Als er wat in de OP moet, of als jullie een praktischere TS willen dan zegt u het maarquote:Op zaterdag 14 april 2012 09:59 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik vlieg op 22 april naar Auckland, en op 29 april weer terug naar Brisbane vanuit Auckland. Wat zijn de absolute aanraders? Heb z'n 1000 NZ dollar die ik kan uitgeven, en wil een skydive en een bungeejump doen, dus naar Taupo ga ik sowieso wel.
Maar verder? Heb niks gepland en sta eigenlijk open voor alles.
quote:Op zondag 15 april 2012 00:20 schreef TinyTuna het volgende:
Rotorua is een aanrader, zeker als je geinteresseerd bent in de Maori-cultuur of geothermische dingen (geisers enzo). Je kan er 's avonds een culturele maori- avond doen, met show en eten kost dat rond de $90.
Wai-o-tapu is een geothermisch park, met een geiser, en verschillende bizar gekleurde poeltjes e.d., zeer de moeite waard. $32, maar bijna elk hotel/hostel heeft 10% kortingsbonnen liggen.
Als je in Taupo bent en je van hiken houdt is de Tongariro Alpine Crossing zeker aan te raden. 20 km over/langs vulkanen, 6 a 8 uur lopen. Wel alleen doen als het mooi weer is. Transport vanuit Taupo is $59, google eens op Tongariro Expeditions.
En zeker de skydive doen!
Vandaag m'n laatste dag in Taupo na 11 maanden hier gewoond te hebben....:(
Die rafttrip is tegenwoordig minstens $90 ben ik bang, maar zeker de moeite waard!quote:Op zondag 15 april 2012 04:38 schreef Perquisite het volgende:
In Rotorua kan je heel goedkoop leuk waterraften waarbij je met je raft van een 7 meter hoge waterval af stort. Met foto's en alles betaalde wij volgens mij 25 euro pp! Taupo skydive is ook zeker een aanrader ja!
En als je een LOTR fan bent kan je langs de Shire gaan, ze hebben die hobbit huisjes daar laten staan
Ik vond het toen ook veel te duur, en sowieso was de entree gecombineerd met een of andere schapen excursie, wat totaal niets met LOTR te maken heeft. Van de foto's van Hobbiton die ik gezien had, was er sowieso amper iets te zien, maar dat is nu misschien anders omdat ze er ook weer opnamen voor The Hobbit gemaakt hebben.quote:Op zondag 15 april 2012 13:21 schreef Cerbie het volgende:
De Shire wilden wij doen maar hebben we uiteindelijk overgeslagen, de goedkoopste tour is 66NZD per persoon en daarvoor mag je amper over de set lopen. Wat we van een backpackster hoorden die het wel gedaan had was dat je geen foto's mag maken, tenzij je belooft ze niet op internet (facebook) te posten.
Naar beneden geroldquote:Op donderdag 26 april 2012 09:20 schreef koekjestrommel1 het volgende:
ik kan de OP niet meer veranderen, moet een modje maar doen.
Ook de Alpine crossing was super! De Mount Ngauruhoe viel nogal tegen maar na 2 uur was ik er dank eindelijk. Gelukkig ging het naar beneden een stuk sneller
laten we dan ook de stijlste straat aanpassen..want ik kan je vertellen, er is weinig stijl te vinden in dat deel van Dunners...maar steil is hij welquote:
quote:Op zondag 29 april 2012 08:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laten we dan ook de stijlste straat aanpassen..want ik kan je vertellen, er is weinig stijl te vinden in dat deel van Dunners...maar steil is hij wel
gunstig voor de NZ'ers die in hun winter naar NL op vakantie gaanquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:06 schreef announcement het volgende:
Budget geen idee, wisselkoersen en prijzen zijn totaal anders dan toen ik er was. Ik was er in 2009, toen kreeg je voor een euro nog zo'n 2,40 dollar. Nu is dat nog zo'n 1,60 dollar.
Ik werk in hartje Auckland, en wat ik wil zien is bijna allesquote:Op zondag 20 januari 2013 09:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Ligt eraan wat je wil zien en doen...? En waar je uiteindelijk komt te werken. Ik kan me voorstellen dat je die omgeving nog genoeg gaat zien
Je zou nu ook in die week dat je vrij bent naar het zuiden kunnen gaan. Auckland en omgeving kun je dan in de weekenden bekijken als je werkt.quote:Op zondag 20 januari 2013 09:18 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik werk in hartje Auckland, en wat ik wil zien is bijna alles, zit zelf op dit moment te overwegen om eerst het noorden te pakken en dan steeds verder af te dalen..
Dilemma's Dilemma'squote:Op zondag 20 januari 2013 09:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je zou nu ook in die week dat je vrij bent naar het zuiden kunnen gaan. Auckland en omgeving kun je dan in de weekenden bekijken als je werkt.
hoe bevalt het?quote:Op zondag 20 januari 2013 08:35 schreef Roces18 het volgende:
Ik ga over een week voor 8 maanden naar Nieuw Zeeland, (wel 40 uur per week werken) maar voordat ik aankom heb ik eerst nog een week vrij. Kan ik dan het beste het noordereiland bezoeken, de omgeving van Auckland verkennen of alvast naar beneden afdalen?
Auckland is niet zo leuk vond ik. Zoek vooral iets in Wellington of misschien zelfs in Northland. Op het zuidereiland kan ik je Christchurch of Dunedin (de studentenstad) aanraden. Ik heb zelf een dik half jaar in Gisborne gewoont (oostkust noordereiland), een stad die zelfs voor NZ begrippen afgelegen is. Heerlijk relaxte sfeer daar!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:18 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
hoe bevalt het?
ik zit een beetje te kijken waar ik volgend jaar stage wil lopen, auckland/nz lijkt me heel vet.
Is Christchurch wel al weer helemaal opgeleefd dan sinds die aardbevingen? Ik was er anderhalf jaar terug en toen was het nou niet echt bruisend..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Auckland is niet zo leuk vond ik. Zoek vooral iets in Wellington of misschien zelfs in Northland. Op het zuidereiland kan ik je Christchurch of Dunedin (de studentenstad) aanraden. Ik heb zelf een dik half jaar in Gisborne gewoont (oostkust noordereiland), een stad die zelfs voor NZ begrippen afgelegen is. Heerlijk relaxte sfeer daar!
Dat weet ik ook niet helemaal. Delen van het CBD zijn nog wel dicht volgens mij?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Is Christchurch wel al weer helemaal opgeleefd dan sinds die aardbevingen? Ik was er anderhalf jaar terug en toen was het nou niet echt bruisend..
Ja toen was er nog een erg groot deel dicht, nu weet ik dat natuurlijk nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet helemaal. Delen van het CBD zijn nog wel dicht volgens mij?
Info vast online te vinden bij de iSite van Christchurch.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja toen was er nog een erg groot deel dicht, nu weet ik dat natuurlijk niet
Er zijn drie ontwerpen die in stemming worden/werden gebracht:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:27 schreef Drebbelman het volgende:
Blijft eeuwig zonde van die mooie stad.
Ik zag laatst de opties die ze overwegen voor de herbouw van de cathedral in Chch. Ik hoop echt, voor de charme van de stad, dat ze hem in originele staat terugbrengen.
grootste deel van de CBD is weer openquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja toen was er nog een erg groot deel dicht, nu weet ik dat natuurlijk niet
oke,ik zie je punt waar werd er vroeger ook herbouwt na bijv. the great fire of London,in de zelfde stijl of herbouwde men in de stijl die toen gangbaar was? Volgens mij het laatste als ik de mengelmoes van bouwstijlen zie bij ouwe kathedralen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:27 schreef Drebbelman het volgende:
Blijft eeuwig zonde van die mooie stad.
Ik zag laatst de opties die ze overwegen voor de herbouw van de cathedral in Chch. Ik hoop echt, voor de charme van de stad, dat ze hem in originele staat terugbrengen.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:18 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
hoe bevalt het?
ik zit een beetje te kijken waar ik volgend jaar stage wil lopen, auckland/nz lijkt me heel vet.
Nieuw Zeeland bevalt heel goed, maar ik raad je hier aan om juist je stage in november te beginnen. Zo pak je lekker alle maanden van de zomer mee. Want herfst is hier momenteel aan de gang, nog steeds redelijk warm maar met dat regen enz. is er niet veel te doen. En ja, Auckland is echt een metropool met heel veel verschillende nationaliteiten (vooral veel aziaten) en heel veel eettentjes. Uitgaan valt echt vies tegen, daarvoor moet je echt in Wellington zijn naar mijn mening. Maar Wellington ligt weer zo ver van alle leuke plekken af zoals Bay of Islands & Coromandel. Ik zit hier nu zo'n vier maanden en heb het noordereiland wel gezien nu en begin ik me een beetje te vervelen hier. Maar niet getreurd over twee maanden ga ik naar het Zuidereiland voor een paar weken!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Auckland is niet zo leuk vond ik. Zoek vooral iets in Wellington of misschien zelfs in Northland. Op het zuidereiland kan ik je Christchurch of Dunedin (de studentenstad) aanraden. Ik heb zelf een dik half jaar in Gisborne gewoont (oostkust noordereiland), een stad die zelfs voor NZ begrippen afgelegen is. Heerlijk relaxte sfeer daar!
Bro...really?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:03 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Het zuidereiland zou ik sowieso vermijden voor stage aangezien het weer daar wat minder is en vooral in de winter ijskoud.
Hahahah JAFAquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Bro...really?![]()
geloof niet alles wat de JAFA's je vertellen.
Ik zou zeggen, kom naar het diepe, diepe zuiden en oordeel zelf
ik begrijp wat je bedoel maar het weer hier in The Deep South is veel beter dan de Noord Eilanders denken, oke, misschien wat koeler maar dat is altijd beter dan 300 dagen regen per jaar zoals aucklandquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:14 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hahahah JAFAdie heb ik al een tijdje niet meer gehoord. Oke bro, twee weken geleden in Queenstown geweest. Temperatuur onder het vriespunt. Temperatuur in Auckland ondertussen: 20 graden. ps. Ik ben meer een QSF dan een Jafa
Oke, geen idee waar je nu zit. Maar een stage regelen voor in Wellington of Auckland is veel eenvoudiger in ieder geval omdat daar alle grote bedrijven zitten. Zo is Auckland goed voor 35% GDP.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik begrijp wat je bedoel maar het weer hier in The Deep South is veel beter dan de Noord Eilanders denken, oke, misschien wat koeler maar dat is altijd beter dan 300 dagen regen per jaar zoals auckland
hier... http://en.wikipedia.org/wiki/Wyndham,_New_Zealandquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:44 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Oke, geen idee waar je nu zit. Maar een stage regelen voor in Wellington of Auckland is veel eenvoudiger in ieder geval omdat daar alle grote bedrijven zitten. Zo is Auckland goed voor 35% GDP.
En zo vaak regent het hier niet. In de zomer regende het hier nooit, en nu in de herfst regent het af en toe, maar wel de godganse dag.
Oké, in Napier is het heel goed uitgepakt, maar het verschil met het verleden is dat we over het algemeen tegenwoordig beter de waarde van het oude erfgoed inzien als dat dit vroeger het geval was.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
oke,ik zie je punt waar werd er vroeger ook herbouwt na bijv. the great fire of London,in de zelfde stijl of herbouwde men in de stijl die toen gangbaar was? Volgens mij het laatste als ik de mengelmoes van bouwstijlen zie bij ouwe kathedralen.
ander voorbeeld is Napier,met de grond gelijk na de beving van 1931,ook toen herbouwde men in de op dat moment gangbare stijl, de Art Deco en geen hang naar het verleden.
dus ik zeg,probeer de goede gedeeltes van de kathedraal die nog over zijn nog te gebruiken en te kombiberen met moderne architectuur
Dat dus. JAFA's kwakken in hun eigen handjes als het om Auckland gaat, maar ik zou 10x zo graag in Dunedin of Invercargill wonen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Bro...really?![]()
geloof niet alles wat de JAFA's je vertellen.
Ik zou zeggen, kom naar het diepe, diepe zuiden en oordeel zelf
inderdaad Invers, toen ik hier 16 jaar geleden aankwam was het echt een gat maar tjonge jonge wat heeft Mayor Tim een hoop goed gedaan voor de stad, Invercargill bruist!!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat dus. JAFA's kwakken in hun eigen handjes als het om Auckland gaat, maar ik zou 10x zo graag in Dunedin of Invercargill wonen.
ben twee jaar terug in oktober geweest en Was ideaal. Was niet te warm, te koud of druk. Alleen kan t zijn dat je bijvoorbeeld de tongariro crossing in de sneeuw en met een gids moet doen.quote:Op zondag 19 mei 2013 07:08 schreef FreeShooter het volgende:
Heeft iemand ervaring met backpacken in NZ in oktober? Ik zit nu in Australie en het idee is om augustus/september in Australie rond te reizen. Vervolgens wil ik in oktober NZ bezoeken voor 4-6 weken. Maar ik vraag me erg af of ik het maximale uit mijn reis haal door NZ in die tijd te bezoeken.
weer in Oktober kan al heel aangenaam zijn, met name op het Noorder eiland.quote:Op zondag 19 mei 2013 07:08 schreef FreeShooter het volgende:
Heeft iemand ervaring met backpacken in NZ in oktober? Ik zit nu in Australie en het idee is om augustus/september in Australie rond te reizen. Vervolgens wil ik in oktober NZ bezoeken voor 4-6 weken. Maar ik vraag me erg af of ik het maximale uit mijn reis haal door NZ in die tijd te bezoeken.
Doen!quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:11 schreef FreeShooter het volgende:
Ok, duidelijk! Dat klinkt goed. Ik moet me nog verdiepen in wat en hoeveel ik precies wil zien maar de Tongariro Crossing wil ik sowieso doen.
het kan zijn dat je daar alleen met gidsen op kan in die periode (maakt het stuk duurder!) maar supervetquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:11 schreef FreeShooter het volgende:
Ok, duidelijk! Dat klinkt goed. Ik moet me nog verdiepen in wat en hoeveel ik precies wil zien maar de Tongariro Crossing wil ik sowieso doen.
Ben onlangs nog geweest voor de 2e keerquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef franklop het volgende:
[..]
[ afbeelding ] zo zag het er bij mij uit in oktober 2011
Zo zag het er ongeveer ook 'opeens' uit bij mij in de zomer. Eind februari en (natte) sneeuw op je kop. Blauwe luchten met af en toe een wolkje en opeens vrieskou en nattigheid. Maakt het leuk daar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ben onlangs nog geweest voor de 2e keer![]()
En dat was een maand geleden en toen zag het er zo uit:
[ afbeelding ]
Ik heb hem half gedaan (en toen weer de helft terug, dus wel ongeveer dezelfde belasting) vanaf de moeilijke kant (dat wordt gezegd tenminste), in t-shirt en met alleen een kwart liter chocolademelk. Bepaald niet verstandig natuurlijk, maar het heeft op geen enkel moment problemen opgeleverd, desondanksquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:43 schreef Roces18 het volgende:
Beide keren dat ik hem deed ook gewoon gedaan in een spijkerbroek maar wel met een trainingsbroek eronder. Verder gewoon gympen aan en een dikke trui met regenjas. Koud ja, maar van het klimmen krijg je het vanzelf wel warm. En zeker met de kou is de beste tip om niet teveel water mee te nemen aangezien je de helft dan toch niet opdrinkt. Energybars, daar heb je wat aan
Ik heb telkens tot de meren gelopen en daarna weer terug naar boven. En dat is loodzwaar, met elke stap die je zet ga je een halve stap terug. Alsof je in de duinen loopt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb hem half gedaan (en toen weer de helft terug, dus wel ongeveer dezelfde belasting) vanaf de moeilijke kant (dat wordt gezegd tenminste).
Drie dagen over 37 km? Dat kan toch in één dag, of is het daar zo bergachtig?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
dit is misschien wel een van de meest onbekende "great tracks" maar wel een van de mooiste imo
http://www.doc.govt.nz/pa(...)kiura/rakiura-track/
dit is inderdaad een behoorlijjk bergachtige trek maar je zou het ook in 2 dagen kunnen doen hoorquote:Op zaterdag 25 mei 2013 05:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Drie dagen over 37 km? Dat kan toch in één dag, of is het daar zo bergachtig?
Oh ja, ik moet snel eens naar Nieuw Zeeland.
Ik heb ze toch echt op Facebook gezienquote:Op zondag 15 april 2012 13:21 schreef Cerbie het volgende:
De Shire wilden wij doen maar hebben we uiteindelijk overgeslagen, de goedkoopste tour is 66NZD per persoon en daarvoor mag je amper over de set lopen. Wat we van een backpackster hoorden die het wel gedaan had was dat je geen foto's mag maken, tenzij je belooft ze niet op internet (facebook) te posten.
Stewart Island soberso! Kakapo's kijken!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 07:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit is inderdaad een behoorlijjk bergachtige trek maar je zou het ook in 2 dagen kunnen doen hoor
Oh, shit, nu wil ik nóg liever snel naar Nieuw Zeeland... Liefst lopend van het noordelijkste naar het zuidelijkste puntje + Stewart Island. Drie maanden over doen, tentje mee, 1000 euro aan vliegtickets, ferry en bus naar start- en eindpunt en 15 euro per dag uitgeven aan eten. Ofwel: een droomvakantie aan de andere kant van de wereld, tijdens een Hollandse winter, voor 2500 euro!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Stewart Island soberso! Kakapo's kijken!
15 euro per dag is cutting it very fine... dat laat weinig over voor onvoorziene omstandigheden en je camping fees etc.quote:Op zondag 26 mei 2013 02:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Oh, shit, nu wil ik nóg liever snel naar Nieuw Zeeland... Liefst lopend van het noordelijkste naar het zuidelijkste puntje + Stewart Island. Drie maanden over doen, tentje mee, 1000 euro aan vliegtickets, ferry en bus naar start- en eindpunt en 15 euro per dag uitgeven aan eten. Ofwel: een droomvakantie aan de andere kant van de wereld, tijdens een Hollandse winter, voor 2500 euro!
En, om realistisch te zijn, nog zo'n 1000 euro extra voor wat coole toeristische activiteiten en vermaak in de steden.
Moet te doen zijn toch? (Ok, het is 3000 km, dus wellicht is 4 maanden beter.)
Wildkamperen is dan het plan natuurlijk.quote:Op zondag 26 mei 2013 06:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
15 euro per dag is cutting it very fine... dat laat weinig over voor onvoorziene omstandigheden en je camping fees etc.
de liefde met wildkampeerders is goed over hier in NZ.quote:Op zondag 26 mei 2013 06:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wildkamperen is dan het plan natuurlijk.
De boodschappen vielen bij mij ook harder tegen dan gedacht inderdaad. Eten is dezelfde prijs of duurder dan in Nederland, tenminste bij de Countdown en Pack&Save. Wat wel weer prima was, was dat je bij de Countdown spaarde voor korting op benzine bij de BP of Shell, weet niet meer precies welke. Zo spaarden we daar dan ook weer wat uitquote:Op zondag 26 mei 2013 07:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
qua budget,boodschappen zijn niet echt goedkoop in NZ,de ene dag zal het lukken,de andere dag niet en likens heb je natuurlijk niet altijd de keuze waar je boodschappen haal,er zal niet altijd een Pak & Save of Countdown in de buurt zijn en zal je er duur aanmoeten in een local dairy.
maar ik beloof je iig een gratis maaltijd twee dagen voordat je Bluff bereik
ik dacht dat ik laatst had gelezen dat het gewoon is toegestaan?quote:Op zondag 26 mei 2013 07:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
kan je op een boete komen te staan die hoger is dan je dagelijkse budget.
lang niet overal meer, Queenstown en Wanaka bijvoorbeeld zijn hee lstreng geworden wat betreft wildkampeerders.quote:Op zondag 26 mei 2013 08:44 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik dacht dat ik laatst had gelezen dat het gewoon is toegestaan?
skydiven - franz jozef of abel tasman (de laatste staat in de top tien met beste landingen ter wereld)quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef redcable het volgende:
YEaah! in oktober weer naar NZ voor 4 weken!. Ik wil gaan skydiven en bungyjumpen. Welke plaatsen zijn aan te raden om te gaan skydiven?
Skydiven is het goedkoopst in Taupo. Bungyjumpen zou ik in Queenstown doen, veel keus uit verschillende opties (ik heb zelf de freestyle gedaan waar je om je middel vastzit in plaats van je voeten, kan je zo van het hokje de lucht inrennenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef redcable het volgende:
YEaah! in oktober weer naar NZ voor 4 weken!. Ik wil gaan skydiven en bungyjumpen. Welke plaatsen zijn aan te raden om te gaan skydiven?
het weer kan in oktober net zo wisselvallig zijn, zeker op het Zuider eiland dus ik zou zeggen... eind juli gaan dan kan je ook nog overal volop skieen mocht je dat leuk vindenquote:Op maandag 15 juli 2013 01:40 schreef FreeShooter het volgende:
Het plan was om in oktober 6-8 weken naar NZ te komen. Echter, ik moet eind juli ook naar NZ om mijn AU visum te verlengen. Nu twijfel ik om dan ook gelijk rond te reizen. Dat scheelt me het kopen van een vlucht, maar weer-gewijs lijkt het me geen slimme keuze. Iemand advies?
Bungeejumpen vanaf de Kawarau Bridge is zeker vermakelijk, in ieder gevalquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:22 schreef Roces18 het volgende:
[..]
skydiven - franz jozef of abel tasman (de laatste staat in de top tien met beste landingen ter wereld)
bungyjumpen - kawarau bridge voor de classic en voor de daredevils ; the nevis(queenstown trouwens)
April is vaak nog perfect weer... sprekend voor het zuider eiland, het voorjaar kan heel onstuimig zijn en de zomer winderig maar de herfst is vaak prachtig., het lijkt dan echt of de natuur tot rust komt..geen wind, weinig regen en nog hele aangename temperaturenquote:Op zondag 21 juli 2013 15:29 schreef Levis het volgende:
Ook vroeg ik me af wanneer de ''beste'' tijd is om te gaan. Zelf zit ik te denken aan eind januari tot eind april.
Echter vroeg ik me af of het in april nog steeds goed backpack weer is.
Ik zit hier sinds eind januari en de beste tijd om hier te komen is denk ik begin december (hartje zomer) maar je hebt eigenlijk tot pasen echt heerlijk zomerweer dus wat dat betreft zou ik er geen zorgen over maken.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:29 schreef Levis het volgende:
Allereerst de reis er naar toe. Een tussenstop lijkt me een uitstekend plan. Welke tussenstop zouden jullie aanraden en/of afraden? Tevens vroeg ik me af waar jullie je vliegtickets reserveren... (incl. stopover)
Ook vroeg ik me af wanneer de ''beste'' tijd is om te gaan. Zelf zit ik te denken aan eind januari tot eind april.
