Dit ja... Klinkt alsof ze jou alleen nodig heeft als ze niemand anders heeft. Dat is geen vriendschap.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lekker laten zitten. Zulke vrienden kun je missen als kiespijn.
dit.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dit ja... Klinkt alsof ze jou alleen nodig heeft als ze niemand anders heeft. Dat is geen vriendschap.
Omdat dat soort mannen ook niet de meest snuggere zijn. Even een paar tellen langer nadenken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:40 schreef probeer het volgende:
[..]
dit.
waarom zijn vrouwen hier zo goed in? (of iig beter in dan mannen... of ik ken gewoon de verkeerde vrouwen, kan ook)
kom t in mn omgeving wel vaker tegen, meisje met (vaak douchebag) vriend die alleen tijd heeft voor (mannelijke) vrienden (vaak goodguys) als ze 1) iets nodig heeft, of 2) dr vriendje geen aandacht geeft.
en het is altijd zo pijnlijk om kerels ervoor te zien vallen, soms door verkeerde verwachtingen (friendzoned) maar ook vaak genoeg gewoon een enorm 1-zijdige vriendschap.
meningen?
haha, ja true. maar zijn vrouwen dan wel snugger? zie het omgekeerd bijna nooit..quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat dat soort mannen ook niet de meest snuggere zijn. Even een paar tellen langer nadenken.
negeren is n goed idee, maar dan weet ze nog niet waarom je dr niet meer wil spreken. maak dat duidelijk en verbreek dan t contact. kan t evt voor haar ook nog n leermomentje zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:43 schreef Herkenbaarheid het volgende:
Thanks voor jullie reactie's. Ik ga haar idd maar negeren. Als het niet van twee kanten komt houd het op.
Ik moet ook 'harder' voor mezelf worde met dit soort dingen, maar ik denk dat altijd van ach, ze draait wel bij. Maar op deze manier is het ook niet meer leuk. Ze neemt nog niet eens de tijd om me even face to face te feliciteren, wat voor een vriendin ben je dan.. :S
Haar wereldje gaat wel klein worden zo. Ze heeft verder namelijk niet echt vrienden, ben er inmiddels ook wel achter hoe dat komt.. Pff
dan zit TS dus met een vriendin die wel contact wil, maar zich laat onderdrukken door haar vriendje, en dat laatste belangrijker vindt. lijkt me ook niet echt een waardevolle vriendschap.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:45 schreef Laser. het volgende:
Negeren is denk ik de beste optie. Ze geeft je vanzelf wel weer een keer aandacht, en zo niet dan jammer voor haar. Jij hebt je best in ieder geval al gedaan.
By the way, zou het niet mogelijk kunnen zijn dat haar vriend er steeds een stokje voor zet?
meisje op vriendje? of TS stiekem ook beetje op meisje? (want bij een kerel die geen tijd/aandacht in de vriendschap steekt was de vriendschap wss al lang en breed afgelopen)quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:31 schreef Frag_adder het volgende:
bel haar op, en leg haar rustig uit hoe jij er tegen aan kijkt, en dat je het gevoel krijgt dat ze geen tijd meer heeft voor je vriendschap, als ze zegt dat klopt, dan ben je er 100% klaar mee, maar geef haar wel de tijd om even goed in te zien dat ze fout bezig is, sommige mensen die verliefdzijn hebben echt een mega plank voor hun harses!
het meisje is verliefd toch?quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:43 schreef probeer het volgende:
[..]
meisje op vriendje? of TS stiekem ook beetje op meisje? (want bij een kerel die geen tijd/aandacht in de vriendschap steekt was de vriendschap wss al lang en breed afgelopen)
Ja dit soort situaties heb je inderdaad. Hierbij weten we echter de situatie niet, heeft het meisje misschien ook andere vrienden waar zij liever mee afspreekt? Soms kan het gebeuren dat een vriendschap uit elkaar groeit omdat je leven anders is ingedeeld of de interesses anders liggen. In dit geval zou het kunnen dat de lijm factor binnen de vriendschap bij het meisje voornamelijk dezelfde situatie was, nu dit niet meer het geval is is die lijm weg en valt de vriendschap steeds meer uit elkaar.. Maar de achtergrond is voor ons onduidelijk dus het is lastig oordelen.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
het meisje is verliefd toch?![]()
Mwa ben ik het niet mee eens, al heb ik veel vriendschappen beeindigt zien worden omdat de persoon in kwestie een relatie kreeg en het soort was die naast de relatie NIETS meer deed![]()
Helemaal erg als ze dan terug komen nadat het uit was en je zo iets hebt van flikker toch op...
Precies een zelfde soort situatie meegemaakt met meerdere 'vrienden'. Had er geen zin meer in op steeds het initiatief te nemen tot contact. En nu hoor ik ook niks meer van ze, prima want dat soort vrienden ben ik liever kwijt dan rijk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:48 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Hmmm alsof ik hier mn eigen verhaal lees..
T is vervelend als je vrienden op zo een manier moet verliezen, maar t is toch beter dan dat je jezelf zo laat behandelen door mensen die zich je vrienden willen noemen.
dit idee had ik ook n beetjequote:remnant: Even tussendoor, maar weet je zeker dat jij het ook als alleen een vriendschap ziet en niet meer? Je post komt een beetje gefrustreerd over en ik lees ook een paar sneren naar die relatie die ze heeft met haar vriend. Maar goed, kan aan mij liggen natuurlijk
waar ben je t niet mee eens? want idd, zoals je omschrijft lopen dat soort zaken meestal.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
het meisje is verliefd toch?![]()
Mwa ben ik het niet mee eens, al heb ik veel vriendschappen beeindigt zien worden omdat de persoon in kwestie een relatie kreeg en het soort was die naast de relatie NIETS meer deed![]()
Helemaal erg als ze dan terug komen nadat het uit was en je zo iets hebt van flikker toch op...
Dit. Er lijkt al een poosje geen sprake meer van vriendschap, ik zou er niet meer in investeren. Haar acties spreken voor zich, ze vindt jou geen prioriteit, vergeet je zelfs.quote:
waarom wil je zo graag contact met haar houden?quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:25 schreef Herkenbaarheid het volgende:
Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.. Alsnog afspreken, maar dan in de vakantie ofzo, zodat ze haar vriend dat dagje niet hoeft te 'missen'.. Of haar de waarheid zeggen? Wat zouden jullie doen?
Precies, misschien hebben jullie allebeide andere verwachtingen van deze relatie. Misschien heeft zij je al vanaf het begin als kennis gekwalificeerd en helemaal niet als "close friend" daardoor zijn jullie verwachtingen anders zijn. Bekijk haar gewoon als leuke kennis waar je eens in de zoveel tijd wat leuks mee doet. Dan heb je ook niet zulke hoge verwachtingen van haar.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon negeren en haar van je 'close friends' lijstje verplaatsen naar je 'kennissen' lijst.
Ik zou niet eens de moeite erin steken om haar 'flink de waarheid te zeggen', helpt toch niet. Je hebt haar al vaak genoeg feedback hierover gegeven.
Voor dat soort mensen zou het handig zijn als Facebook een labeltjes systeem zou introduceren, zodat je ze het labeltje 'zoekt alleen contact op als ze iets van me wil' mee kan geven.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:34 schreef Cobhatecrew het volgende:
Ik vind het lastig om hierover te oordelen, omdat er niet zo heel veel is om op af te gaan. Wel is het zo dat een vriendin van mij van de aardbodem verdwijnt als haar vriendje er is, en dan ook echt het kaliber totaal niet reageren op sms, mail, niet opnemen als er gebeld wordt, helemaal niets. Gebeurt al anderhalf jaar zo, ongeveer. Misschien iets langer.![]()
Maar het gaat hier ook over een meid die niet alleen kan zijn en van de ene relatie in de andere valt. En tussendoor ben ik uiteraard wel nodig.
Even voor de duidelijkheid, ik heb geeen gevoelens voor haar. Ben 100% hetero. En ben erg verliefd op mijn vriend, dus nee, alsjeblieft nietquote:Op woensdag 18 april 2012 07:29 schreef Remnant het volgende:
Even tussendoor, maar weet je zeker dat jij het ook als alleen een vriendschap ziet en niet meer? Je post komt een beetje gefrustreerd over en ik lees ook een paar sneren naar die relatie die ze heeft met haar vriend. Maar goed, kan aan mij liggen natuurlijk
Ik snap alleen het probleem niet zo eigenlijk. Ik heb bij normale vriendschappen me nooit zo druk gemaakt om de mate van contact. Bij een vriendschap gaat dat vanzelf, ben ik van mening in ieder geval.
De "vriendschappen" waar dat niet was heb ik ook nooit echt als echte vriendschappen beschouwd en is het allemaal een beetje doodgebloed. Daar zou ik me verder dus ook niet zo druk om maken.
Ze heeft buiten haar vriend en familie alleen 1 keer in de week contact met haar schoolvriendinnen (ze gaat nog maar 1 dag idw naar school). Ze heeft me vaak gezegd dat ik een bijzondere plek had als het ware, en dat ze me voor geen goud als vriendin kwijt zou willen.. Ik heb haar al een keer duidelijk gemaakt dat het zo niet gaat, dat begreep ze ook allemaal. En wéér verwaarloosd ze ons contact.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:21 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja dit soort situaties heb je inderdaad. Hierbij weten we echter de situatie niet, heeft het meisje misschien ook andere vrienden waar zij liever mee afspreekt? Soms kan het gebeuren dat een vriendschap uit elkaar groeit omdat je leven anders is ingedeeld of de interesses anders liggen. In dit geval zou het kunnen dat de lijm factor binnen de vriendschap bij het meisje voornamelijk dezelfde situatie was, nu dit niet meer het geval is is die lijm weg en valt de vriendschap steeds meer uit elkaar.. Maar de achtergrond is voor ons onduidelijk dus het is lastig oordelen.
Punt is dat je er vooral naar moet kijken of je nog wel allebei het zelfde wil. Het is mogelijk dat zij eigenlijk de vriendschap niet meer zo ziet zitten maar het kan ook zijn dat zij minder wil afspreken door omstandigheden. Daar moet je achterkomen door samen te praten, of als je zelf liever vaker wil afspreken, de vriendschap in het algemeen afkappen..
Ik ben een meid van 17quote:Op woensdag 18 april 2012 11:57 schreef Serene het volgende:
WtfZij heeft weinig tijd zegt ze, ze heeft een vriend en dan wil jij de tijd dat ze bij haar vriend kan zijn inpikken? Overigens lijkt het mij als vriend zijnde van haar ook irritant als een andere kerel wanhopig met mijn vriendin wil afspreken.
Oops, ik was in de veronderstelling dat je een man was. Blijkbaar overheen gelezenquote:Op woensdag 18 april 2012 17:47 schreef Herkenbaarheid het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik heb geeen gevoelens voor haar. Ben 100% hetero. En ben erg verliefd op mijn vriend, dus nee, alsjeblieft niet
Maar dit was wel meer dan een normale vriendschap. We hadden echt een zussen band, doordat we dus zo'n lange tijd intensief met elkaar zijn omgegaan. Toen ik bij die woongroep kwam was ik depressief, was een jaar niet meer naar school geweest en had een zelfvertrouwen van 0%. We hebben echt zoooveel met elkaar gedeeld. Bij een normale vriendschap zou het me ook niet zoveel uitmaken, maar gezien de band die wij eerder hadden, vind ik het echt heel erg dat het zo af moet lopen
eeeeuwww. ok dacht dat je n piemel had.quote:
zet dat even in de OP anders raken mensen hier in de warquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |