abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2012 @ 17:21:32 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110189586
quote:
11s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef Catch22- het volgende:
welkom in de wereld van vrouwen...

Je moet gewoon zeggen "Ja, dat is vervelend..."

vrouwen willen geen oplossingen ofzo, ze willen gewoon hun verhaal kwijt. Een oplossing bieden is ook dodelijk.
Natuurlijk wil een vrouw wel oplossingen. Maar een vrouw (een mens) wil ook wel eens aandacht voor de emoties. En dan een oplossing. Die ze vaak ook zelf wel weet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110190394
quote:
11s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef Catch22- het volgende:
welkom in de wereld van vrouwen...

Je moet gewoon zeggen "Ja, dat is vervelend..."

vrouwen willen geen oplossingen ofzo, ze willen gewoon hun verhaal kwijt. Een oplossing bieden is ook dodelijk.
Mmar oom de interesse is belangrijk. Luisteren en doorvragen (zonder oplossingen aan te dragen) is daarom ook heel belangrijk.

Later krijg je dan (wellicht) nog wel eens te horen dat "je zo'n goede luisteraar bent". :D
  woensdag 11 april 2012 @ 17:46:28 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110190736
Da's leuk, als je goed luistert, af en toe eens samenvat of een suggestie voor een richting doet, de ander uiteindelijk zelf met een goede oplossing komt en jou daarvoor bedankt.

Oh wacht, dat is typisch adviseurswerk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110191185
Eerlijk zullen we alles delen Arolsen.
pi_110191465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Da's leuk, als je goed luistert, af en toe eens samenvat of een suggestie voor een richting doet, de ander uiteindelijk zelf met een goede oplossing komt en jou daarvoor bedankt.
Als het op oplossingen aankomt geef ik inderdaad graag opties. Je zou dit kunnen doen, maar ook dat kunnen doen. Dan is het ook nooit mijn schuld als de keuze achteraf niet beviel... ;)

Dat is overigens niet zo zeer de reden, ik ben gewoon door schade en schande wijs geworden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110191738
Heb er ook ervaring mee. Hij kwam steeds met zijn problemen bij mij en verwachtte dan dat ik zijn therapeut moet zijn die ze wel even elke keer kon oplossen. Had me steeds nodig, belde me steeds op over zijn problemen. Het zorgde echt voor grote problemen in de relatie.

Probeer haar duidelijk te maken dat je open oor bent en naar haar problemen kan luisteren maar dat je niet altijd haar problemen op jou gaat kunnen nemen omdat jij natuurlijk ook je eigen probleempjes hebt en andere dingen te doen hebt.
thats it
  woensdag 11 april 2012 @ 18:16:42 #57
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_110191941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:53 schreef Arolsen het volgende:
Ben al een tijdje samen met vriendin en gaat wel goed. Echter een puntje waaraan ik me wat irriteer. Dat is als ze weer eens een probleempje met wat dan ook heeft. Bijvoorbeeld iets waar ze qua tijdplanning in de problemen komt of wanneer ze eens lastige situaties met vriendinnen heeft oid. Dat soort kleine dingen.

Dan komt ze naar mij toe en dat is prima, want ik help graag natuurlijk. Maar het enige probleem is dat ze dan mij een soort probleemeigenaar maakt. Ze verwacht dat ik een of andere perfecte oplossing verzin. En dan is het steeds ja maar zonder zelf mee te denken. Heb het subtiel gemeld maar dat was al een aanleiding voor boosheid.

Iemand ervaring mee? Hoe kan ik dit een keer zonder ruzie oplossen?
Accepteren, anders zoekt ze een andere overheid. Je moet je rol als centrale planner kennen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:19:01 #58
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_110192030
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:53 schreef Arolsen het volgende:
Ben al een tijdje samen met vriendin en gaat wel goed. Echter een puntje waaraan ik me wat irriteer. Dat is als ze weer eens een probleempje met wat dan ook heeft. Bijvoorbeeld iets waar ze qua tijdplanning in de problemen komt of wanneer ze eens lastige situaties met vriendinnen heeft oid. Dat soort kleine dingen.

Dan komt ze naar mij toe en dat is prima, want ik help graag natuurlijk. Maar het enige probleem is dat ze dan mij een soort probleemeigenaar maakt. Ze verwacht dat ik een of andere perfecte oplossing verzin. En dan is het steeds ja maar zonder zelf mee te denken. Heb het subtiel gemeld maar dat was al een aanleiding voor boosheid.

Iemand ervaring mee? Hoe kan ik dit een keer zonder ruzie oplossen?
Vrouwen zeuren vaak over problemen, kom je daar nu pas achter?

Blijf gewoon zeggen dat je het begrijpt, ook al luister je maar half of zelfs helemaal niet, dat werkt meestal wel omdat ze gewoon hun ei kwijt willen. En anders beloof je d'r een beurt als afleiding, win-win.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:19:55 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110192062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:25 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Als dat zo is, hoe geef je dan een bevredigend antwoord?
Schatje toch...... Neuken?

Werkt hier prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')