Echter vroeg ik me af of het in april nog steeds goed backpack weer is.
Dan het reizen in het land zelf... Al veel rondgekeken en de hop-on-hop-off bussen lijken me een goede keuze.
Omdat ik niet ELKE dag hoef te partyen leek The Kiwi Experience me niet geschikt.
Stray ziet er goed uit MAAR ik ben 18 jaar... De gemiddelde leeftijd van die bussen is 27 (staat op hun site)
Graag zou ik dus ook ervaringen horen over het reizen in het land zelf...
Is zo'n busmaatschappij aan te raden en zo ja: welke? Of moet ik een camper kopen? (wat alleen erg duur is)
Als laatst: ik ben nog op zoek naar een reisbuddy om in ieder geval de eerste periode mee te reizen!
Gewoon om niet alleen te beginnen... Als er hier ook mensen zijn die begin volgend jaar naar de andere kant van de wereld gaan: laat het me weten
het zomerweer begint op het Zuider Eiland over het algemeen niet tot de kerst dus het is aan te raden om, mocht je beide eilanden willen bezoeken, eerst het Noorder Eiland te doenquote:Op maandag 22 juli 2013 00:29 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik zit hier sinds eind januari en de beste tijd om hier te komen is denk ik begin december (hartje zomer)
Ik zou gewoon via internet eentje kopen en als je goed oplet zijn er vaak speciale aanbiedingen in bepaalde periodes met 50 procent korting e.d.quote:Op maandag 22 juli 2013 06:12 schreef Levis het volgende:
Raden jullie me aan om van te voren (goedkoper) op internet tour tickets te kopen van (bijvoorbeeld) Stray, of zeggen jullie: zie maar waar je terecht komt... Het zou bijvoorbeeld jammer zijn als je daar iemand ontmoet met auto waarmee je mee kan rijden als je al een ticket hebt..
Alvast hartstikke bedankt voor de antwoorden!.
Zag net dat Stray nu de winteraanbiedingen heeft dus veelal 50% korting, die kaarten moet je binnen 12 maanden activeren en dan zijn ze nog 12 maanden geldig. -Dus als je een hoop geld wilt besparen check hun website even.quote:Op maandag 22 juli 2013 06:12 schreef Levis het volgende:
Raden jullie me aan om van te voren (goedkoper) op internet tour tickets te kopen van (bijvoorbeeld) Stray, of zeggen jullie: zie maar waar je terecht komt... Het zou bijvoorbeeld jammer zijn als je daar iemand ontmoet met auto waarmee je mee kan rijden als je al een ticket hebt..
Alvast hartstikke bedankt voor de antwoorden!.
Ik heb het in the bay of islands gedaan! Dorpje Paihia. Was supercheap, 199 dollar voor 12.000 ft. Was prachtig!quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef redcable het volgende:
In april zul je niet zo snel je auto verkopen dan is het namelijk al herfst en dat is niet echt een backpackers seizoen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:05 schreef Levis het volgende:
Iemand ervaring met een auto kopen? (en verkopen) Als ik er in januari er een koop en eind april weer verkoop verlies ik natuurlijk geld... Aan hoeveel euro moet ik dan denken?
Met auto ben je veel vrijer en kan je gaan en staan waar je wil... dat spreekt mij erg aanOok kan je mensen uitnodigen om mee te reizen, volgens mij de ideale backpack ervaring!!
inderdaadquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:10 schreef Roces18 het volgende:
[..]
In april zul je niet zo snel je auto verkopen dan is het namelijk al herfst en dat is niet echt een backpackers seizoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |