ik bedoelde ook meer overblijfmoeder, da's meer aan TS' capaciteitenniveau.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
De kinderopvang heeft nou niet veel vacatures. Ik ken genoeg meiden met opleiding die in de kinderopvang werken maar er worden tegenwoordig nog weinig vaste contracten utgedeeld. Veel kunnen na 3 jaar weer op zoek naar een nieuwe baan..
Maar hoe wil je, als je niet goed met mensen om kunt gaan en na een werkdag al instort, 20+ kinderen in de hand houden zonder in te storten?quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik bedoelde ook meer overblijfmoeder, da's meer aan TS' capaciteitenniveau.
Dat hoeft helemaal niet, je kunt ook de boel de boel laten en ze op het schoolplein laten spelen bijvoorbeeld. Focus nou eens op wat TS wel kan ipv op wat ze niet kan.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar hoe wil je, als je niet goed met mensen om kunt gaan en na een werkdag al instort, 20+ kinderen in de hand houden zonder in te storten?
Je realiseert je wel dat er tegenwoordig heel veel kinderen overblijven en dat daar een redelijk strak programma voor is, en dat men niet ineens de boel de boel kan laten omdat de nieuwe begeleidster er niet mee om kan gaan?quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, je kunt ook de boel de boel laten en ze op het schoolplein laten spelen bijvoorbeeld. Focus nou eens op wat TS wel kan ipv op wat ze niet kan.
Dat is precies waar ts straks tegen aanloopt vanaf 1 januari 2013quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, je kunt ook de boel de boel laten en ze op het schoolplein laten spelen bijvoorbeeld. Focus nou eens op wat TS wel kan ipv op wat ze niet kan.
Zelfs al komt ze dit jaar in aanmerking voor Wajong (werkregeling), dan belandt ze vanaf 1 januari 2013 in de Wet werken naar vermogen. Behalve bij volledig en duurzame arbeidsongeschiktheid. Daarvoor gelden strengere criteria dan voor 80-100% arbeidsongeschikt in de oude Wajong.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:48 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat is precies waar ts straks tegen aanloopt vanaf 1 januari 2013
In theorie althans
Dat zeg ik..quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:54 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Zelfs al komt ze dit jaar in aanmerking voor Wajong, dan belandt ze vanaf 1 januari 2013 in de Wet werken naar vermogen. Behalve bij volledig en duurzame arbeidsongeschiktheid.
Over paranoïde persoonlijkheidsstoornis kan ik niet oordelen, maar Asperger is geen reden tot volledig en duurzaam arbeidsongeschikt.
Niet door de instantie die mijn uitkering gaat betalen. Ik zit nu in de bijstand (gemeente). Zij hebben informatie opgevraagd bij mijn psychiater, en ook deze heeft hen zwart op wit gegeven dat het zeer onverstandig is om te gaan werken op dit moment.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht he.. TS begint al gelijk over "wat zijn mijn rechten" wanneer ik verplicht word te solliciteren door de instantie die mijn uitkering gaat betalen. En "ik kan niet werken". TS had ook gewoon eens even af kunnen wachten op wat het UWV te vertellen heeft. Wellicht hebben zij een baan gevonden die TS wél zou kunnen doen.
Nee, dat begrijp je verkeerd. Na elke keer vast te lopen op het werk en/of tijdens mijn studie èn een hele tijd zonder inkomen gezeten te hebben, heb ik een WWB-uitkering aangevraagd. Ik heb me altijd netjes aan de sollicitatieplicht gehouden en ben ook een keer of 5 de bijstand uit geweest omdat ik werk gevonden had, en vervolgens weer vastliep.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:06 schreef lezzer het volgende:
Dus, als ik het goed begrijp heb je nu een wwb uitkering, en daarvoor wil je liever een wajong uitkering omdat je volgens jou niet kunt werken?
Overigens, het antwoord op je vraag is "ja dat kan". Je krijgt wwb, en je bent onder de 27. Dan vraagt de overheid van jou een tegenprestatie in de vorm van een werktraject of leer-werktraject.
Weet je waarom je wordt verplicht tot vrijwilligerswerk in een sociale werkplaats?
=gewoon even belangstelling=
Een kind "neem" je niet.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:24 schreef NotYou het volgende:
Heb je er bewust voor gekozen een kind te nemen/zwanger te raken TS?
Ja, dat zei ik, en toen riep jij dat ik het verkeerd begrepen had.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:34 schreef griptap het volgende:
[..]
Ben ik zo onduidelijk, of lezen jullie nou zo slecht?
Op dit moment heb ik een WWB-uitkering.
Ik heb ook nergens geschreven dat ik niet WIL werken, en lekker wil luieren met een uitkering.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:54 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Zelfs al komt ze dit jaar in aanmerking voor Wajong (werkregeling), dan belandt ze vanaf 1 januari 2013 in de Wet werken naar vermogen. Behalve bij volledig en duurzame arbeidsongeschiktheid. Daarvoor gelden strengere criteria dan voor 80-100% arbeidsongeschikt in de oude Wajong.
Over paranoïde persoonlijkheidsstoornis kan ik niet oordelen, maar Asperger is geen reden tot volledig en duurzaam arbeidsongeschikt.
Ik heb recht op een Wajong-uitkering. En begeleiding naar werk op maat.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik, en toen riep jij dat ik het verkeerd begrepen had.
Dus, je hebt wél een wwb-uitkering.
Maar, in plaats daarvan wil je een wajong uitkering omdat dan de werkplicht en de sollicitatieplicht vervalt?
Nou, vraag 'm dan aan.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:38 schreef griptap het volgende:
[..]
Ik heb recht op een Wajong-uitkering. En begeleiding naar werk op maat.
Daar kan ik nog best respect voor opbrengen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:35 schreef griptap het volgende:
[..]
Een kind "neem" je niet.
Ik heb er niet bewust voor gekozen om zwanger te geraken, nee.
Ondanks het gebruik van anticonceptie ben ik dat toch geraakt. En heb ik er vervolgens bewust voor gekozen dat abortus geen optie was.
Nope. Hij woont niet in Nederland en wil om priveredenen niet aan een DNA-test meewerken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Daar kan ik nog best respect voor opbrengen.Draagt de vader wel bij in de kosten van opvoeding
en levensonderhoud?
Mijn psychiater kwam ermee. Ik ben bij de verzekeringsarts geweest (van het UWV) en die heeft me ook gezegd dat de noodzaak hem duidelijk was, naar aanleiding van mijn verhaal en de informatie van de psychiater en huisarts.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:47 schreef lezzer het volgende:
Wat zei je casemanager toen je zei dat je recht hebt op een wajong uitkering?
En, wie zei er eigenlijk dat je recht hebt op een wajong uitkering?
Ik heb geen wsw-indicatie.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Begeleiding naar werk op maat krijg je vanuit de WWB ook. Maar het gaat straks allemaal onder dezelfde wet vallen.
Maar je hebt nog geen antwoord gegeven, is er uit de keuring voor je wsw indicatie niet gebleken dat je dit werk niet aan zou kunnen?
Maar je moet dat toch ook daadwerkelijk een keer aanvragen?quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:50 schreef griptap het volgende:
[..]
Mijn psychiater kwam ermee. Ik ben bij de verzekeringsarts geweest (van het UWV) en die heeft me ook gezegd dat de noodzaak hem duidelijk was, naar aanleiding van mijn verhaal en de informatie van de psychiater en huisarts.
Nope. Vanuit de WWB krijg je te horen dat alles passend werk is.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Begeleiding naar werk op maat krijg je vanuit de WWB ook. Maar het gaat straks allemaal onder dezelfde wet vallen.
Maar je hebt nog geen antwoord gegeven, is er uit de keuring voor je wsw indicatie niet gebleken dat je dit werk niet aan zou kunnen?
Ik heb die al aangevraagd, anders was ik toch niet bij de verzekeringsarts geweest?quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:51 schreef lezzer het volgende:
[..]
Maar je moet dat toch ook daadwerkelijk een keer aanvragen?
Weet je dat heel zeker? Want dat is mij namelijk wel verteld.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:52 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Zonder wsw indicatie kun je ook niet op een sociale werkplaats geplaatst worden
Ja dat weet ik zeker. Of jij bedoeld wat anders met een sociale werkplaatsquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:53 schreef griptap het volgende:
[..]
Weet je dat heel zeker? Want dat is mij namelijk wel verteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |