abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110367205
Hallo allemaal,

Ik ben pas 16 jaar geworden en zou graag willen beginnen met beleggen.
Een paar maanden geleden heb ik ook meegedaan met het beursspel van RTL Z, dit spel werkte met MijnBroker. Je begon met een portefeuille van ¤100,000 euro en hiermee heb ik in 2 maanden 10% rendement mee gehaald.

Ook heb ik me goed ingelezen over hoe het werkt en ben alleen van plan te beleggen in aandelen en niet in turbo's of sprinters (dit heb ik wel gedaan met Beursspel vandaar het rendement).

Mijn inleg is ¤1000

Graag zou ik willen weten welk platform ik zou moeten gebruiken om hiermee mee aan de slag te gaan (met deze lage inleg).

P.S : Natuurlijk heb ik toestemming van me ouders dus dit zal geen obstakels opleveren

Bij voorbaat dank :)
graag verwijderen
  zondag 15 april 2012 @ 21:07:02 #2
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110367783
Binck lijkt mij de beste keuze gezien de hoogte van je inleg.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_110368120
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:07 schreef JimmyJames het volgende:
Binck lijkt mij de beste keuze gezien de hoogte van je inleg.
Ja en zou ik dan een beleggingsfonds nemen gezien de hoge transactiekosten?
graag verwijderen
pi_110368312
quote:
Ja en zou ik dan een beleggingsfonds nemen gezien de hoge transactiekosten?
Maar dan valt er minder te leren lijkt me. Enkel dat de marktportfolio mean-var efficient is. Je kan ook stock gaan picken (wat waarschijnlijk minder goed uitpakt), maar je moet dan wel steeds onderbouwen waarom je een bepaalde investering doet. En daar leer je van.
pi_110368667
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:14 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Maar dan valt er minder te leren lijkt me. Enkel dat de marktportfolio mean-var efficient is. Je kan ook stock gaan picken (wat waarschijnlijk minder goed uitpakt), maar je moet dan wel steeds onderbouwen waarom je een bepaalde investering doet. En daar leer je van.
ah oke dankje,
ander staat het geld toch alleen maar op me rekening dus kan opzich wel gaan stock picken.
Weet jij mischien of ik bij binck een rekening kan openen op mijn naam en niet op die van me ouders?
graag verwijderen
pi_110370070
Oke ben er uit, ik ga beleggen bij binck en heb de map opgevraagd als minderjarige is het geen probleem alleen toestemming ouders nodig. Ik ga me inleg verhogen naar ¤1500 euro omdat ik toch geen scooter of zoiets ga kopen ;). Ik heb nog een vraag

Als ik 1500 euro inleg, zou ik dan 5 fondsen kiezen met elk 300 euro inleg (-transactie kosten e.d)
of zou ik 3 fondsen doen en daar 500 p,s inleggen?

Bij voorbaat dank
graag verwijderen
pi_110371740
quote:
Oke ben er uit, ik ga beleggen bij binck en heb de map opgevraagd als minderjarige is het geen probleem alleen toestemming ouders nodig. Ik ga me inleg verhogen naar ¤1500 euro omdat ik toch geen scooter of zoiets ga kopen . Ik heb nog een vraag

Als ik 1500 euro inleg, zou ik dan 5 fondsen kiezen met elk 300 euro inleg (-transactie kosten e.d)
of zou ik 3 fondsen doen en daar 500 p,s inleggen?

Bij voorbaat dank
Ikzelf zou 3 fondsen doen met een inleg van 500E, anders wordt het te duur vanwege je transactie kosten.
pi_110372824
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:58 schreef Taciho het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben pas 16 jaar geworden en zou graag willen beginnen met beleggen.
Een paar maanden geleden heb ik ook meegedaan met het beursspel van RTL Z, dit spel werkte met MijnBroker. Je begon met een portefeuille van ¤100,000 euro en hiermee heb ik in 2 maanden 10% rendement mee gehaald.

