abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 april 2012 @ 17:55:44 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110540846
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij Lille Flanders in ieder geval TGV en regionaal Coradia-spul. :Y
ja een hoop regionaal spul zelfs. Allemaal lijntjes naar Dunkerque over Hazebrouck en zo. En Calais. En als je gare pauperzooi wil zien is een rondje Douai - Arras - Lens wel een aanrader _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110545445
Zo daar zijn we eindelijk weer. Al ruim een maand geleden verhuisd maar provider liep lekker lang te kutten waardoor het internet vandaag pas werkt...

Wat jullie gemist hebben van mij zijn wat foto's, dus bij deze even een inhaalslagje..


Sinds begin 2012 verzorgt Husa Transportation de tractie voor de Dolime-treinen tussen Hermalle (B) en Veendam. Werd er eerst nog over het gehele traject met de zwarte diesellok 653-05 gereden, sinds enkele weken wordt er bewust voor gekozen om tussen Sittard en Onnen v.v. een van de verder schaars gebruikte 1600'en in te zetten. Op de zonnige vrijdag 23 maart 2012 passeren de HTRS 1621 en 653-05 met 14 lege Tapps'en als trein 49667 in de boog bij Staphorst.


De zes overgebleven 1600 bij DB Schenker worden in de herfst van hun leven in de rode DB kleuren getooid. Was het jaren geleden de 1637 die als enige voor een bepaalde periode rood werd, anno 2012 zijn het inmiddels de 1612 en 1615 die deze fraaie outfit aangemeten gekregen hebben. Met aan de haak een bijzonder bonte Unit Cargo 61802 uit Geleen Lutterade is de DBS 1612 onderweg naar de Kijfhoek. Aan de haak oa zeven Fcs'n en vier Eanos'n die door Captrain in het kolenvervoer van/naar Born gebruikt zijn en naar verluid zijn afgekeurd. Op de heerlijk lenteachtige 23 maart 2012 passeert het geheel hier ter hoogte van Heukelom.


De afdeling Zuid-Limburg van de Rabobank reisde op vrijdag 30 maart 2012 af naar Leeuwarden om een weekend op Terschelling door te brengen. Met vijf rijtuigen van Herik Rail was het de nog gele 1611 die de grote groep naar het hoge noorden mag brengen. Na een korte stop te Amersfoort vertrekt de trein hier in het goederenpad richting Zwolle.


Medewerkers van de Rabobank Zuid Limburg werden op vrijdag 30 maart 2012 getrakteerd op een rit naar Leeuwarden. Hiervoor werd Herikrail uit Amersfoort gecharterd. Na aankomst in Leeuwarden werden de reizigers verder per bus naar Harlingen gebracht, om uiteindelijk een weekend op Terschelling door te brengen. De DBS 1611 is ondertussen omgelopen en staat met vijf rijtuigen vertrekgereed richting Amersfoort. NSR was er blijkbaar niet op voorbereid, want spoor 5 in Leeuwarden, de enige waar een lok kan omlopen, was tot 21:05 en vanaf 21:14 planmatig al bezet door ICM-mat. Terwijl het sein al enkele minuten veilig toonde, werd er toch met ruim 5 minuten vertraging vertrokken, vlak na het nemen van deze foto.


Op donderdag 12 april 2012 wordt ICE 127 naar Frankfurt(M) Hbf als gevolg van een wisselstoring tussen Driebergen Zeist en Ede Wageningen omgeleid via 's Hertogenbosch. NS Hispeed stel 4654 is zojuist gearriveerd op spoor 1 en zal na kopmaken de reis via Arnhem voortzetten.


Aan het begin van de middag is een bezoek gebracht aan staalproducent Thyssen Krupp in Duisburg. Op het terrein van deze staalgigant wordt de tractie van alle treinen geleverd door Eisenbahn & Häfen, kortweg E&H. Vlak voor het wisselen van de ploegendienst, verlaat lok 523, type G1205, met een trein beladen met staalplaten en staalrollen het terrein en zet koers naar het overgave-emplacement.


President Gül van Turkije bracht de afgelopen dagen een bezoek aan Nederland. Op donderdag 19 april 2012 werd, samen met Hare Majesteit Koningin Beatrix de Floriade in Venlo en Maastricht bezocht. De Turkse president en zijn gevolg brachten de nacht door in het Paleis op de Dam in Amsterdam en stapen midden in de ochtendspits in de speciaal gereedstaande trein die hun naar Horst-Sevenum zal brengen. Het laatste deel naar de Floriade wordt per auto volbracht. De NSR 1747 had de taak het gezelschap naar Limburg te rijden. Achter de lok bevindt zich ingeklemd tussen twee ICR A (1e klas) rijtuigen het Koninklijk rijtuig SR10. Achterop loopt de 1744 mee. Onder treinnummer 28401 passeert het geheel hier onder de opkomende stapelwolken Utrecht Lunetten.
  donderdag 19 april 2012 @ 20:45:04 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110545510
Herinnering: over 15 minuten Megafactories op National Geographic. Vandaag 'Speed Rail', een kijkje in de keuken bij Alstom.
  donderdag 19 april 2012 @ 21:00:51 #204
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110545582
O cool, dank voor de tip :D Snel gezapt ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2012 @ 21:04:44 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110545604
nice, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110545695
Zo, de eerste stage dag zit er inmiddels op. Mooie leerzame dag geweest met een hoop bijzonderheden, ik viel met mijn neus in de boter.


Ik was er klaar voor :-)

Ik werd om half 11 opgehaald door mijn mentor machinist van vandaag: Ton. We reden samen vanuit Rotterdam met de auto naar Roosendaal. Onze werkzaamheden vandaag: Vanuit Roosendaal een volle autotrein van maar liefst 675 meter naar Sloe brengen (Vlakbij Vlissingen). Vanaf dat bedrijf, weer terug met 675 meter lege autowagons naar Roosendaal.


Onze loc voor vandaag: De V204 G-2000

De lading die wij vervoerden waren een hoop Ford Focus auto's. Allemaal met het stuur (helaas) aan de rechterkant, voor de Engelse markt dus.
Na wat rangeerwerk zaten we al vrij snel op de vrije baan, en praatte mijn mentor machinist voluit over zijn ervaringen en hoe je het best treinen kan rijden. Ik heb natuurlijk veel uit de boeken kunnen leren, en hij rijdt al 27 jaar, dus die bekijkt het vanuit ervaring en de praktijk. Een betere manier om het te leren vind je niet...


Vanuit hier gaat de magie van start. Mooie stuurtafel, lekker overzichtelijk.

Toen we aankwamen bij het rangeerterrein moesten we afkoppelen en met de losse loc naar het bedrijf (zal geen namen noemen). Vanaf daar moesten we eerst een lege trein meenemen, en dan terug naar het rangeerterrein, om zo de auto's af te leveren. Toen we de lege trein hadden aangekoppeld moesten we 675 meter lopen naar de achterkant, en weer 675 meter via de andere kant terug naar voren voor controle. Bij de eerste wagon was het gelijk raak: Een lekke aspot. Dus Ton mocht lekker kruipen en de boel schoonvegen. Tripleklep uitgeschakeld zodat die wagon niet mee kon remmen. We hadden alsnog een rempercentage van 96% (waar 69% het minimum is) dus dat maakte niet veel uit. Dit gaf overigens aan dat controle van groot belang is.



Toen we die trein hadden terug gerangeerd en de volle trein hadden afgeleverd mochten we weer terug naar Roosendaal vanaf Sloe. En ik kon mijn geluk niet op: Ik mocht zelf rijden!! Ik tractie gaf naar het sein toe, en moesten we nog een half uur wachten tot ons "pad" was ingesteld. Ik zat nog rustig alle informatie tot mij te nemen en opeens werd er op de cabinedeur geklopt. Controle van de ILT. Alle informatie gegeven en alles klopte. Gelijk de eerste dag de controle mee gemaakt, fantastisch natuurlijk.

Lekker aan het rijden gegaan daarna, en voorbij Bergen Op Zoom ineens een herrie, ik schrok me een ongeluk. Ik dacht dat ik mijn voet van de dodeman moest halen (en dat moest ook), maar de herrie bleef maar gaan. Wat bleek?
Alarm oproep!! De TRDL gaf een alarmoproep vanwege een gestoorde overweg voor Bergen Op Zoom. Misschien dankzij ons, wie weet :-)

Veilig aangekomen in Roosendaal en heb zelf aardig wat meters mogen maken. Geweldige stagedag, een hoop bijzonderheden mee gemaakt. Toppertje dus! Bedankt Ton.

En zijn tip van de dag (voor de dames) : Trouw nooit met een machinist, vanwege de rare tijden. Mocht je het geen probleem vinden: Jullie mogen me mailen, ik ben nog vrijgezel :-)

pi_110545854
Leuk verslag! ^O^
dag
pi_110545968
Leuke foto's beiden! Mooi verhaal ook ! :)
pi_110546459
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 21:16 schreef Monopoly het volgende:
Zo, de eerste stage dag zit er inmiddels op....

Leuk om te lezen ^O^ dus jij doet die opleiding in Rotterdam (die waar ik zo over twijfel of ik er wel aan moet beginnen). Wat doe je nou zoal op een schooldag (behalve natuurlijk de dagen dat je zo'n toffe stage hebt)? :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2012 @ 23:16:56 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110546544
mooi stukje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110546701
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 23:08 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Leuk om te lezen ^O^ dus jij doet die opleiding in Rotterdam (die waar ik zo over twijfel of ik er wel aan moet beginnen). Wat doe je nou zoal op een schooldag (behalve natuurlijk de dagen dat je zo'n toffe stage hebt)? :D
Op een "normale" schooldag veel theorie wel. Maar dat is ook wel belangrijk. Je begint met de basis over bijv spoorwegbeveiliging, practicum door middel van elektra onderdelen (relais etc).
Ook wat groepsopdrachten (rangeeropdrachten maken etc), interactieve software met seinen enzo.

Kom naar de open dag zou ik zeggen: Woensdag 25 april. Ik ben er dan ook :) (Van 13.00 tot 16.00)
pi_110547407
De interne opleiding is meestal 3 maanden theorie, en dan gelijk al examen. Bij ons op de opleiding is het 2 jaar. Wel wat langer, maar zo kan je op het gemak de complexiteit leren kennen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:35:32 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110548570
Een blik in de fabriek van Ornans, de vestiging van Alstom waar tractiemotoren worden gemaakt die o.a. in de AGV terechtkomen. Filmpje
  vrijdag 20 april 2012 @ 01:59:59 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110549688
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 20:45 schreef James1988 het volgende:
Herinnering: over 15 minuten Megafactories op National Geographic. Vandaag 'Speed Rail', een kijkje in de keuken bij Alstom.
Shit, ik zou het op "opnemen" zetten, maar vergeten -O- Net thuis van werk (Ja, ik werk weer. Momenteel in Leerdam, waarbij ik de laatste of één na laatste trein uit Leerdam heb naar Dordrecht. En dan met de scooter naar huis mag, want geen stopboemel naar Zwijndrecht).
  vrijdag 20 april 2012 @ 02:01:58 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110549710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 21:35 schreef Peter het volgende:
Leuk verslag! ^O^
Dat dus. Jullie waren rond 12:55 op Roosendaal volgens een kennis :p
pi_110549716
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat dus. Jullie waren rond 12:55 op Roosendaal volgens een kennis :p
12.30 aangekomen, vertrek rond 13.00
pi_110549729
We zijn gefotografeerd door Nico Spilt. Zag hem staan op Rilland-Bath‎ :s)
  vrijdag 20 april 2012 @ 02:04:31 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110549730
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:02 schreef Monopoly het volgende:

[..]

12.30 aangekomen, vertrek rond 13.00
Oeps, las de SMS ff verkeerd _O-


quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:04 schreef Monopoly het volgende:
We zijn gefotografeerd door Nico Spilt. Zag hem staan op Rilland-Bath‎ :s)
Ook bij Bergen op Zoom door een kennis van mij :P
pi_110549739
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Oeps, las de SMS ff verkeerd _O-
Wel leuk dat je getipt was :) Onderweg meerdere spotters tegen gekomen overigens, stuk of 6. Wel geinig om dat vanuit de cabine te zien :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 02:08:33 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110549770
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Wel leuk dat je getipt was :) Onderweg meerdere spotters tegen gekomen overigens, stuk of 6. Wel geinig om dat vanuit de cabine te zien :)
Die autotrein is altijd beroemd :P
En dan de DBS Fordtrein met een 1600 ook
pi_110549781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Die autotrein is altijd beroemd :P
En dan de DBS Fordtrein met een 1600 ook
Ja die DBshenker trein zat ons goed in de weg. Moesten een half uur wachten omdat ze het gebied niet hadden vrijgegeven op Sloe. Jammer wel :')
  vrijdag 20 april 2012 @ 02:12:46 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110549806
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:09 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja die DBshenker trein zat ons goed in de weg. Moesten een half uur wachten omdat ze het gebied niet hadden vrijgegeven op Sloe. Jammer wel :')
Ach, als goederenmachinist kan het jou toch geen zak boeien? Goederentreintjes worden net zo makkelijk 3 uur ergens stil gezet omdat ze 6 minuten vertraging hadden _O-
* Een goederentrein verliest het recht op zijn pad als hij meer dan 5 minuten vertraging heeft, en komt in het eerstvolgende beschikbare goederenpad. En ja, dat kan best eens 3 uurtjes duren _O-
pi_110549815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Ach, als goederenmachinist kan het jou toch geen zak boeien? Goederentreintjes worden net zo makkelijk 3 uur ergens stil gezet omdat ze 6 minuten vertraging hadden _O-
* Een goederentrein verliest het recht op zijn pad als hij meer dan 5 minuten vertraging heeft, en komt in het eerstvolgende beschikbare goederenpad. En ja, dat kan best eens 3 uurtjes duren _O-
Klopt hahaha _O-
Maar het is ook wel fijn om de voetjes onder de tafel te hebben met een bord boerenkool :+
pi_110549820
Trouwens greavy, weet jij waar die foto's van Nico terecht komen die hij maakt ?
Heb op zijn site en zijn Flickr bezocht, maar zag geen foto's van vandaag. Laatste post van hem was van 15 april een filmpje.
  vrijdag 20 april 2012 @ 02:18:42 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110549844
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 02:15 schreef Monopoly het volgende:
Trouwens greavy, weet jij waar die foto's van Nico terecht komen die hij maakt ?
Heb op zijn site en zijn Flickr bezocht, maar zag geen foto's van vandaag. Laatste post van hem was van 15 april een filmpje.
Ik weet het niet wanneer hij uberhaupt iets upload. Is soms erg wisselend bij hem.

Maare, ik ga nu echt plat. Net 6 uurtjes hard bikkelen er op zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')