crevecoer in Den Bosch een geweer gevonden. Dat was daar vergeten door de Luchtmobiele Brigade na een oefening.
Cenk Kizilcak kon zijn ogen niet geloven toen hij het Colt-aanvalsgeweer op zijn gazon zag liggen. "Mijn dochter Suzan kwam aangerend en zei dat Dilan een geweer had gevonden," vertelt hij aan het Brabants Dagblad. "Ik wist niet wat ik ervan moest denken, maar even later zag ik in het gras een machinegeweer liggen. Het ding was zeker een meter lang."
quote:Op woensdag 18 april 2012 00:01 schreef gogosweden het volgende:
![]()
![]()
"hey zullen we legertje spelen?"
"KNAL KNAL KNAL"
PAPPA ER LICHT BLOED!!!11!!
Licht?quote:Op woensdag 18 april 2012 00:01 schreef gogosweden het volgende:
![]()
![]()
"KNAL KNAL KNAL"
Worden wij geacht dat gezin persoonlijk te kennen of wat? Wat is dit voor schoolkrantjournalistiekquote:Cenk Kizilcak kon zijn ogen niet geloven toen hij het Colt-aanvalsgeweer op zijn gazon zag liggen. "Mijn dochter Suzan kwam aangerend en zei dat Dilan een geweer had gevonden," vertelt hij
ja of donker bloed.quote:
Jaquote:Op woensdag 18 april 2012 00:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Worden wij geacht dat gezin persoonlijk te kennen of wat? Wat is dit voor schoolkrantjournalistiek
Cenk Kizilcak niet kennen, wat ben je dan voor een loserquote:Op woensdag 18 april 2012 00:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Worden wij geacht dat gezin persoonlijk te kennen of wat? Wat is dit voor schoolkrantjournalistiek
Dit gebeurd wel vaker. Vorig jaar is er nog een MAG machine geweer gevonden door een meneer die zijn hond uitliet. Die meneer was vervolgens vrolijk met dat kanon naar huis gegaan. Dat moet wel een interessante blik op je partner/moeder zijn/haar gezicht opleveren als je thuis komt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:56 schreef Nemephis het volgende:
Van de altijd betrouwbare kwaliteitskrantDe Telegraaf:
[..]
...welke militair zou er morgen ontzettend op z'n kloten krijgen?...
Jij bent dood, nee jij bent dood, nee JIJ! ik schoot eerder!quote:Op woensdag 18 april 2012 00:01 schreef gogosweden het volgende:
![]()
![]()
"KNAL KNAL KNAL"
Bij een dergelijke oefening gaan ze niet op pad met scherpe munitie.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:01 schreef gogosweden het volgende:
![]()
![]()
"KNAL KNAL KNAL"
quote:Op woensdag 18 april 2012 00:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 april 2012 01:04 schreef Syd het volgende:
[..]
Jij bent dood, nee jij bent dood, nee JIJ! ik schoot eerder!
De hond uitlaten met een machinegeweer op je schouder.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:44 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit gebeurd wel vaker. Vorig jaar is er nog een MAG machine geweer gevonden door een meneer die zijn hond uitliet. Die meneer was vervolgens vrolijk met dat kanon naar huis gegaan. Dat moet wel een interessante blik op je partner/moeder zijn/haar gezicht opleveren als je thuis komt.
quote:'Joekel van wapen' verloren door miscommunicatie
Zijn zoontje is er nog beduusd van. Gisteren stond Cenk Kizilcak samen met zoontje Dilan en dochtertje Susan te kijken naar een oefening van een groep soldaten bij het Bossche Fort Crevecoer. Dilan(7) vond na afloop van de oefening een automatisch geweer in het gras.
'Ik ging speciaal kijken omdat ik alles wat met luchtvaart te maken heeft interessant vind. Er zou een helikopter gebruikt worden, dus wij naar die oefening kijken', vertelt vader Kizilcak aan AD.nl.
'Joekel'
Maar eenmaal aangekomen op de plek was er nog weinig activiteit gaande. De kinderen liepen nog wat rond totdat dochter Susan kwam aanrennen. Ze riep: 'Papa, Dilan heeft een geweer gevonden.' Dus ik loop mee met mijn dochtertje, staat mijn zoon daar naast een joekel van een geweer.' Eenvoudigweg vergeten bij de oefening van de Luchtmobiele Brigade.
'Miscommunicatie'
Majoor Grotens van de afdeling voorlichting van Defensie spreekt van 'een stukje miscommunicatie'. Een groep soldaten was met een oefening bezig waarbij ze zogenaamd overvallen werden. Een 'gewonde' soldaat werd afgevoerd met een helikopter.
'Normaal gesproken blijft zo'n wapen altijd bij de soldaat,' verzekert Grotens, maar hier is het even misgegaan. De ene soldaat dacht dat de ander het wapen mee zou nemen en andersom. En toen bleef het wapen dus liggen. Heel vervelend.' Bij de oefeningen van de luchtmobiele brigade wordt gebruik gemaakt van 'losse flodders', munitie met een lading maar zonder kogelpunt.
Lacherig
Vader Cenk: 'Ik heb toen dat geweer opgepakt en eerst maar mee naar huis genomen. Ik wilde het thuis even aan mijn vrouw laten zien, want anders zou ze me nooit geloven. Daarna ging ik het bij de politie afgeven. Die reageerden eerst wat lacherig toen ik zei dat ik een machinegeweer in mijn auto had liggen. Ze liepen meer naar buiten en toen ze het in die deken zagen liggen wisten ze niet hoe snel ze het moesten pakken. Vliegensvlug gingen ze ermee het bureau in. Ik heb het wapen daarna niet meer gezien.'
Tekeningen
En hoe is nu met zoontje Dilan? 'Nou toen we weer thuis kwamen ging-ie gelijk tekeningen maken van machinegeweren, samen met zijn zusje en hemzelf. En gisteravond is-ie nog een paar keer uit bed gekomen. Hij is er best wel van onder de indruk.'
Uitgenodigd
Vader en zoon Kizilcak zijn vanmiddag uitgenodigd door Defensie om een andere oefening bij te wonen.'We gaan Dilan dan uitleggen hoe het nou aan toe gaat bij zo'n oefening, zegt majoor Grotens. 'Het is ook heel goed dat het jongetje het wapen niet heeft opgepakt. Het beste kun je in zo'n geval de politie bellen.'
Vader Kizilcak hoopt dat zijn zoontje nog niet dagenlang in zijn hoofd bezig blijft met de bizarre vondst. ' Toen hij vanochtend naar school ging, had iederen het al in de krant gelezen. Giel Beelen van 3FM had ons al gebeld, het verhaal staat overal op internet. Ik hoop dat de rust weer snel terugkomt in ons gezin,' besluit Kizilcak.
hoe lang dacht je dat een meter was?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:29 schreef Nemephis het volgende:
[ afbeelding ]
Na dat Televaag artikel had ik niet zo'n groot apparaat in gedachten.
Dat is toch een C7?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:18 schreef paintmeester het volgende:
Wat voor beukenoot laat zijn c8 nu slingeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |