Het had zo mooi kunnen zijn.
![819-01.gif]()
Stel je eens voor. Feijenoord 3e, met 4 punten achterstand op Ajax, 1 op AZ. AZ, waar Feijenoord thuis nog het verschil mee kan beslechten door thuis te winnen.
Het mocht niet zo zijn. Ondanks grote kansen van Bakkal, Guidetti en een mooi schot van Vlaar wilde de bal er niet in.
Ondertussen wist Ajax - dat aardig vaak door rode kaarten van de tegenpartij wist te winnen dit seizoen (Ado 2x, Heerenveen, just saying) - haar plicht niet te verzuimen.
Ik denk dat ik voor beide supportersgroepen kan spreken als ik zeg: "HAHA PSV 5e, TERECHT, SUBSIDIECLUB, OPROTTEN". Het was echter voor ons beide nóg mooier geweest als de spanning tot het laatste moment tussen Ajax en Feijenoord bleef hangen.
Ajax en Feijenoord, de mooiste clubs van Nederland. De grootste clubs van Nederland. Beide op zoveel vlakken verschillend en op één vlak ZO gelijk: beide clubs zijn de enige ECHTE voetbalclubs van Nederland, en zullen dat ALTIJD bijven.
Wij kregen dit jaar de klassiekers waarin we jullie kapot speelden: jullie kregen het landskampioenschap en CL.
Ik hoop met heel mijn hart dat we tweede worden, de twee ENIGE ECHTE clubs van Nederland weer gerepresenteerd op het hoogste toneel van Nederland, al zou het zelfs voor héél even zijn: hoe mooi kan het worden.
Steven, gefeliciteerd.
Ajacied422, gefeliciteerd.
Het was heerlijk af en toe plaagstootjes uit te delen, nu verdien ik ze ben ik bang. En weet je wat? Het is heerlijk om plaagsteekjes te ontvangen van jullie.
Het geeft weer dat we weer meetellen. Weer meedoen, ook al was het voor maar 28 competitiewedstrijden.
Wie weet zit er nog een wondertje in, al ben ik bang van niet. Al laten we reëel wezen: zelfs een vCL zou al een godswonder zijn voor die mooie club uit Rotterdam, kijkend waar we vandaan komen.
Ik kijk uit naar volgend seizoen. Met Vormer, Janmaat, Clasie, Ahmadi, Vilhena, Kuijt (jazeker motherfuckers) en hopelijk zelfs Driedetti gaan we het jullie nog moeilijk zat maken.
PSV zal geen onderdeel meer zijn van het NL-voetbal iig. Hun subsidieliefde zal ze de nek omdraaien de komende 5 jaar.
UIT EIGEN KRACHT VOORTGEBRACHT.
Ik kijk uit naar komend seizoen jongens. Een seizoen waar Feijenoord éíndélijk weer hoge ogen zal gaan gooien, na een succesvolle 2e plek dit seizoen, onder het - op dit moment - nog iets te grote Ajax.
PS: HeatWave, SUCK IT BITCH.