abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110184374
Het subforum politiek hoort een podium te zijn waar je op een serieuzere en meer inhoudelijke manier kan discussiëren. Helaas zijn er wat mensen die daar slowchatten, anderen kunnen wel inhoudelijk iets bijdragen maar zij willen wel eens erg doorslaan in links/rechts-gevechten.
Er bestaat hiervoor een simpele oplossing die al op een ander forum (9lives) wordt gebruikt: registratie.
Elk forumlid wat wil deelnemen aan een discussie binnen het subforum moet dan een verzoek indienen om toegelaten te worden (wat mij betreft standaard zonder motivatie) en de moderators beslissen op basis van zijn eerdere reacties of dat ze hem wel of niet die toelating verlenen.
Voor de mensen die zijn toegelaten is het een goed middel om het al te veel doorslaan in links/rechts-strijdjes te beperken, slowchatters die inhoudelijk nooit wat bijdragen maar die zich onvoldoende misdragen om verbannen te worden van het forum kunnen worden weggehouden.

Een demonstratie van het slowchatten waar de vaste deelnemers bij politiek echt niet op zitten te wachten: Onttrekken van tuig uit de samenleving vanaf dinsdag 10 april 2012 @ 16:33:42 tot minstens woensdag 11 april 2012 @ 15:24:54 met vlak daarvoor een tevergeefse poging van moderator Voorschrift om dat te beëindigen.

Bij deze wil ik voorstellen aan de moderators om aparate rechten in te voeren voor het subforum politiek.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 11 april 2012 @ 15:39:37 #2
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110184592
Een goede voorstel Bram. :D
  PR/Manusje van alles woensdag 11 april 2012 @ 16:05:14 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110185861
En dan gaan we zeker selecteren op politieke voorkeur en dergelijke?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_110186604
Hoe moet een mod bepalen of een user "rijp" is om toegelaten te worden, als hij nog nooit in het subforum heeft kunnen posten?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_110187151
Zo werkt FOK! niet. Geef je op voor het Lagerhuis (bestaat dat nog?) als je compleet gereguleerde discussies wilt.

[ Bericht 71% gewijzigd door motorbloempje op 11-04-2012 16:42:49 ]
Ja doei.
  woensdag 11 april 2012 @ 16:35:41 #6
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_110187218
Als iemand lastig is of trolled in een discussie heeft de moderator toch de mogelijkheid om die lastpost te bannen..?
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  woensdag 11 april 2012 @ 16:36:19 #7
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_110187248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:35 schreef _joepie_ het volgende:
Als iemand lastig is of trolled in een discussie heeft de moderator toch de mogelijkheid om die lastpost te bannen..?
Misschien kan dat per subforum ingesteld worden??
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  woensdag 11 april 2012 @ 16:39:44 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_110187436
Dus jij wil users gaan discrimineren op:
• hun FOK!-verleden
• hun politieke voorkeur (extreem links/rechts is niet welkom volgens je OP)

:r
So we just called him Fred
pi_110187936
Nee, ik wil niemand discrimineren. Ik wil gewoon de slowchatters weg hebben en de scherpe randjes van het links-rechts-extremisme (iemand van het andere kamp direct voor idioot uitmaken enkel omdat hij links/rechts is) weg hebben. Verreweg de meesten mogen daar dus reageren, slechts een enkeling wordt uitgesloten en enkel omdat hij het er zelf naar maakt.
Hoe sommigen op het idiote idee komen dat ik zou willen discrimineren op een politieke voorkeur, in het bijzonder in het licht bezien van mijn openingspost, is voor mij een raadsel. Het toont echter wel aan hoe politiek extremistisch sommigen zijn dat mensen op dat idee kunnen komen. Ik wil simpelweg goede inhoudelijke discussies: geen slowchat en geen op de man spelen omdat iemand denkt dat zijn geloof het ware is. Ik constateer dat de mods van dat subforum er niet in slagen om dat voor elkaar te krijgen, het selectief iemand kunnen verbannen van dat subforum kan hierbij helpen.
#NoDAPL
pi_110188129
quote:
Misschien kan dat per subforum ingesteld worden??
Dat is inderdaad het idee, het verbannen van het hele forum is een paardenmiddel, het verbannen van een subforum (in principe tijdelijk) is een mooie oplossing. Dat kan sneller worden toegepast.

quote:
Hoe moet een mod bepalen of een user "rijp" is om toegelaten te worden, als hij nog nooit in het subforum heeft kunnen posten?
Het gaat niet om rijp zijn, het gaat om het inhoudelijk discussiëren. Een nieuw lid krijgt uiteraard het voordeel van de twijfel.
#NoDAPL
  woensdag 11 april 2012 @ 16:56:56 #11
302853 themole
graaft totaal door.
pi_110188355
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zie de topics in FB al verschijnen:

quote:
Waarom is mijn verzoek tot toelating in POL afgewezen? Ik ben altijd lief, braaf en fantastisch en absoluut geen kutuser. Het is zeker dat die linkse moderators bang voor mij zijn. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Het is een schande! :(
Niet altijd serieus
pi_110188769
Ik begrijp je frustratie, maar users van te voren gaan screenen voor toegang binnen topics lijkt me geen goed plan, het mooie van FOK is juist dat een heel scala aan mensen toegang hebben en makkelijk kunnen deelnemen aan de discussie.

Wanneer facetten hiervan je niet bevallen (zoals in dat topic het off-topic geneuzel) zou ik je aanraden mij of een andere POL-mod gewoon even aan de jas te trekken, of een TR te plaatsen. Dat is beiden niet gebeurd, zo is het voor ons ook moeilijk natuurlijk want we kunnen niet je gedachten lezen.

Ik heb in het topic verder zelf al eerder aangegeven dat 't wel klaar was met die SC, in POL heerst zoals je zelf wel weet een nogal toelatend beleid, dus om nou meteen alles te lopen verwijderen en users van topics te weren gaat me wat ver, zeker omdat ze na m'n laatste post gewoon ophielden.

Het moge voor zich spreken dat bij aanhoudend off-topic gedrag er gewoon wel ingegrepen wordt, daar is verder geen extra screening voor nodig.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_110189104
quote:
3s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:04 schreef Voorschrift het volgende:
Ik begrijp je frustratie, maar users van te voren gaan screenen voor toegang binnen topics lijkt me geen goed plan, het mooie van FOK is juist dat een heel scala aan mensen toegang hebben en makkelijk kunnen deelnemen aan de discussie.

Wanneer facetten hiervan je niet bevallen (zoals in dat topic het off-topic geneuzel) zou ik je aanraden mij of een andere POL-mod gewoon even aan de jas te trekken, of een TR te plaatsen. Dat is beiden niet gebeurd, zo is het voor ons ook moeilijk natuurlijk want we kunnen niet je gedachten lezen.

Ik heb in het topic verder zelf al eerder aangegeven dat 't wel klaar was met die SC, in POL heerst zoals je zelf wel weet een nogal toelatend beleid, dus om nou meteen alles te lopen verwijderen en users van topics te weren gaat me wat ver, zeker omdat ze na m'n laatste post gewoon ophielden.
Dat vooral. Niet iedereen schrijft hele epossen en doet zoveel moeite om informatie vergaren om posts op een internetforum te plaatsen zoals jij dat doet Bram. Dat is het mooie van FOK!. Mensen mogen zich ook met een oneliner uitdrukken en ja, ook mensen met een extremere visie zijn in die mate welkom dat zolang zij op een normale en volwassen manier de discussie aan gaan en niet bijvoorbeeld beginnen te roepen dat 'alle buitenlanders terug naar Turkije moeten' etc. Links/rechts debatten zijn een onderdeel van politiek, en zolang dat geciviliseerd (wat wel verhit kán zijn!) gebeurt is daar niets mis mee.

Offtopic en érg grove op de man acties kunnen, zoals Voorschrift zegt, voor aan de bel worden getrokken doormiddel van een Topic- of Postreport. Maar iemand uitsluiten die minder werk van zijn posts maakt of wellicht zelfs minder van politiek af weet en daardoor ongefundeerde uitspraken doet is niet des FOK!'s: ook die mensen mogen (later) stemmen, hebben een mening en wellicht leert men nog iets van het posten op FOK! Want ook dat is FOK! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 11-04-2012 17:16:15 ]
Ja doei.
pi_110189324
Hear hear.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:33:57 #15
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110190167
En anders gewoon een POL-ban voor de mensen die zich niet kunnen gedragen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 11 april 2012 @ 17:43:25 #16
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110190599
Zonder minstens duizend bijdragen in het POL-café wordt elke aanvraag resoluut geweigerd.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:45:32 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_110190705
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, ik wil niemand discrimineren. Ik wil gewoon de slowchatters weg hebben en de scherpe randjes van het links-rechts-extremisme[..]
:')
Lees je zelf wel wat je schrijft?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe sommigen op het idiote idee komen dat ik zou willen discrimineren op een politieke voorkeur, in het bijzonder in het licht bezien van mijn openingspost, is voor mij een raadsel.
Nou hierdoor:
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Elk forumlid wat wil deelnemen aan een discussie binnen het subforum moet dan een verzoek indienen om toegelaten te worden (wat mij betreft standaard zonder motivatie) en de moderators beslissen op basis van zijn eerdere reacties of dat ze hem wel of niet die toelating verlenen.
Voor de mensen die zijn toegelaten is het een goed middel om het al te veel doorslaan in links/rechts-strijdjes te beperken, slowchatters die inhoudelijk nooit wat bijdragen maar die zich onvoldoende misdragen om verbannen te worden van het forum kunnen worden weggehouden.
So we just called him Fred
pi_110191309
komt allemaal door die dekselse onzin mod remlof
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_110199156
Ik heb een hekel aan d'r maar hier heeft ze een punt:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
Zo werkt FOK! niet.
Net zoals ik niet zolang geleden in dat treintjes topic aangaf, als iemand je niet bevalt wil dat nog niet zeggen dat je het topic (dit geval forum) je je kan toe-eigenen.

Het is een openbaar forum. Leer negeren als iemand je niet bevalt of zorg dat je zelf het topic weer de juiste richting opstuurt.
pi_110200913
Fred, je leest echt slecht (nu ja, het interpreteren).
Ik geef aan dat ik geen zin heb in links/rechts-spelletjes, dat geeft op geen enkele manier aan dat ik ofwel linkse ofwel rechtse mensen niet in dat subforum zou willen hebben. Je kan prima links of rechts (ja, ook extreemlinks of extreem rechts) zijn zonder in extremistisch gedrag te vervallen, zonder iemand uit het andere kamp als dom of onwetend neer te zetten omdat hij een ander geloof heeft dan jij.

@Mods
Wil een van jullie ajb even de discussietitel veranderen: "Extra rechten voor bepaalde subfora" of "extra rechten voor subforum politiek"?
Ik veranderde de titel tijdens het typen waardoor er een soort van contaminatie is ontstaan.
#NoDAPL
  woensdag 11 april 2012 @ 22:51:34 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110209533
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
het Lagerhuis (bestaat dat nog?)
Dat is de Tweede Kamer der Staten Generaal en ja die bestaat nog steeds.
Wie dit leest is gek
  woensdag 11 april 2012 @ 23:14:33 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_110210771
Krijg hier een guilty until proven innocent gevoel bij. De gedachte is dat iedereen mee kan doen en mee moet kunnen doen, en als je laat zien dat je dat niet kan, loop je tegen een ban aan. Nu heb je een ban, tot je laat zien dat je het wel kan. Omgekeerde wereld.
Laffe huichelaar
pi_110210922
quote:
99s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is de Tweede Kamer der Staten Generaal en ja die bestaat nog steeds.
Ik doel op dat TV programma :)

Maar toen ik deze link zocht, ontdekte ik ook meteen dat het in 2005 al geëindigd is.
Ja doei.
pi_110213609
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat lijkt me inderdaad nog het grootste probleem. Bij elk inhoudelijk criterium voor toelating dat je hanteert zal enige subjectiviteit een rol spelen. Iets wat bij met name een politiek subforum bijzonder gevoelig ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2012 00:24:23 ]
  donderdag 12 april 2012 @ 00:51:33 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')