quote:De 47e editie van de Amstel Gold Race wordt verreden vanaf de start in Maastricht en de finish in Valkenburg op de beruchte helling de Cauberg. We verrijden 260,4 km op 15 april
De Hellingen
In totaal worden er 32 hellingen aangedaan, waaronder de: Cauberg, Keutenberg, Eyserbosweg, Fromberg en de Gulperberg. De steilste en zwaarste helling is de Eyserbosweg, met een gemiddeld stijgings percentage van 8,8% tot het maximum stijgingspercetagen van 16,2%. Hij is ook nog eens meer dan een kilometer lang.
AGR is altijd een koers met een korte finale.quote:
Jan Raas toch? Zelfs 4 keer.quote:Op zondag 15 april 2012 15:25 schreef Bastiefcg het volgende:
Is er weleens iemand geweest die 3x achter elkaar de gold race heeft gewonnen?
dat is ook wel een beetje saaiquote:Op zondag 15 april 2012 15:26 schreef franklop het volgende:
vorige week reed Boonen al bijna weg op dit moment en was het beslist
Maar wel een erg spannende finale.quote:Op zondag 15 april 2012 15:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
AGR is altijd een koers met een korte finale.
Ja. En dan terug door via de afdaling naar de onderkant van de Cauberg zoals ze hem nu ook voor het eerst rijden in de finale.quote:
Laf? Dit is denk ik het moedigste wat ze ooit hebben gedaan.quote:Op zondag 15 april 2012 15:31 schreef Tommyjunk het volgende:
Laffe houding van de Rabo's, ik ben vanaf nu voor Robbie :-)
het is ook nooit goedquote:Op zondag 15 april 2012 15:31 schreef Tommyjunk het volgende:
Laffe houding van de Rabo's, ik ben vanaf nu voor Robbie
Heeft weinig zin...in deze koers moet je wachten...quote:Op zondag 15 april 2012 15:34 schreef Tommyjunk het volgende:
Rustig! Haha, ik vind het gewoon jammer dat ze niet in de aanval gaan...
Maar dan kan het nog steeds wel jammer zijn? Ik vind het ook retesaai tot nu toe.quote:Op zondag 15 april 2012 15:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Heeft weinig zin...in deze koers moet je wachten...
Dan snap je er niks vanquote:Op zondag 15 april 2012 15:34 schreef Tommyjunk het volgende:
Rustig! Haha, ik vind het gewoon jammer dat ze niet in de aanval gaan...
Dat is altijd wel zo, het vroegste dat Boogerd ooit in de aanval ging was iets van 25 km van de streep. En die zorgde dan altijd voor een aanvallend koersverloop.quote:Op zondag 15 april 2012 15:35 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Maar dan kan het nog steeds wel jammer zijn? Ik vind het ook retesaai tot nu toe.
Elk jaar uitkijken naar de aanval van Boogerd op de Eyserboswegquote:Op zondag 15 april 2012 15:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is altijd wel zo, het vroegste dat Boogerd ooit in de aanval ging was iets van 25 km van de streep. En die zorgde dan altijd voor een aanvallend koersverloop.
Ik snap het wel, alleen had ik gehoopt dat bijvoorbeeld Mollema zoiets had als 'fuck de rest ik ga op avontuur'. Maar dat kan idd nog wel komen in de finale straksquote:
Geniaal. Sta normaal altijd elkaar jaar op de Eyserbosweg en je wist gewoon dat Boogerd naar boven ging knallen. Maar daarna wordt daar ook elk jaar aangevallen door de favorieten.quote:Op zondag 15 april 2012 15:38 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Elk jaar uitkijken naar de aanval van Boogerd op de Eyserbosweg
Hij zal wel willen winnen. Het is geen toerder.quote:Op zondag 15 april 2012 15:39 schreef Tommyjunk het volgende:
[..]
Ik snap het wel, alleen had ik gehoopt dat bijvoorbeeld Mollema zoiets had als 'fuck de rest ik ga op avontuur'. Maar dat kan idd nog wel komen in de finale straks
Ik had er juist van gebaald als Molkema nu al in de aanval was getrokken.quote:Op zondag 15 april 2012 15:39 schreef Tommyjunk het volgende:
[..]
Ik snap het wel, alleen had ik gehoopt dat bijvoorbeeld Mollema zoiets had als 'fuck de rest ik ga op avontuur'. Maar dat kan idd nog wel komen in de finale straks
Iedereen in het peloton weet ook dat de Eyserbosweg de zwaarste klim is.quote:Op zondag 15 april 2012 15:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Geniaal. Sta normaal altijd elkaar jaar op de Eyserbosweg en je wist gewoon dat Boogerd naar boven ging knallen. Maar daarna wordt daar ook elk jaar aangevallen door de favorieten.
