Eerst maar eens bevallen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:53 schreef Opoefiets het volgende:
Voor mij is zij vrouwelijker dan alle andere vrouwen!
No, contestants may not be married or pregnant. They must not have ever been married, not had a marriage annulled nor given birth to, or parented, a child. The titleholders are also required to remain single throughout their reign.quote:
quote:Op donderdag 12 april 2012 07:25 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ik zou haar doen.
[ afbeelding ]
Ze ziet er beter uit dan Kelly van de Veer en die zou ik ook nog wel doen. Maar ik vind het ook wel een geil idee, hoewel het uiteindelijk gewoon een vrouw is voor mij.
deze ook¿quote:Op donderdag 12 april 2012 12:31 schreef UltraViolence het volgende:
In ieder geval stukken knapper dan Kelly.
Ik vind slavernij op zich helemaal niet onmenselijk, maar dat is weer een andere discussie.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:02 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het heeft hier eeuwen bestaan.
Tijden veranderen.
Sinds de 19e eeuw is de slavernij verboden omdat we weten dat het onmenselijk is.
Nu weten we dat er mensen zijn die in het verkeerde lichaam zijn geboren.
Ja daar ga jij vanuit, maar waarom eigenlijk? Wat zit erachter volgens jou?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Volgens mij is t wel iets meer dan dat....
Laat het ze maar niet horen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:31 schreef Piye het volgende:
[..]
Wat maakt namelijk dat iemand in het verkeerde lichaam is geboren? Het feit dat die persoon veel trekjes heeft van leden van het andere geslacht? Het feit dat iemand op leden van het eigen geslacht valt? Een hormoonhuishouding die doet vermoeden dat die persoon tot het andere geslacht behoort dan je op het eerste gezicht zou denken? Of misschien 2 x-chromosomen terwijl iemand eruitziet als een man (of andersom natuurlijk)?
Bij de laatste 2 zou ik zeggen hé jij bent inderdaad in het verkeerde lichaam geboren,
quote:Androgen insensitivity syndrome
Androgen insensitivity syndrome (AIS) is a condition that results in the partial or complete inability of the cell to respond to androgens.[1][2][3] The unresponsiveness of the cell to the presence of androgenic hormones can impair or prevent the masculinization of male genitalia in the developing fetus, as well as the development of male secondary sexual characteristics at puberty, but does not significantly impair female genital or sexual development.[3][4] As such, the insensitivity to androgens is only clinically significant when it occurs in genetic males (i.e. individuals with a Y-chromosome, or more specifically, an SRY gene).[1] Clinical phenotypes in these individuals ranges from a normal male habitus with mild spermatogenic defect or reduced secondary terminal hair, to a full female habitus, despite the presence of a Y-chromosome.[1][5][6][7][8][9]
http://en.wikipedia.org/wiki/Androgen_insensitivity_syndrome
Het gaat niet om een shemale, deze Jenna heeft geen penis meer.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:52 schreef paintmeester het volgende:
Maakt niet uit hoe vrouwelijk die shemales zijn. Het zijn en blijven mannen.
Tsja en dat is dus wmb fysiologisch een man in het verkeerde lichaam. Alleen in dit geval hebben ze het rolpatroon van een vrouw aangenomen omdat ze er als vrouw uitzien en niemand ze ooit heeft wijsgemaakt dat ze veel te mannelijk zijn om een vrouw te zijn.quote:
Waarom niet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:27 schreef wise het volgende:
[..]
[..]
deze ook¿
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat het aan te tonen is, in de hersenen via een scan, dat is al meerder malen getypt maar om de een of andere reden lezen mensen daar over heen omdat dit het enige aanwijsbare bewijs is denk ik.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:31 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik vind slavernij op zich helemaal niet onmenselijk, maar dat is weer een andere discussie.
Ook jouw conclusie dat we nu weten dat mensen in het verkeerde lichaam geboren worden vind ik wat voorbarig. Kijk naar de controverse rondom dit onderwerp. Voor heel veel mensen is iemand die omgebouwd is nog gewoon hetzelfde geslacht als bij geboorte.
Dat vind ik ook geen onterechte gedachtegang. Wat maakt namelijk dat iemand in het verkeerde lichaam is geboren? Het feit dat die persoon veel trekjes heeft van leden van het andere geslacht? Het feit dat iemand op leden van het eigen geslacht valt? Een hormoonhuishouding die doet vermoeden dat die persoon tot het andere geslacht behoort dan je op het eerste gezicht zou denken? Of misschien 2 x-chromosomen terwijl iemand eruitziet als een man (of andersom natuurlijk)?
Bij de laatste 2 zou ik zeggen hé jij bent inderdaad in het verkeerde lichaam geboren, maar of dat überhaupt voorkomt? Ik zou het niet kunnen zeggen, maar als het zo is lijkt het me evident dat het heel wat minder vaak voorkomt dan dat iemand daadwerkelijk een geslachtsoperatie ondergaat. Dus wat drijft die mensen nou? Zijn ze echt in het verkeerde lichaam geboren of hebben ze zich ergens van overtuigd wat eigenlijk gewoon niet waar is, maar wat we onder het mom van acceptatie maar niet al te veel ontkennen?
Natuurlijk in mijn eerste post stelde ik het wat kort door de bocht, maar ik vind het best een interessante vraag of het hele principe van "ik ben in het verkeerde lichaam geboren" niet gewoon onzin is die je jezelf hebt wijsgemaakt omdat je niet voldoet aan het stereotype van een man/vrouw.
Vraagje:
Is een vrouw met cup a die haar borsten laat vergroten naar cup c in het verkeerde lichaam geboren? Of heeft ze zichzelf gewoon overtuigd dat ze grotere borsten nodig heeft?
[..]
Ja daar ga jij vanuit, maar waarom eigenlijk? Wat zit erachter volgens jou?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat het aan te tonen is, in de hersenen via een scan, dat is al meerder malen getypt maar om de een of andere reden lezen mensen daar over heen omdat dit het enige aanwijsbare bewijs is denk ik.
Maar de hersenen van mensen en ook kinderen met genderdysforie zien er anders uit dan de hersenen van mensen zonder genderdysforie.
Dit is voor het eerst aangetoont door professor en neurobioloog Dick Swaab die de hersenen van een overleden persoon met genderdysforie heeft onderzocht.
Gelukkig kan dat tegenwoordig met een scan aangetoond worden.
Dit is in het voordeel van jonge kinderen, aangezien die dan eerder kunnen starten met hormonen en niet hoeven te wachten tot ze volwassen zijn.
Er zijn meerdere kinderen begonnen met de behandeling op vrij jonge leeftijd (12 jaar) en die kinderen zijn ondertussen volwassen en heel erg gelukkig.
Terwijl vele van de mensen met genderdysforie die door druk van familie en omgeving niet met de behandeling beginnen depressief zijn en het niet ongewoon is dat ze hun eigen leven nemen.
Dat mensen hier tegen zijn is puur om hun eigen belevingswereld, ze kunnen niet verder kijken dan zichzelf en zich niet inleven in een ander.
Ik denk dat om die reden ook voornamelijk mannen er tegen zijn, vrouwen hebben nu eenmaal een beter inlevingsvermogen.
Overigens zijn mensen die de geslachtsoperatie hebben gekregen volgens de wet ook het wensgeslacht.
Je kan nu wel lachen maar het is gewoon bewezen dat vrouwen meer empathie hebben voor dit soort situaties dan mannen.quote:
Ik vind het wel erg generaliserend allemaal weerquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je kan nu wel lachen maar het is gewoon bewezen dat vrouwen meer empathie hebben voor dit soort situaties dan mannen.
Dus weet niet wat je met die hysterische smileys wil bereiken? Naast jezelf enorm voor lul zetten.
Mannen hebben ook wel empathie maar op een heel ander vlak, zoals gevaar en veiligheid.
niet als enige dusquote:
quote:Op donderdag 12 april 2012 09:27 schreef CutCake het volgende:
[..]
Dit, ben het niet met alles heen, Kelly
Nee, dat is niet generaliserend, dat is je eigen kunnen erkennen.quote:
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dat is niet generaliserend, dat is je eigen kunnen erkennen.
Zo geef ik met het grootste gemak toe dat mannen over het algemeen meer spierkracht hebben dan vrouwen en dus sterker zijn.
Vrouwen en mannen zijn anders, het ene is een man beter in en in het andere een vrouw.
Daarom begrijp ik die haat van mannen naar vrouwen en andersom ook nooit, aangezien mannen en vrouwen elkaar perfect kunnen aanvullen.
zegt ze ook nog "over het algemeen"quote:
Nee, dat is niet generaliserend, dat is je eigen kunnen erkennen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zo geef ik met het grootste gemak toe dat mannen over het algemeen meer spierkracht hebben dan vrouwen en dus sterker zijn.
Vrouwen en mannen zijn anders, het ene is een man beter in en in het andere een vrouw.
Daarom begrijp ik die haat van mannen naar vrouwen en andersom ook nooit, aangezien mannen en vrouwen elkaar perfect kunnen aanvullen.
Ik haat Jenna niet, maar hij moet niet mee mogen doen aan het Miss Universe!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus omdat een enkeling misschien de verkeerde keuze maakt moet je het geheel afschaffen? Terwijl bij degene waarbij ze het met een scan hebben aangetoont nog geen een spijt heeft gehad?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:50 schreef NotYou het volgende:
Overigens om toch ook nog inhoudelijk op bovenstaand boekwerk in te gaan: na een bepaalde leeftijd die procedure doorlopen en er ondanks steun van een handjevol intimi achterkomen dat je na je operaties en hormoontherapie geen vrouw bent geworden maar een breedgeschouderd, mannelijk gebouwd, op goede dagen misschien bijna neigend naar androgyn (voor mensen met -7, zonder bril) iets, met twee op borsten gelijkende bollingen met eventueel nog plastic vulling op je torso zal evengoed deprimerend zijn.
Of denk je werkelijk dat je op die manier prettiger in het leven en de maatschappij staat dan als (op het oog een) doodnormale man? Om over de levenslange afhankelijkheid van kunstmatige hormonen en bijkomende gezondheidsrisico's nog maar te zwijgen.
Vooral niet ingaan op wat ik zeg...feminist met tunnelvisie....quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus omdat een enkeling misschien de verkeerde keuze maakt moet je het geheel afschaffen? Terwijl bij degene waarbij ze het met een scan hebben aangetoont nog geen een spijt heeft gehad?
Overigens heeft een persoon na de geslachtsoperatie veel minder medicatie nodig aangezien er dan geen testosteron meer wordt aangemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |