abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110294097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:06 schreef Life2.0 het volgende:
Waarschijnlijk iets met software of drivers waar ik aan heb gezeten, had ik in een eerder topic al verteld niet?
Nieuw voor mij.

Maar jij kan niet meer quoten?

quote:
Bijzonder wel :Y :7
Ik hou het toch op irritant als je het niet heel erg vindt... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110294396
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:06 schreef Life2.0 het volgende:
Waarschijnlijk iets met software of drivers waar ik aan heb gezeten, had ik in een eerder topic al verteld niet?

zet je adblocker eens uit ;)
pi_110294404
Dat programma is nu op trouwens.
pi_110295190
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, er wordt gezegd dat er soms mensen zijn die al eerder problemen hadden, en er wordt gezegd dat een drugsverslaafde haar ongeboren kind beschadigt, en deze extreme gevallen worden gebruikt om te beargumenteren dat preventieve anticonceptie door de bank genomen mogelijk zou moeten zijn, bij iedereen waarbij je, volgens een nog te bepalen criterium, problemen voorziet.

En zoals in het vorige topic al bleek zijn er dus mensen die niet alleen dit zien zitten maar het ook meteen willen uitbreiden naar tienermoeders die in een uitkering zouden kunnen belanden.

Dus zo verleidelijk het ook lijkt, om al dat verdriet te kunnen voorkomen, bezint voor gij begint aan gedwongen preventieve anticonceptie.
En precies voor die glijdende schaal richting grijs gebied ben ik bang. Er zijn echt pikzwarte gevallen van mensen die een dozijn kinderen met gebreken uitpoepen terwijl ze doorzuipen en spuiten met een IQ van rond de 60. Maar er zijn veel meer gevallen die niet zo duidelijk zijn en allemaal gevangen zouden moeten zitten in een wetgeving, dat is de baby met het badwater weggooien.

Daarnaast zijn er in de situatie zoals die nu is professionals en medisch personeel bij betrokken die een zwaarwegend oordeel hebben. Dat is niet perfect of waterdicht omdat het mensen zijn. En precies die menselijke factor zul je ook terugzien als je de wetgevende macht handvatten geeft om te beslissen over het recht van anderen om kinderen te krijgen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:48:25 #55
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110295249
Zit nu naar de Zembla uitzending te kijken
En ik ben een voorstander, wat een ellende zeg. Kinderen moeten daar tegen beschermd worden, en dat recht weegt zwaarder dan het recht om kinderen te nemen
Are you nuts??
pi_110295548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:48 schreef whosvegas het volgende:
Zit nu naar de Zembla uitzending te kijken
En ik ben een voorstander, wat een ellende zeg. Kinderen moeten daar tegen beschermd worden, en dat recht weegt zwaarder dan het recht om kinderen te nemen
En ik hoop nog te sterven in een vrij land dat niet is kapot gemaakt door mensen zoals jou met de beste bedoelingen zonder ook voor de extra consequenties van hun ideeën.
pi_110295579
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En ik hoop nog te sterven in een vrij land dat niet is kapot gemaakt door mensen zoals jou met de beste bedoelingen zonder ook voor de extra consequenties van hun ideeën.
Uitspraak van die amerikaanse mevrouw net gehoord?
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:55:47 #58
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110295649
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus jij bent voor kinder mishandeling? En kinderen die verslaafd ter wereld komen?
Are you nuts??
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:58:58 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_110295846
Zembla gezien, wat een ellende zeg.

Er moet wetgeving komen, om te beginnen in ieder geval om vrouwen die al hebben aangetoond niet voor een kind te kunnen zorgen te beletten opnieuw zwanger te worden.
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:59:44 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110295897
" Kinderen moeten daar tegen beschermd worden, en dat recht weegt zwaarder dan het recht om kinderen te nemen "

Eigendomsrecht moet bescherm worden: ik mag iedereen kapot schieten als ze in mijn buurt komen
Recht op onderwijs: ik mag een docent ontvoeren en vasthouden in mijn kelder tot ik voldoende geleerd heb
Recht op onderdak: ik mag een willekeurig huis binnenvallen en iedereen verkracht WANT HET NU TOCH MIJN HUIS

En dan verbaasd zijn over ons eigen verleden zeker?
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:00:02 #61
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110295923
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:58 schreef remlof het volgende:

Er moet wetgeving komen, om te beginnen in ieder geval om vrouwen die al hebben aangetoond niet voor een kind te kunnen zorgen te beletten opnieuw zwanger te worden.
Inderdaad
Hypocriet, politiek gedoe :r
Are you nuts??
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:00:24 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110295949
" Er moet wetgeving komen, om te beginnen in ieder geval om vrouwen die al hebben aangetoond niet voor een kind te kunnen zorgen te beletten opnieuw zwanger te worden. "

Prima, doen we! ^O^
pi_110296118
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:55 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Dus jij bent voor kinder mishandeling?
Ja ik vind het eigenlijk wel grappig. :') Serieus dude wat een dooddoener. Ik kijk alleen wat verder vooruit dan jij doet dat is alles. Kan je ook niet zoveel aan doen dat je die beperking hebt maar dat was in de jaren 30 in veel Amerikaanse staten reden voor sterilisatie.

Zo nou hebben we elkaar allebei even persoonlijk aangevallen, ik alleen met een klein beetje geschiedenis les voor jou zodat je misschien wat harder nadenkt over je uitspraken en jij slechts met een beroep op de emotie van de andere lezers.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:05:13 #64
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110296233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja ik vind het eigenlijk wel grappig. :') Serieus dude wat een dooddoener. Ik kijk alleen wat verder vooruit dan jij doet dat is alles. Kan je ook niet zoveel aan doen dat je die beperking hebt maar dat was in de jaren 30 in veel Amerikaanse staten reden voor sterilisatie.

Zo nou hebben we elkaar allebei even persoonlijk aangevallen, ik alleen met een klein beetje geschiedenis les voor jou zodat je misschien wat harder nadenkt over je uitspraken en jij slechts met een beroep op de emotie van de andere lezers.
Maarre wat is jou oplossing van dit probleem dan?
Oogkleppen om doen?
Are you nuts??
pi_110296306
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:58 schreef remlof het volgende:

Ik denk dat er een groot verschil is tussen een verslaafd iemand van vroeg in de 20 en een afgekickt iemand van tegen de 30. Dus als de situatie is veranderd zou het onnodig zijn om iemand te laten blijven hangen in een bureaucratische beslissing die outdated is.

Probleem is zoals altijd de uitvoering. Wil je Jeugdzorg dit laten begeleiden (foutenmarge is daar niet echt van dien aard dat je dan daar beslissingen wilt laten nemen over het recht van mensen om kinderen te nemen) of wil je het neerleggen bij zorgverleners, politie, waar?

Hier in de wijk heb ik meerdere gezinnen waar al een hele batterij aan hulpverlening aan vastgezogen zit. Geen van al die partijen weet iets te verzinnen wat echt hout snijdt. En dit zijn echt gezinnen van de categorie van de docu: verslaafde én zwakbegaafde ouders, pa in de bak etc. Als ik nu al zie hoe het langs elkaar heen werkt, dan wil ik niet weten hoeveel fouten er gemaakt gaan worden bij ingrijpende beslissingen over of deze of gene kinderen mag, ooit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:08:24 #66
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110296437
" Maarre wat is jou oplossing van dit probleem dan?
Oogkleppen om doen? "

Allemaal vergassen doen over 40 jaar doen alsof we het niet aan zagen komen, works every single time!
pi_110296451
Probeer alles aan de voorkant te doen. Voorkomen is in alle gevallen beter dan genezen. Daar is denk ik de meeste winst te halen.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110296494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:08 schreef Life2.0 het volgende:
" Maarre wat is jou oplossing van dit probleem dan?
Oogkleppen om doen? "

Allemaal vergassen doen over 40 jaar doen alsof we het niet aan zagen komen, works every single time!
Wie gaan we vergassen? Hulpverleners, ouders of de kinderen? :?
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:10:43 #69
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110296543

[ Bericht 100% gewijzigd door whosvegas op 13-04-2012 22:11:02 ]
Are you nuts??
pi_110296562
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Probeer alles aan de voorkant te doen. Voorkomen is in alle gevallen beter dan genezen. Daar is denk ik de meeste winst te halen.
Lijkt mij ook. Voorlichting etc. Kost helaas geld wat sneller wegbezuinigd wordt dan een imbeciele junk zichzelf kan laten insemineren voor een nieuw crackpijpje.
pi_110296584
Volgens is die trend ook al een beetje ingezet als ik zo links en rechts op radio 1 hoor. En dat werdt een keer tijd ook natuurlijk.
pi_110296713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:05 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Maarre wat is jou oplossing van dit probleem dan?
Oogkleppen om doen?
Die heb ik niet! Wat ik wel weet is dat dit probleem oplossen door een veel groter probleem dat iedere keer dat het geprobeerd is in de geschiedenis heeft geleid tot het uit elkaar trekken van gezinnen, oorlogen en genocide niet een goede oplossing is.

Wat ik mensen wel kan aanraden is zelf eens actie ondernemen als iemand zijn kinderen verwaarloosd ipv altijd te roepen dat de overheid iets moet doen. Als de meerderheid achter dit beleid staat betekent het namelijk dat minstens 50% van de bevolking dit probleem groot genoeg moet vinden om zelf eens op te letten en actie te ondernemen...
pi_110296875
Een groter sociaal vangnet bijvoorbeeld ? gemeenschapsgevoel zeg maar. Als een hele buurt zich verantwoordelijk voelt ( In de goede zin dan ) dan denk ik dat veel zaken veel minder snel zullen ontwikkelen en of uit de hand lopen.
pi_110296962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Een groter sociaal vangnet bijvoorbeeld ? gemeenschapsgevoel zeg maar. Als een hele buurt zich verantwoordelijk voelt ( In de goede zin dan ) dan denk ik dat veel zaken veel minder snel zullen ontwikkelen en of uit de hand lopen.
En de enige manier waarop we dat bereiken is als mensen het idee krijgen dat de overheid niet alles voor ze gaat opknappen.
pi_110297061
Zou kunnen, maar zou het al zo erg zijn dat we zelf niets meer kunnen ? Geen idee hoor het zou best eens zo kunnen zijn eigenlijk, anders had dit al lang weer in zwang geweeest. Maar de maatschappij is nu ook meer gericht op het individu, als we daar nu langzaam weer eens vanaf stappen dan gaat het wellicht op een natuurlijke manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')