Misschien kan dat per subforum ingesteld worden??quote:Op woensdag 11 april 2012 16:35 schreef _joepie_ het volgende:
Als iemand lastig is of trolled in een discussie heeft de moderator toch de mogelijkheid om die lastpost te bannen..?
Dat is inderdaad het idee, het verbannen van het hele forum is een paardenmiddel, het verbannen van een subforum (in principe tijdelijk) is een mooie oplossing. Dat kan sneller worden toegepast.quote:Misschien kan dat per subforum ingesteld worden??
Het gaat niet om rijp zijn, het gaat om het inhoudelijk discussiëren. Een nieuw lid krijgt uiteraard het voordeel van de twijfel.quote:Hoe moet een mod bepalen of een user "rijp" is om toegelaten te worden, als hij nog nooit in het subforum heeft kunnen posten?
Ik zie de topics in FB al verschijnen:quote:Op woensdag 11 april 2012 16:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En dan gaan we zeker selecteren op politieke voorkeur en dergelijke?
quote:Waarom is mijn verzoek tot toelating in POL afgewezen? Ik ben altijd lief, braaf en fantastisch en absoluut geen kutuser. Het is zeker dat die linkse moderators bang voor mij zijn.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is een schande!![]()
Dat vooral. Niet iedereen schrijft hele epossen en doet zoveel moeite om informatie vergaren om posts op een internetforum te plaatsen zoals jij dat doet Bram. Dat is het mooie van FOK!. Mensen mogen zich ook met een oneliner uitdrukken en ja, ook mensen met een extremere visie zijn in die mate welkom dat zolang zij op een normale en volwassen manier de discussie aan gaan en niet bijvoorbeeld beginnen te roepen dat 'alle buitenlanders terug naar Turkije moeten' etc. Links/rechts debatten zijn een onderdeel van politiek, en zolang dat geciviliseerd (wat wel verhit kán zijn!) gebeurt is daar niets mis mee.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:04 schreef Voorschrift het volgende:
Ik begrijp je frustratie, maar users van te voren gaan screenen voor toegang binnen topics lijkt me geen goed plan, het mooie van FOK is juist dat een heel scala aan mensen toegang hebben en makkelijk kunnen deelnemen aan de discussie.
Wanneer facetten hiervan je niet bevallen (zoals in dat topic het off-topic geneuzel) zou ik je aanraden mij of een andere POL-mod gewoon even aan de jas te trekken, of een TR te plaatsen. Dat is beiden niet gebeurd, zo is het voor ons ook moeilijk natuurlijk want we kunnen niet je gedachten lezen.
Ik heb in het topic verder zelf al eerder aangegeven dat 't wel klaar was met die SC, in POL heerst zoals je zelf wel weet een nogal toelatend beleid, dus om nou meteen alles te lopen verwijderen en users van topics te weren gaat me wat ver, zeker omdat ze na m'n laatste post gewoon ophielden.
quote:Op woensdag 11 april 2012 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, ik wil niemand discrimineren. Ik wil gewoon de slowchatters weg hebben en de scherpe randjes van het links-rechts-extremisme[..]
Nou hierdoor:quote:Op woensdag 11 april 2012 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe sommigen op het idiote idee komen dat ik zou willen discrimineren op een politieke voorkeur, in het bijzonder in het licht bezien van mijn openingspost, is voor mij een raadsel.
quote:Op woensdag 11 april 2012 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Elk forumlid wat wil deelnemen aan een discussie binnen het subforum moet dan een verzoek indienen om toegelaten te worden (wat mij betreft standaard zonder motivatie) en de moderators beslissen op basis van zijn eerdere reacties of dat ze hem wel of niet die toelating verlenen.
Voor de mensen die zijn toegelaten is het een goed middel om het al te veel doorslaan in links/rechts-strijdjes te beperken, slowchatters die inhoudelijk nooit wat bijdragen maar die zich onvoldoende misdragen om verbannen te worden van het forum kunnen worden weggehouden.
Net zoals ik niet zolang geleden in dat treintjes topic aangaf, als iemand je niet bevalt wil dat nog niet zeggen dat je het topic (dit geval forum) je je kan toe-eigenen.quote:
Dat is de Tweede Kamer der Staten Generaal en ja die bestaat nog steeds.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
het Lagerhuis (bestaat dat nog?)
Ik doel op dat TV programmaquote:Op woensdag 11 april 2012 22:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is de Tweede Kamer der Staten Generaal en ja die bestaat nog steeds.
Dat lijkt me inderdaad nog het grootste probleem. Bij elk inhoudelijk criterium voor toelating dat je hanteert zal enige subjectiviteit een rol spelen. Iets wat bij met name een politiek subforum bijzonder gevoelig ligt.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En dan gaan we zeker selecteren op politieke voorkeur en dergelijke?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |