abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:26:12 #126
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_110309445
Zou niet te druk om maken en gewoon 20% onder je maintenance gaan zitten qua kcal's, eiwitten hoog houden op 2g/kg bodyweight, en hard blijven trainen. Dan hou je je meeste lean body mass wel aan. :)

Deze studie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15615615

geeft een indicatie dat een gemiddeld persoon 69 (+/- 6) kcal per kg lichaamsvet per dag uit lichaamsvet kan halen zonder dat je spieren teveel worden aangesproken.

Even uitrekenen hoeveel kg vet je hebt met je vetpercentage, maar ik denk dat het in de orde van grootte van rond de -20% maintenance uitkomt.

Zelf vind ik lowish-carb bij cutten (high fat, moderate protein, low carb -- op z'n Paleo's eigenlijk) wel fijn, maar dat hangt van de persoon af.
Confidence through competence
pi_110310930
Hoi allen!

Lurk hier al een tijdje mee maar nog nooit iets gepost geloof ik. Stats in het kort:
1,87m
83kg
BP 100kg
En de rest qua 1RMs hou ik even voor me, aangezien ik er filmpjes van heb gemaakt om m'n form te checken.

Deadlift 110kg
Opgewerkt naar de 110 en overal filmpjes van gemaakt, maar vimeo staat maar 500mb toe, dus heb besloten alleen deze te uploaden.
https://vimeo.com/40343437
Zie wel dat m'n rug telkens richting horizontaal gaat bij lift-off. Heb geprobeerd met een lege stang en daar is het ook enigszins het geval (wel iets minder). Is dit te verhelpen? Als ik het niet doe kom ik met m'n huidige form niet voorbij m'n knieën :')

Front Squat 60kg
Zelfde verhaal, ook hier enigszins opgebouwd maar alleen deze geupload. Clean nekt me hier steeds en loopt hier ook niet helemaal soepel.
https://vimeo.com/40343438
Gewicht is aan de lage kant. Deed in Nederland altijd backsquat maar dat gaat hier niet (geen squat-/powerrack/iets soortgelijks)

Zouden jullie aub ongezouten kritiek kunnen leveren op m'n form? Wil graag weten of ik een beetje oke bezig ben :)
pi_110311694
Uit het boek:

quote:
Research published in 1999 found that when men and women followed a 12 week diet consisting of only 800 calories and around 80 grams of protein per day, they were able to maintain their muscle mass as long as they were exercising with weights three times per week.
800 calorieën en toch je spieren bewaren. >:)
  zaterdag 14 april 2012 @ 13:13:55 #129
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_110311879
Maar kan het kwaad om deadlift en hyperextensions achter elkaar te doen :)?
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_110311984
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Hoi allen!

Lurk hier al een tijdje mee maar nog nooit iets gepost geloof ik. Stats in het kort:
1,87m
83kg
BP 100kg
En de rest qua 1RMs hou ik even voor me, aangezien ik er filmpjes van heb gemaakt om m'n form te checken.

Deadlift 110kg
Opgewerkt naar de 110 en overal filmpjes van gemaakt, maar vimeo staat maar 500mb toe, dus heb besloten alleen deze te uploaden.
Zie wel dat m'n rug telkens richting horizontaal gaat bij lift-off. Heb geprobeerd met een lege stang en daar is het ook enigszins het geval (wel iets minder). Is dit te verhelpen? Als ik het niet doe kom ik met m'n huidige form niet voorbij m'n knieën :')

Front Squat 60kg
Zelfde verhaal, ook hier enigszins opgebouwd maar alleen deze geupload. Clean nekt me hier steeds en loopt hier ook niet helemaal soepel.
https://vimeo.com/40343438
Gewicht is aan de lage kant. Deed in Nederland altijd backsquat maar dat gaat hier niet (geen squat-/powerrack/iets soortgelijks)

Zouden jullie aub ongezouten kritiek kunnen leveren op m'n form? Wil graag weten of ik een beetje oke bezig ben :)
Wat mij opvalt bij deadlift.

Je heupen zijn te laag waardoor ze een omhoog gaande beweging maken voordat de bar omhoog gaat. Zet de bar inch voor je schenen en zak je heupen zo ver door dat je schenen contact maken met de bar. Dit is de startpositie van je heupen.

Houdt positie van je hoofd die hebt rond 0:03 vast gedurende de rep en houdt je borst omhoog voordat je je rep uitvoert. Denk aan "chest up". Span je goed in om deze houding met je borst omhoog goed te krijgen.

Bij de front squat ga je waarschijnlijk dieper dan nodig is. Ik zou net als bij de backsquat een "inch below parralel" aanhouden.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_110311988
Spierverlies tijdens cut wordt altijd zwaar overschat. :Y
pi_110312338
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:07 schreef kevin_ het volgende:
Uit het boek:

[..]

800 calorieën en toch je spieren bewaren. >:)
Maar was dat bij mensen die, net als de meeste hier, veel extra spiermassa opgebouwd hadden of gewoon doorsnee personen? Kan me voorstellen dat wanneer je meer spiermassa hebt je het ook makkelijker verliest. Is overigens nergens op gebaseerd wat ik zeg maar vroeg het me gewoon af? :P
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 13:31:27 #133
230491 Zith
pls tip
pi_110312361
quote:
Hoi allen!

1,87m
83kg
BP 100kg

Deadlift 110kg

Heb geen kennis van de front squat.

Bij je deadlift, je gaat te veel naar beneden met je heupen/billen. Het is geen squat, je billen moeten zo hoog mogelijk met een rechte rug. Ook bij lift off niet je billen/heupen naar beneden brengen. Op 0:05 zit je haast parallel.

Je rolt de bar te ver naar voren omdat je je knieen naar voren brengt.

-Plaats het midden van je voet direct onder de bar
-buig je knieen tot dat ze de bar aanraken (dat is maar 3 cm ofzo)
-Pak de bar zonder deze te verplaatsen
-maak je rug recht
-chest up/nipples naar voren, in de woorden van mark rippetie: 'if it feels easy, you're not doing it enough' - zo ver mogelijk naar voren die borst!
-til.

Zie hoe hoog hij is met z'n heupen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_110312611
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:30 schreef Otto_Kretschmer het volgende:

[..]

Maar was dat bij mensen die, net als de meeste hier, veel extra spiermassa opgebouwd hadden of gewoon doorsnee personen? Kan me voorstellen dat wanneer je meer spiermassa hebt je het ook makkelijker verliest. Is overigens nergens op gebaseerd wat ik zeg maar vroeg het me gewoon af? :P
Dan zou je even in de studie moeten kijken: http://www.jacn.org/content/18/2/115.abstract

Hij geeft als voorbeeld dat bodybuilders ook regelmatig op korte termijn (16-20 weken) een dieet volgens met erg weinig calorieën en dat deze ook alle spiermassa behouden.
pi_110313268
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:17 schreef McNulty het volgende:

[..]

Wat mij opvalt bij deadlift.

Je heupen zijn te laag waardoor ze een omhoog gaande beweging maken voordat de bar omhoog gaat. Zet de bar inch voor je schenen en zak je heupen zo ver door dat je schenen contact maken met de bar. Dit is de startpositie van je heupen.

Houdt positie van je hoofd die hebt rond 0:03 vast gedurende de rep en houdt je borst omhoog voordat je je rep uitvoert. Denk aan "chest up". Span je goed in om deze houding met je borst omhoog goed te krijgen.
Ok bedankt! Schenen had ik nu tegen de bar aan, strepen staan er nog op :')
Zal meer focussen op chest up ja.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:17 schreef McNulty het volgende:
[..]
Bij de front squat ga je waarschijnlijk dieper dan nodig is. Ik zou net als bij de backsquat een "inch below parralel" aanhouden.
Ja dan kom je zeker op de 'parallel vs atg' discussie bedoel je?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Bij je deadlift, je gaat te veel naar beneden met je heupen/billen. Het is geen squat, je billen moeten zo hoog mogelijk met een rechte rug. Ook bij lift off niet je billen/heupen naar beneden brengen. Op 0:05 zit je haast parallel.
Ok, heupen moeten dus hoger. Maar betekent dat niet ook dat m'n rug haast parallel komt te staan nog voor de lift-off?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:31 schreef Zith het volgende:
[..]
Je rolt de bar te ver naar voren omdat je je knieen naar voren brengt.

-Plaats het midden van je voet direct onder de bar
-buig je knieen tot dat ze de bar aanraken (dat is maar 3 cm ofzo)
-Pak de bar zonder deze te verplaatsen
-maak je rug recht
-chest up/nipples naar voren, in de woorden van mark rippetie: 'if it feels easy, you're not doing it enough' - zo ver mogelijk naar voren die borst!
-til.

Zie hoe hoog hij is met z'n heupen.
Heb die filmpjes laatst voorbij zien komen ja. De platen zaten nu voor't zicht, maar ik weet zeker dat m'n voeten onder de bar zaten. Of het precies het midden van de voet was weet ik zo goed niet (hangt af van je hoofdpositie), maar in ieder geval niet het begin of het eind.
Ik vind zijn rug trouwens niet bepaald hol op het 2e filmpje, maar blijkbaar is dat geen punt?

Kort gezegd: ik ben bang dat ik met hogere heupen ook een meer horizontale rug krijg?

Oh, ik zie nu trouwens wel dat ik na het terugleggen de bar idd telkens iets naar voren rol. Zal door volgende keer beter op letten.
pi_110313790
Als deze man toch gaat cutten hey. :o

If not now, then when.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 15:07:58 #137
230491 Zith
pls tip
pi_110315001
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:07 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ok bedankt! Schenen had ik nu tegen de bar aan, strepen staan er nog op :')
Zal meer focussen op chest up ja.

[..]

Ja dan kom je zeker op de 'parallel vs atg' discussie bedoel je?

[..]

Ok, heupen moeten dus hoger. Maar betekent dat niet ook dat m'n rug haast parallel komt te staan nog voor de lift-off?
Ja, het is een rug/glutes oefening, dus die moeten de ROM maken, niet je knieen/heupen. Als je je rug al op 30 graden (met rug omhoog = 0 graden) hebt bij lift off maak je hier bijna geen beweging in.
quote:
[..]

Heb die filmpjes laatst voorbij zien komen ja. De platen zaten nu voor't zicht, maar ik weet zeker dat m'n voeten onder de bar zaten. Of het precies het midden van de voet was weet ik zo goed niet (hangt af van je hoofdpositie), maar in ieder geval niet het begin of het eind.
Bekijk je video, je ziet de bar naar voren rollen omdat je met je knieen naar voren gaat (je drukt met je enkels naar voren).
quote:
Ik vind zijn rug trouwens niet bepaald hol op het 2e filmpje, maar blijkbaar is dat geen punt?
Het is een beginner, Rip gaat van punt naar punt toe. Als je zoekt op de piratenbaai zul je een starting strength ebook vinden MET dvd waar rippetoe zijn trainees een half uur lang de deadlift coacht. Alle punten komen hier ten sprake.
quote:
Kort gezegd: ik ben bang dat ik met hogere heupen ook een meer horizontale rug krijg?

Zo moet je staan. Afhankelijk van je lichaam sta je iets verticaler/horizontaler.

Maar als je
-[b]precies[/b] je bar boven je voet doet, en dan
-je enkels ertegen brengen, en
-de bar vast pakt, en dan
-rug recht/chest up

dan sta je _altijd_ goed. Dan je billen naar beneden doen zal je knieen/bar naar voren brengen, etc... volg die stappen en de enige reden waarom het dan fout kan gaan is dat je niet de stappen uitvoert :P

quote:
Oh, ik zie nu trouwens wel dat ik na het terugleggen de bar idd telkens iets naar voren rol. Zal door volgende keer beter op letten.
:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Zith op 14-04-2012 16:03:01 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 14 april 2012 @ 15:24:10 #138
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_110315584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:07 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je zoekt op de piratenbaai zul je een starting strength ebook vinden MET dvd waar rippetoe zijn trainees een half uur lang de deadlift coacht. Alle punten komen hier ten sprake.
Goeie tip man! ^O^
pi_110315592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:07 schreef Zith het volgende:

[..]

:Y
Goeie post, dank u!
Weet nu beter waar ik op moet letten, ben benieuwd hoeveel zwaarder het de volgende keer is :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 15:41:04 #140
55709 Stereotomy
pi_110316094

Zo, gym locker weer ff voorzien van PWO drankjes :')
pi_110316318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:41 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, gym locker weer ff voorzien van PWO drankjes :')
Hoe wat waar waarom?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zaterdag 14 april 2012 @ 15:53:04 #142
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_110316419
Suiker, eiwit en lekker.
Bedankt Hans.
  zaterdag 14 april 2012 @ 15:57:34 #143
55709 Stereotomy
pi_110316535
+ scoopje whey :9
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 16:05:07 #144
230491 Zith
pls tip
pi_110316714
heb je een eigen locker? :o
pi_110316833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:57 schreef Stereotomy het volgende:
+ scoopje whey :9
wat is het dan chef! Namen, waar gekocht etc? Of is het gewoon chocolademelk?
Ik ken het niet.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_110317141
quote:
Hoi allen!

1,87m
83kg
BP 100kg

Frontsquat is volgens mij redelijk goed. Enkele puntjes:
1) LEER CLEANEN. Hork! Een sumo clean is ronduit bizar, en verder ben je een typische houten klaas. Oefen die clean, hou 'm soepel en vloeiend.
2) Begin de beweging overduidelijk door te breken met je heupen, en probeer je knieën zo min mogelijk naar voren te laten bewegen (maar niet op slot doen). Dus echt focussen op op je kont naar achter doen. De FS is wel een oefening bij uitstek waar je knieen over (en nog verder over) je voeten komen, maar dat is geen excuus, zeker niet bij 60 kg.
3) Het bovenste gedeelte vd oefening moet je echt hard je heupen weer naar voren te duwen. Volgens mij doe je het bij sommige reps wel, en bij andere weer minder, maar dit is lastig te zien.

Mbt de deads, precies wat zith zegt. Het is géén squat.
pi_110317592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:21 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Frontsquat is volgens mij redelijk goed. Enkele puntjes:
1) LEER CLEANEN. Hork! Een sumo clean is ronduit bizar, en verder ben je een typische houten klaas. Oefen die clean, hou 'm soepel en vloeiend.
2) Begin de beweging overduidelijk door te breken met je heupen, en probeer je knieën zo min mogelijk naar voren te laten bewegen (maar niet op slot doen). Dus echt focussen op op je kont naar achter doen. De FS is wel een oefening bij uitstek waar je knieen over (en nog verder over) je voeten komen, maar dat is geen excuus, zeker niet bij 60 kg.
3) Het bovenste gedeelte vd oefening moet je echt hard je heupen weer naar voren te duwen. Volgens mij doe je het bij sommige reps wel, en bij andere weer minder, maar dit is lastig te zien.

Mbt de deads, precies wat zith zegt. Het is géén squat.
Top, hartelijk dank.
Cleanen heb ik nooit gedaan en heb dat mezelf hier noodzakelijkerwijs aan moeten leren ivm de front squat (die ik ook nooit eerder gedaan had). Sumo clean vond ik ook vreemd, maar was vooralsnog de enige methode om 60kg op mn shouders te krijgen :') Met gewone DL start krijg ik onvoldoende snelheid ofzo.
Heeft Rippetoe toevallig nog een clean filmpje liggen ergens? :)
2 en 3 zal ik op letten :)
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 16:43:03 #148
230491 Zith
pls tip
pi_110317693
Bij dezelfde starting strength Special edition DVD zit ook de Power Clean uitgelegd.

Maar is er negens een plek waar je de barbell van kan pakken, bijv. squad rek?

Die instructievideos op de DVD zijn zo:

pi_110317772
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:40 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Dan zou je even in de studie moeten kijken: http://www.jacn.org/content/18/2/115.abstract

Hij geeft als voorbeeld dat bodybuilders ook regelmatig op korte termijn (16-20 weken) een dieet volgens met erg weinig calorieën en dat deze ook alle spiermassa behouden.
Heb die studie niet gelezen, maar als ik kijk naar de subjects is dit alles behalve representatief voor ons. rond de 45% vet met 'n LBW van 51 kg, voordat ik uberhaupt al begon met trainen had ik meer LBW.
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:54:08 #150
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_110317967
Van de week begonnen met one arm shoulder (push) press.

Erg fijne oefening waarbij je een enorme pump in je schouders krijgt. Door de push kan je een flink gewicht pakken waardoor je de negative erg goed kan pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')