http://www.siofok.com/vendegkonyv/result_1-10.htm
Engels, Duits en Nederlands door mekaar van mensen die in Siofok geweest zijn
quote:Thank you...
Op zaterdag 27 juli 2002 13:08 schreef Cecilio het volgende:
Ik ben er zelf nooit geweest maar na even zoeken kwam ik hier terecht.http://www.siofok.com/vendegkonyv/result_1-10.htm
Engels, Duits en Nederlands door mekaar van mensen die in Siofok geweest zijn
Lekker weertje, niet al te duur, je kunt er perfect stappen, heerlijk aan het strand liggen, waterskiën, bungeejumpen enz enz enz.
Aanraders zijn de renegade bar, schuimparty in The Palace, Flört, Charly's en Big Shots (als je van karaoke houdt )
Heel veel plezier, ik heb er in ieder geval een supertijd gehad
quote:Fijne reactie bedankt!
Op zaterdag 27 juli 2002 13:14 schreef Cybersailor het volgende:
Ik ben woensdag teruggekomen.Lekker weertje, niet al te duur, je kunt er perfect stappen, heerlijk aan het strand liggen, waterskiën, bungeejumpen enz enz enz.
Aanraders zijn de renegade bar, schuimparty in The Palace, Flört, Charly's en Big Shots (als je van karaoke houdt
)
Heel veel plezier, ik heb er in ieder geval een supertijd gehad
De politie is daar echt zo.... euhm... streng?
quote:Geen idee...heb daar nauwelijks politie gezien. Weet wel dat ze in Italië superstreng zijn.
Op zaterdag 27 juli 2002 13:28 schreef Paperclipjes het volgende:[..]
Fijne reactie bedankt!
quote:ja de politie is daar erg streng, vergelijkbaar met de Carabinieri in Italië, ook al mag je in Hongarije vanaf je 14e al aan de sterke drank, als je dronken langs een paar van die agenten loopt heb je goede kans dat je meegenomen wordt, en zeker als buitenlander, die pakken ze altijd veel sneller aan
Fijne reactie bedankt!
quote:Er zijn in Hongarije 2 dingen die je niet moet doen wil je geen last van ze hebben, één is vechten op straat, dan mag je zeker mee, en twee is heel bezopen midden op straat gaan lopen en net doen alsof je doof bent als ze iets tegen je zeggen. Wel moet ik zeggen dat ik in de twee weken dat ik er ben geweest bijna geen politieagent heb gezien, dus het valt best wel mee als je je een beetje gedraagt.
Fijne reactie bedankt!
quote:nee gewoon je bek houden en zo recht mogelijk lopen, en niet laten merken dat je buitenlander bent dan laten ze je wel met rust
Op zaterdag 27 juli 2002 13:47 schreef Paperclipjes het volgende:
Hmz... dus alleen dronken langs lopen is al voldoende... damn... dat wordt dus muisstil langssluipen en een week lang gehele onthouding ...
toen een Hongaarse vriend hier in Nederland was was hij heel erg bang voor mensen in uniform als hij met drank liep, hij had Fanta met rum ofzo in een Fanta flesje, zag er gewoon als Fanta uit, en in de trein kwam er een conducteur langs, hij gelijk helemaal stil en dat flesje achter zn rug proberen te proppen, deed ie de hele week
quote:je kan daar geweldig eten, ook als je niet van de Hongaarse keuken houdt is er nog genoeg te vinden, het is niet duur en toch van goede kwaliteit
Op zaterdag 27 juli 2002 13:53 schreef Paperclipjes het volgende:
Okee het valt dus eigenlijk wel mee als je gewoon normaal doet... Kan iemand mij wat over het eten vertellen... we gaan absoluut niet zelf koken (we zitten ook in een hotel) maar ik wil graag weten hoe het zit met de kwaliteit/kwantiteit/prijs....
heeeerlijk Oost-Europese landen, ik mag er vaak heengaan deze zomer Kroatië maar eens proberen
quote:ja zeker, echt spotgoedkoop, ik weet niet hoe het in Siofok is (is iets meer toeristischer dan waar ik was) maar waar ik zat kon ik in de duurste tent van de stad een halve liter Dreher voor omgerekend 1 euro krijgen, en Dreher is zeker geen verkeerd bier
Op zaterdag 27 juli 2002 13:56 schreef Paperclipjes het volgende:
Klinkt goed, ik had wel gehoord dat het er goed en goedkoop was... geldt dat ook voor het drinken bijv een plaatselijk pilsje, bacootje, Heineken???
en Amstel en Heineken zal je ook veel tegenkomen...
quote:Voor tussen de 600 en 1500 forint (2,5 - 7 € )kan je heel goed eten, van pizza tot goulash tot schnitzel met friet. Een halve liter heineken kost dan nog ongeveer 350 forint (1,5 €). Het hele centrum zit vol met goede restaurantjes, en ook aan het meer zitten een aantal strandtentjes waar je heel goed kan eten. Ga alleen niet eten in een of ander italiaans grill house aan de boulevar(vlak bij de renegade) want daar is het dus echt niet te eten.
Op zaterdag 27 juli 2002 13:55 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
je kan daar geweldig eten, ook als je niet van de Hongaarse keuken houdt is er nog genoeg te vinden, het is niet duur en toch van goede kwaliteit
heeeerlijk Oost-Europese landen, ik mag er vaak heengaan
deze zomer Kroatië maar eens proberen
quote:Ik weet alleen de prijzen van het bier, en die varieren tussen de 200 forint (0,9 €) voor een halve liter amstel (in een klein kroegje ergens achteraf) tot 750 forint(3€) in een grote discotheek voor een halve liter duits bier.
Op zaterdag 27 juli 2002 13:56 schreef Paperclipjes het volgende:
Klinkt goed, ik had wel gehoord dat het er goed en goedkoop was... geldt dat ook voor het drinken bijv een plaatselijk pilsje, bacootje, Heineken???
quote:als je niet van blonde meiden houdt kan ik je de Hongaarse meiden aanraden
Op zaterdag 27 juli 2002 14:03 schreef Paperclipjes het volgende:
Haha geweldige informatie ga zo door vertel me alles... ik heb er al helemaal zin in gekregen!
quote:Haha de palace, wat een maffe tent is dat. Bovenste verdieping zit een stripclub. Als je ff uitgedanst bent, loop je een trap op en kan je ff lekker 'chillen'.
Op zaterdag 27 juli 2002 14:08 schreef Cybersailor het volgende:
De palace (discotheek) heeft ook vaak acties dat je bij binnenkomst 1000 forint (4,5€) betaalt, en dan de hele avond gratis (tuborg) bier kan drinken. Ik ben er twee keer geweest, en allebei de avonden hadden ze die actie, ik weet alleen niet of het normaal is.
Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was kostte een biertje daar 3 gulden 50.
Zeker ook in die bus gezeten die je daar naartoe brengt? Pook van een meter, echt supergrappig om te zien.
quote:hahah ja ik had ook in een bus gezeten, die ging 5km/u in zn 1, 10km/u in zn 2, enzenz harder dan 50 ging ie geloof ik niet
Op zaterdag 27 juli 2002 14:18 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Haha de palace, wat een maffe tent is dat. Bovenste verdieping zit een stripclub. Als je ff uitgedanst bent, loop je een trap op en kan je ff lekker 'chillen'.
Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was koste een biertje daar 3 gulden 50.
Zeker ook in die bus gezeten die je daar naartoe brengt? Pook van een meter, echt supergrappig om te zien.
quote:Klopt wel, in het begin van de avond was het perfect geregeld, kon je bij een bar gewoon alleen maar bier halen als je een stempel had, toen kregen ze alleen de aan het eid van de tweede avond door dat het zo wel heel erg hard ging met het bier, en hadden ze nog maar 1 tap open waar bijna geen druk achter zat. De rij was toen precies zo lang dat als je je biertje had je weer achteraan aan kon sluiten zodat je biertje precies weer op was als je weer vooraan stond.
Op zaterdag 27 juli 2002 14:18 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Haha de palace, wat een maffe tent is dat. Bovenste verdieping zit een stripclub. Als je ff uitgedanst bent, loop je een trap op en kan je ff lekker 'chillen'.
Maar 4 euro 50 lijkt me sterk, toen ik daar was kostte een biertje daar 3 gulden 50.
Die bus heb ik maar 1x in gezeten, ik neem toch liever voor 4 euro een taxi dan dat ik eerst in die discobus moet, dan op het busstation nog eens drie kwartier moet wachten en dan ook nog een euro moet betalen om naar de camping te komen.
-edit- Het gratis bier was ook gesponsord door Tuborg, ik denk dat ze daar hun lage prijs vandaan haalden, want in de rest van de palace schonken ze geen tuborg.
quote:Probleem is alleen dat de palace niet echt in het centrum ligt... Daarom rijden er elk uur bussen van de palace naar het busstation.
Op zaterdag 27 juli 2002 15:19 schreef Paperclipjes het volgende:
We zitten in hotel Azur.... dat schijnt nogal in het centrum te zijn dus voor ons hopelijk geen discobussen...
quote:Azur ligt idd in het centrum ja, aan het Balatonmeer (dacht ik...ben er geloof ik 1x in de lobby geweest)
Op zaterdag 27 juli 2002 15:19 schreef Paperclipjes het volgende:
We zitten in hotel Azur.... dat schijnt nogal in het centrum te zijn dus voor ons hopelijk geen discobussen...
quote:Euhm GEEN Hotel Azur... beste kun je daar gewoon een appartement huren, er zit een Nederlandstalig reisbureau, via hun kun je het ook doen, hele aardige mensen. Ik heb daar alleen geen telefoonnummer van.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:23 schreef oorlog het volgende:
Wij gaan ons hier waarschijnlijk in de de komende zomervakantie ook vertoeven. Heeft iemand toevallig nog tips voor goede appartementen ofzo (niet te duur, wel goede kwaliteit!)????
quote:Weet je ook niet toevallig of ze een internet site hebben??
Op zondag 5 januari 2003 22:15 schreef Paperclipjes het volgende:[..]
Euhm GEEN Hotel Azur... beste kun je daar gewoon een appartement huren, er zit een Nederlandstalig reisbureau, via hun kun je het ook doen, hele aardige mensen. Ik heb daar alleen geen telefoonnummer van.
quote:Nee die hebben ze naar mijn weten niet. Je kunt ze via de Hongaarse ambassade bereiken.
Op maandag 6 januari 2003 16:02 schreef BOT het volgende:[..]
Weet je ook niet toevallig of ze een internet site hebben??
quote:Kijk hier eens : http://www.alba.hu/pukler/ Het zijn huisjes dus geen app. Heb ik afgelopen zomer een huisje gehuurd, was prima !!!
Op zaterdag 4 januari 2003 20:23 schreef oorlog het volgende:
Wij gaan ons hier waarschijnlijk in de de komende zomervakantie ook vertoeven. Heeft iemand toevallig nog tips voor goede appartementen ofzo (niet te duur, wel goede kwaliteit!)????
Lekker goedkoop eten. Vlak langs de die grote meer/badplaats (bn naam vergeten oei).
Stad was ook gezellig.
Uitgaansgelegenheden zijn ook goed (wel niet mijn soort muziek, dance/trance etc) en bus is goedkoop maar rijdt niet op tijd.
Wel een aanradertje...
quote:ik heb op de gogo camping gezeten, is verdomd eindje weg, maar voor 45 cent ben je er met de bus, die gaat ieder half uur geloof ik?! En snachts rijden er bussen om 't uur, let wel op kotsende mensen in de bus......
Op zondag 9 maart 2003 12:47 schreef VetteHap het volgende:
Wij hebben een huisje op het oog in Siofok om de komende zomer heen te gaan, dit ligt alleen 4 km van het centrum. Zijn er 's nachts bussen oid om terug te komen? Ik hoorde dat de 'gogo'-camping ook op die afstand van het centrum ligt...
Dit jaar waarschijnlijk naar Bulgarije. Ach ja, je moet toch wat he?
quote:Ik heb 2 jaar geleden op op die camping gestaan, tis er inderdaad erg gezellig, maar je hebt echt 0 comfort, douches vond ik smerig, en wij stonden redelijk dicht bij de biertent, dus slapen lukte ook niet erg.
Op woensdag 15 januari 2003 10:41 schreef Gerrit_Knol het volgende:
jaartje of drie geleden, ben ik met gogo in van die tentjes naar het Balaton geweest. Ik moet zeggen dat het 1 van de beteren vakanties was. Op de camping is goed te leven, zeker omdat er een biertent aanwezig is, waar degenen van de camping die nog zin hebben in een afzakkertje tot de vroege uurtjes doorgaan; mijn record: 10.30uur....
Groetjes Viv
beetje kansloos elke avond zat zijn en de rest van de dag niks doen
komt ook nog bij dat we anderhalve week keiharde reegn hadden en dat onze tenten lekten. nee zo'n kansloze zuipvakantie doe ik nooit meer
we gaan met z'n 2-en met een auto, en dan willen we wel aardig gaan stappen enzo.
heeft iemand tips ivm vervoer ter plekke? van de camping naar de stad enzo..we nemen fietsen mee, maar we hebben geen zin om 20 km te fietsen 's nachts
ik heb er nu al zin in...lekker bijna 4 weekjes door hongarije...
*bookmarkt*
Ik heb er zelf 6 maanden doorgbracht!!!
Jullie gaan zeker een goede tijd hebben!
Een paar vraagjes nog van mijn kant(ik ga er zelf ook heen komende zomer in een huis van m'n tante )
-Hoe oud moet je zijn om daar uit te gaan, en controleren ze er streng op?
-Mag je daar al vanaf je 14e aan de sterke drank?
-Hoe zit het met de drukte?
alvast bedankt
quote:Ken jij een Europees land waar dit wel mag? Lijkt me verboden...
Op zondag 8 juni 2003 11:19 schreef thiamat het volgende:
-Mag je daar al vanaf je 14e aan de sterke drank?
quote:naar mijn weten mag dat dus wel
Op donderdag 12 juni 2003 11:43 schreef Bio het volgende:[..]
Ken jij een Europees land waar dit wel mag? Lijkt me verboden...
van een Hongaar zelf gehoord, nouja ik was al 17 toen dus ik had helemaal nergens last van
Maargoed, uitgaan is gaaf, Balatonmeer is cool (mooi kitesurfen daaro). MAAR:
Bij ons in 1,5 week tijd (9 man) 3 portemonnee's gestolen met rijbewijzen enz, telefoon gestolen en auto (verlengde oranje vw transporter) is opengebroken, gevolg: radio gejat en contact kapot...
Wat je dan doet is aangifte doen bij de politie, zodat je 't terug kan krijgen in NL door de verzekering. Totaal zo'n 20 uur op 't bureau gezeten, omdat ze dat zo veel meemaken, er graag de tijd voor nemen daar en de Hongaren zelf graag voorlaten voor de buitenlanders...
Dus... maar verder was 't wel leuk!
quote:mja, het gaat dus niet om snel, en ook nog, we hebben een auto mee. en die moet uiteraard ook mee naar budapest, dus de trein is geen optie. al gaan we misschien wel in de omgeving van budapest kamperen en dan met 't plaatselijke ov naar budapest ofzo.
Op dinsdag 20 mei 2003 13:33 schreef EmilyStrange het volgende:
Ja, Hongarije is mooi. Mijn moeder komt er vandaan.
Ik denk dat je vanaf siófok het beste de trein kunt nemen, naar Budapest. Dat is de snelste manier, zeker als je ook fietsen mee hebt. Succes!
nog wat, voor wat voor prijzen kun je op 't balatonmeer bootjes(motorbootjes, zeilbootjes(minieme ervaring ) , waterscooters) enzo huren?
en kun je die uberhaupt alleen huren, of gaat er iemand mee?
en in budapest, scooters ofzo, om in de stad wat mobieler te zijn.. kun je die ergens huren, en voor wat voor prijzen? weet iemand daar iets over?
we zijn met z'n 2-en, met allebei een rijbewijs, en allebei 19 jaar.
heerlijk, nog 6 weekjes
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:30 schreef -Kraiden- het volgende:
oe! ik ben in siofok op het station samen met een vriend nog eens door 2 bewakers beknuppeld, ze dachten dat wij iets gedaan hadden waar we helemaal niks mee te maken hadden. we zijn daarna nog wel teruggegaan om meisjes die we die avond ontmoet hadden op de trein te zetten. compleet met achter de trein aan rennen en een zakdoekje uit het raam
Nou dat wordt hem dus niet.
Wie heeft er informatie over en treinreis daarheen ??
[Dit bericht is gewijzigd door DRUGS_Freak op 17-06-2003 14:39]
quote:Doesburg verhuur op de oosterhamrikkade doet er niet moeilijk over. Je moet gewoon een gouden gidsje erbij pakken en een beetje de kleine verhuurders bellen. Ik ben er vandaag mee bezig geweest. Alle grote ketens verbieden Hongarije (Avis, Hertz, Budget, Autorent, Europcar etc.)
Op dinsdag 17 juni 2003 12:38 schreef DRUGS_Freak het volgende:
Wie weet van welk verhuurbedrijf in Groningen je de auto mee mag naar Hongarije omdat bij een heleboel maatschappijen je alleen naar EU landen + zweden mag.Nou dat wordt hem dus niet.
Wie heeft er informatie over en treinreis daarheen ??
Hoe staan de Hongaren tegenover drugs (wiet)? Wat zijn de straffen die daar op staan als ze je pakken aan de grens?
Super! Echt ideale vakantiebestemming
even een rijtje tips voor mensen die nog gaan:
Discotheken:
Flirt (in de buurt van de watertoren)
Palace (vanaf de watertoren gratis taxi, met zwembad, stripclub, buiten etc.)
Kroegen:
La Siesta
Renegade
Big Shots (karaoke bar)
Hier zijn veel nederlanders.
Internet:
Op de markt in het centrum een klein internetcafeetje, met gogokaart korting
Eten:
Bella Italia (naast de watertoren)
AMIGOS (iets buiten het centrum) supergoedkoop (korting met gogokaart)
Dinner Club ofzo, amerikaans restaurant aan de boulevard, hamburgers.
Pinautomaten: bij de watertoren
De watertoren is het centrale punt, vvv kantoor en allemaal restaurants er om heen, taxiverzamelpunt, gogoverzamelpunt
Strand:
Coca Cola beach, 600 florint per dag, muziek etc (midden in het centrum aan de boulevard)
Goed je spullen in een afsluitbare koffer doen als je weggaat, bij ons was bij een groep
voor 5000 euro aan spullen gestolen.
Wisselkoers: 1 euro - 260 florint, je kan ongeveer delen door 100 om het bedrag in guldens
te krijgen, dus 1000 is 10 gulden.
Mac Donalds en 24 uurs supermarkt zijn eindje buiten de stad.
Goedkope schoenen en kleren bij de markt in het centrum, 12 euro voor nepadidas en 5 euro
voor t-shirts.
Wij (groep van 10 man) hebben er onwijs veel zin in. Wel heb ik nog even een vraagje, zijn er nog suggesties om je spullen goed op te bergen ipv een koffer?? Want heb even bij ons lopen informeren en volgens mij heeft niemand een koffer die ecdht afsluitbaar is.
quote:ik ook
Op maandag 14 juli 2003 15:01 schreef DJ_Robbie het volgende:
Maandag 28 juli vertrek ik naar Siofok
quote:
Op maandag 16 juni 2003 18:01 schreef FrEeZzE het volgende:
Ben er afgelopen zomer geweest, gaaf allemaal hoor, alleen waren we er net in 2 weken dat 't stormde en regende.Maargoed, uitgaan is gaaf, Balatonmeer is cool (mooi kitesurfen daaro). MAAR:
Bij ons in 1,5 week tijd (9 man) 3 portemonnee's gestolen met rijbewijzen enz, telefoon gestolen en auto (verlengde oranje vw transporter) is opengebroken, gevolg: radio gejat en contact kapot...
Wat je dan doet is aangifte doen bij de politie, zodat je 't terug kan krijgen in NL door de verzekering. Totaal zo'n 20 uur op 't bureau gezeten, omdat ze dat zo veel meemaken, er graag de tijd voor nemen daar en de Hongaren zelf graag voorlaten voor de buitenlanders...Dus... maar verder was 't wel leuk!
Is dat alleen in de buurt van het Balatonmeer dat er zoveel gejat wordt of staat Hongarije daarom bekend??
Wij gaan een stuk hoger zitten, niet bij het Balatonmeer, daar is het me te toeristisch, maar ik schrik hier toch wel van.
Ik voel er weinig voor om als een havik al mijn spullen constant in de gaten te moeten houden. Zijn er meer mensen met zulke slechte ervaringen of is dit bovenstaande verhaal een uitzondering?
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen met het uitgaansleven daar. Gaat het er in de discotheken Flört & Palace net zo aan toe als in de gemiddelde nederlandse uitgaansgelegenheid?... Draaien ze er enkel trance, of misschien hongaarse muziek
>> Oahw ja, is er ook zoiets als een (hard)rock-café? of iig een locatie waar ze iets anders draaien dan trance / apres-ski muziek?
--- edit: ---
quote:
quote:Ik vraag me af of dit erg vaak voorkomt.
Goed je spullen in een afsluitbare koffer doen als je weggaat, bij ons was bij een groep
voor 5000 euro aan spullen gestolen.
[Dit bericht is gewijzigd door _m0teh0ker_ op 17-07-2003 10:30]
Uitgaan is er wel goed, je hebt er apres ski tenten, gewone disco's en flort is een club, dus meer dance/house. hardrock weet ik zo niet, ik luister er wel eens naar,maar ga daar nooit naar toe..
Is eigenlijk wel een beetje gelijk aan nederland, met de uitzondering dat ze in elke tent wel strippen en die stripdames je naar binnen proberen te lokken. Ook ontzettend veel nachtclubs. Wij hadden er 1 recht tegenover het hotel, die was 24 uur open, dus deden we vaak een afzakkertje daar wel mooie meiden daar trouwens
Hoe zit het verder met kluisjes op de camping? Zijn die er? Zoja wat kost het etc etc. (op gogo site staat dat er kluisjes zijn, maar mijn ervaring is dat die aoltijd al vol zijn e.d.)
het is hier veel tegekker dan Budapest... ik ga hier zeker nog eens naartoe'
groeten van dagwaarde... (PS ik ben hier nog tot morgen)
-DW-
Rengade en The Palace zijn zeker aan te raden!!! Wat een tijd zeg
Maar wat me het meest is meegevallen zijn de Hongaarse dames. Die zijn echt super mooi, had ik niet verwacht.
Ik ga er nu mee kappen.... tot over 2 weken!
en we horen er heel verdeelde verhalen over. de een zegt dat het makkelijk kan. de ander zegt dat ze je auto strippen waar je bij bent?
Best te doen hoor
Over Siofok zelf: eten is perfect, veel goedkope tenten met aardige mensen en lekker eten. Vooral Pizza's zijn goedkoop (hele kaart met pizza's voor 3 euro ofzo..) Bella Italia bij de watertoren is erg gezellig en La Rita is ons ook goed bevallen (let vooral op de live muziek, dies geweldig!)
Qua uitgaan is mij The Palace minder bevallen. Het ziet er allemaal schitterend uit met een buitengedeelte enzo, maar het is zo ongelofelijk duur (zeker vergeleken met de rest van Siofok) dat het niet leuk meer is. Verder is de muziek binnen enkel techno en hardhouse (niet mijn smaak). Buiten was het al iets beter met Hip Hop en R&B... Toch maar 1 keer geweest.
Ik was het meest te vinden in de Renegade en La Siesta. Renegade is op het begin van de avond lekker rustig drinken aan een tafeltje, maar wordt later op de avond een supergezellige dansende menigte (op de tafels en banken) met vooral de enorm koele trommelaar en saxofonist die de beats ondersteunen! La Siesta is een op het eerste gezicht onopvallende tent, aangezien je eerst naar boven moet bij een terras. Maar eenmaal daar zul je erg leuke en afwisselende muziek vinden en een opzwepende barman die regelmatig met water gaat spuiten en de bar in de fik steekt. Supersfeer (ook veel mooie dames daar Eeeh, Renegade eigenlijk ook wel)
Nou ja, Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! Een vakantie daar is zeker aan te raden, ook al omdat Coca Cola Beach zo superrelaxt is!
Nu houdt ik mij normaal niet zo met dit soort muziek bezig, maar dit klonk toch wel erg lekker. Het is wat moeilijk te beschrijven, maar klonk ongeveer als volgt:
- Dance-muziek, zonder zang
- Melodie werd gespeeld door 'toeters' o.i.d. -- erg vrolijk dus
- klinkt (naar mijn idee) een beetje zuid-amerikaans
Heeft iemand misschien énig idee waar ik naar op zoek ben? ( welke artiest ik bedoel of onder welke soort muziek dit valt...)
--- ik heb dit ook al gepost in het Help! Ik zoek een nummer/artiest.-topic, maar daar kon niemand me helpen. ---
wij waren met een jongerenreis mee en hadden een X-travel card daarmee krijg je allerlei kortingen enzo. op onder andere de bunjee jump en bij veel kroegen ook op de drankjes.
ze hebben ook 1 keer per week een dutchnight bij de locomotion disco
ook super gezellig.
veel plezier daaro.
Ik ben alleen dringend op zoek naar de naam van een dance nummer waarmee je daar werd doodgegooid. Vooral op de coca cola beach kwam dit nummer 10 keer per dag voorbij.
Het gaat om een rustig dance nummer met een saxofoon erin.
ik heb 'm in nederland nog nooit eerder gehoord...
Kan iemand mij helpen??
Of weet iemand misschien een hongaarse dance-chart op internet?
groetjes, Carpmaster
quote:Ik weet precies welke je bedoeld, zelf daar ook erg vaak gehoord.
Op donderdag 14 augustus 2003 14:44 schreef Carpmaster het volgende:
van 4 t/m 14 augustus 2003 ben ik in siofok geweest, was een erg relaxte vakantie...Ik ben alleen dringend op zoek naar de naam van een dance nummer waarmee je daar werd doodgegooid. Vooral op de coca cola beach kwam dit nummer 10 keer per dag voorbij.
ik heb 'm in nederland nog nooit eerder gehoord...Kan iemand mij helpen??
Of weet iemand misschien een hongaarse dance-chart op internet?groetjes, Carpmaster
quote:Oke Robbie, bedankt voor je reactie! Die muziek van saxo heeft er idd veel van weg.
Op donderdag 14 augustus 2003 14:47 schreef DJ_Robbie het volgende:[..]
Ik weet precies welke je bedoeld, zelf daar ook erg vaak gehoord.
Ik had ook al andere platen geluisterd die er op leken, en die waren van de artiest Saxo.
De gene die je zoekt heb ik zelf nog niet gevonden
maar er moeten tog wel mensen zijn die dat nummer kennen of hebben... ik zal nog ff een keer me oproepje plaatsen:
Ik ben op zoek naar de naam van een dance nummer waarmee je in siofok werd doodgegooid. Vooral op de coca cola beach kwam dit nummer 10 keer per dag voorbij.
ik heb 'm in nederland nog nooit eerder gehoord...
Kan iemand mij helpen??
Of weet iemand misschien een hongaarse dance-chart op internet?
groetjes, Carpmaster
quote:yups... dat zocht ik dus ook al
Op donderdag 14 augustus 2003 14:44 schreef Carpmaster het volgende:
van 4 t/m 14 augustus 2003 ben ik in siofok geweest, was een erg relaxte vakantie......
ik heb 'm in nederland nog nooit eerder gehoord...groetjes, Carpmaster
quote:Nee dat is hem niet hooor
Op donderdag 14 augustus 2003 17:34 schreef ThE_ED het volgende:
strax is het gewoon guru josh
quote:ja dat klopt, allemaal van die rustige dance... wat ook wel een beetje die style is (met van die trommeltjes erin) is: 4 tune 500 - dancing in de dark.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:08 schreef _m0teh0ker_ het volgende:[..]
yups... dat zocht ik dus ook al
--> jouw beschrijving is alleen wat beter. (volgens mij draaiden ze daar btw nog enkele soortgelijke nummers)
Ik heb net de complete duitse dance top 75 gedownload, maar niks gevonden
Het moet dus bijna wel een hongaarse productie zijn lijkt me... maar hongaarse sites... dat schiet gewoon niet op
dus wie o wie is er in siofok geweest, en weet hoe dat chille dance nummer met saxofoon heet wat 10 keer per dag gedraaid werd op de coca cola beach???
Veel mooie dingen gezien in Budapest, Matragebergte, Eger, in de Donauknie, Göddöllö, Veszprem etc. etc. (Hungaroring - F1!!)
We zijn voor de gein eens even wezen kijken daar in Siofok, en rond het Balaton. Ik ben erg blij dat ik daar niets geboekt had, je kunt net zo goed naar Renesse gaan of naar willekeurig welke Costa in Spanje. Wat een vreselijk saaie omgeving daar, alleen maar hotels en appartementen boulevards en schreeuwerige discotheken. De prijzen rond Balaton zijn ook veel hoger dan in de rest van Hongarije (die hongaren zijn ook niet gek!!)
De omgeving waar wij zaten, het Velencemeer, is ook danig aan het vercommercialiseren. Toch is het daar nog relatief rustig in vergelijking met het Balaton. We zaten in ieder geval gewoon in een woonwijk tussen de plaatselijke bevolking en dat maakt het dan wel weer leuk, zo merk je nog iets van de gewoontes daar. Aardige mensen ontmoet die met werkelijk engelengeduld in gebroken Engels en Duits van alles hebben verteld over de cultuur. We zijn er een hoop wijzer op geworden.
Het leukste was een bezoek aan een wijn'fabriek'. Het geheel zag er niet uit, het leek meer op een autosloperij, maar de eigenaar (Onslow!! ) was erg aardig en nam ons mee in de wijnkelder, waar we uit authentieke vaten nogal wat (met de voeten geperste) wijn hebben geproefd. Behoorlijk ingeslagen ook (hij wilde nog weten of we in échte flessen wilden of in 2 liter colaflessen
, Tja, echte flessen natuurlijk!!).
Het grootste gedeelte van onze bestelling moest nog gebotteld worden, gekurkt en ge-etiketteerd. Die laatste twee gebeurden in een hok waar ook een krat spare-ribs inclusief vliegen op de grond stond en op de tafel waaraan de zetbaas de etiketjes plakte stonden nogal wat ehhhhhhh... tja, etensresten zal ik maar zeggen. In ieder geval een hele bende schimmel! De wijn is waarlijk overheerlijk though.
En wat is die paprika daar héét!!!
Volgend jaar naar Scandinavië
ben zelf ook van plan om naar Siofok op vakantie te gaan (met nog elf anderen) zitten alleen even te kijken wat we gaan doen, camping, appartement, hotel of huisjes. en ofdat we met de bus of met eigen vervoer gaan.
en uiteraard ofdat we met een jongerenreisorganisatie gaan, of gewoon met oad-reizen (staan we waarschijnlijk tussen de gezinnetjes, maar wel veel meer keus)
en als het allemaal meezit, gaan we het combineren met de formule 1, die 15 februari gehouden wordt op de Hungaroring in boedapest.
ik heb er nu al zin in.
Multi Service Center KFT
tel: 0036 - 84 510 700
fax: 0036 - 84 510 701
Dit is een Nederlands / Duits bedrijf welke je perfect kunnen helpen met het vinden van de meest leuke / luxe huisjes in Siofok en dat voor een ZEER aangename prijs!
Ga absoluut NIET naar Hotel Azur, dit is een jongerenhotel, en daar ze zelf ook achter geen service, wel bewaking met honden, bijtgrage honden.
- Heeft iemand ervaring met het vliegen vanaf Nl. richting balatonmeer.
- Hoelang moet je nog met de bus vanaf het vliegveld.
- Welke reisorganisaties hebben een eventuele vliegreis met een hotel inbegrepen richting balatonmeer.
gr. bart
quote:Wat je kunt doen is, vliegen naar Budapest. Vervolgens kun je met de trein naar Siofok. Wat je rest is een huisje / appartement te boeken.
Op dinsdag 20 januari 2004 12:02 schreef tukkerbart het volgende:
iemand??
Ik heb met een paar vrienden (eigenlijk alleen mijn vrienden) het idee om met de auto naar Siofok te gaan. Maar ik heb geen zin om drie dagen ofzo te rijden.
Verder hoor ik zowel positieve als negatieve berichten over siofok.
Dus ik zit noog met een paar vragen:
- Hoe duur is het eigenlijk
- Is het gewoon Salou/lloret maar dan in het oostblok
- Kan ik met het vliegtuig, maar dan zonder nog een dag in de bus te hoeven zitten
- Kan ik prijs technisch gezien niet net zien goed een lastminute naar turkije nemen
- Hoe zit het met de hotels appartementen
quote:Het is relatief goedkoop daar allemaal, maar voor hongaarse begrippen peperduur. Vooral de 2 grote discotheken kunnen het erg goed. Je wordt dus genaaid waar je bijstaat
Op zaterdag 17 januari 2004 18:23 schreef El_Bassie het volgende:
*Kick* Wij gaan 23 juli weg, naar Siofok. Wat ik me nou afvraag,zijn die prijzen daar nou niet echt heel erg gestegen?
Kijk trouwens ook uit hoeveel je geeft bij restaurantjes en terrasjes, en hoeveel je terugkrijgt, ze vinden het geen probleem je dubbelop te naaien, namelijk (dus EN teveel dokken voor je drank, EN nog een keer teveel betalen of te weinig terug krijgen..) Niet gaan centen neuken, natuurlijk.
Verder voor de Siofok!kers: NIET naar de mac in Siofok gaan! You have been warned..
quote:heeft iemand anders nog ervaring met deze organisatie, want ik en mijn vrienden zitten te twijfelen ofdat we hier bij zullen boeken. probleem is dat op de site niets staat over ANVR of SGR aangesloten, maar ze komen wel heel professioneel en betrouwbaar over aan de telefoon. (wat ook eigenlijk helemaal niets zegt natuurlijk)
Op maandag 19 januari 2004 14:45 schreef Paperclipjes het volgende:
Nog een heel bruikbare tip voor alle Siofok-gangers.
Bel eens met dit kantoortje:Multi Service Center KFT
tel: 0036 - 84 510 700
fax: 0036 - 84 510 701Dit is een Nederlands / Duits bedrijf welke je perfect kunnen helpen met het vinden van de meest leuke / luxe huisjes in Siofok en dat voor een ZEER aangename prijs!
ik hoor het wel.
Veel nederlanders en géén stressed gedoe !
See You goin' Coco at the Loco !
Groetjes, Rexy.
quote:Opbokken!!!
Op donderdag 12 februari 2004 14:03 schreef Rexy het volgende:
Spamverhaal
quote:Weinig SPAM maar gewoon WAAR !
Op dinsdag 26 augustus 2003 02:14 schreef Tronica het volgende:
wij(ik en mijn vriendin) zijn net vandaag terug gekomen uit Siofok en we hebben een top tijd gehad.
we zaten in hotel press op zo'n 40 meter van de palace disco
hele super vette schium party gehad maandag.
die zijn daar op maandag en donderdag.
was vanaf dat hotel wel fcking end lopen naar centrum maar er reden bussen en dat koste 100 forint (zo'n 35 euro cent) de vraag was wel of de bus ook kwam.
tuurlijk kon je ook een taxi nemen dat koste 2000 forint maar vergeet niet van te voren een prijs af te spreken anders naaien ze je cker.
wij waren met een jongerenreis mee en hadden een X-travel card daarmee krijg je allerlei kortingen enzo. op onder andere de bunjee jump en bij veel kroegen ook op de drankjes.
ze hebben ook 1 keer per week een DutchNight bij de Locomotion Disco
ook SUPER gezellig.veel plezier daaro.
Blind_Guardian weet niet wat FEESTEN is !
[Dit bericht is gewijzigd door Rexy op 12-02-2004 14:52]
Mijn ouders waren erg bang voor de politie e.d., valt dit mee of is de politie daar zo erg dat je ze liever ontwijkt?
En weet zo iemand want een biertje daar kost .
Zolang jij je normaal gedraagt, en in het bijzonder op straat, heb je van de politie helemaal géén last !
Het hangt ervan af waar je dat biertje koopt en van welke merk het is.
Bij ons in de disco kost een fles Amstel (0,33L) 1,80 euro en fles Heinkenen (0,33L) 2,10 euro.
Een tappie Amstel 1,15 euro en een tappie Heineken 1,35 euro.
Dit zijn de gewone standaard prijzen en deze gaan op een hoop feestavonden naar beneden. Of b.v. 2e biertje voor 10 eurocent.
De prijzen in de kroegen zijn ongeveer hetzelfde alleen willen ze er vaak een lokaal biertje schenken.
De prijzen in de Flört en de Palace (de 2 grote discotheken van Siófok) kunnen oplopen tot het dubbele.
En op de speciale "euronight" in deze 2 discotheken kost het bier slecht 1 euro alleen kan je dat speciale 1 eurobier alleen maar krijgen bij 1 van de vele barren in de disco en is het van een inferieure kwaliteit, maar goedkoop is het wel. Tenminste als je niet let op de 10 tot 15 euro entree die je eerst hebt moeten betalen om überhaupt binnen te komen.
Tot slot nog een aardige tip voor als je niet met GoGo-tours op vakantie mag gaan van je ouders, dan moet je misschien eens kijken of je mag gaan met X-Travel : www.jongerenreizen.nl
Kijk verder ook maar eens op www.locomotiondisco.com !
quote:In Siofok heel veel meer (3x meer dus) dan ergens "gewoon" in Hongarije. Omdat Siofok gewoon op Benidorm lijkt, inclusief kroegen die touristen afzetten. Dat geldt trouwens voor alle touristische plaatsen rondom het Balatonmeer.
Op donderdag 12 februari 2004 22:04 schreef SuperPaddo het volgende:
En weet zo iemand want een biertje daar kost.
Ga toch het binnenland in!! Je ziet zoveel meer van het echte Hongarije dan aan die kutplaatsen aan het Balaton.
En als je persé touristisch wilt hoef je helemaal niet zo ver, Renesse is ook al te vergelijken.
Ik snap niets van mensen die er een megalange reis overhebben om vervolgens van het strand naar een snackbar en dan weer naar een disco te lopen en dat "vakantie" te noemen.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:37 zwetst Rexy verder:
Blind_Guardianweet niet wat FEESTEN is !
Waarom jij mag opbokken met je spam? Je maakt reclame voor je eigen site, opent er een loos topic voor, en post het zelfde bericht in meerdere topics.
Volgens mij moet ik komende zomer maar niet naar Locomotion als ik in Siofok ben. Misschien toch maar de Palace bezoeken ?
wie heeft er ervaring met een van deze campings?
en heeft iemand ook tips mbt welke reisorganisatie we het beste kunnen kiezen?
gogo en beachmasters hebben prijzen van 169 euro. erg aantrekkelijk natuurlijk. travel express zit op 200 euro en holiday express op 188 euro. weet niet echt welke ik dan het beste kan kiezen
[Dit bericht is gewijzigd door SouthernSun op 13-02-2004 13:35]
Geen dank, SuperPaddo !,quote:Op maandag 23 februari 2004 18:38 schreef SuperPaddo het volgende:
Rexi, nog erg bedank voor je info.
Goh, wat ben jij lekker genuanceerd zegquote:Op zaterdag 28 februari 2004 05:37 schreef Rexy het volgende:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:14 schreef Blind_Guardianhet volgende :
"Volgens mij moet ik komende zomer maar niet naar Locomotion als ik in Siofok ben. Misschien toch maar de Palace bezoeken."
Dat is een buitengewoon GOED IDEE!
Als je d'r zelf niet op was gekomen dan hadden we je het wel voorgesteld !
Op LOSERS en NOBODY´s als Blind_Guardianzit in de Locomotion nl. niemand te wachten !
Anderzijds is het misschien veel beter als Blind_Guardian gewoon lekker thuis blijft, want dit soort LOW-LIFE's wensen wij zelfs de Palace niet
.
Dit is het soort "toeristen" dat in de Palace gegarandeerd een pak rammel krijgten de nederlandse vakantieganger in het algemeen een slechte naam bezorgd in het buitenland !
Is nog niet eens aangekomen op de vakantiebestemming en de agressiedruipt er al van af.
Hé SUKKEL!, doe iedereen een lol en BLIJF gewoon LEKKER THUIS
!
quote:[Op zondag 8 juni 2003 11:19 schreef thiamat het volgende:<br>-Mag je daar al vanaf je 14e aan de sterke drank? Ken jij een Europees land waar dit wel mag? Lijkt me verboden...
quote:ja de politie is daar erg streng, vergelijkbaar met de Carabinieri in Italië, ook al mag je in Hongarije vanaf je 14e al aan de sterke drank, als je dronken langs een paar van die agenten loopt heb je goede kans dat je meegenomen wordt, en zeker als buitenlander, die pakken ze altijd veel sneller aan
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 05:37 schreef Rexy het volgende:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:14 schreef Blind_Guardianhet volgende :
"Volgens mij moet ik komende zomer maar niet naar Locomotion als ik in Siofok ben. Misschien toch maar de Palace bezoeken."
Dat is een buitengewoon GOED IDEE!
Als je d'r zelf niet op was gekomen dan hadden we je het wel voorgesteld !
Op LOSERS en NOBODY´s als Blind_Guardianzit in de Locomotion nl. niemand te wachten !
Anderzijds is het misschien veel beter als Blind_Guardian gewoon lekker thuis blijft, want dit soort LOW-LIFE's wensen wij zelfs de Palace niet
.
Dit is het soort "toeristen" dat in de Palace gegarandeerd een pak rammel krijgten de nederlandse vakantieganger in het algemeen een slechte naam bezorgd in het buitenland !
Is nog niet eens aangekomen op de vakantiebestemming en de agressiedruipt er al van af.
Hé SUKKEL!, doe iedereen een lol en BLIJF gewoon LEKKER THUIS
!
Wij ook.Ik ben namelijk Hongaarse en kom uit siofok,leuk,he....quote:Op zondag 7 maart 2004 12:42 schreef SouthernSun het volgende:
gisteren geboekt. vertrekken op 26 juli voor 14 dagen siofok
dan zullen we elkaar dan wel zien. niet dat ik je herken ofzoquote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:01 schreef Gabika het volgende:
[..]
Wij ook.Ik ben namelijk Hongaarse en kom uit siofok,leuk,he....
Het mooiste plaats van de wereld...
Ik mis je hongarije,Siofok...![]()
Szia Gabika. Nou, ik mis weleens Nederland hoor, ik ben geboren in Tatabánya en woon nu in Áporka, klein gehuchtje wat zo'n 35 km zuidelijk van Budapest ligt.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:01 schreef Gabika het volgende:
[..]
Wij ook.Ik ben namelijk Hongaarse en kom uit siofok,leuk,he....
Het mooiste plaats van de wereld...
Ik mis je hongarije,Siofok...![]()
Jep, nog altijd. Ik zit er van 7 tot 20 juli via Traxs. Camping Strand. Nog meer fokkers die rond deze datum daarheen gaan?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:26 schreef Gerard-Joling het volgende:
Nog siofok 2004 gangers hier op fok!?
Tatabanya! De thuishaven van het beste wat Hongarije heeft voortgebracht: Joseph Kiprich! Siofok is wel geinig, ben er 4 jaar geleden geweest. Toen was het al behoorlijk verwesterd en vercommercialiseerd. Ik vond dat een goede zaak, maar misschien denk jij er anders over... Hoe zou je het dan willen zien?quote:Op zondag 14 maart 2004 07:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Szia Gabika. Nou, ik mis weleens Nederland hoor, ik ben geboren in Tatabánya en woon nu in Áporka, klein gehuchtje wat zo'n 35 km zuidelijk van Budapest ligt.
In Siofok ben ik vroeger ook wel eens met vakantie geweest, tegenwoordig erg veranderd, misschien leuker voor de jeugd die het nachtleven ambiëert, mij is het te commerciëel. Maar ja, ieder zijn meug.
ennuhh, nog een prettige vakantie in je thuisland.
Hoe ik het zou willen zien? Eigenlijk zou het wat mij betreft wat minder commercieel mogen maar in werkelijkheid interesseert het mij bar weinig hoe toeristenplaatsen functioneren. In de zomer blijf ik ver weg van zulke plaatsen, ik heb liever rust en stilte dan een hoop disco-lawaai, vandaar dat ik in een boerengehucht van amper 1000 inwoners aan de bosrand woon.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:40 schreef Gerrit_Knol het volgende:
[..]
Tatabanya! De thuishaven van het beste wat Hongarije heeft voortgebracht: Joseph Kiprich! Siofok is wel geinig, ben er 4 jaar geleden geweest. Toen was het al behoorlijk verwesterd en vercommercialiseerd. Ik vond dat een goede zaak, maar misschien denk jij er anders over... Hoe zou je het dan willen zien?
Buiten de toeristenplaatsen om kun je nog voor een redelijk bedrag uit eten en drinken voor pakweg 10 euro pp per dag. Bij mij op het dorp betaal ik voor een half liter pils in de kroeg 60 cent, voor dat geld kun je nog wel eens gul een paar rondjes weggeven.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:32 schreef SouthernSun het volgende:
*kick
heeft iemand een idee hoeveel geld je ongeveer op een dag kwijt bent? buiten uitgaan dan. in italie was ik toch al gauw 20/25 euro kwijt voor eten en drinken over de hele dag
Ah, ik stel voor dat we wat cross-training doen?quote:Op zondag 14 maart 2004 15:21 schreef Gabika het volgende:
Hoi Nikita,
Ik ben er weer.Het is een beetje vreemd om te horen dat je Hongaarse schrijfwijze niet echt goed is.Jammer...
Ik verwachtte dat je langer in Nederland heb gewoond, omdat je Nederlands veel te goed is.Maar je hebt toch geen accent in het Hongaars of wel?Niet dat het een probeem is of zo....
Ja,idd,ik heb alle mijn opleidingen in Hongarije gevolgd en nu zit ik op mijn diploma's waardering te wachten.Morgen weet ik meer,maar het duurt te lang.Ik ben aan he wachten vanaf januari.
ik ben net klaar met de inburgeringscursus en ik heb mijn examen morgen en overmorgen.
De staatexamens(NT2 II) zijn afgelegd,alleen het resultaat is nog niet bekend.(Rond april)
Ik wil hier wat verderstuderen(waarschijnlijk Personeel&arbeid), maar ik ben bang dat mijn taalkennis niet voldoende is en dat ik helemaal niets van de les zou begrijpen.Maar zonder opleiding(Ned)kan ik gewoon helemaal niets doen,ik word nergens aangenomen.
Maar deze opleiding is best lang(4jaar).Ik moet alles opnieuw beginnen en het is best moeilijk.
Oke,ik zeur niet meer.
Is het trouwens nog steeds zo koud thuis?Sneeuw en alles ?Brrr....
Ik ga nu verder,anders begin ik nog te janken van heimweh...![]()
![]()
Grtz,puszi,
Gabika
je moet nu nog gewoon een paspoort hebben. een visum is niet nodigquote:Op maandag 31 mei 2004 14:00 schreef ThE_ED het volgende:
Mijn vriendin heeft een identiteitskaart, volgens mij is deze tch niet geldig in Hongarije? Ze zitten nu wel bij de EU, maar ikd acht zelf dat je nog gewoon een paspoort nodig had. Ik heb dus zelf wel een paspoort, maar moet zij er nu ook een? Ik vraag het toch ff voor de zekerheid.
enne, je hebt verder geen visum nodig toch? Ofwel?
Ja, eigenlijk wist ik het wel, maar toch ff checken hehquote:Op maandag 31 mei 2004 20:57 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
je moet nu nog gewoon een paspoort hebben. een visum is niet nodig
identiteitskaart is genoeg, volgens het ANWB..quote:Op maandag 31 mei 2004 14:00 schreef ThE_ED het volgende:
Mijn vriendin heeft een identiteitskaart, volgens mij is deze tch niet geldig in Hongarije? Ze zitten nu wel bij de EU, maar ikd acht zelf dat je nog gewoon een paspoort nodig had. Ik heb dus zelf wel een paspoort, maar moet zij er nu ook een? Ik vraag het toch ff voor de zekerheid.
enne, je hebt verder geen visum nodig toch? Ofwel?
niemand?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:09 schreef JPM01 het volgende:
ik heb wat vragen
ik ga zaterdag 14 augustus tot maandag 16 augustus naar hongarije om de Grand prix aldaar te bezoeken. maar nu had ik nog een paar vragen
hoe zit het met geld, hongarije heeft geen euro wat is de vallutaen hoe zit dat met de euro ongeveer?
is hongarije goedkoop met eten drinken?
In Hongarije hebben ze inderdaad (nog) geen Euro. Ze betalen daar met de Forint.quote:Op zondag 20 juni 2004 00:48 schreef JPM01 het volgende:
[..]
niemand?
Wij gaan met z'n zessen (in een 10-persoons huisje/villatje)quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:53 schreef SouthernSun het volgende:
tnx, heb het gelezen. met hoeveel man gaan jullie?
1 euro is iets van 250 forint geloof ik?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:09 schreef JPM01 het volgende:
ik heb wat vragen
ik ga zaterdag 14 augustus tot maandag 16 augustus naar hongarije om de Grand prix aldaar te bezoeken. maar nu had ik nog een paar vragen
hoe zit het met geld, hongarije heeft geen euro wat is de vallutaen hoe zit dat met de euro ongeveer?
is hongarije goedkoop met eten drinken?
Vergis je niet...quote:Eten en drinken is er bespottelijk goedkoop (ongeveer 8 Euro de man voor een 3 gangen diner met drinken), alleen is het in Budapest ietsjes duurder (maar nog steeds achterlijk goedkoop in vergelijking met West Europa). Deze informatie is redelijk up to date, want we zijn er vorig jaar geweest!
Veel plezier.
Jij hebt ook gelijk, het centrum hanteert gewoon Nederlandse prijzen, ook voor het eten. Het is moeilijk om daar een goedkoop eetcafe-tje te vinden. Ook terassen zijn aan de dure kant. Dit geldt echter alleen in het toeristische centrum zelf. Daarbuiten is het echt prima te betalen (buiten de toeristische delen)quote:Op maandag 21 juni 2004 20:26 schreef Timen het volgende:
[..]
Vergis je niet...
Ik kom net uit budapest, prijzen IN HET CENTRUM zijn redelijk aan de hoge kant... ongeveer hetzelfde als in een nederlandse discotheek dus verkijk je er niet teveel op. Maargoed, dan nog altijd goedkoper als op een NL terras! Buiten budapest kan je helemaal los gaan op het terras!
Ik heb zelf een hele avond van 7 tot 11 op het terras gezeten in Eger (100km van budapest) en was rond de 25 euro kwijt voor 2 personen... en dan kan je denken in de richting van 8 baco's de man + 4 cocktails en hapjes... Belachelijk goedkoop dus.
Ah... je hebt gelijk... tis gewoon stukken goedkoper![]()
wij gaan naar de hungaroring, dat ligt iets ten noord oosten dacht ik van budapest en we verblijven in budapest, wat is een goed cafe/eettent?quote:Op maandag 21 juni 2004 20:26 schreef Timen het volgende:
[..]
Vergis je niet...
Ik kom net uit budapest, prijzen IN HET CENTRUM zijn redelijk aan de hoge kant... ongeveer hetzelfde als in een nederlandse discotheek dus verkijk je er niet teveel op. Maargoed, dan nog altijd goedkoper als op een NL terras! Buiten budapest kan je helemaal los gaan op het terras!
Ik heb zelf een hele avond van 7 tot 11 op het terras gezeten in Eger (100km van budapest) en was rond de 25 euro kwijt voor 2 personen... en dan kan je denken in de richting van 8 baco's de man + 4 cocktails en hapjes... Belachelijk goedkoop dus.
Ah... je hebt gelijk... tis gewoon stukken goedkoper![]()
Ah, de hungaroring, dan moet je dwars door de stad rossen... Een ware jungle, vooral overdagquote:Op zondag 27 juni 2004 01:37 schreef JPM01 het volgende:
[..]
wij gaan naar de hungaroring, dat ligt iets ten noord oosten dacht ik van budapest en we verblijven in budapest, wat is een goed cafe/eettent?
yep wij ookquote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:07 schreef oorlog het volgende:
Jullie gingen toch ook met GOGO?
wij zien het wel wat er allemaal voor leuks tegen komenquote:Op woensdag 30 juni 2004 06:22 schreef Timen het volgende:
[..]
Ah, de hungaroring, dan moet je dwars door de stad rossen... Een ware jungle, vooral overdagdus succes!.
Hungaroring ligt opzich vrij ver van het centrum (absoluut niet te lopen), maar met de auto zou je het in 20 minuten kunnen doen, parkeren in een garage kost geen reet.
Kweet niet van wat voor stijl je houd? maar ik ben zelf een trend-gozer dus ik zit als ik in budapest ben altijd een paar uurtjes bij het Replay Cafe (deak ter = naam van plein).
PS:
Goede map van Budapest:
http://www.hot-maps.de/europe/hungary/budapest/homeen.html
gaat me wat worden daarquote:Op zondag 4 juli 2004 19:11 schreef oorlog het volgende:
Gezellig!
Net ook nog even met z'n allen een radio gekocht, dan hebben we ook nog een beetje muziek in Hongarije!
Die krijgen we toch pas uiterlijk een week van te voren? Iig schandalig laat. Wil zelf ook wel eens weten onderhand hoe vroeg ik uit mijn bed moet. Zal wel geen uitslapen worden.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:42 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
gaat me wat worden daarvind dat de tickets eens moeten komen, wil weten hoe laat we gaan
![]()
die komen idd de laatste week pas.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:53 schreef oorlog het volgende:
[..]
Die krijgen we toch pas uiterlijk een week van te voren? Iig schandalig laat. Wil zelf ook wel eens weten onderhand hoe vroeg ik uit mijn bed moet. Zal wel geen uitslapen worden.
Onzin...quote:Op woensdag 7 juli 2004 05:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Voor alle Hongarije reizigers, houd je spullen in de gaten en let op wisseltrucs in winkels. De mentaliteit van het volk is mede door de armoe (overheidsbeleid) en belastingdruk tot een zorgwekkend dieptepunt gedaald.
Prettige vakantie.
Aha.... je hebt dus ervaring als bewoner van Hongarije?quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:20 schreef Timen het volgende:
[..]
Onzin...
En al gebeurd het, dat soort dingen gebeuren in de hele wereld.
M´n vriendin was het gaan vragen en een identiteitskaart schijnt inderdaad genoeg te zijn. Maar nu hoor ik van diverse kanten dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Zijn dit maar verhaaltjes of klopt dit echt?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:09 schreef Sven- het volgende:
[..]
identiteitskaart is genoeg, volgens het ANWB..
Dit werd mij ook verteld. Zowel bij de gemeente als bij een reisbureau. Dat is de reden dat ik voor een paspoort heb gekozen. Ik denk dus niet dat dit alleen verhaaltjes zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:31 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
M´n vriendin was het gaan vragen en een identiteitskaart schijnt inderdaad genoeg te zijn. Maar nu hoor ik van diverse kanten dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Zijn dit maar verhaaltjes of klopt dit echt?
Idd.quote:Op zondag 11 juli 2004 11:50 schreef oorlog het volgende:
[..]
Dit werd mij ook verteld. Zowel bij de gemeente als bij een reisbureau. Dat is de reden dat ik voor een paspoort heb gekozen. Ik denk dus niet dat dit alleen verhaaltjes zijn.
ik had me dit zelf eigenlijk al wel bedacht. leek me wel typisch zo'n situatie voor miscommunicatie. daarom n vriend ook maar aangeraden er wel een te halen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:31 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
M´n vriendin was het gaan vragen en een identiteitskaart schijnt inderdaad genoeg te zijn. Maar nu hoor ik van diverse kanten dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Zijn dit maar verhaaltjes of klopt dit echt?
* leest dit topic door *quote:Op zaterdag 10 juli 2004 15:31 schreef Ratt het volgende:
Hoe zit dat nou met de prijzen? wat kost een biertje daar ongeveer en wat ben je kwijt voor een avond eten?
en waarom is het afgeraden om naar de mac in siofok te gaan?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 01:21 schreef JPM01 het volgende:
hoe duur is een slof peuken?
altijd handig om te verhandelen hier in nederland![]()
Peuken liggen er genoeg op straat....quote:Op dinsdag 13 juli 2004 01:21 schreef JPM01 het volgende:
hoe duur is een slof peuken?
altijd handig om te verhandelen hier in nederland![]()
Het is niet echt te laat om te gaan, het wordt vooral na 20 augustus een stuk minder.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 06:38 schreef DaMook het volgende:
Ik ga 14 augustus tot 5 september naar Hongarije, naar Siofok zoals de meeste. Wij gaan met zo'n 10 man geloof ik waarvan ik en een maat met de auto en de rest met de bus.
Ik heb er zin in en hoop dat het iets is en dat we niet te laat gaan.
Dat is dan wel weer midden in onze vakantie. Niet dat ik dat erg vind, maar die vrienden van mij waarschijnlijk wel. Ik zit ook graag een aantal avonden lekker rustig in het huisje, maar hun willen elke dag stappen enzo.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 07:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het is niet echt te laat om te gaan, het wordt vooral na 20 augustus een stuk minder.
Dat lijkt me opzich wel wat, maar ik zou niet weten wat de rest er van vind. Maarja ik ben toch met de auto en er zullen er vast wel 2 of 3 mee willen en dan lijkt me dat wel wat, ik wilde toch al een dag naar Budapest.quote:20 augustus is een grote nationale feestdag en worden in het land veel activiteiten georganiseerd. Een aanrader is om 's avonds naar Budapest te gaan om naar een groots vuurwerkspektakel te kijken mits je er van houdt. Het mooiste is om vanaf de beroemde kettingbrug te kijken. Denk erom dat in de middag dan BP afgesloten is voor alle motorvoertuigen.
Ik hoop dat het weer daar dan nog meer even mee wachtquote:Voor de Hongaren zelf is het na de 20e einde bericht voor de vakanties en alsof de duvel er mee speelt slaat na die datum ook het weer vaak om.
en dat is in euro's?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 06:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Peuken liggen er genoeg op straat....
Helpt het als ik zeg dat het ongeveer 4800.- Forint kost.
100 FT is 41 centquote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:29 schreef JPM01 het volgende:
[..]
en dat is in euro's?![]()
De berekening is goed, maar je bedoelt natuurlijk 'Stukken minder duur'quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:37 schreef freakysatan het volgende:
[..]
100 FT is 41 cent
4800 is dus ¤19.68. Stukke goedkoper dan NL.![]()
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:37 schreef freakysatan het volgende:
[..]
100 FT is 41 cent
4800 is dus ¤19.68. Stukke goedkoper dan NL.![]()
volgens mij mag je 1 slof de man mee nemen, en we zijn met z'n 2enquote:Op zondag 18 juli 2004 15:58 schreef oorlog het volgende:
Nu npg een weekje aftellen...
Volgende week maandag gaan we!!! Mag je btw maar 2 sloffen sigaretten meenemen?
Komt van de website van het ministerie van buitenlandse zaken:quote:Op zondag 18 juli 2004 15:58 schreef oorlog het volgende:
Nu npg een weekje aftellen...
Volgende week maandag gaan we!!! Mag je btw maar 2 sloffen sigaretten meenemen?
De borg kun je toch wel in euro's betalen?? Of moet dat persee Florint zijn?quote:Op zondag 18 juli 2004 18:17 schreef oorlog het volgende:
Het is wel makkelijk voor de borg of misschien is er nog wel een stop in Hongarije. Dan wil ik wel graag wat geld hebben.
Pssst... het is Forint.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:40 schreef freakysatan het volgende:
..........................Of moet dat persee Florint zijn?
En stel ze houden je aan daar, is het dan waarschijnlijk dat ze daar met honden staan?quote:Op zondag 18 juli 2004 22:21 schreef Bayswater het volgende:
Zou gewoon pinnen als je er bent (in Budapest barst het van de pinautomaten dus zal in Siofok niet veel anders zijn). Met euro's betaal je inderdaad ietsje meer, maar niet belachelijk dus tot die pinautomaat hou je dat wel uit.
En voor wie met de auto gaat, ze kunnen bij de grens moeilijk doen omdat ze nog ouderwets bureaucratisch zijn (vergeet vignet niet te kopen, kan in euro's tegen normale wisselkoers).
Een stel euro's kan dan wonderen doen als je teveel drank of sigaretten meeneemt net als je gepakt wordt op de snelweg ( oplettend de parkeerplaatsen en benzinestations passeren) die uitnodigt tot een flinke snelheid.
En die "wijsheid" komt allemaal omdat mijn broer al jaren in Budapest woont voor zijn werk.
Heb die lui nog nooit met honden gezien, alleen ernstig kijkend en vooral niet te veel haast maken. Autoriteit uitstralen, maar echt kwaad doen ze niet als ze daar geen aanleiding toe hebben.quote:Op maandag 19 juli 2004 14:07 schreef sieb het volgende:
[..]
En stel ze houden je aan daar, is het dan waarschijnlijk dat ze daar met honden staan?
ik ookquote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:09 schreef Sven- het volgende:
[..]
identiteitskaart is genoeg, volgens het ANWB..
Ik ga in augustus met Sky Europe naar het Sziget festival in Budapest
een ID kaart is idd in principe genoeg, zoals al eerder in het topic stond. Maar zoals ik al zei; Van diverse kanten hoorde ik dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Dus misschien vragen ze bij jouw reisorganisatie wel om een paspoort om er zeker van te zijn dat er geen problemen komen?quote:Op maandag 19 juli 2004 22:29 schreef freakysatan het volgende:
Kreeg vandaag onze reispapieren binnen van GOGO, en ze beweren dat je persee een paspoort nodig hebt. Een ID kaart is toch genoeg???
quote:op vrijdag 16 juli 2004 schreef Lucille het volgende:
Erg effectief om aan iemand iets te vragen die 2.5 jaar geleden iets gepost heeft en in totaal 159 posts heeft in al die jaren. Die gaat deze post natuurlijk noooit lezen.
Graag gewoon verder in het Hongarije topic
Hongarije
Hangt er vanaf hoe breed je het wil laten hangen. Hongarije is spot goedkoop en ik denk dat je met 50 euro per dag er wel mee komt... ruwe schatting want ik deed het in guldens..quote:op woensdag 14 juli 2004 schreef SouthernSun het volgende:
hey daar ga ik over 1.5 week heen.
kun je me wat vertellen hoeveel je ongeveer kwijt bent per dag? aan drinken, eten, uitgaan.
moet een beetje inschatten hoeveel ik nog bij moet lenen straks
Ik hoorde van vriendinnen dat zij nog een week van te voren een paspoort zijn gaan halen, omdat id niet genoeg was...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:51 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
een ID kaart is idd in principe genoeg, zoals al eerder in het topic stond. Maar zoals ik al zei; Van diverse kanten hoorde ik dat dat nog er slecht geregeld/gecommuniceerd is zodat je vaak aan de grens er nog niet inkomt als je geen paspoort hebt. Dus misschien vragen ze bij jouw reisorganisatie wel om een paspoort om er zeker van te zijn dat er geen problemen komen?
50 euro? wtf dat ben ik dus echt niet van planquote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:32 schreef Principessa het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe breed je het wil laten hangen. Hongarije is spot goedkoop en ik denk dat je met 50 euro per dag er wel mee komt... ruwe schatting want ik deed het in guldens..
Mijn moeder heeft de ambassade gebeld en een ID was "enough" alleen is de vraag of men dat aan de grens ook al weet.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 13:33 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ik hoorde van vriendinnen dat zij nog een week van te voren een paspoort zijn gaan halen, omdat id niet genoeg was...
Idd, ligt er ook aan wat je wilt doen en waar. Toeristische plekken zijn natuurlijk vrij duur, zeker als je ook nog veel uitgaat. Ik denk dat ik ook wel op een stukkie minder zit, anders heb je voor 8 dagen al 400 Euro ex reis uitgegeven.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:35 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
50 euro? wtf dat ben ik dus echt niet van plan![]()
mezelf kennende ligt dat bij mij wel n stuk lager
Onze vriendengroep is zelfs voor Hongarije uitgegaan van 100 Euro per dag, om zo zeker niet in geldproblemen te komen. Maar ik weet zeker dat ik dit bedrag niet ga redden.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:35 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
Tja.... ligt er dus aan wat je gaat doen... als je uit gaat elke dag ben je het kwijt, maar als je bijv. om de dag gaat dan lukt het zeker met de helft. Eten, buskaartjes en sigaretten kosten daar echt niets!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:35 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
om te verkopen in nederlandquote:Op woensdag 21 juli 2004 12:28 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben sowieso niet zo'n uitgaanstype, zeker als ik op vakantie ga niet. (En ik bespaar op sigaretten door niet te roken. Echt vaag hoeveel mensen die ik ken gestopt zijn, maar op vakantie zie je toch iedereen sloffen inslaan.)
Je bent een dief van je eigen portomonnee als je ze niet mee neemt, of je nou rookt of niet...quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:28 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben sowieso niet zo'n uitgaanstype, zeker als ik op vakantie ga niet. (En ik bespaar op sigaretten door niet te roken. Echt vaag hoeveel mensen die ik ken gestopt zijn, maar op vakantie zie je toch iedereen sloffen inslaan.)
Lees het topic! Gaat vrijwel alleen maar over Siofok.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:01 schreef r00d het volgende:
Ik dacht dat Hongarië suupgoedkoop was, nou ja, misschien niet suup, maar wel goedkoop
Ik ga 2 augustus met nog 6 gasten naar Ifjusag in Siofok. Nog mensen goede ervaringen?
overstappen?? Hmm, daar wist k nix van.Ik stap gewoon op in Eindhoven. Zien wel waar we terecht komen :pquote:Op zondag 25 juli 2004 19:21 schreef SouthernSun het volgende:
ik weet niet of je moet overstappen. wij stappen in ieder geval in heerlen op, dus daarvoor moet je al overstappen. als het al moet, dan wordt het eindhoven of weert denk ik. weert is namelijk nog de enige overstapplek in limburg voor heerlenligt er natuurlijk ook maar aan of alle bussen daar langs komen
Eindhoven is een overstap plaats. Wij moesten vorige keer daar bij het zwembad overstappen.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:23 schreef freakysatan het volgende:
[..]
overstappen?? Hmm, daar wist k nix van.Ik stap gewoon op in Eindhoven. Zien wel waar we terecht komen :p
Szégyeld magad!quote:Op maandag 26 juli 2004 17:43 schreef ThE_ED het volgende:
Ik zit natuurlijk nog vast aan een 'verplicht' bezoek aan familie aldaar waarschijnlijk. Ik hoop dat ze inmiddels al wat beter duits of Engels kennen dan 10 jaar terug, want mijn hongaars is er alleen maar op achteruit gegaan, en ik sprak al zo goed als niks.
Grote kans dat ik je tegenkom, wij beginnen om half 11 in Rotterdam!quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:47 schreef bokje het volgende:
ik ga komende maandag(vanaf zwolle), gaan er nog meer mensen van hier dan ???
ik ga om 15:30 vanaf eindhovenquote:Op donderdag 29 juli 2004 00:29 schreef r00d het volgende:
[..]
Grote kans dat ik je tegenkom, wij beginnen om half 11 in Rotterdam!
ik ga pas over 2 weken... vanaf zwartsluisquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:47 schreef bokje het volgende:
ik ga komende maandag(vanaf zwolle), gaan er nog meer mensen van hier dan ???
Nu wel ja, maar volgens mij komt 't allemaal nog wel goed.quote:Op donderdag 29 juli 2004 10:43 schreef sieb het volgende:
Pisnichtenzooi, het is gewoon vet kutweer daar in Hongarije nu.
Zit je straks daar, is het hier mooi weer en daar alleen maar regen.
Is toch prima zo. Nu heb je in NL mooi weer en vanaf zaterdag is het hier ook weer volop zomer.quote:Op donderdag 29 juli 2004 10:43 schreef sieb het volgende:
Pisnichtenzooi, het is gewoon vet kutweer daar in Hongarije nu.
Zit je straks daar, is het hier mooi weer en daar alleen maar regen.
Same here, nou ja, anderhalve week...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:40 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik ga pas over 2 weken... vanaf zwartsluis![]()
![]()
ik hoop het ook, ik heb alleen 1 probleem, ik moet zo snel mogelijk aan een paspoort zien te komenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:18 schreef Truck het volgende:
[..]
Same here, nou ja, anderhalve week...
Ga ervan uit dat het dan ook echt zomer is geworden![]()
GP Hongarije
![]()
That sucks seriously....quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:11 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik hoop het ook, ik heb alleen 1 probleem, ik moet zo snel mogelijk aan een paspoort zien te komen
wordt maandag naar het gemeente huis
aanvankelijk zou ik via wenen gaan en dan naar hongarije en daar heb je alleen maar een ID kaart voor nodig..., alleen vandaag waren de plannen veranderd V bird heeft de vlucht naar wenen gecancelt en we gaan nu via Slowakije naar budapest
en dan heb je een paspoort nodig![]()
ik ookquote:Op donderdag 29 juli 2004 21:26 schreef freakysatan het volgende:
[..]
ik ga om 15:30 vanaf eindhoven![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bij ons is dat 78 euriequote:Op zondag 1 augustus 2004 00:52 schreef Herr_Ratt het volgende:
wheeeee over 2 daagjes naar siofok
alleen woensdag nog een paspoort met spoed aangevraagd 75.90 euro!!!!!![]()
![]()
![]()
daar kon ik veel leuke dingen van doen
![]()
![]()
![]()
![]()
Ow, maar een uurtje of 20quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:58 schreef Herr_Ratt het volgende:
[..]
ik ook![]()
![]()
hoe lang mag ik eigenlijk die mensen in de bus vervelen?
![]()
![]()
![]()
Je kunt er niets meer mee behalve in een verzamelalbum inplakken. Filler is al jaren uit de roulatie.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:53 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ga de 8e met de Eurolines naar Budapest.
btw: oude forinten uit de jaren '80 kun je daar wat mee? Ik heb nog een zooi muntjes, zelfs nog van 10 filler, dat was toen al niks waard.
veel plezierquote:Op maandag 2 augustus 2004 09:11 schreef bokje het volgende:
nog 2 uur en me bus rijd weg vanaf zwolle
kickje omhoogquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:17 schreef JPM01 het volgende:
scanner mee nemen naar hongarije en beluisteren mag dat?
ik ga naar de GP aanstaande weekend en ik wil graag olav mol horen om zo op de hoogte te blijven van de gebeurtenis in de race mag dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |