Ik hoop dat meer en meer Egyptenaren gaan inzien, dat de SCAF een smerig spelletje met het volk aan het spelen is. Hoop ook dat De MB het niet op een akkoordje gaat gooien met SCAF.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het zegt wel iets maar de SCAF heeft meer tijd dan de Moslimbroederschap natuurlijk. Ze hebben al erop gespeeld om het parlement te strippen zodat het Moslimbroederschap sowieso niets meer in te brengen heeft. Als de MB de verkiezingen wint maar na twee jaar verandert er niets voor de burger worden zij erop afgerekend. Dus de SCAF hoeft alleen maar te zorgen dat in de praktijk de MB niet veel kan doen. Daarom dat men het parlement de nek heeft omgedraaid. En daarmee ook een geloofwaardige constitutie. Ik vermoed dat de SCAF hierop in gaat zetten. "MB president? Dan zorgen we dat ze geen meter vooruit kunnen en worden mensen hen sowieso zat en niet meer herkozen".
Maar het kan ook zo zijn dat ze iermee de MB in de handen van andere oppositie drijven. Dat was al gebeurd na de eerste verkiezingen toen duidelijk werd dat Shafiq tegen Morsy het ging opnemen. En ik denk/hoop dat het alleen maar meer toeneemt. Een groter front puur om de SCAF te breken. In principe moet het kunnen want MB/Abolfotoh/Sabahi en salafisten samen laten tahrir zo weer vol stromen met loyale aanhangers als ze willen. Enige grote nadeel is dat door deze voortdurende strijd het land en haar crisis er niet snel beter op wordt helaas. Dat is voordelig voor de SCAF.
Het leger heeft intern gewoon een revolutie nodig.
Zeer indrukwekkend, jammer dat ik volgens mij die taal niet kan lezen, dus als je ook zo vriendelijk wilt zijn het te vertalen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef johnnylove het volgende:
http://www.almasryalyoum.com/node/937201
mm. hopelijk geen voorspelling voor de toekomst
quote:Leger Egypte wil touwtjes zelf in handen houden
De militaire junta die Egypte regeert sinds de val van Hosni Mubarak, wil de touwtjes in eigen hand blijven houden. Terwijl tienduizenden mensen weer demonstreren op het Tahrirplein tegen aan aanpassing van de grondwet, zegt het leger deze toch te handhaven. De aanpassing, waarmee de macht van de president ernstig wordt ingeperkt en het leger meer macht krijgt, wordt door velen als een verkapte coup gezien.
De junta liet weten bovendien 'hard op te treden' tegen 'pogingen om het algemeen belang te schaden'.
De junta tikte ook de twee kandidaten voor het presidentsschap op de vingers. Die hebben vandaag beiden gezegd 'zeker te zijn van de overwinning', maar de uitslag van de stembusgang wordt dit weekeinde op zijn vroegst bekend gemaakt. 'Dergelijke voorbarige uitspraken veroorzaken verwarring en verdeeldheid', aldus de Raad.
De titel van het bericht: صاحب فيديو هجوم الحدود الإسرائيلية مصري من مطروح وشارك بالثورة الليبيةquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeer indrukwekkend, jammer dat ik volgens mij die taal niet kan lezen, dus als je ook zo vriendelijk wilt zijn het te vertalen.
Ok, laten we hopen dat het een individuele actie was, niet gepland.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
De titel van het bericht: صاحب فيديو هجوم الحدود الإسرائيلية مصري من مطروح وشارك بالثورة الليبية
Betekent: De eigenaar van de video van de aanval op de Grens met Israel is een Egyptenaar uit Matruh die mee heeft gevochten in de Libische revolutie.
Ik neem aan dat je vandaag niet naar het nieuws hebt gekeken? Alle politieke symbolen/partijen die er bekend om staan dat ze liberaal en seculier zijn hebben zich aangesloten met de moslimbroederschap om tegen de SCAF en de NDP te staan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:08 schreef De_Ilias het volgende:
اخشى لمصر الهلكة, والله الشعب المصري ذهبوا الى الانخابات, وما صلحت في المجتمع شيئا بل زادت الفتن
Dat zal best zo zijn, ben niks anders geweest van die wolfen van de igwaan l moflisieen. In ieder geval het gaat niet de goede kant op met egypte, ik vind het erg jammer dat het zo gaat, en ook jammer dat het leger hun macht niet wilt afstaan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je vandaag niet naar het nieuws hebt gekeken? Alle politieke symbolen/partijen die er bekend om staan dat ze liberaal en seculier zijn hebben zich aangesloten met de moslimbroederschap om tegen de SCAF en de NDP te staan.
De moslimbroederschap heeft ook beloofd om de revolutionaire (liberale/seculiere) jeugd in de regering te nemen als ministers zodra de regering gevormd wordt
quote:We are all Khaled Said
#Egypt Unelected Military Council has issued a long statement. I can translate it all for you... or, I will just tell you the summary:
"We know what's best for you and you just have to obey our decisions".
That's in summary what SCAF said in this long statement.
Our answer is: We couldn't care less about the unelected council. You need a lot more to get us worried!
quote:For the first time since the fall of #Mubarak, pro-revolution #Egypt political forces have been united and all thanks go to the military that want to end democracy and take over power.
Liberals, Secularists, Leftists, Young Activists, Muslim Brotherhood and members of parliament agreed today to unite against the military and have a unified government ready to take over from them.
The presidential candidate with most votes in the elections, Mohammad Mursi, from the Muslim Brotherhood, has promised that none of his vice presidents will be from the Muslim brotherhood. He also promised that the prime minister of Egypt will be an independent and not from his party although his party has the majority in parliament.
Finally, the unity that we have been dreaming for is a reality.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |