In dat opzicht denk ik...ja, zeker met Navo "hulp"...maarja.....verderquote:Op donderdag 12 april 2012 21:10 schreef Jellereppe het volgende:
Turkije kan Syrië prima hebben. Ze behoren tot de tien sterkste legers ter wereld.
http://www.alletop10lijstjes.nl/10-sterkste-legers/quote:Op donderdag 12 april 2012 21:11 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
In dat opzicht denk ik...ja, zeker met Navo "hulp"...maarja.....verder
Er speelt mee...dat bedoel ikquote:Op donderdag 12 april 2012 21:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
http://www.alletop10lijstjes.nl/10-sterkste-legers/
Beter gewoon lekker via de NAVO regelen, anders is iedereen straks weer boos dat ze zichzelf beschermen.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:10 schreef Jellereppe het volgende:
Turkije kan Syrië prima hebben zonder de NAVO. Ze behoren tot de tien sterkste legers ter wereld.
Op basis van welke criteria werd deze lijst opgesteld?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
http://www.alletop10lijstjes.nl/10-sterkste-legers/
Dat is juist een van de doelstellingen van de NAVO om het grondgebied van hun lidstaten te beschermen. Turkije heeft alle recht om te roepen dat NAVO hun moet helpen mocht het zover komen.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Beter gewoon lekker via de NAVO regelen, anders is iedereen straks weer boos dat ze zichzelf beschermen.
Dat zeg ik, gamma.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is juist een van de doelstellingen van de NAVO om het grondgebied van hun lidstaten te beschermen. Turkije heeft alle recht om te roepen dat NAVO hun moet helpen mocht het zover komen.
Op basis van de geschiedenis van de legers en het aantal manschappen als ik het zo doorlees. Weet niet of ze hebben gekeken naar het materieel van de legers.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:32 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Op basis van welke criteria werd deze lijst opgesteld?
quote:The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.
Any such armed attack and all measures taken as a result thereof shall immediately be reported to the Security Council. Such measures shall be terminated when the Security Council has taken the measures necessary to restore and maintain international peace and security.
Ja, dat staat ook in het Noord-Atlantische Verdrag.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Turkije heeft groot gelijk. Het 'Een aanval op één is een aanval op allen' is de hele basis van de Navo
[..]
Die lijstjes worden gemaakt door een of andere pannenkoek die lekker geld wilt verdienen met de advertenties op zijn site. Zou er niet teveel waarde aan hechten.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Op basis van de geschiedenis van de legers en het aantal manschappen als ik het zo doorlees. Weet niet of ze hebben gekeken naar het materieel van de legers.
Doe ik ook niet. Maar het klopt wel globaal. De VS en Turkije behoren sowieso tot de sterkste legers.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:38 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die lijstjes worden gemaakt door een of andere pannenkoek die lekker geld wilt verdienen met de advertenties op zijn site. Zou er niet teveel waarde aan hechten.
Ik vraag mij wel af om welke redenen: sterke legers zoals Frankrijk en Japan ontbreken, Pakistan en Israël halen dan wel weer de lijst?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Op basis van de geschiedenis van de legers en het aantal manschappen als ik het zo doorlees. Weet niet of ze hebben gekeken naar het materieel van de legers.
Zogezegd een globaal overzicht; meer niet. Hang mij er verder niet op aan. Het is geen gevestigde bron. Op de site van de CIA kun je ook zo'n lijst vinden voor de geïnteresseerden.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:39 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik vraag mij wel af om welke redenen: sterke legers zoals Frankrijk en Japan ontbreken, Pakistan en Israël halen dan wel weer de lijst?
Op de site van CIA kun je volgens mij enkel objectieve informatie terugvinden zoals:quote:Op donderdag 12 april 2012 21:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zogezegd een globaal overzicht; meer niet. Hang mij er verder niet op aan. Het is geen gevestigde bron. Op de site van de CIA kun je ook zo'n lijst vinden voor de geïnteresseerden.
Turkije heeft vast een sterk leger maar ik zou het toch niet in hetzelfde rijtje zetten als China, VS, VK, enz.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Maar het klopt wel globaal. De VS en Turkije behoren sowieso tot de sterkste legers.
De eerdere lijst die ik heb gepost is volgens nujij door de CIA opgesteld op basis van het militaire verleden, huidige operaties, de grootte en reputatie van het leger.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:54 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Op de site van CIA kun je volgens mij enkel objectieve informatie terugvinden zoals:
-militaire uitgaven
-mankracht
-enz.
[..]
Turkije heeft vast een sterk leger maar ik zou het toch niet in hetzelfde rijtje zetten als China, VS, VK, enz.
Voorts heeft Turkije in deze kwestie natuurlijk gelijk betreffende de Navo - verdragen.
Ik denk dat Nu Jij niet aan fact-checking doet, het heeft gewoon letterlijk het eerste deel van de lijst overgenomen en nergens zie ik officiële verwijzingen naar de CIA.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De eerdere lijst die ik heb gepost is volgens nujij door de CIA opgesteld op basis van het militaire verleden, huidige operaties, de grootte en reputatie van het leger.
Alleen raar dat ze het materieel niet hebben meegenomen. Dan stond Frankrijk er ook bij.
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx#axzz1r4rXT3XW
Het Kremlin met het Warschaupact natuurlijk:quote:Op donderdag 12 april 2012 22:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
NAVO landen. Vs. Syrië
Spannond spannond!!!! Wie gaat er winnen jongens???!!??
De NAVO is juist opgericht met het oog op de koude oorlog. Dat is niks nieuws.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het Kremlin met het Warschaupact natuurlijk:
http://articles.businessi(...)ction-dmitry-rogozin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)_Verdragsorganisatie
Het lijstje blijkt gewoon gekopieerd te zijn van hier. Met de toevoeging 'deze lijst is gemaakt door de CIA' .quote:Op donderdag 12 april 2012 22:05 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik denk dat Nu Jij niet aan fact-checking doet, het heeft gewoon letterlijk het eerste deel van de lijst overgenomen en nergens zie ik officiële verwijzingen naar de CIA.
quote:Stacey Abler is a professional business writer who holds an MBA with a focus on marketing and entrepreneurship. She specializes in articles about marketing, human resources and finance. As an Army wife, she has a special interest in military subjects.
Je hebt gelijk. Het is geen betrouwbare bron. Maar globaal zal het ongeveer kloppen.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:05 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik denk dat Nu Jij niet aan fact-checking doet, het heeft gewoon letterlijk het eerste deel van de lijst overgenomen en nergens zie ik officiële verwijzingen naar de CIA.
Ik heb wel nieuws:quote:Op donderdag 12 april 2012 22:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De NAVO is juist opgericht met het oog op de koude oorlog. Dat is niks nieuws.
De koude oorlog is al lang voorbij. De NAVO richt zich nu op andere doelstellingen. Hoewel er sinds kort wel weer spanningen zijn tussen de VS en Rusland. En de VS en Turkije zijn lidstaten van de NAVO. Dus ik betwijfel het ten zeerste of ze niks kunnen uitrichten.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:16 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik heb wel nieuws:
De NAVO kan niks beginnen tegen Poetin.
Waarom?quote:
Het laatste is wel zon schreeuwmeeuw van een Erdogan te hulp schieten die alle mensenrechten aan de laars lapt.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:35 schreef Specularium het volgende:
Als de NAVO zin had om iets aan Syrië te doen hadden ze het al wel gedaan.
Waar, maar als Syrie aanvallen op een Navo bondgenoot doet is het volkomen terecht dat dat land een beroep doet op ondersteuning van de NAVO.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:35 schreef Specularium het volgende:
Als de NAVO zin had om iets aan Syrië te doen hadden ze het al wel gedaan.
de Navo is gewaarschuwd, en men weet dat een aanval op Damascus een aanval op Moskou is.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar, maar als Syrie aanvallen op een Navo bondgenoot doet is het volkomen terecht dat dat land een beroep doet op ondersteuning van de NAVO.
Zoals?quote:Op donderdag 12 april 2012 22:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het laatste is wel zon schreeuwmeeuw van een Erdogan te hulp schieten die alle mensenrechten aan de laars lapt.
Als de Navo geen gehoor geeft aan een beroep op artikel 5 door een lidstaat, vervalt het hele bestaansrecht van het bondgenootschap. Na 11 september werd artikel 5 ook in werking gesteld.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het laatste is wel zon schreeuwmeeuw van een Erdogan te hulp schieten die alle mensenrechten aan de laars lapt.
Zoals ik het lees schiet Syrie op een NAVO bondgenoot. Gewoon zelfverdediging dus. Daar gaat Rusland echt niet moeilijk over doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:39 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
de Navo is gewaarschuwd, en men weet dat een aanval op Damascus een aanval op Moskou is.
Om landen naar keuze aan te vallen?quote:Op donderdag 12 april 2012 22:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als de Navo geen gehoor geeft aan een beroep op artikel 5 door een lidstaat, vervalt het hele bestaansrecht van het bondgenootschap. Na 11 september werd artikel 5 ook in werking gesteld.
Sterker, het was een idee van de Russen.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoals ik het lees schiet Syrie op een NAVO bondgenoot. Gewoon zelfverdediging dus. Daar gaat Rusland echt niet moeilijk over doen.
Het gaat niet om een willekeurig land. Het gaat om een land dat aanvallen uitvoert op een bondgenoot. Dus schiet je die te hulp als ze er om vragen.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Om landen naar keuze aan te vallen?
quote:Op donderdag 12 april 2012 22:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het Kremlin met het Warschaupact natuurlijk:
http://articles.businessi(...)ction-dmitry-rogozin
We kunnen wel een mooie internet analyse maken van de situatie daar maar we hebben geen idee van de werkelijke emoties en omstadigheden van de betrokennen. Het weghalen van de famillies en versnellen van de militaire opbouw aan de grens met Iran doet mij daarom wel een beetje bang maken. Dit soort situaties kunnen nogal snel zorgen dat de poep de ventilator raakt.quote:Families of Russian servicemen from the Russian base at Gyumri in Armenia close to the borders of Georgia and Turkey already have been evacuated, Russian sources say.
Worst.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat niet om een willekeurig land. Het gaat om een land dat aanvallen uitvoert op een bondgenoot. Dus schiet je die te hulp als ze er om vragen.
Het internet heeft idd een hoog poepgehalte, maar dat geldt ook voor de "officiele" berichtgevingen in onze media omtrent Syrie.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
We kunnen wel een mooie internet analyse maken van de situatie daar maar we hebben geen idee van de werkelijke emoties en omstadigheden van de betrokennen. Het weghalen van de famillies en versnellen van de militaire opbouw aan de grens met Iran doet mij daarom wel een beetje bang maken. Dit soort situaties kunnen nogal snel zorgen dat de poep de ventilator raakt.
Art 5 kan je toch pas beroep doen als nationale veiligheid in gedrang is? Die paar kogels bij de grens kunnen ze echt niet aanspraak doen op dat artikel. Meer politiek gezwets.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat niet om een willekeurig land. Het gaat om een land dat aanvallen uitvoert op een bondgenoot. Dus schiet je die te hulp als ze er om vragen.
Die genocide van de Koerden voorkomt dat.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |