Met zulke ideeën moet je niet meer in geld denken, dat is een fictieve currency, meer niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef Life2.0 het volgende:
Welk moreel financieel probleem is dat ?
Ik neem aan dat wij een consumpieeconomie blijven, vooral wanneer iedereen 40 uur meer tijd heeft per week; maar waar komt dat geld vandaan
1) collectieve uitkering, verdiende geld met robots moet verdeeld worden
2) indivuele robots nemen jouw werk over: maar dan kan jouw robot stuk gaan en verlies je inkomsten (dus robot blijft dus stuk, etc etc)

Je dacht dat je subtiel was ofzo?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef Bankfurt het volgende:
Wie zegt dat mijn teksten uitdagend zijn ...

Hoho, je moet van je hobby niet je werk maken, want dan heb je geen hobby meer...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:03 schreef Life2.0 het volgende:
"Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is. "
Dat was een hobby schat

Nou mijn kennis is het niet, maar die die van Jaques Fresco en zijn Venus project.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:05 schreef Life2.0 het volgende:
Met zulke ideeën moet je niet meer in geld denken, dat is een fictieve currency, meer niet.
Je wilt bezit weghalen of...? deel mij jouw kennis

Het zou ook eigenlijk geen keuze moeten zijn. Een uitkering moet echt alleen zijn voor de uiterste noodzaak.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoho, je moet van je hobby niet je werk maken, want dan heb je geen hobby meer...
Maar tsjonge... alles is beter dan het handje op moeten houden. Ik zou mij kapot schamen als ik daar voor zou kiezen. Maar dat is dan ook meteen een goede reden om er nooit voor te kiezen natuurlijk...

Ok, 1-0 voor jou.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat levert heel veel op.
In de eerste plaats wel 10.000 banen.
Dit veroorzaakt extra files in de ochtendspits; geen goed idee dus; 1-2 voor mij.quote:En verder nog hele fitte uitkeringsgerechtigden die al helemaal in het ritme zitten want de eerste stempels worden vroeg in de ochtend gehaald. Ongeveer hetzelfde tijdstip als dat andere mensen ook naar hun werk gaan.
Door de extra files komen veel mensen veel te laat op hun werk, waardoor veel werk blijft liggen; en dit creeert dus weer extra vacatures.quote:Het moet al raar lopen als niet minimaal 10% besluit om dan toch maar aan het werk te gaan dus het verdient zich makkelijk terug.

Sorry, maar heb je hier langer dan twee seconden over nagedacht? Uit de OP begrijp ik dat dit alleen al in Rotterdam zou gelden voor 28.000 mensen. Die moeten zich volgens jou dus allemaal melden op het stadhuis? Wel persoonlijk natuurlijk, anders komt er eentje met de stempelkaarten van de hele straat. Dus ze moeten zich fysiek bij een ambtenaar melden en hun legitimatiebewijs tonen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:52 schreef DS4 het volgende:
DIt bericht toont voor de zoveelste keer aan dat we te weinig eisen stellen. Heb je een uitkering en ben je arbeidsgeschikt dan zou je je gewoon iedere dag moeten melden op het gemeentehuis. Daarmee krijg je iig een ritme en wordt zwartwerken vanuit de uitkering zo goed als onmogelijk gemaakt.

Als je maar vaak genoeg buitengeschopt wordt dan verandert de kijk op werken vanzelf.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is.

O... niet weer, niet weer... Ik ga pottedimme naar het gezever van Lambiekje verlangen zo...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou mijn kennis is het niet, maar die die van Jaques Fresco en zijn Venus project.

En die zitten niet in de bijstandquote:Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef Flow3r het volgende:
Het zal nog wat worden met al die nieuwe werklozen dankzij de crisis; faillissementen, dubbele woonlasten,schulden door dikke villa's, ik hou mijn hart vast

Nieuw beroep ontstaat: "dubbele woonlast consultant"quote:Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef Flow3r het volgende:
Het zal nog wat worden met al die nieuwe werklozen dankzij de crisis; faillissementen, dubbele woonlasten,schulden door dikke villa's, ik hou mijn hart vast

Wat hij zegt is mogelijk..dat wij zo dom zijn om ouderwets te blijven prima, maar dat zou mijn keuze niet zijn !!quote:Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
O... niet weer, niet weer... Ik ga pottedimme naar het gezever van Lambiekje verlangen zo...

Maar dankzij de crisis zijn er geen banen meer en dan komen ze wel in de bijstandquote:Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
En die zitten niet in de bijstand

communisme2.0 zie communisme1.0 waarom het niet werkt.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nou mijn kennis is het niet, maar die die van Jaques Fresco en zijn Venus project.

Dan mogen ze hunzelf op de vingers tikken..quote:Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar dankzij de crisis zijn er geen banen meer en dan komen ze wel in de bijstand

Jah, 'help mij, ik zit in de bijstand want ik krijg mijn 2 villa's niet verkocht 'quote:Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nieuw beroep ontstaat: "dubbele woonlast consultant"

Zijn manier is iets heel anders dan het tot nu toe gevormde communisme.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:10 schreef robdegroot het volgende:
[..]
communisme2.0 zie communisme1.0 waarom het niet werkt.
en zie jij die uitkeringstrekkers al een samenleving ontwikkelen die gebasseerd is op een soort perpetum mobiel?
en die uitkeringstrekkers zouden nog te lui zijn voor onderhoud en reparatie of het systeem overbelasten door 20 kinderen te nemen

Niet lachen: ik ken mensen die er echt zo voor staan.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:10 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Jah, 'help mij, ik zit in de bijstand want ik krijg mijn 2 villa's niet verkocht '

Een ZZP'er die het niet meer redt en geen baan kan vinden gaat rechtstreeks de bijstand in.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
En die zitten niet in de bijstand

Grote steden kunnen daar servicepunten voor maken. En je kan het gewoon automatiseren hoor. Vingerafdrukscanners...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef k_man het volgende:
Sorry, maar heb je hier langer dan twee seconden over nagedacht? Uit de OP begrijp ik dat dit alleen al in Rotterdam zou gelden voor 28.000 mensen. Die moeten zich volgens jou dus allemaal melden op het stadhuis? Wel persoonlijk natuurlijk, anders komt er eentje met de stempelkaarten van de hele straat. Dus er ze moeten zich fysiek bij een ambtenaar melden en hun legitimatiebewijs tonen.
Laat dat nou eens een minuut per werkloze kosten. Dat zijn elke dag 28.000 minuten, oftewel ruim 466 uur, oftewel ruim 58 werkdagen van 8 uur. Rotterdam zou dus 58 extra ambtenaren moeten aannemen, met een fulltime baan, die de hele dag niks anders doen dan het afvinken van de werklozen die zich komen melden.
Als jij je meldt kun je een schoffel in de hand krijgen en meteen aan de slag gaan. Het lijkt mij dat daarmee zwartwerken wordt belemmerd (geheel voorkomen kan nooit).quote:En hoezo maakt het zwart werken onmogelijk? Wat houdt me tegen om me 's morgens te melden op het stadhuis om vervolgens s'middags en 's avonds zwart in de horeca te gaan werken?

en als die geen huis heeft ? zijn huisdier eerst opeten dan ? ...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een ZZP'er die het niet meer redt en geen baan kan vinden gaat rechtstreeks de bijstand in.
Uiteraard eerst huis opeten.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |