Dat kan. Ik observeer slechts.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:30 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Tricky...ik heb mezelf wijsgemaakt/aangeleerd dat het niet aan mij is om dat te beoordelen
Relatief gezien betaalt de rijkste 2% van de Nederlanders 98% van de belastingen, als je het dan toch over het fenomeen relatief wil hebben. Vind je dat wel eerlijk dan, over andermans portomonnee beslissen? En zo ja, waarom probeer je dan je moreel gelijk te halen als het andersom ook gebeurt? Voel je je dan bevoorrecht?quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Fijn dat we het eens zijn.
Maargoed volgens sommigen is geloof ik water en brood nog te veel..
Hehe, dat wordt saai johquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:31 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat kan. Ik observeer slechts.
Ik voel me niet achtergesteld hoor, maar eerlijk gezegd vind ik het totaal idioot om de helft van mijn inkomen aan de staat af te dragen, om o.a. de handophouders te feteren. Dat kan allemaal wel wat minder me dunkt, en die handophouders zouden ook wel eens iets meer eigen initiatief aan de dag mogen leggen. Daar wordt iedereen beter van.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:28 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zoals al die werkende mensen die in deze discussie voorbij komen en die zich achtergesteld voelen in hun luxe omdat anderen die het veel slechter hebben dan zijzelf nog wel eens een gift mogen ontvangen? Dat is idd niet eerlijk.
Jawel, hoor. Je beweerde dat hier:quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Minder dan de helft? Dat heb ik nooit beweerd.
quote:In financieel mindere tijden geef ik net zoveel uit aan boodschappen als in financieel betere tijden en ik geef er gewoon niet veel aan uit (minder dan dat leefgeldminimum wat ik hier gelezen heb), maar ik heb wel altijd grote porties goede voedzame afwisselende maaltijden.
Punt is niet zozeer dat er handophouders zijn, punt is dat deze handophouders zo doorvoed zijn met luxe artikelen dat men de brutaliteit heeft om al volgevreten om meer geld te schreeuwen omdat men vanuit een misplaatst gevoel te denken hier recht op te hebben.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:33 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Ik voel me niet achtergesteld hoor, maar eerlijk gezegd vind ik het totaal idioot om de helft van mijn inkomen aan de staat af te dragen, om o.a. de handophouders te feteren. Dat kan allemaal wel wat minder me dunkt, en die handophouders zouden ook wel eens iets meer eigen initiatief aan de dag mogen leggen. Daar wordt iedereen beter van.
Waar zie jij 'helft' staan?quote:
Ze staan met de iPad hun boodschappenkratje op inhoud te controleren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Punt is niet zozeer dat er handophouders zijn, punt is dat deze handophouders zo doorvoed zijn met luxe artikelen dat men de brutaliteit heeft om al volgevreten om meer geld te schreeuwen omdat men vanuit een misplaatst gevoel te denken hier recht op te hebben.
Er staan nog wat vragen voor je open, mocht je het niet te druk hebben met tegengas geven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik kan ook flink tegengas geven als het moet..Maar dan ben ik de hele dag aan het verdedigen denk ik.. Dat is het niet waard.
Je wil niet weten hoe vaak ik bij echt niet zo zieke mensen over de vloer kwam, met als toppunt de man die me de hele tijd aanstaarde en naar de klok bleef kijken op een gegeven moment stond hij gewoon op en zei hij dat hij weg moest want hij moest werken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:26 schreef Tayu het volgende:
[..]
In de thuiszorg, kom je dus enkel bij de chronisch zieken terecht., als ze in de bijstand zitten.
Die mensen kunnen er sowieso al niets aan doen dat ze ziek zijn. En denk je nu werkelijk dat iedere uitkeringstrekker in het buurthuis bingo gaat spelen? Jij baseert je mening dus ook enkel op de uitwassen.
Mijn zoon werkt beter met zijn handen dan met zijn hoofd. Dat is helemaal geen schande, want het zijn die handen die je huis bouwen, of je olie/gas uit de Noordzee halen. Erg leuk natuurlijk als we allemaal architecten en ingenieurs worden, maar wie voert dan het handwerk uit?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:39 schreef Klummie het volgende:
[..]
Tja misschien wat beter je best doen op school? Kan je studeren en heb je een betere baan en een hoger salaris. Natuurlijk zijn er zat kinderen die niet goed kunnen leren maar er is ook een enorme groep die gewoon niet wil op die "kutschool".
Maar wel lekker kankeren later dat ze zo weinig verdienen en roepen dat de "rijken"" maar meer moeten dokken.![]()
Welke dan ? Niet gezien.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er staan nog wat vragen voor je open, mocht je het niet te druk hebben met tegengas geven.
Dat bedoel ik ook.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Punt is niet zozeer dat er handophouders zijn, punt is dat deze handophouders zo doorvoed zijn met luxe artikelen dat men de brutaliteit heeft om al volgevreten om meer geld te schreeuwen omdat men vanuit een misplaatst gevoel te denken hier recht op te hebben.
Ho ho, die laten ze achter bij de 2 kids op de achterbank van de Opel Astra die fout geparkeerd staat bij de voedselbank.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze staan met de iPad hun boodschappenkratje op inhoud te controleren.
Die kids hebben beslag gelegd op de iPad2.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ho ho, die laten ze achter bij de 2 kids op de achterbank van de Opel Astra die fout geparkeerd staat bij de voedselbank.
Maar dat zijn dus allemaal veronderstellingen van jouw kant. Want als je eerlijk bent, weet jij ook wel dat je geen idee hebt of die bijstandsgerechtigden nu wel of niet hun best doen om uit die situatie te komen. Je denkt dat het niet zo is. Het zou best eens anders kunnen zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:33 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Ik voel me niet achtergesteld hoor, maar eerlijk gezegd vind ik het totaal idioot om de helft van mijn inkomen aan de staat af te dragen, om o.a. de handophouders te feteren. Dat kan allemaal wel wat minder me dunkt, en die handophouders zouden ook wel eens iets meer eigen initiatief aan de dag mogen leggen. Daar wordt iedereen beter van.
quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Relatief gezien betaalt de rijkste 2% van de Nederlanders 98% van de belastingen, als je het dan toch over het fenomeen relatief wil hebben. Vind je dat wel eerlijk dan, over andermans portomonnee beslissen? En zo ja, waarom probeer je dan je moreel gelijk te halen als het andersom ook gebeurt? Voel je je dan bevoorrecht?
98% van de belastingen? Toe maar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Relatief gezien betaalt de rijkste 2% van de Nederlanders 98% van de belastingen, als je het dan toch over het fenomeen relatief wil hebben. Vind je dat wel eerlijk dan, over andermans portomonnee beslissen? En zo ja, waarom probeer je dan je moreel gelijk te halen als het andersom ook gebeurt? Voel je je dan bevoorrecht?
Volgens mij doet hij geen uitspraak over de welwillendheid van de desbetreffende personen om eruit te komen. Hij constateert alleen dat er klaplopers zijn en hij wenst er niet voor te betalen. Leg hem geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:37 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar dat zijn dus allemaal veronderstellingen van jouw kant. Want als je eerlijk bent, weet jij ook wel dat je geen idee hebt of die bijstandsgerechtigden nu wel of niet hun best doen om uit die situatie te komen. Je denkt dat het niet zo is. Het zou best eens anders kunnen zijn.
Die hou je tegoed scorpiequote:
Vooruit, de verhoudingen liggen iets anders:quote:
Ja toedeledokie. Het is niet alsof ik niets van de wereld weet, en geen mensenkennis heb. Er zijn ongetwijfeld bijstandstrekkers die echt niet kunnen, maar een grote groep kan weldegelijk (dat blijkt ook wel uit het feit dat in wat minder bevoorrechte landen waar men geen uitkeringen kent de mensen niet bij bosjes omkomen).quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:37 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar dat zijn dus allemaal veronderstellingen van jouw kant. Want als je eerlijk bent, weet jij ook wel dat je geen idee hebt of die bijstandsgerechtigden nu wel of niet hun best doen om uit die situatie te komen. Je denkt dat het niet zo is. Het zou best eens anders kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |