abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:27:38 #226
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_110875889
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond Haywire ook maar een vreemde film, vrij futloos en warrig. En de MMA-moves van Carano zullen wel voor realisme zorgen, maar ik vond het niet erg spannend om naar te kijken.
Dat dus. Daarbij vond ik de afwezigheid van muziek in de actie scenes er voor zorgen dat juist in die scenes het tempo zo omlaag ging dat het oninteressant werd en het de film bijna de das om deed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vond ik Haywire zelfs beter dan Drive. :@
:D! :o :o :o serieus?!?! :X :X
pi_110878633
Chronicle

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:08 schreef Roces18 het volgende:
Chronicle
[ afbeelding ]
De film draait om drie "toekomstige" vrienden die samen een wellicht buitenaards iets vinden in een grot. Hierna verkrijgen ze langzaam aan superkrachten met alle gevolgen van dien. Net zoals Cloverfield en the Trollhunter wordt ook deze film door middel van een handheld camera gefilmd waar ik van moet zeggen dat dit echt niks toevoegt aan het geheel. Vooral de hoofdpersoon vond ik maar irritant overkomen wat de film niet ten goede bracht. De andere twee presteren verder ook niet bijzonder waardoor de film slechts een goed tussendoortje blijkt te zijn. De schrijvers hebben goed nagedacht over wat je met de superkrachten allemaal kunt doen maar niet zo goed over de ontwikkeling en emotie van de karakters. De trailer leek mij weliswaar erg tof en ik keek er al voor een langere tijd naar uit maar ik zou hem kijken als je een wat luchtigere film wilt zien om zijn originaliteit. In het kader van telekinetische kan je beter jumper krijgen die ik persoonlijk een stuk beter vind.

een 7 voor de orginaliteit
Net gezien, niks aan toe te voegen, zelfde cijfer ook :Y
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:29:57 #228
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_110878697
De Gelukkige Huisvrouw
Het verhaal van deze verfilming van een Heleen van Rooyen boek is, hoewel triest en aangrijpend, redelijk simpel. Daar moet deze film het niet van hebben. Het is dan ook maar goed dat Carice van Houten hier een ontzettend sterke rol neerzet, misschien wel de beste die ik tot nu toe van haar heb gezien. Geloofwaardig en indringend. Ook Waldemar Torenstra als haar man is goed.
Het is jammer dat het naar het einde nogal inzakt en het einde eigenlijk een anti-climax is.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:41:10 #229
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110882049

The Avengers (2012)

Ik ben ernaartoe geweest vandaag, Imax-3D. Het verhaal was een beetje mager. De diepte (3D) was wel erg mooi maar heb er (door mijn rare ogen wellicht) maar 60% van meegekregen. Van wat ik heb gezien was wel leuk en heel scherp. vaak onwerkelijk alsof elke acteur apart werd gefilmd en later in diepte over mekaar heen werd geplakt. Had wel iets neps. Maar vaak ook wel weer cool als je vlak achter Tony Stark kon staan of achter Pepper :9

En dat met die Hulk was wel erg slecht geschreven trouwens of ik heb iets gemist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn cijfer: 8
iMDB: 8.9

[ Bericht 10% gewijzigd door Schenkstroop op 27-04-2012 23:04:18 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_110883213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:27 schreef Timo20 het volgende:
:D! :o :o :o serieus?!?! :X :X
wat vind je daar zo raar aan?
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:11:49 #231
353858 Ongedierte
Koop muggenspray.
pi_110895923
Gister American Reunion gezien, leuke film, net zo goed als de eerste 2, de humor was weer verschrikkelijk flauw, maar wel echt leuk, een aanrader voor een avondje bank. Aan het einde was zoals gewoonlijk dat alles verkeerd liep, zoals bij elke American Pie film, maar deze keer deed het je wat, wat de film nog beter maakt. Een aanrader, zonder twijfel.

Cijfer 7.6
Mijn Signature is Signature.
pi_110896025
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:41 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
The Avengers (2012)

Ik ben ernaartoe geweest vandaag, Imax-3D. Het verhaal was een beetje mager. De diepte (3D) was wel erg mooi maar heb er (door mijn rare ogen wellicht) maar 60% van meegekregen. Van wat ik heb gezien was wel leuk en heel scherp. vaak onwerkelijk alsof elke acteur apart werd gefilmd en later in diepte over mekaar heen werd geplakt. Had wel iets neps. Maar vaak ook wel weer cool als je vlak achter Tony Stark kon staan of achter Pepper :9

En dat met die Hulk was wel erg slecht geschreven trouwens of ik heb iets gemist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn cijfer: 8
iMDB: 8.9
Ik denk dat het niet slecht geschreven is, maar gewoon een andere interpretatie...
SPOILER
Maar ik moet wel zeggen dat ik het ook een beetje plots vond.
pi_110896049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vond ik Haywire zelfs beter dan Drive. :@
Haywire was zo goed als een B-film qua alles. :') Kan ook je smaak zijn...
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:53:33 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110900129
French Connection II (1975, VS, John Frankenheimer)
Gene Hackman keert terug als Jimmy "Popeye" Doyle. De film haalt het echter niet bij het eerste deel. De eerste reden hiervoor is het verplaatsen van de actie van New York naar Marseille. Met zijn norse gedrag past Popeye precies bij het vervallen NY. Zodat het geloofwaardig was dat als hij een bar binnenkomt met "Here's Popeye!" alle lugubere café-gasten meteen luisteren. In Marseille is Popeye totaal niet op zijn plaats en komt hij met zijn geschreeuw vooral over als een irritante arrogante Amerikaan. Frankenheimer is dan wel weer goed in het vangen van de sfeer van Marseille.
De tweede en grootste reden is dat de film maar heel weinig vaart heeft. Ondanks dat het plot heel weinig voorstelt, Popeye komt naar Marseille om Charnier te vangen, gebeurt er zo weinig dat dit plot toch nog vaag blijft. Popeye doet niet veel meer dan een beetje verloren ronddwalen in Marseille, waarbij zelfs het bestellen van een whiskey bij een Franse ober een onmogelijke opgave blijkt. Dit alles tot Charnier hem laat oppakken om tijdens een wekenlange ontvoering Popeye verslaafd te maken aan heroïne om zo informatie los te krijgen. Als Popeye weinig info lijkt te hebben, wordt hij vrijgelaten. Hierna laten zijn Franse collega's hem cold turkey afkicken. Hoewel Hackman hier volop schittert o.a. in zijn befaamde monoloog over honkbal, haalt dit hele gebeuren helemaal het beetje vaart dat het had uit de film. Dat, afgezien van Fernando Rey, de rest van de cast weinig voorstelt helpt de film ook niet verder.
cijfer: 6.5
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:15:02 #235
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_110902283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:08 schreef Roces18 het volgende:
Chronicle
[ afbeelding ]
De film draait om drie "toekomstige" vrienden die samen een wellicht buitenaards iets vinden in een grot. Hierna verkrijgen ze langzaam aan superkrachten met alle gevolgen van dien. Net zoals Cloverfield en the Trollhunter wordt ook deze film door middel van een handheld camera gefilmd waar ik van moet zeggen dat dit echt niks toevoegt aan het geheel. Vooral de hoofdpersoon vond ik maar irritant overkomen wat de film niet ten goede bracht. De andere twee presteren verder ook niet bijzonder waardoor de film slechts een goed tussendoortje blijkt te zijn. De schrijvers hebben goed nagedacht over wat je met de superkrachten allemaal kunt doen maar niet zo goed over de ontwikkeling en emotie van de karakters. De trailer leek mij weliswaar erg tof en ik keek er al voor een langere tijd naar uit maar ik zou hem kijken als je een wat luchtigere film wilt zien om zijn originaliteit. In het kader van telekinetische kan je beter jumper krijgen die ik persoonlijk een stuk beter vind.

een 7 voor de orginaliteit
Leuke film voor tussendoor.
Sluit mijzelf aan bij de zeven.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:03:15 #236
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110907280
Batleship 2012

Om het verhaal hoef je het niet te doen. Ik vond het concept voor die vuurzaag-wielen wel héél erg vet. En mischien is ie wel 3D in de bios wat het dan leuker zou maken.

6.0 omdat vuurzaagwielen-concept - 0.5 omdat riganna = 5.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:59:05 #237
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_110913938
Net voor het eerst Twelve Monkeys gezien. Vage, maar gave film. Goede hoofdrollen, mooi sfeertje, goed einde. Een 8.
Smell the flowers while you can....
pi_110914060
The cabin in the woods

Verenigde Staten
Horror / Thriller

95 minuten

geregisseerd door Drew Goddard
met Jesse Williams, Richard Jenkins en Chris Hemsworth

Vijf twintigers besluiten om een weekendje in een afgelegen hut te spenderen, midden in het bos. Al gauw wordt duidelijk dat de vijf - drie mannen, twee vrouwen - meer op hun bord krijgen dan een idyllisch uitje alleen. Het oplezen van een spreuk uit een dagboek leidt tot dood en verderf, en allerlei bizarre gevolgen van dien.

Leuke wegkijk horror met een grappige twist op het ''standaard'' horror verhaal!
zeker leuk om te zien!! een 7!
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:05:32 #239
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_110914154
Net Contraband gezien. Standaard actiefilm, maar goed gedaan, 6,5 dus
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Moderator zondag 29 april 2012 @ 00:22:11 #240
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_110916671
Vanmiddag Battleship gezien. Misschien wel een van de slechtste films die ik ooit in de bioscoop heb gezien. Als je denkt dat Michael Bay een hoop lawaai maakt, dan sta je versteld dat het nog erger kan. Dat zou nog niet zo erg zijn als het script ergens op sloeg, maar dat was nog dramatischer dan Transformers 3. Ik loop uit principe niet weg bij een film, maar dit zou een goede kandidaat geweest zijn.

SPOILER
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator zondag 29 april 2012 @ 00:24:10 #241
236264 crew  capricia
pi_110916734
Vorige maand "the nightporter" gezien, en die film zit nog in mijn hoofd.

Over een ss-er die een van zijn slachtoffers jaren later tegen komt. En beiden vervallen gewoon weer in hun oude rol. En pakken hun 'relatie', inclusief macht en misbruik, weer op. Vrijwillig.
Heel bijzondere, wat oudere, heel intense film. Heeft me diep geraakt.

[ Bericht 33% gewijzigd door capricia op 29-04-2012 00:53:03 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 29 april 2012 @ 00:47:06 #242
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110917555
Beginners (2010, VS, Mike Mills)
Ewan McGregor speelt een 38-jarige man, die het overlijden van zijn vader probeert te verwerken en ondertussen verliefd wordt. Het bijzondere is dat de vader na het overlijden van zijn vrouw op 75-jarige leeftijd uit de kast is gekomen. De film wisselt de stukken in het heden af met flashbacks, vooral naar de tijd dat vader ernstig ziek is en ondertussen probeert te genieten van zijn nieuwe levensstijl, maar ook naar zijn jeugd met zijn moeder in een kleurloos huwelijk.
Het mooie aan de film is dat er enorme triestheid overheen hangt zonder dat die ooit deprimerend wordt. Omdat het leven nou eenmaal onvoorspelbaar en soms treurig is, maar je nooit mag opgeven. Want het is nooit te laat om met iets nieuws te beginnen.
McGregor slaagt er goed in om de enorme bedroefdheid van Olivier in zijn zoektocht over te brengen. Maar de echte ster van de film is natuurlijk Christopher Plummer. Die terecht een Oscar heeft gewonnen voor zijn rol als de vader. Hij brengt een enorme positivisme met zich mee met daaronder de tragiek van zijn ziekte. En weet z'n karakter op zijn oude dag een grote mate van nieuwsgierigheid te geven. Zoals in een heerlijke scene waarin hij Olivier opbelt om te vertellen dat hij naar een club is geweest waar ze zulke leuke boom-boom muziek draaien.
cijfer: 8
pi_110917818
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:45 schreef Buitendam het volgende:
Like Crazy.

