quote:De 47e editie van de Amstel Gold Race wordt verreden vanaf de start in Maastricht en de finish in Valkenburg op de beruchte helling de Cauberg. We verrijden 260,4 km op 15 april
De Hellingen
In totaal worden er 32 hellingen aangedaan, waaronder de: Cauberg, Keutenberg, Eyserbosweg, Fromberg en de Gulperberg. De steilste en zwaarste helling is de Eyserbosweg, met een gemiddeld stijgings percentage van 8,8% tot het maximum stijgingspercetagen van 16,2%. Hij is ook nog eens meer dan een kilometer lang.
quote:Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef franklop het volgende:
Ik lach me de ballen uit mn broek als Freire wint
Movistar is gewoon een prachtig team. Nog altijd immens zonde dat ze niet meer Caisse als sponsor hebben.quote:Op zondag 15 april 2012 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valverde zou het echt wel verdienen, niet alleen de hele tijd attent in beeld, maar hij zou ook het indrukwekkende teamwerk van Movistar afwerken.
Wie niet behalve Katusha?quote:Op zondag 15 april 2012 16:48 schreef TLC het volgende:
Goh, wat een verrassing dat Rabo alleen maar op papier meedoet
quote:Op zondag 15 april 2012 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valverde zou het echt wel verdienen, niet alleen de hele tijd attent in beeld, maar hij zou ook het indrukwekkende teamwerk van Movistar afwerken.
Dude, hij is niet goed genoeg..helaas maar 'tis niet anders.quote:
Dat heb ik vaker gedacht, Vino redde het bijvoorbeeld ook nog. En bij Ivanon/Kroon was het verschil ook niet groot.quote:
Volgens Nuyens heeft ie minstens 15 seconden nodig aan de voet van de Cauberg.quote:Op zondag 15 april 2012 16:49 schreef franklop het volgende:
Oscar red het niet, houdt ie niet op de Cauberg
Op een Cauberg moet hij mee kunnen.quote:Op zondag 15 april 2012 16:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dude, hij is niet goed genoeg..helaas maar 'tis niet anders.
Het zou wat zijn als hij gaat winnen. Dan wint QS echt alles dit seizoen.quote:
Gebeurt niet.quote:Op zondag 15 april 2012 16:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als hij gaat winnen. Dan wint QS echt alles dit seizoen.
Wees blij dat het Vanendert niet isquote:Op zondag 15 april 2012 16:54 schreef oxylus11 het volgende:
Balen, wat een klotenaam op de erelijst zeg.
Weet ik niet, die wint vorig jaar nog een bergetappe in de TDF.quote:Op zondag 15 april 2012 16:55 schreef Sautor het volgende:
Vanendert was mogelijk nog erger op de erelijst geweest
Winnaar van een koninginge rit in de tour.quote:Op zondag 15 april 2012 16:55 schreef Sautor het volgende:
Vanendert was mogelijk nog erger op de erelijst geweest
Ik ook. Astana die een klassieker wint.quote:Op zondag 15 april 2012 16:54 schreef Bastiefcg het volgende:
Aah wat jammer! Ik had Freire deze zó hard gegunt.
Was zo te zien Hesjedal.quote:Op zondag 15 april 2012 16:56 schreef DeeBee het volgende:
Cunego stuurt die Nordhaug ook gewoon hele onderuit, wat een idiote actie...
Dekker reed wel lekker btw...![]()
Al zat er nog een ploegmaat van hem voor hem dacht ik...
quote:Op zondag 15 april 2012 16:56 schreef sausagin het volgende:
[..]
Winnaar van een koninginge rit in de tour.
Hoe kom je daar bij? Ze waren juist in de breedte zwak. Hebben ze uberhaupt iemand in de top 30?quote:Op zondag 15 april 2012 16:57 schreef marcodej het volgende:
Nederlanders weer in de breedte goed, maar daar ben ik nu wel klaar mee, dat 'in de breedte' goed zijn.
Gekke Italiaan.quote:Op zondag 15 april 2012 16:58 schreef marcodej het volgende:
Cunego valt eerst en is dan boos op Nordhaug...
Rojas was fantastisch vandaag.quote:Op zondag 15 april 2012 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben trouwens zwaar onder de indruk van het Spaanse geweld, indrukwekkend duel tussen Sanchez, Rodriguez, Valverde en Rojas.
Mollema net wel of net niet top-10. Dekker daar vlak achter.quote:Op zondag 15 april 2012 16:58 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ze waren juist in de breedte zwak. Hebben ze uberhaupt iemand in de top 30?
Wilde ik ook al doenquote:Op zondag 15 april 2012 16:57 schreef Lann555 het volgende:
Laat ik de standaard open deur maar weer intrappen en even opmerken hoe slecht Rabo weer gereden heeft
Ik heb nu al zin in LBL, meer van dat spektakelquote:Op zondag 15 april 2012 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben trouwens zwaar onder de indruk van het Spaanse geweld, indrukwekkend duel tussen Sanchez, Rodriguez, Valverde en Rojas.
Ja, dat bleek echt een goede gok voor de prono...quote:Op zondag 15 april 2012 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan het niet beoordelen geen uitslag.quote:Op zondag 15 april 2012 17:00 schreef knep het volgende:
Slechtste Amstel ooit voor Rabo volgens Boogie.
Je hebt de wedstrijd niet gezien?quote:Op zondag 15 april 2012 17:01 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Kan het niet beoordelen geen uitslag.
Beter dan ik verwacht had ja!quote:Op zondag 15 april 2012 17:01 schreef Ericr het volgende:
Dekker toch wel heel netjes, L-B-L moet hem beter liggen.
Mollema zit waar ie moet zitten, Dekker valt me heel erg mee, Terpstra lag tot 400m op een tweede plek, Kroon viel me ook nog mee.quote:Op zondag 15 april 2012 16:58 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ze waren juist in de breedte zwak. Hebben ze uberhaupt iemand in de top 30?
Dat is ook honderd procent de waarheid. Ze hadden net zo goed niet kunnen rijden, niemand die het verschil had gezien.quote:Op zondag 15 april 2012 17:00 schreef knep het volgende:
Slechtste Amstel ooit voor Rabo volgens Boogie.
Tuurlijk niet Ajax-De Graafschapquote:
VCS ook eigenlijk. Ze vielen alleen op achterin het peloton.quote:Op zondag 15 april 2012 17:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is ook honderd procent de waarheid. Ze hadden net zo goed niet kunnen rijden, niemand die het verschil had gezien.
Gesink viel me hartstikke mee, zeker in een koers die hem in principe niet ligt.quote:Op zondag 15 april 2012 17:04 schreef Drebbelman het volgende:
Ik vond van Gesink ook wel knap dat hij zo lang meekon, maar het zijn de mannen van rabo die het moeten doen, die het niet laten zien, vandaag, net als afgelopen woensdag Martens en Breschel.
Zou ik ook doen als ik verlies van Vanendert in de sprint.quote:Op zondag 15 april 2012 17:04 schreef baggerbaas het volgende:
Die Sagan kan me wel een chagrijnig hoofd trekken zeg
volgens mij een hoedje gemaakt van viltjes, evenals de kittige rokjes.quote:Op zondag 15 april 2012 17:05 schreef marcodej het volgende:
Hebben die dames nou een blik amstel op hun hoofd?
Rabo schittert wel vaker door afwezigheid, echt onvoorstelbaar zwak.quote:Op zondag 15 april 2012 17:04 schreef Drebbelman het volgende:
Ik vond van Gesink ook wel knap dat hij zo lang meekon, maar het zijn de mannen van rabo die het moeten doen, die het niet laten zien, vandaag, net als afgelopen woensdag Martens en Breschel.
Gesink komt er wel. Mollema ook prima. Breschel en Martens bagger. Tankink moet ook beter kunnen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gesink viel me hartstikke mee, zeker in een koers die hem in principe niet ligt.
Ik snap de kritiek, maar ze hebben nou eenmaal niet beter. Niet verkeerd bedoeld, ze hebben mensen die top-10 kunnen rijden, maar wereldtoppers hebben ze nou eenmaal niet. Dat is de waarheid en dus komen die grote zeges niet. Ligt puur ook aan het aankoopbeleid.quote:Op zondag 15 april 2012 17:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Rabo schittert wel vaker door afwezigheid, echt onvoorstelbaar zwak.
Ik heb Dekker de hele wedstrijd niet gezien. Waar zat hij in die sprint?quote:Op zondag 15 april 2012 17:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Laatste paar km was leuk, verder saaie koers.
Ik had iets meer van Mollema verwacht. Verder Rabo zoals verwacht.
Vacansoleil onzichtbaar.
Terpstra opnieuw goed.
Dekker een stuk beter dan ik verwacht had.
Wat had je dan verwacht? Ik had Mollema misschien iets korter of attenter verwacht, maar ook niet meer dan dat. Is ook nog maar zn eerste AGR.quote:Op zondag 15 april 2012 17:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Rabo schittert wel vaker door afwezigheid, echt onvoorstelbaar zwak.
Vlak achter Mollema, top 15 ofzo? Heel goed dus.quote:Op zondag 15 april 2012 17:07 schreef Lann555 het volgende:
Mw
[..]
Ik heb Dekker de hele wedstrijd niet gezien. Waar zat hij in die sprint?
Klopt en telkens wordt ie aangeduid als beschermd renner, zal wel in z'n contract staan ofzo.quote:Op zondag 15 april 2012 17:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar die heeft vorige week toch zelf al gezegd niet goed te zijn?
Das wel netjes inderdaad. Prima gereden. Hoop dat hij deze lijn doortrektquote:Op zondag 15 april 2012 17:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vlak achter Mollema, top 15 ofzo? Heel goed dus.
Michel?quote:Op zondag 15 april 2012 17:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kreder zat er volgens mij ook nog bij ja.
Jep Michel.quote:
Je had verwacht dat hij er meteen staat na 2 jaar niet koersen?quote:Op zondag 15 april 2012 17:07 schreef Lann555 het volgende:
Mw
[..]
Ik heb Dekker de hele wedstrijd niet gezien. Waar zat hij in die sprint?
Gesink verbetert nog steeds mijn inziens. In de vorm van Catalonië zou hij er hier veel eerder afgereden zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 17:11 schreef Ereinion het volgende:
Rabobank blijft een beetje hetzelfde verhaal als de rest van het seizoen. Mollema zit op niveau, de rest eronder. Eigenlijk niemand die zichzelf overtreft. Tankink was gewoon matig, Boom hetzelfde (waarom zou hij op de heuvels minder zijn dan Terpstra?), Martens was nergens, Breschel gewoon uitgesproken slecht, Gesink blijft het hele voorjaar op hetzelfde niveau hangen.
Toch die kou hequote:Op zondag 15 april 2012 17:11 schreef marcodej het volgende:
Over andere tegenvallers gesproken: de Schleckjes, de Spanjaarden etc.
Spanjaarden ja maar bij de Schleckjes, op Frank na misschien verbaast me dat niet.quote:Op zondag 15 april 2012 17:11 schreef marcodej het volgende:
Sanchez viel nog mee, gezien dat hij terug moest komen na zijn lekke band.quote:Op zondag 15 april 2012 17:11 schreef marcodej het volgende:
Grootste teleurstelling mijn inziens was Rodriguez. Waar was Purito in godsnaam op de Cauberg? Echt drama.quote:Op zondag 15 april 2012 17:11 schreef marcodej het volgende:
Behalve Freirequote:Op zondag 15 april 2012 17:11 schreef marcodej het volgende:
En dus niet gewonnen? Het was toch de laatste etappe?quote:Op zondag 15 april 2012 17:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nog meer slecht nieuws voor Rabo: Sanchez leiderstrui kwijt in Castilla y Leon
Valverde heb ik ook niet gezien, behalve achterin.quote:Op zondag 15 april 2012 17:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Grootste teleurstelling mijn inziens was Rodriguez. Waar was Purito in godsnaam op de Cauberg? Echt drama.
Klopt. Eindklassement gewonnen door Javier Moreno.quote:Op zondag 15 april 2012 17:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
En dus niet gewonnen? Het was toch de laatste etappe?
Klopt. Overwinning van Javi Moreno.quote:Op zondag 15 april 2012 17:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
En dus niet gewonnen? Het was toch de laatste etappe?
Inderdaad zeg. Vooral omdat ie lekker in het wiel kon blijven met Oscarito voorop. Maar misschien heeft het dichtrijden van die gaten hem de das omgedaan.quote:Op zondag 15 april 2012 17:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Grootste teleurstelling mijn inziens was Rodriguez. Waar was Purito in godsnaam op de Cauberg? Echt drama.
Ach als alle renners die dit normaal wel kunnen niet in orde zijn (op Mollema na) dan kan je ook weinig verwachten.quote:Op zondag 15 april 2012 17:13 schreef Ericr het volgende:
Tegelijkertijd, als Dekker bijna de beste Nederlander is dan geeft het ook goed weer hoe het gesteld is met het Nederlandse wielrennen. Terpstra natuurlijk heel netjes dat hij in twee heel verschillende koersen aan het front kan strijden maar verder is het weer een klassiekerseizoen om snel te vergeten qua Nederlandse inbreng. Zie daar in L-B-L niet veel verandering in komen.
Mollema is toch de beste Nederlander? Maar ik denk dat je ook van hem niet mag verwachten dat hij zomaar top 5 rijdt. We hebben het type renner er nu niet voor, Mollema, Gesink, Kruijswijk e.d. hebeen een langere klim nodig.quote:Op zondag 15 april 2012 17:13 schreef Ericr het volgende:
Tegelijkertijd, als Dekker bijna de beste Nederlander is dan geeft het ook goed weer hoe het gesteld is met het Nederlandse wielrennen. Terpstra natuurlijk heel netjes dat hij in twee heel verschillende koersen aan het front kan strijden maar verder is het weer een klassiekerseizoen om snel te vergeten qua Nederlandse inbreng. Zie daar in L-B-L niet veel verandering in komen.
"Hoe het gesteld is met het Nederlandse wielrennen"? Dat is wel erg zwaar. Dit voorjaar is niet exemplarisch voor de staat van het Nederlandse wielrennen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:13 schreef Ericr het volgende:
Langere klim, of hardere koers lijkt mij.quote:Op zondag 15 april 2012 17:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mollema is toch de beste Nederlander? Maar ik denk dat je ook van hem niet mag verwachten dat hij zomaar top 5 rijdt. We hebben het type renner er nu niet voor, Mollema, Gesink, Kruijswijk e.d. hebeen een langere klim nodig.
We hebben er twee die hier in principe de volgende jaren met de besten mee zouden moeten kunnen en dat zijn Poels en Kelderman. Kelderman is nog veel te jong en ik heb dus echt geen idee wat er met Poels scheelde vandaag.quote:Op zondag 15 april 2012 17:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mollema is toch de beste Nederlander? Maar ik denk dat je ook van hem niet mag verwachten dat hij zomaar top 5 rijdt. We hebben het type renner er nu niet voor, Mollema, Gesink, Kruijswijk e.d. hebeen een langere klim nodig.
Tja waar ligt dat dan aan, iedereen ziek, zwak en misselijk? Verkeerde training? Bagger ploegleiding?quote:Op zondag 15 april 2012 17:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach als alle renners die dit normaal wel kunnen niet in orde zijn (op Mollema na) dan kan je ook weinig verwachten.
Poels was ook neit echt goed in País Vascoquote:Op zondag 15 april 2012 17:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
We hebben er twee die hier in principe de volgende jaren met de besten mee zouden moeten kunnen en dat zijn Poels en Kelderman. Kelderman is nog veel te jong en ik heb dus echt geen idee wat er met Poels scheelde vandaag.
Gesink moet dat in principe toch ook kunnen, net als Mollema?quote:Op zondag 15 april 2012 17:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
We hebben er twee die hier in principe de volgende jaren met de besten mee zouden moeten kunnen en dat zijn Poels en Kelderman. Kelderman is nog veel te jong en ik heb dus echt geen idee wat er met Poels scheelde vandaag.
Kruijswijk is ook absoluut geen eendagsrenner. Kruijswijk heeft een exceptioneel goed herstelvermogen en daarom presteert ie zo goed in grote rondes. Klassiekers zijn niets voor hem.quote:Op zondag 15 april 2012 17:16 schreef marcodej het volgende:
Kruijswijk heb ik nog nooit een goede eendagswedstrijd zien rijden. Die komt vooral naar boven drijven in grote rondes door zijn goede herstelvermogen.
Dit is absoluut geen koers voor Gesink. Het is allemaal veel te kort en veel te veel op de explosiviteit. Mollema moet hier ooit wel eens podium kunnen halen, zeker weten, maar toch ligt hem dit ook weer niet echt. Het is daarvoor allemaal net te kort en net niet steil genoeg, zeker de Cauberg.quote:Op zondag 15 april 2012 17:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gesink moet dat in principe toch ook kunnen, net als Mollema?
Maar er is ook niet eens geprobeerd om het wat uit elkaar te laten spatten (geen enkele ploeg trouwens), iets wat Mollema aangegeven had dat voordelig voor hem is. Het is niet eens dat ze niet goed in vorm zijn, ze proberen ook niets te creeren. Ze laten zich meevoeren, maar doen niets.quote:Op zondag 15 april 2012 17:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach als alle renners die dit normaal wel kunnen niet in orde zijn (op Mollema na) dan kan je ook weinig verwachten.
Wou Gesink niet gaan vlammen op het WK? Dat is nagenoeg hetzelfde soort parcours, niet?quote:Op zondag 15 april 2012 17:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit is absoluut geen koers voor Gesink. Het is allemaal veel te kort en veel te veel op de explosiviteit. Mollema moet hier ooit wel eens podium kunnen halen, zeker weten, maar toch ligt hem dit ook weer niet echt. Het is daarvoor allemaal net te kort en net niet steil genoeg, zeker de Cauberg.
Wat Freire vandaag deed moet Gesink ook kunnenquote:Op zondag 15 april 2012 17:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit is absoluut geen koers voor Gesink. Het is allemaal veel te kort en veel te veel op de explosiviteit. Mollema moet hier ooit wel eens podium kunnen halen, zeker weten, maar toch ligt hem dit ook weer niet echt. Het is daarvoor allemaal net te kort en net niet steil genoeg, zeker de Cauberg.
Zes maanden geleden lag Gesink's been in tweeën.quote:Op zondag 15 april 2012 17:20 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Wat Freire vandaag deed moet Gesink ook kunnen
Gesink heeft hier wel podium gereden, dat is hem in andere klassiekers nooit gelukt.quote:Op zondag 15 april 2012 17:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik bedoel ook normaal, niet vandaagquote:Op zondag 15 april 2012 17:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zes maanden geleden lag Gesink's been in tweeën.
Inderdaad, voorlopig duren de magere jaren voort.quote:Op zondag 15 april 2012 17:20 schreef Ereinion het volgende:
Om nou direct Poels en Kelderman naar voren te schuiven...volgens mij heb ik dat soort 'maar over een paar jaar' verhalen al te vaak gehoord. Voorlopig heeft Poels nog geen enkele ereplaats in een belangrijke eedagskoers gehaald, Kelderman moet eerg nog maar bewijzen een goede prof te worden, voordat je het over ereplaatsen in klassiekers hebt.
Het gaat me niet om de prestaties, het gaat me om de soort renner en intrinsieke kwaliteiten.quote:Op zondag 15 april 2012 17:20 schreef Ereinion het volgende:
Om nou direct Poels en Kelderman naar voren te schuiven...volgens mij heb ik dat soort 'maar over een paar jaar' verhalen al te vaak gehoord. Voorlopig heeft Poels nog geen enkele ereplaats in een belangrijke eedagskoers gehaald, Kelderman moet eerg nog maar bewijzen een goede prof te worden, voordat je het over ereplaatsen in klassiekers hebt.
Tja, in vorm en met wat geluk kan hij best ver komen, hij eindigde op het podium in 2009. Maar hij is nu duidelijk niet in vorm, om goede redenen. Probleem is ook zijn sprint, Gesink moet bijna alleen aan komen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:19 schreef Sautor het volgende:
[..]
Wou Gesink niet gaan vlammen op het WK? Dat is nagenoeg hetzelfde soort parcours, niet?
Vanendert heeft ook geen sprint en won bijna vandaag.quote:Op zondag 15 april 2012 17:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, in vorm en met wat geluk kan hij best ver komen, hij eindigde op het podium in 2009. Maar hij is nu duidelijk niet in vorm, om goede redenen. Probleem is ook zijn sprint, Gesink moet bijna alleen aan komen.
Maar dat geeft toch aan dat hij zelf toch ergens denkt wel een kans te hebben, om met wat voor een tactiek dan ook, dit soort werk aan te kunnenquote:Op zondag 15 april 2012 17:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, in vorm en met wat geluk kan hij best ver komen, hij eindigde op het podium in 2009. Maar hij is nu duidelijk niet in vorm, om goede redenen. Probleem is ook zijn sprint, Gesink moet bijna alleen aan komen.
Dat is een doelstelling van een WK?quote:Op zondag 15 april 2012 17:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vanendert heeft ook geen sprint en won bijna vandaag.
Daarom vind ik het vreemd dat ze die sprint voor het WK verder hebben gelegd, op een plek waar Nederlanders nog kanslozer zijn.
Valt wel mee, Gesink en Mollema zijn beter in een vlakke sprint dan in een sprint op de Cauberg.quote:Op zondag 15 april 2012 17:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarom vind ik het vreemd dat ze die sprint voor het WK verder hebben gelegd, op een plek waar Nederlanders nog kanslozer zijn.
Absoluut geen koers Gesink is wel erg zwaar. Met een bepaalde tactiek, die van 2009 bijvoorbeeld, kan hij heel ver komen (of zelfs winnen). Hetzelfde geldt voor Mollema.quote:Op zondag 15 april 2012 17:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zijn niet veel wielrenners die op hun 24e vierde in de Vuelta zijn geworden. Niet alles geloven wat Wuijts dus vertelt...quote:Op zondag 15 april 2012 17:27 schreef Reya het volgende:
Nederland heeft simpelweg geen toprenners, zo'n Mollema is ook maar een renner die een paar keer kort is geëindigd in het rondewerk.
Tja, tactiek was weer niet best van Rabo vandaag. Stuur Mollema mee met Freire, dan is de kans een stuk groter dat je wint. Met een Gilbert/Sagan/Rodriguez is er normaal gesproken altijd wel iemand beter. Al vielen de echte heuvelsprinters vandaag ook wat tegen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Absoluut geen koers Gesink is wel erg zwaar. Met een bepaalde tactiek, die van 2009 bijvoorbeeld, kan hij heel ver komen (of zelfs winnen). Hetzelfde geldt voor Mollema.
Mompelt iets over een playstation-spelletje.quote:Op zondag 15 april 2012 17:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, tactiek was weer niet best van Rabo vandaag. Stuur Mollema mee met Freire, dan is de kans een stuk groter dat je wint. Met een Gilbert/Sagan/Rodriguez is er normaal gesproken altijd wel iemand beter. Al vielen de echte heuvelsprinters vandaag ook wat tegen.
Dat is een uitstekende prestatie, maar dat maakt hem allesbehalve een evidente favoriet in het heuvelwerk, en zeker nog geen absolute top.quote:Op zondag 15 april 2012 17:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er zijn niet veel wielrenners die op hun 24e vierde in de Vuelta zijn geworden. Niet alles geloven wat Wuijts dus vertelt...
Zo werkt het natuurlijk niet: 'meesturen'. Hij had het wel moeten doen natuurlijk, maar dat gaat niet op bestelling. Hij zat ook wel heel erg achterin, dat snapte ik dan weer niet.quote:Op zondag 15 april 2012 17:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, tactiek was weer niet best van Rabo vandaag. Stuur Mollema mee met Freire, dan is de kans een stuk groter dat je wint. Met een Gilbert/Sagan/Rodriguez is er normaal gesproken altijd wel iemand beter. Al vielen de echte heuvelsprinters vandaag ook wat tegen.
Volgens mij ging het al eerder mis. BMC en Katusha probeerden de koers gesloten te houden en vrijwel niemand deed ook maar iets om dat te verhinderen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet: 'meesturen'. Hij had het wel moeten doen natuurlijk, maar dat gaat niet op bestelling. Hij zat ook wel heel erg achterin, dat snapte ik dan weer niet.
Volgens mij een renner van AG2R?quote:Op zondag 15 april 2012 17:31 schreef marcodej het volgende:
1. Gasparotto
2. Vanendert
3. Sagan
4. Freire
5. Voeckler
6. Gilbert
7. Sanchez
8. Wegmann
9. ?
10. Mollema
Ja, weet alleen zijn naam niet.quote:
Italiaanse toestanden! Wellicht te maken met diezelfde technische storing met de tijdverschillen?quote:Op zondag 15 april 2012 17:33 schreef OProg het volgende:
Wonderbaarlijk dat de eerste de beste amateurkoers sneller de uitslag weet te geven dan nu.
