Daar zit geen verschil tussen. Allebei menselijk bloed.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:04 schreef Aliana het volgende:
[..]
Met hetero bloed bedoel ik bloed van een hetero en met homo bloed, bloed van een homo. Hoe moet je het anders zeggen?
Ze is ook niet serieus. Natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar zit geen verschil tussen. Allebei menselijk bloed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou eerlijk gezegd lig ik niet wakker van die nieuwsberichten, maar zolang we nog geen aanzienlijk transfusiebloedtekort hebben en experts oordelen dat het risico op besmet bloed flink wordt verkleind door homo's niet te laten doneren moeten ze dat gewoon zo laten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:57 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Gast. ik had een collega die homo was he, en die was bestuurslid ofso van een of andere homogroepering.
En diezelfde groepering was die groep die toen massaal elkaar HIV gaf door een beetje ongechaneert te barebacken met elkaar. vieze lui, door dat soort aktie en bijbehorende nieuwsberichten krijg je die 'angst'.
Dit. Je kiest niet vrijwillig een risico groep uit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:58 schreef Aliana het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen zou eerder voor "hetero-bloed" kiezen dan "homo-bloed", als die keuze er was. Jij ook. Ik ook. Homo's ook. Heeft niets met haat te maken.
Ik maak enkel het onderscheid tussen een donor die homo is en een donor die hetero is, net als wat die chinees zei.. veiligheid/risico e.d.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar zit geen verschil tussen. Allebei menselijk bloed.
Omdat het racisme is om homo's uit te sluiten. Ik zeg toch ook niet dat vrouwen geen topfuncties in het bedrijfsleven moeten bekleden omdat ze het risico lopen om zwanger te raken en daardoor hun werk minder goed kunnen doen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:11 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dit. Je kiest niet vrijwillig een risico groep uit.
Bovendien las ik dat sanquin momenteel genoeg donoren heeft. Waarom dan perse homo's toelaten.
Statisch gezien is de kans -bij bloedtransfusie van bloed dat afkomstig is van een homo- dat het bloed besmet is met HIV groter.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:13 schreef Cher- het volgende:
Maar even serieus, ik snap iets niet, waarom kiest iedereen volgens Aliana (inclusief homo's) voor hetero bloed? Wat is er dan anders aan bloed van homo's?
Bron?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Statisch gezien is de kans -bij bloedtransfusie van bloed dat afkomstig is van een homo- dat het bloed besmet is met HIV groter.
quote:
quote:Waarom mogen homo’s geen bloed geven?
Mannen die seks hebben met een andere man mogen in België geen bloed geven, ongeacht of ze veilig vrijen of niet. Daarmee wil het Rode Kruis een maximale veiligheid van het bloed garanderen en het risico op overdracht van hiv/aids, syfilis en andere seksueel overdraagbare aandoeningen (soa’s) door bloedtransfusie tot een minimum beperken. Alle bloedgiften worden weliswaar getest op een besmetting met hiv (het virus dat aids veroorzaakt) en andere door bloed overdraagbare ziektes zoals hepatitis B en C en syfilis. De kans dat er toch besmette stalen passeren is minimaal maar blijft reëel omwille van de vensterperiode of de blinde periode. Dit is de periode tussen de besmetting en het moment dat deze besmetting kan aangetoond worden met tests op het bloed. Wanneer iemand recent een besmetting met bijvoorbeeld hiv heeft opgelopen, zullen tests deze besmetting misschien nog niet kunnen aantonen. Daarom vraagt het Rode Kruis uitdrukkelijk dat iedereen die Aids-risicogedrag vertoont of vermoedt met het Aids-virus in aanraking te zijn geweest, zich absoluut zou onthouden van bloed, plasma of bloedplaatjes geven.
Uit gegevens van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid blijkt dat op ongeveer 100 Belgische homomannen 1 persoon besmet is met hiv. Bij Belgische heteromannen zijn 1 op ongeveer 5000 personen besmet met hiv. Ook andere seksueel overdraagbare aandoeningen waartegen het condoom geen volledige bescherming biedt en die via het bloed kunnen doorgegeven worden (zoals syfilis en gonorroe), komen meer voor bij mannen die seks hebben met een andere man.
Volgens wetenschappelijke statistieken bestaat er geen verhoogd risico op besmet bloed bij lesbische vrouwen. Zij mogen dus wel bloed geven.
Om dezelfde redenen mogen ook immigranten uit sommige niet-Europese bepaalde landen in Vlaanderen geen bloed geven indien ze geen vijf jaar in België verblijven.
bron: gezondheid.be
Verschil is dat je door vrouwen uit topfuncties in het bedrijfsleven te weren die vrouwen direct schaadt terwijl je door homo's te weren van doneren hooguit hun gevoelens kwetst om het gezondheidsrisico zoveel mogelijk te verkleinen. Overigens bestaat er niet zoiets als racisme gericht op homoseksuelen. Discriminatie en racisme zijn niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Omdat het racisme is om homo's uit te sluiten. Ik zeg toch ook niet dat vrouwen geen topfuncties in het bedrijfsleven moeten bekleden omdat ze het risico lopen om zwanger te raken en daardoor hun werk minder goed kunnen doen.
Niet iedere homo is een aidsbak net als niet iedere vrouw aan de lopende band zwanger is.
Inderdaad, het is vermengd met het gen, ik blijf dan ook ver uit de buurt van homo's.quote:
HIV infectie met een zwangerschapsverlof vergelijken ?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Omdat het racisme is om homo's uit te sluiten. Ik zeg toch ook niet dat vrouwen geen topfuncties in het bedrijfsleven moeten bekleden omdat ze het risico lopen om zwanger te raken en daardoor hun werk minder goed kunnen doen.
Niet iedere homo is een aidsbak net als niet iedere vrouw aan de lopende band zwanger is.
Maarja kinderen ben je ook levenslang mee bezig en neemt meer tijd in beslag dan HIV.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
HIV infectie met een zwangerschapsverlof vergelijken ?
De gevolgen van HIV zijn van levenslang medicatie slikken ( met bijwerkingen), tot de dood en besmetting van meerdere mensen.
Jij bent echt clueless. Je weet absoluut niet waar je over praat en je metaforen slaan ook totaal nergens op. Maar is prima, ga jij maar russische roulette spelen als je een keer een bloeddonor nodig hebt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:35 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Maarja kinderen ben je ook levenslang mee bezig en neemt meer tijd in beslag dan HIV.
En je besmet niemand met HIV als je er goed mee omgaat.
Leg het me maar uit als ik zo clueless ben aub.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:51 schreef Alborz het volgende:
[..]
Jij bent echt clueless. Je weet absoluut niet waar je over praat en je metaforen slaan ook totaal nergens op. Maar is prima, ga jij maar russische roulette spelen als je een keer een bloeddonor nodig hebt.
Leven met HIV door geïnfecteerd donorbloed, dat voorkomen had kunnen worden - is niet te vergelijken met kinderen hebben.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:35 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Maarja kinderen ben je ook levenslang mee bezig en neemt meer tijd in beslag dan HIV.
En je besmet niemand met HIV als je er goed mee omgaat.
Mee eens maar ik vond je argumenten een beetje slapquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:55 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Leven met HIV door geïnfecteerd donorbloed, dat voorkomen had kunnen worden - is niet te vergelijken met kinderen hebben.
Ik wil niet heel lullig doen maar kinderen krijgen kan ook voorkomen worden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:55 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Leven met HIV door geïnfecteerd donorbloed, dat voorkomen had kunnen worden - is niet te vergelijken met kinderen hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |