abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2012 @ 22:14:12 #51
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110207221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En dit is natuurlijk gewoon dramatisch....
Het is zwaar belachelijk
pi_110207242
note: ik heb geen uitkering.
pi_110207272
quote:
Struijvenberg vindt het vooral schrijnend omdat uit hetzelfde onderzoek blijkt dat mensen met een laagbetaalde baan het vaak slechter hebben dan mensen met een uitkering. Bijstandsgerechtigden kunnen in tegenstelling tot mensen met een baan vaak aanspraak doen op allerlei financiële regelingen.
Pfff alsof mensen met een laagbetaalde baan niet frauderen als ze de kans hebben, gister nog vertelde mijn broertje doodleuk dat zijn collega zijn kind niet gaat erkennen zodat zijn vriendin en hij meer geld krijgen. -O- Zolang die financiële regelingen beschikbaar zijn zal men frauderen zit gewoon in de aard van het beestje.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_110207297
Vraagje:

Als het nu geen crisis was geweest, maar weer gewoon een topjaartje winst draaien op de net afgesloten hypotheek. Hadden we ons dan ook zo druk gemaakt ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110207419
TS, 200.000 miljoen is 200 miljard. Wordt niet eens opgemerkt..
  woensdag 11 april 2012 @ 22:18:43 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110207490
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Vraagje:

Als het nu geen crisis was geweest, maar weer gewoon een topjaartje winst draaien op de net afgesloten hypotheek. Hadden we ons dan ook zo druk gemaakt ?
Neen.
Dat is te moeilijk voor de normale burger

Helaas is het ook te ingewikkeld voor de volksvertegenwoordiging. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_110207595
Dat bedoel ik, gewoon hypocriet noem ik dat..En nu gelijk afgeven op de onderkant als het even tegenzit, walgelijk gewoon.
pi_110207835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Google maar eens op 'speciale bijstand'. Wat voor schrijnende gevallen je dan allemaal te zien krijgt :')

Dit soort taferelen ook :' )

http://nos.nl/artikel/78622-sp-wil-flatscreen-voor-minima.html
Tja zucht, totale idioterie toch? Ik kijk er niet eens meer van op :{
Het slaat uberhaupt nergens op dat 'de minima' geld kijgen voor een luxe-artikel als een TV. Totale kolder. Het stikt van de 2e hands TVs voor 25 euro bij 2e handsshops en op internet. Maar nee, dat schijnt te min te zijn, wordt mij hier altijd verteld door bepaalde uitkeringstrekkers.
Voor een wasmachine kan ik dan wat meer begrip opbrengen, maar voor een TV man, jezus wat een onzin.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110207882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Vraagje:

Ik maak me hier al jaren en jaren druk om. Het ondermijnt ook mijn zin in werken/belasting afdragen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110207920
quote:
15s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat bedoel ik, gewoon hypocriet noem ik dat..En nu gelijk afgeven op de onderkant als het even tegenzit, walgelijk gewoon.
460 euro gemeenschapsgeld om een TV te kopen. Dat is walgelijk. Wat een smerige decadentie.
pi_110208026
Nu ga ik even heel elitair uit de hoek komen maar het moet me van het hart:

Ik heb doorgaans weinig respect voor mensen met een uitkering tenzij echt noodzakelijk (volledig afgekeurd op basis van significante aandoening). Die andere uitvreters: Pak ze de hele bende maar af en trap ze de straat op.
Daarentegen heb ik buitengewoon veel respect voor de werkende mensen aan de onderkant van de samenleving. Ik bewonder ze zelfs: Omdat er zoveel uitvreters zijn die voor een paar tientjes minder op hun nest blijven liggen.
Ik heb (wij allebei) zelf altijd keihard gewerkt en alles zelf opgebouwd. Ik ga dat volk niet betalen. Desnoods emigreren we wel, zoals ik al eerder heb aangegeven.
pi_110208150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik maak me hier al jaren en jaren druk om. Het ondermijnt ook mijn zin in werken/belasting afdragen.
Je werkt toch voor jezelf en niet om te kijken hoe een ander het doet ?, dan moet je ook objectief gaan kijken waar er nog meer geld verkwist wordt en hoe het gehele systeem verbeterd kan worden ter verbetering van iedereen en alles toch ?

Dan ben je eerlijk bezig. Ik zeg niet dat je dat niet doet trouwens.
pi_110208229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

460 euro gemeenschapsgeld om een TV te kopen. Dat is walgelijk. Wat een smerige decadentie.
Natuurlijk, dat is ook niet te verkroppen voor de hardwerkende medemens, dat begrijp ik ook wel. Er is nog veel te doen !
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 22:30:24 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_110208260
quote:

[..]

Ja, dat is een middelvinger naar werkenden met een laag loontje.
pi_110208282
quote:

[..]

Volstrekt onacceptabel. Ik flip er bijna van, rustig als ik altijd ben.
pi_110208288
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef Chooselife het volgende:
Nu ga ik even heel elitair uit de hoek komen maar het moet me van het hart:

Ik heb doorgaans weinig respect voor mensen met een uitkering tenzij echt noodzakelijk (volledig afgekeurd op basis van significante aandoening). Die andere uitvreters: Pak ze de hele bende maar af en trap ze de straat op.
Daarentegen heb ik buitengewoon veel respect voor de werkende mensen aan de onderkant van de samenleving. Ik bewonder ze zelfs: Omdat er zoveel uitvreters zijn die voor een paar tientjes minder op hun nest blijven liggen.
Ik heb (wij allebei) zelf altijd keihard gewerkt en alles zelf opgebouwd. Ik ga dat volk niet betalen. Desnoods emigreren we wel, zoals ik al eerder heb aangegeven.
Hoe groot is die groep nu eigenlijk die je omschrijft ?
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 22:31:23 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_110208321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat is ook niet te verkroppen voor de hardwerkende medemens, dat begrijp ik ook wel. Er is nog veel te doen !
Vooral voor de luie uitvreters. Aanpakken die hap.
pi_110208350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat is een middelvinger naar werkenden met een laag loontje.
Precies.

Waarom nog werken? Met niks doen krijg je nog meer. :s)

Het minimumloon mag trouwens ook wel omlaag. Puur omdat het mensen die niet meer waard zijn dan het minimumloon werkloos houdt.
pi_110208354
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoe groot is die groep nu eigenlijk die je omschrijft ?
Laat maar achterwege, anders slaap ik niet meer.
pi_110208363
Zulke zaken moet je vooral zeer goed doordenken en niet op onderbuik gaan bekijken..
pi_110208423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:31 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Laat maar achterwege, anders slaap ik niet meer.
Het is maar geld he, jezelf zo druk maken heeft weinig zin anders dan dat het jouw een klote gevoel geeft.
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 22:33:27 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_110208443
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zulke zaken moet je vooral zeer goed doordenken en niet op onderbuik gaan bekijken..
Nou, de feiten kun je lezen in dat rapport over Rotterdam. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Heeft niets met onderbuik te maken, maar met oneerlijkheid.
pi_110208477
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Je kunt op je vingers natellen dat het schrikbarende getallen zijn.

Ik heb namelijk wel een gevalletje in de schoonfamilie die er voor kiest om niet te werken, omdat uitkering + subsidies een prima inkomen blijken. Zodra die situatie bestaat, kun je er donder op zeggen dat dit een heel populaire levensstijl is.
pi_110208508
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:33 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Het is maar geld he, jezelf zo druk maken heeft weinig zin anders dan dat het jouw een klote gevoel geeft.
Ik wil wel geld inleveren, maar niet aan die groep uitvreters!
pi_110208518
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, de feiten kun je lezen in dat rapport over Rotterdam. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Heeft niets met onderbuik te maken, maar met oneerlijkheid.
Ik heb het over structurele oplossingen voor alles, ik neem aan voor het gemak dat niet alle mensen zo aan het werk kunnen ? Of wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')