quote:Op maandag 16 april 2012 15:28 schreef Troel het volgende:
Hoe is het nu met je migraine dan livelink? En hoe ging Job vanochtend naar school?
quote:Op maandag 16 april 2012 16:24 schreef Troel het volgende:
Ruben vindt de zwemles super, alleen blijft hij bang voor het met zijn hoofd onder water gaan. Zo bang, dat hij eigenlijk niet naar zwemles wil, omdat dat moet. Als dat niet hoeft, dan gaat hij graag. Net dus maar gebeld met het zwembad om te vragen of ze mee willen denken aan een oplossing, maar hebben jullie wellicht een idee?
Ik opperde al iets van een brilletje zodat hij geen water in zijn ogen zou krijgen, maar ook dat leek hem niet echt wat. Toch gaat het echt om het water in zijn ogen.
Nou ja, en met brilletje mag je natuurlijk alsnog niet afzwemmen, maar ik heb nog steeds de hoop dat die angst in de loop der tijd wel afneemt.
Ik weiger toe te geven aan het niet naar zwemles gaan en ook het over een jaar pas opnieuw proberen zie ik niet zitten, juist omdat de rest van de zwemles wel goed gaat en hem plezier oplevert. Het op zijn rug drijven op zo'n plastic tube gaat hem prima af en dan doet hij ook niet onder voor zijn zwemgenootjes. Alleen het hoofd onder water is dus echt een probleem.
(En dit is dus typisch zoiets van "is dit het autisme of is het wat anders", maar als ik dan zie hoe panisch hij kan worden gok ik toch maar weer op het autisme?)
Dan geef je dat toch gewoon aan... wat is het ergste dat kan gebeuren. Als ze toch onder water moeten, dan kun je achteraf zeggen dat je er van overtuigd was dat het niet hoefde, maar dat hij het geweldig gedaan heeft. Of denk ik nu te simpel?quote:Op maandag 16 april 2012 20:13 schreef Troel het volgende:
Ja, maar het is heel specifiek. Als je aangeeft dat hij niet met zijn hoofd onder water hoeft, dan rent hij naar de auto om naar zwemles te gaan
Nouja, volgende week maar weer afwachten
Dan heb ik ook autisme....Ik vond zwemmen vroeger echt echt niet leuk! En mij moest je ook (jankend, schreeuwend) naar het zwembad slepen. Nee ik ben niet autistisch, denk niet dat dat er iets mee te maken heeft?quote:Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef Troel het volgende:
Crosspostje:
[..]
(En dit is dus typisch zoiets van "is dit het autisme of is het wat anders", maar als ik dan zie hoe panisch hij kan worden gok ik toch maar weer op het autisme?)
Nouja dit dusquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:27 schreef E.T. het volgende:
Tijn was doodsbang om met zijn hoofd onder water te moeten. Beter gezegd met z'n gezicht .. Dat was vrij snel duidelijk; de rest van het zwemmen vindt hij geweldig, maar zodra er iets was met onder water schoot ie compleet in paniek. Idd, elke ochtend vragen 'moet ik vandaag naar zwemles?' en bij een bevestiging buikpijn, hoofdpijn en nogmeer hebben.
Ik heb hem gezegd dat z'n hoofd niet onder water hoeft voorlopig. Dat hij dat in z'n eigen tempo moet aanwennen. Maar ik wil wél dat het elke zwemles een keer geprobeerd wordt en dat ie dan ook z'n best doet. Op die manier ook aan de leraar gecommuniceerd en toen Tijn na twee keer doorhad dat het idd zo ging waren de huilbuien, buikpijn etc over. Nu gaat hij lachend naar zwemles, vraag nog steeds bijna dagelijks of het al dinsdag is maar nu omdat hij zo graag naar zwemles gaat.
En niet onbelangrijk: Hij is al een paar keer met z'n gezicht onder water geweest!
en vanmiddag gaat z'n kleine zusjes voor het eerst mee, in hetzelfde groepje zwemles. Ben benieuwd of dat invloed heeft en dat hij gaat vinden dat hij het goede voorbeeld moet geven![]()
Waarom zonde ?? Ik denk juist dat het in dit geval voor hem het beste is. Met zitten blijven is niets mis, hij is nog jong (zowel in leeftijd als soc-emo, hoewel dat bij de docenten een leuke discussie schijnt te hebben gegeven omdat hij hele wisselende dingen laat zien) dus ik zie het niet als zonde. Volgens de docenten is het absoluut niet te hoog gegrepen. Hij heeft ook wel laten zien dat hij het kan, maar dr is te veel flucutatie (van 1 tot 10) in zijn cijfers. Hun advies was ook het jaar over doen. Ze zien hem als een echte gymnast. Hij krijgt sinds een anderhalve maand hulp bij huiswerk maken en zijn ze bezig met leren leren, dat is echt hét manco zegt men. Hij kan prima leren maar weet niet goed hoe. Dus samenvattingen maken, porties maken van grote stukken leerwerk etc. Dat werkt goed. Zijn docent latijn zei heel mooi : je ziet dat zijn hoofd vol zit, mijn uitleg past er niet meer bij. Niet omdat hij het niet kan maar omdat hij te veel aan zijn koppie heeft. Ook de counselor is al een tijdje in beeld, die gesprekken doen hem zichtbaar goed.quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:16 schreef moussy het volgende:
Je denkt niet dat het toch net ff te hoog gegrepen is voor oudste? Best zonde om te blijven zitten eigenlijk.
tjee zeg, hopelijk weet de kinderarts de oplossing, dit lijkt mij zeer pijnlijk voor hem. T lijkt wel reflux maar dan heftigerquote:Op vrijdag 20 april 2012 23:11 schreef moussy het volgende:
Ik heb hem vanavond met verhoging of koorts, niet getempt, in bed gelegd, lekker slapen. Hij had idd last van zn armen, was ook dik en warm aan 1 kant. Maar hij zit op het moment sowieso wat te klooien met zn gezondheid, we moeten ook weer naar de kinderarts. Nu zit hij aan de medicatie tegen (golven) maagzuur.
lol..quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:32 schreef livelink het volgende:
Grappig dat je de ogentest ook te goed kan maken
Geen vakantie bij jullie? ik dacht dat het landelijk was.quote:Op maandag 23 april 2012 11:13 schreef chacama het volgende:
Mooi Nijna!
Fleur vanochtend: "papa, ik voel me niet lekker. Mijn hoofd doet zoveel pijn dat als ik naar school zou gaan dat het niet goed komt. Als ik dan moet rekenen dan word ik helemaal duizelig in mijn hoofd." Ze ligt dus ook bij de oppas op de bank.
Om hier even op in te haken, dat kon Isa met drie jaar... en dat was toch echt te vroeg om met zwemles te beginnen, vijf was prima. Ze heeft in 5 blokken van 10 uur haar A gehaald en daarna in negen weken van twee keer een half uur haar B. C heeft wat langer geduurd omdat ze ervan overtuig was dat ze het gat niet kon halenquote:Op vrijdag 27 april 2012 07:54 schreef sijs het volgende:
zwemles
ik zit met interesse dit topic te lezen ( val iewat buiten de doelgroep met 3 kinderen van -bijna- 18, 23 en 25)
vooral het zwemlesgebeuren valt me op...wat een gedoe..
maar ik vraag me af in hoeverre die mensen met kids op zwemles zelf nog wel eens gaan spelen met de kinderen in een bad?
gewoon lekker een ochtend prutten in een bad, geen eisen stellen, gewoon plezier maken..dan komen dingen als "onder water gaan", "natte haren" en zo redelijk vanzelf
en doen jullie ze niet veel te vroeg op zwemles?
ideaal is als ze kunnen fietsen zonder zijwieltjes.en dat varieert van kind tot kind..
nb heb zelf meer dan 10 jaar zwemles gegeven aan oud en jong
dus als er vragen zijn...
Will
Ik kwakkel wat af ja, waar is dat topic?quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:09 schreef Cooki het volgende:
Rewimo, kwakkel je?tisserdan? ik was net van plan om t fossielen-topic een schopje te geven, zin om mee te gaan?
fossielen verzamelpunt: OUD-zuid-fossielen-(zoeken)-meetquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:33 schreef lady-wrb het volgende:
/fossiel meldt zich : waar moet ik aansluiten?
klopt wel ongeveer...vuistregel bij ons was dat als ze redelijk watervrij waren, ze in ongeveer een schoolseizoen hun A konden halen 8 tot 10 maandenquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Om hier even op in te haken, dat kon Isa met drie jaar... en dat was toch echt te vroeg om met zwemles te beginnen, vijf was prima. Ze heeft in 5 blokken van 10 uur haar A gehaald en daarna in negen weken van twee keer een half uur haar B. C heeft wat langer geduurd omdat ze ervan overtuig was dat ze het gat niet kon halenAl met al heeft ze minder dan twee jaar over de drie diploma's gedaan.
En hier andersom: oudste was niet van plan om te leren fietsen, maar kon op haar vijfde al prima zwemmen. Maar goed, we zitten natuurlijk in een wat andere situatie. Gisteren lag echt de complete buurt in het -onverwarmde- zwembad. Toen ik erin sprong was m'n eerste reaktie "getver". We schatten dat het water zo'n 36 graden was.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:38 schreef Sjeen het volgende:
Om hier even op in te haken, dat kon Isa met drie jaar... en dat was toch echt te vroeg om met zwemles te beginnen, vijf was prima.
*meldt*quote:Op zondag 6 mei 2012 20:32 schreef Luchtbel het volgende:
Zijn er mensen hier van wiens kind(eren) meerdere keren van basisschool zijn gewisseld?
Hier is het vrij goed verlopen. Zeker de eerste wissel: een school die dichtbij huis was zodat hij makkelijk met vriendjes af kon spreken. Na een jaar verhuisden we naar DLD, dus andere school, andere taal erbij (wel een tweetalige school). Hij heeft nog wel een poosje gesproken over zijn vriendjes van de vorige school, maar hij paste zich snel aan en had het goed naar zijn zin op de nieuwe school.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:39 schreef Luchtbel het volgende:
Euh ja, ik niet alleen.
Ik kan hier niet uitleggen waarom.
Maar vraag me wel af hoe andere kinderen nog een wissel hebben ervaren.
Als ik niet meer reageer dan gaat het niet meer en wordt het later deze week. Excuus.
Eerste keer 5, was van groep 2 naar groep 3. Tweede keer 6, van groep 3 naar groep 4 (2e klas hier in DLD). Hij heeft er niet echt last van gehad, het was natuurlijk wel wennen, vooral in DLD, maar het ging prima. Er waren op de Duitse school nog een paar andere kinderen die net nieuw vanuit NL naar DLD waren gekomen, dus die vonden steun aan elkaar.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:46 schreef Luchtbel het volgende:
Hoe oud was hij toen Rewimo? En hoe zit/zat het met zijn zelfverzekerdheid?
Ze gaat er dus ook wel wat bekende gezichten zien, dat helpt wel een beetje denk ik.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:10 schreef Luchtbel het volgende:
Op de nieuwe school hebben de kinderen van pleegouders allemaal gezeten of zitten er nog op. Dus er is wel ervaring met de school.
Dan kan het alleen maar beter gaan als ze wisselt denk ik. Wel moeilijk, spannend, onzeker, maar óók positief!quote:Op zondag 6 mei 2012 21:18 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dat wel. Maar ook veel onzekerheid. Ik weet niet. Maar zo als het nu is, is het niet best. Dat zie ik zelfs.
nee, niet voor haar. zij zit nu prima waar ze zit, daar gaan we liever niet aan tornen.quote:
Begrijp ik. Logistiek vind ik het allemaal wel een stuk moeilijker met twee verschillende scholen moet ik zeggen.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:11 schreef trui het volgende:
[..]
nee, niet voor haar. zij zit nu prima waar ze zit, daar gaan we liever niet aan tornen.
Verschillende vriendinnetjes,een buurmeisje en nog een setje tweelingmeiden als vriendinnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:45 schreef Meimeltje het volgende:
KP, gefeliciteerd met de meiden!!
Hebben ze eigenlijk beiden verschillende vriendinnetjes of hebben ze gewoon zoveel vriendinnetjes?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:48 schreef Ticootje het volgende:
Als je kleuter het alfabet boert, is dat dan een typische opvoed faal of moet je toch iets trots zijn dat ze het alfabet kent?
ja hoor ... wij hebben een naam gekregen ... erg handigquote:Op woensdag 16 mei 2012 08:29 schreef Gaoxing het volgende:
Welkom C. [voorzichtingmode] Weet je zeker dat je je zoon met voor- en achternaam, foto's en woonplaats online wilt hebben? [/voorzichtigmode] <- ook wel bekend als paranoiamode, trouwens
Ze hapt luchtquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:31 schreef chacama het volgende:
Welkom C en Linus
Tico wat gebruikt ze om zo goed te kunnen boeren of is het een natuurtalentje
Lady, wat heerlijk!
Sijs, spannend!
En Nijna, wat knap van d'ren jahaa, dan wordt het echt een klein dametje. Maar ze blijft wel voor altijd jouw kleine meisje
Hier gaat Fleur uit logeren. En wel bij opa. Die viert zondag zijn 70e verjaardag en Fleur mag lekker gaan helpen met alle voorbereidingen. Hier en daar nog wat halen en vooral gezellig van Opa 1-op-1 aandacht krijgen!
ja ook docenten hebben last van examenvrees..t is toch ook een beetje "hun"examenquote:Op woensdag 16 mei 2012 03:13 schreef Gaoxing het volgende:
Oh Tico![]()
Ik kan me voorstellen dat je ook zenuwachtig bent, Muks. Niet alleen voor je kinders, maar het is toch ook een beetje jouw examen...
En sijs, wat eng! Volgens mij zit ik over -tig jaar met plaatsvervangende buikpijn als de kinderen examen hebben.
ja ze had maandag nederlands.., ging niet slecht naar haar idee . haar enige examen deze week, ze dacht dat ze een fout had, maar kreeg later een berichtje dat de antwoorden lijst niet correct was en dat ze de vraag toch goed hadquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:04 schreef Muks het volgende:
HIer zit week 2 erop, nog 2 dagen na Hemelvaart te gaan. Hoe het gaat is afhankelijk van de normering en die komt past ergens in juni...
Sijs hoe vind ze het gaan ? Kijkt ze ook wat na ? Deed ik altijd met de krant op de wcin alle rust tellen hoeveel fouten je wel/niet had
Oooh ik ookquote:Op donderdag 17 mei 2012 05:35 schreef Nijna het volgende:
Ik ben blij dat wij nog niet zover zijn voorlopig.
Is inderdaad moeilijk. Gelukkig is het nog niet zo ver!quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oooh ik ook![]()
Trouwens ook omdat voor ons 'het huis uit' nogal enorm is: op slag een paar duizend km verderop. En Joost mag weten welke kant op... Best een moeilijke tijd voor veel expatgezinnen, helemaal als er nog een kind 'thuis' is, en dan een in het 'thuisland' (wat voor mijn kinderen weer allerminst 'thuis' is enzo....).
Ayi!quote:Zorgen dat doen ze goed. Heb nog liefdevolle herrineringen aan onze hulp die meer....veel meer dan een hulp was en de meest overheerlijke pizza en oatmeal cookies kon bakken.
dank je..... zal het zeggenquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:25 schreef Muks het volgende:
Sijs da is echt heftig ! wens dr maar heel veel succes.
Gaox dat klinkt allemaal zo fijn ! heel ander school systeem inderdaad. vind je het beter dan in nederland ?
Nou, het is natuurlijk een priveschool (een hele dure priveschool, waar wij goddank de rekening niet eens van te zien krijgen, laat staan dat we 'm moesten betalenquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:25 schreef Muks het volgende:
Gaox dat klinkt allemaal zo fijn ! heel ander school systeem inderdaad. vind je het beter dan in nederland ?
Ik zie heel duidelijk de voordelen van dit systeem voor veel kinderen, maar mijn hart breekt voor alle kinderen voor wie dit echt te veel, te zwaar en te moeizaam is. En die groot worden met het gevoel van continue falen. Ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken en dan weet ik dat ik in dit systeem volledig verdronken zou zijn en zeker één van mijn kinderen ook.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 02:16 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Nou, het is natuurlijk een priveschool (een hele dure priveschool, waar wij goddank de rekening niet eens van te zien krijgen, laat staan dat we 'm moesten betalen), en dat heeft sowieso het voordeel dat de klassen klein zijn (18 max bij de kleuters, bijvoorbeeld, plus fulltime assistent in de klas; ik geloof 22 max voor de hogere klassen). Er zijn veel specialisten, voor bepaalde lessen (gym, 'kunst', muziek, toneel) en voor extra ondersteuning (Engels als tweede taal; 'learning support'; we hebben nu zelfs iemand rondlopen voor extra begaafde kinderen). Dat zijn natuurlijk allemaal voordelen die in Nederland op dit moment steeds minder worden.
Het systeem zelf.... ja, daar sta ik erg achter. Zeker in internationale-school-land, waar het een van de kindvriendelijkste opties is. Ze zitten op een I(nternational) B(accalaureat) world school, trouwens, en volgen nu het Primary Years Programme van het IB. Deze school is ook razend goed, en is erg bekend in heel Azië. Daardoor kunnen ze top-leerkrachten aantrekken. Zoals ik al schreef zijn ze erg van begrip, leren leren, leren vragen, aandacht voor de wereld om je heen en leren aan de hand van thema's. Veel coöperatief leren en strategieën bedenken. Ze hebben vorig jaar, na lang onderzoek doen, bijvoorbeeld een Nieuwe Zeelandse rekenmethode ingevoerd die die strategieën ook in kaart kan brengen, en dat loopt waanzinnig (alleen vielen de bijles-Aziaten wel erg door de mand): ze weten nu precies welke fases een kind doorheen moet om verder te kunnen met daadwerkelijk begrijpen van rekenen.
Daar staat tegenover dat het zwaar is: er wordt veel van ze gevraagd. Vanaf groep 2 beginnen ze bijvoorbeeld met lezen, en moet er dagelijks als huiswerk thuis gelezen worden. Vanaf groep 3 komen daar ook andere huiswerktaken bij (niet alleen ingegeven door het schoolsysteem, trouwens. Er zitten natuurlijk veel Aziaten op school, die de school niet serieus zouden nemen als er geen huiswerk werd gegeven). Het niveau is hoog en bijvoorbeeld mijn oudste voelt best enige prestatiedruk. In groep 8 begint het MYP, en dat is nog harder. Sommige kinderen trekken dat gewoon niet. Ik denk dat het heel lastig wordt voor mijn adhd-buurmannetje. Ook loopt het uit-het-hoofd leren achter (maar de theorie is dat dat het eenvoudige stukje is, zeker als het begrip er is), en had ik bijvoorbeeld graag gewild dat er meer tijd was geweest voor schrijven ('handwriting') want geen van m'n kinderen kan aan elkaar schrijven. Aardrijkskunde en geschiedenis worden natuurlijk op een andere manier gegeven vanwege de vele nationaliteiten in 1 klas.
Voor- en nadelen dus, maar ja.... voor mijn kinderen is dit een heel fijn systeem.
Aan de andere kant geeft het systeem ook mogelijkheden om juist te doen waar je wel goed in bent. Er wordt veel rekening mee gehouden met verschillende intelligenties, bijvoorbeeld. Dus je product mag een verhaal zijn, maar soms ook een tekening, of een toneelstuk, of een PowerPoint. Mijn buurmannetje kan heel regelmatig kwijt waar hij op dat moment op kickt, of het nou dino's zijn, of kikkers, of planeten... Het goed doen vraagt alleen ontzettend veel van de leerkracht, en de rest van de school. Ik durf rustig te zeggen dat er hier op school niet meer kinderen verzuipen dat op een NLse school, en misschien wel minder. Maar dat komt deels door de mogelijkheden die het systeem biedt, en deels door de ondersteuning die er op allerlei vlakken aanwezig is. Ik weet niet of je dat met een Nederlands budget ook zou kunnen realiseren.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:40 schreef livelink het volgende:
Ik zie heel duidelijk de voordelen van dit systeem voor veel kinderen, maar mijn hart breekt voor alle kinderen voor wie dit echt te veel, te zwaar en te moeizaam is. En die groot worden met het gevoel van continue falen. Ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken en dan weet ik dat ik in dit systeem volledig verdronken zou zijn en zeker één van mijn kinderen ook.
sorry maar heb nog nooi zo'n onzin gehoordquote:Op vrijdag 18 mei 2012 07:59 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Mijn huisarts zegt dat oorontsteking ontstaat door de chloorlucht die via je neus ingeademd wordt. Die lucht zit vol met bacterieen en die blijven lekker plakken in die Buis van Eustagedinges. Door die opstoppingen,ontstekingen komt er druk op de trommelvliezen....zoiets was het,geloof ik...
Maar dat is nog geen oplossing voor het zwemprobleem,want om nou het bovenstaande uit te leggen,zometeen wil hij niet meer ademen.....
Weer wat geleerd,bedankt!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 03:38 schreef sijs het volgende:
[..]
sorry maar heb nog nooi zo'n onzin gehoord
zal op eenvoudige manier proberen uit te leggen wat er zo ongeveer in het zwembadwater gebeurt;
Chloor heeft twee functies, het desinfecteert -doodt de bakteriën-
en het oxideert - verbrandt- het vuil wat in het water zit
dat oxideren gebeurt eigenlijk in twee trappen, eerst krijg je de vorming van z.g chloor-amines, ( en die veroorzaken die typisch zwembad-chloorlucht, en zijn ook irriterend) vrijwel meteen volgt een tweede reactie, de vorming van gebonden chloor ( en dat ruik je bijna niet)
als nu er te weinig chloor in het bad zit, vormen wel de chloor-amines, maar dan is het chloor "op" die tweede reactie kan dan niet plaatsvinden
probeer maar eens het volgende...droog na je het zwemmen af zonder te douchen...je zult bijna niets ruiken, ga thuis douchen...op het moment dat er water op de huid komt, reageert de chloorrest meteen met chlooramines, wat je meteen ruikt..dat gaat heel snel, en dan is het chloor op..zou je onder gechloreerd water douchen, zou je niets ruiken
begin met je kind eerst eens met goed douchen, ogen en oren goed schoon voor het zwemmen, dat is bijna nog belangrijker dan het na-douchen en vooral geen oordopjes, -dan spoelt het water gewoon weg, of als ze bijv buisjes hebben, ze er droog indoen zodat er geen water bij kan komen, en ook dan tijdens het zwemmen niet verwijderen, pas na het douchen
het verhaal van de chloorlucht vol bakterien is pure larie
het lijkt gek...maar als je in een bad die prikkelende irriterende chloorlucht ruikt is er dus eigenlijk te weinig chloor in het water en dan krijg je idd oor en oog irritaties ( als er echt teveel in zit krijg je zon zeehondjesblafhoest ) maar dat komt niet vaak voor
ga dan maar eens met ze in een ander zwembad zwemmen, dan zul je verschil merken maar nogmaals...schone oren en ogen is heel belangrijk, heb je het minste last
tip tegen droog haar na het zwemmen... van te voren wat olijfolie in het haar masseren, deden wij altijd bij onze twee meiden -met heel lang haar; olijfolie erin, knotje maken...klaar
Kijk, oordoppen heeft ie al. Maar dat likje vaseline, dat ga ik eens proberen morgen!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:39 schreef Gaoxing het volgende:
Ach wat zielig Rocka![]()
Jongste heeft hier een tijd op maat gemaakte oordoppen gehad, is dat een optie? Heel simpel aangemeten, een week later waren ze klaar, en met een likje vaseline waren ze behoorlijk waterdicht.
nee. er is wel 't een en ander besproken, maar er ligt nog niks vast. waarschijnlijk wordt de hele groep van zijn jaar nu toch gehusseld, want alleen Willem verplaatsen is niet een oplossing voor het eigenlijke probleem (ben ik met ze eens). binnenkort hoor ik wat dan de te verwachten samenstelling van de klas zal zijn waar hij in komt. op basis daarvan zullen we beslissen of hij op deze school blijft of toch naar een andere zal gaan (er staat al een afspraak om daar eens te kijken).quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:40 schreef livelink het volgende:
Over school gesproken:
Trui, is er inmiddels al iets meer bekend over of Willem naar een andere school gaat?
ik ga er van uit dat hij gewoon wordt aangenomen, zo nee dan moeten we verder kijken, gelukkig hebben we wel wat optiesquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:29 schreef Grijs het volgende:
Wat duurt dat lang, Muks! Is er nog kans dat hij niet wordt toegelaten?
Spannend, Mrien!
Nijna, ik heb zelf geen kinderen, maar zie wel in mijn omgeving hoe dat is/wordt aangepakt..quote:Op zondag 27 mei 2012 20:37 schreef Nijna het volgende:
Vraagje, hoe oud waren jullie kinderen toen ze zelf voor het huis hun gang mochten gaan, zonder dat je dan zelf er bovenop zit zeg maar. Dus even wat in huis gaat doen bijvoorbeeld.
Oudste wil graag voor spelen, maar wij hebben niet altijd op dat moment de mogelijkheid om mee te gaan, zodat we haar in de tuin houden.
Ze is 4,7 jr nu. Ik vindt het lastig, we kunnen goed afspraken maken, maar toch.
Maar dan zie ik een klasgenootje van haar, die een straat achter ons woont en die staat hier regelmatig in haar uppie voor de deur of Kleuter mee mag spelen. Dat vind ik dus wel lastig.
Afgelopen keren steeds gehad dat Kleuter er niet was, dus kwam ik er mooi onderuit
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |