Wat is jouw alternatief eigenlijk? Jezelf 10~ jaar bewaren? serieuze vraagquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kanaliseren om uiteindelijk zo snel mogelijk te trouwen, omdat de situatie anders onhandelbaar wordt. Jong binden wanneer ze nog niet zo wijs zijn.
Indianen had hetzelfde gebruik als moslims, de ouders kenden elkaar en ze lieten de kinderen op jonge leeftijd met elkaar trouwen. Er was een psychologische onderzoek en het wees erop dat de liefde van deze mensen veel beter en langduriger was dan mensen die elkaar al goed kenden voor het huwelijk. Dat jong binden wanneer ze nog niet zo wijs zijn vind ik daarom irrelevant, dat heeft volgens mij weinig met liefde te maken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kanaliseren om uiteindelijk zo snel mogelijk te trouwen, omdat de situatie anders onhandelbaar wordt. Jong binden wanneer ze nog niet zo wijs zijn.
Dat lijkt mij meer te wijzen op het feit dat je in zo'n situatie weinig te zeggen hebt, niet zo snel uit elkaar kan en echt alles doet om het wel te laten werken. De liefde was er in eerste instantie niet en kwam er later bij, right?quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Indianen had hetzelfde gebruik als moslims, de ouders kenden elkaar en ze lieten de kinderen op jonge leeftijd met elkaar trouwen. Er was een psychologische onderzoek en het wees erop dat de liefde van deze mensen veel beter en langduriger was dan mensen die elkaar al goed kenden voor het huwelijk. Dat jong binden wanneer ze nog niet zo wijs zijn vind ik daarom irrelevant, dat heeft volgens mij weinig met liefde te maken.
Dat heb ik niet echt. Een mix tussen het Nederlandse en het Turkse, waarbij je verder gaat wanneer de tijd rijp is. Denk aan een stabiel inkomen. Het begin dus Nederlands (rustig met elkaar om kunnen gaan zonder losbandig gezien te worden) en ook wat Turks (meer moeite doen en de relatie onderhouden). Ik heb namelijk het idee dat het hier te snel gehopt wordt van de één naaar de ander.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:45 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Wat is jouw alternatief eigenlijk? Jezelf 10~ jaar bewaren? serieuze vraag
geforceerd liefdequote:Op vrijdag 13 april 2012 17:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Indianen had hetzelfde gebruik als moslims, de ouders kenden elkaar en ze lieten de kinderen op jonge leeftijd met elkaar trouwen. Er was een psychologische onderzoek en het wees erop dat de liefde van deze mensen veel beter en langduriger was dan mensen die elkaar al goed kenden voor het huwelijk. Dat jong binden wanneer ze nog niet zo wijs zijn vind ik daarom irrelevant, dat heeft volgens mij weinig met liefde te maken.
Met "hier" doel je op Nederland, toch? Daar ben ik het hartstikke mee eens. Dat is ook iets wat ik echt niet wil. Maar ik begrijp dus dat je zelf ook geen idee hebt van hoe of wat?quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat heb ik niet echt. Een mix tussen het Nederlandse en het Turkse, waarbij je verder gaat wanneer de tijd rijp is. Denk aan een stabiel inkomen. Het begin dus Nederlands (rustig met elkaar om kunnen gaan zonder losbandig gezien te worden) en ook wat Turks (meer moeite doen en de relatie onderhouden). Ik heb namelijk het idee dat het hier te snel gehopt wordt van de één na de ander.
Nederland, ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:05 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Met "hier" doel je op Nederland, toch? Daar ben ik het hartstikke mee eens. Dat is ook iets wat ik echt niet wil. Maar ik begrijp dus dat je zelf ook geen idee hebt van hoe of wat?
Seks voor het huwelijk geeft problemen, want islam. Seks na het huwelijk kan problemen opleveren? Want wanneer kan dat nou? Lastig.
Je zegt het zelf al: je hebt geen idee wanneer dat moment er is. Tevens zeg je dat het moeilijk is om je "driften" in bedwang te houden. Dus stel trouwen duurt nog 8+ jaar, tjah... Dat is moeilijk vol te houden denk ik.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nederland, ja.
Ik heb geen idee omdat je met allerlei dingen rekening moet houden (financiën/omgeving/cultuur/geloof et cetera). En ook omdat ik hier niet echt diep over heb nagedacht. Verder heb io ook geen idee hoe het is om een ouder te zijn. Als je op je eigen benen kan staan ben je er wat mij betreft klaar voor. Zolang er goed wordt omgegaan met verantwoordelijkheden.
Waarom geeft seks na het huwelijk problemen?
Bij 'driften' moet je niet meteen denken aan gemeenschap, maar eerder aan genegenheid (kussen/strelen/zoenen). Ik vind dat je een goede basis moet hebben wanneer je trouwt. Klaar met studie, voldaan aan dienstplicht (geldt voor Turken in Turkije) en een baan. Duurt misschien langer dan op je 18de bij elkaar zijn, maar is wel duurzamer (en dus toekomstgerichter).quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:20 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: je hebt geen idee wanneer dat moment er is. Tevens zeg je dat het moeilijk is om je "driften" in bedwang te houden. Dus stel trouwen duurt nog 8+ jaar, tjah... Dat is moeilijk vol te houden denk ik.
"Problemen" was misschien verkeerd verwoord
Je denkt te pessimistisch, waar is je geloof in de goedheid van mensen? Net geloofde je dat huwelijk van het slechtste moet uitgaan van mensen, maar nu denk jij het slechtste. Het is niet dat die indianen werden doodgemaakt als het huwelijk niet lukte. Haal dat westers denken is uit je achterhoofd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij meer te wijzen op het feit dat je in zo'n situatie weinig te zeggen hebt, niet zo snel uit elkaar kan en echt alles doet om het wel te laten werken. De liefde was er in eerste instantie niet en kwam er later bij, right?
Let op je woorden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:26 schreef xaban06 het volgende:
Wat ben jij veranderd zeg zG sinds ik je niet meer spreek, gawur
35 en maagd? Masha'Allah.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:30 schreef Weissman het volgende:
Nu 't over trouwen gaat. Een vriendin van mij, maagd en islamitisch, is de 35 gepasseerd en wil gaan trouwen. Maar zoals eerder werd aangekaart is dat steeds lastiger aan het worden.
Wij hebben nooit diepzinnige gesprekken gevoerd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:26 schreef xaban06 het volgende:
Wat ben jij veranderd zeg zG sinds ik je niet meer spreek, gawur
Dat is inderdaad het beste ja denk ik, uitzonderingen daargelaten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bij 'driften' moet je niet meteen denken aan gemeenschap, maar eerder aan genegenheid (kussen/strelen/zoenen). Ik vind dat je een goede basis moet hebben wanneer je trouwt. Klaar met studie, voldaan aan dienstplicht (geldt voor Turken in Turkije) en een baan. Duurt misschien langer dan op je 18de bij elkaar zijn, maar is wel duurzamer (en dus toekomstgerichter).
Het is een moeilijke kwestie. Je kunt er niet zomaar inspringen.
Dat jij zulke vrienden hebt en kan behouden verbaast me ook, of ben je in het echt compleet anders en conservatief met je mening?quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:36 schreef Weissman het volgende:
[..]
Vond 't ook een enorm knappe prestatie van haar.
Ik ben nogal...paradoxaal.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat jij zulke vrienden hebt en kan behouden verbaast me ook, of ben je in het echt compleet anders en conservatief met je mening?
Oh nee, definitely not. Ze is prachtigquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:44 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Maar Weissman, ze is dus niet "fugly" maar is maagd gebleven omdat ze zichzelf voor het huwelijk wilde bewaren?
Leeftijd. Eisenpakket.quote:Wat is dan precies het probleem om nu alsnog iemand te vinden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |