#ANONIEM | zondag 15 april 2012 @ 10:48 |
![]() Circuit: Shanghai International Circuit Location: Shanghai, China Circuit Length: 5.451km Corners: 16 (9 left, 7 right) No. of Laps: 56 Race Distance: 305.066km Lap Record: 1:32.238 - M Schumacher (2004) 2012 Chinese GP FP1 Results: # Driver Team Time Gap Laps 01. L. Hamilton McLaren 1:37.106 7 02. N. Rosberg Mercedes 1:38.116 +1.010 14 03. M. Schumacher Mercedes 1:38.316 +1.210 14 04. S. Perez Sauber 1:38.584 +1.478 13 05. K. Kobayashi Sauber 1:38.911 +1.805 12 06. M. Webber Red Bull 1:38.977 +1.871 15 07. S. Vettel Red Bull 1:39.198 +2.092 12 08. J. Button McLaren 1:39.199 +2.093 6 09. D. Ricciardo Toro Rosso 1:39.748 +2.642 16 10. J. Vergne Toro Rosso 1:39.768 +2.662 14 11. F. Alonso Ferrari 1:40.056 +2.950 14 12. F. Massa Ferrari 1:40.153 +3.047 14 13. V. Bottas Williams 1:40.298 +3.192 8 14. N. Hulkenberg Force India 1:40.328 +3.222 13 15. P. Maldonado Williams 1:40.540 +3.434 12 16. H. Kovalainen Caterham 1:41.071 +3.965 14 17. R. Grosjean Lotus 1:41.204 +4.098 14 18. T. Glock Marussia 1:42.330 +5.224 14 19. G. Van der Garde Caterham 1:42.521 +5.415 11 20. J. Bianchi Force India 1:44.118 +7.012 8 21. P. de la Rosa HRT 1:44.227 +7.121 10 22. C. Pic Marussia 1:44.500 +7.394 15 23. N. Karthikeyan HRT 1:47.104 +10.098 12 24. K. Raikkonen Lotus 1:50.465 +13.359 11 2012 Chinese GP FP2 Results: # Driver Team Time Gap Laps 01. M. Schumacher Mercedes 1:35.973 32 02. L. Hamilton McLaren 1:36.145 +0.172 29 03. S. Vettel Red Bull 1:36.160 +0.187 27 04. M. Webber Red Bull 1:36.433 +0.460 24 05. N. Rosberg Mercedes 1:36.617 +0.644 31 06. J. Button McLaren 1:36.711 +0.738 28 07. K. Kobayashi Sauber 1:36.956 +0.983 28 08. P. di Resta Force India 1:36.966 +0.993 31 09. N. Hulkenberg Force India 1:37.191 +1.218 31 10. F. Alonso Ferrari 1:37.316 +1.343 32 11. S. Perez Sauber 1:37.417 +1.444 22 12. D. Ricciardo Toro Rosso 1:37.616 +1.643 33 13. K. Raikkonen Lotus 1:37.836 +1.863 30 14. J. Vergne Toro Rosso 1:37.930 +1.957 32 15. R. Grosjean Lotus 1:37.972 +1.999 26 16. P. Maldonado Williams 1:38.176 +2.203 35 17. F. Massa Ferrari 1:38.293 +2.320 31 18. B. Senna Williams 1:38.783 +2.810 37 19. H. Kovalainen Caterham 1:38.990 +3.017 36 20. V. Petrov Caterham 1:39.346 +3.373 20 21. T. Glock Marussia 1:39.651 +3.678 15 22. P. de la Rosa HRT 1:40.343 +4.370 25 23. C. Pic Marussia 1:40.753 +4.780 30 24. N. Karthikeyan HRT 1:41.125 +5.152 26 F1 TIME TABLE Fri 13 April 2012 Practice 1 04:00 - 05:30 Practice 2 08:00 - 09:30 Sat 14 April 2012 Practice 3 05:00 - 06:00 Qualifying 08:00 Sun 15 April 2012 Race 09:00 | |
LWD-Godius | zondag 15 april 2012 @ 10:48 |
Lang niet meer gehoord dat Duits volkslied. | |
Doevelaer | zondag 15 april 2012 @ 10:48 |
6,5 team; Mercedes, McLaren, RedBull, Williams, Lotus, Sauber & Alonso. | |
Stiggie | zondag 15 april 2012 @ 10:48 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 15 april 2012 @ 10:48 |
er waren erg weinig inhaalpogingen, laat ik het zo zeggen. Tot elf ronden voor het einde de knuppel in het hoenderhok werd gegooid. | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 10:48 |
Dit liedje hoor je te vaak helaas. | |
Gebraden_Wombat | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
Mis toch wel het Italiaanse volkslied erachteraan. | |
nils7 | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
Nico Losbelg ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
Hamilton: did you do any overtaking Rosberg: nope! | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
Dipje? Kimi's banden waren volledig aan gort, anders kun je niet op 2 rondes tijd 12 posities terugvallen. | |
_Administr8or_ | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
Het Duitse volkslied ![]() | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
Voor 1x geen probleem met het Duitse volkslied. | |
Doevelaer | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
| |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 10:49 |
| |
Gebraden_Wombat | zondag 15 april 2012 @ 10:50 |
Wat een lelijke beker trouwens. | |
ElmarO | zondag 15 april 2012 @ 10:50 |
Beter dit dan zo'n sponsorlogo als beker. | |
Bayswater | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
precies ![]() | |
KaheemSaid | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
Volgens mij 4 enthousiaste mannen op het podium. | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
Ik zou hem thuis niet willen neerzetten. | |
Doevelaer | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
Haha, loopt hier nou net een ontzettend chagrijnige vent met een lotus petje voor m'n huis langs. ![]() | |
Karstman | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
Norbert Haug die alle Mercedes logo's aantikt, blije duitser ![]() | |
Weltschmerz | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
Inderdaad, hadden ze geen ander na kunnen maken? | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
de Mercedes motor is dus duidelijk de beste 3 poles 2 zeges en weet ik hoeveel podiums al dit jaar. | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 10:51 |
Rosberg ![]() ![]() 111 races. | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 10:52 |
idd! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
QEX | zondag 15 april 2012 @ 10:52 |
Geweldige race, terechte winnaar. | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 10:52 |
Banco Santander is wel een goede bank ![]() | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 10:53 |
Zelfde gebeurde bij Vettel, alleen paar rondjes later | |
Doevelaer | zondag 15 april 2012 @ 10:54 |
Daar staan dus Webber, Barrichello, Trulli & Button nog voor. ![]() | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 10:54 |
Ook iets over een trein zei Hamilton. | |
vosss | zondag 15 april 2012 @ 10:54 |
Nico ![]() Michael ![]() Kimi ![]() Vettel ![]() Welterusten ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 10:54 |
Klopt. | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 10:55 |
Kwartje is trouwens wel gevallen vandaag, Rosberg wereldkampioen 30 jaar na zijn vader. ![]() | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 10:55 |
Ik wil dit soort actie wat wij de laatste 20 rondes zagen voortaan elke race wel. WTF echt een super gevecht. | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 10:55 |
Coureurs zonder punten: HRT Marussia Caterham Massa ![]() ![]() | |
Bayswater | zondag 15 april 2012 @ 10:55 |
Ja dat Massa-gekut voor de positie van Alonso. (maar een streepje tussen massa en gekut) | |
Doevelaer | zondag 15 april 2012 @ 10:56 |
Schumacher ook maar 1. ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 10:56 |
![]() ![]() | |
Inkomen | zondag 15 april 2012 @ 10:57 |
Zullen wel niet zulke goede coureurs zijn dan. | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 10:57 |
Ja, dat is ook niet heel denderend ![]() ![]() | |
vosss | zondag 15 april 2012 @ 10:58 |
Ik zou elke beker hoe lelijk ook thuis neerzetten. Midden op tafel. Zodat iedereen hem kon zien. Sterker nog, ik zou mijn interieur aanpassen zodat het zou matchen met die lelijke kutbeker die ik won tijdens een Grand Prix. ![]() | |
ElmarO | zondag 15 april 2012 @ 10:58 |
Maar Alonso staat toch maar mooi 3e bij de constructeurs achter McLaren en RBR. | |
Bayswater | zondag 15 april 2012 @ 10:58 |
Prachtige beelden van die monteur idd | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 11:01 |
Alonso GP F1-team ![]() ![]() ![]() Kun je wel stellen ja, want Massa doet mee voor spek en bonen ![]() | |
Mickeys | zondag 15 april 2012 @ 11:01 |
Volgende race zijn de vrouwen hier er weer bij? | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 11:01 |
Zet ze maar lekker in het TJ de grote GP winnaar museum hier in Rotterdam. Lijkt me toffer dan thuis die lelijke zooi. Ook paar mooie foto's en mijn wagens in dat museum en een kartbaan. En toen schrok ik wakker. | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 11:02 |
precies want aan Massa heeft hij geen bal in die titelstrijd. | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:02 |
McLaren 55 punten, volgens mij maakt de BBC een fout. | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 11:03 |
ja, want de stand in WCC klotpe ook niet, bij hun stond Ferrari als 2de ![]() | |
ColtZ40 | zondag 15 april 2012 @ 11:03 |
Dat was de tussenstand van 2011 na drie races. ![]() | |
Sally | zondag 15 april 2012 @ 11:03 |
GEEN SPOILERS IN DE TITEL, G*DVERRRRR. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 11:03 |
Button en Ham zitten beide in de 40 dus dat lijkt me wel | |
Kleffe_Dop | zondag 15 april 2012 @ 11:03 |
![]() Predikaat waardig hoor! | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 11:04 |
McLaren 88 RBR 64 Ferrari 37 Sauber 31 Mercedes 26 Lotus 24 Williams 12 | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:04 |
Je hebt de race niet gekeken? | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 11:04 |
sta verdomme gewoon op tijd op ![]() | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:04 |
Had je Genee niet even kunnen vervangen met Rosberg? ![]() | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:05 |
Serieus? ![]() | |
Abed | zondag 15 april 2012 @ 11:05 |
Niet zeiken als je geen eckte bent. | |
QEX | zondag 15 april 2012 @ 11:05 |
quote]![]() Volgende race zijn de vrouwen hier er weer bij? [/quote] Wie weet ![]() | |
Toekito | zondag 15 april 2012 @ 11:06 |
QFT | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 11:06 |
3 wins = 75 punten | |
Inkomen | zondag 15 april 2012 @ 11:07 |
Juist. En zo vroeg was dit niet. | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:07 |
Maar wel echt absurd dat er zo'n trein was achter Räikkönen die dan zelf slechts 14de finisht, ook Alonso had 6de kunnen zijn denk ik. | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:07 |
En 3x 2de = 54 punten. | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 11:08 |
Dan kun je maar max 129 punten halen. | |
Weltschmerz | zondag 15 april 2012 @ 11:08 |
EJ en DC klampen zich weer wanhopig vast aan elk lichtpuntje in de verhouding Webber/Vettel. Je zou toch zeggen dat ze geleerd zouden moeten hebben van hun jammerlijke ongelijk in 2010 en 2011. | |
Mickeys | zondag 15 april 2012 @ 11:09 |
Wie weet ![]() [/quote] Jeuh!! | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 11:09 |
Webber is dit seizoen beter. | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 11:11 |
Valencia crash ![]() | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:11 |
Niet klikken als je de race nog moet zien want je ziet de raceuitslag!
Webber's wheelie was ook mooi, net als zijn crash met Kovalainen op Valencia. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 15-04-2012 11:17:24 ] | |
koffiezwartsterk | zondag 15 april 2012 @ 11:15 |
SKY stream: http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html iemand nog een link naar BBC Red Button? | |
Mickeys | zondag 15 april 2012 @ 11:15 |
@nober, uitslag even in een spoiler doen? speciaal voor de mensen die het nog niet gezien hebben? | |
JohnB52 | zondag 15 april 2012 @ 11:17 |
12:20 @rtl7: indycar st petersburg! | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 11:17 |
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html Sky stream, is er ergens een link naar het Red forum, iig niet op Vipbox. Edit: Ow Koffiezwartsterk heeft dus al hetzelfde gepost en gevraagd ![]() | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:18 |
Bijdeze, rijden ze in Bahrein weer op de layout van 2010 of die van 2004-2009? | |
Peterselieman | zondag 15 april 2012 @ 11:18 |
2004-2009 | |
Kleffe_Dop | zondag 15 april 2012 @ 11:18 |
Als ze nou ook nog wat Nascar Sprint Cup uit zouden zenden was het helemaal een mannenzender. ![]() | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:18 |
Jammer, vond die van 2010 veel gaver! | |
QEX | zondag 15 april 2012 @ 11:19 |
http://www.formula1.com/ SPOILER geweldige kop. | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 11:19 |
Ze kunnen beter de 2011 layout doen ![]() | |
Inkomen | zondag 15 april 2012 @ 11:19 |
![]() | |
Tarado | zondag 15 april 2012 @ 11:19 |
Was een leuke race, jammer van Schu | |
Sally | zondag 15 april 2012 @ 11:19 |
Opgenomen. Gister feestje gehad, en ik ben ziek, dus ik had de nachtrust hard nodig. | |
Peterselieman | zondag 15 april 2012 @ 11:19 |
ik niet. bij de layout van de sportscarraces vond ik het maar een saaie bedoening | |
Dos37 | zondag 15 april 2012 @ 11:20 |
Dit was een prima race vooral deel twee, ook met een nieuwe winnaar leuk. | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:20 |
Toen reden ze daar niet... | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 11:20 |
Daarom juist...... | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:21 |
Wanneer ga je kijken dan? En waarom ga je naar dit topic wetende dat je misschien dingen leest die je nog niet hebt gezien? ![]() | |
JohnB52 | zondag 15 april 2012 @ 11:21 |
Dat bedoelde ie ook | |
Fokkingvet | zondag 15 april 2012 @ 11:21 |
slechte tactiek van Lotus. Raikkonen had zeker 5e kunnen worden met een extra stop. | |
Peterselieman | zondag 15 april 2012 @ 11:21 |
Een Silverstone 2003'tje in tienvoud is ook wel wat trouwens ![]() | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:22 |
Ik kijk natuurlijk ook naar de game, die track was erg gaaf om te racen, vooral sector 1 en 2. | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 11:23 |
Alleen zullen die gekke priesters uit die zandbak wel wat anders doen dan met een Schots rokje aan een vlag zwaaien ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 april 2012 @ 11:23 |
Daar zwaaien ze met een AK-47 en een sjaal | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:24 |
Thursday press conference. Q. (Steve Dawson - ESPN Star Sports) Does any member of the panel acknowledge that they might have a moral difficulty in going to Bahrain next week? There is no reply. | |
koffiezwartsterk | zondag 15 april 2012 @ 11:26 |
Kimi had ook voor een driestopper moeten gaan. Hamilton en Webber pitten eerst, kwamen vast te zitten achter Massa. Toen had Kimi ff moeten knallen, pitstop: 3e plek in de pocket. | |
Weltschmerz | zondag 15 april 2012 @ 11:27 |
Dat weten we pas na 20 races. Het zou kunnen natuurlijk, het is alleen dat als je ten gunste van de één incidentele prestaties gaat uitvergroten en patronen negeert ten laste van de ander je een verkeerd beeld neerzet. Dat is precies wat we in 2010 en 2011 ook van die DC en EJ gezien hebben. Dat is wensdenken en dan moet je dus straks weer bakzeil halen of allerlei smoesjes verzinnen waarom het toch anders ligt. | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:28 |
Weet eerlijk gezegd niet wanneer hij die tweede stop deed. | |
koffiezwartsterk | zondag 15 april 2012 @ 11:30 |
te laat... ik ga de samenvatting van de BBC nog ff kijken/opnemen, er gebeurde te veel om het allemaal goed te kunnen zien. | |
Tarado | zondag 15 april 2012 @ 11:30 |
Vettel is blijkbaar toch niet zo superieur, Hij is wel de betere van de 2 maar zoals vorig jaar al geprobeerd jou duidelijk te maken had Webber problemen met de banden, die liggen hem dit jaar beter dus zitten ze weer dichter bij elkaar | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 11:32 |
Even gekeken, hij deed zijn tweede stop te vroeg, al in ronde 28 dan moet je nog de helft. Toen hij tweede lag kon hij ook niet meer want dan was hij ook buiten de top 10 beland. | |
koffiezwartsterk | zondag 15 april 2012 @ 11:36 |
ja je hebt gelijk die 2e was te vroeg. Hij had dus ook een 3e moeten maken, dan had hij goede kans om voor Ham en Web te komen en te blijven. | |
Peterselieman | zondag 15 april 2012 @ 11:38 |
denk ik niet, want hij bleef achter Massa plakken en dat heeft zijn race geruïneerd, maar wel voor spektakel in de slotfase gezorgd | |
Beach | zondag 15 april 2012 @ 11:39 |
Niet alles gelezen, maar de Force Indias en Torro Rossos zijn wel volledig kleurloos zeg. | |
Weltschmerz | zondag 15 april 2012 @ 11:48 |
En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om? Het gaat er mij niet om dat Webber er geen reet van kan of dat er gapend gat tussen die twee zit. Nee, de ene keer is Vettel een stuk beter, de andere keer is het marginaal, en soms is Webber in het voordeel. Als je dan voor de eerste gevallen smoesjes gaat verzinnen en het gaat negeren, allerlei hoopgevends gaat zoek in de tweede gevallen en derde gevallen uitvergroot, dan krijg een vertekend beeld. Als je dan vandaag kijkt dan gaat het maar om een paar rondjes waarin Vettels banden te ver heen zijn. Marginaal andere omstandigheden en Vettel sleept de 2e plek eruit en Webber wordt 5e of zo. Dat kun je dan ook uitvergroten en er dramatische conclusies aan verbinden en dan krijg je ook een vertekend beeld en ben je jezelf ook voor de gek aan het houden. Of je kunt nu ook zeggen dat Vettel problemen met de banden heeft, dat is ook zo maar iedereen heeft problemen met de banden, het probleem met banden is namelijk dat ze geen oneindige grip hebben en niet oneindig slijtvast zijn. Als je heel selectief gaat cherrypicken dan kun je jezelf van alles wijsmaken. | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 11:53 |
Aah, de alleswetende Weltschmerz gooit weer met zijn feiten, en zegt dat anderen weer onzin aan het verzinnen zijn ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 15 april 2012 @ 11:55 |
Hij heeft gewoon een goed punt hoor. ![]() Mensen zijn er erg snel bij om twee wereldtitels van Vettel compleet af te schrijven. | |
Sinister-D- | zondag 15 april 2012 @ 11:59 |
Waar is dat dan gezegd? Uit deze race kun je geen conclusie trekken over de verhoudingen van Vettel/Webber omdat ze met andere earo reden en een ander uitlaat-configuratie? Feit is gewoon dat Webber 8 punten voorligt op Vettel, en je Vettel ziet worstelen met de wagen. Daar hoeft men geen smoesjes voor te verzinnen zoals Weltschmerz stelt. | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 12:01 |
Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk? ![]() Vettel is nu niet zo superieur als afgelopen twee jaren, dat is een makkelijk vast te stellen feit van de eerste drie races van het seizoen. Het kan overal aan liggen, maar het ligt voornamelijk aan Vettel zelf (geen pech-races of zoiets) op dit moment. Het kan zeker nog veranderen dit seizoen, maar dat moeten we dus maar nog zien. Als Vettel echt een goede coureur is dan zal hij zich snel aanpassen/verbeteren ![]() | |
Funzel | zondag 15 april 2012 @ 12:05 |
Schumacher ![]() En Rosberg, heerlijke winst. Het is hem gegund. Heerlijke race btw ![]() | |
Tarado | zondag 15 april 2012 @ 12:18 |
![]() | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 12:25 |
Rosberg Schumacher Vettel Hülkenberg Glock Te veel Duitsers in de F1 WORLD Championship. | |
Weltschmerz | zondag 15 april 2012 @ 12:30 |
Dat je met cherrypicken uit de beschikbare informatie dat beeld kunt neerzetten wat je het meest gewenst vindt, maar dat uit die manier uiteindelijk alleen maar bullshit voort kan komen. EJ en DC zijn daar een duideijk voorbeeld van, maar hier zie ik dat ook. Neem het voorbeeld van de kwalificatieduels in 2010, dan is de verhouding Rosberg/Schumacher voor EJ een argument om van MSC te roepen dat die niks meer in de F1 te zoeken heeft, en een zelfde verhouding tussen Vettel en Webber een argument is waarom Webber terug aan het komen is uit een vormdipje en mentaal heel scherp lijkt. Put your money were you're mouth is en je wordt op die manier snel armer. Daarom, verhoudingen worden niet bepaald door drie races en zeker niet de eerste drie races van een seizoen. Tja, hoeveel indicaties heb je daarvoor nodig? Als je die van de afgelopen jaren allemaal hebt weggeredeneerd met een diep inkijk in de zieleroerselen van Webber in relatie tot de thermische eigenschappen van rubberproducten wordt het waarschijnlijk dat je aan het eind van seizoen teleurgesteld kunt reageren dat het toch anders uitpakte. | |
Rodawa | zondag 15 april 2012 @ 12:35 |
Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven. Ik zeg trouwens niet dat ik Webber beter vind, want ik denk dat Vettel de betere van de twee is. Vettel is één van de beste coureurs in het huidige veld. Maar vorig jaar heeft ook een vertekend beeld gegeven, Vettel is niet veel beter dan de andere coureurs. | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 12:36 |
in 2010 ook Sutil/Heidfeld | |
Rodawa | zondag 15 april 2012 @ 12:37 |
Waarom ga je dan überhaupt op zoek naar het F1-topic als je de race nog niet hebt gezien? ![]() | |
Weltschmerz | zondag 15 april 2012 @ 12:54 |
Hoewel je het gematigd doet en op een genuanceerde conclusie uitkomt illustreert dit dus het cherrypicken waar ik op doelde. | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 12:56 |
Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen. In zijn beste doen is hij superieur. Dat is hij op het moment ook niet, daarom dat Webber op het moment beter is dan Vettel. Hij rijdt betere tijden en haalt meer punten, dus waarom beweren dat Vettel op het moment beter is dan Webber? Als Schumacher vandaag voor Rosberg had gereden.. | |
Fir3fly | zondag 15 april 2012 @ 12:59 |
Vergeet ook niet dat hij in het begin van het jaar minstens drie overwinningen kwijt is geraakt door pech. | |
alwaysonhold | zondag 15 april 2012 @ 13:00 |
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik. | |
Mexicanobakker | zondag 15 april 2012 @ 13:05 |
Om even de balans op te maken: Bahrein, Australie, Maleisie, China [Vettel] Spanje, Monaco, Turkije, Canada, Silverstone, Hongarije, Belgie [Webber] Valencia, Duitsland, Italië, Singapore, Japan, Korea, Brazilie, Abu Dhabi, [Vettel] Balans 7-12 | |
SjaakVilleneuve | zondag 15 april 2012 @ 13:19 |
Mooi voor Nico! En ZEER knap van Vettel! Prachtige race ![]() | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 13:36 |
Ligt er een beetje aan hoe hij zich de rest van het seizoen gaat verbeteren. De race vandaag liet zien dat hij het echt wel kan, alleen dat hij net iets teveel vraagt van zijn banden. Ik was ook nooit zo heel erg onder de indruk van Vettel als coureur, maar wat hij vandaag liet zien vond ik best indrukwekkend ![]() Persoonlijk vind ik Alonso nog steeds de beste coureur van het huidige veld ![]() | |
Weltschmerz | zondag 15 april 2012 @ 14:01 |
Ook niet heel veel, maar het maakt wel het verschil. En of hij in zijn beste doen is of niet, daar kan ik niet zoveel mee. Ik neem aan dat coureurs ook gewoon mindere en betere vorm kennen. Hoe goed je bent is een optelsom daarvan. Als je gaat kijken van toen en toen was hij niet in vorm dan ben je snel aan het cherrypicken en kun je alles naar een gewenste uitkomst toe redeneren, daar begin ik dus niet aan. Omdat het beter zijn geen kwestie van dit moment is. Hij was beter in 2010, beter in 2011 en dan zou Webber nu beter zijn omdat hij in de laatste ronde nog iets meer in zijn banden had zitten? Turkije was volgens mij een fout van Vettel (icm een fout van het team), dan was er nog een nonchalante fout van hem in een SC-situatie (Valencia?) en in België maakt hij ook een fout door tegen Button aan te rijden, terwijl hij daarna ook nog het slachtoffer werd van andermans fout. Die fouten van hem kun je hem natuurlijk gewoon aanrekenen, maar het zijn wel van die momenten dat hij gewoon niet oplet, en dat heeft hij er grotendeels uitgekregen. Dus dan lijkt me dat voor de inschatting van de krachtsverhoudingen niet zo heel belangrijk meer. | |
LDS | zondag 15 april 2012 @ 14:08 |
Jammer van Schumi ![]() ![]() Wel opvallend, de mensen die nog op 0 punten staan: de Marrusia's, de HRT's, de Caterham's en Felipe Massa ![]() ![]() ![]() | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 14:11 |
![]() ![]() | |
alwaysonhold | zondag 15 april 2012 @ 14:12 |
held die n haug...als eentje een mercedes man is... | |
Bastard | zondag 15 april 2012 @ 14:19 |
Ja dat is wel heel erg gaaf! | |
Nober | zondag 15 april 2012 @ 14:36 |
Pirelli ook drie keer op het podium trouwens. | |
nils7 | zondag 15 april 2012 @ 14:40 |
krijg je straks zo'n suf comment na 5 jaar of zo "100 overwinningen op rij"//// | |
Meike26 | zondag 15 april 2012 @ 15:16 |
Ook als je hem in een stadion vol met Engelsen zet, herken je Haug gelijk als Duitser ![]() | |
Googolplexian | zondag 15 april 2012 @ 16:10 |
Ja, die staat op een andere strategie ![]() | |
Fir3fly | zondag 15 april 2012 @ 16:15 |
Ok, de race in de herhaling gekeken. Mooi gedaan door Rosberg. Vermakelijke laatste paar ronden. Maar wat een drama zijn die Pirelli's zeg. Die belabberde banden verpesten de hele F1 voor mij. De stukken vliegen er letterlijk aan alle kanten af en die marbles zijn echt gewoon belachelijk. Op deze baan is het natuurlijk wat erger dan anderen maar toch, dit kan echt niet zo. Neem nou Alonso, hij probeert een inhaalactie en komt misschien een meter buiten de ideale lijn en is vervolgens verder kansloos. Het heeft niets met racen te maken. Leuk spektakel voor het publiek maar als idee volstrekt tegenstrijdig met waar de F1 altijd over ging. | |
Eenskijken | zondag 15 april 2012 @ 16:33 |
Eens. Die banden zijn echt kut. Whats up with Koba trouwens? Hij ging zo goed.. beetje matige start maar daar kon hij niets aan doen.. | |
Trystar | zondag 15 april 2012 @ 16:37 |
Heerlijke race! Rossberg ![]() ![]() ![]() | |
Fiorano | zondag 15 april 2012 @ 17:18 |
Top race dit, meer hiervan graag! Rosberg eindelijk een keer winnend, zelfde geldt voor Mercedes GP. Massa gaat Bahrein niet halen hoop ik, drama die vent. | |
Mikkie | zondag 15 april 2012 @ 17:34 |
Zo, net pas kunnen kijken. Wat zonde van Schumacher zeg. 't Zit 'm nog niet echt mee dit jaar ![]() | |
starla | zondag 15 april 2012 @ 17:51 |
Net op BBC gekeken, fantastische race! Leuk voor Rosberg, hopen dat petronas zo door kan blijven gaan. | |
Eenskijken | zondag 15 april 2012 @ 17:53 |
komt er nog een herhaling? (op bbc?) heb wat stukken gemist ![]() | |
Waffle | zondag 15 april 2012 @ 18:07 |
Wel op rtl ik geloof nu ongeveer. | |
Mikkie | zondag 15 april 2012 @ 18:59 |
Ik zou gewoon even zhe interwebz checken, staat genoeg. | |
vosss | zondag 15 april 2012 @ 18:59 |
Ik wil me verder niet mengen in heel die Webber/Vettel discussie hier, maarVolgens mij hou jij niet van redeneren of wel? ![]() | |
Gebraden_Wombat | zondag 15 april 2012 @ 19:07 |
Net even de Red Button van BBC gedownload, geniaal hoe opdringerig de Chinese fans zijn, zelfs om Coulthard's handtekening te krijgen. | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 19:40 |
![]() Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken ![]() | |
THEFXR | zondag 15 april 2012 @ 20:01 |
mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie" ![]() | |
Weltschmerz | zondag 15 april 2012 @ 20:14 |
Van redeneren juist wel, van drogredenaties en op je gevoel afgaan en dat als redeneren verpakken niet zo. "Ik heb het gevoel dat..." vind ik ook prima hoor, maar dan heeft het ook niet de pretentie van een redenering. | |
Gebraden_Wombat | zondag 15 april 2012 @ 20:49 |
![]() | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 20:57 |
Ik moest inderdaad even lachen toen ![]() Uiteindelijk toch meer RTL7 gekeken, voornamelijk omdat het in HD is en het commentaar op BBC niet echt zo veel beter. Voorbeschouwingen dan weer wel bij de BBC ![]() | |
Bonobo11 | zondag 15 april 2012 @ 21:44 |
![]() ![]() Nico zat er in z'n champagneoverall ![]() Beetje saaie race op de laatste 15 rondjes na, die waren epic. Wel heel mooi van Rosberg | |
LWD-Godius | zondag 15 april 2012 @ 23:27 |
![]() | |
Mikkie | maandag 16 april 2012 @ 00:04 |
Geniaal. En geen zweetdruppeltje te zien hè ![]() Overigens was de race op het laatste kwart na niet zo heel boeiend inderdaad ![]() | |
Nober | maandag 16 april 2012 @ 00:52 |
I can definitely do a wheelie, jonge!!![]() BBC: ''Another flying lesson from Mark Webber, we've seen it from him before and I wonder if he is going to be a pilot once he retires for his Formula One career, he has certainly taken off a couple of times.'' ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Nober op 16-04-2012 01:02:01 ] | |
Glijdt_licht | maandag 16 april 2012 @ 00:56 |
I denk eerder dat Webber dacht: "Oh no, not this shit again" | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 08:55 |
Ik vraag me altijd af of zo een kerel zoals nu bijvoorbeeld bij Schumacher het geval was daags erna nog gewoon die baan heeft. Ik bedoel er staat veel op het spel enzo. Hoe gaat dat doorgaans? Schuppen ze zo iemand er meteen uit als het zijn schuld is dat hun coureur uitvalt? ![]() | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 08:58 |
Lijkt me niet, is toch ook een stress baan,(tenminste dit gedeelte ervan) als je deze man ontslaat krijgen de overblijvers nog meer stress. | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 09:00 |
Nouja ik weet het niet. Ik kan het me voorstellen. Een 1-2 was niet ondenkbaar. Dat zijn een hoop misgelopen punten en voor de constructeur is dat het enige wat telt. Dat Pietje dan toevallig zn dag niet heeft zal hem worst wezen lijkt me. Je moet een moer losdraaien en vastdraaien. En dat gaat dan fout. Elk seizoen een paar keer. Ik snap dat niet. En ik vroeg me dus af of ze zo een faalhaas meteen de deur uit kicken. ![]() | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 09:06 |
Ze trainen er wel veel op en bij Mercedes zitten ze altijd in de top qua pitstop snelheid, het is ook nog maar de vraag of dat gisteren een fout van diegene was. | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 09:09 |
Ja ik hoorde op de BBC iets over het wegsturen dat dat gelinked zou zijn aan de wheelguns die er allemaal opgezeten moesten hebben of iets. Dan nog vreemd dat een systeem denkt die bout zit vast terwijl die monteur direct ziet dat dat niet het geval is. Mochten ze een dergelijk systeem hebben dan werkt het dus klaarblijkelijk niet goed. | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 09:11 |
Ik was er niet helemaal bij ivm mn nachtdienst gister dus ik weet niet of ik dat goed meekreeg over dat systeem ![]() | |
Meike26 | maandag 16 april 2012 @ 09:15 |
Geen faalhaas, faalsysteem ! ![]() Alles word gemoderniseerd, blijkbaar word de lollipop-man anno 2012 ook steeds meer met uitsterven bedreigd. Dat zo'n discolicht van de kijkshop de lollipopman aan het verdringen is, vind ik jammer maar ook wel logisch, een pitstop gaat een stuk langzamer als het werkt op het reactievermogen van de mens x 2. Met zo'n verkeerslicht nemen ze die reactietijd al wat terug. Maar vind het eigenlijk lullig dat de verantwoording bij de bandenjongens ligt ipv bij de persoon die de krik achter bediend: Kan alles overzien, als pitstop dan toch fout gaat, word er niet over hem heen gereden en wanneer die krik omlaag gaat en contact verliest met de auto, springt het lampje op groen. | |
Peterselieman | maandag 16 april 2012 @ 10:44 |
mja, die houdt het echt niet tegen hoor. als het licht ook maar een fractie van een seconde op groen staat is de coureur vertrokken | |
Joene | maandag 16 april 2012 @ 10:50 |
ik vond het een leuke race , baalde enorm van Schumacher of eigenlijk van "mercedes" dus. onnodige uitval maar het hoort erbij denk ik. Maar zou het enorm gaaf vinden als Schumi weer eens een podium haalt , maar dat gaat dit jaar zeker gebeuren. | |
Kleffe_Dop | maandag 16 april 2012 @ 10:58 |
Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop. Het was moeilijk te zien, maar ik dacht gezien te hebben dat de bandenman in eerste instantie de wheelgun wel tegen de wheelnut had staan. Vervolgens de wheelgun eraf haalde en het ding bestudeerde (omdat er iets niet werkte?), toen hij weer opkeek had Schumacher al groen licht en weg was hij. Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen. Helaas kan ik geen herhaling vinden. ![]() | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 11:09 |
Zoiets moet het inderdaad geweest zijn | |
Gebraden_Wombat | maandag 16 april 2012 @ 11:21 |
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link) Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is. Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd. | |
Bastard | maandag 16 april 2012 @ 11:25 |
Oh was hij dat ook?! ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 16 april 2012 @ 11:33 |
Dank! Het is inderdaad vrijwel niet te zien. ![]() De man met de wheelgun lijkt in eerste instantie wel in goede positie te zitten om het wiel aan te draaien, maar gaat een paar seconden later wat meer achterover zitten met de wheelgun in zijn hand. Dat wekt de indruk dat hij de wheelgun in eerste instantie weldegelijk tegen de wheelnut aan had staan. | |
Llotyhy | maandag 16 april 2012 @ 12:02 |
Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear." ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 april 2012 @ 12:05 |
dat is humor ![]() | |
Sally | maandag 16 april 2012 @ 12:08 |
Deze reekstopics komen automagisch in je AT te staan... En ja, ik kom nog wel eens op FOK! ![]() Heb de race gisteravond gezien, kwali gistermiddag. Was een leuke ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 16-04-2012 13:15:26 ] | |
Nober | maandag 16 april 2012 @ 14:16 |
Die kwalifcatie was absurd, vooral in Q2 waar Webber met 1:35.700 de snelste was en Vettel met 1:36.031 Q3 niet haalde.![]() Webber 1:35.700 Rosberg 1:35.725 Schumacher 1:35.794 Pérez 1:35.831 Kobayashi 1:35.853 Hamilton 1:35.902 Grosjean 1:35.903 Räikkönen 1:35.921 Button 1:35.942 Alonso 1:35.982 11 Vettel 1:36.031 12 Massa 1:36.255 Dat zijn dus de zes teams, en in de race komt Williams ook nog wel in de top 10. In Q1 trouwens ook al paniek want er waren er meerdere op de softs bezig aan het eind, en dat om te voorkomen dat je 18de eindigt. ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Nober op 16-04-2012 15:14:57 ] | |
Rodawa | maandag 16 april 2012 @ 16:07 |
Ach, ik bedoel eigenlijk dat het verschil tussen Vettel en de rest niet zo groot is. Alonso rijdt de rest van de grid ook niet met een seconde per ronde naar huis (in een gelijkwaardige auto), op een paar coureurs na misschien, zoals Karthikeyan. De grid zit ontzettend dicht op elkaar, want het gaat hier om de beste coureurs ter wereld. Een Alonso, Hamilton, Vettel, Button of Rosberg ontlopen elkaar echt niet zo veel. Ze hebben echter wel verschillende kwaliteiten naast het hard rijden. Vettel is, wanneer de auto op pole staat, goed in wegrijden en de wedstrijd domineren. Dat is een kwaliteit die vorig jaar erg goed van pas kwam, want in de kwalificatie was hij ook altijd sterk. Alonso is bijvoorbeeld weer heel slim en consistent in zijn rijden. Hij laat soms de coureurs voor hem vechten, waardoor hij er later makkelijker voorbij kan. Hamilton in goede vorm kan consistent rijden (2007 is daar het beste voorbeeld van) en is een hele goede racer. Button is weer beter met zijn banden enzovoort. Qua snelheid verschillen ze bijna niet, omdat ze allemaal weten hoe ze moeten rijden. Ze weten allemaal hoe ze de bochten het snelste kunnen nemen en hebben allemaal het lef om risico te nemen. Zelfs in de karts ontlopen we elkaar amper, de verschillen tussen coureurs in de Formule 1 zijn nog kleiner. | |
Rodawa | maandag 16 april 2012 @ 16:10 |
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen! ![]() | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 16:25 |
Ja zo een systeem werkt toch niet? Ik bedoel technisch is het toch zeker wel mogelijk om dat lampje op groen te knallen zodra alle 4 de wheelguns ppprrrrrrrr gedaan hebben? Dat lijkt mij een veel grotere kans dat alle wielen daadwerkelijk vastzitten dan alleen maar detecteren of een wheelgun erop gestaan heeft. Miljoenen kost het elk jaar en dan komen met zo een systeem op de proppen wat zelfs ik als Jan Burgerlul binnen 2 tellen bedacht heb. ![]() Ze zullen het ongetwijfeld wel aanpassen nu denk ik.. | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 16:26 |
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch? ![]() | |
Atreidez | maandag 16 april 2012 @ 16:28 |
Ik had tijdens de race de hele tijd t idee dat het om het rechter achterwiel ging, maar het was de front ![]() | |
wimderon | maandag 16 april 2012 @ 16:53 |
Waarschijnlijk meer richting kwalificatie gegaan met setup of gewoon een kwestie van banden die het nu wel deden in de kwalificatie en in de race niet zo lang meegingen als normaal. De beste races van de Sauber kwamen er toch vaak na een matige kwalificatie waarna ze in de race erg zuinig waren op hun banden. Ook Perez kwam niet echt uit de verf gisteren. | |
wimderon | maandag 16 april 2012 @ 17:01 |
Iedereen was safe. Hulkenberg voltooide zijn ultieme ronde met nog iets minder dan 3 minuten te gaan en Ricciardo met nog een minuut of 2 op de klok en beiden waren langzamer dan iedereen die nog binnen stond. Daarmee was iedereen inclusief Vettel safe en als Hulkenberg over Vettel heen was gegaan was er nog tijd geweest om alsnog naar buiten te gaan. | |
Glijdt_licht | maandag 16 april 2012 @ 17:43 |
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen.. | |
Sinister-D- | maandag 16 april 2012 @ 17:51 |
1. Het is een moer, en geen bout ![]() 2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels. | |
Bastard | maandag 16 april 2012 @ 17:54 |
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven ![]() | |
OEM | maandag 16 april 2012 @ 18:13 |
In ieder geval bij Mercedes zit de moer wel in de velg. Olav of de BBC vertelde dat het overgenomen is uit de DTM. Dit verhaal bevestigt dat:
| |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 18:29 |
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde ![]() | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 18:30 |
Overigens twijfel ik of die moer/bout/schroef in de wheelgun blijft zitten. Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten. | |
Sinister-D- | maandag 16 april 2012 @ 18:32 |
Nu bij Mercedes misschien niet, zoals OEM dat uitlegde hoeft dat dan ook niet. Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek. | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 18:34 |
Het sleutelwoord is "tegenwoordig". ![]() | |
Sinister-D- | maandag 16 april 2012 @ 18:36 |
En dat sleutelwoord heb ik niet gelezen omdat jouw post werd gepost tijdens mijn typen ![]() | |
Sinister-D- | maandag 16 april 2012 @ 18:38 |
Was btw Vettel in Hongarije 2010, en Alonso Valencia 2009. Zat er dus flink naast met m'n BMW ![]() | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 18:40 |
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.![]() | |
Sinister-D- | maandag 16 april 2012 @ 18:41 |
Ben aan 't zoeken ![]() | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 18:42 |
Ik ook, maar ik kan het niet vinden ![]() | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 18:44 |
Bij Mercedes wel ja ![]() | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 18:46 |
Nouja dan faalt dat systeem van hun dus jammerlijk. | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 18:47 |
Het systeem met de lampen dan. Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor. Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat. | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 18:48 |
Contact maken en prrrrrrpprrrrrprrrr is een verschil natuurlijk ![]() | |
Meike26 | maandag 16 april 2012 @ 19:18 |
Klopt, net zoals bij een schroefmachine/boormachine, krijg je zo'n ratel/prrrprr te horen en kan je zelf ook instellen, dat dit dan niet in combinatie met dat systeem bedacht is, is eigenlijk best triest, zeker dat een Jan Boerenlul of Truus Wagenwiel dit ook kunnen bedenken ![]() | |
Sinister-D- | maandag 16 april 2012 @ 19:20 |
uit 2010, met losse moer ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 16 april 2012 @ 19:24 |
Je weet wat ik bedoel. ![]() | |
staticdata | maandag 16 april 2012 @ 19:32 |
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groen ![]() | |
Brennie | maandag 16 april 2012 @ 19:36 |
Niet op geluid bedoel ik, maar gewoon als 4 wheelguns doorslaan zegmaar dat ze op dat moment een signaal afgeven naar die lamp. ![]() | |
Brennie | maandag 16 april 2012 @ 19:36 |
Ow kut. Verkeerde account ![]() | |
Meike26 | maandag 16 april 2012 @ 19:37 |
Sluwe vos ![]() | |
Sinister-D- | maandag 16 april 2012 @ 19:52 |
Nog iets wat ik tegenkwam (terwijl ik nog naar die verdomde wielmoer aan het zoeken ben ![]() Zo warm was het niet in China dat Rosberg extra koeling nodig had ![]() Maaar, Schumacher heeft 'm niet ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Sinister-D- op 16-04-2012 20:17:19 ] | |
vosss | maandag 16 april 2012 @ 19:55 |
Je plaatje doet het niet ![]() | |
Nober | maandag 16 april 2012 @ 20:03 |
Maar nu we hebben gezien dat Mercedes het ook in de race kan (niet alleen in de kwalificatie) kunnen we ons dan opmaken voor Schumachers achtste titel? Aangezien Ross Brawn's doelen zijn dat Rosberg zijn eerste GP wint (streep erdoor) en dat Michael zijn achtste titel zal winnen. | |
Meike26 | maandag 16 april 2012 @ 20:04 |
Dat is gewoon zijn Hair-duct hóór ![]() | |
Sinister-D- | maandag 16 april 2012 @ 20:17 |
en nu? | |
Peterselieman | maandag 16 april 2012 @ 20:21 |
ik zie nu een Mercedes met een sleuf ja. Ding wordt er zo niet mooier op ... | |
alwaysonhold | maandag 16 april 2012 @ 20:25 |
Nee, denk dat je McLaren niet moet uitvlakken...die ontwikkelen hun wagen gedurende het jaar het beste. Ik zet mijn geld op Button of Hamilton dit jaar qua WK. | |
Marks | maandag 16 april 2012 @ 20:55 |
Tot nu toe heeft Merceds dus de grootste stap gemaakt. Dat is wat telt. En inderdaad, hierboven werd al over Schumi gesproken. Dit seizoen ziet hij er toch wat sterker uit dan Rosberg, als Rosberg dus kan winnen zou Schumi dat ook zeker moeten kunnen. Kampioen worden zal lastig worden, vergeet niet dat volgende race een stuk warmer zal zijn bijvoorbeeld. In mijn ogen is DAT pas de test voor de banden van Mercedes.... | |
kepler | maandag 16 april 2012 @ 22:04 |
Of de eerste titel van Rosberg, aangezien Schumacher op 1 punt staat ![]() | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 22:18 |
Daarom is het ook jammer dat Schumacher uitviel, ik denk toch niet dat hij niet iets geprobeerd zou hebben om voorbij Rosberg te komen | |
kepler | maandag 16 april 2012 @ 22:33 |
Ik denk/hoop dat Schumacher in Bahrein iig op het podium komt ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 22:35 |
Ik ben al vergeten hoe dat circuit is, wel een stukje warmer dan China dus kan het weer heel anders liggen | |
Nober | maandag 16 april 2012 @ 22:38 |
Alsjeblieft. | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 22:42 |
Thanks, nu weet ik waarom ik het zo snel vergeten was | |
KaheemSaid | maandag 16 april 2012 @ 22:45 |
Iedereen zegt nu wel dat de Mercedessen ook goed in de race zijn, maar is dit circuit ook niet heel anders dan die andere 2. Kan me goed voorstellen dat ze op bochtige circuits problemen blijven houden. | |
kepler | maandag 16 april 2012 @ 22:48 |
Ach, hopen kan altijd ![]() ![]() | |
Nober | maandag 16 april 2012 @ 22:52 |
Kijken jullie ook Inside Grand Prix, een programma bij Skysports, erg gaaf om te zien. Site: www.insidegrandprix.com Wat een geweldige race trouwens in 2006, Alonso nét voor Schumacher de pits uit en met Räikkönen op drie vanaf de laatste plek geloof ik en Rosberg met de snelste raceronde. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Nober op 16-04-2012 22:59:16 ] | |
wimderon | maandag 16 april 2012 @ 22:58 |
Laten we ook maar afwachten hoe de verhoudingen liggen als meerdere/alle teams met een w-duct komen. | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 23:01 |
Natuurlijk, ik zou het geweldig vinden ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 17 april 2012 @ 01:08 |
Ik weet niet wat die sensor registreert, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die sensor pas groen licht geeft wanneer de wheelnut is aangedraaid. Dat bedoelde ik in ieder geval met mijn opmerking 'Wheelgun erop gestaan heeft'. Wat er dan precies fout is gegaan weten we niet, het was simpelweg niet te zien op tv omdat er een andere crewmember voor stond. ![]() | |
vosss | dinsdag 17 april 2012 @ 02:07 |
Nouja ik snap het niet. Als iets een signaal moet geven als aan voorwaarde X voldaan is dan geeft zo een ding toch niet vanzelf het signaal als helemaal niet voldaan is aan voorwaarde X? Dat is hetzelfde als dat die lamp bij 3 keer X uit zichzelf zegt okay eik heb ik 4 keer X nodig, maar ik ga nu alvast op groen!? ![]() | |
Tarado | dinsdag 17 april 2012 @ 08:08 |
Er zijn zoveel manieren, het kan ook zijn dat het signaal komt op het moment dat de wheelgun teruggetrokken wordt, zolang we dat niet weten blijft het toch speculeren, ik verwacht wel wat uitleg in de komende BBC uitzending | |
Tarado | dinsdag 17 april 2012 @ 08:33 |
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken![]() | |
Trystar | dinsdag 17 april 2012 @ 09:45 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 10:10 |
Ze bedoelen het goed, maar het kan wat verkeerd overkomen ![]() | |
Fiorano | dinsdag 17 april 2012 @ 10:14 |
Bril-jant | |
Kleffe_Dop | dinsdag 17 april 2012 @ 10:26 |
Vind het nog steeds een raar gezicht, die Chinezen op de tribune met vlaggen van andere landen. ![]() | |
vosss | dinsdag 17 april 2012 @ 11:02 |
De komende 2 races kan ik niet live zien. Mocht er nog iets over verteld worden plemp het ff neer hier, want ik ben wel benieuwd hoe dat nou precies werkt en waarom het fout ging ![]() | |
Tarado | dinsdag 17 april 2012 @ 13:59 |
Zeker doen we ![]() | |
vosss | dinsdag 17 april 2012 @ 14:00 |
Thanks ![]() | |
Tarado | vrijdag 20 april 2012 @ 09:21 |
2012 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX F1 Fanatic - F1 information - F1 circuits - Bahrain International Circuit – track information Bahrain International Circuit – track information Circuit information Lap data Lap length 5.412km (3.363 miles) Race laps 57 Race distance 308.238km (191.53 miles) Pole position Left-hand side of the track Lap record* 1’31.447 (213.055 kph) by Pedro de la Rosa, 2005 Fastest lap 1’29.527 (217.624 kph) by Mark Webber, 2005 DRS zone/s (race) Pit straight Car performance Full throttle 70% Downforce level Medium Gear changes per lap 52 Fuel use per lap 2.7kg Strategy Pit lane time loss 22 seconds 2012 prime tyre**: Medium 2012 option tyre**: Soft ![]() ![]() Practice 1 Fri 09:00 Practice 2 Fri 13:00 Practice 3 Sat 10:00 Qualifying Sat 13:00 Race Sun 14:00 Stream voor FP's: http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html | |
RolStaart-Beer | vrijdag 20 april 2012 @ 09:31 |
Maak anders een nieuw topic ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 20 april 2012 @ 09:38 |
Noord-Korea heeft ook ervaringen met huursupporters. | |
Burnie88 | vrijdag 20 april 2012 @ 09:39 |
Waarom rijden ze dit jaar weer op het korte circuit??? | |
Waffle | vrijdag 20 april 2012 @ 09:42 |
Omdat rijders klaagden over dat slechte stuk wat ze er aangeplakt hadden. | |
Burnie88 | vrijdag 20 april 2012 @ 09:47 |
Dat meen je niet... Wat een klotereden. Ik vond het wel een mooie toevoeging. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 20 april 2012 @ 09:48 |
Chinezen op de tribune tijdens het WK. ![]() | |
Tarado | vrijdag 20 april 2012 @ 09:51 |
Expres niet gedaan omdat het nu in de reeks blijft en alle F1 liefhebbers het in hun MYAT hebben, volgende topic wordt China gewoon veranderd in Bahrein | |
RolStaart-Beer | vrijdag 20 april 2012 @ 09:52 |
Maar kan je wel reeksen ![]() | |
Maver24 | vrijdag 20 april 2012 @ 10:36 |
Moeten jullie mij even op de hoogte stellen, welk stuk was dat dan wat er eerst dus wel en nu niet aanzit ? | |
sanger | vrijdag 20 april 2012 @ 10:51 |
Caterham lijkt de aansluiting enigzins gevonden te hebben vooralsnog ![]() | |
RolStaart-Beer | vrijdag 20 april 2012 @ 10:55 |
Let niet op mijn paint-skills ![]() ![]() Bocht 5 t/m 12 zijn eruitgehaald | |
sanger | vrijdag 20 april 2012 @ 11:32 |
Force India zal VT2 niet helemaal afmaken uit voorzorg en veiligheid voor het personeel. Dat is toch wel een beetje een statement van het team imo. http://www.f1today.net/nl(...)g-in-tweede-training | |
Haarklip | vrijdag 20 april 2012 @ 11:37 |
Volgens mij reed die Sauber van Kobayashi met veel brandstof, en die Torro Rosso's weet ik niet, maar die zijn niet vooruit te branden op dit circuit als ik het zo bekijk. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 20 april 2012 @ 11:42 |
![]() Heerlijk toch, dat wanstaltige in Bahrein. ![]() | |
staticdata | vrijdag 20 april 2012 @ 11:58 |
ze tanken daar wel goedkoop ![]() | |
franklop | vrijdag 20 april 2012 @ 12:03 |
TT even aangepast | |
Tarado | vrijdag 20 april 2012 @ 12:16 |
Top ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 20 april 2012 @ 12:28 |
Omdat er in 2010 minder inhaalacties op dat circuit waren dan het jaar ervoor, terwijl er op andere circuits meer werd ingehaald. Dus hebben ze de slinger eruit gehaald omdat die layout blijkbaar niet bevordelijk was voor de entertainmentwaarde van de race. | |
Tarado | vrijdag 20 april 2012 @ 12:44 |
Force India pull out of Bahrain Grand Prix second practice • F1 team want to arrive back at hotel before nightfall • Force India have already been caught up in protests
| |
Gebraden_Wombat | vrijdag 20 april 2012 @ 14:04 |
Bij vorige topics werd er toch door een mod een nieuwe geopend voor de volgende race, die wel onderdeel van de bestaande reeks is? | |
Sinister-D- | vrijdag 20 april 2012 @ 14:08 |
Stond hier net niet een post van Wombat achter Tarado? Fok! is wel heel raar aan het doen sinds gisteren ![]() edit: WTF, na een refresh staat ie terug ![]() ![]() | |
Maver24 | vrijdag 20 april 2012 @ 14:27 |
vettel en webber staan er wel goed bij in de 2e training, is dat een voorteken of doet de rest het lekker rustig aan | |
Sinister-D- | vrijdag 20 april 2012 @ 14:40 |
uitslag VT2:![]() | |
Fiorano | vrijdag 20 april 2012 @ 14:57 |
Hé krijg nou wat, ik kan weer op FOK!.... Anyway, Ferrari staat er weer niet echt lekker bij | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 15:02 |
ik had ook niet verwacht dat Ferrari even het gat zou dichten. | |
ArcticBlizzard | vrijdag 20 april 2012 @ 18:34 |
| |
D. | vrijdag 20 april 2012 @ 18:38 |
Ben benieuwd of de race 'gewoon' doorgang zal vinden. | |
SjaakVilleneuve | vrijdag 20 april 2012 @ 18:40 |
De FIA moet zich schamen. Dit kan gewoon niet, | |
Fir3fly | vrijdag 20 april 2012 @ 18:43 |
![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 20 april 2012 @ 19:10 |
2minuten geleden nog gewoon op F1.com geweest ![]() ![]()
![]() Ofe bedoel je of die rustig verloopt? | |
kepler | vrijdag 20 april 2012 @ 19:17 |
Nou ja incidenten... Het was gewoon zo dat ze toevallig op de verkeerde plek waren. In Brazilie moeten de coureurs/monteurs ook met bodyguards terug naar het hotel... De politieke situatie is een heel ander verhaal natuurlijk | |
JohnB52 | vrijdag 20 april 2012 @ 19:30 |
Vorig jaar of jaar daarvoor waren er toch ook teamleden van Lotus/str beroofd in Bazilië? | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 19:30 |
Och, de site draait inmiddels weer als een zonnetje | |
Sinister-D- | vrijdag 20 april 2012 @ 19:52 |
2 jaar geleden een mislukte overval op de taxi van Button, de chauffeur kon nog wat manoeuvreren en wegraken. En al wat langer geleden was het Renault, meen 2008, die beroofd zijn geweest. En nog daarvoor ook eens op Toyota. Vanaf toen verlieten de teamleden van Toyota altijd met een wit t-shirt het circuit. | |
Beach | vrijdag 20 april 2012 @ 20:36 |
En in 2000 Minardi bestolen van laptops als mijn hoofd het nog goed heeft. | |
Fiorano | vrijdag 20 april 2012 @ 20:40 |
Gewoon race'en Zondag, geen gelul. Gas erop. | |
Beach | vrijdag 20 april 2012 @ 21:34 |
Tijdentabel van morgen en zondag? | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 21:38 |
10-11 VT3 13-14 kwali zo 14 uur race | |
JohnB52 | vrijdag 20 april 2012 @ 21:39 |
http://www.f1today.net/nl/ | |
Eenskijken | vrijdag 20 april 2012 @ 22:58 |
Hij lijkt wel heel erg op barcelona circuit | |
Glijdt_licht | vrijdag 20 april 2012 @ 23:11 |
Lol whut?! Absoluut niet.. Eerder Circuito Ricardo Tormo in Valencia. (dan bedoel ik dus niet dat stratencircuit..) barcelona (origineel, zoals opgeleverd) Campsa is anders, La Caixa is anders en er is een chicane bij gekomen: ![]() bahrain: ![]() valencia (echt circuit, geen stratenbagger) | |
vosss | zaterdag 21 april 2012 @ 05:56 |
Zo. Ik ga naar mn werk. Veel plezier met de Q jongens en meisjes. ![]() Ik kijk vanmiddag wel als ik terug ben ![]() | |
Meike26 | zaterdag 21 april 2012 @ 07:55 |
Oke, het is niet zo dat Bahrein erg veel lijkt op Barcelona, maar Eenskijken heeft wel gelijk ! Zowel Barcelona als Bahrein hebben de lay-out van een gesmolten U-vorm. De vergelijking met het circuit in Valencia zie ik dan weer niet, word trouwens ook tegen de richting in gereden. Edit: Sorry, moet beter kijken, heeft idd ook die zelfde uitgelubberde U vorm ![]() Meest bijzondere lay-out vind ik Maleisië, het lijkt "nergens" op, maar bochtencombinaties zijn goed, 2 lange rechte stukken en een fantastische hairpin ![]() | |
Tarado | zaterdag 21 april 2012 @ 09:11 |
| |
Sinister-D- | zaterdag 21 april 2012 @ 10:24 |
![]() Wad dat voor iets ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 21 april 2012 @ 10:26 |
ooh btw: FP3 http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html | |
Xebber | zaterdag 21 april 2012 @ 10:33 |
Eén keer in 't jaar mag je een bak zonder straf wisselen. Daar hebben ze vorig weekend niet voor gekozen, dit keer wel. Edit: Lol. ik snap 't ook niet na die tweet 20 keer gelezen te hebben. ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Xebber op 21-04-2012 10:39:05 ] | |
Automatic_Rock | zaterdag 21 april 2012 @ 10:40 |
Ben ik die enige die vipbox niet kan bereiken?? (error 404) | |
D. | zaterdag 21 april 2012 @ 10:41 |
Zoals ik het lees krijg je niet nogmaals straf wanneer je nogmaals een 'reparatie' uitvoert. Kennelijk vanuit het oogpunt dat de eerste reparatie, waarvoor je al gestraft was, niet goed verlopen zou zijn waardoor ie nogmaals gedaan moet worden. | |
D. | zaterdag 21 april 2012 @ 10:42 |
Vast niet de enige, maar ik heb nergens last van ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 21 april 2012 @ 10:43 |
Maar ze hebben een volledige nieuwe bak gezet de vorige race, en nu weer. Zo kan je wel elke race een nieuwe gaan steken vanaf nu zonder straf. Dat zou dan een behoorlijk gat in de regels zijn. Repareer de eerste race je bak, accepteer de straf, en vanaf de tweede race ga je dat dan gewoon elke keer doen zonder straf omdat het elke keer een ''reparatie'' betreft ![]() | |
D. | zaterdag 21 april 2012 @ 10:45 |
Misschien dat je voor iedere reparatie 1 herkansing hebt, dus bij een derde keer krijg je wel weer straf ![]() | |
Atreidez | zaterdag 21 april 2012 @ 10:52 |
Lijkt erop alsof ze koelingsproblemen hebben bij de auto van Vettel ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 21 april 2012 @ 10:52 |
http://argent.fia.com/web(...)51BC12579C8002D2DEC/$FILE/1-2012%20SPORTING%20REGULATIONS%2009-03-2012.pdf [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-04-2012 10:59:27 ] | |
Sinister-D- | zaterdag 21 april 2012 @ 10:59 |
Van de officiële FIA site: http://argent.fia.com/web(...)51BC12579C8002D2DEC/$FILE/1-2012%20SPORTING%20REGULATIONS%2009-03-2012.pdf Kan geen posts editten ![]() ![]() Edit: en nu staat de wijziging toch in m'n post ![]() | |
Tarado | zaterdag 21 april 2012 @ 11:14 |
Als ik het goed lees klopt het dus niet wat Adam Cooper schrijft | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 21 april 2012 @ 11:54 |
c'mon Toro Rosso! | |
sanger | zaterdag 21 april 2012 @ 11:56 |
Zou McLaren verstoppertje spelen of hebben ze hier echt de snelheid niet te pakken? Of concentreren ze zich op de racepace omdat ze weten dat het met de kwali snelheid toch wel goed zit? | |
Sinister-D- | zaterdag 21 april 2012 @ 11:57 |
uitslag VT3:![]() | |
Tarado | zaterdag 21 april 2012 @ 11:58 |
Ze schijnen last van de wind te hebben las ik | |
Automatic_Rock | zaterdag 21 april 2012 @ 12:16 |
Snap niet dat hij het hier niet doet ![]() | |
RolStaart-Beer | zaterdag 21 april 2012 @ 12:22 |
Rosberg ![]() | |
Tarado | zaterdag 21 april 2012 @ 12:22 |
Voor het eerst sinds een eeuwigheid weer F1 op RTL7 kijken ![]() | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 21 april 2012 @ 12:26 |
Trek je de Duitse RTL niet? Wtf , een vogel vol tegen Nico's helm geknald ? ![]() | |
Tarado | zaterdag 21 april 2012 @ 12:27 |
Ik dacht het niet, zal zo even kijken | |
Sinister-D- | zaterdag 21 april 2012 @ 12:28 |
Das beter als een veer van een BrawnGP ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 21 april 2012 @ 12:28 |
en maar dicht....... |