Ook heb ik me goed ingelezen over hoe het werkt en ben alleen van plan te beleggen in aandelen en niet in turbo's of sprinters (dit heb ik wel gedaan met Beursspel vandaar het rendement).

Mijn inleg is ¤1000

Graag zou ik willen weten welk platform ik zou moeten gebruiken om hiermee mee aan de slag te gaan (met deze lage inleg).

P.S : Natuurlijk heb ik toestemming van me ouders dus dit zal geen obstakels opleveren

Bij voorbaat dank :)
Voor ¤ 1k aandelen kopen is volslagen zinloos en demotiverend. Ga juist wel met turbo's spelen en ga verder met het beursspel totdat je minstens ¤ 50k hebt gespaard.
  zondag 15 april 2012 @ 22:27:39 #9
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_110373737
Ik ben ervan overtuigd dat een simpele 3 fund portfolio van Total Stock Market, Total REIT market, en Total Bond Market, gealloceerd op een manier dat jij tevreden bent, een ideaal portfolio is voor de meeste investeerders. Een Buy & Hold, toepassend op wijd verspreide index fondsen dus.

Voordelen:

• Maximum diversificatie met meer dan 10,000 wereldwijde securities (minder risico).
• Geen zorgen maken over het underperformen van de index.
• Lage beheerskosten.
• Simpel te begrijpen voor vrijwel iedereen.

De Vaguard mutual funds die ik aanraad:

Voor aandelen:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VTSAX

Voor obligaties:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VBTSX

Voor REITs:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VGSLX

Wat de experts zeggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om je vraag te beantwoorden: www.Binck.nl
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 15 april 2012 @ 22:55:53 #10
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110375776
kan prima, ben zo zelf ook begonnen, ook bij Binck en ook met 1000 euro. Je hoeft het overigens niet voor het rendement te doen de komende tijd, zeker als je het laat bij beleggen in aandelen of investeringsfondsen (wat ik overigens een verstandige keuze vind!). de rendementen die je in het begin behaalt zo'n klein bedrag zijn minimaal. Aangezien je best veel tijd kwijt bent met het uitpluizen van allerlei dingen, het volgen van het nieuws etc. kun je voor het geld beter gaan werken, je zult het echt voor de lol en om er wat van te leren moeten doen. ;)

Wat ik je verder mee kan geven is dat je vooral je eigen plan moet trekken en ideeën ontwikkelen. Je moet vooral niet te veel aandacht besteden aan van alles wat mensen uitkraaien op bijv. forums e.d., maar ook wat(zelfbenoemde) experts verkondigen in bijvoorbeeld columns. Natuurlijk is het wel nuttig om dit te lezen en te volgen, maar laat je er niet teveel door beïnvloeden, trek je eigen plan.

Verder moet je je vooral in het begin niet laten verleiden door allerlei producten met veel te veel risico's (hefboomproducten, opties etc.) Er is zeer zeker winst mee te behalen, maar alleen als je de werking er 100% van kent, voor jezelf op een rijtje zet waarom je een bepaalde keuze maakt en erg goed blijft opletten en vooral je verlies niet uit laten lopen. Maar aangezien je ook pas 16 bent denk ik niet dat je al in dit soort producten kunt beleggen bij Binck ;)
  zondag 15 april 2012 @ 23:14:09 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110376948
Als de inleg ergens tussen de 5000 en 10000 euro is, is Binck dan nog de juiste keuze?
  zondag 15 april 2012 @ 23:19:31 #12
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110377269
Dan ben je vermoedelijk goedkoper uit bij Interactive Broker.
pi_110377666
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 22:27 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat een simpele 3 fund portfolio van Total Stock Market, Total REIT market, en Total Bond Market, gealloceerd op een manier dat jij tevreden bent, een ideaal portfolio is voor de meeste investeerders. Een Buy & Hold, toepassend op wijd verspreide index fondsen dus.

Voordelen:

• Maximum diversificatie met meer dan 10,000 wereldwijde securities (minder risico).
• Geen zorgen maken over het underperformen van de index.
• Lage beheerskosten.
• Simpel te begrijpen voor vrijwel iedereen.

De Vaguard mutual funds die ik aanraad:

Voor aandelen:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VTSAX

Voor obligaties:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VBTSX

Voor REITs:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VGSLX

Wat de experts zeggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om je vraag te beantwoorden: www.Binck.nl
Ja dit kan wel maar is het rendement dan niet veel te klein. Ik heb al een kleine inleg dan neem ik liever iets meer risico om meer te krijgen dan om een paar jaar te wachten om ¤100 euro te verdienen bijvoorbeeld.

Wat is het rendement jaarlijks ongeveer procentueel als je deze 3 fondsen heb?
graag verwijderen
  zondag 15 april 2012 @ 23:32:03 #14
344884 monkyyy
pi_110377925
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:27 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ja dit kan wel maar is het rendement dan niet veel te klein. Ik heb al een kleine inleg dan neem ik liever iets meer risico om meer te krijgen dan om een paar jaar te wachten om ¤100 euro te verdienen bijvoorbeeld.

Wat is het rendement jaarlijks ongeveer procentueel als je deze 3 fondsen heb?
Rond de 4-10% per jaar afhankelijk van je verhoudingen.
  zondag 15 april 2012 @ 23:32:29 #15
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110377947
Met risicovolle beleggingen zoals turbo's moet je wel beseffen dat je je inleg relatief gemakkelijk geheel kwijt kunt raken.
pi_110378756
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 22:27 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat een simpele 3 fund portfolio van Total Stock Market, Total REIT market, en Total Bond Market, gealloceerd op een manier dat jij tevreden bent, een ideaal portfolio is voor de meeste investeerders.
Dollarfondsen voor een Europese belegger? Complete aandelenindex terwijl de wereld nog kampt met overaanbod en onhoudbare schulden? Vastgoed dat nog in diep verval is, bonds terwijl de rente ongekend laag staat?
pi_110379175
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 23:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]

ik heb even een berekening gemaakt als ik ongeveer 550 euro in elk fonds stop

klopt dit of zie ik kosten over het hoofd?

[ Bericht 9% gewijzigd door Taciho op 16-04-2012 00:01:27 ]
graag verwijderen
  maandag 16 april 2012 @ 00:13:41 #18
344884 monkyyy
pi_110380004
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:47 schreef dvr het volgende:

[..]

Dollarfondsen voor een Europese belegger? Complete aandelenindex terwijl de wereld nog kampt met overaanbod en onhoudbare schulden? Vastgoed dat nog in diep verval is, bonds terwijl de rente ongekend laag staat?
Extreme diversificatie inderdaad.
pi_110380047
maak het geld maar naar mij over, dan beheer ik het wel voor je
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 16 april 2012 @ 00:17:12 #20
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110380172
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:55 schreef Taciho het volgende:

[..]

ik heb even een berekening gemaakt als ik ongeveer 550 euro in elk fonds stop

[ afbeelding ]

klopt dit of zie ik kosten over het hoofd?
De transactiekosten kloppen niet. Binck is een stuk duurder en bij lynx of IB kom je er niet in met een inleg < 3500e.
pi_110380963
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:17 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

De transactiekosten kloppen niet. Binck is een stuk duurder en bij lynx of IB kom je er niet in met een inleg < 3500e.
Tarieven Binck
Dit zijn de tarieven, alleen vergeet TS dat er een minimum is van 10e. Totale kosten zijn dus 30 ekkies, ipv de 21 die berekend zijn.
Ik weet niet of je rekening houdt met kosten verkoop. Als je iets met je rendement wilt doen, dan zul je op een gegeven moment je aandelen moeten verkopen. Om van je belgegingen af te zijn betaal je dus nogmaals 30e, ook al verkoop je maar 3 aandelen (een van elk fonds)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_110381134
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 23:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Maar: "Historische prestaties zijn geen garantie voor de toekomst."
Anders gezegd, dit is geen vraag die jij, ik of iemand anders kan beantwoorden. Het beste wat je zou kunnen zeggen is "In de periode MM/JJ tot MM/JJ behaalde fonds X een rendement van YY%.

Tenzij je een werkende glazenbol hebt natuurlijk...
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_110381403
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:35 schreef miro86 het volgende:

[..]

Tarieven Binck
Dit zijn de tarieven, alleen vergeet TS dat er een minimum is van 10e. Totale kosten zijn dus 30 ekkies, ipv de 21 die berekend zijn.
Ik weet niet of je rekening houdt met kosten verkoop. Als je iets met je rendement wilt doen, dan zul je op een gegeven moment je aandelen moeten verkopen. Om van je belgegingen af te zijn betaal je dus nogmaals 30e, ook al verkoop je maar 3 aandelen (een van elk fonds)
wat bedoel je met minimum van 10 euro. bedoel je omdat het buitenlandse fondsen zijn waarbij een tarief van ¤9.50 telt +0,15% ?
graag verwijderen
pi_110381482
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2012 22:55 schreef Shispeed het volgende:
kan prima, ben zo zelf ook begonnen, ook bij Binck en ook met 1000 euro. Je hoeft het overigens niet voor het rendement te doen de komende tijd, zeker als je het laat bij beleggen in aandelen of investeringsfondsen (wat ik overigens een verstandige keuze vind!). de rendementen die je in het begin behaalt zo'n klein bedrag zijn minimaal. Aangezien je best veel tijd kwijt bent met het uitpluizen van allerlei dingen, het volgen van het nieuws etc. kun je voor het geld beter gaan werken, je zult het echt voor de lol en om er wat van te leren moeten doen. ;)

Wat ik je verder mee kan geven is dat je vooral je eigen plan moet trekken en ideeën ontwikkelen. Je moet vooral niet te veel aandacht besteden aan van alles wat mensen uitkraaien op bijv. forums e.d., maar ook wat(zelfbenoemde) experts verkondigen in bijvoorbeeld columns. Natuurlijk is het wel nuttig om dit te lezen en te volgen, maar laat je er niet teveel door beïnvloeden, trek je eigen plan.

Verder moet je je vooral in het begin niet laten verleiden door allerlei producten met veel te veel risico's (hefboomproducten, opties etc.) Er is zeer zeker winst mee te behalen, maar alleen als je de werking er 100% van kent, voor jezelf op een rijtje zet waarom je een bepaalde keuze maakt en erg goed blijft opletten en vooral je verlies niet uit laten lopen. Maar aangezien je ook pas 16 bent denk ik niet dat je al in dit soort producten kunt beleggen bij Binck ;)
TS, Shispeed heeft een punt.
Als ik me MIFID nog goed kan herineren is het zo dat Binck je hoort te vertellen dat complexe producten niet geschikt zijn voor je, maar je mag ze nog steeds aanschaffen. (Natuurlijk zal Binck niet weten dat TS 16 is, dat mag dus niet, als ik het nog goed weet

quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:15 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Voor ¤ 1k aandelen kopen is volslagen zinloos en demotiverend. Ga juist wel met turbo's spelen en ga verder met het beursspel totdat je minstens ¤ 50k hebt gespaard.
Juist, een 16-jarige en turbo's... we moeten dankbaar zijn dat je geen financieel adviseur bent.
pi_110381518
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:47 schreef Taciho het volgende:

[..]

wat bedoel je met minimum van 10 euro. bedoel je omdat het buitenlandse fondsen zijn waarbij een tarief van ¤9.50 telt +0,15% ?
Nee, kleine lettertjes: "Voor deze transacties geldt een minimum van ¤ 10 en een maximum van ¤ 150 per transactie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')