[ afbeelding ]

Trailer voor de liefhebbers.

[..]

Liefdesfilm. En in mijn ogen een behoorlijk goeie. Mensen die films als Garden State, 500 Days of Summer en Last Night goed vonden zullen deze misschien ook wel kunnen waarderen. Ik geef 'm een 8.

IMDB: 6,8
Net ook gezien, goede film wel echter snap ik het einde niet precies... blijven ze doorgaan zoals het ging of is het nou eindelijk gelukt?
pi_110924813
Chronicle

Tjahhh, echt een beetje simpel allemaal, slechte effecten, goedkoop gemaakt, heb het idee dat ze het handycam idee verkeerd hebben gebruikt ofzo. Of juist alleen maar omdat dat goedkoop is. Verhaal gaat ook nergens over.

6.
  zondag 29 april 2012 @ 12:20:32 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_110925029
L'Année Dernière à Marienbad
Was ik nog redelijk te spreken over Hiroshima mon amour, deze film van Resnais verveelde me enorm. Een man ontmoet in een luxe resort een vrouw, beweert dat ie haar een jaar eerder ook al gespot heeft en stalkt haar de rest van de film. Dit allemaal ondersteund met wanstaltige orgelmuziek. Nee, het was heel afstandelijk allemaal en vervelend ook. De cinematografie was nog wel oke, maar met mooie plaatjes alleen kan ik niet zoveel. Cijfer: 4,5

Hugo
Nooit gedacht dat Scorsese dit soort Burtoneske films zou maken! Maar het resultaat mag er zijn. In het begin vond ik het nog niet heel geweldig. Parijs in de jaren '30 ziet er mooi, maar wel erg kitscherig en overidyllisch uit. Langzaamaan gaat het verhaal echter steeds meer boeien. Het is een mooie lofzang geworden op de eerste filmpioniers. Minpuntje is dat het verloop van dat verhaal tikkeltje voorspelbaar is, maar al met al is dit een prima film geworden. Cijfer: 7,5

Walkabout
Ik ben wel een fan van dit soort cultuurclash-films. Een jochie wordt met zijn oudere zus in de Australische outback achtergelaten door hun vader en proberen de weg naar de bewoonde wereld te vinden. Tijdens hun survivaltocht komen ze een eenzame aboriginal tegen, die hen helpt in de overlevingstocht. Het jochie, zoontje van regisseur Nicolas Roeg, steelt daarbij de show met zijn naturelle acteerwerk. Zijn oudere zus was soms wat minder, maar goed. Het is hoe dan ook een mooie film geworden, waarbij de halve Australische flora en fauna ertussendoor gemonteerd is. Erg gaaf om al die verschillende beesten te zien. Cijfer: 8

Sleepers
Goede film met een sterrencast (o.a. DeNiro, Pitt, Bacon), die enigszins episch aandoet. Het misbruik in jeugdinstellingen tijdens de jaren '60 wordt aan de kaak gesteld en dat is een nogal pijnlijke geschiedenis. Het wordt allemaal indringend verfilmd met vier jochies die voor een vergrijp een jaar lang in zo'n heropvoedingsinstituur terecht komen. In het tweede deel slaan vier de volwassen geworden kerels terug. Over de gehele speelduur (die vrij lang is) vond ik het allemaal best sterk en boeiend. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 29 april 2012 @ 16:33:36 #246
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_110934344
Jud Süß (1940)

De meest succesvolle nazi-propagandafilm. Uit nieuwsgierigheid keek ik hem ook even. En wat een propaganda. Na krap 20 minuten heeft de Joodse meneer Süß al de economie van Württemberg verwoest en stijgt de ontevredenheid bij de ''hardwerkende Duitser''. Na 25 minuten heb ik hem maar uitgezet, want er werd steeds gehamerd op hoe sluw en slecht de Joden wel niet waren. Bittere nasmaak.
Wel moet ik toegeven dat als ik mijn standpunten opzij zet, dit niet eens zo'n heel slechte film is. Maar de vooroordelen over Joden en de wetenschap dat ze werden vergast terwijl de film werd uitgezonden, maakt het dat ik hem niet verder kon kijken. Ik kan hier dus niet echt een objectief cijfer aan geven.
  zondag 29 april 2012 @ 16:51:09 #247
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_110935009
Pusher II (2004, Nicolas Winding Refn)

Deel één had al een fijne depressieve en zelfdestructieve narratief, Pusher II gaat daar goed mee verder. Met Mikkelsen in de hoofdrol krijgt de film echter wat meer body, maar dat is ook te danken aan de fantastische sfeer die neergezet wordt door Refn. Af en toe leek het zelfs of dit oefenwerk was voor Refns beste film tot nu toe, Drive. De ontwikkeling van Mikkelsen als slecht functionerende crimineel die worstelt met familie op meerdere vlakken zorgt er bovendien voor dat dit een bovengemiddelde misdaadfilm wordt, die meer heeft dan alleen misdaad.
pi_110938623
L'instinct de mort (2008)

Geweldige film over de Franse gangster Jacques Mesrine. In begin heb je nog enigzins sympatie voor Mesrine maar later ontpopt hij zich als een gewetenloze crimineel. De film is lekker rauw en de setting van de jaren '60 is goed geslaagd. Ik ben geen fan van Gérard Depardieu maar zijn rol als gangsterbaas Guido is erg goed.

Naast deze film heb je ook nog deel 2 L'ennemi public n°1.
8.5/10
pi_110942996
quote:
Geweldige film inderdaad _O_
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  zondag 29 april 2012 @ 21:19:47 #250
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_110944837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 23:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wat vind je daar zo raar aan?
Dat je Haywire beter vindt dan Drive. Drive vond ik duidelijk de veel betere film ;)
Maar meningen verschillen, gelukkig!

Gisteren in de bios gezien:

The Avengers
Dan zal ik maar meteen met de deur in huis vallen: what is all the fuss about?? Dit was voor mij persoonlijk een tegenvaller van het hoogste niveau.
Ik vond, vooral in het eerste gedeelte,het verhaal een rommeltje. Kan niet echt uitleggen wat het precies maar het voelde gewoon niet gestructureerd aan.
De nieuwe personages (of die een grotere rol hadden dan in eerdere films) waren compleet niet interessant (Black Widow en Hawkeye) en bij de anderen leek het wel net alsof ze het op de automatische piloot deden en het ze allemaal niet veel kon boeien. De enige die wel tof was Mark Ruffalo als The Hulk.
Een superhelden moet natuurlijk ook een goede slechterik hebben en als The Avengers iets niet heeft is het dat wel. Loki was belachelijk en niet slecht, of je moet het al hebben over het acteerwerk van Tom Hiddleston: hij wint met deze rol gegarandeerd de Overacting Award van 2012. Hij zet geen villainslechterik neer maar de slechtste karikatuur van een slechterik...
Een ander punt van ergernis waren de schuine camera standpunten en, ook weer vooral in het eerste deel, rommelige montage.
Als laatste duurde film met z`n 141 minuten veel te lang.
Ik ben een liefhebber van het superhelden genre maar dit was een regelrechte domper...

IMDB Cijfer: 9,0/10
Mijn Cijfer: 5,5/10

[ Bericht 9% gewijzigd door Timo20 op 29-04-2012 21:25:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')