De eerste en tweede zin horen niet echt bij elkaar. Voor en na die komma dan.quote:Op zondag 15 april 2012 15:39 schreef Tommyjunk het volgende:
[..]
Dat dachten ze in België vorige week ook over Boonen... Maargoed je hebt gelijkquote:Op zondag 15 april 2012 15:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik had er juist van gebaald als Molkema nu al in de aanval was getrokken.
PRB is de enige koers waarin zoiets kan...AGR is zowat de meest afwachtende klassieker die er is. Ieder Joule die je verspeelt, kom je op de eindstreep tekort.quote:Op zondag 15 april 2012 15:42 schreef Tommyjunk het volgende:
[..]
Dat dachten ze in België vorige week ook over Boonen... Maargoed je hebt gelijk
Dat is het ook.quote:Op zondag 15 april 2012 15:41 schreef knep het volgende:
[..]
Iedereen in het peloton weet ook dat de Eyserbosweg de zwaarste klim is.
Parijs-Roubaix en AGR vergelijken gaat nooit op.quote:Op zondag 15 april 2012 15:42 schreef Tommyjunk het volgende:
[..]
Dat dachten ze in België vorige week ook over Boonen... Maargoed je hebt gelijk
Het valt mee als je weet dat het steile gedeelte pas in het bos begint. Veel mensen hebben hun krachten voor het bos al verspeeld.quote:Op zondag 15 april 2012 15:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Ik moest daar vorig jaar afstappen...
Ik heb het daar ook altijd zwaarquote:Op zondag 15 april 2012 15:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Ik moest daar vorig jaar afstappen...
Dat wist ik dus niet.quote:Op zondag 15 april 2012 15:45 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Het valt mee als je weet dat het steile gedeelte pas in het bos begint. Veel mensen hebben hun krachten voor het bos al verspeeld.
Essentieel idd, als je al aan het harken bent tussen de fruitbomen dan parkeer je in het bosquote:Op zondag 15 april 2012 15:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat wist ik dus niet.
Keutenberg ging bijvoorbeeld vrij makkelijk.
Ik heb geen fruitboom gezien, alleen asfalt.quote:Op zondag 15 april 2012 15:47 schreef knep het volgende:
[..]
Essentieel idd, als je al aan het harken bent tussen de fruitbomen dan parkeer je in het bos.
En je op tilt slaande hartslagmeterquote:Op zondag 15 april 2012 15:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb geen fruitboom gezien, alleen asfalt.
hij had de benen om te winnen vandaag!quote:
Op zn Voeckler's!quote:
twitter:CadelOfficial twitterde op zondag 15-04-2012 om 15:51:50RT @nyvelocity: Amstel is the Bermuda Triangle of bike racing routes, there's some riders from Team Panasonic still on the course somewhere reageer retweet
Wel eens in het Baskenland geweest?quote:Op zondag 15 april 2012 15:55 schreef knep het volgende:
Grappig dat juist die Euskaltel renner een van de weinigen uit de kopgroep is die geen beenstukken draagt.
Renners van Euskaltel zijn altijd hele goede dalers.quote:Op zondag 15 april 2012 15:55 schreef knep het volgende:
Grappig dat juist die Euskaltel renner een van de weinigen uit de kopgroep is die geen beenstukken draagt.
Ja ok, het regent er vaak.quote:Op zondag 15 april 2012 15:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Wel eens in het Baskenland geweest?
Wat heeft dat met wel of geen beenstukken te maken?quote:Op zondag 15 april 2012 15:56 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Renners van Euskaltel zijn altijd hele goede dalers.
Ze vallen dus veel minder.quote:Op zondag 15 april 2012 15:57 schreef knep het volgende:
[..]
Wat heeft dat met wel of geen beenstukken te maken?
Voeckler doet dat alleen met een camera erbijquote:Op zondag 15 april 2012 16:02 schreef Drebbelman het volgende:
Er zijn weinig renners waarvan ik benieuwd ben welke kop ze trekken als ze de liefde bedrijven met hun partner, maar bij CA Sorensen moet dat toch komische gezichten opleveren.
OMGquote:Op zondag 15 april 2012 16:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Voeckler doet dat alleen met een camera erbij
Ze hebben dit seizoen toch al aardig gepresteerd en een paar leuke overwinningen geboekt.quote:Op zondag 15 april 2012 16:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
En weer een vacansoleilrenner achterin. Ze oogsten (terecht) veel lof, maar in de echte klassiekers geven ze nog niet thuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |