abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_110427288
Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt.
Wat is vroeg genoeg? Laten we zeggen, een jaar voor de geplande vertrekdatum.

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien. Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook alles zelf regelen. Denk aan contact leggen met de school, je ETCs meenemen naar het buitenland, beurzen aanvragen etc.

Stage
Stages zijn steeds makkelijker te regelen. Helaas zijn scholen hier vaak niet zo actief in en moet je erop voorbereid zijn dit allemaal zelf te mogen regelen door vooral veel contacten te leggen en veel, véél te googlen op interessante bedrijfssoorten. Je kan kiezen voor een bemiddelingsbureau (zie links hieronder).

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm. Bekijk ruim voor vertrek hoe dit het beste in het land van jouw bestemming geregeld kan worden.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep (of vul het uitzonderingen-formulier in). Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering.

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
• Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs voor studies in europa en de Leonardo Davinci beurs voor stagaires in europa. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
• Veel uni's/scholen hebben eigen beurzen voor hun studenten. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
• Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
• Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
• Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben beurzen waar je ook als buitenlandse student recht op hebt. Kijk dit goed na!
• In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures, dus zoek goed uit welke je nodig hebt en wat je ervoor moet doen. Het verschilt nogal per land/visum. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card Voor veel kortingen wereldwijd
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl Stagevacatures, sommigen buiten NL.
www.eurostage.org
www.placement-uk.com Bemiddeling voor de UK
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl Alles omtrend financiering, beurzen enz.
www.joho.nl Algemene wereldreisorganisatie, met info over heeeel veel onderwerpen. Moet wel eerst donauteur worden (zo'n 15 euro per jaar).
www.wereldstage.com Stagebemiddeling
www.stageplaza.nl Voor stagevacatures
www.go-europe.nl Veel info over o.a stage, studie, au pair etc binnen europa.
www.travelactive.nl Allerlei soorten reizen en buitenlands werk
www.aiesec.nl Veel over buitenlandse stages over de hele wereld
www.beursopener.nl Handige zoeksite voor (studie)beurzen
www.studeren-in-het-buitenland.nl Verzameling met links voor o.a bemiddeling, certificaten en taalcursussen
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl Voor o.a goedkope tickets, visa voor de USA etc.
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl Stagebemiddeling voor Australië, New Zealand, Malta, Canada en China.

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield Berkeley (VS)
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK
Motorbloempje - University of Hull, UK
o.us - Pantheon-Sorbonne University, Parijs voor minor en stage
_Loki - Stage in Melbourne, Australië
larry91 - Studie in Noorwegen/Stage in Holland, USA.
fh101 - Keuzevakken in Canada
JeMoeder - New Zealand, planoloog-stage
Catatafish - half jaar gestudeerd in Yogyakarta, Indonesie. Nu naar Buenos Aires.
Levitas - NL International Business & Languages, doet een marketing stage in Sydney
Shaderon - Studeren in Australië
kahnus - Stage in Malta
obsama - wilt stage lopen in Zuid Afrika

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Voor de vorige delen klik je op de topictitel, dan kom je bij de reeks terecht.

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP

[ Bericht 48% gewijzigd door _Loki op 12-06-2012 19:33:26 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2012 @ 08:43:36 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110427406
Je mag mij nog toevoegen in de op als stageloper in Nieuw-Zeeland. Planoloog bij een gemeente aldaar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110427439
Nice, je komt erbij :D

Oh ja als iemand mij nog kan helpen met het toevoegen van dit ding aan de reeks, graag :')
pi_110428627
En dan falen met het reeksen ;(
Ja doei.
pi_110428716
Hoemoetdatdan? ;(
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2012 @ 09:46:41 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110428918
Nieuw topic in de reeks aanmaken, dat doe je bij het gesloten topic. Een nummer ophogen en de OP kopieert dan gratis mee!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110429157
OH tuurlijk! Waarom bedenk ik dat niet. Momentje, ik ga even mezelf facepalmen en me dom voelen in een hoekje.
pi_110434553
Waar haal ik in godsnaam een bewijs van m'n Stufi vandaan? :{
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:31:41 #9
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110434620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:29 schreef _Loki het volgende:
Waar haal ik in godsnaam een bewijs van m'n Stufi vandaan? :{
Toekenningsbrief downloaden van Mijn DUO.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:31:52 #10
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110434628
Vragen aan de IB-Groep. Die geven je dan een brief in het Engels, met handtekening waar simpelweg opstaat dat je studiefinanciering krijgt (en hoeveel dit is).

As I said, PM voor meer info
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110482442
Ik heb een waarbenjij.nu aangemaakt. "Je vertrekt over: 105 dagen". Mijn god ;(

Verder: Brief van IB-groep is onderweg, nu alleen nog een uitdraai van m'n spaarrekening en een brief van school dat ik stage moet lopen voor m'n opleiding. Dan kan m'n visumtraject beginnen. En uiteraard krijg ik juist nu geen antwoord. Prettig dit.
  woensdag 18 april 2012 @ 13:56:18 #12
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110482779
Uitdraai van je spaarrekening neemt de immigratiedienst in Australië geen genoegen mee. Je moet echt van de bank zelf een uitdraai of verklaring krijgen met daarop een handtekening.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Redactie Frontpage woensdag 18 april 2012 @ 14:14:34 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110483629
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:48 schreef _Loki het volgende:
Ik heb een waarbenjij.nu aangemaakt. "Je vertrekt over: 105 dagen". Mijn god ;(

Verder: Brief van IB-groep is onderweg, nu alleen nog een uitdraai van m'n spaarrekening en een brief van school dat ik stage moet lopen voor m'n opleiding. Dan kan m'n visumtraject beginnen. En uiteraard krijg ik juist nu geen antwoord. Prettig dit.
Waar gaat het henen?

Edit, laat maar, zie het al in de lijst.

Wat ga je er doen :P?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110484096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:56 schreef Luco het volgende:
Uitdraai van je spaarrekening neemt de immigratiedienst in Australië geen genoegen mee. Je moet echt van de bank zelf een uitdraai of verklaring krijgen met daarop een handtekening.
He gadverdamme. Gaat dat snel? :') Er zit hier een kantoor op kruipafstand dus als ik daar even langs kan hoppen om dat te laten doen, heb ik 'm dan voor volgende week maandag?:')
Edit: ik heb er maar meteen even over gebeld, ze sturen me een verklaring van goed gedrag op met het bedrag erin vermeld van m'n spaarrekening, met stempel en handtekening. Hoppa.

Oh en JeMoeder, stage en afstuderen voor 12 maanden, bij het onderzoeksinstituut van het kinderziekenhuis daar. Boh wat heb ik er zin in :D

[ Bericht 9% gewijzigd door _Loki op 18-04-2012 15:13:19 ]
pi_110488478
Heeft iemand ook ervaringen met zijn Minor in het buitenland doen.
Ik begin volgend jaar aan de opleiding commerciële economie.
Ik wil graag een keer naar het buitenland en ben daar nu al een beetje voor aan het rond kijken. mijn minor duurt een half jaar dat lijkt me wel een mooie gelegenheid. Weet iemand welke minors je bij buitenlandse universiteiten kunt volgen
Ik denk gaan Groot-Brittannië
pi_110488518
Dat zou ik via Erasmus proberen te regelen als ik jou was, die doen aan halfjaar-overeenkomsten.
Ja doei.
pi_110490109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:47 schreef Rower90 het volgende:
Heeft iemand ook ervaringen met zijn Minor in het buitenland doen.
Ik begin volgend jaar aan de opleiding commerciële economie.
Ik wil graag een keer naar het buitenland en ben daar nu al een beetje voor aan het rond kijken. mijn minor duurt een half jaar dat lijkt me wel een mooie gelegenheid. Weet iemand welke minors je bij buitenlandse universiteiten kunt volgen
Ik denk gaan Groot-Brittannië
Dikgedrukt is wel heel breed, vind je niet? ;) Waar liggen je interesses?
Sowieso kijken of je school contacten heeft daar. Kan je bakken met geld schelen.
  Redactie Frontpage woensdag 18 april 2012 @ 16:23:55 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110490330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:23 schreef _Loki het volgende:

[..]

He gadverdamme. Gaat dat snel? :') Er zit hier een kantoor op kruipafstand dus als ik daar even langs kan hoppen om dat te laten doen, heb ik 'm dan voor volgende week maandag?:')
Edit: ik heb er maar meteen even over gebeld, ze sturen me een verklaring van goed gedrag op met het bedrag erin vermeld van m'n spaarrekening, met stempel en handtekening. Hoppa.

Oh en JeMoeder, stage en afstuderen voor 12 maanden, bij het onderzoeksinstituut van het kinderziekenhuis daar. Boh wat heb ik er zin in :D
Nice :) Heb je alles zelf geregeld of via een instelling?

En waarom heb je spaargeld nodig, dat hoefde in NZL heul niet :o
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110490821
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Nice :) Heb je alles zelf geregeld of via een instelling?

En waarom heb je spaargeld nodig, dat hoefde in NZL heul niet :o
Heulemaal zelf geregeld. Yup.
En ik moet aantonen dat ik mezelf 12 maanden kan onderhouden omdat het een visum is speciaal voor onbetaalde stages. Nu kan ik wel fijn m'n 260 euro stufi per maand laten zien (waar ze om vroeg), maar dat is lang niet genoeg dus spaargeld lijkt me ook wel belangrijk ;D
pi_110546190
quote:
"Any prospective student should be aware that the ratings of Australian universities might produce a list of what is regarded as Australian top universities, but this does not mean that these universities have what the student requires over all areas of study. Many of the Australian universities have reputations in various areas that are far better than the reputations that the ranked or elite level universities have for those particular areas. Two examples would be RMIT University's architecture studies and La Trobe University's nursing studies."
- 2004 Melbourne Institute - International Standing of Australian Universities, in Australian Education Network: Rankings of Australian Universities
Het wordt dus waarschijnlijk de RMIT omdat ik toch wel het best mogelijke onderwijs wil in Australie. Daarmee vind ik het erg jammer dat ik mij niet in Sydney kan vestigen. Aan de andere kant ligt UNSW 7 km van het centrum en USYD 3 km van het centrum. De RMIT ligt midden in het centrum van Melbourne en 850m van de hoofdwinkelstraat.

Zitten er hier momenteel mensen in Melbourne die mij enige informatie kunnen verschaffen?
Anoniem
pi_110550238
Er staat dat er een nieuwe post is maar hij staat er niet. Que.

Oh nvm, deze post did the trick :3

En Shaderon: wat wil je er graag over weten dan? Enige informatie is best.. breed ;)
  vrijdag 20 april 2012 @ 07:41:14 #22
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110550355
Deze week aangemeld bij het Karolinska Institutet en de universiteiten van Stockholm, Basel en Bern om Molecular Life Sciences te gaan studeren. Fingers crossed!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_110551928
Nice, succes!
pi_110551988
Afgelopen semester in Praag gezeten. Erg tof!

Nu aan het kijken om volgend jaar een stage te gaan doen in Azie.. Mocht er iemand nog contacten of wat hebben, een pmtje word altijd gewaardeerd :). Vragen over Praag en of Tsjechië natuurlijk ook!
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:04:18 #25
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110552673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Nice :) Heb je alles zelf geregeld of via een instelling?

En waarom heb je spaargeld nodig, dat hoefde in NZL heul niet :o
Australië wilt inderdaad zien dat je de financiele middelen hebt als back-up, mocht je inkomstenbron opeens wegvallen. Ze gaan hierbij uit van 6000AUD/jaar. zodat je een overbruggingspotje hebt tot je een nieuwe inkomstenbron krijgt.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110552815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:04 schreef Luco het volgende:

[..]

Australië wilt inderdaad zien dat je de financiele middelen hebt als back-up, mocht je inkomstenbron opeens wegvallen. Ze gaan hierbij uit van 6000AUD/jaar. zodat je een overbruggingspotje hebt tot je een nieuwe inkomstenbron krijgt.
Bij mijn visum was het een bedrag van 1000 dollar per maand dat je beschibaar moet hebben, dat ik me kan herinneren.
Maar ze zijn er idd erg strict mee, dus ik hoop dat ik 'm binnenkort binnen heb :')
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:10:14 #27
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110552843
Dat kan het ook zijn geweest, ik ging natuurlijk een half jaar --> 6000AUD.

Welk visum heb je trouwens aangevraagd?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:11:34 #28
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110552879
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:09 schreef _Loki het volgende:

[..]

Bij mijn visum was het een bedrag van 1000 dollar per maand dat je beschibaar moet hebben, dat ik me kan herinneren.
Maar ze zijn er idd erg strict mee, dus ik hoop dat ik 'm binnenkort binnen heb :')
Je hebt de middelen, je hebt een sponsor voor je visum (neem ik aan). Je komt uit Nederland. Ik zou me geen zorgen maken. Ik moest anderhalve maand wachten maar mijn aanvraag was in 1 keer goed gekeurd zonder extra vragen :)

Ging trouwens om een 442 - Occupational Trainee
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110553261
Occupational trainee visum, wat een bitch is dat.
Edit: ik heb vandaag alle benodigde bestanden in de bus gekregen (IB-groep, bank etc) dus ik kan het allemaal gaan versturen naar de hrm afdeling van het instituut. Alleen nog een brief van school die ik dinsdag hoop te hebben.

En Luco, ik denk dat ik je binnenkort eens ga pm'en over het lodgen/VOG en zo :)

[ Bericht 61% gewijzigd door _Loki op 20-04-2012 15:44:59 ]
pi_110662488
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:23 schreef _Loki het volgende:

[..]

He gadverdamme. Gaat dat snel? :') Er zit hier een kantoor op kruipafstand dus als ik daar even langs kan hoppen om dat te laten doen, heb ik 'm dan voor volgende week maandag?:')
Edit: ik heb er maar meteen even over gebeld, ze sturen me een verklaring van goed gedrag op met het bedrag erin vermeld van m'n spaarrekening, met stempel en handtekening. Hoppa.
Ik heb nooit aan hoeven tonen hoeveel geld ik op m`n rekening heb staan? :')

//Edit
Misschien omdat ik op het working holiday visum hier zit?
En Loki, ging je nou naar AU of USA? Ik denk dat ik je met iemand anders verwar
pi_110662619
beste fokkertjes, momenteel zit ik in de zuid pacific van het late zonnetje te genieten 8-) maargoed, de zaken!
ik zit eraan te denken om in engeland mechanical engineering te studeren. nou heb ik een school gevonden genaamd Brunel University London die bachelors doen. prima lijkt mij dit. (is een 4 jarige opleiding) helaas is het prijskaartje aan de dure kant en weet ik niet of/voor wanneer ik mij kan inschrijven. iemand tips voor mechanical engineering in london?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb ook al rondgevraagd en wacht af op een paar mails. wilde even weten of er iemand bekend is in deze richting daaroo! :D
een kromme plank is niet recht
pi_110663542
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 06:40 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik heb nooit aan hoeven tonen hoeveel geld ik op m`n rekening heb staan? :')

//Edit
Misschien omdat ik op het working holiday visum hier zit?
En Loki, ging je nou naar AU of USA? Ik denk dat ik je met iemand anders verwar
AU it is! Ik ga ook niet op een working holiday inderdaad, daarbij zijn niet zulke strenge regels omdat de meeste hun geld daar gaan verdienen. Mijn visum is speciaal voor onbetaalde stages dus ik moet mezelf dan wel kunnen onderhouden ;)
  maandag 23 april 2012 @ 13:51:29 #33
257183 mooileve
Je maakt mij de kat niet wijs!
pi_110673054
Heb ook plannen, samen met een klasgenoot, om volgend jaar in het buitenland af te studeren. Waarheen enzo weten we totaal nog niet. Vrijdag staat de eerste overlegsessie gepland :)

@ JeMoeder. Ik doe ook planologie. Kun je niet even een afstudeerstage regelen daar in Nieuw-Zeeland?
Love, Peace & Beats!
pi_110751325
Hoe doen jullie dat toch met afstuderen in het buitenland? Het is toch zo dat de begeleidende docenten langs moeten komen om de voortgang de evalueren?
pi_110756258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:38 schreef Suc het volgende:
Hoe doen jullie dat toch met afstuderen in het buitenland? Het is toch zo dat de begeleidende docenten langs moeten komen om de voortgang de evalueren?
Skype. Bij mij in ieder geval :)
  woensdag 25 april 2012 @ 20:41:35 #36
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_110784279
Ik heb een half jaar gestudeerd in Yogyakarta, Indonesie. (Mag in de OP :@ ).

Ben me nu beginnend aan het orienteren op een master in Buenos Aires O+ .
  donderdag 26 april 2012 @ 00:13:25 #37
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_110799363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:41 schreef Catatafish het volgende:
Ik heb een half jaar gestudeerd in Yogyakarta, Indonesie. (Mag in de OP :@ ).

Ben me nu beginnend aan het orienteren op een master in Buenos Aires O+ .
BA is coool! Hele relaxte stad, aardige mensen en goeie partyspots. Ben jaloers man, in het buitenland studeren was de beste periode van m'n studententijd!
pi_110800385
Ik meld me ook weer!

Afgelopen semester in Mexico gestudeerd, nu ga ik in september weer naar het buitenland, nu voor een stage. Hoop iets in Parijs te kunnen vinden.

Master in Buenos Aires lijkt me ook retegaaf overigens. Jammer dat ik geen Spaanstalig gebied meer mag kiezen voor m'n stage.
pi_110803345
Wat veel buitenlandplannen ineens, leuk :D
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 09:00:46 #40
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110803678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 23:38 schreef Suc het volgende:
Hoe doen jullie dat toch met afstuderen in het buitenland? Het is toch zo dat de begeleidende docenten langs moeten komen om de voortgang de evalueren?
Wij deden het in NZL ook met skype. Onze 2 docenten om 8u 's ochtends in Nederland, onze 2 begeleiders in NZL om 8u 's avonds bij mij thuis, en dan lekker skypen :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 26 april 2012 @ 11:35:30 #41
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_110807842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:13 schreef Elkafila het volgende:

[..]

BA is coool! Hele relaxte stad, aardige mensen en goeie partyspots. Ben jaloers man, in het buitenland studeren was de beste periode van m'n studententijd!
Mooi! Wat ik er tot nu toe over hoor, klinkt het prima! Wat was jou budget per maand ongeveer? Ik ben nog op zoek naar de tuition fees voor Master Degrees, sites zijn erg onduidelijk en bovendien vooral in het spaans (wat nog erg basic is bij mij).
  donderdag 26 april 2012 @ 12:56:17 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_110810553
Ik heb mijn motivatiebrief en cv opgestuurd naar het stagebureau en dan kan nu het lange wachten beginnen :'( Gelukkig is het studiejaar bijna afgelopen want ik heb er echt geen motivatie meer voor :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_110812328
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 08:06 schreef _Loki het volgende:

[..]

Skype. Bij mij in ieder geval :)
Yep, Skype en gewone telefoongesprekken. Moet ook elke 6 weken een verslag opsturen met de voortgang etc.

Oh, mag ik trouwens ook in de OP? :D
Doe in NL International Business & Languages, doe nu marketing stage in Sydney
pi_110814429
Alleen als je zegt dat je Ronnie uit je oude IBL klas een aardige jongen vindt.

Hoi Kevin. ;)
pi_110858336
Ik moet eigenlijk even bellen/mailen voor mijn VOG naar de Australische ambassade in Nederland, maar in welke taal moet dat? :')
pi_110864526
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:51 schreef _Loki het volgende:
Ik moet eigenlijk even bellen/mailen voor mijn VOG naar de Australische ambassade in Nederland, maar in welke taal moet dat? :')
Engels lijkt mij. Wist niet eens dat die ook in nl zaten. Dacht dat ze in Duitsland zaten.
Anoniem
pi_110879077
Kan ik trouwens met een Australische Master of Architecture in Europa aan het werk?
Anoniem
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:39:07 #48
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110879105
Hangt er vanaf of bedrijven die Master zullen erkennen :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110879416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:39 schreef Luco het volgende:
Hangt er vanaf of bedrijven die Master zullen erkennen :D
Zit ik nu een hele studie te regelen, heb ik straks misschien geen werk :'). Ik ga maar is rondbellen naar architecten bureaus. Normaal gesproken zou je zeggen dat dit wel mogelijk is. De RMIT verzorgt stages bij de grootste bedrijven ter wereld zoals IBM, Rolls-Royce, KPMG, Airbus, Nestlé en Coca-Cola. Indien ik geen australische PR visum kan krijgen moet ik werk zoeken in Europa.
Anoniem
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:49:23 #50
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110879612
Een stage is iets anders dan een MSc/BSc he ;)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110879715
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:49 schreef Luco het volgende:
Een stage is iets anders dan een MSc/BSc he ;)
Je master architectuur bestaat uit een stage ;)
Anoniem
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:52:44 #52
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110879799
Maar je diploma wordt erkend vanuit Nederland, als een Nederlandse Universiteit je begeleid. NU is dat in Aussie Uni.

Weet je al welke je voorkeur heeft
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110880041
Uni of sydney of RMIT. Ligt eraan welke stad mij meer ligt. Dit zal ik dus pas weten na mijn bezoek :)
Anoniem
pi_110963639
He hoi,

Ik loop momenteel stage op Malta, bij de Attorney General. Stage van 4,5 maand t/m 3 Augustus. Zit er nu 1,5 maand en het bevalt goed! Zijn er toevallig nog meer fokkers die stage/studeren in Malta?
pi_110963850
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:23 schreef kahnus het volgende:
He hoi,

Ik loop momenteel stage op Malta, bij de Attorney General. Stage van 4,5 maand t/m 3 Augustus. Zit er nu 1,5 maand en het bevalt goed! Zijn er toevallig nog meer fokkers die stage/studeren in Malta?
Ik ben er 2 maanden op vakantie geweest. Ik zat bij St Paulsbay, Bugibba, Qawra. Geweldige boulevard daar. Erg vriendelijk vond ik de mensen en er is een klein winkeltje van een stel Nederlanders. Ik ben ook heel malta doorgereisd. Volgens mij zijn er niet veel universiteiten? 1 toch maar?! Maarja je hebt een leuk land uitgekozen met prachtige steden en ook hippe feestende steden.
Anoniem
  maandag 30 april 2012 @ 14:51:24 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_110964047


relaxt :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_110964055
Stiekem zou ik voor m'n PhD wel naar een plek willen met constant 25 graden, zon en heerlijk weer. Maargoed, ik zoek zo'n plek niet uit op klimaat :') :@
Ja doei.
  maandag 30 april 2012 @ 14:54:08 #58
286575 Roces18
Chef de party
pi_110964090
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
Stiekem zou ik voor m'n PhD wel naar een plek willen met constant 25 graden, zon en heerlijk weer. Maargoed, ik zoek zo'n plek niet uit op klimaat :') :@
Lijkt me ook heerlijk ja :P Maar als je op kantoor werkt 40 uur per week is het toch wat minder als buiten het zonnetje lekker schijnt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_110964105
Ach, buiten werktijd dan lekker op je terras/in je tuin/een terras bijkomen van een 'zware werkdag' op de faculteit.. ik teken ervoor hoor! :9
Ja doei.
pi_110964208
Straks tijdens mijn studie lekker bijkomen op Bondi beach na een zware dag :)

Ik heb mij voorgesteld elk land ter wereld te bezoeken. (Behalve natuurlijk landen als Saoedi Arabie waar je niet inkomt als toerist)

Ik zit nu btw in Athene Mc Donalds. Kom terug van Dubai en er is nu een tussenstop.
Anoniem
  maandag 30 april 2012 @ 16:03:33 #61
286575 Roces18
Chef de party
pi_110965295
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:02 schreef shaderon het volgende:
Straks tijdens mijn studie lekker bijkomen op Bondi beach na een zware dag :)

Ik heb mij voorgesteld elk land ter wereld te bezoeken. (Behalve natuurlijk landen als Saoedi Arabie waar je niet inkomt als toerist)

Saoedi Arabie kan je wel inkomen hoor als toerist zijnde.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_110965468
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 16:03 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Saoedi Arabie kan je wel inkomen hoor als toerist zijnde.
Heel erg gelimiteerd en alleen als het een dure georganiseerde reis is. Verder zijn er vrij weinig plekken die je kunt bezoeken als niet moslim zijnde. Op de wegenborden staan soms dat bepaalde wegen alleen voor moslims toegankelijk zijn. De grote steden als Mekka kom je bijv. niet in. Er staan dan borden die zeggen dat je moet omkeren. Want volgens de Koran mogen alleen moslims de heilige plekken bezoeken (en ze willen dus eigenlijk ook geen toeristen). Bij de controle poortjes op de wegen wordt gecontroleerd of je moslim bent en eventueel moet je een paar zinnen uit de koran citeren. Wordt je toch betrapt dan heeft dit de doodstraf tot gevolg.(lees of de bekende marteling uit de koran waarbij handen worden afgehakt en dergelijke,of natuurlijk onthoofding). Er zijn ook bijna geen reisbureaus te vinden die dergelijke reizen aanbieden. Hier zou ik dus niet willen studeren
Anoniem
pi_110965502
Interessant, maar misschien meer iets voor TRV en niet voor Stage en Studie in 't buitenland.
Ja doei.
pi_110966924
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
Stiekem zou ik voor m'n PhD wel naar een plek willen met constant 25 graden, zon en heerlijk weer. Maargoed, ik zoek zo'n plek niet uit op klimaat :') :@
Ik had Canada stiekem ook wel een beetje uitgekozen omdat ik wel eens een echt strenge winter mee wou maken. Op mijn verjaardag in oktober was het 25 graden en het heeft 1 dag gesneeuwd...
Global warming is everywhere! ;)
pi_111076767
quote:
Ik ben er 2 maanden op vakantie geweest. Ik zat bij St Paulsbay, Bugibba, Qawra. Geweldige boulevard daar. Erg vriendelijk vond ik de mensen en er is een klein winkeltje van een stel Nederlanders. Ik ben ook heel malta doorgereisd. Volgens mij zijn er niet veel universiteiten? 1 toch maar?! Maarja je hebt een leuk land uitgekozen met prachtige steden en ook hippe feestende steden.
De mensen zijn zeker vriendelijk, maar toch merk ik ook onder (sommige)collega's dat ze gereserveerd zijn tegenover buitenlanders. Zelf woon ik in San Gwann wat lekker dichtbij Valletta/Sliema is. Ik heb even snel gegoogled op St Paulsbay, ik ben daar zelf nog niet geweest, maar ik kom daar ongetwijfeld nog wel. Er is inderdaad maar 1 uni bij Mater Dei ziekenhuis, geen id ook of ze een goed programma hebben voor exchange students. Laats nog in Mdina geweest bij middeleeuws festival, was leuk om te zien, maar niet erg hip :p Had gehoopt op wat spectaculairs, maar het feest had meer weg van een kinderfeestje ;)
pi_111079859
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:04 schreef kahnus het volgende:

[..]

De mensen zijn zeker vriendelijk, maar toch merk ik ook onder (sommige)collega's dat ze gereserveerd zijn tegenover buitenlanders. Zelf woon ik in San Gwann wat lekker dichtbij Valletta/Sliema is. Ik heb even snel gegoogled op St Paulsbay, ik ben daar zelf nog niet geweest, maar ik kom daar ongetwijfeld nog wel. Er is inderdaad maar 1 uni bij Mater Dei ziekenhuis, geen id ook of ze een goed programma hebben voor exchange students. Laats nog in Mdina geweest bij middeleeuws festival, was leuk om te zien, maar niet erg hip :p Had gehoopt op wat spectaculairs, maar het feest had meer weg van een kinderfeestje ;)
Oke, ook plaatsen die wel aantrekkelijk zijn: Dingli, Mellieha, Victoria (gozo) erg leuke markten daar, heeft een wat luxere uitstraling i.v.m. steden op malta, Qormi en Zebbug. De mooiste stranden vind je bij Mellieha.

Ik zou bijna terug willen. Na San Sebastian (Spanje) toch wel de mooiste plek van Europa :)
Anoniem
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:18:38 #67
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_111131306
Ik ga vanaf augustus in de USA studeren, heb met de uni daar al de nodige visum papieren overlegd.

Ik neem aan dat ik nu van hun een formulier krijg waarmee ik naar het consulaat kan gaan om daadwerkelijk mijn visum aan te vragen?

Verder vroeg ik me af of het al handig is om een vliegticket te kopen of dat ik daarmee moet wachten totdat ik mijn visum heb?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:25:06 #68
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111131570
Wat als je geen visum krijgt?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Redactie Frontpage vrijdag 4 mei 2012 @ 15:36:03 #69
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111131989
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:18 schreef hmmmz het volgende:
Ik ga vanaf augustus in de USA studeren, heb met de uni daar al de nodige visum papieren overlegd.

Ik neem aan dat ik nu van hun een formulier krijg waarmee ik naar het consulaat kan gaan om daadwerkelijk mijn visum aan te vragen?

Verder vroeg ik me af of het al handig is om een vliegticket te kopen of dat ik daarmee moet wachten totdat ik mijn visum heb?
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:25 schreef Luco het volgende:
Wat als je geen visum krijgt?
Wachten met kopen van een ticket dus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:21:18 #70
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_111133713
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik geen visum zou krijgen. Daarbij loop ik ook nog het risico dat de vlucht steeds duurder wordt.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:28:25 #71
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111133958
Het kan altijd natuurlijk. Gewoon wachten, dat zeggen alle autoriteiten ook
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111134623
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:18 schreef hmmmz het volgende:
Ik ga vanaf augustus in de USA studeren, heb met de uni daar al de nodige visum papieren overlegd.

Ik neem aan dat ik nu van hun een formulier krijg waarmee ik naar het consulaat kan gaan om daadwerkelijk mijn visum aan te vragen?

Verder vroeg ik me af of het al handig is om een vliegticket te kopen of dat ik daarmee moet wachten totdat ik mijn visum heb?
Al Nederlander zonder een bijzondere achtergrond is de kans dat je geweigerd word nihil. Aangezien de tickets duurder worden in de komende weken zou ik adviseren om het alvast te kopen.
pi_111134712
Ik zou wachten. Liever iets meer betalen dan straks om een of ander iets wat je zelf niet doorhad of al lang vergeten was in dit huidige angstklimaat ál je geld kwijt te zijn.
Ja doei.
pi_111137977
Gadverdamme, er is geen een normaal betaalbaar ticket te krijgen die langer dan 12 maanden geldig is. Leuk want ik ben zeg maar 12 maanden en 2 weken weg. 12 maanden vooruit boeken kan ook niet dus 2 enkeltjes bestellen in het begin kan ook niet ;(
Dus dat wordt 2 enkeltjes en de terugweg in Australië kopen of een retourtje van 2000 euro. Kom ik Australië uberhaubt in met een enkeltje?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:36:26 #75
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111138425
Ja. Doen veel backpackers, dus als student moet dat ook lukken lijkt me. Nu een retourtje boeken en later je terugvlucht omboeken kan niet ?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111138573
Nope, tickets zijn allemaal maar 12 maanden geldig dus de uiterste vertrekdatum is dan half juli. Omboeken kan dan ook niet, simpelweg omdat het ticket niet meer geldig is :')
Alleen bij Air New Zealand maar dan zou ik dus 2000 euro + omboekkosten (want kan maar 11 maanden vooruit boeken, ja serieus) neer moeten leggen.
pi_111163942
Handig zeg.. Al zou ik nu wel, als ik de kans zou hebben, na afronden van de periode nog even in Australië rond gaan reizen als ik jou was! Als je dan toch al losse enkeltjes moet kopen, zou ik er nog even goed van genieten!

*O* gisteren m'n officiële application ingediend voor m'n MRes *O* Ik kan zó niet wachten tot ik die brief in handen heb die zegt 'conditional offer' O+
Ja doei.
pi_111174305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:22 schreef motorbloempje het volgende:
Handig zeg.. Al zou ik nu wel, als ik de kans zou hebben, na afronden van de periode nog even in Australië rond gaan reizen als ik jou was! Als je dan toch al losse enkeltjes moet kopen, zou ik er nog even goed van genieten!

Ik wil sowieso een stopover maken in Azië voor het extra reizen, en met mijn ouders ga ik de great ocean road doen als ze langskomen :)
  zondag 6 mei 2012 @ 00:21:28 #79
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_111188869
Iemand toevallig ervaring met deeltijd studeren in Belgie? Ik denk erover aan de universiteit van Antwerpen een studie te gaan volgen, maar kan zo 1 2 3 niet veel informatie vinden op hun site voor buitenlandse studenten. Ben vooral ook erg benieuwd naar de tarieven. Iemand? Bvd!
  zondag 6 mei 2012 @ 11:20:08 #80
286575 Roces18
Chef de party
pi_111197465
quote:
5s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:21 schreef renzell het volgende:
Iemand toevallig ervaring met deeltijd studeren in Belgie? Ik denk erover aan de universiteit van Antwerpen een studie te gaan volgen, maar kan zo 1 2 3 niet veel informatie vinden op hun site voor buitenlandse studenten. Ben vooral ook erg benieuwd naar de tarieven. Iemand? Bvd!
http://www.kuleuven.be/to(...)rland/deeltijds.html

Als het goed is kan je bijna elke studie zoals daar staat wel in deeltijd volgen. Verder zijn de tarieven in België over het algemeen een stuk lager dan in Nederland alleen weet ik niet de precieze bedragen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111213451
Even een algemene vraag. Toen jullie stage gingen lopen/studeren in het buitenland, hadden jullie veel geld gespaard ervoor?
pi_111215115
Ik had ongeveer 4000 euro gespaard, en heb van de DUO nog ongeveer 3000 geleend, just in case. Als er wat gebeurd kan dat in het buitenland heel snel oplopen qua kosten dus ik wou een buffer hebben, het is lang niet allemaal opgegaan en ik heb nu nog spaargeld over. :)

Dat was dan voor 4 maanden Canada
  zondag 6 mei 2012 @ 19:21:25 #83
255490 _Loki
Jahoi.
pi_111216077
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:06 schreef Travel. het volgende:
Even een algemene vraag. Toen jullie stage gingen lopen/studeren in het buitenland, hadden jullie veel geld gespaard ervoor?
Ik heb zo'n 9000 euro ervoor gespaard Komt nog stufi bij + vergoeding OV + bijdrage voor m'n kamer van mijn ouders. Voor 12 maanden Melbourne, that it. In totaal dus een budget van zo'n 1250 euro per maand.
  zondag 6 mei 2012 @ 19:40:36 #84
286575 Roces18
Chef de party
pi_111216826
Hebben jullie overigens ook een beurs aangevraagd? Of gekregen ? Ik zit me nu een beetje te oriënteren daarop maar betwijfel of ik überhaupt wat zal krijgen :P

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:21 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 9000 euro ervoor gespaard Komt nog stufi bij + vergoeding OV + bijdrage voor m'n kamer van mijn ouders. Voor 12 maanden Melbourne, that it. In totaal dus een budget van zo'n 1250 euro per maand.
1250 per maand is een aardig bedrag waar je zeker goed mee kan rondkomen. Maar wat waren je weekend activiteiten? Want als je in elk weekend er 200,- door heen knalt gaat het ook snel ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 6 mei 2012 @ 20:03:28 #85
255490 _Loki
Jahoi.
pi_111217964
Ik moet nog gaan :D
Maar ik ben zeker geen zuipert dus ik heb waarschijnlijk rustige weekenden met cultuur.
pi_111220390
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:40 schreef Roces18 het volgende:
Hebben jullie overigens ook een beurs aangevraagd? Of gekregen ? Ik zit me nu een beetje te oriënteren daarop maar betwijfel of ik überhaupt wat zal krijgen :P

Ik heb 2 beurzen aangevraagd en gekregen, allebei via de universiteit (Leiden). In totaal was dat 800 euro. Ik dacht overigens ook dat ik die nooit zou krijgen omdat mijn cijfers niet bijzonder hoog waren, maar daar deden ze helemaal niet moeilijk over :)
  zondag 6 mei 2012 @ 20:45:59 #87
208890 June.
Seriously?
pi_111220493
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:40 schreef Roces18 het volgende:
Hebben jullie overigens ook een beurs aangevraagd? Of gekregen ? Ik zit me nu een beetje te oriënteren daarop maar betwijfel of ik überhaupt wat zal krijgen :P
Gewoon proberen. Ik heb een beurs via de universiteit, de Erasmusbeurs en een beurs van de KWF Kankerbestrijding gekregen :)
Shine bright like a diamond.
  zondag 6 mei 2012 @ 22:34:39 #88
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111228071
Ik heb een VSBfonds beurs aangevraagd en gekregen. 7000 euro. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111229166
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:34 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb een VSBfonds beurs aangevraagd en gekregen. 7000 euro. :)
Soow, dat zet zoden aan de dijk. Wat voor beurs was dat dan precies?
  zondag 6 mei 2012 @ 23:32:22 #90
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_111231519
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:20 schreef Roces18 het volgende:

[..]

http://www.kuleuven.be/to(...)rland/deeltijds.html

Als het goed is kan je bijna elke studie zoals daar staat wel in deeltijd volgen. Verder zijn de tarieven in België over het algemeen een stuk lager dan in Nederland alleen weet ik niet de precieze bedragen.
Thanks! :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 08:22:41 #91
286575 Roces18
Chef de party
pi_111277928
Dat zijn interessante bedragen die ik hier voorbij zie komen. Ik betwijfel of ik er ooit een zal krijgen :D Maar ik ga het zeker proberen via nuffic, denk dat dit toch de belangrijkste site is waar de meeste opstaan of niet?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111278054
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:22 schreef Roces18 het volgende:
Dat zijn interessante bedragen die ik hier voorbij zie komen. Ik betwijfel of ik er ooit een zal krijgen :D Maar ik ga het zeker proberen via nuffic, denk dat dit toch de belangrijkste site is waar de meeste opstaan of niet?
Beursopener is dat, heel handige site idd!

Over 15min een tweede gesprek met m'n stage, ik ben er nog steeds zeuwachtig voor. Buh.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Loki op 08-05-2012 08:46:54 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 08:54:59 #93
286575 Roces18
Chef de party
pi_111278365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:33 schreef _Loki het volgende:

[..]

Beursopener is dat, heel handige site idd!

Over 15min een tweede gesprek met m'n stage, ik ben er nog steeds zeuwachtig voor. Buh.
Succes!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111278463
Dankje! :)

Ik denk dat ik er maar aan moet wennen dat ze in Australië niet zo stipt zijn :D weer 10 min te laat :')

Dus, skype werkt niet. Prettig.

[ Bericht 32% gewijzigd door _Loki op 08-05-2012 09:37:15 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:45:09 #95
286575 Roces18
Chef de party
pi_111279333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:59 schreef _Loki het volgende:
Dankje! :)

Ik denk dat ik er maar aan moet wennen dat ze in Australië niet zo stipt zijn :D weer 10 min te laat :')

Dus, skype werkt niet. Prettig.
Ah ja iedereen is daar wat meer "laid-back" :D Is het daar nou 10-12 uur later of eerder?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111279378
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ah ja iedereen is daar wat meer "laid-back" :D Is het daar nou 10-12 uur later of eerder?
Het is daar nu 17:45, door onze zomertijd en hun niet-zomertijd. In onze winter is het daar 10 uur later dacht ik :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:01:55 #97
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111279771
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:50 schreef fh101 het volgende:

[..]

Soow, dat zet zoden aan de dijk. Wat voor beurs was dat dan precies?
Nederlandse studenten die een master in het buitenland gaan doen. Goede cijfers wordt op gelet, maar vooral ook op wat je naast je studie hebt ondernomen. Hoe streng dat allemaal gaat weet ik niet. Kijk eens op de VSBfonds website zou ik zeggen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:23:25 #98
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111280323
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:46 schreef _Loki het volgende:

[..]

Het is daar nu 17:45, door onze zomertijd en hun niet-zomertijd. In onze winter is het daar 10 uur later dacht ik :)
ik ben toen al reizend in twee maanden 5 keer van tijdsverschil veranderd :'). Eerst ging Australië naar zomertijd, vervolgens wij naar wintertijd. Daarna kwam ik in Queensland waar ze geen zomertijd hebben om vervolgens in Adelaide te eindigen waardoor er weer een half uur verschil af ging :D. Daarna via Melbourne weer terug naar Sydney waardoor er weer anderhalf uur bij kwam. Lastig tijdsverschil te onthouden dan
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:02:38 #99
286575 Roces18
Chef de party
pi_111290267
Ik heb na 3 weken wachten op mijn stagebureau te horen gekregen dat ik binnenkort een skype gesprekje krijg met een potentiële stageplek :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:06:32 #100
255490 _Loki
Jahoi.
pi_111290438
Jeeeh gefeliciteerd!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:07:16 #101
286575 Roces18
Chef de party
pi_111290467
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:06 schreef _Loki het volgende:
Jeeeh gefeliciteerd!
Thanks! Hoe is jouw gesprekje gegaan :P ?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111308485
Halloooooo,

Ik ben van plan om begin 2013 voor 5 maanden stage te lopen in SYDNEYYYY!
Ik heb al heel wat pagina's hier gelezen en ik krijg er steeds meer zin in, ookal duurt het nog heel lang.

Het gaat om een HBO stage Human Resource Management!

Als jullie leuke tips of ideeën hebben voor mij dan hoor ik t graag, ik denk dat ik in dit topic de komende maaaaanden nog wel meebabbel!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:33:27 #103
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111308647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:30 schreef truttebelletje het volgende:
Halloooooo,

Ik ben van plan om begin 2013 voor 5 maanden stage te lopen in SYDNEYYYY!
Ik heb al heel wat pagina's hier gelezen en ik krijg er steeds meer zin in, ookal duurt het nog heel lang.

Het gaat om een HBO stage Human Resource Management!

Als jullie leuke tips of ideeën hebben voor mij dan hoor ik t graag, ik denk dat ik in dit topic de komende maaaaanden nog wel meebabbel!
Wat wil je weten en weet je al waar je je stage gaat doen?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:34:47 #104
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_111308731
Dit is zo vet. Ik ga dit topic volgen.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_111309446
Je gaat/wilt ook naar het buitenland?
Ja doei.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:10:42 #106
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_111310853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:46 schreef motorbloempje het volgende:
Je gaat/wilt ook naar het buitenland?
Ja klopt. Ik ben bijna met m'n eerste jaar klaar. Bijna alles gehaald tot nu toe. Voor m'n minor (het eerste half jaar van m'n 3e jaar) wil ik erg graag naar het buitenland. Het liefst zo ver mogelijk weg :)

Fijne OP trouwens, ik ga die sites zodra ik eens tijd heb doorspitten ;)
Elke keer als ik de hoop opgegeven heb en ik me afvraag waarom ik uberhaupt hier tijd aan besteed, kom ik weer zo een chille reeks tegen :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Pope-of-Dope op 08-05-2012 22:18:30 ]
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_111311177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:33 schreef Luco het volgende:

[..]

Wat wil je weten en weet je al waar je je stage gaat doen?
Ik heb nog echt geen idee! Ik heb nog maar net besloten dat het Asutralie gaat worden!

Klopt het dat het vrij moeilijk is om contact te krijgen met de bedrijven in Sydney?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:16:29 #108
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111311220
Geen idee, ik had binnen 3 dagen antwoord van een vakgroep aan de University of Sydney dat ik daar terecht kon. Dat stukje ging bij mij dus heel snel. Weet niet hoe dat met bedrijven en HBO zit though.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:16:57 #109
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111311253
Studeren in het buitenland is baas! Heb m'n volledige 3 jarige bachelor in Londen gedaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_111311385
Jij loopt stage bij een universiteit als ik het goed begrijp? Dit lijkt mij ook wel een fijne plek!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:19:18 #111
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111311407
Ik heb 4 maanden van mijn masteronderzoek aan de University of Sydney mogen doen ja _O_.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:20:52 #112
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_111311523
Is het eigenlijk belangrijk dat je al je vakken gehaald hebt voordat je een stage ergens gaat doen? (ik heb het dan over een minor begin 3e jaar)
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_111311627
Dat verschilt per onderwijsinstelling, maar het lijkt me wel handig ;)
Ja doei.
pi_111311661
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef Luco het volgende:
Ik heb 4 maanden van mijn masteronderzoek aan de University of Sydney mogen doen ja _O_.
Ik krijg een rondleiding aangeboden bij de uni of sydney _O_

Maar mijn vader kan ook iets regelen bij Cambridge.. twijfels.. Maar zoals het er nu uitziet wordt het de uni of Sydney of RMIT melbourne.
Anoniem
pi_111311678
Wauw wauw! Heel vet!

Ik heb rond die tijd ongeveer 5000 euro gespaard, niet een dikke vetpot dus! Ik wil niet ontzettend mijn stagekeuze hierdoor laten beïnvloeden maar iets van een vergoeding of onderdak zou heeeeel mooi meegenomen zijn! Werd onderdak bij die universiteit voor jou geregeld?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:25:13 #116
255490 _Loki
Jahoi.
pi_111311812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:23 schreef truttebelletje het volgende:
Wauw wauw! Heel vet!

Ik heb rond die tijd ongeveer 5000 euro gespaard, niet een dikke vetpot dus! Ik wil niet ontzettend mijn stagekeuze hierdoor laten beïnvloeden maar iets van een vergoeding of onderdak zou heeeeel mooi meegenomen zijn! Werd onderdak bij die universiteit voor jou geregeld?
vergoeding hoef je niet op te rekenen in Australië, dat is erg ongebruikelijk.
Wat voor stage zou je willen doen, al enig idee?


quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:15 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Ik heb nog echt geen idee! Ik heb nog maar net besloten dat het Asutralie gaat worden!

Klopt het dat het vrij moeilijk is om contact te krijgen met de bedrijven in Sydney?
Dat is het zeker. Veel bedrijven zeggen snel nee of hebben alleen plekken voor een uni waar ze bij aangesloten zijn. Snel beginnen rondmailen dus en vooral erg duidelijk hebben voor jezelf wat je wilt kan al veel helpen! Vooral uni's zijn erg lastig omdat die vaak met vaste plekken werken, vaak ook alleen postgraduate of zelfs post-master.
pi_111312304
hhmm, eigenlijk zoek ik gewoon een stage bij een HR-afdeling, maakt me in principe niet uit welke branche verder. Het moet wel een goed geregeld bedrijf zijn want mijn school stelt best wel hoge eisen aan de uit te voeren taken etc.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:43:55 #118
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111312996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:23 schreef truttebelletje het volgende:
Wauw wauw! Heel vet!

Ik heb rond die tijd ongeveer 5000 euro gespaard, niet een dikke vetpot dus! Ik wil niet ontzettend mijn stagekeuze hierdoor laten beïnvloeden maar iets van een vergoeding of onderdak zou heeeeel mooi meegenomen zijn! Werd onderdak bij die universiteit voor jou geregeld?
Nope, heb alles zelf geregeld. Had in 3 dagen een kamer gevonden vanaf het moment dat ik in Sydney aankwam dus dat viel mee :). Was voor mijn kamer 215AUD/week kwijt, dus omgerekend was alleen dat al zo'n 600-700 euro per maand.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111315011
Ohhh, dat kan ik mij dan niet veroorloven! Misschien moet ik me maar eens meer verdiepen in van die gastgezinnen....al denk ik dat het je vrijheid wel behoorlijk inperkt
pi_111317015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Is het eigenlijk belangrijk dat je al je vakken gehaald hebt voordat je een stage ergens gaat doen? (ik heb het dan over een minor begin 3e jaar)
Ik ben ook voor mn minor in het 3e jaar weggegaan, en er was 1 vak dat ik niet gehaald had. Was geen enkel probleem, alleen loop ik nu wel vertraging op omdat dat vak precies werd gegeven toen ik op exchange was. Maar het is de vertraging meer dan waard! :)

stage is mss anders trouwens, ik deed mn keuzevakken.
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:15:27 #121
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_111323253
Afgewezen voor de University of Basel. Na cijfer conversie naar het zwitserse systeem bleek dat ik gemiddeld een 4.85/6 uit had terwijl een 5/6 vereist is :{ nog 2 opties open... Anders in februari een nieuwe kans :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:28:00 #122
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111331611
Ik ga na de zomervakantie een semester in Vancouver studeren! *O*
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:30:37 #123
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111331727
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Afgewezen voor de University of Basel. Na cijfer conversie naar het zwitserse systeem bleek dat ik gemiddeld een 4.85/6 uit had terwijl een 5/6 vereist is :{ nog 2 opties open... Anders in februari een nieuwe kans :)
Zwitserland heb ik ook over nagedacht. Maar ze zijn daar zo streng met toelatingseisen en taaleisen, bovendien is het een bizar duur land.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_111331778
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Afgewezen voor de University of Basel. Na cijfer conversie naar het zwitserse systeem bleek dat ik gemiddeld een 4.85/6 uit had terwijl een 5/6 vereist is :{ nog 2 opties open... Anders in februari een nieuwe kans :)
Jammer! Wat zijn je andere twee opties?
Ja doei.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:37:44 #125
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_111332135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jammer! Wat zijn je andere twee opties?
University of Stockholm en University of Bern. Van Bern verwacht ik dus ook niet veel meer ;)

En ik heb er heel lang over getwijfeld om naar Barcelona te gaan, University Pompeu Fabra geeft precies de master die ik zoek (Biomedical Research). Maar het onderwijs niveau schijnt daar niet zo goed te zijn :{ Al staat "mijn" universiteit wel in de top 200 van de wereld.

Bovendien ben ik verliefd op de stad, en zou ik er dus eigenlijk geen problemen hebben daar mijn PhD te doen :') Keuzes, keuzes. Gelukkig kan ik me tot 30 juni aanmelden :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:39:28 #126
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_111332242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Zwitserland heb ik ook over nagedacht. Maar ze zijn daar zo streng met toelatingseisen en taaleisen, bovendien is het een bizar duur land.
Ja de toelating vind ik ook wel echt heel streng, 4.85/6 lijkt mij toch niet zo slecht als Nederlandse student zijnde. :{ Hoorde dat je in Duitsland veel makkelijker een 1 of 2 kan halen dan hier. ( 1 is hoog, 6 is laag daar)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_111332863
Volgens mij is het idd. zoiets als 1 = 8,5; 2 = 7,5; 3 = 6,5 en 4 = 5,5 (en 5 = onvoldoende). Wel balen dus als ze de cijfers gewoon lineair omrekenen. :{

En ik heb ook gekeken naar Zwitserland, maar ten eerste kon ik niet meer op tijd een Engels taalcertificaat halen en ten tweede is Zwitserland ook gewoon echt te duur. Nou vroeg ik me af hoe Zwitserse studenten dat dan kunnen betalen. Het blijkt dat ze in Zwitserland noch aan studiefinanciering noch aan beurzen doen. Ze betalen het dus van steun van hun ouders (die daartoe tot het masterdiploma wettelijk verplicht zijn) plus evt. een bijbaantje.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2012 13:54:29 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:18:15 #128
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111334016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:52 schreef Igen het volgende:
Volgens mij is het idd. zoiets als 1 = 8,5; 2 = 7,5; 3 = 6,5 en 4 = 5,5 (en 5 = onvoldoende). Wel balen dus als ze de cijfers gewoon lineair omrekenen. :{

En ik heb ook gekeken naar Zwitserland, maar ten eerste kon ik niet meer op tijd een Engels taalcertificaat halen en ten tweede is Zwitserland ook gewoon echt te duur. Nou vroeg ik me af hoe Zwitserse studenten dat dan kunnen betalen. Het blijkt dat ze in Zwitserland noch aan studiefinanciering noch aan beurzen doen. Ze betalen het dus van steun van hun ouders (die daartoe tot het masterdiploma wettelijk verplicht zijn) plus evt. een bijbaantje.
Ja, dat klopt, meeste hebben een bijbaantje. Plus dat ze daar ook meer verdienen dan in nederland waardoor de koopkracht ongeveer hetzelfde is. En daarnaast hebben sommige zwitsers vee op hun land waar ze producten als eieren, melk, kaas zelf produceren en consumeren. Kan omdat zij meer land hebben per persoon in verhouding met Nederland.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:19:12 #129
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111334061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:39 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ja de toelating vind ik ook wel echt heel streng, 4.85/6 lijkt mij toch niet zo slecht als Nederlandse student zijnde. :{ Hoorde dat je in Duitsland veel makkelijker een 1 of 2 kan halen dan hier. ( 1 is hoog, 6 is laag daar)
4.85 is goed hoor, ik zou daar trots op zijn. Zwitserland is gewoon extreem streng..
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:45:36 #130
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_111335050
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:52 schreef Igen het volgende:
Volgens mij is het idd. zoiets als 1 = 8,5; 2 = 7,5; 3 = 6,5 en 4 = 5,5 (en 5 = onvoldoende). Wel balen dus als ze de cijfers gewoon lineair omrekenen. :{

En ik heb ook gekeken naar Zwitserland, maar ten eerste kon ik niet meer op tijd een Engels taalcertificaat halen en ten tweede is Zwitserland ook gewoon echt te duur. Nou vroeg ik me af hoe Zwitserse studenten dat dan kunnen betalen. Het blijkt dat ze in Zwitserland noch aan studiefinanciering noch aan beurzen doen. Ze betalen het dus van steun van hun ouders (die daartoe tot het masterdiploma wettelijk verplicht zijn) plus evt. een bijbaantje.
Ja, dat leek mij ook het meest logische, blijkbaar niet dus :') Rot land. ;)

Engels certificaat heb ik gelukkig al, en hoefde ik niet eens mee te sturen. Het was eigen verantwoordelijkheid sinds 2010 oid. Dus dat scheelt ook wel weer.

Gelukkig heb ik een jaar gewerkt nu, woon nog thuis en heb dus lekker kunnen sparen hiervoor :) Het geld zou dus geen probleem zijn. Jammer dat ze daar zo streng zijn, hopelijk wordt of Stockholm of Bern nog iets. Zo niet, doorwerken tot de volgende periode waarschijnlijk. Of toch Barcelona, heeft iemand hier toevallig ervaring met Masters in Spanje?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_111351732
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:20 schreef truttebelletje het volgende:
Ohhh, dat kan ik mij dan niet veroorloven! Misschien moet ik me maar eens meer verdiepen in van die gastgezinnen....al denk ik dat het je vrijheid wel behoorlijk inperkt
Het is een enorm gaaf plan dat je hebt, zeker weten, maar je moet je inderdaad eens goed in dingen gaan verdiepen. Australië is een erg duur land over het algemeen. Een gastgezin is ook zo'n 150 dollar per week. Een kamer rond de 200, dus dat scheelt niet heel veel. Maar met 5000 euro kom je wel een heel eind voor 5 maanden. 1000 euro per maand is geen vetpot maar moet lukken. Komen uiteraard eventuele visumkosten, ticket etc nog bij.
pi_111359891
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:06 schreef _Loki het volgende:

[..]

Het is een enorm gaaf plan dat je hebt, zeker weten, maar je moet je inderdaad eens goed in dingen gaan verdiepen. Australië is een erg duur land over het algemeen. Een gastgezin is ook zo'n 150 dollar per week. Een kamer rond de 200, dus dat scheelt niet heel veel. Maar met 5000 euro kom je wel een heel eind voor 5 maanden. 1000 euro per maand is geen vetpot maar moet lukken. Komen uiteraard eventuele visumkosten, ticket etc nog bij.
Klopt, alles is iets duurder dan in in eerste instantie in gedachten had! Maar wanneer het echt niet gaat lukken dan kan ik altijd iets bijlenen!

Ik ben trouwens met iemand die dezelfde opleiding deed als ik in contact gekomen die......stagebemiddeling doet in Australië! en volgens mij liep zij voorheen stage bij een bedrijf die kost en inwoning verzorgde, dus ik doe even een vreugdedansje dat ik met haar in contact ben gekomen!

Als ze misschien nog meer bedrijven heeft met dit soort regelingen dan post ik die hier!
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:18:18 #133
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_111370319
Ik heb een vraagje mbt tot stufi. Ik ga dus van juli t/m december naar Australie voor uitwisseling (gewoon officieel programma van mijn studie). Ik vroeg me dus af hoe het werkt met inschrijven daar voor uitwonende stufi? Ik heb waarschijnlijk pas een adres op het moment dat ik daar aankom (of een week vantevoren), dus kan nu niet al een adreswijziging doen.

Ik vroeg me dus af wat ik moet doen daarvoor. En hoe werkt het als ik daar geen vaste verblijfplaats meer heb? In de maand december sta ik nog wel officieel inschreven daar aan de uni, dus heb sowieso recht op stufi, alleen is er niets meer gaande. Ik ga daarom sowieso reizen, alleen kan ik geen vast adres meer opgeven?

Alternatief is om mijn kamer hier onder te huren zonder dat de onderhuurder zich kan inschrijven natuurlijk, maar dan krijg ik die kamer een stuk moeilijker kwijt.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:25:33 #134
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111370608
Je vraagt OV vergoeding aan omdat je naar het buitenland gaat. Dit is voor DUO ook genoeg om je uit wonende stufi te geven.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:27:29 #135
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_111370675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:25 schreef Luco het volgende:
Je vraagt OV vergoeding aan omdat je naar het buitenland gaat. Dit is voor DUO ook genoeg om je uit wonende stufi te geven.
Maar moet je voor je ov vergoeding ook niet een adres opgeven?
pi_111370915
hoioi
volgend jaar doe ik eindexamen vwo en hierna wil ik graag in engeland studeren (studie ancient history)
ik hoop toegelaten te worden tot University College London. Iemand hier die daar toevallig ook studeert en mij wat kan vertellen over de toelatingseisen, wat mijn gemiddelde ongeveer moet zijn enzo,
alvast bedankt :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:47:50 #137
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_111371402
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:34 schreef Cheezycake het volgende:
hoioi
volgend jaar doe ik eindexamen vwo en hierna wil ik graag in engeland studeren (studie ancient history)
ik hoop toegelaten te worden tot University College London. Iemand hier die daar toevallig ook studeert en mij wat kan vertellen over de toelatingseisen, wat mijn gemiddelde ongeveer moet zijn enzo,
alvast bedankt :)
Rond de 8 gemiddeld, je interesse in de praktijk hebben aangetoond, veel activiteiten buiten school gedaan hebben en een goede motivatie(brief).
pi_111371467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:18 schreef Dandez92 het volgende:
Ik heb een vraagje mbt tot stufi. Ik ga dus van juli t/m december naar Australie voor uitwisseling (gewoon officieel programma van mijn studie). Ik vroeg me dus af hoe het werkt met inschrijven daar voor uitwonende stufi? Ik heb waarschijnlijk pas een adres op het moment dat ik daar aankom (of een week vantevoren), dus kan nu niet al een adreswijziging doen.

Ik vroeg me dus af wat ik moet doen daarvoor. En hoe werkt het als ik daar geen vaste verblijfplaats meer heb? In de maand december sta ik nog wel officieel inschreven daar aan de uni, dus heb sowieso recht op stufi, alleen is er niets meer gaande. Ik ga daarom sowieso reizen, alleen kan ik geen vast adres meer opgeven?

Alternatief is om mijn kamer hier onder te huren zonder dat de onderhuurder zich kan inschrijven natuurlijk, maar dan krijg ik die kamer een stuk moeilijker kwijt.
In de OP staat een link naar een formulier. Je kan daar jezelf opgeven als uitwonend in het buitenland, maar ingeschreven staand op het adres van je ouders. Je krijgt dan dus uitwonende stufi. Formulier voor ov vegoeding kan je op de websie van d eibgroep vinden.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:58:29 #139
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_111371803
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:49 schreef _Loki het volgende:

[..]

In de OP staat een link naar een formulier. Je kan daar jezelf opgeven als uitwonend in het buitenland, maar ingeschreven staand op het adres van je ouders. Je krijgt dan dus uitwonende stufi. Formulier voor ov vegoeding kan je op de websie van d eibgroep vinden.
Op dat formulier staat "Ik ga voor mijn Nederlandse opleiding stage lopen in het buitenland en sta in die periode ingeschreven in de GBA op het adres van mijn ouders". Is dit ook gewoon toepasbaar op exchange?

Edit: en hoe zit dat met die ov-vergoeding. Ik ga de 5de weg en het zou een beetje zonde zijn om 90 euro mis te lopen omdat ik 4 dagen te laat wegga. Zijn ze daar heel streng in?

[ Bericht 9% gewijzigd door Dandez92 op 10-05-2012 12:05:19 ]
pi_111373170
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:58 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Op dat formulier staat "Ik ga voor mijn Nederlandse opleiding stage lopen in het buitenland en sta in die periode ingeschreven in de GBA op het adres van mijn ouders". Is dit ook gewoon toepasbaar op exchange?

Edit: en hoe zit dat met die ov-vergoeding. Ik ga de 5de weg en het zou een beetje zonde zijn om 90 euro mis te lopen omdat ik 4 dagen te laat wegga. Zijn ze daar heel streng in?
Je school moet dat formulier ook ondertekenen (plus datum). Je zou het aan hen moeten vragen.
pi_111376428
Ik heb zelf ook een paar dagen "te vroeg" de OV vergoeding in gang gezet, ging prima ;)
pi_111377908
Hoe deden jullie dat eigenlijk met vliegtickets? Ik ga van eind augustus t/m eind december op uitwisseling naar Hong Kong en ben een beetje clueless over welk ticket te kopen. De 23e van december zijn de tentamens al klaar, dus ik kan dan prima nog wat rondreizen. Maar goed, als ik dan bijvoorbeeld een dag of 5 naar Beijing ga moet ik daarna eerst weer terug naar Hong Kong om vanaf daar naar Nederland te vliegen (dit vanwege het retourticket NL-HK). Maar dan heeft die uni van Hong Kong mij al uit de studentenflat gekicked, dus echt logisch is het niet en kan ik in dat geval beter vanuit Beijing terugkeren, maar dat kan dus niet (?). Misschien vlieg ik anders wel gewoon eerder terug. Zijn jullie aan het einde van jullie uitwisseling nog lang in het land gebleven?
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:54:19 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_111378065
En wat als je nog herkansingen moet doen? Moet je niet blijven totdat je een definitieve voldoende hebt? Of klets ik nu maar wat
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111378106
Dan peer ik hem gewoon, want ik heb de punten niet echt nodig (ervan uitgaand dat ik minimaal de helft van de vakken wel haal). :P

Pff, best wel een dilemma om nu te moeten beslissen wanneer je in december weer terugvliegen wil terwijl ik nu nog geen idee heb.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:16:47 #145
286575 Roces18
Chef de party
pi_111378844
Tja je moet zelf de keuze maken of je van uit Bejing terug gaat en anders moet je doorreizen ofzo. Maar wil je thuis autonieuw vieren of daar? Anders is de keuze gauw gemaakt lijkt mij :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:51 #146
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111381023
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef Roces18 het volgende:
Tja je moet zelf de keuze maken of je van uit Bejing terug gaat en anders moet je doorreizen ofzo. Maar wil je thuis autonieuw vieren of daar? Anders is de keuze gauw gemaakt lijkt mij :P
Dafuq? Autonieuw? Zo heb ik nog nooit iemand Oud en Nieuw zien spellen :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111382512
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:47 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Rond de 8 gemiddeld, je interesse in de praktijk hebben aangetoond, veel activiteiten buiten school gedaan hebben en een goede motivatie(brief).
Eerder rond de 9/10 maar het ligt aan het vak! Ik ben daar aangenomen om vanaf september Arts & Sciences te studeren en ik heb een 9 nodig (die ik dus ook ruimschoots heb).
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:33:13 #148
286575 Roces18
Chef de party
pi_111384526
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:09 schreef Luco het volgende:

[..]

Dafuq? Autonieuw? Zo heb ik nog nooit iemand Oud en Nieuw zien spellen :D
Whahhaahaha waar zit ik met mijn gedachten :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111384842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:50 schreef Kaas- het volgende:
Hoe deden jullie dat eigenlijk met vliegtickets? Ik ga van eind augustus t/m eind december op uitwisseling naar Hong Kong en ben een beetje clueless over welk ticket te kopen. De 23e van december zijn de tentamens al klaar, dus ik kan dan prima nog wat rondreizen. Maar goed, als ik dan bijvoorbeeld een dag of 5 naar Beijing ga moet ik daarna eerst weer terug naar Hong Kong om vanaf daar naar Nederland te vliegen (dit vanwege het retourticket NL-HK). Maar dan heeft die uni van Hong Kong mij al uit de studentenflat gekicked, dus echt logisch is het niet en kan ik in dat geval beter vanuit Beijing terugkeren, maar dat kan dus niet (?). Misschien vlieg ik anders wel gewoon eerder terug. Zijn jullie aan het einde van jullie uitwisseling nog lang in het land gebleven?
Haha mijn huisgenootje in Canada had dat probleem ook. Zij had haar ticket terug al geboekt; vanuit Toronto naar Australie. Maar in Canada kwam ze erachter dat ze eigenlijk ook nog wel samen met haar broer en zus in Europa wou reizen. Zij is toen naar Europa gevlogen, maar haar terugticket stond ook al vast en omboeken kostte meer dan terug via Canada. Die is dus letterlijk de hele wereld overgevlogen.. Maar dat was uiteindelijk wel goedkoper.

Ik ben een weekje langer gebleven. Niet lang, maar ik wou graag met kerst terug zijn (24 december kwam ik thuis). Ik kan je absoluut aanraden om wat langer in het land te blijven, omdat dat echt DE kans is om de toerist uit te hangen. Tijdens de uitwisseling ben je toch ook bezig met studeren, en heb je toch minder tijd om verdere plaatsen op te zoeken :)

edit. wat ik dus helemaal vergeet te zeggen is dat ik achteraf wel een beetje spijt heb dat ik niet langer ben gebleven. Zeker als je daarna op facebook foto's ziet van anderen die wel zijn gaan reizen ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door fh101 op 10-05-2012 19:00:34 ]
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:52:05 #150
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_111385316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:50 schreef Kaas- het volgende:
Hoe deden jullie dat eigenlijk met vliegtickets? Ik ga van eind augustus t/m eind december op uitwisseling naar Hong Kong en ben een beetje clueless over welk ticket te kopen. De 23e van december zijn de tentamens al klaar, dus ik kan dan prima nog wat rondreizen. Maar goed, als ik dan bijvoorbeeld een dag of 5 naar Beijing ga moet ik daarna eerst weer terug naar Hong Kong om vanaf daar naar Nederland te vliegen (dit vanwege het retourticket NL-HK). Maar dan heeft die uni van Hong Kong mij al uit de studentenflat gekicked, dus echt logisch is het niet en kan ik in dat geval beter vanuit Beijing terugkeren, maar dat kan dus niet (?). Misschien vlieg ik anders wel gewoon eerder terug. Zijn jullie aan het einde van jullie uitwisseling nog lang in het land gebleven?
Enkele reis boeken? Ofwel multi city? Ik heb zelf een retourtje singapore gekocht (ga naar Melbourne) en een enkele vlucht Singapore-Melbourne. De terugreis naar Singapore ligt dan weer helemaal open :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:01:16 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_111387877
Je kan ook een open vliegticket boeken toch? Die zijn een jaar geldig dacht ik zo. Dan beslis je zelf wanneer je terug gaat
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111397417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:52 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Enkele reis boeken? Ofwel multi city? Ik heb zelf een retourtje singapore gekocht (ga naar Melbourne) en een enkele vlucht Singapore-Melbourne. De terugreis naar Singapore ligt dan weer helemaal open :)
Met een enkeltje kom je hong kong niet in. Open ticket bestaat niet meer :')
Flexibele tickets zijn er wel, kun je voor 20,- of iets de datum en zo wijzigen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:39:03 #153
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111402271

Sydney University Clock Tower door John's Adventures

Daar heb ik dus 4 maanden rondgelopen _O_

In de gebouwen erachter that is maar heb wel vrijwel elke dag door The Quad mogen lopen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111402719
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:39 schreef Luco het volgende:

Sydney University Clock Tower door John's Adventures

Daar heb ik dus 4 maanden rondgelopen _O_

In de gebouwen erachter that is maar heb wel vrijwel elke dag door The Quad mogen lopen
Hier ga ik bijna zeker studeren _O_
Anoniem
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:51:07 #155
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111402768
Jij vond dat gebouw lelijk
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111403257
quote:
11s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:51 schreef Luco het volgende:
Jij vond dat gebouw lelijk
Vond :@
Ik bekeek het meer als oud is rotzooi.
Terwijl dat helemaal niet zo is natuurlijk. Maar veel lelijker dan rmit kan het niet, dat is rechtstreeks uit de efteling daar neergezet.

Maar uni of sydney biedt mooie programmas aan en is lekker dicht bij het centrum en biedt goede carriere mogelijkheden. Ik krijg ook een rondleiding aangeboden (al vertelt in een eerdere post) en heb al wat brochures per email ontvangen.

Australie _O_
I come from a land down under.
where beer does flow and men chunder.
can't you hear can't you hear the thunder?
you better run you better take cover

We are..
livin' in a land down under,
where women glow and men plunder, can't you hear can't you hear the thunder?
you better run you better take cover. O+
Anoniem
pi_111407706

Dit is echt een bedeliging voor de efteling dan. Mijn god, waren ze dronken toen ze dat bedacht hadden?
pi_111410206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:02 schreef _Loki het volgende:

[..]

Met een enkeltje kom je hong kong niet in. Open ticket bestaat niet meer :')
Flexibele tickets zijn er wel, kun je voor 20,- of iets de datum en zo wijzigen.
Dit is een goede tip, thx! Heb gisteren maar zo eentje gekocht. ;)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:51:40 #159
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_111410303
Nice, ik had hier verteld dat ik afgewezen was voor de Uni van Basel. Vandaag heb ik een mailtje gekregen van de Uni van Bern. Die doen ineens moeilijk dat ik geen vertaalde diploma en cijferlijst erbij heb gestopt :') Het diploma supplement wat ik van mijn Hogeschool heb gekregen is gewoon in het engels en bevat al deze informatie _O-

Gaat zeker ook weer genoeg pegels kosten om dit te vertalen? :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:54:39 #160
208890 June.
Seriously?
pi_111410366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:51 schreef GotenSSJ het volgende:
Nice, ik had hier verteld dat ik afgewezen was voor de Uni van Basel. Vandaag heb ik een mailtje gekregen van de Uni van Bern. Die doen ineens moeilijk dat ik geen vertaalde diploma en cijferlijst erbij heb gestopt :') Het diploma supplement wat ik van mijn Hogeschool heb gekregen is gewoon in het engels en bevat al deze informatie _O-

Gaat zeker ook weer genoeg pegels kosten om dit te vertalen? :')
Dat is wel heel erg sneu. Dan zou ik er al niet eens meer naartoe willen :')
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:55:29 #161
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_111420829
Ik ben bezig een financieel kostenplaatje te maken voor een Master in Buenos Aires. Weet iemand hier hoeveel de tuition fees zijn? Ik kan het zo niet op internet vinden. Ik dacht ik vraag eerst hier even rond voordat ik ze zelf aan schrijf :).
pi_111421786
-laat maar-

Zie #164

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2012 15:33:06 ]
  vrijdag 11 mei 2012 @ 15:22:11 #163
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_111421987
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:54 schreef June. het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg sneu. Dan zou ik er al niet eens meer naartoe willen :')
Je zou het haast zeggen ja :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_111422443
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:55 schreef Catatafish het volgende:
Ik ben bezig een financieel kostenplaatje te maken voor een Master in Buenos Aires. Weet iemand hier hoeveel de tuition fees zijn? Ik kan het zo niet op internet vinden. Ik dacht ik vraag eerst hier even rond voordat ik ze zelf aan schrijf :).
Kijk eens hier:

http://www.uba.ar/archivos_generales/ingresantesUBA.pdf

Daarin staat dat je bij een bepaald e-mailadres navraag naar het collegegeld kan doen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 15:50:49 #165
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_111423179
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Kijk eens hier:

http://www.uba.ar/archivos_generales/ingresantesUBA.pdf

Daarin staat dat je bij een bepaald e-mailadres navraag naar het collegegeld kan doen.
Bedankt!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 18:06:21 #166
69211 koffiegast
langzinnig
pi_111428603
Iemand die meer afweet van het studeren in Japan? Niet op exchange, ik ga namelijk binnenkort afstuderen. Ik dacht aan een (post-)master of phd. Ik heb wel wat websites afgegaan, die niet allemaal even up-to-date zijn. De meeste vragen voor een thesis (die ik dus nu schrijf) en (haast) minimaal een jaar van te voren aanvragen.

Mijn vraag nu is of iemand er al meer bekend mee is en of er eventueel andere wegen zijn al dan niet dat ik er al eerder aan kan beginnen i.p.v. pas over paar maanden.

Ik studeer overigens Artificial Intelligence dus Computer Science gerelateerde studies zoek ik. Voor zover ik er wat over heb kunnen vinden zijn er een paar universiteiten die er mee bezig houden, terwijl anderen totaal niet of juist vage termen er op nahouden.

Ik ga weer verder zoeken! En dit topic lurken
pi_111429107
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:06 schreef koffiegast het volgende:
Iemand die meer afweet van het studeren in Japan? Niet op exchange, ik ga namelijk binnenkort afstuderen. Ik dacht aan een (post-)master of phd. Ik heb wel wat websites afgegaan, die niet allemaal even up-to-date zijn. De meeste vragen voor een thesis (die ik dus nu schrijf) en (haast) minimaal een jaar van te voren aanvragen.

Mijn vraag nu is of iemand er al meer bekend mee is en of er eventueel andere wegen zijn al dan niet dat ik er al eerder aan kan beginnen i.p.v. pas over paar maanden.

Ik studeer overigens Artificial Intelligence dus Computer Science gerelateerde studies zoek ik. Voor zover ik er wat over heb kunnen vinden zijn er een paar universiteiten die er mee bezig houden, terwijl anderen totaal niet of juist vage termen er op nahouden.

Ik ga weer verder zoeken! En dit topic lurken
Wil je studeren in het Japans?
Wil je een beurs of financier je alles zelf?
pi_111448495
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:19 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Wil je studeren in het Japans?
Wil je een beurs of financier je alles zelf?
Mijn japans moet nog wel wat beter alvorens ik er les in kan krijgen. Beurs probeer ik sowieso aan te vragen zodra ik een plek heb gevonden waar ik terecht zou kunnen. In ergste geval zelf financieren met lening
pi_111452865
De meeste mensen gaan pas in Japan studeren, nadat ze een beurs hebben gekregen, maar als je bijvoorbeeld http://www.titech.ac.jp/e(...)ml?id=admission-info kijkt dat zie je hoe de aanmelding in zijn werking gaat. Het is wel erg vervelend, dat ze de aanmeldingsprocedure niet naar het buitenland sturen, en een aanmelding kent ook zeer veel bureaucratisch geneuzel.
pi_111453636
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 10:16 schreef Renzoku het volgende:
De meeste mensen gaan pas in Japan studeren, nadat ze een beurs hebben gekregen, maar als je bijvoorbeeld http://www.titech.ac.jp/e(...)ml?id=admission-info kijkt dat zie je hoe de aanmelding in zijn werking gaat. Het is wel erg vervelend, dat ze de aanmeldingsprocedure niet naar het buitenland sturen, en een aanmelding kent ook zeer veel bureaucratisch geneuzel.
Bedankt. Ik heb meerdere van deze gezien en alhoewel deze van tokyotech al stuk beter klinkt.. er is wel bij deze nog iets extras: Non-Japanese applicants who are living in Japan at the time of application and who satisfy one of the following conditions

Kortom ik moet er al wonen, volgensmij was dat bij anderen niet zo... maar voor die moest ik al veel eerder mijn diploma hebben en mijn thesis afgerond zijn (en daar ben ik juist op het moment mee bezig). Ik weet niet of ik over deze regel heen moet lezen of niet... maar ik denk dat er daarom geen mail naar buitenland wordt verstuurd.
pi_111457217
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:09 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Bedankt. Ik heb meerdere van deze gezien en alhoewel deze van tokyotech al stuk beter klinkt.. er is wel bij deze nog iets extras: Non-Japanese applicants who are living in Japan at the time of application and who satisfy one of the following conditions

Kortom ik moet er al wonen, volgensmij was dat bij anderen niet zo... maar voor die moest ik al veel eerder mijn diploma hebben en mijn thesis afgerond zijn (en daar ben ik juist op het moment mee bezig). Ik weet niet of ik over deze regel heen moet lezen of niet... maar ik denk dat er daarom geen mail naar buitenland wordt verstuurd.
In de meeste gevallen begint het collegejaar toch in april, maar je moet ze gewoon mailen met je vragen.
pi_111531208
Godsamme wat een klootzakken zijn dat bij de Australische ambassade. Ik had wat vragen zei ik, meldt ie me heel chagrijnig dat ik dan naar Londen moet bellen en geeft me het telefoonnummer. Dus ik zeg "bedankt", zegt hij "Oke." en hangt op. Wtf is dit. Ik had nog een heel belangrijke vraag over m'n Police Check.
pi_111709480
Hoe lang duurde het voordat jullie zelfverzekerd Engels spraken eigenlijk? Ik kan best aardig Engels, maar ik weet niet hoe fantastisch het eruit gaat komen als ik een sollicitatiegesprek ofzo ga hebben!
pi_111709948
Dat is niet lekker Loki... Is het nog wel gelukt?

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:08 schreef truttebelletje het volgende:
Hoe lang duurde het voordat jullie zelfverzekerd Engels spraken eigenlijk? Ik kan best aardig Engels, maar ik weet niet hoe fantastisch het eruit gaat komen als ik een sollicitatiegesprek ofzo ga hebben!
Eigenlijk gelijk vanaf het begin, maar ik wist dan ook wel dat mijn Engels geen probleem was. En ik had geen echt officiele gesprekken als een sollicatie, dat scheelde ook ;) Ik was in het begin wel wat stiller dan ik normaal zou zijn, maar dat duurde ook niet lang
pi_111710058
Ik studeer Engels, dus da's een beetje valsspelen ;) :P

En *O* Al m'n applicationstuffs zijn nu binnen, heb geregeld contact met m'n toekomstig Msc begeleider (jaja, het is voor een Msc titel!!!!!) en hij heeft er bijna net zoveel zin in als ik! Wellicht nog wel meer, want ik vind 't vooral eng (wel leuk eng!) O+

Zo tof O+
Ja doei.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:33:07 #176
286575 Roces18
Chef de party
pi_111710415
Ik had afgelopen week mijn sollicitatiegesprek via skype :') Ben gelukkig aangenomen en die man vond dat ik goed Engels sprak , dus dat is mooi meegenomen. Nu alles regelen en wachten op vertrek begin volgend jaar :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111710447
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:33 schreef Roces18 het volgende:
Ik had afgelopen week mijn sollicitatiegesprek via skype :') Ben gelukkig aangenomen en die man vond dat ik goed Engels sprak , dus dat is mooi meegenomen. Nu alles regelen en wachten op vertrek begin volgend jaar :D
Spannend! :D *O*
Ja doei.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 18:38:51 #178
208890 June.
Seriously?
pi_111712956
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:08 schreef truttebelletje het volgende:
Hoe lang duurde het voordat jullie zelfverzekerd Engels spraken eigenlijk? Ik kan best aardig Engels, maar ik weet niet hoe fantastisch het eruit gaat komen als ik een sollicitatiegesprek ofzo ga hebben!
In het begin was het wel wat lastiger, en nu na een maand is het wel oke. Echter, ik kom nog steeds niet op alle woorden (woorden zoals vensterbank bijvoorbeeld of wasknijper :') ) en praten in medisch vakjargon is ook nog wel lastig. Maarja, dat omschrijf ik dan gewoon en dan lukt het ook prima.
Shine bright like a diamond.
pi_111713145
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:33 schreef Roces18 het volgende:
Ik had afgelopen week mijn sollicitatiegesprek via skype :') Ben gelukkig aangenomen en die man vond dat ik goed Engels sprak , dus dat is mooi meegenomen. Nu alles regelen en wachten op vertrek begin volgend jaar :D
Oeh, gefeliciteerd, waar ga je heen? Verloopt zo'n gesprek ongeveer hetzelfde als in Nederland? (3 goed en slechte kanten van jezelf en blabla)
pi_111713264
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:38 schreef June. het volgende:

[..]

In het begin was het wel wat lastiger, en nu na een maand is het wel oke. Echter, ik kom nog steeds niet op alle woorden (woorden zoals vensterbank bijvoorbeeld of wasknijper :') ) en praten in medisch vakjargon is ook nog wel lastig. Maarja, dat omschrijf ik dan gewoon en dan lukt het ook prima.
O, dat is nog best snel gelukkig! Hoe gaan ze ermee om als je de woorden niet weet?
pi_111713564
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:47 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

O, dat is nog best snel gelukkig! Hoe gaan ze ermee om als je de woorden niet weet?
Soepel, maar er zijn genoeg boeken te koop die stapsgewijs je vocabulary trainen. Ik doe nu een boek met politieke /zakelijke woordenschat. Zo heb je ze ook met bijv. medische woordenschat en algemene woordeschat etc.
Anoniem
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:05:09 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_111716814
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Spannend! :D *O*
Ach , blijf er redelijk nuchter onder. Vooral mijn familie die het spannend vind.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:38 schreef June. het volgende:

[..]

In het begin was het wel wat lastiger, en nu na een maand is het wel oke. Echter, ik kom nog steeds niet op alle woorden (woorden zoals vensterbank bijvoorbeeld of wasknijper :') ) en praten in medisch vakjargon is ook nog wel lastig. Maarja, dat omschrijf ik dan gewoon en dan lukt het ook prima.
Woorden als wasknijper en vensterbank weet ik ook niet hoor :D Clothespin en Windowsill blijkbaar
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:43 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Oeh, gefeliciteerd, waar ga je heen? Verloopt zo'n gesprek ongeveer hetzelfde als in Nederland? (3 goed en slechte kanten van jezelf en blabla)
Ik ga naar NZ voor ik denk iets van 6+ maandjes ligt eraan hoeveel ik vrij neem om te reizen natuurlijk. Ehm, zo'n gesprek loopt wel wat anders. Waar je in Nederland vooral vragen van de personeelsmanager bijv. krijgt stel jij hier in dit geval de vragen. Dus wat is de dress-code, hebben jullie nog verdere expansie plannen etc... Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het bedrijf waar je solliciteert. En de goede en slechte kanten van jezelf staan als het goed is in je motivatie + c.v. (als je zorgt dat die uitgebreid zijn , hoef je er later niet over na te denken ^O^ )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111717198
Nou, dan vind je 't niet spannend :')!
Ja doei.
pi_111721667
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, dan vind je 't niet spannend :')!
'' Je bent aangenomen, je mag naar [in te vullen land] !! ''

- Ach, blijf er nuchter onder, laat het gewoon op me af komen weet je, zo bijzonder is het nou ook weer niet joh, gewoon rustig

Terwijl ik:

JAAAAAAAAAA!!!!! OMG OMG EINDELIJK HET IS GELUKT JAAAAAA
IK KAN NIET WACHTEN !!!

:')
Anoniem
pi_111721751
Nou ja, je doet 't sowieso omdat 't je leuk en interessant lijkt. Het hoeft niet 'eng' spannend te zijn of 'spannend spannend', maar 'spannend' als in 'yay, weer een nieuwe ervaring, hoe tof dat ik die kans krijg O+ ', dat zit er hier toch wel in hoor!

Boh. Ik vergeet nooit meer dat telefoontje dat ik tóch die beurs had gekregen terwijl ik er helemaal niet meer op gerekend had. Stond te springen als een mongeaul daar in die woonkamer :P
Ja doei.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:09:39 #186
208890 June.
Seriously?
pi_111722483
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 18:47 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

O, dat is nog best snel gelukkig! Hoe gaan ze ermee om als je de woorden niet weet?
Tja, zoals de Engelsen zijn hè, heel beleefd. Hoe vaak ze al niet hebben gezegd hoe goed mijn Engels wel niet is (geloof ik dus helemaal niks van haha, maar goed).

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:54 schreef motorbloempje het volgende:

Boh. Ik vergeet nooit meer dat telefoontje dat ik tóch die beurs had gekregen terwijl ik er helemaal niet meer op gerekend had. Stond te springen als een mongeaul daar in die woonkamer :P
Ik had hetzelfde toen ik de brief binnenkreeg van de KWF, dansje gemaakt in de kamer :+
Shine bright like a diamond.
pi_111729934
Ik ben van september 2010 tm februari 2011 in Jakarta op stage geweest, kun je me toevoegen ?:) Als er vragen zijn hoor ik het graag, echt geweldig land.
pi_111730082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ach , blijf er redelijk nuchter onder. Vooral mijn familie die het spannend vind.

[..]

Woorden als wasknijper en vensterbank weet ik ook niet hoor :D Clothespin en Windowsill blijkbaar

[..]

Ik ga naar NZ voor ik denk iets van 6+ maandjes ligt eraan hoeveel ik vrij neem om te reizen natuurlijk. Ehm, zo'n gesprek loopt wel wat anders. Waar je in Nederland vooral vragen van de personeelsmanager bijv. krijgt stel jij hier in dit geval de vragen. Dus wat is de dress-code, hebben jullie nog verdere expansie plannen etc... Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het bedrijf waar je solliciteert. En de goede en slechte kanten van jezelf staan als het goed is in je motivatie + c.v. (als je zorgt dat die uitgebreid zijn , hoef je er later niet over na te denken ^O^ )
Vindt. Maar gefeliciteerd!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:16:58 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_111732911
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, dan vind je 't niet spannend :')!
Hahaha, zo heb ik het altijd. Ik vind het pas spannend als ik daadwerkelijk op het vliegtuig stap. De nacht daarvoor zal ik vast nog slapen als sneeuwwitje. :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:18:02 #190
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111732914
In op staat dat het moeilijk is om geld op te nemen met je normale bankpas. Je kunt OVERAL geld opnemen met je normale bankpas.

Uit eigen ervaring werkt het in:
China
Thailand
Finland
Chili
VS
Canada
Ijsland
Europa (sp, fr, it, dui, belg, lux)
Peru
Hongkong
Cambodia

Vraag me af waar het dan nog moeilijk kan zijn om geld op te nemen ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111734588
Europa sowieso in elk Euro land
  zaterdag 19 mei 2012 @ 10:59:26 #192
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111734893
Toch is het handig om een credit card te hebben, omdat gewoon pinnen niet in elke winkel kan. Daarnaast had ik altijd 300AUD cash achter de hand.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111735136
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:59 schreef Luco het volgende:
Toch is het handig om een credit card te hebben, omdat gewoon pinnen niet in elke winkel kan. Daarnaast had ik altijd 300AUD cash achter de hand.
De wisselkoers gaat de laatste dagen wel lekker eur/aud. Handig om al een rekening te openen en wat te storten voordat het straks weer naar beneden schiet?
Anoniem
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:11:03 #194
286575 Roces18
Chef de party
pi_111735161
Ja, of je neemt gewoon een bankrekening in desbetreffende land. Kan je zeker overal pinnen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:46:27 #195
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111736067
Dat ik daar nooit op ben gekomen :o
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:08:55 #196
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111736678
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 08:18 schreef Boterbartje het volgende:
In op staat dat het moeilijk is om geld op te nemen met je normale bankpas. Je kunt OVERAL geld opnemen met je normale bankpas.

Uit eigen ervaring werkt het in:
China
Thailand
Finland
Chili
VS
Canada
Ijsland
Europa (sp, fr, it, dui, belg, lux)
Peru
Hongkong
Cambodia

Vraag me af waar het dan nog moeilijk kan zijn om geld op te nemen ;)
Ik meen dat het in Iran niet kan. Maarja, daar ga je dan weer niet zo snel studeren natuurlijk. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:16:23 #197
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111736952
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:08 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik meen dat het in Iran niet kan. Maarja, daar ga je dan weer niet zo snel studeren natuurlijk. :P
inderdaad :P

Wat wel een goede tip is; je hebt bepaalde internationale banken die geen atm fee's rekenen (of ze in elk geval terugstorten) dat kan je 100 euro's schelen per 2/3 maand dus.

Maar godver wat haat ik de eur/dollar koers zeg :r
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:20:06 #198
286575 Roces18
Chef de party
pi_111737053
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:46 schreef Luco het volgende:
Dat ik daar nooit op ben gekomen :o
troll of niet? Heb je in ieder geval geen last van de wisselkoersen steeds en de fee die je bank rekent
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111738197
Ik heb (samen met mijn man) ook gewoon een Britse rekening. Werkt toch 't fijnste! :Y
Ja doei.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:07:41 #200
286575 Roces18
Chef de party
pi_111738219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb (samen met mijn man) ook gewoon een Britse rekening. Werkt toch 't fijnste! :Y
jajaja make that the cat wise
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:18:41 #201
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111738530
Ik heb na een week in UK ook gewoon meteen een rekening geopend. Lloyds. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111738556
HSBC hier. Niet ontevreden over de service ed, maar internetbankieren vinden we erg omslachtig :') :@
Ja doei.
pi_111811321
Hey! Ik vertrek in September naar Taipei, Taiwan om een half jaar te studeren aan de NCCU. Iemand toevallig tips e.d.??
  zondag 20 mei 2012 @ 23:29:36 #204
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111812000
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:20 schreef Roces18 het volgende:

[..]

troll of niet? Heb je in ieder geval geen last van de wisselkoersen steeds en de fee die je bank rekent
Dacht dat dat wel duidelijk was ;)...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111819103
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:17 schreef Klote_Pino het volgende:
Hey! Ik vertrek in September naar Taipei, Taiwan om een half jaar te studeren aan de NCCU. Iemand toevallig tips e.d.??
Klinkt goed! Waar wil je graag tips over?
pi_111823712
Ik heb ook een Canadese bankrekening geopend, maar heb er uiteindelijk bar weinig mee gedaan. Het was dat ik een cheque moest innen en daarvoor moest je een bankrekening hebben.

Ze doen daar heel ingewikkeld met dat je maar 25 handelingen per maand met je bankpas mag doen. Je kunt dus niet alles pinnen en overal moest je bij nadenken. Nee, haalde ik liever 500 dollar per maand van mn rekening en deed ik daar 4 weken mee :)
pi_111835691
@_Loki: het zijn uiteindelijk meer algemene vragen...

Mjah, naargelang mijn prioriteiten:

Hoe zit het met het uitgaansleven? Wat zijn de betere clubs (voor electronische muziek)? Hoe veel betaal je voor een biertje / G&T? Tot hoelaat zijn ze ong. open?

Zijn er nog leuke cafeetjes / restaurants aan te raden?

Hoeveel ben ik per maand kwijt ong voor kost & inwoning?

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik met Taiwanezen in contact kom? Hoe zit het bijv met hun relatie met China?

Heb jij er zelf gewoond/gewerkt/rondgereisd/...? En wat vond je van Taiwan? Ik zelf weet er namelijk nog vrij weinig over... heb wel de lonely planet al gekocht om een beetje in rond te neuzen.
pi_111839053
Hoezee, mijn visum is gelodged :D Nu mag ik nog wat onmogelijke documenten verzamelen en then we play the waiting game.

[ Bericht 13% gewijzigd door _Loki op 21-05-2012 18:04:14 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:04:54 #209
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_112191777
Ik ga als alles goed komt in het 2e semester van 2012-2013 een half jaar studeren in Barcelona. Iemand ervaring met studeren in deze stad? Ik zat wat rond te kijken op http://www.bcn-housing-students.com/en/index.php?OTk5OQ%3D%3D voor huisvesting. Maar ik wil graag zeker zijn dat ik bij andere internationale studenten zit (Erasmus beurs), het is wel zo leuk om bij lotgenoten te wonen en dan samen het semester door te brengen. Iemand weet of deze flats/rooms voor (internationale) studenten zijn?
pi_112192998
Als het goed is zitten hier wel studenten met barcelona-ervaring :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:32:44 #211
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_112272181
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met websites zoals buitenlandsestage.nl en stagehuis.nl ?
I never workout
pi_112272946
Ik, maar geen goede vanwege mijn studierichting. Het is vooral er duur en ik zou het alleen gebruiken als laatste optie.
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:13:21 #213
286575 Roces18
Chef de party
pi_112276003
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:52 schreef _Loki het volgende:
Ik, maar geen goede vanwege mijn studierichting. Het is vooral er duur en ik zou het alleen gebruiken als laatste optie.
Tja, als je het geld ervoor over hebt zou ik het zeker doen. Veel makkelijker dan zelf alles uitzoeken als je daar niet zoveel zin in hebt ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112296028
Zo weer een skypegesprek, nu met iemand anders van het bedrijf. Een van de projectleiders. Ben benieuwd waar ie het over wilt hebben en of skype het nu wel zal gaan doen :')

Zo, skype werkte en ik ben alweer klaar :D Aardige man was het, het is zo fijn dat iedereen zo vriendelijk is daar. Ik kijk er echt naar uit om erheen te kunnen gaan.

[ Bericht 34% gewijzigd door _Loki op 01-06-2012 08:17:11 ]
pi_112296520
Mij kun je wel aan de op toevoegen. Als ik na mijn bezoek over een anderhalve maand nog zo enthousiast ben, ga ik studeren aan de uni of sydney.
:7
Anoniem
pi_112296733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:40 schreef shaderon het volgende:
Mij kun je wel aan de op toevoegen. Als ik na mijn bezoek over een anderhalve maand nog zo enthousiast ben, ga ik studeren aan de uni of sydney.
:7
Done!
Die "de-op-vind-je-hier"-link doet het niet, hij 404't dus ik kan het niet definitief aanpassen ;(
pi_112414075
M'n vliegticket is geboekt :D 24 juli ga ik richting Melbourne, de 25e om 20:10 lokale tijd kom ik aan.
pi_112415667
Gaaf! :)

Ik zit te wachten op m'n aanbieding *grmbl* *ik wil 'm in handen hebben* :(
Ja doei.
  maandag 4 juni 2012 @ 10:59:24 #219
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112416111
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:35 schreef _Loki het volgende:
M'n vliegticket is geboekt :D 24 juli ga ik richting Melbourne, de 25e om 20:10 lokale tijd kom ik aan.
Betere tijden dan wat ik had. Welke maatschappij ga je mee vliegen?

Ik vertrok op 7 Juni 15.30 en kwam op 9 Juni 06.30 aan in Sydney :'). Overstap van 10 uur (wel gratis hotelkamer gekregen van Emirates!) en in de hele reis eigenlijk maar een uurtje of 3 geslapen. Ik was ka-pot!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_112416467
Klinkt niet zo heul praktisch, nee! Ik vlieg met Malaysia Airways, via Kuala Lumpur. 12:00 vertek ik, 6:30 lokale tijd in KL. Dan weer om 10:05 lokale tijd richting Melbourne waar ik om 20:10 aan kom, dus een erg fijne overstap ook.
Sneaky bastards zijn die ticket sites ook. Zaterdagavond waren de tickets zo'n 150 euro duurder dan zondagochtend én zondag had ik 35 euro korting door toeslagkorting :')

Ik begin me nu ook zorgen te maken om dingen omdat het zo definitief is nu :') Sociaal leven opbouwen, wat als het tegenvalt, een huis zoeken de eerste week.. Boh, het begint eng te worden nu.
Maar ik heb er nog steeds heul veel zin in :)

[ Bericht 30% gewijzigd door _Loki op 04-06-2012 11:41:56 ]
  maandag 4 juni 2012 @ 11:59:44 #221
286575 Roces18
Chef de party
pi_112418312
Wat zijn eigenlijk de beste tijden om een vliegticket te boeken? En koop je een enkeltje of is een retour goedkoper?

Ik zie nu namelijk allemaal klote vluchten naar Auckland met 1x overstappen voor 1200,- . Maar die overstap is wel 17 uur :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112418337
Ach, sociaal leven, er is altijd FOK! nog als je alleen thuis eindigt :+
Ja doei.
pi_112418504
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:59 schreef Roces18 het volgende:
Wat zijn eigenlijk de beste tijden om een vliegticket te boeken? En koop je een enkeltje of is een retour goedkoper?

Ik zie nu namelijk allemaal klote vluchten naar Auckland met 1x overstappen voor 1200,- . Maar die overstap is wel 17 uur :')
Enkeltjes zijn sowieso veel duurder, maar dan zit je wel met de geldigheid en vooruitboekperiodedinges van retourtjes.
En hoe bedoel je tijden? Tijden voor het vliegen of tijden voor het boeken?
  maandag 4 juni 2012 @ 12:04:55 #224
286575 Roces18
Chef de party
pi_112418601
Tijden voor het boeken. Is er bijv. een bepaalde dag dat je het beste kan boeken. En in welk maand enz? Want ik dacht altijd, of extreem lang van tevoren of last-minute maar dat is ook weer zo wat :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112419250
Iig 'sochtends. Dat scheelt enorm!
Verder inderdaad zo vroeg mogelijk. Maar kijk eens per weekdag op verschillende sites. Tijdstippen per dag kan al veel schelen. Zaterdagavond was bij mij 970, zondagochtend 840. :')
pi_112420179
Maandag is het altijd achtelijk duur. Soms zelfs 2x zo duur.
Anoniem
  maandag 4 juni 2012 @ 14:31:49 #227
286575 Roces18
Chef de party
pi_112424641
Ah oke,

Ik zal even een word bestandje aanmaken dan met tijdstippen en prijzen. Maar ik denk dat het voor mij een retourtje al gauw 1400,-. Of ik moet met china airlines gaan :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112429174
Kan ik worden toegevoegd aan OP, stage op Malta atm.

Verder heb ik plannen voor 2013 namelijk een studie in buitenland! Ik kan via de Hogeschool naar University of Letterkenny in Ierland en naar Kingston University in London. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze 2 universiteiten.
pi_112430510
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:17 schreef kahnus het volgende:
Kan ik worden toegevoegd aan OP, stage op Malta atm.

Staat erbij :)
pi_112430652
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:46 schreef _Loki het volgende:

[..]

Staat erbij :)
Mijn dank is groot ^O^
pi_112433349
Dit is echt grappig om bij te houden. Precíes hetzelfde ticket wat ik voor 840 euro gekocht heb, is nu 1057. 25% in prijs omhoog in een dagje. Oplichters dat het zijn. :D
  maandag 4 juni 2012 @ 18:01:14 #232
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112433670
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:52 schreef _Loki het volgende:
Dit is echt grappig om bij te houden. Precíes hetzelfde ticket wat ik voor 840 euro gekocht heb, is nu 1057. 25% in prijs omhoog in een dagje. Oplichters dat het zijn. :D
:o. Emirates heb ik nooit op prijsfluctuaties betrapt toen ik rondkeek. Zat altijd rond de 1430¤.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_112557590
Ik ben nu mn resumé voor Australië in elkaar aan het zetten, is het gebruikelijk om bij een sollicitatie voor een stage ook je bijbaantjes die niks met de stage te maken hebben erop te zetten? En een foto?

Toch lastiger dan ik had gedacht :(
pi_112558803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:52 schreef truttebelletje het volgende:
Ik ben nu mn resumé voor Australië in elkaar aan het zetten, is het gebruikelijk om bij een sollicitatie voor een stage ook je bijbaantjes die niks met de stage te maken hebben erop te zetten? En een foto?

Toch lastiger dan ik had gedacht :(
Foto zou ik sowieso doen, waarbij je lacht, niet zon paspoort foto. Het spreekt mensen aan om een gezicht in gedachte te hebben terwijl ze je brief/cv doorlezen. Op mijn cv heb ik niet het uitzendwerk specifiek benoemd, alleen mijn vaste banen(en die hadden niets te maken met het werk wat ik op stage doe).
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:31:54 #235
286575 Roces18
Chef de party
pi_112569594
Als je CV kort is , zou ik zeker al je bijbaantjes erop vermelden. Maar als je al zoveel ervaring hebt etc. zou ik het eraf laten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112577936
okee thankss!
pi_112579568
Mijn moeder heeft bedacht om nu maar vast een volledige vakantie te boeken naar Melbourne voor het gezin + vriend, van 22 december tot 6 januari. Ik weet niet eens of ik dan wel vakantie kan krijgen. Mijn vader beweerde dat ik toch echt 4 weken vrij had rond kerst (?) terwijl dat 4 weken in het gehele jaar is.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Nu moet ik dus die periode vrij vragen, nu al, terwijl ik die mensen nog niet eens gezien heb. Muh.
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:09:38 #238
286575 Roces18
Chef de party
pi_112581279
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:38 schreef _Loki het volgende:
Mijn moeder heeft bedacht om nu maar vast een volledige vakantie te boeken naar Melbourne voor het gezin + vriend, van 22 december tot 6 januari. Ik weet niet eens of ik dan wel vakantie kan krijgen. Mijn vader beweerde dat ik toch echt 4 weken vrij had rond kerst (?) terwijl dat 4 weken in het gehele jaar is.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Nu moet ik dus die periode vrij vragen, nu al, terwijl ik die mensen nog niet eens gezien heb. Muh.
Lijkt me ook stug om 2 weken vrij te krijgen :P Maar wanneer ga je precies zelf dan? En denk dat ze zich zelf ook wel kunnen vermaken
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112588087
Nouja, de camper voor een rondreis van 2 weken is ook al geboekt. :') Het ding is dat ze zelfs nog tegen me heeft gezegd dat ik ook wel een weekje vrij kon nemen ipv 2, omdat ik anders ineens alle vrije dagen op moet maken. En nu weet ze ineens van niks. Ik vind het echt vervelend.

Ik ga zelf 24 juli.

[ Bericht 31% gewijzigd door _Loki op 08-06-2012 08:40:55 ]
pi_112600535
((!(&@&^^#&**#*^@&*.

quote:
Hi Loeka

I have just contacted immigration regarding making the change, unfortunately they have indicated that there is no way that your visa will be approved for you to start in August considering they have yet to approve your visa.

Apologies.
Ze had 1 september opgeschreven. Het is echt 2 augustus. Internet zegt dat het maximaal 2 maanden duurt voordat zo'n visum rond is en ze heeft het 20 mei ingedient. Wtf moet ik nou. Ik raak echt in paniek nu.
pi_112635806
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:40 schreef _Loki het volgende:
((!(&@&^^#&**#*^@&*.

[..]

Ze had 1 september opgeschreven. Het is echt 2 augustus. Internet zegt dat het maximaal 2 maanden duurt voordat zo'n visum rond is en ze heeft het 20 mei ingedient. Wtf moet ik nou. Ik raak echt in paniek nu.
Tijdelijk een ander soort visum? Geen idee anders.
Anoniem
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:41:51 #242
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112639060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:40 schreef _Loki het volgende:
((!(&@&^^#&**#*^@&*.

[..]

Ze had 1 september opgeschreven. Het is echt 2 augustus. Internet zegt dat het maximaal 2 maanden duurt voordat zo'n visum rond is en ze heeft het 20 mei ingedient. Wtf moet ik nou. Ik raak echt in paniek nu.
Enige wat ik kan bedenken is dat je dan je Working Holiday visum op moet geven hiervoor ;(
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_112639303
Dat dacht ik inderdaad ook..
Ik heb ook even zitten bekijken wat er nou gebeurd/fout gegaan is. Degene van de p&o afdeling heeft het visum voor 1 september aangevraagd zonder dit aan mij door te geven. Verder is alles met het bedrijf voor 1 augustus geregeld. Ze gaat dus volgende week nog even bellen of er iets te regelen valt met immigratie, dus ik ben benieuwd.
Anders wordt het waarschijnlijk een maand later starten. Het is best depressing zo.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:49:25 #244
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112639464
Maand later starten is toch niet zo'n grote ramp? Maand later klaar?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:49:42 #245
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112639480
Owh wacht, studieprogramma's die niet flexibel zijn ;(
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_112696480
Ik heb dinsdagochtend weer een skypegesprek met m'n stagebegeleider, dus ik ga het dan even overleggen.
Ik ben iig al een beetje van de schok bekomen en nu zie ik zelfs in dat ik dan een weekje of 2 in azië kan gaan reizen van tevoren :')
Het maakt me niet heel veel meer uit. Ik zie wel :)
pi_112696855
Ik ga eind januari een half jaar naar Melbourne om onderzoek te doen. *O*

Nu ben ik vanaf december vrij, zit er over te denken om nog paar weken te backpacken door Australië of Azië, iemand nog tips? :)

Super veel zin in :D
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_112698511
He wat leuk, dan ben ik er ook :D Waar ergens ga je onderzoek doen?
Als alles vanaf nu goed gaat, dan :')
  zondag 10 juni 2012 @ 17:36:48 #249
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112699230
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef MaxC het volgende:
Ik ga eind januari een half jaar naar Melbourne om onderzoek te doen. *O*

Nu ben ik vanaf december vrij, zit er over te denken om nog paar weken te backpacken door Australië of Azië, iemand nog tips? :)

Super veel zin in :D
In Australië: Byron Bay, Sydney, Whitsunday Island en Uluru. Dat waren tenminste de dingen die ik het tofste vond. Als je 5 dagen voor Sydney uit trekt, 5 voro Byron (lekker relaxen en de hele dag niks doen). Vervolgens 4 voor Airlie Beach + Whitsunday Islands en dan naar Alice Springs gaat en vanaf daar 3 dagen een tour doet (The Rock Tour vond ik erg gaaf) heb je in 20 dagen wat toffe dingen gezien. Azië ben ik zelf niet geweest.

Oh, en The Ghan was erg tof! 2x24hr treinen. Door de Outback _O_
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_112790274
En toen was m'n nominatie vandaag ineens goedgekeurd :')
Dus er is ineens een sprankje hoop dat het wél vanaf 1 augustus kan. Dat zou awesome zijn. We zullen zien :')
pi_112790542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:17 schreef kahnus het volgende:

Verder heb ik plannen voor 2013 namelijk een studie in buitenland! Ik kan via de Hogeschool naar University of Letterkenny in Ierland en naar Kingston University in London. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze 2 universiteiten.
Iemand?
pi_112790591
Ik heb die twee nog niet voorbij zien komen, eigenlijk.
Levert google ook niets op? Of medestudenten die er al eens heen geweest zijn?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:01:27 #253
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112790700
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef MaxC het volgende:
Ik ga eind januari een half jaar naar Melbourne om onderzoek te doen. *O*

Nu ben ik vanaf december vrij, zit er over te denken om nog paar weken te backpacken door Australië of Azië, iemand nog tips? :)

Super veel zin in :D
Thailand is makkelijk om te backpacken en chille eilandjes. Cambodja is prachtig, angkor wat en super aardige mensen. Maleisie en singpore zijn wat duurder maar ook moderner. China vond ik zelf dan heel gaaf, wát een land.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112791502
Wie beheert deze pagina ?:)

quote:
Ik ben van september 2010 tm februari 2011 in Jakarta op stage geweest, kun je me toevoegen ?:) Als er vragen zijn hoor ik het graag, echt geweldig land.
Van plan om volgend jaar half jaar in Zuid-Afrika stage te gaan lopen :)
pi_112791737
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:36 schreef Luco het volgende:

[..]

In Australië: Byron Bay, Sydney, Whitsunday Island en Uluru. Dat waren tenminste de dingen die ik het tofste vond. Als je 5 dagen voor Sydney uit trekt, 5 voro Byron (lekker relaxen en de hele dag niks doen). Vervolgens 4 voor Airlie Beach + Whitsunday Islands en dan naar Alice Springs gaat en vanaf daar 3 dagen een tour doet (The Rock Tour vond ik erg gaaf) heb je in 20 dagen wat toffe dingen gezien. Azië ben ik zelf niet geweest.

Oh, en The Ghan was erg tof! 2x24hr treinen. Door de Outback _O_
Ik had die trein wel na een uurtje gezien
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:29:29 #256
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112791992
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:24 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik had die trein wel na een uurtje gezien
Hangt ook van de mensen af waar je mee reist. Ik kwam er toffe lui in tegen. 's nachts onweer gehad onderweg wat ook erg tof was *O*
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_112799624
Mocht iemand nog tips hebben voor een stage in Parijs (of ergens anders in Frankrijk) houd ik mij aanbevolen.

Ik ben op zoek naar een bedrijf in de richting van marketing/communicatie, voor een periode van 5 maanden (aug/sept - jan).

Ik ben zelf natuurlijk ook al een tijdje bezig, maar heb afgelopen week te horen gekregen dat twee bedrijven niet door gaan. Heb een 'aanbieding' van een bedrijf uit Brussel, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Parijs.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:33:53 #258
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112800871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:16 schreef Rnnz het volgende:
Mocht iemand nog tips hebben voor een stage in Parijs (of ergens anders in Frankrijk) houd ik mij aanbevolen.

Ik ben op zoek naar een bedrijf in de richting van marketing/communicatie, voor een periode van 5 maanden (aug/sept - jan).

Ik ben zelf natuurlijk ook al een tijdje bezig, maar heb afgelopen week te horen gekregen dat twee bedrijven niet door gaan. Heb een 'aanbieding' van een bedrijf uit Brussel, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Parijs.
gewoon pakken wat op je weg komt, als je een kans krijgt is daar ook een reden voor. Parijs komt van zelf nog wel en uiteindelijk zijn fransen toch maar onbeschoft en ze stinken ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:44:07 #259
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_112817591
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:59 schreef Roces18 het volgende:
Wat zijn eigenlijk de beste tijden om een vliegticket te boeken? En koop je een enkeltje of is een retour goedkoper?

Ik zie nu namelijk allemaal klote vluchten naar Auckland met 1x overstappen voor 1200,- . Maar die overstap is wel 17 uur :')
Tickets moet je op woensdag boeken! Dat is de beste dag. :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:48:21 #260
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_112817894
Vraag:

Weet iemand hier of er een goed kwalificatiesysteem bestaat voor universiteiten in Vlaanderen? In Nederland kennen wij de Keuzegids. Die vergelijkt verschillende hogescholen en universiteiten op een aantal gebieden en geeft daardoor een aardig beeld van de sterke punten en de mankementen van de betreffende opleidingen. Ik kan echter niet vinden of er ook zoiets bestaat voor Vlaamse scholen.

Concreet: ik wil waarschijnlijk een deeltijdstudie gaan volgen aan de universiteit van Antwerpen. Maar ik vraag mij af hoe deze universiteit in het algemeen en de facultieit wijsbegeerte in het bijzonder staan aangeschreven. In Vlaanderen. Maar ook ten opzichte van vergelijkbare studies in Nederland.

Tips en ervaringen zijn meer dan welkom!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:49:04 #261
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_112826387
Ik krijg ineens een mailtje dat m'n visumnominatie geaccepteerd is. Voor 1 augustus. Wut.
Dus nu enorm snel alles opsturen en afmaken en zo en dan lodgen hiiii. :D
pi_112826986
Ik stuur een mail naar mijn docent om door te geven dat ik eind deze week een eerste versie van mijn scriptie af hoop te hebben en deze dit weekend naar hem door wil sturen, zodat we voor volgende week een afspraak kunnen maken om deze te bespreken.

Krijg ik een mail terug: "Ik heb tijd voor een gesprek op vrijdag 'datum + tijd'. Stuur het materiaal maar later op."

Hoe zouden jullie zoiets interpreteren? Hoezo "stuur het materiaal maar later op"... ? Klinkt een beetje geërgerd lijkt het wel, of niet ?
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:58:40 #264
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112827242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:36 schreef _Loki het volgende:
Ik krijg ineens een mailtje dat m'n visumnominatie geaccepteerd is. Voor 1 augustus. Wut.
Dus nu enorm snel alles opsturen en afmaken en zo en dan lodgen hiiii. :D
Mijn Nomination was op 6 Januari 2011 goedgekeurd, waarop ik op 10 Januari mijn 442 Visa Application heb opgestuurd per koerier (DHL). 4 Maart heb ik de goedkeuring binnen gekregen zie ik nu. Not to worry you, maar kan nog krap worden :@
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:59:12 #265
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112827266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Dipstaart het volgende:
Ik stuur een mail naar mijn docent om door te geven dat ik eind deze week een eerste versie van mijn scriptie af hoop te hebben en deze dit weekend naar hem door wil sturen, zodat we voor volgende week een afspraak kunnen maken om deze te bespreken.

Krijg ik een mail terug: "Ik heb tijd voor een gesprek op vrijdag 'datum + tijd'. Stuur het materiaal maar later op."

Hoe zouden jullie zoiets interpreteren? Hoezo "stuur het materiaal maar later op"... ? Klinkt een beetje geërgerd lijkt het wel, of niet ?
Als in stuur het materiaal maar later op, maar wel voor dat gesprek. Is ze druk?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_112827415
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:58 schreef Luco het volgende:

[..]

Mijn Nomination was op 6 Januari 2011 goedgekeurd, waarop ik op 10 Januari mijn 442 Visa Application heb opgestuurd per koerier (DHL). 4 Maart heb ik de goedkeuring binnen gekregen zie ik nu. Not to worry you, maar kan nog krap worden :@
Shait. Nouja, ik ga m'n best doen :')
pi_112828865
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:17 schreef _Loki het volgende:
He wat leuk, dan ben ik er ook :D Waar ergens ga je onderzoek doen?
Als alles vanaf nu goed gaat, dan :')
Onderzoek bij The Royal Children's Hospital, over kindercardiologie. (studeer Geneeskunde)

Ga volgende week bezig met visum aanvraag, heb gelukkig nog tijd genoeg. Enig probleem wordt het financiële gedeelte. Misschien is het handiger om dan eerst in Azië wat rond te trekken ;) hoor van iedereen dat Melbourne een fantastische stad is maar ook erg duur is.
Er zijn wel veel beurzen beschikbaar, hopelijk krijg ik daar wat van mee.

Hoe gaat het bij jou verder? Zal je zeker volgen in dit topic ;)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 13 juni 2012 @ 12:10:49 #268
286575 Roces18
Chef de party
pi_112830033
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:44 schreef renzell het volgende:

[..]

Tickets moet je op woensdag boeken! Dat is de beste dag. :)
Hoe zo dan? Wetenschappelijk bewijs :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 13 juni 2012 @ 12:22:04 #269
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112830510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:39 schreef MaxC het volgende:

[..]

Onderzoek bij The Royal Children's Hospital, over kindercardiologie. (studeer Geneeskunde)

Ga volgende week bezig met visum aanvraag, heb gelukkig nog tijd genoeg. Enig probleem wordt het financiële gedeelte. Misschien is het handiger om dan eerst in Azië wat rond te trekken ;) hoor van iedereen dat Melbourne een fantastische stad is maar ook erg duur is.
Er zijn wel veel beurzen beschikbaar, hopelijk krijg ik daar wat van mee.

Hoe gaat het bij jou verder? Zal je zeker volgen in dit topic ;)
Leven in het algemeen is vrij duur in Oz.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_112835320
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:39 schreef MaxC het volgende:

[..]

Onderzoek bij The Royal Children's Hospital, over kindercardiologie. (studeer Geneeskunde)

Hahaha dude ik ga bij het MCRI in het RCH stage lopen.
pi_112835618
kleine wereld! :)

Ik zit op m'n offer te wachten. Gisteren te horen gekregen dat een afwijzing van m'n application per mail komt, een echte aanbieding per gewone post. Dus elke keer als ik een mailtje krijg zit ik tegen 't plafond :')
Ja doei.
pi_112836278
He nee dat is echt een rotgevoel :') Soort van, we bellen je als je gezakt bent voor je examen gevoel. En dan oma's die bellen of je het al weet.
pi_112836713
Ja, doen ze lekker handig. Had ik nou maar niet gevraagd hoe of wat :')
Ja doei.
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:39:40 #274
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_112839643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:10 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoe zo dan? Wetenschappelijk bewijs :P
Ha ha, ik zocht het, maar kon het niet meer vinden. Ooit stelde ik dezelfde vraag in TRV en kreeg toen dit antwoord. Er lag een hele mooie theorie aan ten grondslag, maar helaas kan ik 'm je niet meer navertellen. :') In ieder geval schijnt de woensdag echt de beste dag te zijn om vliegtickets te boeken! :Y
pi_112843677
Ik wil misschien in Zuid Spanje op stage of uitwisseling!
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:27:18 #276
286575 Roces18
Chef de party
pi_112845564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:39 schreef renzell het volgende:

[..]

Ha ha, ik zocht het, maar kon het niet meer vinden. Ooit stelde ik dezelfde vraag in TRV en kreeg toen dit antwoord. Er lag een hele mooie theorie aan ten grondslag, maar helaas kan ik 'm je niet meer navertellen. :') In ieder geval schijnt de woensdag echt de beste dag te zijn om vliegtickets te boeken! :Y
oke interessant :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112901259
... Of ik eventjes toestemming wil vragen aan de examencommissie om 1 augustus te mogen beginnen. Ze wisten tot vandaag niet dat dat moest. Fuck it, ik ben er echt hélemaal klaar mee. Kloteschool dat ik heb, mijn god.
pi_113040797
Ik zit er steeds meer over te dubben wat ik allemaal mee ga nemen en hoe ik een jaarvoorraad meekrijg. Hoe hebben jullie dat gedaan en wat hebben jullie meegenomen? Was het genoeg of juist teveel?
Ik hoop dat mijn backpack + handbaggage genoeg is, maar ik heb ook nog een gigantische soort sporttas op wieltjes als het echt nodig is.
  maandag 18 juni 2012 @ 10:33:35 #279
164283 Luco
Buongiorno!
pi_113041641
Je kan daar natuurlijk altijd kleding kopen he. Mijn backpack (78L) had ik ruim genoeg aan, heeft nooit helemaal vol gezeten.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 18 juni 2012 @ 11:02:41 #280
208890 June.
Seriously?
pi_113042608
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:33 schreef Luco het volgende:
Je kan daar natuurlijk altijd kleding kopen he. Mijn backpack (78L) had ik ruim genoeg aan, heeft nooit helemaal vol gezeten.
Probleem is dat je als vrouw het ook altijd weer mee terug wilt nemen. Ik vraag me echt af hoe ik straks alles mee terug ga krijgen, en ik ben maar voor 4 maanden in Londen :') Zo zonde om alles weg te gooien.
Shine bright like a diamond.
pi_113043732
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:02 schreef June. het volgende:

[..]

Probleem is dat je als vrouw het ook altijd weer mee terug wilt nemen. Ik vraag me echt af hoe ik straks alles mee terug ga krijgen, en ik ben maar voor 4 maanden in Londen :') Zo zonde om alles weg te gooien.
Je kan het toch gewoon versturen of als je echt zoveel hebt dan kan iemand toch wel even een weekendje naar London komen met de auto?
pi_113044143
In londen zou het best kunnen idd maar vanuit Melbourne wordt dat wat lastiger :')
  maandag 18 juni 2012 @ 11:51:04 #283
164283 Luco
Buongiorno!
pi_113044230
Ik heb onderweg (en in Sydney) een paar schoenen, een vest, een trainingsbroek en meerdere t-shirts laten liggen. Was allemaal kleding die ik toch niet droeg ivm het weer, het was extra gewicht. Gewoon weggedonderd (Goede doelenbak ;)).

Overigens had ik precies 20kg heen (en terug).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_113044536
Een goedkope optie om je spullen naar Nederland te verhuizen uit een ver land is de boot. Vaak is dat de goedkoopste optie en zo kan je bijvoorbeeld 20kg voor 80 euro versturen naar Nederland. Omdat het per schip gaat duurt het vaak wel wat langer 2-3 maanden, maar dan heb je het wel.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:10:00 #285
208890 June.
Seriously?
pi_113044946
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:37 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Je kan het toch gewoon versturen of als je echt zoveel hebt dan kan iemand toch wel even een weekendje naar London komen met de auto?
Ja, dat kan ook allemaal wel hoor. Maar toch, kost weer extra geld en moeite :P
Shine bright like a diamond.
  maandag 18 juni 2012 @ 15:16:38 #286
286575 Roces18
Chef de party
pi_113052590
of gewoon een kwestie van vaker je kleren wassen :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_113336048
Zijn er hier nog mensen die in Curacao studeren of hebben gestudeerd?
pi_113336557
Vast wel! Eens zien of ze ook posten ;) :P

*O* ik heb mijn offer geaccepteerd dus zit nog een jaar in Hull :') De stad is nog steeds niet gewéldig maar ach, heb er alles en de studentenbuurt is _O_ en ons huis is ook best prima :P
Ja doei.
pi_113369350
:D wat fijn!
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:13:01 #290
211041 oneillyam
autorijdende aso.
pi_113467695
Leuk topic :D
pi_113482488
Wss een domme vraag maar toch nog even voor de zekerheid.

Klopt het nou dat als je via een Nederlandse school uitgewisseld wordt naar het buitenland om bv een semester daar te studeren, dat je dan alleen je Nederlandse studiegeld moet betalen? En dus niet het geld wat je moet betalen bijvoorbeeld op de Hawaii Pacific University van 7500 USD per semester(!).

En weten jullie toevallig adviseurs die je kan vragen op het gebied van in het buitenland studeren?

Dank
pi_113483499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:41 schreef balloetje het volgende:
Wss een domme vraag maar toch nog even voor de zekerheid.

Klopt het nou dat als je via een Nederlandse school uitgewisseld wordt naar het buitenland om bv een semester daar te studeren, dat je dan alleen je Nederlandse studiegeld moet betalen? En dus niet het geld wat je moet betalen bijvoorbeeld op de Hawaii Pacific University van 7500 USD per semester(!).

En weten jullie toevallig adviseurs die je kan vragen op het gebied van in het buitenland studeren?

Dank
Je betaalt dan als het goed is het Nederlandse tarief omdat ze een overeenkomst hebben met de school. Misschien wel handig om eventjes na te vragen bij je opleiding.

Wat bedoel je met adviseurs?
  donderdag 28 juni 2012 @ 04:30:33 #293
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_113497058
Whoop whooop, J-1 visum binnen *O*
Morgen even een vlucht boeken, over iets meer dan een maand begint het al *O*
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_113497267
Ad
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:55 schreef _Loki het volgende:

[..]

Je betaalt dan als het goed is het Nederlandse tarief omdat ze een overeenkomst hebben met de school. Misschien wel handig om eventjes na te vragen bij je opleiding.

Wat bedoel je met adviseurs?
Bedankt voor het antwoord, zal inderdaad eerst goed informeren met welke landen/scholen mijn toekomstige school een overeenkomst heeft.

Met adviseurs bedoel ik mensen die je advies geven over studeren in het buitenland, kwa regelen etc, maar dat klinkt logisch. Heb nu KILROY education gevonden, maar dat gaat volgens allemaal buiten de school om en dan kost het natuurlijk veel te veel als je naar landen als Amerika/Australie wilt.

Dus gewoon aan de school vragen is het beste idd.
pi_113497724
Ah op die fiets. Het lijkt me dan inderdaad handig om eerst na te vragen met welke scholen jouw school een overeenkomst heeft. Is dat niks, dan kun je altijd nog eens zelf rond zoeken voor goedkopere opties, gewoon door naar landen en uni's te kijken die je wat lijken. Kilroy heeft eigenlijk alleen maar hele dure programmas.
pi_113546786
Ik begin trouwens steeds banger te worden. Heel gek.
Ik ben best bang dat ik enorme heimwee krijg of iets. Of dat het lastig wordt of edht goede vrienden te krijgen. Het komt ook echt in vlagen. De ene keer kijk ik er enorm naar uit en het andere moment is het ineens weer heel eng :') Is dat normaal?
Hebben de mensen die al weg zijn gegaan last gehad van heimwee en hoe ging je daarmee om?
pi_113549188
Ik had al heimwee toen ik op Schiphol stond :') Eerste twee dagen waren ook lastig maar nadat ik was begonnen met stage was de heimwee weg. Ik had nauwelijks tijd om aan thuis te denken :)
pi_113570028
Had ik ook voordat ik 4 maanden naar Aussie ging. Ik had geen heimwee in Australie maar wel heimwee toen ik weer terug was in NL:P Welk land ga je en voor hoe lang?
pi_113571522
Ik had het ook wel ff moeilijk toen ik door de douane ging. Daarna had ik het de eerste week zo ontzettend druk met het vinden van een kamer en alles regelen dat ik geen tijd voor heimwee had :') Vervolgens had ik 2 dagenlang een heel huis voor mezelf en toen sloeg de heimwee wel ff toe. Best een paar moeilijke dagen gehad, kon ook niet veel met familie/vrienden praten want ik had nog geen internet. Weet ook niet of dat beter was geweest. Daarna begon de orientatieweek en had ik het daar druk mee.

Echte hechte vriendschappen heb ik trouwens niet op kunnen bouwen in de 4 maanden dat ik daar was. Daar was het eigenlijk net te kort voor. Net als je door had met welke mensen je meer om wilt gaan, ga je alweer weg. Dat is wel een beetje jammer.
pi_113572288
Wc pot ^)
  zondag 1 juli 2012 @ 15:23:29 #301
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_113629950
Iemand tips voor het regelen van een kamer in Melbourne? Buiten gumtree, easyroommate, universiteitswebsite and flatmatefinders om?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')