Nee, dat kunnen ze dus niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:17 schreef Netsplitter het volgende:
Dan gaan een hoop mensen die wel kunnen functioneren in de maatschappij het niet meer kunnen en afglijden naar de onderkant.
? Misschien komt t door mijn lange dag, maar ik vat je even niet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:27 schreef Life2.0 het volgende:
" Eigenlijk heb ik liever dat iedereen die ongezond eet, rookt en drinkt meer gaan betalen ipv mensen die in hun jeugd een trauma hebben opgelopen (als vb) en daarvoor hulp zoeken. "
En dus meer betalen voor iets wat niets kost? Immers geen zorg = geen kosten??
Of gewoon eens kritisch kijken naar de alsmaar groeiende vraag naar softe zorg.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar is de solidariteit gebleven? Dat college neemt die stelling in om maar één reden: hun zakken beter te kunnen vullen.
Dit is het zoveelste bewijs dat markt niet in de zorg thuishoort. Deze mensen willen anderen aan hun lot overlaten, dat heeft niets met zorg te maken.
Dat als je rookt en/of drinkt je eerder dood bent.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:18 schreef Nyota het volgende:
[..]
? Misschien komt t door mijn lange dag, maar ik vat je even niet?
oh groeit ie? Of wilden vroeger verzekeraars gewoon niet op de stoel van de behandelaar gaan zitten en kreeg je bepaalde dingen vanzelfsprekend vergoed?quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Of gewoon eens kritisch kijken naar de alsmaar groeiende vraag naar softe zorg.
Nee, kost dat geen geld? Iets met meer risico op ziektes en chronische aandoeningen? En dus meer gebruik van de gezondheidszorg.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:35 schreef Life2.0 het volgende:
@nyota
Roken, drinken of ongezond eten kost de maatschappij geen geld. Maar je wilt dat deze mensen wel meer betalen?
Dat was inderdaad heel vanzelfsprekend. Alles was vanzelfsprekend. En kijk waar we nu zitten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oh groeit ie? Of wilden vroeger verzekeraars gewoon niet op de stoel van de behandelaar gaan zitten en kreeg je bepaalde dingen vanzelfsprekend vergoed?
Onderzoek is eenduidig: rokers en dikke mensen leveren de samenleving geld op. Waarom? Door accijns en vroegere sterfte. De inkomsten en bespaarde uitgaven zijn veel hoger dan de kosten voor de gezondheidszorg. Die paar medische behandelingen wegen vaak niet op tegen twintig jaar bespaarde AOW-uitkeringen en bespaarde ouderenzorg.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:39 schreef Nyota het volgende:
[..]
Nee, kost dat geen geld? Iets met meer risico op ziektes en chronische aandoeningen? En dus meer gebruik van de gezondheidszorg.
Dus, hup, betalen. Net zo logisch als misbruikte kinderen als ze later last blijken te hebben van hun trauma op volwassen leeftijd meer te laten betalen.
Misschien dachten 20 jaar geleden minder mensen dat ze wat hadden? Of gaan we nog een discussie voeren over de zorgindustrie die ontploft is de afgelopen 10 - 15 jaar?quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:41 schreef Leandra het volgende:
Dus als je 20 jaar geleden een PTSS opgelopen hebt dan moet je de veroorzaker nog maar even aan de mouw trekken om de psychologische hulp vergoed te krijgen?
Waar we nu zitten? Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat was inderdaad heel vanzelfsprekend. Alles was vanzelfsprekend. En kijk waar we nu zitten.
Ben blij dat er nog mensen zijn die gewoon eens "nee" kunnen zeggen.
De fantastische financiele vooruitzichten in de zorgsector.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waar we nu zitten? Hoe bedoel je?
En dat komt door de GGZ?quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
De fantastische financiele vooruitzichten in de zorgsector.
Ja, dan moet je nodig gaan privatiseren...quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Privatiseren? Staatsziekenhuizen met alleen het strikt noodzakelijke, de rest regel je maar aanvullend. En dan krijg je dus inderdaad vooraf een beoordeling of het uberhaupt nodig is. Zorg is een noodzaak, geen sociale bedoening.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, dan moet je nodig gaan privatiseren...
En jij denkt dat je minder premie gaat betalen ofzoiets, als de zorg volkomen verschraalt?quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Privatiseren? Staatsziekenhuizen met alleen het strikt noodzakelijke, de rest regel je maar aanvullend. En dan krijg je dus inderdaad vooraf een beoordeling of het uberhaupt nodig is. Zorg is een noodzaak, geen sociale bedoening.
Nee, ik verwacht dat het eigen risico ook met een verschraling gaat stijgen naar ongeveer 1500. Er komt een hele generatie aan die tegen de eerste echte zorgvragen aan gaat lopen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En jij denkt dat je minder premie gaat betalen ofzoiets, als de zorg volkomen verschraalt?
Ik denk dat de winstprognose bij de zorgverzekeringsmaffia geregeld voor aardig wat knallende champagnekurken zorgt...quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, nadat de overheid er tientallen miljarden inpompt. Afschaffen die marktwerking, soms moet je ook concluderen dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat de winstprognose bij de zorgverzekeringsmaffia geregeld voor aardig wat knallende champagnekurken zorgt...
En dat betalen sommige mensen in de ggz nu relatief tov hun inkomen nu bijna ook.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:49 schreef Life2.0 het volgende:
"Nee, kost dat geen geld? Iets met meer risico op ziektes en chronische aandoeningen? En dus meer gebruik van de gezondheidszorg.
Dus, hup, betalen. Net zo logisch als misbruikte kinderen als ze later last blijken te hebben van hun trauma op volwassen leeftijd meer te laten betalen. "
Risico is gratis.
Volgens jouw logica moet ik 3 ton per jaar gaan betalen; ik doe aan 3 verschillende risicosporten, ben motorrijder, rook, houd wel van doorrijden, ben niet voorzichtig met scherpe voorwerpen en als ik mijzelf buitensluit klim ik via een slaapkamerraam naar binnen ipv een raam in te tikken.
Mijn huisarts heb ik in mijn leven twee keer gezien
Dat is jouw foutieve deductieve redenering. Simpel gezegd: vroege sterfte compenseert de kosten voor medische behandelingen gedurende het leven. Googel er maar eens naar, scheelt miljarden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
"Die paar medische behandelingen wegen vaak niet op tegen twintig jaar bespaarde AOW-uitkeringen en bespaarde ouderenzorg. "
Dus iedereen valt op zn 50e al dood neer?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is het idee achter een verzekering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |