Kom maar eens met een goed argument waarom vrouwen zonder toestemming van hun man zouden mogen scheiden. Want dat is toch wel nodig om wetten die eeuwenlang en wereldwijd gelden te willen wijzigen. (DS4, zo rond 1950).quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kom maar eens met een goed argument en een goed alternatief. Want dat is toch wel nodig om wetten die eeuwenlang en wereldwijd gelden te willen wijzigen.

Nee, ik wil juist dat als iemand overduidelijk schuldig is dat die dan ook veroordeeld wordt, ook als agenten ergens een fout hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:20 schreef DS4 het volgende:
Viajero hanteert gewoon het adagium: beter 10 onschuldigen in de cel, dan 1 schuldige vrij op straat.

Er staan verschillende sancties op dit soort fouten. Variėrend van "bewijs doet niet mee" tot "geen consequentie". Het is allemaal lang niet zo erg als jij denkt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, ik wil juist dat als iemand overduidelijk schuldig is dat die dan ook veroordeeld wordt, ook als agenten ergens een fout hebben gemaakt.

Je behoort tot een zeer kleine minderheid, die niet verder komt dan een resultaatsdoel als het gaat om de argumentatie.quote:
Ik neem aan dat je op drugs doelt en ik kan je zeggen dat ten aanzien van het legaliseren daarvan best grote groepen te vinden zijn die ook echt goede argumenten hebben.quote:In elke rechtsstaat is het bij je hebben van een bepaalde plant ook verboden, dat betekent ook niet dat dat goed is.
Nee, dat staat er niet. Wat er feitelijk staat is dat het weinig zin heeft om een extra slot op de voordeur te mikken als de achterzijde van de woning compleet open is.quote:Dus je mag een manier van corruptie niet aanpakken omdat er ook andere manieren van corruptie zijn. Ik hoop dat je zelf ook beseft dat dat geen steekhoudend argument is.

Je gaat voorbij aan het feit dat als deze fout niet was gemaakt, het bewijs er waarschijnlijk ook niet was geweest.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, ik wil juist dat als iemand overduidelijk schuldig is dat die dan ook veroordeeld wordt, ook als agenten ergens een fout hebben gemaakt.

In 1950 was is nog niet geboren...quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Viajero het volgende:
Kom maar eens met een goed argument waarom vrouwen zonder toestemming van hun man zouden mogen scheiden. Want dat is toch wel nodig om wetten die eeuwenlang en wereldwijd gelden te willen wijzigen. (DS4, zo rond 1950).
Er staat iets anders, te weten dat als iets al eeuwenlang overal gebeurt dat je dan toch een verdomd goede argumentatie nodig hebt om het te wijzigen.quote:Dat iets al eeuwenlang overal gebeurd betekent niet dat dat ook goed is. Wat een onzinargument.

Ja, dat is precies het voorbeeld wat ik gaf. Iemand wordt 3 dagen wakker gehouden en zonder advocaat verhoord om een bekentenis te verkrijgen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik nergens. Je leest (ik denk bewust) niet wat ik zeg. Ik zeg juist dat agenten direct bestraft moeten worden ipv de maatschappij als geheel te bestraffen.

Dat is inderdaad die ene schuldige die jij niet vrij wil hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Viajero het volgende:

Precies.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Je gaat voorbij aan het feit dat als deze fout niet was gemaakt, het bewijs er waarschijnlijk ook niet was geweest.

Eens. Ter aanvulling en wellicht ten overvloede: "verdachten" zijn niet hetzelfde als "schuldigen". Achteraf is het natuurlijk wel heel gemakkelijk om te zeggen "hij was schuldig dus dan moet 'ie niet zeiken", maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
En daarmee lok je uit dat de rechten van verdachten keer op keer op keer geschonden zullen worden.

Onzin. Je neemt graag het risico dat de viajeros van de wereld slachtoffer worden van de mikelsons van de wereld. Je neemt bij voorbaat aan dat iedereen onschuldig is, en zal je in de meest onlogische bochten wringen om overduidelijk zieke en gestoorde criminelen vrij te krijgen. Dat die dan vervolgens slachtoffers maken daar weiger je over na te denken. Want als slachtoffers niet door de staat worden gemaakt bestaan ze niet, toch?quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:03 schreef DS4 het volgende:
Wat viajero wellicht niet helemaal begrijpt is dat ik hier niet pleit voor de Mikelsons van de wereld, maar voor de viajero's van de wereld. Iedereen kan verdacht worden van een misdrijf. Heb ik medelijden met Mikelsons als zijn rechten geschonden worden... uitgaande van dat hij schuldig is zegt mijn onderbuik ook hell no! Maar het aantal verdachten overtreft nu eenmaal te allen tijde het aantal schuldigen. En nog met een ruime marge ook.

Je moet eens ophouden met jouw lastercampagne omdat je het niet inhoudelijk bij kan benen.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. Je neemt graag het risico dat de viajeros van de wereld slachtoffer worden van de mikelsons van de wereld. Je neemt bij voorbaat aan dat iedereen onschuldig is, en zal je in de meest onlogische bochten wringen om overduidelijk zieke en gestoorde criminelen vrij te krijgen. Dat die dan vervolgens slachtoffers maken daar weiger je over na te denken. Want als slachtoffers niet door de staat worden gemaakt bestaan ze niet, toch?

Hij heeft op 1 punt gelijk: je neemt op voorhand aan dat iedereen onschuldig is. Blijkbaar begrijpt Viajero niet dat de onschuldpresumptie 1 van de meest fundamentele zaken is in een rechtsstaat, die er voor zorgt dat het rechtssysteem veel beter functioneert. Het dwingt de politie immers goed onderzoek te doen, waardoor er minder onschuldigen veroordeelt worden, er minder criminelen vrij rondlopen omdat een ander voor hun misdrijf in de bak zit en misschien het oplossingspercentage zelfs hoger wordt dan zonder de onschuldpresumptie.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet eens ophouden met jouw lastercampagne omdat je het niet inhoudelijk bij kan benen.

Jij moet eens uit je ivoren toren komen en erkennen dat er echt criminelen bestaan en dat die echt slachtoffers maken.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet eens ophouden met jouw lastercampagne omdat je het niet inhoudelijk bij kan benen.

Jij moet de principes van een rechtsstaat eens gaan begrijpen. Lijkt me effectiever.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:57 schreef Viajero het volgende:
Jij moet eens uit je ivoren toren komen en erkennen dat er echt criminelen bestaan en dat die echt slachtoffers maken.

Natuurlijk moet je daar van uitgaan. Maar je moet er ook rekening mee houden dat er wel mensen bestaan die wel schuldig zijn, en dat je die dan ook moet aanpakken.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:53 schreef justanick het volgende:
[..]
Hij heeft op 1 punt gelijk: je neemt op voorhand aan dat iedereen onschuldig is. Blijkbaar begrijpt Viajero niet dat de onschuldpresumptie 1 van de meest fundamentele zaken is in een rechtsstaat, die er voor zorgt dat het rechtssysteem veel beter functioneert. Het dwingt de politie immers goed onderzoek te doen, waardoor er minder onschuldigen veroordeelt worden, er minder criminelen vrij rondlopen omdat een ander voor hun misdrijf in de bak zit en misschien het oplossingspercentage zelfs hoger wordt dan zonder de onschuldpresumptie.
Het is zo makkelijk om op basis van (kortzichtige) emotie dit soort zaken overboord te gooien, maar de gevolgen kunnen catastrofaal zijn.

Die begrijp ik prima hoor. Alleen ligt de balans in onze "rechtsstaat" veel tever in het voordeel van criminelen, en worden slachtoffers compleet genegeerd. En dat vind ik onbeschaafd en barbaars.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij moet de principes van een rechtsstaat eens gaan begrijpen. Lijkt me effectiever.

Compleet genegeerd zelfs? Chargeert je onderbuik niet ietwat?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:01 schreef Viajero het volgende:
Die begrijp ik prima hoor. Alleen ligt de balans in onze "rechtsstaat" veel tever in het voordeel van criminelen, en worden slachtoffers compleet genegeerd. En dat vind ik onbeschaafd en barbaars.

Waarom vind je het nodig om tegen beter weten in te doen alsof ik geen rekening houd met het feit dat er misdrijven gepleegd worden?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:59 schreef Viajero het volgende:
Natuurlijk moet je daar van uitgaan. Maar je moet er ook rekening mee houden dat er wel mensen bestaan die wel schuldig zijn, en dat je die dan ook moet aanpakken.

De staat kan het "voorschieten", en vanaf dan hebben de daders dus een schuld aan de staat. Die zal het proberen te innen. Kunnen ze waarschijnlijk nooit afbetalen, dus het zal erop neer komen dat de staat het betaalt.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:02 schreef CoolStoryBro het volgende:
Robert M. moet de door hem misbruikte kinderen in totaal bijna 467.000 euro betalen wegens de immateriėle schade die ze hebben geleden. Richard van O. moet in totaal bijna 365.000 euro neertellen.
Bovenstaande snap ik niet helemaal, De bedragen die zijn opgenoemd kunnen beide toch nooit betalen? Hoe willen ze dat geld bij elkaar krijgen als ze in de gevangenis zitten?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |