Natuurlijk wil een vrouw wel oplossingen. Maar een vrouw (een mens) wil ook wel eens aandacht voor de emoties. En dan een oplossing. Die ze vaak ook zelf wel weet.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef Catch22- het volgende:
welkom in de wereld van vrouwen...
Je moet gewoon zeggen "Ja, dat is vervelend..."
vrouwen willen geen oplossingen ofzo, ze willen gewoon hun verhaal kwijt. Een oplossing bieden is ook dodelijk.
Mmar oom de interesse is belangrijk. Luisteren en doorvragen (zonder oplossingen aan te dragen) is daarom ook heel belangrijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef Catch22- het volgende:
welkom in de wereld van vrouwen...
Je moet gewoon zeggen "Ja, dat is vervelend..."
vrouwen willen geen oplossingen ofzo, ze willen gewoon hun verhaal kwijt. Een oplossing bieden is ook dodelijk.
Als het op oplossingen aankomt geef ik inderdaad graag opties. Je zou dit kunnen doen, maar ook dat kunnen doen. Dan is het ook nooit mijn schuld als de keuze achteraf niet beviel...quote:Op woensdag 11 april 2012 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Da's leuk, als je goed luistert, af en toe eens samenvat of een suggestie voor een richting doet, de ander uiteindelijk zelf met een goede oplossing komt en jou daarvoor bedankt.
Accepteren, anders zoekt ze een andere overheid. Je moet je rol als centrale planner kennen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:53 schreef Arolsen het volgende:
Ben al een tijdje samen met vriendin en gaat wel goed. Echter een puntje waaraan ik me wat irriteer. Dat is als ze weer eens een probleempje met wat dan ook heeft. Bijvoorbeeld iets waar ze qua tijdplanning in de problemen komt of wanneer ze eens lastige situaties met vriendinnen heeft oid. Dat soort kleine dingen.
Dan komt ze naar mij toe en dat is prima, want ik help graag natuurlijk. Maar het enige probleem is dat ze dan mij een soort probleemeigenaar maakt. Ze verwacht dat ik een of andere perfecte oplossing verzin. En dan is het steeds ja maar zonder zelf mee te denken. Heb het subtiel gemeld maar dat was al een aanleiding voor boosheid.
Iemand ervaring mee? Hoe kan ik dit een keer zonder ruzie oplossen?
Vrouwen zeuren vaak over problemen, kom je daar nu pas achter?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:53 schreef Arolsen het volgende:
Ben al een tijdje samen met vriendin en gaat wel goed. Echter een puntje waaraan ik me wat irriteer. Dat is als ze weer eens een probleempje met wat dan ook heeft. Bijvoorbeeld iets waar ze qua tijdplanning in de problemen komt of wanneer ze eens lastige situaties met vriendinnen heeft oid. Dat soort kleine dingen.
Dan komt ze naar mij toe en dat is prima, want ik help graag natuurlijk. Maar het enige probleem is dat ze dan mij een soort probleemeigenaar maakt. Ze verwacht dat ik een of andere perfecte oplossing verzin. En dan is het steeds ja maar zonder zelf mee te denken. Heb het subtiel gemeld maar dat was al een aanleiding voor boosheid.
Iemand ervaring mee? Hoe kan ik dit een keer zonder ruzie oplossen?
Schatje toch...... Neuken?quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:25 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Als dat zo is, hoe geef je dan een bevredigend antwoord?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |