abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juli 2002 @ 13:05:21 #1
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_5168381
Wij gaan dus a.s. vrijdag vertrekken richting Siofok. We zitten in hotel Azur.... Iemand die dan ook maar iets over Siofok en ons hotel te vertellen heeft?
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_5168408
Ik ben er zelf nooit geweest maar na even zoeken kwam ik hier terecht.

http://www.siofok.com/vendegkonyv/result_1-10.htm

Engels, Duits en Nederlands door mekaar van mensen die in Siofok geweest zijn

zaterdag 27 juli 2002 @ 13:11:13 #3
26663 Paperclipjes
pi_5168431
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:08 schreef Cecilio het volgende:
Ik ben er zelf nooit geweest maar na even zoeken kwam ik hier terecht.

http://www.siofok.com/vendegkonyv/result_1-10.htm

Engels, Duits en Nederlands door mekaar van mensen die in Siofok geweest zijn

Thank you...
pi_5168465
Ik ben woensdag teruggekomen.

Lekker weertje, niet al te duur, je kunt er perfect stappen, heerlijk aan het strand liggen, waterskiën, bungeejumpen enz enz enz.

Aanraders zijn de renegade bar, schuimparty in The Palace, Flört, Charly's en Big Shots (als je van karaoke houdt )

Heel veel plezier, ik heb er in ieder geval een supertijd gehad

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  zaterdag 27 juli 2002 @ 13:28:28 #5
26663 Paperclipjes
pi_5168600
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:14 schreef Cybersailor het volgende:
Ik ben woensdag teruggekomen.

Lekker weertje, niet al te duur, je kunt er perfect stappen, heerlijk aan het strand liggen, waterskiën, bungeejumpen enz enz enz.

Aanraders zijn de renegade bar, schuimparty in The Palace, Flört, Charly's en Big Shots (als je van karaoke houdt )

Heel veel plezier, ik heb er in ieder geval een supertijd gehad

Fijne reactie bedankt!

De politie is daar echt zo.... euhm... streng?

pi_5168666
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:28 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Fijne reactie bedankt!

Geen idee...heb daar nauwelijks politie gezien. Weet wel dat ze in Italië superstreng zijn.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_5168751
quote:

[..]

Fijne reactie bedankt!

ja de politie is daar erg streng, vergelijkbaar met de Carabinieri in Italië, ook al mag je in Hongarije vanaf je 14e al aan de sterke drank, als je dronken langs een paar van die agenten loopt heb je goede kans dat je meegenomen wordt, en zeker als buitenlander, die pakken ze altijd veel sneller aan
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zaterdag 27 juli 2002 @ 13:47:34 #8
26663 Paperclipjes
pi_5168769
Hmz... dus alleen dronken langs lopen is al voldoende... damn... dat wordt dus muisstil langssluipen en een week lang gehele onthouding ...
pi_5168781
quote:

[..]

Fijne reactie bedankt!

Er zijn in Hongarije 2 dingen die je niet moet doen wil je geen last van ze hebben, één is vechten op straat, dan mag je zeker mee, en twee is heel bezopen midden op straat gaan lopen en net doen alsof je doof bent als ze iets tegen je zeggen. Wel moet ik zeggen dat ik in de twee weken dat ik er ben geweest bijna geen politieagent heb gezien, dus het valt best wel mee als je je een beetje gedraagt.
pi_5168794
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:47 schreef Paperclipjes het volgende:
Hmz... dus alleen dronken langs lopen is al voldoende... damn... dat wordt dus muisstil langssluipen en een week lang gehele onthouding ...
nee gewoon je bek houden en zo recht mogelijk lopen, en niet laten merken dat je buitenlander bent dan laten ze je wel met rust

toen een Hongaarse vriend hier in Nederland was was hij heel erg bang voor mensen in uniform als hij met drank liep, hij had Fanta met rum ofzo in een Fanta flesje, zag er gewoon als Fanta uit, en in de trein kwam er een conducteur langs, hij gelijk helemaal stil en dat flesje achter zn rug proberen te proppen, deed ie de hele week

zaterdag 27 juli 2002 @ 13:53:03 #11
26663 Paperclipjes
pi_5168813
Okee het valt dus eigenlijk wel mee als je gewoon normaal doet... Kan iemand mij wat over het eten vertellen... we gaan absoluut niet zelf koken (we zitten ook in een hotel) maar ik wil graag weten hoe het zit met de kwaliteit/kwantiteit/prijs....
pi_5168822
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:53 schreef Paperclipjes het volgende:
Okee het valt dus eigenlijk wel mee als je gewoon normaal doet... Kan iemand mij wat over het eten vertellen... we gaan absoluut niet zelf koken (we zitten ook in een hotel) maar ik wil graag weten hoe het zit met de kwaliteit/kwantiteit/prijs....
je kan daar geweldig eten, ook als je niet van de Hongaarse keuken houdt is er nog genoeg te vinden, het is niet duur en toch van goede kwaliteit

heeeerlijk Oost-Europese landen, ik mag er vaak heengaan deze zomer Kroatië maar eens proberen

zaterdag 27 juli 2002 @ 13:56:44 #13
26663 Paperclipjes
pi_5168835
Klinkt goed, ik had wel gehoord dat het er goed en goedkoop was... geldt dat ook voor het drinken bijv een plaatselijk pilsje, bacootje, Heineken???
pi_5168858
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:56 schreef Paperclipjes het volgende:
Klinkt goed, ik had wel gehoord dat het er goed en goedkoop was... geldt dat ook voor het drinken bijv een plaatselijk pilsje, bacootje, Heineken???
ja zeker, echt spotgoedkoop, ik weet niet hoe het in Siofok is (is iets meer toeristischer dan waar ik was) maar waar ik zat kon ik in de duurste tent van de stad een halve liter Dreher voor omgerekend 1 euro krijgen, en Dreher is zeker geen verkeerd bier

en Amstel en Heineken zal je ook veel tegenkomen...

pi_5168859
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:55 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

je kan daar geweldig eten, ook als je niet van de Hongaarse keuken houdt is er nog genoeg te vinden, het is niet duur en toch van goede kwaliteit

heeeerlijk Oost-Europese landen, ik mag er vaak heengaan deze zomer Kroatië maar eens proberen

Voor tussen de 600 en 1500 forint (2,5 - 7 € )kan je heel goed eten, van pizza tot goulash tot schnitzel met friet. Een halve liter heineken kost dan nog ongeveer 350 forint (1,5 €). Het hele centrum zit vol met goede restaurantjes, en ook aan het meer zitten een aantal strandtentjes waar je heel goed kan eten. Ga alleen niet eten in een of ander italiaans grill house aan de boulevar(vlak bij de renegade) want daar is het dus echt niet te eten.
pi_5168878
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:56 schreef Paperclipjes het volgende:
Ik weet alleen de prijzen van het bier, en die varieren tussen de 200 forint (0,9 €) voor een halve liter amstel (in een klein kroegje ergens achteraf) tot 750 forint(3€) in een grote discotheek voor een halve liter duits bier.
  zaterdag 27 juli 2002 @ 14:03:12 #17
26663 Paperclipjes
pi_5168884
Haha geweldige informatie ga zo door vertel me alles... ik heb er al helemaal zin in gekregen!
pi_5168896
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:03 schreef Paperclipjes het volgende:
Haha geweldige informatie ga zo door vertel me alles... ik heb er al helemaal zin in gekregen!
als je niet van blonde meiden houdt kan ik je de Hongaarse meiden aanraden
pi_5168912
en Duits kunnen praten kan ook handig zijn, niet iedereen spreekt Engels
pi_5168914
De palace (discotheek) heeft ook vaak acties dat je bij binnenkomst 1000 forint (4,5€) betaalt, en dan de hele avond gratis (tuborg) bier kan drinken. Ik ben er twee keer geweest, en allebei de avonden hadden ze die actie, ik weet alleen niet of het normaal is.
  zaterdag 27 juli 2002 @ 14:18:40 #21
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_5168977
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:08 schreef Cybersailor het volgende:
De palace (discotheek) heeft ook vaak acties dat je bij binnenkomst 1000 forint (4,5€) betaalt, en dan de hele avond gratis (tuborg) bier kan drinken. Ik ben er twee keer geweest, en allebei de avonden hadden ze die actie, ik weet alleen niet of het normaal is.
Haha de palace, wat een maffe tent is dat. Bovenste verdieping zit een stripclub. Als je ff uitgedanst bent, loop je een trap op en kan je ff lekker 'chillen'.

Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was kostte een biertje daar 3 gulden 50.

Zeker ook in die bus gezeten die je daar naartoe brengt? Pook van een meter, echt supergrappig om te zien.

Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_5168985
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:18 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Haha de palace, wat een maffe tent is dat. Bovenste verdieping zit een stripclub. Als je ff uitgedanst bent, loop je een trap op en kan je ff lekker 'chillen'.

Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was koste een biertje daar 3 gulden 50.

Zeker ook in die bus gezeten die je daar naartoe brengt? Pook van een meter, echt supergrappig om te zien.

hahah ja ik had ook in een bus gezeten, die ging 5km/u in zn 1, 10km/u in zn 2, enzenz harder dan 50 ging ie geloof ik niet
pi_5169017
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:18 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was kostte een biertje daar 3 gulden 50.

Klopt wel, in het begin van de avond was het perfect geregeld, kon je bij een bar gewoon alleen maar bier halen als je een stempel had, toen kregen ze alleen de aan het eid van de tweede avond door dat het zo wel heel erg hard ging met het bier, en hadden ze nog maar 1 tap open waar bijna geen druk achter zat. De rij was toen precies zo lang dat als je je biertje had je weer achteraan aan kon sluiten zodat je biertje precies weer op was als je weer vooraan stond.

Die bus heb ik maar 1x in gezeten, ik neem toch liever voor 4 euro een taxi dan dat ik eerst in die discobus moet, dan op het busstation nog eens drie kwartier moet wachten en dan ook nog een euro moet betalen om naar de camping te komen.

-edit- Het gratis bier was ook gesponsord door Tuborg, ik denk dat ze daar hun lage prijs vandaan haalden, want in de rest van de palace schonken ze geen tuborg.

zaterdag 27 juli 2002 @ 15:19:05 #24
26663 Paperclipjes
pi_5169407
We zitten in hotel Azur.... dat schijnt nogal in het centrum te zijn dus voor ons hopelijk geen discobussen...
pi_5170117
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 15:19 schreef Paperclipjes het volgende:
We zitten in hotel Azur.... dat schijnt nogal in het centrum te zijn dus voor ons hopelijk geen discobussen...
Probleem is alleen dat de palace niet echt in het centrum ligt... Daarom rijden er elk uur bussen van de palace naar het busstation.
pi_5170142
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 15:19 schreef Paperclipjes het volgende:
Azur ligt idd in het centrum ja, aan het Balatonmeer (dacht ik...ben er geloof ik 1x in de lobby geweest)
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:23:35 #27
15453 oorlog
The one and only
pi_7708577
Wij gaan ons hier waarschijnlijk in de de komende zomervakantie ook vertoeven. Heeft iemand toevallig nog tips voor goede appartementen ofzo (niet te duur, wel goede kwaliteit!)????
Ik neem niet de verantwoording voor de hierboven gemaakte opmerking.
  zondag 5 januari 2003 @ 22:15:24 #28
26663 Paperclipjes
pi_7727643
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:23 schreef oorlog het volgende:
Wij gaan ons hier waarschijnlijk in de de komende zomervakantie ook vertoeven. Heeft iemand toevallig nog tips voor goede appartementen ofzo (niet te duur, wel goede kwaliteit!)????
Euhm GEEN Hotel Azur... beste kun je daar gewoon een appartement huren, er zit een Nederlandstalig reisbureau, via hun kun je het ook doen, hele aardige mensen. Ik heb daar alleen geen telefoonnummer van.
  maandag 6 januari 2003 @ 16:02:04 #29
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7739388
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:15 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Euhm GEEN Hotel Azur... beste kun je daar gewoon een appartement huren, er zit een Nederlandstalig reisbureau, via hun kun je het ook doen, hele aardige mensen. Ik heb daar alleen geen telefoonnummer van.

Weet je ook niet toevallig of ze een internet site hebben??
  maandag 6 januari 2003 @ 16:13:58 #30
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_7739727
Hotel Agro was wel ok.. Mooie schone kamers enzo..
Maar verwacht niet teveel luxe voor je geld..
Lekkere bedden, een douche, wc, koelkast en tv.. En dan houdt het wel zo'n beetje op...
Wat ik gehoord heb van de andere hotels daar, was Agro nog de beste.. Ligt ook lekker dicht bij de camping en het strand, en dus lekker gezellig..
Enne, je kunt maar beter geen eten erbij nemen.. Dat vond ik, en bijna iedereen verder, niet te pruimen in dat hotel... Buiten de deur kost het niet eens zoveel.. Voor een gulden of 15 kun je heel behoorlijk avondeten daar.. (100 Forint us ongeveer 1 ouderwetse gulden)
Maar verder is het zeker aan te raden daar.. Beviel zeer goed, met Gogo tours dan.. Erg gezellig (En lekkere dames )
  maandag 6 januari 2003 @ 16:52:26 #31
26663 Paperclipjes
pi_7740899
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:02 schreef BOT het volgende:

[..]

Weet je ook niet toevallig of ze een internet site hebben??

Nee die hebben ze naar mijn weten niet. Je kunt ze via de Hongaarse ambassade bereiken.
pi_7761737
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:23 schreef oorlog het volgende:
Kijk hier eens : http://www.alba.hu/pukler/ Het zijn huisjes dus geen app. Heb ik afgelopen zomer een huisje gehuurd, was prima !!!
Nunc est bibendum
  dinsdag 14 januari 2003 @ 22:00:43 #33
34400 PietF
Captain Obvious
pi_7900275
*schop*
we willen met een aantal vrienden ook hierheen gaan, alleen zij willen zo cheap mogelijk in 2 persoons tentjes gaan, ikzelf eigenlijk liever niet.. iemand ervaring daarmee? degene die het het liefste wil heeft eigenlijk in zijn hoofd "voor de tent zitten & gezellig drinken enz"
Als iemand er meer van weet ik hoor het graag even, tentjes kan ik wel mee leven, maar dan moet het wel te doen zijn en niet een of andere gore teringbende. dan maar meer schuiven en in een apartement zitten.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
  dinsdag 14 januari 2003 @ 23:17:41 #34
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_7902057
Tentjes zijn wel heel erg gezellig met gogotours.. Wij zaten dan in een hotel, en zagen echt dat de campinggasten het erg naar hun zin hadden. Het zijn geen grote tenten, en je hoeft ook geen privacy te verwachten, maar gezellig dat is het zeker...
In een hotel ben je toch wat meer afgezonderd, maarja daarvoor heb je dan ook je eigen douche enzo..
Dus je zult het moeten afwegen.. Wij hebben het in ons hotel iig erg naar ons zin gehad.
  woensdag 15 januari 2003 @ 10:41:47 #35
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_7906196
jaartje of drie geleden, ben ik met gogo in van die tentjes naar het Balaton geweest. Ik moet zeggen dat het 1 van de beteren vakanties was. Op de camping is goed te leven, zeker omdat er een biertent aanwezig is, waar degenen van de camping die nog zin hebben in een afzakkertje tot de vroege uurtjes doorgaan; mijn record: 10.30uur....

pi_7906253
Ik ben ook in 2000 geweest naar Siofok voor de zonsverduistering.

Lekker goedkoop eten. Vlak langs de die grote meer/badplaats (bn naam vergeten oei).

Stad was ook gezellig.

Uitgaansgelegenheden zijn ook goed (wel niet mijn soort muziek, dance/trance etc) en bus is goedkoop maar rijdt niet op tijd.

Wel een aanradertje...

...
pi_8976625
Wij hebben een huisje op het oog in Siofok om de komende zomer heen te gaan, dit ligt alleen 4 km van het centrum. Zijn er 's nachts bussen oid om terug te komen? Ik hoorde dat de 'gogo'-camping ook op die afstand van het centrum ligt...
  zondag 16 maart 2003 @ 18:13:45 #38
42504 Brammert
www.bruisend.tk
pi_9160404
quote:
Op zondag 9 maart 2003 12:47 schreef VetteHap het volgende:
Wij hebben een huisje op het oog in Siofok om de komende zomer heen te gaan, dit ligt alleen 4 km van het centrum. Zijn er 's nachts bussen oid om terug te komen? Ik hoorde dat de 'gogo'-camping ook op die afstand van het centrum ligt...
ik heb op de gogo camping gezeten, is verdomd eindje weg, maar voor 45 cent ben je er met de bus, die gaat ieder half uur geloof ik?! En snachts rijden er bussen om 't uur, let wel op kotsende mensen in de bus......
Echt vet? Je gezicht insmeren met boter, dan ben je pas vet! >> Bruisend.tk
  dinsdag 18 maart 2003 @ 16:12:00 #39
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_9208191
Vorige zomer met 9 man een huisje gehuurd in Siofok, via internet, in totaal 140 Euro p.p. betaald voor 2 weken! Fantastische vakantie gehad, elke dag uitgegaan (heel gezellig en goede clubs, vooral Flort beviel me wel), elke dag uit eten (alles is zo goedkoop daar), meer is ook zooo relaxed, hebben goaltjes en basketballveldjes in water, niet zout, lekker fris.
Kortom: perfecte vakantieplek (kroegentocht, paintballen en schuimparty in Palace zijn aan te raden!!)

Dit jaar waarschijnlijk naar Bulgarije. Ach ja, je moet toch wat he?

pi_9277598
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 10:41 schreef Gerrit_Knol het volgende:
jaartje of drie geleden, ben ik met gogo in van die tentjes naar het Balaton geweest. Ik moet zeggen dat het 1 van de beteren vakanties was. Op de camping is goed te leven, zeker omdat er een biertent aanwezig is, waar degenen van de camping die nog zin hebben in een afzakkertje tot de vroege uurtjes doorgaan; mijn record: 10.30uur....

Ik heb 2 jaar geleden op op die camping gestaan, tis er inderdaad erg gezellig, maar je hebt echt 0 comfort, douches vond ik smerig, en wij stonden redelijk dicht bij de biertent, dus slapen lukte ook niet erg.
pi_10181340
Wij gaan deze zomer ook naar hongarije, we zitten op camping Ifjusag
en dat schijnt ook niet in Siofok te liggen.. maar als je s'nachts nog met de bus kunt terugkomen dan is het geen probleem!
heeft iemand hier ervaringen mee?

Groetjes Viv

zaterdag 3 mei 2003 @ 17:19:29 #42
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10181355
Balaton is wel megatouristisch
[KNE]-Mod
  zondag 4 mei 2003 @ 13:37:27 #43
52747 Lelijke_Aap
Geel genot
pi_10194930
Ben ook in Siofok geweest een paar jaar geleden. Was toen wel cool. als je van karaoke houdt is de Big Shots the place to be. Erg gezellig. Meestal goed weer, lekker strand en alles is relatief goedkoop. Trouwens, opletten met pinnen. Een vriend van me ging pinnen en kwam met bijna 500 euro aan Forinten terug, had zich een nulletje vergist...
pi_10270292
ben er ook geweest, vond het eerlijk gezegd maar een kutvakantie

beetje kansloos elke avond zat zijn en de rest van de dag niks doen

komt ook nog bij dat we anderhalve week keiharde reegn hadden en dat onze tenten lekten. nee zo'n kansloze zuipvakantie doe ik nooit meer

pi_10469507
Ja Ja....Siofok here we come!! We vertrekken op 7 juli lekker richting Siofok! Heb er nu al zin in! En nu maar kijken of het net zo gezellie wordt als in Italie afgelopen jaar!
pi_10514324
ik ga van de zomer ook naar hongarije. eerst 2-3 weken naar 't balaton meer en dus siofok, en d'rna nog even budapest

we gaan met z'n 2-en met een auto, en dan willen we wel aardig gaan stappen enzo.
heeft iemand tips ivm vervoer ter plekke? van de camping naar de stad enzo..we nemen fietsen mee, maar we hebben geen zin om 20 km te fietsen 's nachts

ik heb er nu al zin in...lekker bijna 4 weekjes door hongarije...

*bookmarkt*

dinsdag 20 mei 2003 @ 13:33:56 #47
46266 EmilyStrange
In strange we trust
pi_10559573
Ja, Hongarije is mooi. Mijn moeder komt er vandaan.
Ik denk dat je vanaf siófok het beste de trein kunt nemen, naar Budapest. Dat is de snelste manier, zeker als je ook fietsen mee hebt. Succes!
Doei doei
  dinsdag 20 mei 2003 @ 13:35:53 #48
54624 _dazzling
nee jij trekt volle zalen
pi_10559638
siofok is supervet!!!

Ik heb er zelf 6 maanden doorgbracht!!!
Jullie gaan zeker een goede tijd hebben!

liever voor achter dan hoog nietwaar?
  zondag 8 juni 2003 @ 11:19:22 #49
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_10960891
Ff een klein schopje

Een paar vraagjes nog van mijn kant(ik ga er zelf ook heen komende zomer in een huis van m'n tante )
-Hoe oud moet je zijn om daar uit te gaan, en controleren ze er streng op?
-Mag je daar al vanaf je 14e aan de sterke drank?
-Hoe zit het met de drukte?
alvast bedankt

Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_11054342
quote:
Op zondag 8 juni 2003 11:19 schreef thiamat het volgende:
-Mag je daar al vanaf je 14e aan de sterke drank?
Ken jij een Europees land waar dit wel mag? Lijkt me verboden...
  maandag 16 juni 2003 @ 17:49:13 #51
15186 koetjeboe
gone in a second
pi_11148105
kent er iemand nog een goede camping in siofok (een gezellige dus, ik hoef naast m'n grootmoeder te staan )
pi_11148199
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 11:43 schreef Bio het volgende:

[..]

Ken jij een Europees land waar dit wel mag? Lijkt me verboden...

naar mijn weten mag dat dus wel

van een Hongaar zelf gehoord, nouja ik was al 17 toen dus ik had helemaal nergens last van

pi_11148357
Ben er afgelopen zomer geweest, gaaf allemaal hoor, alleen waren we er net in 2 weken dat 't stormde en regende.

Maargoed, uitgaan is gaaf, Balatonmeer is cool (mooi kitesurfen daaro). MAAR:

Bij ons in 1,5 week tijd (9 man) 3 portemonnee's gestolen met rijbewijzen enz, telefoon gestolen en auto (verlengde oranje vw transporter) is opengebroken, gevolg: radio gejat en contact kapot...
Wat je dan doet is aangifte doen bij de politie, zodat je 't terug kan krijgen in NL door de verzekering. Totaal zo'n 20 uur op 't bureau gezeten, omdat ze dat zo veel meemaken, er graag de tijd voor nemen daar en de Hongaren zelf graag voorlaten voor de buitenlanders...

Dus... maar verder was 't wel leuk!

pi_11148523
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 13:33 schreef EmilyStrange het volgende:
Ja, Hongarije is mooi. Mijn moeder komt er vandaan.
Ik denk dat je vanaf siófok het beste de trein kunt nemen, naar Budapest. Dat is de snelste manier, zeker als je ook fietsen mee hebt. Succes!
mja, het gaat dus niet om snel, en ook nog, we hebben een auto mee. en die moet uiteraard ook mee naar budapest, dus de trein is geen optie. al gaan we misschien wel in de omgeving van budapest kamperen en dan met 't plaatselijke ov naar budapest ofzo.

nog wat, voor wat voor prijzen kun je op 't balatonmeer bootjes(motorbootjes, zeilbootjes(minieme ervaring ) , waterscooters) enzo huren?
en kun je die uberhaupt alleen huren, of gaat er iemand mee?
en in budapest, scooters ofzo, om in de stad wat mobieler te zijn.. kun je die ergens huren, en voor wat voor prijzen? weet iemand daar iets over?
we zijn met z'n 2-en, met allebei een rijbewijs, en allebei 19 jaar.

heerlijk, nog 6 weekjes

pi_11151404
ik ga zelf over 14 dagen weg, naar siofok, met gogotours, in zon huis met zijn 7en, was 260 euro pp voor 10 dagen, incl busreis en huis. Niet te duur dus.. Heb er veel goede verhalen over gehoord dus wordt vast wel chillen
  maandag 16 juni 2003 @ 20:16:13 #56
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11151492
In budapest neem je gewoon de metro als je mobiel wilt zijn.
[KNE]-Mod
  maandag 16 juni 2003 @ 21:30:36 #57
30620 -Kraiden-
-={ ...... }=-
pi_11153172
oe! ik ben in siofok op het station samen met een vriend nog eens door 2 bewakers beknuppeld, ze dachten dat wij iets gedaan hadden waar we helemaal niks mee te maken hadden. we zijn daarna nog wel teruggegaan om meisjes die we die avond ontmoet hadden op de trein te zetten. compleet met erachteraan rennen en een zakdoekje uit het raam
-={ .................................................................................................................................... }=-
  maandag 16 juni 2003 @ 21:31:02 #58
30620 -Kraiden-
-={ ...... }=-
pi_11153181
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:30 schreef -Kraiden- het volgende:
oe! ik ben in siofok op het station samen met een vriend nog eens door 2 bewakers beknuppeld, ze dachten dat wij iets gedaan hadden waar we helemaal niks mee te maken hadden. we zijn daarna nog wel teruggegaan om meisjes die we die avond ontmoet hadden op de trein te zetten. compleet met achter de trein aan rennen en een zakdoekje uit het raam
-={ .................................................................................................................................... }=-
  dinsdag 17 juni 2003 @ 12:38:10 #59
13086 DRUGS_Freak
100% Puur & Onversneden
pi_11165176
Wie weet van welk verhuurbedrijf in Groningen je de auto mee mag naar Hongarije omdat bij een heleboel maatschappijen je alleen naar EU landen + zweden mag.

Nou dat wordt hem dus niet.
Wie heeft er informatie over en treinreis daarheen ??

[Dit bericht is gewijzigd door DRUGS_Freak op 17-06-2003 14:39]

Je weet het toch ......?
pi_11231723
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 12:38 schreef DRUGS_Freak het volgende:
Wie weet van welk verhuurbedrijf in Groningen je de auto mee mag naar Hongarije omdat bij een heleboel maatschappijen je alleen naar EU landen + zweden mag.

Nou dat wordt hem dus niet.
Wie heeft er informatie over en treinreis daarheen ??

Doesburg verhuur op de oosterhamrikkade doet er niet moeilijk over. Je moet gewoon een gouden gidsje erbij pakken en een beetje de kleine verhuurders bellen. Ik ben er vandaag mee bezig geweest. Alle grote ketens verbieden Hongarije (Avis, Hertz, Budget, Autorent, Europcar etc.)
Anders kan je er heen met een bus van Eurolines is 100 etjes geloof ik. Trein is vast veel duurder...
  zaterdag 28 juni 2003 @ 00:33:36 #61
34400 PietF
Captain Obvious
pi_11423737
Anders nog tips, trucs etc? waar kun je het beste je geld/paspoort/rijbewijs hebben? auto huren? verstandig of niet doen? zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? (lees: hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet geript wordt met van allerlei trucjes?)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_11430414
quote:
zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Neem wat anti muggen kaarsen e.d. mee.
  vrijdag 11 juli 2003 @ 10:15:24 #63
32188 Hollie
Ze klemmen je helemaal lul!
pi_11701760
Ik ga vrijdag naar Ballatonfured (ballaton meer ). We zitten daar met 9 man in een huis. Zeg maar gerust een villa (oprij laan, 2 garages, dak terras, balkon, gril, etc..). We hebben een busje gehuurd die ons in Hongarije moet brengen.
Heeft iemand wat tips of andere dingen te melden over onze vakantiebestemming?

Hoe staan de Hongaren tegenover drugs (wiet)? Wat zijn de straffen die daar op staan als ze je pakken aan de grens?

Veni..Vidi..Vagina --> Ik kwam... Ik zag... En het was KUT!
pi_11730891
Die zou ik maar thuis laten. Daar zijn ze echt niet dol op!!
[url=http://www.stegtonez.nl]Breng je mobieltje in zomerse sferen[/url]
pi_11733707
Drugs moet je inderdaad niet meenemen heb ik mij laten vertellen. Zelf verstrek ik 28 Juli. Maar zou graag willen weten of er nog handige trucs zijn om al je spullen te behouden. En wat de standaard prijzen zijn vand e discotheken daar.
pi_11758251
Ik ben er net weer!

Super! Echt ideale vakantiebestemming
even een rijtje tips voor mensen die nog gaan:

Discotheken:

Flirt (in de buurt van de watertoren)
Palace (vanaf de watertoren gratis taxi, met zwembad, stripclub, buiten etc.)

Kroegen:

La Siesta
Renegade
Big Shots (karaoke bar)

Hier zijn veel nederlanders.

Internet:

Op de markt in het centrum een klein internetcafeetje, met gogokaart korting

Eten:

Bella Italia (naast de watertoren)
AMIGOS (iets buiten het centrum) supergoedkoop (korting met gogokaart)
Dinner Club ofzo, amerikaans restaurant aan de boulevard, hamburgers.

Pinautomaten: bij de watertoren

De watertoren is het centrale punt, vvv kantoor en allemaal restaurants er om heen, taxiverzamelpunt, gogoverzamelpunt

Strand:

Coca Cola beach, 600 florint per dag, muziek etc (midden in het centrum aan de boulevard)

Goed je spullen in een afsluitbare koffer doen als je weggaat, bij ons was bij een groep
voor 5000 euro aan spullen gestolen.

Wisselkoers: 1 euro - 260 florint, je kan ongeveer delen door 100 om het bedrag in guldens
te krijgen, dus 1000 is 10 gulden.

Mac Donalds en 24 uurs supermarkt zijn eindje buiten de stad.

Goedkope schoenen en kleren bij de markt in het centrum, 12 euro voor nepadidas en 5 euro
voor t-shirts.

pi_11763110
Ik ben vorig jaar 10 dagen naar Siofok (met bus van gogo) geweest, heb er een goede vakantie gehad maar had toch net iets meer verwacht. Er zijn namelijk helemaal niet zo veel kroegen. Dat valt behoorlijk tegen. Vergeet niet je paspoort mee te nemen, er was 1 jongen in onze bus die dat vergeten was en die kon dus aan de grens uitstappen. Erg lullig, maar natuurlijk ook erg dom. Ik ben in elke tent wel een keer geweest en vaak zaten we in het begin van de avond in de big shots en gingen daarna na renegade/Palace of de flort. Ga zeker naar de coca cola beach, dat is echt helemaal geweldig, goeie muziek en je kan er ook voetballen tegen elkaar op zo'n luchtkussen. Helemaal geweldig.!! De prijzen zijn ongeveer gelijk van het drinken in de kroeg (vaak heineken flesjes) , alleen het eten is wat goedkoper. Er zijn erg veel kleine winkeltjes in het centrum, met zeer goedkope kleren. Je kan iets buiten het centrum ook paintballen. Ook zeker doen. En natuurlijk de schuimpartij in de Palace. Helemaal boven in de pacha heb je een kooidanseres , als je daar naar toe gaat moet je wel verplicht iets drinken ( pilsje a 5 euro) . Als je geld geeft , geen dan zeker geen muntgeld want dan worden die danseressen superleip en heb je een behoorlijk grote kans dat je een naaldhak in je gezicht krijgt (ik heb het zien gebeuren ) Ik heb dagelijks gegeten in zo'n restaurant op het hoek van een straat ( helemaal wit aan de buitenkant). Zeker daar de mixed grill pakken!! O ja voordat ik het vergeet, neem diaree pillen mee, alles wordt daar in olie gebakken en binnen de korste keren ben je dan ook aan de schijterij.
pi_11763252
Mijn zusje is net vanmiddag vertrokken naar siofok, ze had er erg veel zin in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_11763347
Maandag 28 juli vertrek ik naar Siofok
pi_11771600
Robbie, me2. Ook vertrekken met gogo vanaf Station Duivendrecht??

Wij (groep van 10 man) hebben er onwijs veel zin in. Wel heb ik nog even een vraagje, zijn er nog suggesties om je spullen goed op te bergen ipv een koffer?? Want heb even bij ons lopen informeren en volgens mij heeft niemand een koffer die ecdht afsluitbaar is.

dinsdag 15 juli 2003 @ 08:16:01 #71
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11778744
Bedoel je dat je twijfel tussen een koffer een rugzak of tas? Dan is het misschien handig om in dit topic te kijken: Rugzak of koffer? staan wel handige dingen in.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juli 2003 @ 21:11:41 #72
34400 PietF
Captain Obvious
pi_11794747
quote:
Op maandag 14 juli 2003 15:01 schreef DJ_Robbie het volgende:
Maandag 28 juli vertrek ik naar Siofok
ik ook
pi_11828683
quote:
Op maandag 16 juni 2003 18:01 schreef FrEeZzE het volgende:
Ben er afgelopen zomer geweest, gaaf allemaal hoor, alleen waren we er net in 2 weken dat 't stormde en regende.

Maargoed, uitgaan is gaaf, Balatonmeer is cool (mooi kitesurfen daaro). MAAR:

Bij ons in 1,5 week tijd (9 man) 3 portemonnee's gestolen met rijbewijzen enz, telefoon gestolen en auto (verlengde oranje vw transporter) is opengebroken, gevolg: radio gejat en contact kapot...
Wat je dan doet is aangifte doen bij de politie, zodat je 't terug kan krijgen in NL door de verzekering. Totaal zo'n 20 uur op 't bureau gezeten, omdat ze dat zo veel meemaken, er graag de tijd voor nemen daar en de Hongaren zelf graag voorlaten voor de buitenlanders...

Dus... maar verder was 't wel leuk!

Is dat alleen in de buurt van het Balatonmeer dat er zoveel gejat wordt of staat Hongarije daarom bekend??

Wij gaan een stuk hoger zitten, niet bij het Balatonmeer, daar is het me te toeristisch, maar ik schrik hier toch wel van.

Ik voel er weinig voor om als een havik al mijn spullen constant in de gaten te moeten houden. Zijn er meer mensen met zulke slechte ervaringen of is dit bovenstaande verhaal een uitzondering?

pi_11829046
als de politie je pakt met drugs daar ben je nog niet jarig.
In de tenten zelf doen ze niet zo moeilijk , wij zijn 1x gepakt in de flort met 30 pillen ofzo, ff praten met de uitsmijters, pillen wel kwijt natuurlijk, vuile galbakken, die verkopen ze zelf weer, maar we mochten gewoon blijven, geen politie etc.
zoals jij nu bent was ik ook ooit, zoals ik nu ben zul jij nooit worden.
  donderdag 17 juli 2003 @ 10:21:36 #75
27889 _m0teh0ker_
Spreek uit als MØteHØker !
pi_11829253
a.s, maandag (21e) ga ik naar Siofok, met GoGo-tours.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen met het uitgaansleven daar. Gaat het er in de discotheken Flört & Palace net zo aan toe als in de gemiddelde nederlandse uitgaansgelegenheid?... Draaien ze er enkel trance, of misschien hongaarse muziek
>> Oahw ja, is er ook zoiets als een (hard)rock-café? of iig een locatie waar ze iets anders draaien dan trance / apres-ski muziek?

--- edit: ---

quote:
quote:
Goed je spullen in een afsluitbare koffer doen als je weggaat, bij ons was bij een groep
voor 5000 euro aan spullen gestolen.
Ik vraag me af of dit erg vaak voorkomt.
En niet alleen dat, maar ik ben ook vooral benieuwd waar je het meeste gevaar loopt om je spulletjes kwijt te raken:
> als het de lokale bevolking is die van je jat, ben je natuurlijk nergens veilig... > of werd bij bovenstaande quotes de spulletjes al gejat tijdens de reis?(bijvoorbeeld door medereizigers?) > En in hoeverre zou het hotelpersoneel te vertrouwen zijn???

[Dit bericht is gewijzigd door _m0teh0ker_ op 17-07-2003 10:30]

ERR 2134: Out of Signature Inspiration
pi_11831001
bij ons is niks gejat, we lieten onze tassen ook weleens in de lobbie staan, no problem.

Uitgaan is er wel goed, je hebt er apres ski tenten, gewone disco's en flort is een club, dus meer dance/house. hardrock weet ik zo niet, ik luister er wel eens naar,maar ga daar nooit naar toe..

Is eigenlijk wel een beetje gelijk aan nederland, met de uitzondering dat ze in elke tent wel strippen en die stripdames je naar binnen proberen te lokken. Ook ontzettend veel nachtclubs. Wij hadden er 1 recht tegenover het hotel, die was 24 uur open, dus deden we vaak een afzakkertje daar wel mooie meiden daar trouwens

zoals jij nu bent was ik ook ooit, zoals ik nu ben zul jij nooit worden.
pi_11831184
Siofok en omstreken is prachtig. Ben er vaak zelf geweest. Je moet vooral naar Boedapest gaan.
Born to be W I L D !
pi_11862995
Ja ja. net terug uit Siofok! Het is daar echt geweldig, je kunt er goed stappen en natuurlijk lekker eten voor weinig geld! Er zijn allerlei verschillen kroegen en 2 discotheken. en ja ook een soort van (hard)rock café! We hebben ons prima vermaakt, Boedapest en Tihany zijn zeer aan te raden! Maar let wel op je spullen, want er wordt echt veel gejat
pi_11869288
Mm ok, dat wordt dus het minimale meenemen. Telefoons blijven thuis enkel misschien een goedkope prepaid mee ipv me telefoon met abbo. Verder nog dingen die je zeker wel moet doen en dingen die je zeker niet moet doen??

Hoe zit het verder met kluisjes op de camping? Zijn die er? Zoja wat kost het etc etc. (op gogo site staat dat er kluisjes zijn, maar mijn ervaring is dat die aoltijd al vol zijn e.d.)

pi_11876761
Ik weet niet, maar camping is bewaakt en het lijkt me dat daar minder wordt gejat dan in huisjes langs de boulevard: die zijn het meest inbraakgevoelig, wij zaten gewoon in een woonwijk waar je aan de buitenkant niet zag dat het een vakantiehuis was.. Dus.. Sommige huisjes langs de boulevard met allemaal strandspullen buiten en spandoeken en muziek etc.. das misschien ook wel vragen om problemen.. Verder: zakkenrollers enzo niets van gemerkt, puur dat inbreken door ramen er uit te slaan en zo.. Dan heb je best een verziekte vakantie
  zaterdag 19 juli 2003 @ 17:36:23 #81
16272 dagwaarde
van dag tot waarde
pi_11879369
hahah gegroet vanuit Siofók, 5 min. lopen vanaf hotel naar balatonmeer....

het is hier veel tegekker dan Budapest... ik ga hier zeker nog eens naartoe'

groeten van dagwaarde... (PS ik ben hier nog tot morgen)

-DW-

http://fotoboek.fok.nl/userpics/16272_2003DW4.jpg

:X O+
pi_11881636
Ik ben er twee keer geweest in '97 en '98, ha dat was vet zeg! één gulden en 20 cent voor een halve liter (voor de leken, dat is dus ongeveer 55 ¤-cent)

Rengade en The Palace zijn zeker aan te raden!!! Wat een tijd zeg

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  dinsdag 22 juli 2003 @ 14:14:50 #83
32188 Hollie
Ze klemmen je helemaal lul!
pi_11935305
Ik zit hier nu in een internet cafe in Ballaton fured. Het is hier wel erg goedkoop moet ik zeggen (1 euro 20 voor een halve liter bier :-)) Ook mooi weer (+/- 30 graden)

Maar wat me het meest is meegevallen zijn de Hongaarse dames. Die zijn echt super mooi, had ik niet verwacht.

Ik ga er nu mee kappen.... tot over 2 weken!

Veni..Vidi..Vagina --> Ik kwam... Ik zag... En het was KUT!
  dinsdag 22 juli 2003 @ 15:03:55 #84
16272 dagwaarde
van dag tot waarde
pi_11936899
Siófok is !!!

[/moest-nog-ff-kwijt-mode]

:X O+
pi_12010288
is het uberhaupt wel aan te raden om met de auto te gaan?
wij willen volgend jaar met de auto en de tent naar hongarijen en daarna slovenie.

en we horen er heel verdeelde verhalen over. de een zegt dat het makkelijk kan. de ander zegt dat ze je auto strippen waar je bij bent?

zondag 27 juli 2003 @ 01:10:54 #86
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12040485
wij gingen altijd met de auto. mijn vader al sinds de jaren '60, de laatste keer was '95 ofzo...

Best te doen hoor

[KNE]-Mod
pi_12040555
Zometeen slapen, spullen allemaal pakken en dan maandag verterkken we om 12.45 met de bus naar Siofok
pi_12040759
* UFOtje gaat ook al a.s. maandag naar Siofok!
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_12045288
Hier ook . Verzamelen op Duivendrecht . Laat maar komen die bus.
pi_12071404
Ben eergister terug gekomen uit Hongarije. We hadden een huisje met zn 6en in Balatonlelle. Daar is verder weinig te doen, maar je kan supergoedkoop met de trein naar Siofok. De laatste ging bij ons om 21.38 en dan was je om ongeveer 22.10 in Siofok centrum. Terug ging ook prima zo lang je maar om 4.05 of anders 6.35 op het station was. (Wij vonden uit dat je eigenlijk nooit een ticket hoeft te kopen, omdat als je gecontroleerd wordt, je gewoon bij de controleur een kaartje kunt kopen voor minder dan een euro ofzo.... Is er geen controle, dan ben je gratis over! Is ons vaak zat gebeurd trouwens )

Over Siofok zelf: eten is perfect, veel goedkope tenten met aardige mensen en lekker eten. Vooral Pizza's zijn goedkoop (hele kaart met pizza's voor 3 euro ofzo..) Bella Italia bij de watertoren is erg gezellig en La Rita is ons ook goed bevallen (let vooral op de live muziek, dies geweldig!)

Qua uitgaan is mij The Palace minder bevallen. Het ziet er allemaal schitterend uit met een buitengedeelte enzo, maar het is zo ongelofelijk duur (zeker vergeleken met de rest van Siofok) dat het niet leuk meer is. Verder is de muziek binnen enkel techno en hardhouse (niet mijn smaak). Buiten was het al iets beter met Hip Hop en R&B... Toch maar 1 keer geweest.
Ik was het meest te vinden in de Renegade en La Siesta. Renegade is op het begin van de avond lekker rustig drinken aan een tafeltje, maar wordt later op de avond een supergezellige dansende menigte (op de tafels en banken) met vooral de enorm koele trommelaar en saxofonist die de beats ondersteunen! La Siesta is een op het eerste gezicht onopvallende tent, aangezien je eerst naar boven moet bij een terras. Maar eenmaal daar zul je erg leuke en afwisselende muziek vinden en een opzwepende barman die regelmatig met water gaat spuiten en de bar in de fik steekt. Supersfeer (ook veel mooie dames daar Eeeh, Renegade eigenlijk ook wel)

Nou ja, Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! Een vakantie daar is zeker aan te raden, ook al omdat Coca Cola Beach zo superrelaxt is!

Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 22:20:18 #91
27889 _m0teh0ker_
pi_12327914
... ik ben vorige week teruggekomen van van 10 dagen vakantie in Siofok, hongarije. Daar werd in diverse kroegen / terrasjes (o.a. shooters & ragtime) bepaalde dance-muziek gedraaid.

Nu houdt ik mij normaal niet zo met dit soort muziek bezig, maar dit klonk toch wel erg lekker. Het is wat moeilijk te beschrijven, maar klonk ongeveer als volgt:
- Dance-muziek, zonder zang
- Melodie werd gespeeld door 'toeters' o.i.d. -- erg vrolijk dus
- klinkt (naar mijn idee) een beetje zuid-amerikaans

Heeft iemand misschien énig idee waar ik naar op zoek ben? ( welke artiest ik bedoel of onder welke soort muziek dit valt...)

--- ik heb dit ook al gepost in het Help! Ik zoek een nummer/artiest.-topic, maar daar kon niemand me helpen. ---

woensdag 13 augustus 2003 @ 19:22:23 #92
38695 Seraphim
Credo quia absurdum
pi_12411603
wij(ik en mijn vriendin) zijn net vandaag terug gekomen uit Siofok en we hebben een top tijd gehad.
we zaten in hotel press op zo'n 40 meter van de palace disco
hele super vette schium party gehad maandag.
die zijn daar op maandag en donderdag.
was vanaf dat hotel wel fcking end lopen naar centrum maar er reden bussen en dat koste 100 forint (zo'n 35 euro cent) de vraag was wel of de bus ook kwam.
tuurlijk kon je ook een taxi nemen dat koste 2000 forint maar vergeet niet van te voren een prijs af te spreken anders naaien ze je cker.

wij waren met een jongerenreis mee en hadden een X-travel card daarmee krijg je allerlei kortingen enzo. op onder andere de bunjee jump en bij veel kroegen ook op de drankjes.
ze hebben ook 1 keer per week een dutchnight bij de locomotion disco
ook super gezellig.

veel plezier daaro.

Ik geloof omdat het strijdig is met het verstand.
pi_12429650
van 4 t/m 14 augustus 2003 ben ik in siofok geweest, was een erg relaxte vakantie...

Ik ben alleen dringend op zoek naar de naam van een dance nummer waarmee je daar werd doodgegooid. Vooral op de coca cola beach kwam dit nummer 10 keer per dag voorbij.

Het gaat om een rustig dance nummer met een saxofoon erin.
ik heb 'm in nederland nog nooit eerder gehoord...

Kan iemand mij helpen??
Of weet iemand misschien een hongaarse dance-chart op internet?

groetjes, Carpmaster

pi_12429750
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:44 schreef Carpmaster het volgende:
van 4 t/m 14 augustus 2003 ben ik in siofok geweest, was een erg relaxte vakantie...

Ik ben alleen dringend op zoek naar de naam van een dance nummer waarmee je daar werd doodgegooid. Vooral op de coca cola beach kwam dit nummer 10 keer per dag voorbij.

Kan iemand mij helpen??

groetjes, Carpmaster

Ik weet precies welke je bedoeld, zelf daar ook erg vaak gehoord.
Ik had ook al andere platen geluisterd die er op leken, en die waren van de artiest Saxo.
De gene die je zoekt heb ik zelf nog niet gevonden
pi_12430311
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:47 schreef DJ_Robbie het volgende:

[..]

Ik weet precies welke je bedoeld, zelf daar ook erg vaak gehoord.
Ik had ook al andere platen geluisterd die er op leken, en die waren van de artiest Saxo.
De gene die je zoekt heb ik zelf nog niet gevonden

Oke Robbie, bedankt voor je reactie! Die muziek van saxo heeft er idd veel van weg.

maar er moeten tog wel mensen zijn die dat nummer kennen of hebben... ik zal nog ff een keer me oproepje plaatsen:

Ik ben op zoek naar de naam van een dance nummer waarmee je in siofok werd doodgegooid. Vooral op de coca cola beach kwam dit nummer 10 keer per dag voorbij.

Kan iemand mij helpen??

groetjes, Carpmaster

pi_12434120
strax is het gewoon guru josh
[KNE]-Mod
  donderdag 14 augustus 2003 @ 18:08:52 #97
27889 _m0teh0ker_
pi_12434812
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:44 schreef Carpmaster het volgende:

...

groetjes, Carpmaster

yups... dat zocht ik dus ook al --> jouw beschrijving is alleen wat beter. (volgens mij draaiden ze daar btw nog enkele soortgelijke nummers)
pi_12435603
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 17:34 schreef ThE_ED het volgende:
strax is het gewoon guru josh
Nee dat is hem niet hooor
pi_12437813
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:08 schreef _m0teh0ker_ het volgende:

[..]

yups... dat zocht ik dus ook al --> jouw beschrijving is alleen wat beter. (volgens mij draaiden ze daar btw nog enkele soortgelijke nummers)

ja dat klopt, allemaal van die rustige dance... wat ook wel een beetje die style is (met van die trommeltjes erin) is: 4 tune 500 - dancing in de dark.

Ik heb net de complete duitse dance top 75 gedownload, maar niks gevonden

Het moet dus bijna wel een hongaarse productie zijn lijkt me... maar hongaarse sites... dat schiet gewoon niet op

dus wie o wie is er in siofok geweest, en weet hoe dat chille dance nummer met saxofoon heet wat 10 keer per dag gedraaid werd op de coca cola beach???

pi_12720586
Terug uit Hongarije, 't is me redelijk bevallen. Voor de natuur hoef je niet echt te gaan, zelfs de puszta is alleen nog maar in de vorm van een nationaal park te bekijken, voor de cultuur is het land dan weer wel zwaar de moeite waard!

Veel mooie dingen gezien in Budapest, Matragebergte, Eger, in de Donauknie, Göddöllö, Veszprem etc. etc. (Hungaroring - F1!!)

We zijn voor de gein eens even wezen kijken daar in Siofok, en rond het Balaton. Ik ben erg blij dat ik daar niets geboekt had, je kunt net zo goed naar Renesse gaan of naar willekeurig welke Costa in Spanje. Wat een vreselijk saaie omgeving daar, alleen maar hotels en appartementen boulevards en schreeuwerige discotheken. De prijzen rond Balaton zijn ook veel hoger dan in de rest van Hongarije (die hongaren zijn ook niet gek!!)

De omgeving waar wij zaten, het Velencemeer, is ook danig aan het vercommercialiseren. Toch is het daar nog relatief rustig in vergelijking met het Balaton. We zaten in ieder geval gewoon in een woonwijk tussen de plaatselijke bevolking en dat maakt het dan wel weer leuk, zo merk je nog iets van de gewoontes daar. Aardige mensen ontmoet die met werkelijk engelengeduld in gebroken Engels en Duits van alles hebben verteld over de cultuur. We zijn er een hoop wijzer op geworden.

Het leukste was een bezoek aan een wijn'fabriek'. Het geheel zag er niet uit, het leek meer op een autosloperij, maar de eigenaar (Onslow!! ) was erg aardig en nam ons mee in de wijnkelder, waar we uit authentieke vaten nogal wat (met de voeten geperste) wijn hebben geproefd. Behoorlijk ingeslagen ook (hij wilde nog weten of we in échte flessen wilden of in 2 liter colaflessen , Tja, echte flessen natuurlijk!!).
Het grootste gedeelte van onze bestelling moest nog gebotteld worden, gekurkt en ge-etiketteerd. Die laatste twee gebeurden in een hok waar ook een krat spare-ribs inclusief vliegen op de grond stond en op de tafel waaraan de zetbaas de etiketjes plakte stonden nogal wat ehhhhhhh... tja, etensresten zal ik maar zeggen. In ieder geval een hele bende schimmel! De wijn is waarlijk overheerlijk though.

En wat is die paprika daar héét!!!

Volgend jaar naar Scandinavië

pi_13128855
Een nummer wat er op lijkt, is saxo van laurent wolff, maar dat is hem net niet, ik ben er ook nog steeds naar op zoek...
pi_16345998
Vanaf nu is de titel gewoon Hongarije
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16346281
*Kick* Wij gaan 23 juli weg, naar Siofok. Wat ik me nou afvraag,zijn die prijzen daar nou niet echt heel erg gestegen?
pi_16394495
gaaf topic is dit, ben heel wat wijzer geworden.

ben zelf ook van plan om naar Siofok op vakantie te gaan (met nog elf anderen) zitten alleen even te kijken wat we gaan doen, camping, appartement, hotel of huisjes. en ofdat we met de bus of met eigen vervoer gaan.
en uiteraard ofdat we met een jongerenreisorganisatie gaan, of gewoon met oad-reizen (staan we waarschijnlijk tussen de gezinnetjes, maar wel veel meer keus)

en als het allemaal meezit, gaan we het combineren met de formule 1, die 15 februari gehouden wordt op de Hungaroring in boedapest.

ik heb er nu al zin in.

maandag 19 januari 2004 @ 14:45:29 #105
26663 Paperclipjes
pi_16395655
Nog een heel bruikbare tip voor alle Siofok-gangers.
Bel eens met dit kantoortje:

Multi Service Center KFT
tel: 0036 - 84 510 700
fax: 0036 - 84 510 701

Dit is een Nederlands / Duits bedrijf welke je perfect kunnen helpen met het vinden van de meest leuke / luxe huisjes in Siofok en dat voor een ZEER aangename prijs!

Ga absoluut NIET naar Hotel Azur, dit is een jongerenhotel, en daar ze zelf ook achter geen service, wel bewaking met honden, bijtgrage honden.

pi_16415710
Wij willen dit jaar ook met stel vrienden naar balatonmeer: Siofok
Echter wij willen niet met de bus maar met vliegtuig.

- Heeft iemand ervaring met het vliegen vanaf Nl. richting balatonmeer.
- Hoelang moet je nog met de bus vanaf het vliegveld.
- Welke reisorganisaties hebben een eventuele vliegreis met een hotel inbegrepen richting balatonmeer.

gr. bart

pi_16423225
iemand??
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:40:35 #109
26663 Paperclipjes
pi_16451506
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 12:02 schreef tukkerbart het volgende:
iemand??
Wat je kunt doen is, vliegen naar Budapest. Vervolgens kun je met de trein naar Siofok. Wat je rest is een huisje / appartement te boeken.
Een aantal posten terug heb ik wat telefoonnummers geplaatst deze mensen kunnen je in dit geval HEEL GOED helpen.
  woensdag 21 januari 2004 @ 14:39:11 #110
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_16458313
Wij gaan met zn achten ws naar Siofok, 14 dagen met de bus in een appartement (Villa nog wat) met GoGo tours. Iemand enig idee hoelang zo´n busreis duurt? Ik dacht zelfs iets van 18 uur ofzo?
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_16578922
Hoe ver is het eigenlijk rijden naar Siofok?

Ik heb met een paar vrienden (eigenlijk alleen mijn vrienden) het idee om met de auto naar Siofok te gaan. Maar ik heb geen zin om drie dagen ofzo te rijden.

Verder hoor ik zowel positieve als negatieve berichten over siofok.
Dus ik zit noog met een paar vragen:
- Hoe duur is het eigenlijk
- Is het gewoon Salou/lloret maar dan in het oostblok
- Kan ik met het vliegtuig, maar dan zonder nog een dag in de bus te hoeven zitten
- Kan ik prijs technisch gezien niet net zien goed een lastminute naar turkije nemen
- Hoe zit het met de hotels appartementen

Pick my icon 2!![br]
Did you ever wonder if your mom gave dad a blowjob just before she kissed you goognigt
  zondag 25 januari 2004 @ 23:17:50 #112
34400 PietF
Captain Obvious
pi_16581821
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:23 schreef El_Bassie het volgende:
*Kick* Wij gaan 23 juli weg, naar Siofok. Wat ik me nou afvraag,zijn die prijzen daar nou niet echt heel erg gestegen?
Het is relatief goedkoop daar allemaal, maar voor hongaarse begrippen peperduur. Vooral de 2 grote discotheken kunnen het erg goed. Je wordt dus genaaid waar je bijstaat
MAW: ze hanteren 'hoogseizoenprijzen', ze weten donders goed waar het geld zit.
Wat ik had begrepen was het 'vroeger' allemaal spotgoedkoop.
Als je op die GoGo tours camping zit of daar in de buurt, koop het bier niet in die biertent, maar bij de bar aan het 'strand' (het strand == gras en beton) Dat scheelt je op den duur weer wat cash
Mocht je nog daar gaan waterskieen, ga vroeg! (zul je vanzelf wel zien, btw) Verder is het eten toppie (uit eten gaan dus) en relatief gezien goedkoop. Ik raad de hongaarse goulash met gnocchi aan

Kijk trouwens ook uit hoeveel je geeft bij restaurantjes en terrasjes, en hoeveel je terugkrijgt, ze vinden het geen probleem je dubbelop te naaien, namelijk (dus EN teveel dokken voor je drank, EN nog een keer teveel betalen of te weinig terug krijgen..) Niet gaan centen neuken, natuurlijk.

Verder voor de Siofok!kers: NIET naar de mac in Siofok gaan! You have been warned..

pi_16612534
en waaom nie naar de mac gaan dan?
Zo niet? dan toch....
  maandag 26 januari 2004 @ 23:08:29 #114
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_16612799
Waarom gaat echt iedereen naar Balaton/Siofok?
Is dat echt het Lloret van hongarije imiddels (Ik denk van wel, balaton was altijd al toeristisch )
[KNE]-Mod
pi_17115140
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:45 schreef Paperclipjes het volgende:
Nog een heel bruikbare tip voor alle Siofok-gangers.
Bel eens met dit kantoortje:

Multi Service Center KFT
tel: 0036 - 84 510 700
fax: 0036 - 84 510 701

Dit is een Nederlands / Duits bedrijf welke je perfect kunnen helpen met het vinden van de meest leuke / luxe huisjes in Siofok en dat voor een ZEER aangename prijs!

heeft iemand anders nog ervaring met deze organisatie, want ik en mijn vrienden zitten te twijfelen ofdat we hier bij zullen boeken. probleem is dat op de site niets staat over ANVR of SGR aangesloten, maar ze komen wel heel professioneel en betrouwbaar over aan de telefoon. (wat ook eigenlijk helemaal niets zegt natuurlijk)

ik hoor het wel.

donderdag 12 februari 2004 @ 14:03:38 #116
84848 Rexy
Host of "El Loco"
pi_17116493
Bezoek Locomotion Disco website : www.locomotiondisco.com
En je weet gelijk waar je in Siófok moet zijn voor de beste FEEESSIES ! ! !

Veel nederlanders en géén stressed gedoe !

See You goin' Coco at the Loco !

Groetjes, Rexy.

Ballerton at the Locomotion !, visit www.locomotiondisco.com
  donderdag 12 februari 2004 @ 14:11:56 #117
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_17116695
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:03 schreef Rexy het volgende:
Spamverhaal
Opbokken!!!
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  donderdag 12 februari 2004 @ 14:37:03 #118
84848 Rexy
Host of "El Loco"
pi_17117337
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 02:14 schreef Tronica het volgende:
wij(ik en mijn vriendin) zijn net vandaag terug gekomen uit Siofok en we hebben een top tijd gehad.
we zaten in hotel press op zo'n 40 meter van de palace disco
hele super vette schium party gehad maandag.
die zijn daar op maandag en donderdag.
was vanaf dat hotel wel fcking end lopen naar centrum maar er reden bussen en dat koste 100 forint (zo'n 35 euro cent) de vraag was wel of de bus ook kwam.
tuurlijk kon je ook een taxi nemen dat koste 2000 forint maar vergeet niet van te voren een prijs af te spreken anders naaien ze je cker.
wij waren met een jongerenreis mee en hadden een X-travel card daarmee krijg je allerlei kortingen enzo. op onder andere de bunjee jump en bij veel kroegen ook op de drankjes.
ze hebben ook 1 keer per week een DutchNight bij de Locomotion Disco
ook SUPER gezellig.

veel plezier daaro.

Weinig SPAM maar gewoon WAAR !

Blind_Guardian weet niet wat FEESTEN is !

[Dit bericht is gewijzigd door Rexy op 12-02-2004 14:52]

pi_17129984
Ik ben ook van plan naar Hongarije te gaan (Siofok), mits ik mag van mijn ouders (met gogotours in een villa oid ).

Mijn ouders waren erg bang voor de politie e.d., valt dit mee of is de politie daar zo erg dat je ze liever ontwijkt?

En weet zo iemand want een biertje daar kost .

vrijdag 13 februari 2004 @ 01:47:53 #120
84848 Rexy
Host of "El Loco"
pi_17136291
Hi SuperPaddo !,

Zolang jij je normaal gedraagt, en in het bijzonder op straat, heb je van de politie helemaal géén last !

Het hangt ervan af waar je dat biertje koopt en van welke merk het is.
Bij ons in de disco kost een fles Amstel (0,33L) 1,80 euro en fles Heinkenen (0,33L) 2,10 euro.
Een tappie Amstel 1,15 euro en een tappie Heineken 1,35 euro.
Dit zijn de gewone standaard prijzen en deze gaan op een hoop feestavonden naar beneden. Of b.v. 2e biertje voor 10 eurocent.

De prijzen in de kroegen zijn ongeveer hetzelfde alleen willen ze er vaak een lokaal biertje schenken.

De prijzen in de Flört en de Palace (de 2 grote discotheken van Siófok) kunnen oplopen tot het dubbele.
En op de speciale "euronight" in deze 2 discotheken kost het bier slecht 1 euro alleen kan je dat speciale 1 eurobier alleen maar krijgen bij 1 van de vele barren in de disco en is het van een inferieure kwaliteit, maar goedkoop is het wel. Tenminste als je niet let op de 10 tot 15 euro entree die je eerst hebt moeten betalen om überhaupt binnen te komen.

Tot slot nog een aardige tip voor als je niet met GoGo-tours op vakantie mag gaan van je ouders, dan moet je misschien eens kijken of je mag gaan met X-Travel : www.jongerenreizen.nl

Kijk verder ook maar eens op www.locomotiondisco.com !

pi_17136413
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:04 schreef SuperPaddo het volgende:
En weet zo iemand want een biertje daar kost .
In Siofok heel veel meer (3x meer dus) dan ergens "gewoon" in Hongarije. Omdat Siofok gewoon op Benidorm lijkt, inclusief kroegen die touristen afzetten. Dat geldt trouwens voor alle touristische plaatsen rondom het Balatonmeer.

Ga toch het binnenland in!! Je ziet zoveel meer van het echte Hongarije dan aan die kutplaatsen aan het Balaton.

En als je persé touristisch wilt hoef je helemaal niet zo ver, Renesse is ook al te vergelijken.

Ik snap niets van mensen die er een megalange reis overhebben om vervolgens van het strand naar een snackbar en dan weer naar een disco te lopen en dat "vakantie" te noemen.

vrijdag 13 februari 2004 @ 12:14:36 #122
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_17142119
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:37 zwetst Rexy verder:
Blind_Guardian weet niet wat FEESTEN is !
Jij kent mij niet. Dacht je dat ik alleen metal luister of zo?

Waarom jij mag opbokken met je spam? Je maakt reclame voor je eigen site, opent er een loos topic voor, en post het zelfde bericht in meerdere topics.

Volgens mij moet ik komende zomer maar niet naar Locomotion als ik in Siofok ben. Misschien toch maar de Palace bezoeken ?

vrijdag 13 februari 2004 @ 13:24:45 #123
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_17143423
ik ga misschien ook naar siofok met 3 vrienden.
zag net op holiday express deze 2 campings staan:
Camping Ifjusag
Camping Strand

wie heeft er ervaring met een van deze campings?

en heeft iemand ook tips mbt welke reisorganisatie we het beste kunnen kiezen?
gogo en beachmasters hebben prijzen van 169 euro. erg aantrekkelijk natuurlijk. travel express zit op 200 euro en holiday express op 188 euro. weet niet echt welke ik dan het beste kan kiezen

[Dit bericht is gewijzigd door SouthernSun op 13-02-2004 13:35]

pi_17338488
Oke, even een kickje waarmee ik wil zeggen dat ik geboekt heb, via een reisbureau aangezien 2 mensen uit onze vriendengroep niet meemochten als ik via internet geboekt werd . Ik ga 9 augustus weg, en zit in Hotel Ramona.

Rexi, nog erg bedank voor je info .
  zaterdag 28 februari 2004 @ 05:37:02 #125
84848 Rexy
Host of "El Loco"
pi_17405285
Op vrijdag 13 februari 2004 12:14 schreef Blind_Guardian het volgende :
"Volgens mij moet ik komende zomer maar niet naar Locomotion als ik in Siofok ben. Misschien toch maar de Palace bezoeken."

Dat is een buitengewoon GOED IDEE !
Als je d'r zelf niet op was gekomen dan hadden we je het wel voorgesteld !
Op LOSERS en NOBODY´s als Blind_Guardian zit in de Locomotion nl. niemand te wachten !
Anderzijds is het misschien veel beter als Blind_Guardian gewoon lekker thuis blijft , want dit soort LOW-LIFE's wensen wij zelfs de Palace niet .
Dit is het soort "toeristen" dat in de Palace gegarandeerd een pak rammel krijgt en de nederlandse vakantieganger in het algemeen een slechte naam bezorgd in het buitenland !
Is nog niet eens aangekomen op de vakantiebestemming en de agressie druipt er al van af.

Hé SUKKEL !, doe iedereen een lol en BLIJF gewoon LEKKER THUIS !

[ Bericht 37% gewijzigd door Rexy op 28-02-2004 06:26:02 ]
  zaterdag 28 februari 2004 @ 06:07:51 #126
84848 Rexy
Host of "El Loco"
pi_17405331
quote:
Op maandag 23 februari 2004 18:38 schreef SuperPaddo het volgende:

Rexi, nog erg bedank voor je info .
Geen dank, SuperPaddo !,

Graag gedaan en een hele fijne vakantie toegewenst !

Groetjes, Rexy.
pi_17405553
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 05:37 schreef Rexy het volgende:
"Volgens mij moet ik komende zomer maar niet naar Locomotion als ik in Siofok ben. Misschien toch maar de Palace bezoeken."

Op LOSERS en NOBODY´s als Blind_Guardian zit in de Locomotion nl. niemand te wachten !
Anderzijds is het misschien veel beter als Blind_Guardian gewoon lekker thuis blijft , want dit soort LOW-LIFE's wensen wij zelfs de Palace niet .
Dit is het soort "toeristen" dat in de Palace gegarandeerd een pak rammel krijgt en de nederlandse vakantieganger in het algemeen een slechte naam bezorgd in het buitenland !
Is nog niet eens aangekomen op de vakantiebestemming en de agressie druipt er al van af.

Goh, wat ben jij lekker genuanceerd zeg
Als je graag mensen wilt afzeiken, dan doe je dat maar ergens anders!
pi_17472636
Hongarije is geweldig... vergeet zeker niet Budapest te bezoeken... echt een geweldig mooie stad!
quote:
[Op zondag 8 juni 2003 11:19 schreef thiamat het volgende:<br>-Mag je daar al vanaf je 14e aan de sterke drank? Ken jij een Europees land waar dit wel mag? Lijkt me verboden...
quote:
ja de politie is daar erg streng, vergelijkbaar met de Carabinieri in Italië, ook al mag je in Hongarije vanaf je 14e al aan de sterke drank, als je dronken langs een paar van die agenten loopt heb je goede kans dat je meegenomen wordt, en zeker als buitenlander, die pakken ze altijd veel sneller aan

pi_17491827
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 05:37 schreef Rexy het volgende:

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 7 maart 2004 @ 12:42:47 #130
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_17552426
gisteren geboekt. vertrekken op 26 juli voor 14 dagen siofok
pi_17595475
quote:
Op zondag 7 maart 2004 12:42 schreef SouthernSun het volgende:
gisteren geboekt. vertrekken op 26 juli voor 14 dagen siofok
Wij ook.Ik ben namelijk Hongaarse en kom uit siofok,leuk,he....
Het mooiste plaats van de wereld...
Ik mis je hongarije,Siofok...
Voor foto's van m'n tatoeage verwijdering, klik op: deze link
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:35:45 #132
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_17606981
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:01 schreef Gabika het volgende:

[..]

dan zullen we elkaar dan wel zien. niet dat ik je herken ofzo foto bijdehand?
pi_17620637
Blijf je in een camping?Ifjusag of strand?Lijkt me hartstikke leuk,hoor...
Ik ken allebei.Ik werkte ook in een hotel (Hotel Press) aan die andere kant van de stad als receptioniste en we hadden ook gasten van holiday express,x-travel,gogo tours.Heel veel jonge mensen samen,dat is altijd leuk.
Je moet een paar plekken in siofok opzoeken:Palace Disco,Flort Disco,Big Shots,Charly's Pub en eten moet je alleen bij Roxy Restaurant en Pub(tegenover Charly).Goedkoop en heel lekker.
En,ja natuurlijk Coca-cola beach.Het is een strand alleen met zand(overdag moet je wel betalen),maar s'avonds zijn er altijd concerten.Pubs zijn hartsikke duur daar,maar ja...
Oh,ja.Voor je geld moet je erg opletten,hoor.1 euro is ong.250-260 Forints en als je ergens betaal,moet je opletten met welke bankbiljette je betaal en hoeveel je terugkrijgtNiet iedereen,maar veel mensen proberen je minder terug te geven.
En beware of hungarian girls...we are hot..
Guys zijn meestal jerks..
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:02:59 #134
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_17628488
ik zit dan op camping aranypart. schijnt ook wel gezellig te zijn heb ik her en der gelezen.
ik las trouwens ook veel dat de renegade gezellig zou zijn. wat vind jij van die tent? en over de hongaarse meiden heb ik ook wel positieve dingen gehoord dus dat wordt ook vast wel lache
pi_17641760
Ja,ik denk het ook dat het gezellig is...
Ja,Renegade?!Als je van drukte houdt en mensen die op tafels dansen en zweten heel erg,ja,dan is het heel gezellig....
Meisjes?Ik ben ook er eentje die nu met een jongen woont die op vakantie in hongarije zat 3 jaar geleden.Hij is een Nederlander.Zegt dat genoeg?
Ja,meisjes zijn idd heel mooi,maar je moet niet alles geloven wat ze zeggen,tenminste niet iedereen is eerlijk.Kies dan voor een meisje die niet in je geld geinteresseerd is.Dat zie je volgens mij meteen.
One-night stands?GEBRUIK ALTIJD EEN CONDOM!!!!Ook als je stomdronken ben.
Ik hoop het wel dat we ook kunnen gaan in de zomer.We gaan zeker naar mijn ouders.Ik kan het nauwelijks wachten.
Oh,ja,als je taxi nodig heb,dan krijg je zeker een nummer van je reisleider die zegt dat je hem moet bellen...Zeker,reisleiders krijgen een bepaalde % van het geld van de taxichaffeurs.
Ik ken een man,die heel aardig is,goedkoop,spreekt talen en reliable(je kan hem vertrouwen).
Ik kan ook telefonnummer geven,als je het wil.Het is altijd makkelijk om er eentje bij te hebben.
Als je met auto gaat,dan moet je een beetje opletten,de verkeerregels zijn een beetje anders.Daarom zeggen Nederlanders,dat we als gekken rijden.Het is niet waar,maar je moet jezelf aan de Hongaarse regels houden.
Bij een kruispunt let altijd goed op de situatie,rechts gaat ook voor in Hongarije,maar we hebben eerder hoofdwegen en zijwegen,dus moet je op de borden letten,anders denk je dat je voorrang hebt en toch niet...Soms de zijwegen zien er groter uit dan de hoofdweg zelf.En parkeer nooit zonder kaartje.In de zomer rijdt de sleepdienst constant door de hele stad.
En het is beter als je GEEN ruzie met Hongaarse jongens wil hebben,ze zijn heel agressief en heel groot.Als ze ruzie zoeken,negeer hun,maar nooit iets terug zeggen .Misshien is het minder stoer maar veel beter voor je gezondheid.

Als ik me nog iets kan herinneren, wat anders is dan hier, dan laat ik het weten.

Viszontlátásra! -Tot ziens
  vrijdag 12 maart 2004 @ 21:57:01 #136
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_17677436
telefoonnummer van die gast die je kent zou misschien wel handig zijn volgens mij. mail m anders maar even. bedankt voor de informatie iig
pi_17703068
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:01 schreef Gabika het volgende:

[..]

Szia Gabika. Nou, ik mis weleens Nederland hoor, ik ben geboren in Tatabánya en woon nu in Áporka, klein gehuchtje wat zo'n 35 km zuidelijk van Budapest ligt.

In Siofok ben ik vroeger ook wel eens met vakantie geweest, tegenwoordig erg veranderd, misschien leuker voor de jeugd die het nachtleven ambiëert, mij is het te commerciëel. Maar ja, ieder zijn meug.

ennuhh, nog een prettige vakantie in je thuisland.
pi_17703864
Szia Dr.Nikita,

Mar felfedeztelek,hogy magyar vagy.Bocsi,de nincsenek ekezeteim.Jo erzes magyarul irni,de udvariatlansag a tobbiekkel szemben,ugyhogy schrijf ik liever in het Nederlands.
Ja,ik ben in Siofok geboren,daar woonde ik al mijn leven tot nu toe en in Szekesfehervar zat ik op school voor een jaar en ik woonde toen op kamers in Agard.Niet echt ver weg van Aporka.(Net opgezocht )Siofok is leuk omdat mijn ouders,zus nogsteeds daar wonen.Maar verder is het alleen leuk in de zomers.Wat ik echt heel erg mis is onze cultuur,hongaarse gewoontes,de mensen gewoon.Nederlanders zijn gewoon zo zakelijk.Ik wil hier noone's feeling kwetsen,maar het is eenmaal zo.Ik zit hier al ruim een jaar,en ik heb nog steeds geen vrienden.Mijn vriend(Nederlander)zegt dat het mijn schuld is,vrienden moet je maken.Ja,waar?Op school zat ik met islamitische mensen,wat is echter geen probleem,maar de vrouwen na school moesten ze meteen naar huis van hun man.Nou,dat wordt dus ook geen echte vriendschap.En vriendschap betekent hier ook iets anders.Lekker koffie drinken(ik drink nooit koffie!) even chaten en dat is alles.
Wat me blij maakt is ja,naast mijn vriend,mijn hond.Soms is ie best vervelend,maar tenminste ben ik niet alleen...

En hoe komt dat je zo goed Nederlands kan praten?Woonde jij hier?
Ik wil ook eerder naar huis gaan,dan juli,misshien in april,mei.Ik ga bijna iedere 2de,3de maand naar huis.Ik mis mijn ouders zo erg dat ik niet langer kan blijven. Dan ga ik voor een weekje,anderhalf en dan ben ik weer terug.En dan kan ik weer wachten tot ik weer kan gaan...

Oke,doe maar de grtz aan de Hongaaren,aub.
Orulok az ismeretsegnek,

Udv. Gabika
pi_17705206
Hello Gabika

Ik zal ook maar in het Nederlands blijven schrijven hoor... (mijn Hongaarse schrijfwijze is erg belabberd)

Sja, je barst van de heimwee zo te horen, misschien omdat je bijna je hele leven in Hongarije bent geweest en waarschijnlijk ook je opleidingen hier hebt gevolgd. Je vriend heeft gelijk hoor, vrienden moet je zelf maken en ik weet wel dat het moeilijk kan zijn vanwege enkele kleine cultuur/mentaliteitverschillen.

Bij mij ligt het anders, ik ben met mijn ouders op 6 jarige leeftijd naar NL gegaan. Ik heb alle scholen in NL doorlopen vervolgens (veel later) heb ik een paar bedrijfjes opgericht en 2 jaar geleden heb ik deze verkocht en ben terug naar Hongarije geremigreerd. 5 jaar geleden heb ik een project in Dunaharaszti opgestart waar ik nu mijn vruchten van pluk en derhalve ben ik nu ook hier een ondernemer.
Vorig jaar herfst (kon niet eerder vanwege de enorme bureaucratie) zijn we begonnen met de bouw van een bungalow in Áporka en inmiddels wonen we er in, het is nog niet helemaal af aan de buitenkant en de tuin is een enorme baggerzooi maar dat komt wel als het weer beter wordt.

Ook leuk om kennis met je gemaakt te hebben....Oei, nu zijn we toch wel zwaar offtopic hoor............

Puszi,

Nikita
pi_17708873
Hoi Nikita,

Ik ben er weer.Het is een beetje vreemd om te horen dat je Hongaarse schrijfwijze niet echt goed is.Jammer...
Ik verwachtte dat je langer in Nederland heb gewoond, omdat je Nederlands veel te goed is.Maar je hebt toch geen accent in het Hongaars of wel?Niet dat het een probeem is of zo....
Ja,idd,ik heb alle mijn opleidingen in Hongarije gevolgd en nu zit ik op mijn diploma's waardering te wachten.Morgen weet ik meer,maar het duurt te lang.Ik ben aan he wachten vanaf januari.
ik ben net klaar met de inburgeringscursus en ik heb mijn examen morgen en overmorgen.
De staatexamens(NT2 II) zijn afgelegd,alleen het resultaat is nog niet bekend.(Rond april)
Ik wil hier wat verderstuderen(waarschijnlijk Personeel&arbeid), maar ik ben bang dat mijn taalkennis niet voldoende is en dat ik helemaal niets van de les zou begrijpen.Maar zonder opleiding(Ned)kan ik gewoon helemaal niets doen,ik word nergens aangenomen.
Maar deze opleiding is best lang(4jaar).Ik moet alles opnieuw beginnen en het is best moeilijk.
Oke,ik zeur niet meer.
Is het trouwens nog steeds zo koud thuis?Sneeuw en alles ?Brrr....
Ik ga nu verder,anders begin ik nog te janken van heimweh...

Grtz,puszi,

Gabika
pi_17714168
Hoi Gabika,

Logisch dat mijn schrijfwijze slecht is in het Hongaars, ik heb hier in Hongarije geen enkele school doorlopen, en als ik snel uitreken ben ik totaal van mijn leven 6+2 jaar in Hongarije, dus het grootste deel in Nederland. Ondanks dat ik vloeiend Hongaars spreek, hoort men direkt dat ik niet in Hongarije ben opgegroeid, daarentegen beheers ik de Nederlandse taal in woord en schrift, als zeg ik het zelf, uitmuntend en een Nederlander hoort geen enkel accent, nou ja, misschien een Rotterdams accent aan mij. Ook in mijn handelen, gedrag en denkwijze merkt men dat vaak.

Maar ik moet toch mijn compliment maken tegenover jou dat je in relatief korte tijd de taal geleerd hebt met weinig spelfouten in je schrijven. Doorbijten meid, het zal je lukken de taal nóg beter te beheersen, want mijn mening is, hoe beter je een taal beheerst hoe beter je op de arbeidsmarkt terecht kan komen en geloof me, straks met de EU ligt misschien ook de wereld voor je open in Hongarije zelf met je talenkennis. Over het algemeen wordt hier weinig "buiten de deur" gesproken richting het westen.

Oh, ja, het weer was vandaag:overwegend bewolkt en een graad of 10 (sneeuw is bijna weg) en morgen wordt het iets beter en daaaaaaaarna....... een paar dagen misschien zelfs hiep hoi boven de 20 graden

Hou je haaks Gabika en sterkte,

Puszi,

Nikita
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:26:00 #142
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_18880691
Nog siofok 2004 gangers hier op fok!?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:59:45 #143
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_18881403
Ik ga misschien dit jaar een weekje naar Hongarije, misschien.. ik ben wel benieuwd of en hoe het veranderd is, maar ik had eigenlijk al een andere vakantie in de pijplijn.

We'll see.

Waarom zet iedereen hier groetjes onder zijn bericht eigenlijk? Is dat Hongaarse internet etiquette?

Grtz,

Gyurka (Zelfs mijn naam is ontopic )
[KNE]-Mod
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:44:36 #144
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_19069821
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:26 schreef Gerard-Joling het volgende:
Nog siofok 2004 gangers hier op fok!?
Jep, nog altijd. Ik zit er van 7 tot 20 juli via Traxs. Camping Strand. Nog meer fokkers die rond deze datum daarheen gaan?
  woensdag 12 mei 2004 @ 15:40:24 #145
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_19074325
quote:
Op zondag 14 maart 2004 07:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Szia Gabika. Nou, ik mis weleens Nederland hoor, ik ben geboren in Tatabánya en woon nu in Áporka, klein gehuchtje wat zo'n 35 km zuidelijk van Budapest ligt.

In Siofok ben ik vroeger ook wel eens met vakantie geweest, tegenwoordig erg veranderd, misschien leuker voor de jeugd die het nachtleven ambiëert, mij is het te commerciëel. Maar ja, ieder zijn meug.

ennuhh, nog een prettige vakantie in je thuisland.
Tatabanya! De thuishaven van het beste wat Hongarije heeft voortgebracht: Joseph Kiprich! Siofok is wel geinig, ben er 4 jaar geleden geweest. Toen was het al behoorlijk verwesterd en vercommercialiseerd. Ik vond dat een goede zaak, maar misschien denk jij er anders over... Hoe zou je het dan willen zien?
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:32:00 #146
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_19078364
*kick
heeft iemand een idee hoeveel geld je ongeveer op een dag kwijt bent? buiten uitgaan dan. in italie was ik toch al gauw 20/25 euro kwijt voor eten en drinken over de hele dag
pi_19081014
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:40 schreef Gerrit_Knol het volgende:

[..]

Tatabanya! De thuishaven van het beste wat Hongarije heeft voortgebracht: Joseph Kiprich! Siofok is wel geinig, ben er 4 jaar geleden geweest. Toen was het al behoorlijk verwesterd en vercommercialiseerd. Ik vond dat een goede zaak, maar misschien denk jij er anders over... Hoe zou je het dan willen zien?
Hoe ik het zou willen zien? Eigenlijk zou het wat mij betreft wat minder commercieel mogen maar in werkelijkheid interesseert het mij bar weinig hoe toeristenplaatsen functioneren. In de zomer blijf ik ver weg van zulke plaatsen, ik heb liever rust en stilte dan een hoop disco-lawaai, vandaar dat ik in een boerengehucht van amper 1000 inwoners aan de bosrand woon.
pi_19081221
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 18:32 schreef SouthernSun het volgende:
*kick
heeft iemand een idee hoeveel geld je ongeveer op een dag kwijt bent? buiten uitgaan dan. in italie was ik toch al gauw 20/25 euro kwijt voor eten en drinken over de hele dag
Buiten de toeristenplaatsen om kun je nog voor een redelijk bedrag uit eten en drinken voor pakweg 10 euro pp per dag. Bij mij op het dorp betaal ik voor een half liter pils in de kroeg 60 cent, voor dat geld kun je nog wel eens gul een paar rondjes weggeven. Een warme maaltijd hier met soep vooraf kost inclusief aan huis brengen 2 euro per persoon.
pi_19165499
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:21 schreef Gabika het volgende:
Hoi Nikita,

Ik ben er weer.Het is een beetje vreemd om te horen dat je Hongaarse schrijfwijze niet echt goed is.Jammer...
Ik verwachtte dat je langer in Nederland heb gewoond, omdat je Nederlands veel te goed is.Maar je hebt toch geen accent in het Hongaars of wel?Niet dat het een probeem is of zo....
Ja,idd,ik heb alle mijn opleidingen in Hongarije gevolgd en nu zit ik op mijn diploma's waardering te wachten.Morgen weet ik meer,maar het duurt te lang.Ik ben aan he wachten vanaf januari.
ik ben net klaar met de inburgeringscursus en ik heb mijn examen morgen en overmorgen.
De staatexamens(NT2 II) zijn afgelegd,alleen het resultaat is nog niet bekend.(Rond april)
Ik wil hier wat verderstuderen(waarschijnlijk Personeel&arbeid), maar ik ben bang dat mijn taalkennis niet voldoende is en dat ik helemaal niets van de les zou begrijpen.Maar zonder opleiding(Ned)kan ik gewoon helemaal niets doen,ik word nergens aangenomen.
Maar deze opleiding is best lang(4jaar).Ik moet alles opnieuw beginnen en het is best moeilijk.
Oke,ik zeur niet meer.
Is het trouwens nog steeds zo koud thuis?Sneeuw en alles ?Brrr....
Ik ga nu verder,anders begin ik nog te janken van heimweh...

Grtz,puszi,

Gabika
Ah, ik stel voor dat we wat cross-training doen?

Ik kom zo'n 6 a 7x per jaar in hongarije voor een korte break, vaak maar voor een weekend... maar das meer dan zat . (hebben een huis 30km van Eger). Wil graag Hongaars leren, maar tis wat moeilijker dan ik dacht... zeker als je het niet constant om je heen hoort.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 15:27:56 #150
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_19218932
heeft iemand ervaring met het Hotel Venusz ik hoor er maar bar weinig over.
Welk hotel is een echte aanrader, mits goedkoop?
  maandag 31 mei 2004 @ 14:00:04 #151
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_19534048
Mijn vriendin heeft een identiteitskaart, volgens mij is deze tch niet geldig in Hongarije? Ze zitten nu wel bij de EU, maar ikd acht zelf dat je nog gewoon een paspoort nodig had. Ik heb dus zelf wel een paspoort, maar moet zij er nu ook een? Ik vraag het toch ff voor de zekerheid.

enne, je hebt verder geen visum nodig toch? Ofwel?
[KNE]-Mod
  maandag 31 mei 2004 @ 14:37:56 #152
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19535025
Heeft iemand al ervaring met SkyEurope? 100 Euro voor een ticket Adam/Bu.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 31 mei 2004 @ 20:57:10 #153
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_19545107
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:00 schreef ThE_ED het volgende:
Mijn vriendin heeft een identiteitskaart, volgens mij is deze tch niet geldig in Hongarije? Ze zitten nu wel bij de EU, maar ikd acht zelf dat je nog gewoon een paspoort nodig had. Ik heb dus zelf wel een paspoort, maar moet zij er nu ook een? Ik vraag het toch ff voor de zekerheid.

je moet nu nog gewoon een paspoort hebben. een visum is niet nodig
  maandag 31 mei 2004 @ 21:30:50 #154
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_19546228
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:57 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

je moet nu nog gewoon een paspoort hebben. een visum is niet nodig
Ja, eigenlijk wist ik het wel, maar toch ff checken heh
Thanx
[KNE]-Mod
pi_19728626
IK ga ook naar siofok met 7 maten, ik weet de naam van het hotel niet, maar er zit een zwembad bij en het schijnt een van de luxere te zijn.
Heb er wel zin in, zal wel een zooitje worden
  dinsdag 8 juni 2004 @ 18:25:27 #156
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_19733319
iets zegt me dat er meer hotels zijn met zwembaden
ik heb al super veel zin in de vakantie naar siofok! nog 48 dagen, en das veel te lang
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:11:29 #157
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_19784619
even een site over onze vakantie gemaakt : siofok 2004
  donderdag 17 juni 2004 @ 18:40:37 #158
15453 oorlog
The one and only
pi_19971993
Leuke site, heb ook een berichtje op jullie gastenboek geplaatst.
  donderdag 17 juni 2004 @ 18:53:08 #159
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_19972212
tnx, heb het gelezen. met hoeveel man gaan jullie?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 00:09:50 #160
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_19980561
ik heb wat vragen

ik ga zaterdag 14 augustus tot maandag 16 augustus naar hongarije om de Grand prix aldaar te bezoeken. maar nu had ik nog een paar vragen

hoe zit het met geld, hongarije heeft geen euro wat is de valluta en hoe zit dat met de euro ongeveer?

is hongarije goedkoop met eten drinken?
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_19990276
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:00 schreef ThE_ED het volgende:

identiteitskaart is genoeg, volgens het ANWB..

Ik ga in augustus met Sky Europe naar het Sziget festival in Budapest
  zondag 20 juni 2004 @ 00:48:12 #162
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20030582
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 00:09 schreef JPM01 het volgende:
ik heb wat vragen

ik ga zaterdag 14 augustus tot maandag 16 augustus naar hongarije om de Grand prix aldaar te bezoeken. maar nu had ik nog een paar vragen

hoe zit het met geld, hongarije heeft geen euro wat is de valluta en hoe zit dat met de euro ongeveer?

niemand?
AFC Ajax 4 ever
  zondag 20 juni 2004 @ 11:51:53 #163
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_20035837
quote:
Op zondag 20 juni 2004 00:48 schreef JPM01 het volgende:

[..]

niemand?
In Hongarije hebben ze inderdaad (nog) geen Euro. Ze betalen daar met de Forint.

Eten en drinken is er bespottelijk goedkoop (ongeveer 8 Euro de man voor een 3 gangen diner met drinken), alleen is het in Budapest ietsjes duurder (maar nog steeds achterlijk goedkoop in vergelijking met West Europa). Deze informatie is redelijk up to date, want we zijn er vorig jaar geweest!

Veel plezier.
Smell the flowers while you can....
  zondag 20 juni 2004 @ 15:03:07 #164
15453 oorlog
The one and only
pi_20040174
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 18:53 schreef SouthernSun het volgende:
tnx, heb het gelezen. met hoeveel man gaan jullie?
Wij gaan met z'n zessen (in een 10-persoons huisje/villatje)
  zondag 20 juni 2004 @ 16:22:24 #165
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20042300
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 00:09 schreef JPM01 het volgende:
ik heb wat vragen

1 euro is iets van 250 forint geloof ik?
pi_20074350
quote:
Eten en drinken is er bespottelijk goedkoop (ongeveer 8 Euro de man voor een 3 gangen diner met drinken), alleen is het in Budapest ietsjes duurder (maar nog steeds achterlijk goedkoop in vergelijking met West Europa). Deze informatie is redelijk up to date, want we zijn er vorig jaar geweest!

Veel plezier.
Vergis je niet...

Ik kom net uit budapest, prijzen IN HET CENTRUM zijn redelijk aan de hoge kant... ongeveer hetzelfde als in een nederlandse discotheek dus verkijk je er niet teveel op. Maargoed, dan nog altijd goedkoper als op een NL terras! Buiten budapest kan je helemaal los gaan op het terras!

Ik heb zelf een hele avond van 7 tot 11 op het terras gezeten in Eger (100km van budapest) en was rond de 25 euro kwijt voor 2 personen... en dan kan je denken in de richting van 8 baco's de man + 4 cocktails en hapjes... Belachelijk goedkoop dus.

Ah... je hebt gelijk... tis gewoon stukken goedkoper
pi_20157555
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:26 schreef Timen het volgende:

[..]

Vergis je niet...

Ik kom net uit budapest, prijzen IN HET CENTRUM zijn redelijk aan de hoge kant... ongeveer hetzelfde als in een nederlandse discotheek dus verkijk je er niet teveel op. Maargoed, dan nog altijd goedkoper als op een NL terras! Buiten budapest kan je helemaal los gaan op het terras!

Ik heb zelf een hele avond van 7 tot 11 op het terras gezeten in Eger (100km van budapest) en was rond de 25 euro kwijt voor 2 personen... en dan kan je denken in de richting van 8 baco's de man + 4 cocktails en hapjes... Belachelijk goedkoop dus.

Jij hebt ook gelijk, het centrum hanteert gewoon Nederlandse prijzen, ook voor het eten. Het is moeilijk om daar een goedkoop eetcafe-tje te vinden. Ook terassen zijn aan de dure kant. Dit geldt echter alleen in het toeristische centrum zelf. Daarbuiten is het echt prima te betalen (buiten de toeristische delen)
pi_20166527
ik kom elk jaar wel 2 of 3 keer in hongarije (familie) en ik vind het nog steeds altijd leuk als we weer gaan.
Als er nog iemand van plan is om deze zomer in de balaton te gaan zwemmen, spoel gelijk heel goed je mond als je perongeluk van dat water binnenkrijgt want daar word je anders echt flink ziek van (ik heb het al een paar keer gehad)
ik heb zelf nog nooit problemen gehad ofzo met dat er spullen gejat zijn maar dat kan toeval zijn
Ik zit ong. 20 km. buiten siofok (balatonszarszo) en het enigste probleem met die stranden daar zijn alle duitsers.
en als je pech hebt met je auto,die hongaarse anwb is echt goed
  vrijdag 25 juni 2004 @ 19:06:58 #169
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20186744
is dat water zo slecht dan? naja txn. zal dr dan op letten
pi_20201480
nou het valt wel mee, het is helderder dan de noordzee enzo, maar er schijnen bacterieen in te zitten (vooral als het al een week lang boven de 25 graden is geweest) die je best misselijk kunnen maken als je er teveel van binnenkrijgt. Maar als je gewoon oplet dat je niet veel water in je mond krijgt, dan is er geen probleem maar ga er zeker niet van drinken
  zondag 27 juni 2004 @ 01:37:18 #171
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20219165
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:26 schreef Timen het volgende:

[..]

Vergis je niet...

wij gaan naar de hungaroring, dat ligt iets ten noord oosten dacht ik van budapest en we verblijven in budapest, wat is een goed cafe/eettent?
AFC Ajax 4 ever
  dinsdag 29 juni 2004 @ 09:39:37 #172
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20271646
Ik wil in hongarije een "Ferencvaros" shirtje kopen, mijn 2e naam is nl. Ferenc.
[KNE]-Mod
  dinsdag 29 juni 2004 @ 10:05:48 #173
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20272155
hmz een vriend van me belt me net dat er daar teken zitten die weer n aparte ziekte verspreiden. hij kwam met t idee dat we ons dan moesten laten vaccineren
iemand die daar meer over weet?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:21:59 #174
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20274029
Ik heb nooit last gehad van teken, en teken heb je hier in Nederland ook gewoon.

Vroeger ging ik heel vaak naar Hongarije, en mijn ouders nog vaker, maar we hebben nooit een vaccinatie gehad, ook niet toen het daar nog communistisch en nog armer was. (behalve die je als baby krijgt.)
[KNE]-Mod
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:55:06 #175
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20276535
jah hij zei dat t pas recent een beetje bekend begon te worden maar goed.
t kost dan 51 euro per vaccinatie en je hebt er 3 nodig. maar s informeren of het vergoed wordt maar k denk niet dat ik het ga laten doen.
anyway, nog 27 dagen voor we gaan. duurt nog steeds te lang
pi_20298350
quote:
Op zondag 27 juni 2004 01:37 schreef JPM01 het volgende:

[..]

wij gaan naar de hungaroring, dat ligt iets ten noord oosten dacht ik van budapest en we verblijven in budapest, wat is een goed cafe/eettent?
Ah, de hungaroring, dan moet je dwars door de stad rossen... Een ware jungle, vooral overdag dus succes!.

Hungaroring ligt opzich vrij ver van het centrum (absoluut niet te lopen), maar met de auto zou je het in 20 minuten kunnen doen, parkeren in een garage kost geen reet.

Kweet niet van wat voor stijl je houd? maar ik ben zelf een trend-gozer dus ik zit als ik in budapest ben altijd een paar uurtjes bij het Replay Cafe (deak ter = naam van plein).

PS:
Goede map van Budapest:
http://www.hot-maps.de/europe/hungary/budapest/homeen.html
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:27:31 #177
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_20310795
Nog maar 5 dagen en dan zit ik in Siofok
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:45:58 #178
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20311383
voor hoelang? laat maar s weten hoe het daar was als je weer terug bent
  donderdag 1 juli 2004 @ 17:42:56 #179
15453 oorlog
The one and only
pi_20341114
Nog even een paar dagen afwachten/werken, 26 juli kan het feest beginnen!
  donderdag 1 juli 2004 @ 23:02:40 #180
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20348676
yep voor mij ook nog tot de 26e wachten.
maandag over 3 weken
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:07:42 #181
15453 oorlog
The one and only
pi_20358105
Jullie gingen toch ook met GOGO?
pi_20389252
Misschien willen wij deze zomer ook naar het Balatonmeer, maar dan willen we wel eerst het volgende weten:
- wat is de gemiddelde leeftijd in die kroegen en discotheken?
- watvoor toeristen komen daar? Ik begreep ik al dat het qua drukte te vergelijken is met badplaatsen als Renesse en Salou. Nu staan deze plaatsen op z'n zachtst gezegd niet bepaald bekend om hun relaxte sfeer (feyenoord-ajax gezeik, heel de dag wedstrijdjes spelen wie het hardst kan schreeuwen en het meest kan zuipen, a-sociaal gedrag, etc.), al zullen vaste bezoekers van deze plaatsen het ongetwijfeld niet met me eens zijn. Maar mensen die zich hier wel in kunnen vinden, kunnen die ons op dit punt een goed beeld geven?
  zondag 4 juli 2004 @ 11:46:24 #183
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20403222
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:07 schreef oorlog het volgende:
Jullie gingen toch ook met GOGO?
yep wij ook
  zondag 4 juli 2004 @ 19:11:38 #184
15453 oorlog
The one and only
pi_20411709
Gezellig!

Net ook nog even met z'n allen een radio gekocht, dan hebben we ook nog een beetje muziek in Hongarije!
  maandag 5 juli 2004 @ 11:56:56 #185
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20425137
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 06:22 schreef Timen het volgende:

[..]

Ah, de hungaroring, dan moet je dwars door de stad rossen... Een ware jungle, vooral overdag dus succes!.

Hungaroring ligt opzich vrij ver van het centrum (absoluut niet te lopen), maar met de auto zou je het in 20 minuten kunnen doen, parkeren in een garage kost geen reet.

Kweet niet van wat voor stijl je houd? maar ik ben zelf een trend-gozer dus ik zit als ik in budapest ben altijd een paar uurtjes bij het Replay Cafe (deak ter = naam van plein).

PS:
Goede map van Budapest:
http://www.hot-maps.de/europe/hungary/budapest/homeen.html
wij zien het wel wat er allemaal voor leuks tegen komen

ik heb al wat via m'n oom te weten gekomen die is in 2001 naar de hungaroring geweest.
AFC Ajax 4 ever
  maandag 5 juli 2004 @ 12:42:22 #186
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20426488
quote:
Op zondag 4 juli 2004 19:11 schreef oorlog het volgende:
Gezellig!

Net ook nog even met z'n allen een radio gekocht, dan hebben we ook nog een beetje muziek in Hongarije!
gaat me wat worden daar vind dat de tickets eens moeten komen, wil weten hoe laat we gaan
pi_20441960
heeft er iemand hier meegemaakt dat zijn spullen werden doorzocht toen je naar Hongarije ging?
pi_20443017
Hallo hallo,

Graag zou ik met mijn vriend naar Hongarije gaan, zeker na al de leuke berichten die ik hier gelezen heb.
Welke plaats zouden jullie ons aanraden? Tja, wij zoeken: strand, goed shoppen en eten. gezellige streek waar wel wat te doen is natuurlijk. En het moet niet al te toeristisch zijn zoals Lloret ofzo, anders gingen we daar wel heen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 17:53:14 #189
15453 oorlog
The one and only
pi_20445699
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:42 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

gaat me wat worden daar vind dat de tickets eens moeten komen, wil weten hoe laat we gaan
Die krijgen we toch pas uiterlijk een week van te voren? Iig schandalig laat. Wil zelf ook wel eens weten onderhand hoe vroeg ik uit mijn bed moet. Zal wel geen uitslapen worden.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:44:47 #190
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20447749
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 17:53 schreef oorlog het volgende:

[..]

Die krijgen we toch pas uiterlijk een week van te voren? Iig schandalig laat. Wil zelf ook wel eens weten onderhand hoe vroeg ik uit mijn bed moet. Zal wel geen uitslapen worden.
die komen idd de laatste week pas.
voor mij wordt het gelukkig wel uitslapen aangezien we pas als laatste opstappen denk dat de vertrektijd in heerlen ergens rond 13.00 uur of 14.00 uur zal liggen
pi_20456302
Voor alle Hongarije reizigers, houd je spullen in de gaten en let op wisseltrucs in winkels. De mentaliteit van het volk is mede door de armoe (overheidsbeleid) en belastingdruk tot een zorgwekkend dieptepunt gedaald.

Prettige vakantie.
  woensdag 7 juli 2004 @ 11:53:05 #192
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20460342
ik neem het minimale mee en ik huur een kluisje op de camping denk ik. meer dan dat en goed opletten valt er niet te doen
  woensdag 7 juli 2004 @ 12:41:12 #193
89 Toiletman
lang weggeweest!
pi_20461589
voor de mensen(mannen?) die naar Budapest gaan:
Wat je echt moet doen daar is een bezoekje brengen aan het badhuis... er zit een badhuis uit de middeleeuwen. Als je de brug van t centrum richting fort oversteekt zit dat vlakbij de oever... precies weet ik het niet meer, maar t staat vast wel in toeristenboekjes. Echt vet vreemde ervaring... alemaal oude mannetjes, en je moet een of ander doekje voor je leuter, maar je loopt wel in je blote reet. Maar echt vet stoer als je dan eenmaal in de hoofdruimte zit, echt zo'n Romeins sfeertje daar... 5 verschillende baden, oplopend in temperatuur, mooi koepeldak, zuilen etc. Om die centrale ruimte zitten nog allemaal sauna's massagedingen etc... tot wel iets van 90C geloof ik, daar hield ik het geen 5 sec uit!
De vrouwen en mannen zitten dus apart, dus ik heb geen idee wat er in het vrouwengedeelte zit. Het is iig een heel vreemde ervaring, en zeker de moeite waard! Daarnaast werkt het uitermate verfrissend, het was iets van 30C toen, ik had al dagen niet bepaald lang geslapen, dus het is echt heerlijk om dan even te kunnen relexen in zo'n badhuis, en dan weer helemaal fris buiten te komen.
Only Dead Fish Go With The Flow
pi_20472848
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 05:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Voor alle Hongarije reizigers, houd je spullen in de gaten en let op wisseltrucs in winkels. De mentaliteit van het volk is mede door de armoe (overheidsbeleid) en belastingdruk tot een zorgwekkend dieptepunt gedaald.

Prettige vakantie.
Onzin...

En al gebeurd het, dat soort dingen gebeuren in de hele wereld.
pi_20482441
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 20:20 schreef Timen het volgende:

[..]

Onzin...

En al gebeurd het, dat soort dingen gebeuren in de hele wereld.
Aha.... je hebt dus ervaring als bewoner van Hongarije?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 14:31:27 #196
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20530154
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 13:09 schreef Sven- het volgende:

[..]

M´n vriendin was het gaan vragen en een identiteitskaart schijnt inderdaad genoeg te zijn. Maar nu hoor ik van diverse kanten dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Zijn dit maar verhaaltjes of klopt dit echt?
[KNE]-Mod
pi_20531362
Hoe zit dat nou met de prijzen? wat kost een biertje daar ongeveer en wat ben je kwijt voor een avond eten?

en waarom is het afgeraden om naar de mac in siofok te gaan?
  zondag 11 juli 2004 @ 11:50:49 #198
15453 oorlog
The one and only
pi_20548215
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 14:31 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

M´n vriendin was het gaan vragen en een identiteitskaart schijnt inderdaad genoeg te zijn. Maar nu hoor ik van diverse kanten dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Zijn dit maar verhaaltjes of klopt dit echt?
Dit werd mij ook verteld. Zowel bij de gemeente als bij een reisbureau. Dat is de reden dat ik voor een paspoort heb gekozen. Ik denk dus niet dat dit alleen verhaaltjes zijn.
pi_20550206
Daar wonen vrouwen, en wat voor
  zondag 11 juli 2004 @ 14:59:43 #200
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20551105
quote:
Op zondag 11 juli 2004 11:50 schreef oorlog het volgende:

[..]

Dit werd mij ook verteld. Zowel bij de gemeente als bij een reisbureau. Dat is de reden dat ik voor een paspoort heb gekozen. Ik denk dus niet dat dit alleen verhaaltjes zijn.
Idd.
Ik denk dat ik haar ook maar aanspoor om een paspoort te kopen.
De regelgeving is geregeld, maar je hoeft maar net een slechtgehumeurde onwetende grenswachter te treffen en je vakantie is verpest... (En slecht gehumeurde vervelende grenswachters zijn alshet nog zo is als in de jaren '80 vrij dik gezaaid.)
[KNE]-Mod
  zondag 11 juli 2004 @ 17:26:28 #201
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20553973
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 14:31 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

ik had me dit zelf eigenlijk al wel bedacht. leek me wel typisch zo'n situatie voor miscommunicatie. daarom n vriend ook maar aangeraden er wel een te halen.
hoeft ie er tenminste niet uit in oostenrijk
  zondag 11 juli 2004 @ 18:58:06 #202
63382 MauriceVD
Bling Bling!
pi_20555746
Maar hoe zit dat dan?

Waarom niet naar de McDonalds in Siofok?
Iemand ervaring met vervelende grens overgangen. Wel eens aangehouden, spullen doorzocht?

Wij gaan met 2 busjes vol met jongens, kweet niet of we aangehouden worden!?
Wat mag wel mee, wat niet? (Drugs uiteraard niet maar, drank? Bier?)

Paspoort is dus noodzakelijk?
Chiel Montagne for President!!
  zondag 11 juli 2004 @ 19:56:00 #203
90419 freakysatan
Toekomstige Leider :D
pi_20557045
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:31 schreef Ratt het volgende:
Hoe zit dat nou met de prijzen? wat kost een biertje daar ongeveer en wat ben je kwijt voor een avond eten?

en waarom is het afgeraden om naar de mac in siofok te gaan?
* leest dit topic door *

Bier is ongeveer 1 euro.

* ziet deze post en plaats een reactie *
YESSS :D
  dinsdag 13 juli 2004 @ 01:21:43 #204
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20588233
hoe duur is een slof peuken?

altijd handig om te verhandelen hier in nederland
AFC Ajax 4 ever
pi_20664492
Kan iemand mij een site aanraden waar we een vakantiehuisje kunnen huren in de buurt van Siofok en dan het liefst de in buurt van het centrum? We zijn met 2 personen, dus heel groot hoeft het huis niet te zijn. Heb het halve internet al afgezocht, maar kan niks vinden wat in die richting komt.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 22:03:40 #206
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20675191
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 01:21 schreef JPM01 het volgende:

AFC Ajax 4 ever
pi_20681627
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 01:21 schreef JPM01 het volgende:

Peuken liggen er genoeg op straat....

Helpt het als ik zeg dat het ongeveer 4800.- Forint kost.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 06:38:51 #208
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_20681654
Ik ga 14 augustus tot 5 september naar Hongarije, naar Siofok zoals de meeste. Wij gaan met zo'n 10 man geloof ik waarvan ik en een maat met de auto en de rest met de bus .

Ik heb er zin in en hoop dat het iets is en dat we niet te laat gaan.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_20681672
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 06:38 schreef DaMook het volgende:
Ik ga 14 augustus tot 5 september naar Hongarije, naar Siofok zoals de meeste. Wij gaan met zo'n 10 man geloof ik waarvan ik en een maat met de auto en de rest met de bus .

Ik heb er zin in en hoop dat het iets is en dat we niet te laat gaan.
Het is niet echt te laat om te gaan, het wordt vooral na 20 augustus een stuk minder.

20 augustus is een grote nationale feestdag en worden in het land veel activiteiten georganiseerd. Een aanrader is om 's avonds naar Budapest te gaan om naar een groots vuurwerkspektakel te kijken mits je er van houdt. Het mooiste is om vanaf de beroemde kettingbrug te kijken. Denk erom dat in de middag dan BP afgesloten is voor alle motorvoertuigen.

Voor de Hongaren zelf is het na de 20e einde bericht voor de vakanties en alsof de duvel er mee speelt slaat na die datum ook het weer vaak om.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 07:16:39 #210
50442 DaMook
pi_20681696
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 07:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het is niet echt te laat om te gaan, het wordt vooral na 20 augustus een stuk minder.
Dat is dan wel weer midden in onze vakantie. Niet dat ik dat erg vind, maar die vrienden van mij waarschijnlijk wel. Ik zit ook graag een aantal avonden lekker rustig in het huisje, maar hun willen elke dag stappen enzo.
quote:
20 augustus is een grote nationale feestdag en worden in het land veel activiteiten georganiseerd. Een aanrader is om 's avonds naar Budapest te gaan om naar een groots vuurwerkspektakel te kijken mits je er van houdt. Het mooiste is om vanaf de beroemde kettingbrug te kijken. Denk erom dat in de middag dan BP afgesloten is voor alle motorvoertuigen.
Dat lijkt me opzich wel wat, maar ik zou niet weten wat de rest er van vind. Maarja ik ben toch met de auto en er zullen er vast wel 2 of 3 mee willen en dan lijkt me dat wel wat, ik wilde toch al een dag naar Budapest.
quote:
Voor de Hongaren zelf is het na de 20e einde bericht voor de vakanties en alsof de duvel er mee speelt slaat na die datum ook het weer vaak om.
Ik hoop dat het weer daar dan nog meer even mee wacht .

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:29:06 #211
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20685645
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 06:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Peuken liggen er genoeg op straat....

Helpt het als ik zeg dat het ongeveer 4800.- Forint kost.
en dat is in euro's?
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:43:50 #212
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20685830
Ik hoop dat de metro in Budapest nog steeds zo goed is; lekker makkelijk.
[KNE]-Mod
  zaterdag 17 juli 2004 @ 20:37:44 #213
90419 freakysatan
pi_20692508
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 14:29 schreef JPM01 het volgende:

[..]

en dat is in euro's?
100 FT is 41 cent
4800 is dus ¤19.68. Stukke goedkoper dan NL.
pi_20692767
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 20:37 schreef freakysatan het volgende:

[..]

100 FT is 41 cent
De berekening is goed, maar je bedoelt natuurlijk 'Stukken minder duur'
  zaterdag 17 juli 2004 @ 22:56:00 #215
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20694772
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 20:37 schreef freakysatan het volgende:

[..]

100 FT is 41 cent
dat wordt ff 2 sloffen halen
AFC Ajax 4 ever
  zondag 18 juli 2004 @ 15:58:47 #216
15453 oorlog
The one and only
pi_20701643
Nu npg een weekje aftellen...

Volgende week maandag gaan we!!! Mag je btw maar 2 sloffen sigaretten meenemen?
  zondag 18 juli 2004 @ 17:48:40 #217
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20703909
over een weekje zitten we alweer 3 kwartier in de bus. in tegenstelling tot de anderen die al een paar uur erop hebben zitten
  zondag 18 juli 2004 @ 17:50:27 #218
15453 oorlog
The one and only
pi_20703948
Wij vertrekken om half 2 dacht ik. Morgen maar eens even kijken of ik wat Florinten kan regelen ergens!
  zondag 18 juli 2004 @ 17:57:58 #219
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20704102
quote:
Op zondag 18 juli 2004 15:58 schreef oorlog het volgende:

volgens mij mag je 1 slof de man mee nemen, en we zijn met z'n 2en
AFC Ajax 4 ever
  zondag 18 juli 2004 @ 17:58:31 #220
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20704115
wij om 5 uur. ik denk niet dat ik hier al forinten ga halen. ik pin wel gewoon in siofok als we daar zijn.
  zondag 18 juli 2004 @ 18:17:03 #221
15453 oorlog
The one and only
pi_20704503
Het is wel makkelijk voor de borg of misschien is er nog wel een stop in Hongarije. Dan wil ik wel graag wat geld hebben.
  zondag 18 juli 2004 @ 19:40:58 #222
90419 freakysatan
pi_20706321
quote:
Op zondag 18 juli 2004 15:58 schreef oorlog het volgende:

Komt van de website van het ministerie van buitenlandse zaken:

In- en uitvoer
Binnen de Europese Unie

Mag ik binnen de Europese Unie alles in- en uitvoeren?

Binnen de EU-landen is in principe vrij verkeer van goederen mogelijk. Je hoeft geen aangifte bij de Doucane te doen, als je je houdt aan de hieronder genoemde hoeveelheden. Neem je meer mee, dan moet je aantonen dat het voor eigen gebruik is. Kun je dit niet aantonen, dan moet je belasting betalen. De maximale hoeveelheden die je uit een EU-land belastingvrij kunt meenemen, zijn:

* 110 liter bier
* 90 liter wijn
* 20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
* 10 liter sterke drank
* 800 sigaretten
* 400 sigaren
* 1 kilogram tabak
quote:
Op zondag 18 juli 2004 18:17 schreef oorlog het volgende:
Het is wel makkelijk voor de borg of misschien is er nog wel een stop in Hongarije. Dan wil ik wel graag wat geld hebben.
De borg kun je toch wel in euro's betalen?? Of moet dat persee Florint zijn?
pi_20706892
quote:
Op zondag 18 juli 2004 19:40 schreef freakysatan het volgende:
..........................Of moet dat persee Florint zijn?
Pssst... het is Forint.

Het is goedkoper om in Hongarije zelf te wisselen dan vooraf in NL. Het beste en goedkoopste is met contant geld bij een bank, maar beslist NIET aan de grens wisselen waar je gauw 10% minder voor je euro's krijgt.

Betaal helemaal niet of zo min mogelijk met euro's in het land zelf, je komt meestal bedrogen uit....
  zondag 18 juli 2004 @ 22:18:46 #224
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20709956
dan nog een vraagje, waar kun je sloffen sigaretten halen buiten het vliegveld?
AFC Ajax 4 ever
  zondag 18 juli 2004 @ 22:21:06 #225
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20710000
Zou gewoon pinnen als je er bent (in Budapest barst het van de pinautomaten dus zal in Siofok niet veel anders zijn). Met euro's betaal je inderdaad ietsje meer, maar niet belachelijk dus tot die pinautomaat hou je dat wel uit.
En voor wie met de auto gaat, ze kunnen bij de grens moeilijk doen omdat ze nog ouderwets bureaucratisch zijn (vergeet vignet niet te kopen, kan in euro's tegen normale wisselkoers).
Een stel euro's kan dan wonderen doen als je teveel drank of sigaretten meeneemt net als je gepakt wordt op de snelweg ( oplettend de parkeerplaatsen en benzinestations passeren) die uitnodigt tot een flinke snelheid.
En die "wijsheid" komt allemaal omdat mijn broer al jaren in Budapest woont voor zijn werk.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_20721132
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:21 schreef Bayswater het volgende:
Zou gewoon pinnen als je er bent (in Budapest barst het van de pinautomaten dus zal in Siofok niet veel anders zijn). Met euro's betaal je inderdaad ietsje meer, maar niet belachelijk dus tot die pinautomaat hou je dat wel uit.
En voor wie met de auto gaat, ze kunnen bij de grens moeilijk doen omdat ze nog ouderwets bureaucratisch zijn (vergeet vignet niet te kopen, kan in euro's tegen normale wisselkoers).
Een stel euro's kan dan wonderen doen als je teveel drank of sigaretten meeneemt net als je gepakt wordt op de snelweg ( oplettend de parkeerplaatsen en benzinestations passeren) die uitnodigt tot een flinke snelheid.
En die "wijsheid" komt allemaal omdat mijn broer al jaren in Budapest woont voor zijn werk.
En stel ze houden je aan daar, is het dan waarschijnlijk dat ze daar met honden staan?
  maandag 19 juli 2004 @ 14:23:14 #227
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20721417
quote:
Op maandag 19 juli 2004 14:07 schreef sieb het volgende:

[..]

En stel ze houden je aan daar, is het dan waarschijnlijk dat ze daar met honden staan?
Heb die lui nog nooit met honden gezien, alleen ernstig kijkend en vooral niet te veel haast maken. Autoriteit uitstralen, maar echt kwaad doen ze niet als ze daar geen aanleiding toe hebben.
Ze willen je trouwens ook in het land voor niets regelmatig aanhouden en papieren zien, zelfde trage ritueel. Noem het maar de erfenis van het communisme.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_20723296
Hmz, ja ik wilde namelijk wat wiet ofzo meesmokkelen, alleen voor mn zelf hoor.
Je heb zat plaatsten waar ze het niet kunnen vinden, zeker als het kleine hoeveelheden zijn.
Maar stel ze hebben een hond o.i.d. dan zullen ze het ruiken ook.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:43:12 #229
15453 oorlog
The one and only
pi_20724245
Ik heb voor de zekerheid toch maar voor 100 Euro Forinten geregeld. Heb echt zin om te gaan nu...:P
  maandag 19 juli 2004 @ 18:57:25 #230
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20727342
ik moet nog 400 euro lenen van mn ouders voor de zekerheid maar wat meer meenemen. altijd beter dan minder.
morgen nog even bij de bank informeren of pinnen bij mij geen problemen gaan opleveren daar, maar zal wel goed komen
pi_20729393
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 13:09 schreef Sven- het volgende:

[..]

Ik ga in augustus met Sky Europe naar het Sziget festival in Budapest
ik ook
  maandag 19 juli 2004 @ 22:29:11 #232
90419 freakysatan
pi_20731987
Kreeg vandaag onze reispapieren binnen van GOGO, en ze beweren dat je persee een paspoort nodig hebt. Een ID kaart is toch genoeg???
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:51:10 #233
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20738474
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:29 schreef freakysatan het volgende:
Kreeg vandaag onze reispapieren binnen van GOGO, en ze beweren dat je persee een paspoort nodig hebt. Een ID kaart is toch genoeg???
een ID kaart is idd in principe genoeg, zoals al eerder in het topic stond. Maar zoals ik al zei; Van diverse kanten hoorde ik dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Dus misschien vragen ze bij jouw reisorganisatie wel om een paspoort om er zeker van te zijn dat er geen problemen komen?
[KNE]-Mod
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:28:19 #234
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_20741853
quote:
op vrijdag 16 juli 2004 schreef Lucille het volgende:
Erg effectief om aan iemand iets te vragen die 2.5 jaar geleden iets gepost heeft en in totaal 159 posts heeft in al die jaren. Die gaat deze post natuurlijk noooit lezen.
Graag gewoon verder in het Hongarije topic
Hongarije

smartass...
En ze leefden nog lang en gelukkig
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:32:01 #235
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_20741926
quote:
op woensdag 14 juli 2004 schreef SouthernSun het volgende:
hey daar ga ik over 1.5 week heen.
kun je me wat vertellen hoeveel je ongeveer kwijt bent per dag? aan drinken, eten, uitgaan.
moet een beetje inschatten hoeveel ik nog bij moet lenen straks
Hangt er vanaf hoe breed je het wil laten hangen. Hongarije is spot goedkoop en ik denk dat je met 50 euro per dag er wel mee komt... ruwe schatting want ik deed het in guldens..
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:33:23 #236
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_20741950
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 10:51 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

een ID kaart is idd in principe genoeg, zoals al eerder in het topic stond. Maar zoals ik al zei; Van diverse kanten hoorde ik dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Dus misschien vragen ze bij jouw reisorganisatie wel om een paspoort om er zeker van te zijn dat er geen problemen komen?
Ik hoorde van vriendinnen dat zij nog een week van te voren een paspoort zijn gaan halen, omdat id niet genoeg was...
  dinsdag 20 juli 2004 @ 15:35:17 #237
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20744456
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:32 schreef Principessa het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe breed je het wil laten hangen. Hongarije is spot goedkoop en ik denk dat je met 50 euro per dag er wel mee komt... ruwe schatting want ik deed het in guldens..
50 euro? wtf dat ben ik dus echt niet van plan
mezelf kennende ligt dat bij mij wel n stuk lager
  dinsdag 20 juli 2004 @ 15:43:29 #238
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20744656
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:33 schreef Principessa het volgende:

[..]

Ik hoorde van vriendinnen dat zij nog een week van te voren een paspoort zijn gaan halen, omdat id niet genoeg was...
Mijn moeder heeft de ambassade gebeld en een ID was "enough" alleen is de vraag of men dat aan de grens ook al weet.
[KNE]-Mod
  dinsdag 20 juli 2004 @ 15:46:26 #239
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20744716
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 15:35 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

Idd, ligt er ook aan wat je wilt doen en waar. Toeristische plekken zijn natuurlijk vrij duur, zeker als je ook nog veel uitgaat. Ik denk dat ik ook wel op een stukkie minder zit, anders heb je voor 8 dagen al 400 Euro ex reis uitgegeven.

Maargoed, eigenlijk zijn de regels voro elk land hetzelfde: je kutn het zo duur maken als je zelf wilt. (Steeds duur uit eten gaan t.o.v. goedkoop eten of zelf koken, bijvoorbeeld.)
[KNE]-Mod
  dinsdag 20 juli 2004 @ 18:06:20 #240
15453 oorlog
The one and only
pi_20747714
quote:

[..]

Onze vriendengroep is zelfs voor Hongarije uitgegaan van 100 Euro per dag, om zo zeker niet in geldproblemen te komen. Maar ik weet zeker dat ik dit bedrag niet ga redden. Maar met iets minder moet het ook lukken.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 18:25:21 #241
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20748097
ik ben van plan om veel in te drinken en niet zoveel in de discotheek zelf. scheelt ook al wat.
ik heb 400 te besteden in 12 dagen
  dinsdag 20 juli 2004 @ 23:00:38 #242
15453 oorlog
The one and only
pi_20753600
Hmmz...verschil moet er wezen, haha
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:45:23 #243
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_20760250
quote:

[..]

Tja.... ligt er dus aan wat je gaat doen... als je uit gaat elke dag ben je het kwijt, maar als je bijv. om de dag gaat dan lukt het zeker met de helft. Eten, buskaartjes en sigaretten kosten daar echt niets!

en ik weet eigenlijk niet hoe duur de drank was
  woensdag 21 juli 2004 @ 12:28:41 #244
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20762490
Ik ben sowieso niet zo'n uitgaanstype, zeker als ik op vakantie ga niet. (En ik bespaar op sigaretten door niet te roken. Echt vaag hoeveel mensen die ik ken gestopt zijn, maar op vakantie zie je toch iedereen sloffen inslaan.)
[KNE]-Mod
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:47:41 #245
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20773746
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 12:28 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben sowieso niet zo'n uitgaanstype, zeker als ik op vakantie ga niet. (En ik bespaar op sigaretten door niet te roken. Echt vaag hoeveel mensen die ik ken gestopt zijn, maar op vakantie zie je toch iedereen sloffen inslaan.)
om te verkopen in nederland
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:50:32 #246
15453 oorlog
The one and only
pi_20773797
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 12:28 schreef ThE_ED het volgende:
Je bent een dief van je eigen portomonnee als je ze niet mee neemt, of je nou rookt of niet...
  donderdag 22 juli 2004 @ 10:27:47 #247
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20782930
Waar je zin in hebt, als je wilt handelen begin dan een bedrijfje ofzo, en ga niet enorm stoer een paar met sloffen belasting ontduiken.
[KNE]-Mod
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:01:03 #248
87381 r00d
Welke Letter?
pi_20788863
Ik dacht dat Hongarië suupgoedkoop was, nou ja, misschien niet suup, maar wel goedkoop

Ik ga 2 augustus met nog 6 gasten naar Ifjusag in Siofok. Nog mensen goede ervaringen?
pi_20789899
Ik ben op zoek naar een vakantiehuisje in Siofok, wat raden jullie aan??!
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:52:30 #250
15453 oorlog
The one and only
pi_20792481
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:01 schreef r00d het volgende:
Ik dacht dat Hongarië suupgoedkoop was, nou ja, misschien niet suup, maar wel goedkoop

Ik ga 2 augustus met nog 6 gasten naar Ifjusag in Siofok. Nog mensen goede ervaringen?
Lees het topic! Gaat vrijwel alleen maar over Siofok.
  zondag 25 juli 2004 @ 15:56:45 #251
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20846495
morgen eindelijk naar siofok heb er knap zin in ondertussen. vanavond een laatste bespreking en de koffer verder inpakken
  zondag 25 juli 2004 @ 16:08:03 #252
15453 oorlog
The one and only
pi_20846726
We hebben gisteren de laatste bespreking, nou jah bespreking, pre-party gehouden. Om half 2 moeten we de bus in Arnhem, zal wel een zware reis gaan worden...
  zondag 25 juli 2004 @ 17:28:19 #253
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20848390
wij hoeven pas om 5 uur de bus in. scheelt toch weer wat
denk dat ik morgen maar mn koffer ga inpakken, kan er nu nog maar 1 broek in doen. alles moet nog gewassen/gestreken
  zondag 25 juli 2004 @ 18:34:46 #254
15453 oorlog
The one and only
pi_20849707
Ik ben trouwens ook benieuwd waar wij moeten overstappen. Of dat in Eindhoven of bijvoorbeeld ergens in Limburg is...
  zondag 25 juli 2004 @ 19:21:05 #255
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_20850595
ik weet niet of je moet overstappen. wij stappen in ieder geval in heerlen op, dus daarvoor moet je al overstappen. als het al moet, dan wordt het eindhoven of weert denk ik. weert is namelijk nog de enige overstapplek in limburg voor heerlen ligt er natuurlijk ook maar aan of alle bussen daar langs komen
  zondag 25 juli 2004 @ 19:23:54 #256
90419 freakysatan
pi_20850640
quote:
Op zondag 25 juli 2004 19:21 schreef SouthernSun het volgende:
ik weet niet of je moet overstappen. wij stappen in ieder geval in heerlen op, dus daarvoor moet je al overstappen. als het al moet, dan wordt het eindhoven of weert denk ik. weert is namelijk nog de enige overstapplek in limburg voor heerlen ligt er natuurlijk ook maar aan of alle bussen daar langs komen
overstappen?? Hmm, daar wist k nix van.Ik stap gewoon op in Eindhoven. Zien wel waar we terecht komen :p
  maandag 26 juli 2004 @ 09:47:39 #257
15453 oorlog
The one and only
pi_20861346
quote:
Op zondag 25 juli 2004 19:23 schreef freakysatan het volgende:

[..]

overstappen?? Hmm, daar wist k nix van.Ik stap gewoon op in Eindhoven. Zien wel waar we terecht komen :p
Eindhoven is een overstap plaats. Wij moesten vorige keer daar bij het zwembad overstappen.
  maandag 26 juli 2004 @ 17:43:39 #258
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20871763
Ik zit natuurlijk nog vast aan een 'verplicht' bezoek aan familie aldaar waarschijnlijk. Ik hoop dat ze inmiddels al wat beter duits of Engels kennen dan 10 jaar terug, want mijn hongaars is er alleen maar op achteruit gegaan, en ik sprak al zo goed als niks.
[KNE]-Mod
pi_20872769
quote:
Op maandag 26 juli 2004 17:43 schreef ThE_ED het volgende:
Ik zit natuurlijk nog vast aan een 'verplicht' bezoek aan familie aldaar waarschijnlijk. Ik hoop dat ze inmiddels al wat beter duits of Engels kennen dan 10 jaar terug, want mijn hongaars is er alleen maar op achteruit gegaan, en ik sprak al zo goed als niks.
Szégyeld magad!
pi_20917009
ik ga komende maandag(vanaf zwolle), gaan er nog meer mensen van hier dan ???
  donderdag 29 juli 2004 @ 00:29:05 #261
87381 r00d
Welke Letter?
pi_20923955
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:47 schreef bokje het volgende:
Grote kans dat ik je tegenkom, wij beginnen om half 11 in Rotterdam!
pi_20928028
Pisnichtenzooi, het is gewoon vet kutweer daar in Hongarije nu.
Zit je straks daar, is het hier mooi weer en daar alleen maar regen.
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:26:26 #263
90419 freakysatan
pi_20940576
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 00:29 schreef r00d het volgende:

[..]

Grote kans dat ik je tegenkom, wij beginnen om half 11 in Rotterdam!
ik ga om 15:30 vanaf eindhoven
  vrijdag 30 juli 2004 @ 01:40:30 #264
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20945582
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:47 schreef bokje het volgende:
ik ga pas over 2 weken... vanaf zwartsluis
AFC Ajax 4 ever
pi_20949311
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 10:43 schreef sieb het volgende:
Nu wel ja, maar volgens mij komt 't allemaal nog wel goed.

Zie -> http://www.weeronline.nl/Hongarije/Balatonmeer.htm
(duurt wel lang met laden, klik dan op trend en je ziet alleen maar zonnetjes met ongeveer 27 graden)
pi_20952784
Via welke reisorganisaties hebben jullie geboekt?

Groetjes!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:40:43 #267
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20953321
er zijn wat probleempjes

V Bird heeft een vlucht gecancelt

en de reisorganisatie heeft het anders gedaan en nu lukt het wel

[ Bericht 65% gewijzigd door JPM01 op 30-07-2004 14:35:15 ]
AFC Ajax 4 ever
pi_20957342
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 10:43 schreef sieb het volgende:
Is toch prima zo. Nu heb je in NL mooi weer en vanaf zaterdag is het hier ook weer volop zomer.
Overigens, het is nu 21 graden en de regen valt hier met bakken op het moment met een boel onweer.
pi_20957959
ik heb via tentotel een bungalow gehuurd ,
iemand ervaring daar mee ??
pi_20958238
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 01:40 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ik ga pas over 2 weken... vanaf zwartsluis
Same here, nou ja, anderhalve week...
Ga ervan uit dat het dan ook echt zomer is geworden

GP Hongarije
  vrijdag 30 juli 2004 @ 23:11:24 #271
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20965222
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 17:18 schreef Truck het volgende:

[..]

Same here, nou ja, anderhalve week...
Ga ervan uit dat het dan ook echt zomer is geworden

GP Hongarije
ik hoop het ook, ik heb alleen 1 probleem, ik moet zo snel mogelijk aan een paspoort zien te komen

wordt maandag naar het gemeente huis

aanvankelijk zou ik via wenen gaan en dan naar hongarije en daar heb je alleen maar een ID kaart voor nodig..., alleen vandaag waren de plannen veranderd V bird heeft de vlucht naar wenen gecancelt en we gaan nu via Slowakije naar budapest

en dan heb je een paspoort nodig
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 31 juli 2004 @ 10:23:58 #272
87381 r00d
Welke Letter?
pi_20970897
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 23:11 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ik hoop het ook, ik heb alleen 1 probleem, ik moet zo snel mogelijk aan een paspoort zien te komen

wordt maandag naar het gemeente huis

aanvankelijk zou ik via wenen gaan en dan naar hongarije en daar heb je alleen maar een ID kaart voor nodig..., alleen vandaag waren de plannen veranderd V bird heeft de vlucht naar wenen gecancelt en we gaan nu via Slowakije naar budapest

en dan heb je een paspoort nodig
That sucks seriously....

Nog maar 2 nachtjes slapen!!!!!
pi_20974034
Edit: nm

[ Bericht 84% gewijzigd door Sven- op 31-07-2004 14:25:54 ]
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:15:47 #274
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_20975837
9 augustus vertek ik 1345 breda met gogo tours
pi_20984634
wheeeee over 2 daagjes naar siofok

alleen woensdag nog een paspoort met spoed aangevraagd 75.90 euro!!!!! daar kon ik veel leuke dingen van doen
pi_20984713
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 21:26 schreef freakysatan het volgende:

[..]

ik ga om 15:30 vanaf eindhoven
ik ook hoe lang mag ik eigenlijk die mensen in de bus vervelen?
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:19:07 #277
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20984924
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 00:52 schreef Herr_Ratt het volgende:
wheeeee over 2 daagjes naar siofok

alleen woensdag nog een paspoort met spoed aangevraagd 75.90 euro!!!!! daar kon ik veel leuke dingen van doen
bij ons is dat 78 eurie

ik ga hem gewoon normaal aanvragen.., ik heb nog 2 weken dus ik hoop dat het goed komt in de vakantie periode
AFC Ajax 4 ever
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:29:23 #278
50442 DaMook
pi_20985022
Over 2 weekjes zit ik ook met een maat in de auto op weg naar Siofok

En de rest van de groep zit dan in de bus

zondag 1 augustus 2004 @ 02:05:26 #279
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20985304
over 2 weken zit ik hongarije
AFC Ajax 4 ever
  zondag 1 augustus 2004 @ 14:53:39 #280
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20990836
Ik ga de 8e met de Eurolines naar Budapest.

btw: oude forinten uit de jaren '80 kun je daar wat mee? Ik heb nog een zooi muntjes, zelfs nog van 10 filler, dat was toen al niks waard.
[KNE]-Mod
  zondag 1 augustus 2004 @ 15:37:25 #281
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_20991622
moet je vreemd geld bestellen of kun je zo op schiphol dat halen?

[ Bericht 65% gewijzigd door JPM01 op 01-08-2004 15:49:46 ]
AFC Ajax 4 ever
  zondag 1 augustus 2004 @ 17:29:04 #282
87381 r00d
Welke Letter?
pi_20993388
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 00:58 schreef Herr_Ratt het volgende:

[..]

ik ook hoe lang mag ik eigenlijk die mensen in de bus vervelen?
Ow, maar een uurtje of 20
pi_20994507
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:53 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ga de 8e met de Eurolines naar Budapest.

btw: oude forinten uit de jaren '80 kun je daar wat mee? Ik heb nog een zooi muntjes, zelfs nog van 10 filler, dat was toen al niks waard.
Je kunt er niets meer mee behalve in een verzamelalbum inplakken. Filler is al jaren uit de roulatie.
pi_21000031
Ik ga morgen 1300 vanaf schiphol
  maandag 2 augustus 2004 @ 08:18:01 #285
87381 r00d
Welke Letter?
pi_21005118
Ik ga zo lekker weeeeeeeeeeg
pi_21005432
nog 2 uur en me bus rijd weg vanaf zwolle
  maandag 2 augustus 2004 @ 10:47:44 #287
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21006650
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 09:11 schreef bokje het volgende:
nog 2 uur en me bus rijd weg vanaf zwolle
veel plezier
AFC Ajax 4 ever
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:41:24 #288
90419 freakysatan
pi_21011142
yess, nog 45 minuten
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:40:25 #289
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21012259
nog 2 weken

maar volgend weekend eerst naar zandvoort
AFC Ajax 4 ever
pi_21028206
Nou, ik heb misschien iets gevonden hoor!
Heeft iemand meer informatie over clubhotels siofok?
Iemand geweest, of verhalen over gehoord?
pi_21078513
ik ben net een dagje terug van siofok, camping strand. Wij hadden geboekt met x-travel. Echt een leuke vakantie gehad, alles lekker goedkoop daar, de laatste dagen gelukkig wel lekker weer.
Alleen het gezeik met de reisleiders was wat minder, maar toch goed naar mn zin gehad daar
  donderdag 5 augustus 2004 @ 22:32:48 #292
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21087220
nog een week
AFC Ajax 4 ever
pi_21100994
Ik vertrek de 23ste met Peterlanghout!!!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:59:43 #294
33117 Erik1
Carpe Aptenodytes!
pi_21117704
Over 2 dagen vertrek ik naar siofok

We stappen in de bus in Zwolle, weet iemand of de bus dan eerst nog bij 20 andere plaatsen stopt of bijna niet?
pi_21118362
Jep, ik ook overmorgen, maar met de auto, tussenstop in zuid-Duitsland, dus dinsdag middag verwacht ik aan te komen op de Camping in Siofok.
Dan zaterdag en zondag naar de GP, oh yeah!
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:07:44 #296
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_21132292
ik ben sinds vanochtend weer terug vanuit siofok
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:45:04 #297
33117 Erik1
Carpe Aptenodytes!
pi_21143565
Nog 11 uurtjes oid en ik ga weg
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:22:37 #298
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_21152729
waar verblijf je?

edit: ow, beetje laat
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 00:17:22 #299
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21169212
scanner mee nemen naar hongarije en beluisteren mag dat?

ik ga naar de GP aanstaande weekend en ik wil graag olav mol horen om zo op de hoogte te blijven van de gebeurtenis in de race mag dat?
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 11 augustus 2004 @ 02:18:01 #300
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21198753
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 00:17 schreef JPM01 het volgende:
scanner mee nemen naar hongarije en beluisteren mag dat?

ik ga naar de GP aanstaande weekend en ik wil graag olav mol horen om zo op de hoogte te blijven van de gebeurtenis in de race mag dat?
kickje omhoog
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 11 augustus 2004 @ 12:30:41 #301
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_21204081
geen idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')