abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2012 @ 09:30:51 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110473360
Je vergeet Beneluxspoor.net.

En al die bans: waar liggen die nou aan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110473650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannen _O-
Somda: Ban
OHIH: Ban
8)7
Ik weet niet of ik er nog één vergeten ben. Treingerelateerde fora waar ik actief ben:
* Fok! TreinenTopic
* Spoorforum.com
* Spoortechniek.nl
* OVinNederland.nl
HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen. ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 09:42:39 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110473694
Beneluxspoor idd ook
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:30 schreef Duvel het volgende:
En al die bans: waar liggen die nou aan?
- Rolandrail: Verkeerde wagenbenaming
- OHIH: In discussie gaan met een NS-medewerker _O-
- Somda: Weet ik ff niet meer
  woensdag 18 april 2012 @ 09:42:51 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110473703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:41 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen. ;)
Ja, klopt. Ff vergeten :P
  woensdag 18 april 2012 @ 09:44:01 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110473734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:42 schreef greavy het volgende:

[..]

- Rolandrail: Verkeerde wagenbenaming
- OHIH: In discussie gaan met een NS-medewerker _O-
- Somda: Weet ik ff niet meer
Ligt gewoon allemaal aan jezelf dus. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 april 2012 @ 09:45:54 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110473804
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
  woensdag 18 april 2012 @ 09:47:11 #82
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110473849
Ghe Ghe Briljant over nagedacht ook. Zouden ze daar gewoon op een ochtend achter gekomen zijn?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 18 april 2012 @ 09:48:55 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110473922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110474152
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht? :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2012 @ 10:23:27 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110474946
quote:
11s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht? :?
series zijn aan elkaar gekoppeld.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
tsja, de nieuwe veiligheidseisen omdat er in het verleden nog wel eens treinen door het stootjuk zijn gegaan en zo voor veel schade hebben gezorgd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 april 2012 @ 11:53:53 #86
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110477952
Spoor 1 en 2 zijn toevallig de spoortjes die bekend zijn van niet minder dan 3 klappers met SGMm in de afgelopen 3 jaar.
  woensdag 18 april 2012 @ 12:45:17 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110479675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Spoor 1 en 2 zijn toevallig de spoortjes die bekend zijn van niet minder dan 3 klappers met SGMm in de afgelopen 3 jaar.
3 jaar? 2 Klappers in nog geen jaar. Volgens mij 3 klappers in anderhalf jaar...
  woensdag 18 april 2012 @ 12:45:54 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110479708
quote:
11s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht? :?
Ha, de test is geslaagd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 april 2012 @ 13:27:27 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110481511
Oja, leuke regelgeving verschillen:
Nederland: Moet een Machinist in Nederland gereanimeerd worden of andere eerste hulp, mag de HC de bediende cabine altijd betreden
Belgie: De Treinbegeleider moet eerst een formulier invullen waarin hij aangeeft waarom hij de bediende cabine in gaat, om welke tijd en dergelijke. Doet hij dat niet, is hij in overtreding. Dat formulier niet vooraf ingevuld geeft serieuze problemen.
pi_110481665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:27 schreef greavy het volgende:
Oja, leuke regelgeving verschillen:
Nederland: Moet een Machinist in Nederland gereanimeerd worden of andere eerste hulp, mag de HC de bediende cabine altijd betreden
Belgie: De Treinbegeleider moet eerst een formulier invullen waarin hij aangeeft waarom hij de bediende cabine in gaat, om welke tijd en dergelijke. Doet hij dat niet, is hij in overtreding. Dat formulier niet vooraf ingevuld geeft serieuze problemen.
Ook in geval van nood, zoals reanimatie?
  woensdag 18 april 2012 @ 13:33:12 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110481766
Ja. Er zijn TBGL's daardoor gestraft, omdat het formulier niet ingevuld was _O- 8)7
Oftewel: Vul dat formulier in, en dan zie je maar of je nog kan helpen ...
  woensdag 18 april 2012 @ 13:42:56 #92
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110482214
De Inspectie LenT heeft meteen gehoor gegeven aan ons verzoek tot veiligheidsmaatregel Leiden na reeks treinbotsingen: http://www.voorbeterov.nl/120418.php Sinds vanmorgen koppelverbod te Leiden. ^O^
  woensdag 18 april 2012 @ 13:59:27 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110482900
Arriva heeft hetzelfde probleem in Dordrecht. Wanneer er gekoppeld moet worden, MOET de trein eerst stil gaan staan. Daarna langzaam doorrollen. Dan gebeurt er in princiepe niets. Is een maatregel voor de potentieel gladde sporen op dat kopspoortje.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2012 @ 14:01:02 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110482964
De Arriva-treinen in Noord-Nederland doen het ook op die manier. Eerst stoppen en er dan langzaam naar toe rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2012 @ 14:03:35 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110483073
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:33 schreef greavy het volgende:
Ja. Er zijn TBGL's daardoor gestraft, omdat het formulier niet ingevuld was _O- 8)7
Oftewel: Vul dat formulier in, en dan zie je maar of je nog kan helpen ...
belachelijk trouwens. je kunt ook doorschieten met regels ...

Formulier invullen ok, maar dan wel pas na de hulp.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 april 2012 @ 14:12:57 #96
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110483535
Is station Stadion Rotterdam bij elke wedstrijd in de Kuip geopend ?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_110485572
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
De Arriva-treinen in Noord-Nederland doen het ook op die manier. Eerst stoppen en er dan langzaam naar toe rijden.
het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..
  woensdag 18 april 2012 @ 15:01:22 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110486044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:12 schreef Fiorano het volgende:
Is station Stadion Rotterdam bij elke wedstrijd in de Kuip geopend ?
Normaal gesproken wel. Alleen te gebruiken als je ook toegangsbewijs voor De Kuip hebt. Treinen staan die dagen gewoon in de NS Reisplanner, dus je kan het allemaal plannen :)
  woensdag 18 april 2012 @ 15:02:06 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110486082
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:52 schreef b2py het volgende:

[..]

het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..
Langzaam rijdend mag volgens mij ook hoor. Hoewel er machinisten zijn die voor het zekere maar eventjes stilstaan.
pi_110486690
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:52 schreef b2py het volgende:

[..]

het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..
In Deventer wordt er nooit gestopt voordat ze koppelen. En dat gebeurt daar toch gemiddeld genomen zo'n 2x per uur. Dat is dan wel niet met SGMm, maar met ICMm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')