abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2012 @ 01:00:38 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_110381800
´Geniet maar van je jeugd, het is de mooiste tijd van je leven´

Hoe vaak hebben we dit zinnetje als kind zijnde niet gehoord? En in zekere zin is het waar. Als kind zijnde hoefde je immers alleen maar te spelen en wat uurtjes op school door te brengen. Waar je overigens ook het grootste gedeelte van de dag deed spelen en kletsen met vriendjes en vriendinnetjes. Je kreeg veel vakantie en had geen zorgen over rekeningen, ongeduldige klanten en asociale leidinggevenden. De wereld was mooi… Of toch niet?

Hoe ouder we worden des te meer we over de wereld te weten komen. Opeens gaan we het nieuws volgen en wat blijkt? Elke dag oorlog, elke dag misdaad en zeg me niet dat je nog nooit een nieuwsflits hebt gehoord over ‘jong meisje/jongentje vermoord/misbruikt door familieleden’. En dan raakt het je.. is de jeugd wel zo’n gelukkige tijd?

Ik ben van mening dat het niet zo is. Ten eerste heb je tot je 18e levensjaar geen rechten. Je moet maar geluk hebben met je ouders. Ben je geboren bij verslaafden of een stel gekken? Jammer de bammer maar jij gaat een nare jeugd krijgen! En hoop ook maar op een leuke zwemleraar of een aardige begeleider op het kinderdagverblijf.
Je moet bovendien verplicht naar school toe. Het maakt niet uit dat al je klasgenoten in drugs handelen of door de les heen schreeuwen. Het maakt niet uit of je nu alleen maar onzinnige vakken krijgt van leraren die de dagen tot het pensioen aftellen. Het maakt niet uit, school is verplicht.

En dan ben je eindelijk volwassen. Tenminste zo ziet de overheid je. Maar als achttienjarige is het gevaar nog niet geweken. Je mag immers stoppen met school maar wat moet je dan? Fulltime gaan werken om jezelf in je levensbehoeften te kunnen voorzien? Je kan nog zo hard werken maar je verdient nog geen ¤600 per maand. En de gasten die ouder zijn dan jou verdienen twee keer zoveel terwijl ze minder uitvoeren. En wat als je op jezelf wilt gaan wonen? Je mag je inschrijven bij een woningbouwvereniging maar deze geven je pas na drie jaar wachten een woning.

Nee.. pas als je ten minste 20 jaar oud bent en dus volwassen begint je leven in mijn ogen pas echt. Dan ben je oud en wijs genoeg om jezelf te helpen (je weet bijv. hoe je toeslagen moet aanvragen en dergelijke) en je inkomen is ook hoog genoeg om jezelf te ondersteunen. Bovendien maak je nu wel kans op eigen woonruimte die je niet hoeft te delen met 8 anderen.

Kortom: je jeugd is niet de gelukkigste tijd van je leven!
pi_110381941
Oh boehoeeee.
pi_110382044
Dus als je toelslagen kan aanvragen dan ben je oud en wijs genoeg? :')
  maandag 16 april 2012 @ 01:10:23 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_110382048
De jeugd van kinderen wordt grotendeels compleet verneukt door de volwassenen die ze allemaal verplichtingen opleggen, zoals iedere dag opgesloten worden in een klaslokaaltje waar ze grotendeels nutteloze onzin te verwerken krijgen...
pi_110382133
Welkom in Nederland.

Land waar je rechten hebt als je ouders geld hebben.
  maandag 16 april 2012 @ 01:16:00 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110382177
quote:
Ik ben van mening dat het niet zo is. Ten eerste heb je tot je 18e levensjaar geen rechten. Je moet maar geluk hebben met je ouders. Ben je geboren bij verslaafden of een stel gekken? Jammer de bammer maar jij gaat een nare jeugd krijgen! En hoop ook maar op een leuke zwemleraar of een aardige begeleider op het kinderdagverblijf.
Ja dat is ook echt de meerderheid van de bevolking hè?!

quote:
Je moet bovendien verplicht naar school toe. Het maakt niet uit dat al je klasgenoten in drugs handelen of door de les heen schreeuwen. Het maakt niet uit of je nu alleen maar onzinnige vakken krijgt van leraren die de dagen tot het pensioen aftellen. Het maakt niet uit, school is verplicht.
Ahh dus dit vind jij erger dan bovenstaande, nee logisch :?
pi_110382227
Cry me a river!

En wat Daniel zegt.
Ja doei.
pi_110382252
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 01:10 schreef Yi-Long het volgende:
De jeugd van kinderen wordt grotendeels compleet verneukt door de volwassenen die ze allemaal verplichtingen opleggen, zoals iedere dag opgesloten worden in een klaslokaaltje waar ze grotendeels nutteloze onzin te verwerken krijgen...
Bingo.
pi_110382304
School was wel enorm kut. Ik ben een stuk opgeknapt in het jaar dat ik er nu vanaf ben.
pi_110382325
zijn er alternatieven dan? YILONGG/tim???
pi_110382418
quote:
En verplicht mee moeten doen met de materialistische levensstijl waar hun ouders zo aan vasthouden.

Weet je wat pas oneerlijk is dat je niet eens in een woonwagen mag wonen tenzij je kunt aantonen dat je daar recht op hebt ;(
pi_110382653
In je jeugd een huis delen met 8 personen?
ADHD-C
pi_110382699
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 01:13 schreef Aardappel2610 het volgende:
Welkom in Nederland.

Land waar je rechten hebt als je ouders geld hebben.
Verhuis dan.
  maandag 16 april 2012 @ 01:50:09 #14
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110382709
Onwetendheid is inderdaad een zegen.
pi_110382836
''Je jeugd is niet de gelukkigste tijd van je leven''

Dat kan jij niet bepalen, is voor iedereen anders :')
  maandag 16 april 2012 @ 02:18:10 #16
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110383064
Eens!
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 16 april 2012 @ 02:44:15 #17
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_110383302
quote:
En hoe, haha school is zo highly overrated :')
pi_110383797
Voor mij geldt het wel en niet.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  maandag 16 april 2012 @ 07:36:44 #19
297051 schaal_9
Caissière B
pi_110383947
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2012 01:00 schreef Elvenpath het volgende:
...
En dan ben je eindelijk volwassen. Tenminste zo ziet de overheid je. Maar als achttienjarige is het gevaar nog niet geweken. Je mag immers stoppen met school maar wat moet je dan? Fulltime gaan werken om jezelf in je levensbehoeften te kunnen voorzien? Je kan nog zo hard werken maar je verdient nog geen ¤600 per maand. En de gasten die ouder zijn dan jou verdienen twee keer zoveel terwijl ze minder uitvoeren. En wat als je op jezelf wilt gaan wonen? Je mag je inschrijven bij een woningbouwvereniging maar deze geven je pas na drie jaar wachten een woning.

Nee.. pas als je ten minste 20 jaar oud bent en dus volwassen begint je leven in mijn ogen pas echt. Dan ben je oud en wijs genoeg om jezelf te helpen (je weet bijv. hoe je toeslagen moet aanvragen en dergelijke) en je inkomen is ook hoog genoeg om jezelf te ondersteunen. Bovendien maak je nu wel kans op eigen woonruimte die je niet hoeft te delen met 8 anderen.

Er is aangetoond dat de Nederlandse jeugd het gelukkigst is, vanwege de vrijheden. Kinderen worden aangeleerd om voor zichzelf op te komen en zelf keuzes te maken. Maar het hangt wel deels af van wat er op je pad terecht komt.

Wat betreft die periode als jongvolwassene: daar zit wat in. De 23ste verjaardag is een hoogtepunt: vanaf dat moment heb je recht op een volwaardig loon. Optie: paar jaar naar België verhuizen als je op 18-jarige leeftijd meer wil verdienen. Daar krijg je ongeveer 80% meer voor precies hetzelfde werk (ten minste 1207.37 euro bruto).

Met weinig geld is het in een westers land vrij moeilijk om echt gelukkig te zijn, is mijn ervaring.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 16 april 2012 @ 08:15:36 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110384267
Kind waar heb je het over.. Je gaat me toch niet vertellen dat je ouder dan 15 bent he? Hier vroeg je gisteren nog "hoeveel 25m2" is :') Wat zijn stookkosten?
pi_110384399
quote:
´Geniet maar van je jeugd, het is de mooiste tijd van je leven´

Hoe vaak hebben we dit zinnetje als kind zijnde niet gehoord? En in zekere zin is het waar. Als kind zijnde hoefde je immers alleen maar te spelen en wat uurtjes op school door te brengen. Waar je overigens ook het grootste gedeelte van de dag deed spelen en kletsen met vriendjes en vriendinnetjes. Je kreeg veel vakantie en had geen zorgen over rekeningen, ongeduldige klanten en asociale leidinggevenden. De wereld was mooi… Of toch niet?

Hoe ouder we worden des te meer we over de wereld te weten komen. Opeens gaan we het nieuws volgen en wat blijkt? Elke dag oorlog, elke dag misdaad en zeg me niet dat je nog nooit een nieuwsflits hebt gehoord over ‘jong meisje/jongentje vermoord/misbruikt door familieleden’. En dan raakt het je.. is de jeugd wel zo’n gelukkige tijd?

op je 18e heb je recht op 45% van het minimum loon.. Doen ze niet voor niks he. Als je 3 x zoveel zou verdienen zou niemand meer naar school gaan.

En ja dit zegt iemand die dus niet naar school is gegaan.
  maandag 16 april 2012 @ 08:46:07 #22
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_110384607
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 07:36 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Er is aangetoond dat de Nederlandse jeugd het gelukkigst is, vanwege de vrijheden. Kinderen worden aangeleerd om voor zichzelf op te komen en zelf keuzes te maken. Maar het hangt wel deels af van wat er op je pad terecht komt.

Wat betreft die periode als jongvolwassene: daar zit wat in. De 23ste verjaardag is een hoogtepunt: vanaf dat moment heb je recht op een volwaardig loon. Optie: paar jaar naar België verhuizen als je op 18-jarige leeftijd meer wil verdienen. Daar krijg je ongeveer 80% meer voor precies hetzelfde werk (ten minste 1207.37 euro bruto).

Met weinig geld is het in een westers land vrij moeilijk om echt gelukkig te zijn, is mijn ervaring.
Geld maakt niet per se gelukkig. Je moet er zelf wat van maken. Geld maakt het alleen makkelijker...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_110384641
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 08:46 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Geld maakt niet per se gelukkig. Je moet er zelf wat van maken. Geld maakt het alleen makkelijker...
Ik weet dat het een mooie gedachte is maar in 99% van de gevallen maakt geld gewoon gelukkig. Dat mensen hier nog steeds mee aan komen zetten zeg.
  maandag 16 april 2012 @ 08:56:48 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110384789
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:48 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik weet dat het een mooie gedachte is maar in 99% van de gevallen maakt geld gewoon gelukkig. Dat mensen hier nog steeds mee aan komen zetten zeg.
Nee hoor, ook mensen met veel geld zijn vaak net zo ongelukkig/gelukkig als anderen, minus de geldzorgen.
pi_110386434
quote:

Dan ben je oud en wijs genoeg om jezelf te helpen (je weet bijv. hoe je toeslagen moet aanvragen en dergelijke) en je inkomen is ook hoog genoeg om jezelf te ondersteunen.
_O-

Een uitkering zou de enige wijze zijn om de levensstijl van mijn puberjaren te herleven, jammer genoeg. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')