Goedzo, ben je in staat het allemaal zelf te doen? Heb je voldoende hulp? Financiele reserves voor tegenvallers?quote:Op zondag 15 april 2012 10:03 schreef mark_dabomb het volgende:
Een opknapbeurt is zeker nodig en gezien de prijs geen probleem. De huidige vraagprijs ligt net onder de waarde van de grond.
Reken op ca 100.000 voor je helemaal klaar bent als je een beetje pech hebt met fundamenten en dak.quote:Op zondag 15 april 2012 10:34 schreef mark_dabomb het volgende:
Het huis heeft nu op de begane grond een winkel zitten die we geheel gaan verbouwen tot woonruimte. We kunnen dan in die tijd op de eerste en tweede wonen, zoals de huidige eigenaren nu ook doen. Er is dik 175m2 potentieel woonoppervlakte aanwezig met een 20 meter diepe tuin op het zuiden en 30m2 dakterras op het zuiden. ca. 180.000 euro k.k. We zijn dus nog druk aan het rekenen wat een verbouwing moet gaan kosten.
Ideaal. Het is belangrijk dat je na(ast) 't klussen, een goede slaapkamer/douche/keuken hebt.quote:Op zondag 15 april 2012 10:34 schreef mark_dabomb het volgende:
Het huis heeft nu op de begane grond een winkel zitten die we geheel gaan verbouwen tot woonruimte. We kunnen dan in die tijd op de eerste en tweede wonen
Ik heb het niet over grote tegenvallers, maar over kleinere.quote:Op zondag 15 april 2012 10:38 schreef mark_dabomb het volgende:
we laten hem uiteraard goed bouwtechnisch keuren dus grote tegenvallers met fundering en dak lijken mij niet echt aan de orde als we overgaan tot koop.
Ook een flinke investeringquote:Op zondag 15 april 2012 10:51 schreef blomke het volgende:
CV&WW-installatie. Elektrisch. Isolatie. Stucadoren etc.....
Ik weet niet welke windrichtingen de dakvlakken op staan, maar lijkt ideaal voor PV- en zonnecollectoren.
Dat is neem ik aan wel als je zelf ook veel gaat doen?quote:Op zondag 15 april 2012 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reken op ca 100.000 voor je helemaal klaar bent als je een beetje pech hebt met fundamenten en dak.
Ja, dat is met heel veel zelf doen.quote:Op zondag 15 april 2012 13:51 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dat is neem ik aan wel als je zelf ook veel gaat doen?
Dat klopt, mooie keuken, badkamer, dubbel glas, vervangen rot hout, tegels leggen, cv, electra, isolatie, dakramen, etc etcquote:Op zondag 15 april 2012 19:26 schreef mark_dabomb het volgende:
Ach wel nee, met 100.000 euro kan je héél erg veel. Er hoeft geen uitbouw te worden gemaakt. Als het goed is geen rare constructieve zaken. Puur cosmetisch en opknapwerk.
Beter kan ik het niet verwoorden.quote:Op zondag 15 april 2012 20:16 schreef mark_dabomb het volgende:
Gelukkig kan ik de helft wegstrepen maar goed, dit is een eindolze discussie zonder dat jullie het huis zelf hebben gezien dus ik hou het maar even zo
idd, hoe kan iemand in vredesnaam roepen dat een verbouwing minimaal een ton gaat kosten als je enkel 3 pics van een dak hebt gezien... Echt complete waanzin.quote:Op zondag 15 april 2012 20:16 schreef mark_dabomb het volgende:
Gelukkig kan ik de helft wegstrepen maar goed, dit is een eindolze discussie zonder dat jullie het huis zelf hebben gezien dus ik hou het maar even zo totdat ik het huis eventueel in bezit heb, dan komt er zeker een projecttopic.
Dan trek je de kosten van de vraagprijs af en heb je een prima bod op het huis. De eigenaren zitten klem, je kan ze uitknijpen.quote:Op maandag 16 april 2012 07:39 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik probeer deze week even te gaan kijken met een aannemer er bij om een grove kostenraming te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |