Maar moet iedereen die afwijkende waarden heeft verhuizen naar een islamitische streek? Zelfs joden en christenen? Of mensen met anderszins afwijkende opvattingen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:18 schreef Bombshell het volgende:
Zeg alleen dat het voor hem beter zou zijn als hij naar een moslimstaat verhuist aangezien hij klaagt over de normen en waarden die gelden in Nederland.
Mwah, weet ik niet.quote:
Komt vaak in het nieuws dat er censuur wordt gebruikt in reclames, of dat zelfs reclames niet gebruikt mogen worden, voor welke reden? Moreel ethische, levensfilosofische en voornamelijk omdat er lasterlijke inhoud inzit. Ze willen voorkomen dat mannen zondigen door naar halfblote vrouwen te kijken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:00 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Mwah, weet ik niet.
Het is niet aan derden om censuur toe te passen. Als het je niet aanstaat, kijk je de andere kant op.
Niet tolereren? Aparte woordkeus.quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:04 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Komt vaak in het nieuws dat er censuur wordt gebruikt in reclames, of dat zelfs reclames niet gebruikt mogen worden, voor welke reden? Moreel ethische, levensfilosofische en voornamelijk omdat er lasterlijke inhoud inzit. Ze willen voorkomen dat mannen zondigen door naar halfblote vrouwen te kijken.
Hoe ze het hebben aangepakt vind ik ook niet goed, niet omdat ik het een slechte actie vind, maar het is in strijd met Nederlandse waarden en normen, ze konden wat mij betreft beter een brief schrijven dat er een grote hoeveelheid moslims dit soort reclame niet tolereren.
Het is vast een enkeling die het heeft gedaan, aangezien ik weet met welk motief hij het heeft gedaan, weet ik dat hij dit heeft gedaan uit gebrek aan tolerantie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:09 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Niet tolereren? Aparte woordkeus.
Met betrekking tot die censuur... Dat gaat dan via de officiele kanalen, en vaak komt het er op neer dat de organisatie achter de uiting zelf besluit de reclame te schrappen.
Kijken naar halfblote vrouwen is in JOUW optiek wellicht een zonde. In de mijne niet.
Ongetwijfeld zal het een goedbedoelende rakker zijn geweest, maar of het nu echt helpt is maar de vraag. Het geeft toch wat wrevel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Het is vast een enkeling die het heeft gedaan, aangezien ik weet met welk motief hij het heeft gedaan, weet ik dat hij dit heeft gedaan uit gebrek aan tolerantie.
Uit mogelijk protest of negatieve 'backfire' van die reclames besluiten ze die reclames te schrappen en dat vloeit meestal voort uit die drie redenen en vooral vanwege inhoud dat mensen kan raken. Dat het bij de officiële kanalen wordt veranderd, verandert niks aan mijn punt.
Ik keek via de optiek van de persoon die het heeft gedaan.
Het is ook mijn overtuiging dat het een zonde is, maar ik wend gewoon mijn blik ervan, het is dat je er soms onbedoeld op stuit. De reclamemaker heeft daar geld voor betaald en dat is niet mijn eigendom, dat zou oneerlijk van mij zijn om dat zomaar af te plakken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:19 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal het een goedbedoelende rakker zijn geweest, maar of het nu echt helpt is maar de vraag. Het geeft toch wat wrevel.
Anderzijds zou ik zelf waarschijnlijk ook zoiets doen als dat mijn overtuiging was.
Ik ging ook wel eens naar musea, dus ik hou het nog wel voor mogelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je überhaupt reclame wil maken in zo'n nutteloze "prachtwijk". En dan ook nog eens voor een museumweekend, alsof die bontkragen daar ooit heen zouden gaan...
Ja, het is vandalisme, er is namelijk voor die affiche op die zuil betaald.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een papiertje plakken over een ander papier?
Hoe vaak worden er buitenlandse moslims geweigerd om te komen spreken? Heel vaak (en soms zelf heel onterecht). Is dat geen vorm van censuur?quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:17 schreef Jigzoz het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken: bepaalde moslims storen zich aan bepaalde reclame-uitingen, maar ze hebben er met hun fikken vanaf te blijven. Net zoals bepaalde Nederlanders zich ergeren aan bepaalde moslimuitingen. Die gaan we ook niet eigenhandig censureren. En voor beide partijen geldt: wil je toch per se je zin hebben, laat een rechter zich er maar over uitspreken.
Toch zou ik het op een zuil plakken van een vuilniszak met plakband niet op 1 lijn willen stellen met het aan diggelen gooien van diezelfde zuil met een baksteen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, het is vandalisme, er is namelijk voor die affiche op die zuil betaald.
Je vergeet bepaalde Nederlanders die zich net zo goed storen aan zulke 'blote' reclames. Alhoewel ik hier niks seksueel getint in zie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:17 schreef Jigzoz het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken: bepaalde moslims storen zich aan bepaalde reclame-uitingen, maar ze hebben er met hun fikken vanaf te blijven. Net zoals bepaalde Nederlanders zich ergeren aan bepaalde moslimuitingen. Die gaan we ook niet eigenhandig censureren. En voor beide partijen geldt: wil je toch per se je zin hebben, laat een rechter zich er maar over uitspreken.
Huh?quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe vaak worden er buitenlandse moslims geweigerd om te komen spreken? Heel vaak (en soms zelf heel onterecht). Is dat geen vorm van censuur?
Varkentje!quote:
Die regels stammen nog van 1000 jaar geleden, toen mannen nog moeite hadden zichzelf in te houden. De Islam (met zoals altijd goede bedoelingen) schreef voor dat vrouwen zich moesten verhullen om mannen niet te verleiden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik snap alleen niet waarom moslims niet zo tegen enige vorm van naaktheid kunnen,.....het zal wel schaamte zijn. Dan is de vraag...waar komt die schaamte vandaan? Kijk, veel van die hobbezakken zijn natuurlijk van die dikke ranzige wijven, die begrijp ik wel dat ze een tent willen dragen. Dat de mannen dat niet willen zien begrijp ik uiteraard ook. Het is ook niet voor niets dat wanneer je een moslimvrouwtje ziet die wel schaars gekleed is, dit een vrouwtje is die het kan hebben, dwz een mooi figuurtje.
En mannen in een jurk neem ik niet serieus...of het nou de paus is of mohammed.
quote:Maarten van der Meer works as an independent photographer in the Netherlands. He mainly focuses on photographic story projects in both fiction and reality
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |