abonnement Unibet Coolblue
pi_127782359
3 t/m 6 Juli naar Barcelona ( Hotel Vincci Arena ) iemand ervaring met dit hotel ?

We willen ook graag naar het strand een dag, is dit makkelijk te bereiken met de metro ?
pi_127782927
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:44 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee joh, die bussen moet je echt niet doen. Gewoon een boekje met een kaart mee, en vooral niet te vaak in kijken. Vooral in de oude wijk gewoon rondlopen, veel leuker dan zo'n bus vol Amerikanen!
Dit! Echt vreselijk die bussen, wij zijn na twee haltes weer uitgestapt, hebben gelukkig helemaal niet hoeven betalen bij het instappen. :P

Vervolgens (eenvoudige) fietsen gehuurd voor ¤5 per dag en daarmee de stad rondgereden. O+
  vrijdag 14 juni 2013 @ 11:27:54 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_127783271
Ik vond die hop on / hop off voor mijn allereerste bezoek aan een stad niet eens zo vreselijk. Als je maar genoeg hop-offt dan en vervolgens zelf gaat verkennen. Zo zie je de touristische highlights meteen ff in sneltreinvaart, heb je dat ook weer gehad, kun je daarna de echte stad verkennen en de sfeer :)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_127786190
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dit! Echt vreselijk die bussen, wij zijn na twee haltes weer uitgestapt, hebben gelukkig helemaal niet hoeven betalen bij het instappen. :P

Vervolgens (eenvoudige) fietsen gehuurd voor ¤5 per dag en daarmee de stad rondgereden. O+
Waar huur je die fietsen? Dat is wel interessant.
Cindy De Vuyst
pi_127794378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:45 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Waar huur je die fietsen? Dat is wel interessant.
Wij habben ze hier gehuurd: http://www.mattia46.com (Gran Vía de les Cortes Catalanes 392)
Zit vlakbij Plaza d'España en ze hebben ook een locatie bij de Ramblas.
pi_127813124
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 10:59 schreef Cafca_94 het volgende:
3 t/m 6 Juli naar Barcelona ( Hotel Vincci Arena ) iemand ervaring met dit hotel ?

We willen ook graag naar het strand een dag, is dit makkelijk te bereiken met de metro ?
Ja. Gele lijn, Barceloneta, rechtdoor lopen.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_127874179
Ik ga in augustus een weekje naar Barca. Deze keer met Ryanair, welke landt in Girona. Aankomst zal zijn op een zondag rond 22:30. We willen dan met een bus naar Barcelona. Op de site van airport Girona vind ik niet veel over de tijden waarop de bussen rijden, maar op bijv. deze site staat wel een timetable die aangeeft dat er op zondag tot 23:45 een bus rijdt. Dat zou in de praktijk goed aansluiten, mits het vliegtuig geen uur vertraging oploopt ;)

Heeft iemand nog tips voor andere bussen van Girona > Barcelona die evt. ook nog tot wat later rijden? Of iets wat evt. van te voren is te boeken? Trein is volgens mij geen optie, omdat het station van Girona niet dichtbij het vliegveld is.

[edit] als ik vanuit die genoemde timetable doorklik naar de site van de busmaatschappij, waar je online tickets kunt boeken dan zie ik dat je maar tot uiterlijk 18:15 kunt boeken...?

[ Bericht 11% gewijzigd door Palomar op 16-06-2013 20:48:58 ]
pi_127875530
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:43 schreef Palomar het volgende:
Ik ga in augustus een weekje naar Barca. Deze keer met Ryanair, welke landt in Girona. Aankomst zal zijn op een zondag rond 22:30. We willen dan met een bus naar Barcelona. Op de site van airport Girona vind ik niet veel over de tijden waarop de bussen rijden, maar op bijv. deze site staat wel een timetable die aangeeft dat er op zondag tot 23:45 een bus rijdt. Dat zou in de praktijk goed aansluiten, mits het vliegtuig geen uur vertraging oploopt ;)

Heeft iemand nog tips voor andere bussen van Girona > Barcelona die evt. ook nog tot wat later rijden? Of iets wat evt. van te voren is te boeken? Trein is volgens mij geen optie, omdat het station van Girona niet dichtbij het vliegveld is.

[edit] als ik vanuit die genoemde timetable doorklik naar de site van de busmaatschappij, waar je online tickets kunt boeken dan zie ik dat je maar tot uiterlijk 18:15 kunt boeken...?
Ik zie het ook ja. Het rooster geeft wel aan dat ie om 23:45 nog een keer rijdt. Ik zou als ik jou was even een mailtje sturen naar info@sagales.com
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127875844
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:43 schreef Palomar het volgende:
Ik ga in augustus een weekje naar Barca. Deze keer met Ryanair, welke landt in Girona. Aankomst zal zijn op een zondag rond 22:30. We willen dan met een bus naar Barcelona. Op de site van airport Girona vind ik niet veel over de tijden waarop de bussen rijden, maar op bijv. deze site staat wel een timetable die aangeeft dat er op zondag tot 23:45 een bus rijdt. Dat zou in de praktijk goed aansluiten, mits het vliegtuig geen uur vertraging oploopt ;)

Heeft iemand nog tips voor andere bussen van Girona > Barcelona die evt. ook nog tot wat later rijden? Of iets wat evt. van te voren is te boeken? Trein is volgens mij geen optie, omdat het station van Girona niet dichtbij het vliegveld is.

[edit] als ik vanuit die genoemde timetable doorklik naar de site van de busmaatschappij, waar je online tickets kunt boeken dan zie ik dat je maar tot uiterlijk 18:15 kunt boeken...?
Raar inderdaad. Zou de tickets dan gewoon daar kopen, op het busstation.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_127875996
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:05 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik zie het ook ja. Het rooster geeft wel aan dat ie om 23:45 nog een keer rijdt. Ik zou als ik jou was even een mailtje sturen naar info@sagales.com
Zal ik even doen idd.
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:10 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Raar inderdaad. Zou de tickets dan gewoon daar kopen, op het busstation.
Ja, ter plekke kopen is anders geen probleem, maar dan moeten er nog wel bussen rijden rond die tijd.. ;)
pi_127876027
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:10 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Raar inderdaad. Zou de tickets dan gewoon daar kopen, op het busstation.
Dat is ook een optie. Loop je wel het risico dat de bus vol zit. Al is die kans op dat tijdstip vrij klein.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127878398
Overigens betekent Barca bootje in het Spaans, is Barça het voetbalteam en is de naam voor de stad ook wel Barna. Moest het toch even kwijt :@
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_127878672
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:46 schreef -Buttercup het volgende:
Overigens betekent Barca bijna boot in het Spaans, is Barça het voetbalteam en is de naam voor de stad ook wel Barna. Moest het toch even kwijt :@
Sorry ;) Wist wel dat het Barça is, maar kon die ç niet zo snel op mn toetsenbord vinden (wel de © en ¢ :P).
pi_127878720
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:50 schreef Palomar het volgende:

[..]

Sorry ;) Wist wel dat het Barça is, maar kon die ç niet zo snel op mn toetsenbord vinden (wel de © en ¢ :P).
Tis dus Barna haha. C is bij mij gewoon apostrof en dan de c trouwens
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_127878778
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:13 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dat is ook een optie. Loop je wel het risico dat de bus vol zit. Al is die kans op dat tijdstip vrij klein.
misschien is dat ook wel de reden dat je op latere tijdstippen niet meer kunt reserveren, anders moeten ze een lege bus laten rijden voor 1 reservering ;) Maargoed, heb al even een mailtje gestuurd. Hoop niet dat dat goedkope Ryanair-ticket nu heel lastig gaat worden vanwege het late tijdstip...
pi_127878801
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:51 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Tis dus Barna haha. C is bij mij gewoon apostrof en dan de c trouwens
ç

aha idd :P (en Barna voor de stad, ok ;)).
pi_127879163
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:51 schreef Palomar het volgende:

[..]

misschien is dat ook wel de reden dat je op latere tijdstippen niet meer kunt reserveren, anders moeten ze een lege bus laten rijden voor 1 reservering ;) Maargoed, heb al even een mailtje gestuurd. Hoop niet dat dat goedkope Ryanair-ticket nu heel lastig gaat worden vanwege het late tijdstip...
Hoop het ook niet voor je, misschien anders maar een nachtje verblijven in Girona? :o Dat is dus het nadeel met Ryanair, vliegen vaker op ongunstige tijdstippen wat dat betreft.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127879488
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:57 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Hoop het ook niet voor je, misschien anders maar een nachtje verblijven in Girona? :o Dat is dus het nadeel met Ryanair, vliegen vaker op ongunstige tijdstippen wat dat betreft.
En op vervelende ver-weg-vliegvelden. Vueling *O*
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_127881420
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:57 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Hoop het ook niet voor je, misschien anders maar een nachtje verblijven in Girona? :o Dat is dus het nadeel met Ryanair, vliegen vaker op ongunstige tijdstippen wat dat betreft.
zie trouwens op die reserveringssite dat je wel een ticket voor 0:15 de volgende dag kunt boeken. Is ook nog steeds maar 2 uurtjes wachten na aankomst. Wordt wel een late aankomst bij het hotel, maar die heeft hoop ik dan maar een 24 uurs receptie ;)
pi_127888573
Vlieg met Vueling, landt je in Barcelona en kost je maar 130 euro h/t
Cindy De Vuyst
pi_127890010
Is het handig om gebruik te maken van Barcelona Card?
Zie wel staan dat het voor 3 dagen 47 euro kost. Wel een beetje prijzig vind ik
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2013 @ 05:30:13 #142
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_127891127
Seetjai als je gebruik gaat maken van alle kortingen die aan de pas verbonden zijn wel. Anders is de Hola bcn kaart ook een optie.

quote:
With your Hola BCN! travel card, you can make unlimited journeys all over Barcelona and the metropolitan area on public transport: metro, bus (TMB), tram (TRAM), urban railway (FGC) and zone-one regional rail (Rodalies de Catalunya). As many journeys as you need!
De 3 dagen kaart kost ¤19,20, kijk hier maar voor meer info :)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_127893908
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:42 schreef einzeinz het volgende:
Vlieg met Vueling, landt je in Barcelona en kost je maar 130 euro h/t
ja, maar ik wilde een keer vanuit Groningen (Eelde) vliegen en dan zit je vast aan Ryanair die naar Girona gaat ;) Anders had ik idd ook wel een andere maatschappij gekozen die naar El Prat gaat...
pi_127931887
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 05:30 schreef Skaai het volgende:
Seetjai als je gebruik gaat maken van alle kortingen die aan de pas verbonden zijn wel. Anders is de Hola bcn kaart ook een optie.

[..]

De 3 dagen kaart kost ¤19,20, kijk hier maar voor meer info :)
Denk eerlijk gezegd ook niet dat we echt gebruik gaan maken van het ov. Lopen liever door de stad rond.
Maar meer voor de kortingen/gratis entree..
Is het ook zo dat je niet in de rij hoeft te staan in museum etc.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 02:31:46 #145
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127933598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:22 schreef seetjai het volgende:

[..]

Denk eerlijk gezegd ook niet dat we echt gebruik gaan maken van het ov. Lopen liever door de stad rond.
Maar meer voor de kortingen/gratis entree..
Is het ook zo dat je niet in de rij hoeft te staan in museum etc.
o.a. Parc Guëll en Cosmo Caixa zijn wel erg ver, zonder OV.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 06:11:30 #146
194695 franklop
Fran knock
pi_127933987
Over parc guell gesproken. Wij hebben online een alternatieve route gevonden waar je boven in het park start en dan naar beneden loopt ipv de steile helling op.
http://blog.orangemonkeyt(...)ute-naar-park-guell/
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_127960519
Iemand hier toevallig ooit gegeten : Negroamaro

http://www.groupon.es/deals/tarragona/menu-italiano/22944261
pi_127971715
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 06:11 schreef franklop het volgende:
Over parc guell gesproken. Wij hebben online een alternatieve route gevonden waar je boven in het park start en dan naar beneden loopt ipv de steile helling op.
http://blog.orangemonkeyt(...)ute-naar-park-guell/
Je kunt ook een bus pakken en dan vlakbij de roltrappen uitstappen, hoef je ook niet de heuvel op te lopen.
For most of history, Anonymous was a woman.
  woensdag 19 juni 2013 @ 03:24:08 #149
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_127974135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:26 schreef lokpokken het volgende:
Iemand hier toevallig ooit gegeten : Negroamaro

http://www.groupon.es/deals/tarragona/menu-italiano/22944261
Tarragona is wel te doen vanuit Barca (ongeveer 1-1,5 uur met de trein). En de prijzen zijn daar zwaar owke.
Daar moet je eigenlijk naar toe gaan als ze daar de menselijke torens gaan bouwen dat is best wel een happy happening.
  woensdag 19 juni 2013 @ 03:25:40 #150
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')