abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110150213
Ben al een tijdje samen met vriendin en gaat wel goed. Echter een puntje waaraan ik me wat irriteer. Dat is als ze weer eens een probleempje met wat dan ook heeft. Bijvoorbeeld iets waar ze qua tijdplanning in de problemen komt of wanneer ze eens lastige situaties met vriendinnen heeft oid. Dat soort kleine dingen.

Dan komt ze naar mij toe en dat is prima, want ik help graag natuurlijk. Maar het enige probleem is dat ze dan mij een soort probleemeigenaar maakt. Ze verwacht dat ik een of andere perfecte oplossing verzin. En dan is het steeds ja maar zonder zelf mee te denken. Heb het subtiel gemeld maar dat was al een aanleiding voor boosheid.

Iemand ervaring mee? Hoe kan ik dit een keer zonder ruzie oplossen?
pi_110150336
sarcastisch er op reageren

werkt heel vaak
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:54:54 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110150340
Begin het gesprek, na haar verhaal, elke keer met: wat denk je zelf dat je het beste kunt doen om het op te lossen? :+
pi_110150388
Haar vertellen wat je hier hebt staan alleen dan wat liever?
pi_110150401
De meeste vrouwen willen overigens vooral hun ei kwijt. Mannen willen dingen oplossen.
Waarschijnlijk verwacht ze dat niet eens. Maar ik kan me vergissen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110150459
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:54 schreef kwiwi het volgende:
Begin het gesprek, na haar verhaal, elke keer met: wat denk je zelf dat je het beste kunt doen om het op te lossen? :+
Ben jij trouwens nog achtergekomen wie op je zolder rondloopt? :')
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:57:35 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110150504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:55 schreef Isabeau het volgende:
De meeste vrouwen willen overigens vooral hun ei kwijt. Mannen willen dingen oplossen.
Mijn vriend komt dan inderdaad ook altijd met van die hele praktische oplossingen aanzetten waar ik niet op zit te wachten :D
pi_110150547
Gewoon zeggen dat ze het zelf moet oplossen? :+
pi_110150549
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:57 schreef kwiwi het volgende:

Mijn vriend komt dan inderdaad ook altijd met van die hele praktische oplossingen aanzetten waar ik niet op zit te wachten :D
Herkenbaar +1 ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:58:44 #10
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_110150567
quote:
Dit.

Ze wil gewoon dat je naar haar luistert.

En verder lekker zelf laten oplossen. Als ze daar behoefte aan heeft.
Wanneer ze een oplossing zoekt dan vraagt ze dat wel.
pi_110150611
quote:

[..]

Laat me raden: je legde je vriend het probleem van onbekenden die op je zolder rondlopen voor, en hij kwam met de praktische oplossing van oordopjes gebruiken?
pi_110150617
quote:

[..]

Waarom vertellen jullie het dan?
pi_110150689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:59 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Waarom zijn vrouwen vrouwen? Er zit geen enkel logica achter hun manier van denken en doen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:00:54 #14
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_110150703
quote:

[..]

Zoals: "houd je bek eens te zeuren?" :P
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_110150779
quote:
Communicatie is een middel tot een doel.
Voor mannen is dat doel vooral informatie delen en oplossingen vinden.
Voor vrouwen is dat doel vooral de band versterken. Het probleem wat geuit wordt is slechts een handvat om te communiceren maar heeft in principe niets met het doel te maken.

Lastig te begrijpen voor mannen... Net zo lastig als het voor vrouwen is om te begrijpen dat een man iets verteld omdat ie een mening/oplossing nodig heeft.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:05:48 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110151002
quote:

[..]

Omdat we gewoon even ons verhaal kwijt willen?
pi_110151468
quote:
Die fout maakte ik eerst altijd ook. Nu ben ik gewoon het luisterende oor en geef ik pas advies als zij specifiek daarom vraagt.
pi_110152221
quote:
Als dat zo is, hoe geef je dan een bevredigend antwoord?
pi_110152287
door altijd te zeggen "ik weet het (ook) niet"
pi_110152470
quote:
Herkenbaar :D

TS, vraag haar: "Wat wil je dat ik doe?"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:30:44 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110152527
Mogen we ook voorbeelden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_110152684
quote:
En dan altijd elk voorstel aanmoedigen. Niet zeggen dat ze dát moet doen, maar dat het een goed idee is. En dat andere idee? Dat klinkt ook als een geschikt plan...

Werkt altijd. ;)
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:32:50 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_110152685
quote:

[..]

8)7 nee want stel je voor dat je 't zo aanpakt en het probleem dan is opgelost, waardoor je niet meer hoeft te emmeren, kán natuurlijk niet :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_110152790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

8)7 nee want stel je voor dat je 't zo aanpakt en het probleem dan is opgelost, kán natuurlijk niet :')
Gaat het ook niet om joh. :P

Gewoon aandachtig luisteren en observeren. :)
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:35:59 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_110152923
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Gaat het ook niet om joh. :P

Gewoon aandachtig luisteren en observeren. :)
Nah, ik krijg daar echt de kriebels van. Dus ik moet maar iets aanhoren, het liefst ook nog keer na keer na keer na keer, terwijl er in 9 van de 10 gevallen een hele eenvoudige oplossing is, maar nee, laten we vooral geen oplossing toepassen waardoor het hele issue zich niet meer voordoet, en zij zich er niet meer rot over hoeft te voelen (want dan is er niks meer om zich rot over te voelen), maar laten we vooral elke keer opnieuw hetzelfde verhaal vertellen en wanneer hij dan een keer geen zin heeft daar in is hij een botte zak.
pi_110152970
quote:
:N
Dat is denigrerend en dat zullen de meeste vrouwen ook zo opvatten, vooral als ze al opgefokt zijn. A sure recipe for even bigger issues.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110153039
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nah, ik krijg daar echt de kriebels van. Dus ik moet maar iets aanhoren, het liefst ook nog keer na keer na keer na keer, terwijl er in 9 van de 10 gevallen een hele eenvoudige oplossing is, maar nee, laten we vooral geen oplossing toepassen waardoor het hele issue zich niet meer voordoet, en zij zich er niet meer rot over hoeft te voelen (want dan is er niks meer om zich rot over te voelen), maar laten we vooral elke keer opnieuw hetzelfde verhaal vertellen en wanneer hij dan een keer geen zin heeft daar in is hij een botte zak.
Ze willen helemaal geen oplossing.
Ze willen dat jij aandachtig luistert en je bek dicht houdt :+
pi_110153116
quote:
Euhm.. na de tweede keer dat zij haar verhaal doet en ze wat gekalmeerd is, dan kom je alsnog met de oplossing. Niet doen als ze nog opgefokt is, maar als ze kalm is.
"Hey schat, weet je nog, dat waar je het over had? Volgens mij kan dat makkelijk voorkomen worden in de toekomst door <insert oplossing>."
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:40:10 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_110153271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Euhm.. na de tweede keer dat zij haar verhaal doet en ze wat gekalmeerd is, dan kom je alsnog met de oplossing. Niet doen als ze nog opgefokt is, maar als ze kalm is.
"Hey schat, weet je nog, dat waar je het over had? Volgens mij kan dat makkelijk voorkomen worden in de toekomst door <insert oplossing>."
Oh dat weet ik wel, maar die oplossing zijn ze helemaal niet in geinteresseerd dus waarom zou je die dan nog aandragen :P
pi_110153539
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:40 schreef CoolGuy het volgende:
Oh dat weet ik wel, maar die oplossing zijn ze helemaal niet in geinteresseerd dus waarom zou je die dan nog aandragen :P
Wel als ze kalm zijn en er even over kunnen nadenken. Dan vinden ze het prima ideeen. Moet je natuurlijk wel met een goede oplossing komen ;)
pi_110154271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:25 schreef Arolsen het volgende:

Als dat zo is, hoe geef je dan een bevredigend antwoord?
Toon begrip.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110155465
quote:

[..]

Maar ze wil gewoon even met je praten... O-)

We zijn met z'n allen maar een maffe bende. *;
pi_110157967
quote:

[..]

Dit dus.

Op dit soort momenten wens ik dan dat ik homo ben en een relatie met een vent heb, die niet dit soort onzin gebruikt.

Maarja, dit denk ik 10 seconden, en als ik dan aan een behaarde mannenreet denk, ben ik linea recta weer straight :')

Meestal gebruik ik de tactiek van " Wil je dat ik luister, of moet ik het probleem oplossen?". Een enkele keer wanneer ik er niet zo op let door vermoeidheid oid, ga ik toch op het probleem in, en raak dan geirriteerd als het gezwets blijkt te zijn :')

Maar goed, waarom zouden wij mannen altijd begripvol moeten zijn? Een verstandige vrouw weet dat mannen dit hebben en houdt er rekening mee O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_110158249
Ik hou er juist wel van als mijn vriend oplossingen aandraagt naar aanleiding van mijn item. Ik wil graag gehoord worden, dat is de moraal. Als mijn vriend vervolgens met oplossingen op de proppen komt, kan ik dat alleen maar waarderen. Ik word juist compleet kriegel van een kusje of een knuffel op het moment dat ik eigenlijk repliek en respons verwacht.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_110158553
quote:

En zij zich er niet meer rot over hoeft te voelen (want dan is er niks meer om zich rot over te voelen)
Ik zal het simpel uitleggen. Zij voelt zich rot. Zoekt steun bij jou. Jij laat haar weten dat ze zich aanstelt.

Zie je het probleem nu?
pi_110158555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:48 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik hou er juist wel van als mijn vriend oplossingen aandraagt naar aanleiding van mijn item. Ik wil graag gehoord worden, dat is de moraal. Als mijn vriend vervolgens met oplossingen op de proppen komt, kan ik dat alleen maar waarderen. Ik word juist compleet kriegel van een kusje of een knuffel op het moment dat ik eigenlijk repliek en respons verwacht.
pi_110158858
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit dus.

Op dit soort momenten wens ik dan dat ik homo ben en een relatie met een vent heb, die niet dit soort onzin gebruikt.

Maarja, dit denk ik 10 seconden, en als ik dan aan een behaarde mannenreet denk, ben ik linea recta weer straight :')
Homos hebben ook zulke buien, het blijven vrouwen in mannenlichamen he... Je had beter als voorbeeld een makker kunnen voorstellen waar je dit soort gezeik idd niet mee hebt maar afknapt op zijn mannelijke ronddingen of beharing. :')
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 21:57:38 #39
16180 crew  CoolGuy
pi_110158915
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal het simpel uitleggen. Zij voelt zich rot. Zoekt steun bij jou. Jij laat haar weten dat ze zich aanstelt.

Zie je het probleem nu?
Je hoeft het niet simpel uit te leggen. Ik snap het heel goed. Dat is dan ook exact wat ik doe. De eerste keer. Misschien ook de 2e keer. Zeker geen 3e keer, daar heb ik geen zin in.
pi_110160111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef CoolGuy het volgende:

Je hoeft het niet simpel uit te leggen. Ik snap het heel goed. Dat is dan ook exact wat ik doe. De eerste keer. Misschien ook de 2e keer. Zeker geen 3e keer, daar heb ik geen zin in.
Ik zeg altijd maar zo: als je je partner niet geeft wat hij/zij wil, dan houdt ze niet op met dat te willen. Dan zijn er twee opties: ofwel ze zijn niet tevreden, ofwel ze halen het elders.

Dat wil niet zeggen dat je zonder ruggegraat door het leven moet, maar als ik mijn vrouw gelukkig maak door te luisteren en begrip te tonen, dan is dat een kleine moeite voor haar plezier. En als zij gelukkig is, zorgt dat doorgaans voor ander plezier als je begrijpt wat ik bedoel... ;)
pi_110176338
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Omdat we gewoon even ons verhaal kwijt willen?
Is dat een soort doel op zichzelf dan?
pi_110177171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef Arolsen het volgende:

Voor veel vrouwen wel ja...
  woensdag 11 april 2012 @ 14:10:35 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110180552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar zo: als je je partner niet geeft wat hij/zij wil, dan houdt ze niet op met dat te willen. Dan zijn er twee opties: ofwel ze zijn niet tevreden, ofwel ze halen het elders.

Dat wil niet zeggen dat je zonder ruggegraat door het leven moet, maar als ik mijn vrouw gelukkig maak door te luisteren en begrip te tonen, dan is dat een kleine moeite voor haar plezier. En als zij gelukkig is, zorgt dat doorgaans voor ander plezier als je begrijpt wat ik bedoel... ;)
Jij snapt het.
pi_110183827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij snapt het.
Maar snap je het ook van ons mannen? :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_110184417
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:49 schreef DS4 het volgende:
Voor veel vrouwen wel ja...
Nee dus. Het doel is niet "verhaal kwijt willen". Het doel is een hechtere band krijgen. Communicatie zorgt daar voor.
Gewoon laten merken dat je haar aandacht geeft door op de inhoud te reageren (niet met oplossingen komen, gewoon doorvragen en aandacht hebben, wellicht een "Oh, wat leuk" of "ik kan me voorstellen dat je daar van baalt" er tussendoor) en je hebt weer een blij vrouwtje.
  woensdag 11 april 2012 @ 16:11:22 #46
154952 spoor4
Spoort niet
  woensdag 11 april 2012 @ 16:18:22 #47
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110186466
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Ja. Ze zet even haar gedachten op een rijtje. Mijn antwoord is meestal: "wat ben je van plan om te doen?"

Anders wordt het zo'n kleiduiven spelletje: ik lanceer een oplossing, en zij schiet ze af.

Aan de andere kant, ik ben geen klaagmuur. Als ze voor de derde keer met hetzelfde probleem komt aanzetten, dan zeg ik: schatje, ik hoor het nu al voor de x-de keer, het is beter als je het tegen iemand anders vertelt. Een vriend van me zei dan: kap eens met zeiken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Hallmark op 11-04-2012 16:24:22 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 11 april 2012 @ 16:33:29 #48
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_110187117
quote:
Maar het enige probleem is dat ze dan mij een soort probleemeigenaar maakt. Ze verwacht dat ik een of andere perfecte oplossing verzin.
:D

quote:
Iemand ervaring mee? Hoe kan ik dit een keer zonder ruzie oplossen?
}:|
  woensdag 11 april 2012 @ 16:34:28 #49
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_110187160
welkom in de wereld van vrouwen...

Je moet gewoon zeggen "Ja, dat is vervelend..."

vrouwen willen geen oplossingen ofzo, ze willen gewoon hun verhaal kwijt. Een oplossing bieden is ook dodelijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 11 april 2012 @ 17:19:28 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110189514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:24 schreef Godshand het volgende:

[..]

Maar snap je het ook van ons mannen? :P
DS4 is begripvoller. Bij jou voert imo de irritatie meer de boventoon. "Het is omdat ik liever met vrouwen neuk dat ik het gezeur maar op de koop toeneem". Moet je vriendin zeker nog blij zijn ook.

:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')