Vanavond ook weer eens laaaang tv gekeken:
American Gangster (2007)![GANGSTER03.png]()
quote:
Frank Lucas (Denzel Washington) is de stille chauffeur van een belangrijke zwarte crimineel. Als zijn baas plotseling sterft, maakt Frank hier slim gebruik van en bouwt met veel succes zijn eigen imperium op.Richie Roberts ( Russell Crowe) is een agent en een outsider. Hij weet dat de drugswereld nu gedomineerd wordt door een zwarte man die vanuit het niets is gekomen. Lucas en Roberts houden zich beiden aan een strenge ethische code die hen onderscheidt van hun collega’s - eenzame mannen aan tegenovergestelde kanten van de wet. Een confrontatie kan niet uitblijven...
Duurde op RTL7 van 20:30 uur tot 00:00 uur. Film is officieel 2:37 dus ik heb zo'n 53 minuten reclame door moeten ploegen
Goed, de film dus. Schijnt aardig goed ontvangen te zijn. Ik weet het nog niet zo. Ja de cast acteert goed, het verhaal is ook redelijk te doen (hoewel ik
Heat (1995) bijvoorbeeld beter vond) maar ik vond 'm nou niet zo boven de rest uitsteken.
Ten eerste is de film veel te lang; je weet gewoon wat er uiteindelijk moet gebeuren en het is gewoon wachten tot het gebeurd. Wanneer het uiteindelijk gebeurd is het eigenlijk ook zo voorbij.
Dus het kon korter (hoewel ik dus eerder heb gezegd lange films totaal niet erg te vinden)
Overigens vond ik het zijverhaal van Richie Roberts (Russell Crowe) huwelijk nou ook niet echt iets toevoegends hebben. Wel zaten er een aantal erg goede/sterke scenes tussen (bijvoorbeeld Franks Lucas' schietscene midden op straat

)
Cijfers geef ik allang niet meer; in woorden? Als je een keer veel tijd hebt (en fysiek op schijf hebt

); en het verhaal spreekt je aan; dan moet je 'm maar 'ns aanzetten. Maar het was nou ook niet echt heel bijzonder verder.