Gesink wordt miljonair bij Rabo, denk niet dat een andere ploeg dat gaat neertellen voor een kopman die nooit iets winst.quote:Op zondag 15 april 2012 17:34 schreef Pedroso het volgende:
Westra heeft denk zijn hoofddoel voor dit seizoen al gereden (Parijs-Nice), die bolt het seizoen verder wel uit. Poels was alvast aan het traine voor woensdag waarschijnlijk.
Er komt voor de Rabo ploeg overigens wel een enorme druk op de TDF te liggen overigens, ik zie ze daarvoor niet veel bereiken.
Ik zou eerlijk gezegd bv Gesink wel is een andere ploeg willen zien rijden, heb de indruk dat het bij andere ploegen er toch anders aan toe gaat dan bij het deftige Rabo.
Gewoon mikken op koersen als Romandie, Zwitserland, Dauphine,... Gaan voor koersen die je echt kan winnen, niet op dingen die te hoog zijn gegrepen. Vacansoleil lijkt dat beter door te hebben.quote:Op zondag 15 april 2012 17:34 schreef Pedroso het volgende:
Er komt voor de Rabo ploeg overigens wel een enorme druk op de TDF te liggen overigens, ik zie ze daarvoor niet veel bereiken.
Dan hebben ze zelfs bij menig amateurkoers nog een cameratje op de finish staan om in ieder geval de volgorde juist op te maken.quote:Op zondag 15 april 2012 17:35 schreef knep het volgende:
[..]
Italiaanse toestanden! Wellicht te maken met diezelfde technische storing met de tijdverschillen?
Dat is juist het probleem, Gesink heeft het wel in zich om in een grote ronde top 3 te rijden maar dat gaat hem bij Rabo never nooit lukken.quote:Op zondag 15 april 2012 17:35 schreef groenen het volgende:
[..]
Gesink wordt miljonair bij Rabo, denk niet dat een andere ploeg dat gaat neertellen voor een kopman die nooit iets winst.
Konden er ook niet echt een goed beeld van krijgen. Nocentini zou normaal zijn, maar ook Riblon in vorm is mogelijk.quote:Op zondag 15 april 2012 17:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, weet alleen zijn naam niet.
Ben wel benieuwd naar het verhaal van Poels.
quote:Zonder favorieten als Tom Boonen en Tony Martin (beiden Omega Pharma-Quickstep) en Fabian Cancellara (Saxo Bank) vertrok het peloton uit Maastricht voor de 256 kilometer door het Zuid-Limburgse Heuvelland.
Wordt zeker door Leo zelf bijgehouden dit.quote:
Schijft Leo van Vliet die stukjes soms.quote:
Ik zou ook liever zien dat Gesink een keer vol op de Giro of Vuelta gaat richten, maar dat zie ik bij Rabobank niet snel gebeuren. Voor dit jaar komt de Giro te vroeg waarschijnlijk en in de Vuelta doet Bertje weer mee. Dus dan slinken je winst- en podiumkansen weer.quote:Op zondag 15 april 2012 17:37 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, Gesink heeft het wel in zich om in een grote ronde top 3 te rijden maar dat gaat hem bij Rabo never nooit lukken.
Hoezo niet?quote:Op zondag 15 april 2012 17:37 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, Gesink heeft het wel in zich om in een grote ronde top 3 te rijden maar dat gaat hem bij Rabo never nooit lukken.
Ik baal d'r zo van dat en Gesink en Mollema en ook Kruijswijk allemaal naar de tour gaan.quote:Op zondag 15 april 2012 17:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou ook liever zien dat Gesink een keer vol op de Giro of Vuelta gaat richten, maar dat zie ik bij Rabobank niet snel gebeuren. Voor dit jaar komt de Giro te vroeg waarschijnlijk en in de Vuelta doet Bertje weer mee. Dus dan slinken je winst- en podiumkansen weer.
Precies, alleen Ducrot was weer belachelijk irritant. Maar dat zijn we wel gewend. Laat Boogerd er maar bij zitten, hoe minder tijd Ducrot krijgt om zijn mond open te trekken.quote:Op zondag 15 april 2012 17:41 schreef Pedroso het volgende:
Commentaar overigens prima met Boogerd erbij.
In het verleden schakelde ik altijd bij iedere koers automatisch naar de Belg maar dat wordt steeds minder moet ik zeggen (ook al omdat Wuijts steeds irritanter wordt, de Cauwer wel prima).
De Cauwer is goed in combinatiue met Renaat, met Wuyts erbij loopt hij laatstegenoemde alleen maar na te wauwelen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:41 schreef Pedroso het volgende:
Commentaar overigens prima met Boogerd erbij.
In het verleden schakelde ik altijd bij iedere koers automatisch naar de Belg maar dat wordt steeds minder moet ik zeggen (ook al omdat Wuijts steeds irritanter wordt, de Cauwer wel prima).
van Gesink begrijp ik het wel dit jaar, giro zou te vroeg komen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:43 schreef knep het volgende:
[..]
Ik baal d'r zo van dat en Gesink en Mollema en ook Kruijswijk allemaal naar de tour gaan.
Gelukkig gaat Dekker wel naar de giro.
quote:Naast Poels zie ik onder andere Hoogerland, Bollema en Terpstra meestrijden om de ereplaatsen. Hoogerland heeft zich goed voorbereid op de Amstel Gold Race. Hij werd vorig jaar twaalfde, dus heeft bewezen in Limburg goed uit de voeten te kunnen. Terpstra rijdt al het hele voorjaar prima.
Op een of andere manier heb ik er geen vertrouwen in dat talenten de stap naar de echte top gaan maken bij Rabo. Het jeugdplan werkt wel, daar ligt het niet aan maar daarna stokt het.quote:
Je hebt ook het "probleem" dat de jeugd bij Rabo eigenlijk al bijna als prof leven. Alles is daar perfect geregeld, volgens mij heeft Elijzen (of Heijboer) wel eens gezegd dat de organisatie bij Rabo CT 10x beter is dan bij een Franse ploeg. Dan is de groeimarge ook al een stuk kleiner bij de profs, omdat het op dat gebied eigenlijk al niet veel beter kan.quote:Op zondag 15 april 2012 17:47 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik er geen vertrouwen in dat talenten de stap naar de echte top gaan maken bij Rabo. Het jeugdplan werkt wel, daar ligt het niet aan maar daarna stokt het.
Hoezo ? Hij heeft vandaag toch maar mooi een paar bidons geregeld.quote:Op zondag 15 april 2012 17:52 schreef Chiappucci het volgende:
Breschel had veel beter gewoon Roubaix kunnen rijden.
Dat lijkt me dan weer niet verstandig, want dan heeft ie binnen no-time weer een knieblessure. Nee gewoon vol op Milaan-San Remo en Vlaanderen. Dat zou wat mij betreft veel beter zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 17:52 schreef Chiappucci het volgende:
Breschel had veel beter gewoon Roubaix kunnen rijden.
Nog beter is als ze hier willen presteren ook een teamindeling te maken waarbij dat echt mogelijk is.quote:Op zondag 15 april 2012 17:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet verstandig, want dan heeft ie binnen no-time weer een knieblessure. Nee gewoon vol op Milaan-San Remo en Vlaanderen. Dat zou wat mij betreft veel beter zijn.
Ach, ik vond RVV met het nieuwe parcours ook niet veel boeiender(niet dat het oude nu zoveel beter was).quote:Op zondag 15 april 2012 17:57 schreef Felagund het volgende:
Ondertussen hebben we wel bijna 3 topics volgeluld over deze saaie koers.
Hopelijk LBL volgende week leuker.
Finale maakte wel een hele hoop goed moet ik zeggen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:57 schreef Felagund het volgende:
Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Zeker aangezien de kleine Schleck nergens is en dat is zowat de enige LBL-aanvaller.quote:Op zondag 15 april 2012 17:57 schreef Felagund het volgende:
Die finale duurde 800m...quote:Op zondag 15 april 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Finale maakte wel een hele hoop goed moet ik zeggen.
Vanaf het moment dat Freire vertrok.quote:
top 10 wel, is wel erg moeilijk blijkbaarquote:Op zondag 15 april 2012 17:59 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
officiele uitslag amstel gold race al bekend ..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |