HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannen![]()
Somda: Ban
OHIH: Ban
Ik weet niet of ik er nog één vergeten ben. Treingerelateerde fora waar ik actief ben:
* Fok! TreinenTopic
* Spoorforum.com
* Spoortechniek.nl
* OVinNederland.nl
- Rolandrail: Verkeerde wagenbenamingquote:
Ja, klopt. Ff vergetenquote:Op woensdag 18 april 2012 09:41 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen.
Ligt gewoon allemaal aan jezelf dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
[..]
- Rolandrail: Verkeerde wagenbenaming
- OHIH: In discussie gaan met een NS-medewerker![]()
- Somda: Weet ik ff niet meer
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?quote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig!
series zijn aan elkaar gekoppeld.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?
tsja, de nieuwe veiligheidseisen omdat er in het verleden nog wel eens treinen door het stootjuk zijn gegaan en zo voor veel schade hebben gezorgd.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:45 schreef greavy het volgende:
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden
3 jaar? 2 Klappers in nog geen jaar. Volgens mij 3 klappers in anderhalf jaar...quote:Op woensdag 18 april 2012 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Spoor 1 en 2 zijn toevallig de spoortjes die bekend zijn van niet minder dan 3 klappers met SGMm in de afgelopen 3 jaar.
Ha, de test is geslaagd!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht?
Ook in geval van nood, zoals reanimatie?quote:Op woensdag 18 april 2012 13:27 schreef greavy het volgende:
Oja, leuke regelgeving verschillen:
Nederland: Moet een Machinist in Nederland gereanimeerd worden of andere eerste hulp, mag de HC de bediende cabine altijd betreden
Belgie: De Treinbegeleider moet eerst een formulier invullen waarin hij aangeeft waarom hij de bediende cabine in gaat, om welke tijd en dergelijke. Doet hij dat niet, is hij in overtreding. Dat formulier niet vooraf ingevuld geeft serieuze problemen.
belachelijk trouwens. je kunt ook doorschieten met regels ...quote:Op woensdag 18 april 2012 13:33 schreef greavy het volgende:
Ja. Er zijn TBGL's daardoor gestraft, omdat het formulier niet ingevuld was![]()
Oftewel: Vul dat formulier in, en dan zie je maar of je nog kan helpen ...
het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..quote:Op woensdag 18 april 2012 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
De Arriva-treinen in Noord-Nederland doen het ook op die manier. Eerst stoppen en er dan langzaam naar toe rijden.
Normaal gesproken wel. Alleen te gebruiken als je ook toegangsbewijs voor De Kuip hebt. Treinen staan die dagen gewoon in de NS Reisplanner, dus je kan het allemaal plannenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:12 schreef Fiorano het volgende:
Is station Stadion Rotterdam bij elke wedstrijd in de Kuip geopend ?
Langzaam rijdend mag volgens mij ook hoor. Hoewel er machinisten zijn die voor het zekere maar eventjes stilstaan.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:52 schreef b2py het volgende:
[..]
het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..
In Deventer wordt er nooit gestopt voordat ze koppelen. En dat gebeurt daar toch gemiddeld genomen zo'n 2x per uur. Dat is dan wel niet met SGMm, maar met ICMm.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:52 schreef b2py het volgende:
[..]
het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |