quote:
Op woensdag 11 april 2012 17:37 schreef MaximusTG het volgende:Geen ervaring mee, maar ik weet wel dat waar het vaak mis mee gaat, methanol is. Als je via gisting alcohol maakt (ethanol), kan er ook methanol ontstaan, maar in zulke kleine hoeveelheden dat dat niet erg is. Als je zelf gaat stoken (destilleren) bestaat het risico dat je de methanol concentreert.
Volgens mij is hetgeen waar je met mede, cider, bier het meest problemen mee kan hebben een smeriger smaak :p.
Gelukkig hoef ik niet te destilleren

Maar inderdaad was ik bang voor de methanol verbindingen.
quote:
Op woensdag 11 april 2012 18:00 schreef Apuleius het volgende:Als je zelf alcohol gaat stoken, moet je de zogenaamde 'voorloop' & 'naloop' wegmieteren, want dat is het linke goedje. Methanol, leuk spul als je snel blind wil worden.
Natuurlijk moet ik er nog een hoop over lezen maar Voor en Na loop?

quote:
Op woensdag 11 april 2012 18:09 schreef AcidFay het volgende:Je hoeft niet bang te zijn voor methanol als je mede maakt volgens mij. Je bent niet aan het destilleren.
Ik zal een vriendin gelijk mailen, ze heeft het een keer gemaakt. De smaak was niet super, maar dat kan je alleen leren door veel te proberen lijkt mij.
Super!

Ben erg benieuwd naar haar ervaring

quote:

Die pagina had ik ook al onder mijn favorieten zitten!

quote:
Van wat ik had begrepen van de verschillende websites duurde het minimaal 6 maanden maar ik vind het een deal!

quote:
LOL!

quote:
Ligt aan je soort Mede. In principe smaakt het inderdaad naar honing (zeer zoet tot gewoon zoet afhankelijk of je een droge mede, half-zoete mede of een zoete mede kiest) maar je kan ook bijvoorbeeld kiezen voor kersen mede.
quote:
Mocht je voor mij hier aan beginnen, schrijf hier je ervaringen op!