abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:25:40 #1
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110463377
Hoi allemaal. Bereid je voor op een lap tekst :P

Ik zit in een situatie waarvan ik echt niet weet wat ik er mee aan moet. Ik heb een vriendin die al een lange tijd een vriend heeft, zo dik een jaar. Wij kennen elkaar via een woongroep (ben uit huis geplaatst geweest) en het klikte vrijwel direct al wel. Allebei veel dezelfde dingen meegemaakt. We gingen heel veel met elkaar om, het was altijd gezellig. Kon met haar lachen en huilen. Nu ben ik vorig jaar Juli weer naar huis gegaan en als vanzelfsprekend zouden we contact blijven houden. We wonen 10 kilometer van elkaar af, zitten op dezelfde school, dus opzich ook niet moeilijk om contact te blijven houden. genoeg mogelijkheden om elkaar te blijven zien zou je zeggen.

Het gedonder begon toen al. Ze had vrijwel nooit tijd, en pas 3 maanden later heb ik haar weer gezien. Het was toen supergezellig, en ik kon het haar opzich ook wel vergeven. Ze had het druk met school, kamertraining, en haar vriend. Ok, prima, ik pas me wel aan voor zover dat lukt. Toch heb ik haar eind november goed de waarheid gezegd, dat het op die manier voor mij niet ging werken omdat vriendschap van 2 kanten moet komen, en het ook een kwestie van tijd maken is. We zitten bij elkaar op school, dus zo moeilijk is het ook niet om eens af te spreken. Ze was het er mee eens dat ze meer tijd moest maken. En dat ze het lastig vond want doordat ze altijd zooo druk is ze me letterlijk vergeet . In het vervolg zouden we elkaar minimaal 1 keer in de maand gaan zien.

Begin februari ben ik nog op haar verjaardag geweest, en ik heb haar in de voorjaarsvakantie nog een keer gezien. Maar zoals voorheen kreeg ik nooit eens een spontaan smsje met hoe het gaat. Afgelopen week was ik jarig en ik heb haar 3 weken van te voren een bericht gestuurd met de vraag of ze zin had om te komen. Zodat ze het excuus "sorry, ik heb al andere dingen" niet kon gebruiken. Ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord, maar goed, 1 week van te voren hadden we een datum geprikt. Op een zaterdag welliswaar, dan is ze normaal bij haar vriend, maar mij lijkt het normaal om naast je relatie ook met vrienden af te spreken. Vooral als je al een dik jaar hebt, dan is het kleffie beffie begin er toch wel een beetje vanaf. Anyways, een paar dagen van te voren kon het ineens niet door gaan, want mevrouw had een 'andere' verjaardag. Er stond ook letterlijk "Wij hebben dan een verjaardag". Alsof ze al 300 jaar getrouwd is. :') Ik een bericht terug met of ze dan aankomende zaterdag kan, maar nee, dat heeft ze ook al een afspraak..

Waar het op neer komt is dat ze nooit tijd voor me heeft wil maken. Ze heeft altijd een smoes.. Ik heb het er ook al vaak met andere vrienden over gehad, en die vinden dat ik er al te veel aandacht aan heb besteed. En dat ze zichzelf nog wel tegenkomt, mocht het uit gaan met de vriend. Ik heb nu zelf ook een relatie sinds een paar weken, dat weet ze niet eens :') En ik vind niet dat je relatie een excuus mag zijn om goede vrienden te verwaarlozen.

Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.. Alsnog afspreken, maar dan in de vakantie ofzo, zodat ze haar vriend dat dagje niet hoeft te 'missen'.. Of haar de waarheid zeggen? Wat zouden jullie doen?

Edit: Ik ben geen jongen, maar een meid van 17 :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Herkenbaarheid op 19-04-2012 16:57:52 ]
pi_110463428
Waarheid zegge
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:28:53 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_110463597
Lekker laten zitten. Zulke vrienden kun je missen als kiespijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2012 @ 22:30:55 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110463767
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lekker laten zitten. Zulke vrienden kun je missen als kiespijn.
Dit ja... Klinkt alsof ze jou alleen nodig heeft als ze niemand anders heeft. Dat is geen vriendschap.
Are you fokking to me?
pi_110463826
Ik zou allereerst het woord vriendschap in deze situatie niet meer gebruiken! En lekker je eigen leven leiden, Met mensen die wel tijd hebben voor andere dingen!
S. 2014
J. 2016
pi_110464066
Die moet je gewoon lekker negeren en laten gaan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_110464385
Het is jammer natuurlijk, maar ik zou der gewoon negeren. Ik wed dat als je niks van je laat horen, ze uiteindelijk wel naar jou toe komt.
pi_110464574
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Dit ja... Klinkt alsof ze jou alleen nodig heeft als ze niemand anders heeft. Dat is geen vriendschap.
dit.

waarom zijn vrouwen hier zo goed in? (of iig beter in dan mannen... of ik ken gewoon de verkeerde vrouwen, kan ook)

kom t in mn omgeving wel vaker tegen, meisje met (vaak douchebag) vriend die alleen tijd heeft voor (mannelijke) vrienden (vaak goodguys) als ze 1) iets nodig heeft, of 2) dr vriendje geen aandacht geeft.
en het is altijd zo pijnlijk om kerels ervoor te zien vallen, soms door verkeerde verwachtingen (friendzoned) maar ook vaak genoeg gewoon een enorm 1-zijdige vriendschap.

meningen?

OT: zeggen dat ze op kan flikkeren omdat je totaal niets aan dr hebt binnen deze vriendschap.
bij negeren krijg jij mss straks nog t verwijt naar je hoofd dat je geen contact meer opneemt. leert ze niets van, ze moet wel weten waarom je niet meer met dr om wil gaan. en nee, dan niet vallen voor het 'ik zal meer tijd vrij maken / beter mn best doen' verhaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_110464778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:40 schreef probeer het volgende:

[..]

dit.

waarom zijn vrouwen hier zo goed in? (of iig beter in dan mannen... of ik ken gewoon de verkeerde vrouwen, kan ook)

kom t in mn omgeving wel vaker tegen, meisje met (vaak douchebag) vriend die alleen tijd heeft voor (mannelijke) vrienden (vaak goodguys) als ze 1) iets nodig heeft, of 2) dr vriendje geen aandacht geeft.
en het is altijd zo pijnlijk om kerels ervoor te zien vallen, soms door verkeerde verwachtingen (friendzoned) maar ook vaak genoeg gewoon een enorm 1-zijdige vriendschap.

meningen?
Omdat dat soort mannen ook niet de meest snuggere zijn. Even een paar tellen langer nadenken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:43:13 #10
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110464797
Thanks voor jullie reactie's. Ik ga haar idd maar negeren. Als het niet van twee kanten komt houd het op.

Ik moet ook 'harder' voor mezelf worde met dit soort dingen, maar ik denk dat altijd van ach, ze draait wel bij. Maar op deze manier is het ook niet meer leuk. Ze neemt nog niet eens de tijd om me even face to face te feliciteren, wat voor een vriendin ben je dan.. :S

Haar wereldje gaat wel klein worden zo. Ze heeft verder namelijk niet echt vrienden, ben er inmiddels ook wel achter hoe dat komt.. Pff
pi_110464851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:42 schreef HSG het volgende:

[..]

Omdat dat soort mannen ook niet de meest snuggere zijn. Even een paar tellen langer nadenken.
haha, ja true. maar zijn vrouwen dan wel snugger? zie het omgekeerd bijna nooit..

dus aan intelligentie zal t wss niet liggen ^^
pi_110464946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:43 schreef Herkenbaarheid het volgende:
Thanks voor jullie reactie's. Ik ga haar idd maar negeren. Als het niet van twee kanten komt houd het op.

Ik moet ook 'harder' voor mezelf worde met dit soort dingen, maar ik denk dat altijd van ach, ze draait wel bij. Maar op deze manier is het ook niet meer leuk. Ze neemt nog niet eens de tijd om me even face to face te feliciteren, wat voor een vriendin ben je dan.. :S

Haar wereldje gaat wel klein worden zo. Ze heeft verder namelijk niet echt vrienden, ben er inmiddels ook wel achter hoe dat komt.. Pff
negeren is n goed idee, maar dan weet ze nog niet waarom je dr niet meer wil spreken. maak dat duidelijk en verbreek dan t contact. kan t evt voor haar ook nog n leermomentje zijn.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:45:28 #13
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_110464957
Negeren is denk ik de beste optie. Ze geeft je vanzelf wel weer een keer aandacht, en zo niet dan jammer voor haar. Jij hebt je best in ieder geval al gedaan.

By the way, zou het niet mogelijk kunnen zijn dat haar vriend er steeds een stokje voor zet?
pi_110465102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:45 schreef Laser. het volgende:
Negeren is denk ik de beste optie. Ze geeft je vanzelf wel weer een keer aandacht, en zo niet dan jammer voor haar. Jij hebt je best in ieder geval al gedaan.

By the way, zou het niet mogelijk kunnen zijn dat haar vriend er steeds een stokje voor zet?
dan zit TS dus met een vriendin die wel contact wil, maar zich laat onderdrukken door haar vriendje, en dat laatste belangrijker vindt. lijkt me ook niet echt een waardevolle vriendschap.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:49:58 #15
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110465196
Oke, dus toch wel duidelijk zijn van oke, hier houd het op? Of zal ik haar de waarheid pas zeggen als ze doorheeft dat ik haar negeer..

En Laser, nee, haar vriend is echt een softie, die keer op haar verjaardag kon ik nog best met hem lachen. Hij heeft haar zelfs wel eens gewaarschuwd haar vrienden niet te verwaarlozen, omdat hij zelf die fout ook eens had gemaakt ofzo..
pi_110465620
uhm. mjah beetje wat je zelf t beste vindt, lijkt me.

maar ALS je tegen dr zegt dat je geen vriendschap meer wil, zorg er dan wel voor dat je dit puur en alleen zegt als soort van waarschuwing naar haar waar ze evt voor zichzelf aan kan werken (dat ze dr vrienden verwaarloost), maar zeker niet als je hoopt op een reactie van haar waardoor jullie vriendschap weer opleeft. die vriendschap is sowieso over lijkt me.

fool me once.. fool me twice..
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:12:48 #17
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110466354
Hmm, ja.. Sowieso is dit wel het einde dan ja. Heb haar al vaker kansen gegeven.. ga eens even goed nadenken hoe ik het tegen haar ga zeggen. Wil het niet te lang maken, kort maar krachtig.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:31:31 #18
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110467281
bel haar op, en leg haar rustig uit hoe jij er tegen aan kijkt, en dat je het gevoel krijgt dat ze geen tijd meer heeft voor je vriendschap, als ze zegt dat klopt, dan ben je er 100% klaar mee, maar geef haar wel de tijd om even goed in te zien dat ze fout bezig is, sommige mensen die verliefdzijn hebben echt een mega plank voor hun harses!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110467793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:31 schreef Frag_adder het volgende:
bel haar op, en leg haar rustig uit hoe jij er tegen aan kijkt, en dat je het gevoel krijgt dat ze geen tijd meer heeft voor je vriendschap, als ze zegt dat klopt, dan ben je er 100% klaar mee, maar geef haar wel de tijd om even goed in te zien dat ze fout bezig is, sommige mensen die verliefdzijn hebben echt een mega plank voor hun harses!
meisje op vriendje? of TS stiekem ook beetje op meisje? (want bij een kerel die geen tijd/aandacht in de vriendschap steekt was de vriendschap wss al lang en breed afgelopen)
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:48:55 #20
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_110467957
Hmmm alsof ik hier mn eigen verhaal lees..
T is vervelend als je vrienden op zo een manier moet verliezen, maar t is toch beter dan dat je jezelf zo laat behandelen door mensen die zich je vrienden willen noemen.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_110468016
Welke vriendschap?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  woensdag 18 april 2012 @ 07:29:47 #22
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_110471554
Even tussendoor, maar weet je zeker dat jij het ook als alleen een vriendschap ziet en niet meer? Je post komt een beetje gefrustreerd over en ik lees ook een paar sneren naar die relatie die ze heeft met haar vriend. Maar goed, kan aan mij liggen natuurlijk :)

Ik snap alleen het probleem niet zo eigenlijk. Ik heb bij normale vriendschappen me nooit zo druk gemaakt om de mate van contact. Bij een vriendschap gaat dat vanzelf, ben ik van mening in ieder geval.
De "vriendschappen" waar dat niet was heb ik ook nooit echt als echte vriendschappen beschouwd en is het allemaal een beetje doodgebloed. Daar zou ik me verder dus ook niet zo druk om maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Remnant op 18-04-2012 07:35:21 ]
pi_110471600
Als je meer wil dan alleen vriendschap zou ik het contact verbreken.
Als je het toch alleen als vriendschap ziet zou ik het contact verbreken.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  woensdag 18 april 2012 @ 08:14:42 #24
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110471943
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:43 schreef probeer het volgende:

[..]

meisje op vriendje? of TS stiekem ook beetje op meisje? (want bij een kerel die geen tijd/aandacht in de vriendschap steekt was de vriendschap wss al lang en breed afgelopen)
het meisje is verliefd toch? :P
Mwa ben ik het niet mee eens, al heb ik veel vriendschappen beeindigt zien worden omdat de persoon in kwestie een relatie kreeg en het soort was die naast de relatie NIETS meer deed :r
Helemaal erg als ze dan terug komen nadat het uit was en je zo iets hebt van flikker toch op...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 18 april 2012 @ 08:21:43 #25
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_110472042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:14 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Mwa ben ik het niet mee eens, al heb ik veel vriendschappen beeindigt zien worden omdat de persoon in kwestie een relatie kreeg en het soort was die naast de relatie NIETS meer deed :r
Helemaal erg als ze dan terug komen nadat het uit was en je zo iets hebt van flikker toch op...
Ja dit soort situaties heb je inderdaad. Hierbij weten we echter de situatie niet, heeft het meisje misschien ook andere vrienden waar zij liever mee afspreekt? Soms kan het gebeuren dat een vriendschap uit elkaar groeit omdat je leven anders is ingedeeld of de interesses anders liggen. In dit geval zou het kunnen dat de lijm factor binnen de vriendschap bij het meisje voornamelijk dezelfde situatie was, nu dit niet meer het geval is is die lijm weg en valt de vriendschap steeds meer uit elkaar.. Maar de achtergrond is voor ons onduidelijk dus het is lastig oordelen.

Punt is dat je er vooral naar moet kijken of je nog wel allebei het zelfde wil. Het is mogelijk dat zij eigenlijk de vriendschap niet meer zo ziet zitten maar het kan ook zijn dat zij minder wil afspreken door omstandigheden. Daar moet je achterkomen door samen te praten, of als je zelf liever vaker wil afspreken, de vriendschap in het algemeen afkappen..
Fuck the EBU
  woensdag 18 april 2012 @ 10:11:57 #26
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_110474611
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:48 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Hmmm alsof ik hier mn eigen verhaal lees..
T is vervelend als je vrienden op zo een manier moet verliezen, maar t is toch beter dan dat je jezelf zo laat behandelen door mensen die zich je vrienden willen noemen.
Precies een zelfde soort situatie meegemaakt met meerdere 'vrienden'. Had er geen zin meer in op steeds het initiatief te nemen tot contact. En nu hoor ik ook niks meer van ze, prima want dat soort vrienden ben ik liever kwijt dan rijk.
pi_110476299
quote:
remnant: Even tussendoor, maar weet je zeker dat jij het ook als alleen een vriendschap ziet en niet meer? Je post komt een beetje gefrustreerd over en ik lees ook een paar sneren naar die relatie die ze heeft met haar vriend. Maar goed, kan aan mij liggen natuurlijk
dit idee had ik ook n beetje ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:14 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

waar ben je t niet mee eens? want idd, zoals je omschrijft lopen dat soort zaken meestal.
pi_110476828
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:50 schreef Jajong het volgende:
Welke vriendschap?
Dit. Er lijkt al een poosje geen sprake meer van vriendschap, ik zou er niet meer in investeren. Haar acties spreken voor zich, ze vindt jou geen prioriteit, vergeet je zelfs.
Wellicht probeert ze het dood te laten bloeden en is er enkel nog contact omdat jij initiatief neemt, ik weet het niet, maar je kunt je energie wel beter besteden.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  woensdag 18 april 2012 @ 11:26:45 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_110477014
Gewoon negeren en haar van je 'close friends' lijstje verplaatsen naar je 'kennissen' lijst.

Ik zou niet eens de moeite erin steken om haar 'flink de waarheid te zeggen', helpt toch niet. Je hebt haar al vaak genoeg feedback hierover gegeven.
pi_110477125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:25 schreef Herkenbaarheid het volgende:

Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.. Alsnog afspreken, maar dan in de vakantie ofzo, zodat ze haar vriend dat dagje niet hoeft te 'missen'.. Of haar de waarheid zeggen? Wat zouden jullie doen?
waarom wil je zo graag contact met haar houden?

uit het verhaal krijg ik een beetje een lichte indruk dat het misschien wel wat meer is, je lijkt ietwat 'jaloers' te zijn op haar vriend en hebt misschien de hoop dat dit nog uitgaat?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110478091
Wtf :') Zij heeft weinig tijd zegt ze, ze heeft een vriend en dan wil jij de tijd dat ze bij haar vriend kan zijn inpikken? Overigens lijkt het mij als vriend zijnde van haar ook irritant als een andere kerel wanhopig met mijn vriendin wil afspreken.
pi_110480456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon negeren en haar van je 'close friends' lijstje verplaatsen naar je 'kennissen' lijst.

Ik zou niet eens de moeite erin steken om haar 'flink de waarheid te zeggen', helpt toch niet. Je hebt haar al vaak genoeg feedback hierover gegeven.
Precies, misschien hebben jullie allebeide andere verwachtingen van deze relatie. Misschien heeft zij je al vanaf het begin als kennis gekwalificeerd en helemaal niet als "close friend" daardoor zijn jullie verwachtingen anders zijn. Bekijk haar gewoon als leuke kennis waar je eens in de zoveel tijd wat leuks mee doet. Dan heb je ook niet zulke hoge verwachtingen van haar.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 18 april 2012 @ 13:34:43 #33
320365 Cobhatecrew
Attention Deficit - SQUIRREL!
pi_110481836
Ik vind het lastig om hierover te oordelen, omdat er niet zo heel veel is om op af te gaan. Wel is het zo dat een vriendin van mij van de aardbodem verdwijnt als haar vriendje er is, en dan ook echt het kaliber totaal niet reageren op sms, mail, niet opnemen als er gebeld wordt, helemaal niets. Gebeurt al anderhalf jaar zo, ongeveer. Misschien iets langer. :{
Maar het gaat hier ook over een meid die niet alleen kan zijn en van de ene relatie in de andere valt. En tussendoor ben ik uiteraard wel nodig. :{w
These two seem as smooth as silk
flashed against my eyes
  woensdag 18 april 2012 @ 13:40:09 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_110482079
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:34 schreef Cobhatecrew het volgende:
Ik vind het lastig om hierover te oordelen, omdat er niet zo heel veel is om op af te gaan. Wel is het zo dat een vriendin van mij van de aardbodem verdwijnt als haar vriendje er is, en dan ook echt het kaliber totaal niet reageren op sms, mail, niet opnemen als er gebeld wordt, helemaal niets. Gebeurt al anderhalf jaar zo, ongeveer. Misschien iets langer. :{
Maar het gaat hier ook over een meid die niet alleen kan zijn en van de ene relatie in de andere valt. En tussendoor ben ik uiteraard wel nodig. :{w
Voor dat soort mensen zou het handig zijn als Facebook een labeltjes systeem zou introduceren, zodat je ze het labeltje 'zoekt alleen contact op als ze iets van me wil' mee kan geven.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:10:20 #35
320365 Cobhatecrew
Attention Deficit - SQUIRREL!
pi_110492592
Dat zou toch eens handig zijn. Totdat dat soort mensen eens over je schouder meekijkt, dan gaat het waarschijnlijk fout :{

Kan het overigens nog mooier vermelden: deze vriendin was beledigd dat ik haar smste met de mededeling dat ik bij de eerstehulppost zat met gebroken ribben, WANT haar vriendje was bij haar... ;(
These two seem as smooth as silk
flashed against my eyes
  woensdag 18 april 2012 @ 17:47:36 #36
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110494148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:29 schreef Remnant het volgende:
Even tussendoor, maar weet je zeker dat jij het ook als alleen een vriendschap ziet en niet meer? Je post komt een beetje gefrustreerd over en ik lees ook een paar sneren naar die relatie die ze heeft met haar vriend. Maar goed, kan aan mij liggen natuurlijk :)

Ik snap alleen het probleem niet zo eigenlijk. Ik heb bij normale vriendschappen me nooit zo druk gemaakt om de mate van contact. Bij een vriendschap gaat dat vanzelf, ben ik van mening in ieder geval.
De "vriendschappen" waar dat niet was heb ik ook nooit echt als echte vriendschappen beschouwd en is het allemaal een beetje doodgebloed. Daar zou ik me verder dus ook niet zo druk om maken.
Even voor de duidelijkheid, ik heb geeen gevoelens voor haar. Ben 100% hetero. En ben erg verliefd op mijn vriend, dus nee, alsjeblieft niet ;)

Maar dit was wel meer dan een normale vriendschap. We hadden echt een zussen band, doordat we dus zo'n lange tijd intensief met elkaar zijn omgegaan. Toen ik bij die woongroep kwam was ik depressief, was een jaar niet meer naar school geweest en had een zelfvertrouwen van 0%. We hebben echt zoooveel met elkaar gedeeld. Bij een normale vriendschap zou het me ook niet zoveel uitmaken, maar gezien de band die wij eerder hadden, vind ik het echt heel erg dat het zo af moet lopen
  woensdag 18 april 2012 @ 17:53:32 #37
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110494388
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:21 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja dit soort situaties heb je inderdaad. Hierbij weten we echter de situatie niet, heeft het meisje misschien ook andere vrienden waar zij liever mee afspreekt? Soms kan het gebeuren dat een vriendschap uit elkaar groeit omdat je leven anders is ingedeeld of de interesses anders liggen. In dit geval zou het kunnen dat de lijm factor binnen de vriendschap bij het meisje voornamelijk dezelfde situatie was, nu dit niet meer het geval is is die lijm weg en valt de vriendschap steeds meer uit elkaar.. Maar de achtergrond is voor ons onduidelijk dus het is lastig oordelen.

Punt is dat je er vooral naar moet kijken of je nog wel allebei het zelfde wil. Het is mogelijk dat zij eigenlijk de vriendschap niet meer zo ziet zitten maar het kan ook zijn dat zij minder wil afspreken door omstandigheden. Daar moet je achterkomen door samen te praten, of als je zelf liever vaker wil afspreken, de vriendschap in het algemeen afkappen..
Ze heeft buiten haar vriend en familie alleen 1 keer in de week contact met haar schoolvriendinnen (ze gaat nog maar 1 dag idw naar school). Ze heeft me vaak gezegd dat ik een bijzondere plek had als het ware, en dat ze me voor geen goud als vriendin kwijt zou willen.. Ik heb haar al een keer duidelijk gemaakt dat het zo niet gaat, dat begreep ze ook allemaal. En wéér verwaarloosd ze ons contact.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:57:34 #38
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110494545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:57 schreef Serene het volgende:
Wtf :') Zij heeft weinig tijd zegt ze, ze heeft een vriend en dan wil jij de tijd dat ze bij haar vriend kan zijn inpikken? Overigens lijkt het mij als vriend zijnde van haar ook irritant als een andere kerel wanhopig met mijn vriendin wil afspreken.
Ik ben een meid van 17 :')
  donderdag 19 april 2012 @ 07:33:17 #39
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_110519475
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:47 schreef Herkenbaarheid het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, ik heb geeen gevoelens voor haar. Ben 100% hetero. En ben erg verliefd op mijn vriend, dus nee, alsjeblieft niet ;)

Maar dit was wel meer dan een normale vriendschap. We hadden echt een zussen band, doordat we dus zo'n lange tijd intensief met elkaar zijn omgegaan. Toen ik bij die woongroep kwam was ik depressief, was een jaar niet meer naar school geweest en had een zelfvertrouwen van 0%. We hebben echt zoooveel met elkaar gedeeld. Bij een normale vriendschap zou het me ook niet zoveel uitmaken, maar gezien de band die wij eerder hadden, vind ik het echt heel erg dat het zo af moet lopen
Oops, ik was in de veronderstelling dat je een man was. Blijkbaar overheen gelezen :)
pi_110527530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:57 schreef Herkenbaarheid het volgende:

[..]

eeeeuwww. ok dacht dat je n piemel had.

dumpen die waardeloze vriendin!
  donderdag 19 april 2012 @ 12:58:41 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110527768
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:57 schreef Herkenbaarheid het volgende:

[..]

zet dat even in de OP anders raken mensen hier in de war :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 19 april 2012 @ 13:11:29 #42
360802 V.S.P.
Vissen Sonder Paal
pi_110528280
oooooooooh het is een meisje :o

nou dan, :P
  donderdag 19 april 2012 @ 17:00:50 #43
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110538583
Ik heb het in de OP gezet. Ik ben 17 en zij is 19, beide vrouw. :P

Maare, bedankt voor het advies allemaal. ^^
pi_110540031
Ohw, dan trek ik terug wat ik zei. Nee dan is het wel vervelend ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')